Hlavní stránka Hardware Grafické karty Radeony HD4800 - mainstreamové dělo přichází!
Radeony HD4800 - mainstreamové dělo přichází!
autor: Z. Obermaier , publikováno 25.6.2008
Radeony HD4800 - mainstreamové dělo přichází!

Naše prvotní "preview" výkonu Radeonu HD4850 vás mělo navnadit na doplněnou druhou část článku. Dnes je oficiální datum uvedení nových karet, a proto vám slíbené pokračování právě nabízíme. V testu se nově podíváme na technologické novinky, a na závěr také na výkon dvojice Radeonů v zapojení CrossFire.


Radeony HD4800 - mainstreamové dělo přichází!

Vysoký herní výkon

Výsledky herních testů, procentuální vyjádření a graf poměru ceny k výkonu hovoří jasně - Radeon HD4850 je za cenu 4000Kč nejvýkonnější grafickou kartou, kterou dnes můžeme pořídit. Vysoký výkon, který nijak razantně neklesá ani s vyhlazováním (kromě unreal3 enginu), bude časem jistě ještě stoupat - s příchodem nových ovladačů. Už nyní je karta více než zdatným soupeřem pro GeForce 9800 GTX, a je zde velká šance že ji i časem výrazně předežene. Za podobnou cenu jako GeForce 8800 GT, GeForce 8800 GTS-512 podává vyšší výkon.

Využití výkonu GPU pro výpočty

Možnost využití jádra k matematickým výpočtům, jen umocňuje velmi pozitivní dojem z karty. Pokud se AMD/ATi podaří prosadit svůj přístup ke GPGPU, mohli bychom se již brzy dočkat použitelných enkodérů videa a dalších zajímavých aplikací. Do té doby bude možné výkon GPU využít pouze pro distribuované výpočty (klient pro HD4800 by měl vyjít už velmi brzy).

Extrémní výkon za solidní cenu - CrossFire X

Spojením dvou Radeonů HD4850 získáme skutečně výkon srovnatelný ve většině her s nejvýkonnějšími grafikami konkurence. Dvojice karet s cenou pod 8000Kč s DPH, fungující na stabilních čipsetech Intelu je velmi lákavá nabídka. Ve spojení s moderním P45 Express získáme skutečně luxusní herní počítač. Zaplatíte o 4000Kč méně, a získáte výkon karet v cenové relaci 10 000 - 12 000Kč a to je skutečně výzva (hlavně spíše směrem k NVIDIA, ku zlevnění obou high-end karet).

Teploty

Ke kartě mám v podstatě jedinou výtku, a tou jsou velmi vysoké pracovní teploty ve 2D režimu. Výrobce mohl nastavit mnohem nižší takty pro 2D prostředí a tím razantně snížit teploty čipu a karty. S tím také souvisí nemožnost kartu výrazněji přetaktovat, teploty jsou pak zkrátka už neúnosné a karta se neuchladí. Pokud si kartu koupíte, a hodláte taktovat pořiďte si lepší chlazení.

Přetaktování s lepším chlazením

V testu Radeonu HD4870 se ještě k HD4850 vrátíme, kde ještě jednou podrobíme kartu testu přetaktování s lepším chlazením. Tam také porovnáme výkon obou Radeonů s novou GeForce 9800 GTX + (s podporou PhysX v ovladačích).

Výhody a nevýhody

Výhody : 55nm výrobní proces, velmi vysoký výkon, výkon s vyhlazováním se již nepropadá, solidní spotřeba v zátěži, nízká hlučnost i v zátěži, vylepšená architektura jádra, HDMI se zvukem, vylepšené vlastnosti pro HD videa, možnosti  výpočtů přes GPU, DirectX 10.1, dobré škálování v CrossFire, velmi výhodná cena.

Nevýhody : Vysoké teploty ve 2D, se stávajícím chladičem nemožnost přetaktování, ovladače v některých hrách potřebují ještě doladit, výkon CrossFire v některých titulech zaostává.

Radeony HD4800 - mainstreamové dělo přichází!

Redakce PCTuning uděluje Silver Award ze nejvýhodnější grafickou kartu na současném trhu.

Za zapůjčení grafických karet a základních desek děkujeme:

Radeony HD4800 - mainstreamové dělo přichází!

ASUS Computer CZ

Radeony HD4800 - mainstreamové dělo přichází!

Gigabyte CZ a SK



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
25.6.2008 09:56:41   89.29.32.xxx 8510
řekl bych, že se celá řada HD 4000 povede.Toto určitě nVIDIA nečekala. ATI toto jen potřebuje, potřebuje vydělávat.A nejvíc na tom vyděláme my, zakázníci. Už se těším na další kola snižování cen na obou stranách. Bravo, jen tak dál ;)
25.6.2008 11:41:20   89.103.186.xxx 1317
Smazáno
25.6.2008 12:19:36   85.70.80.xxx 127
Bohumile,Bohumile,kdyby ses spis venoval tematu a neplacal tu kraviny
25.6.2008 12:22:41   217.77.165.xxx 118
Přesně, pokud umí Bohumila také číst (a ne jen křičet hlouposti) tk by se dočetl: Dle mého názoru ale na výkon Radeonu HD4870 nebude výkon nové GeForce 9800 GTX+ stačit, konkurentem tedy bude spíše GeForce GTX 260.

.. PS hned první kapitola
25.6.2008 12:30:31   89.103.186.xxx 127
Smazáno
25.6.2008 12:34:46   89.103.186.xxx 129
Smazáno - Nvidia bude brzy zlevňovat také GTX 260 a české ceny HD4870 nejsou takové jak nám lžeš ty.
25.6.2008 12:37:33   89.103.186.xxx 128
smazány urážky
25.6.2008 12:38:02   89.185.245.xxx 109
ještě slovo a začneme banovat
25.6.2008 12:38:54   89.103.186.xxx 117
smazány urážky
25.6.2008 12:39:24   89.103.186.xxx 108
klidně mě zabanuj,ale napiš konkrétně za co ! Co z toho, co jsem napsal není pravda ?
25.6.2008 12:40:35   89.185.245.xxx 99
umíš číst? tak si ten článek přečti znovu, třeba třikrát, než pochopíš o co tam jde
25.6.2008 12:41:15   89.103.186.xxx 108
napiš mi sem konkrétně, co jsem napsal a není pravda a dej mi ban !
25.6.2008 12:42:23   89.185.245.xxx 99
nadávky a urážky tady tolerovat opravdu nebudeme, s tím si jdi na nejmenovany web nebo kam.
25.6.2008 14:51:13   88.146.180.xxx 148
Vašku, jsi idiot. Proč ho posíláš na nejmenovany web? Na nejmenovany webu taky dělá bordel. DD pro vás napsal i článek a například včera záměrně nehodnotil váš web. Je prostě slušnej, narozdíl od tebe.
25.6.2008 12:42:33   89.103.186.xxx 98
jak může někdo napsat, že pro 4870 za 4 350 Kč + DPH bude konkurence GTX 260 za 8 500 Kč + DPH , když to 260 je pomalejší ? WTF ?
25.6.2008 12:43:26   89.103.186.xxx 88
jak může někdo mazat něco co je pravda,jsme v komunismu nebo kde ? Napiš co jsem napsal a není pravda ! Neuvedl si nic konkrétního, jen mi mažeš co je pravda !
25.6.2008 12:44:53   89.103.186.xxx 108
PCtuning tvrdí, že pomalé 260 GTX za 8 500 Kč + DPH je konkurence pro 4870 za 4 350 Kč + DPH ? Slovy klasika : " tož kdo je tu hňup ? "
25.6.2008 12:47:37   89.103.186.xxx 107
PCtuning tvrdí, že nVidia bude zlevňovat... ok, ale to bude i ATi K tomu se opravdu hodí připojit pár nadávek a oslovení debile... divím se sám sobě, že to neudělám
25.6.2008 12:48:46   89.103.186.xxx 97
nVidia pravěpodobně slevní GTX 260 na 3 500 Kč a 280 na 5 500 Kč
25.6.2008 12:52:16   85.70.138.xxx 97
jj moh by ses takhle titulovat a pak si přečíst ten článek znovu... je napsanej tak jak to je. GTX260 prostě bude konkurence pro HD4870. Klidně se postav na přední a kopej nohama, ale marketing je marketing a ten má nVidia dost dbrej an to, aby tyhle karty prosadily...
25.6.2008 12:48:22   92.243.207.xxx 117
Smazat vam muze provozovatel webu cokoliv co napisete a muze to byt 100x pravda. Plete si pojmy pane, svobodu slova vam nikdo nebere, zalozte si vlastni web a na nem si svobodne piste co chcete. Kazdy provozovatel webu ma pravo a dokonce ve vasem pripade povinost prispevky moderovat podle sveho uvazeni.
25.6.2008 12:50:49   89.103.186.xxx 98
PCtuning tvrdí, že nVidia bude slevňovat GTX 260 a GTX 280 na 3 500 Kč a 5 500 Kč, protože jinak opravdu není možné,aby tyto karty nějak mohly konkurovat 4870 za 4 350 Kč , ceny bez DPH
25.6.2008 12:51:53   89.103.186.xxx 98
navíc PCtuning tvrdí, že konkurent pro 4870 - za 4 350 Kč + DPH je karta, která je pomalejší a stojí 2 x tolik - GTX 260 za 8 500 Kč + DPH ? Toš kde to jsme ?
25.6.2008 12:52:50   89.103.186.xxx 109
PCtuning mě chce banovat za to, že píšu pravdu ? Neuvedly jediný konkrétní případ, kde jsem něco vylhal a chtějí mě banovat ?
25.6.2008 12:56:47   89.103.186.xxx 1610
nVidia nemá jakoukoliv odpověd na HD 4000, ale jak jsme se dozvěděli od PCTuningu, bude zlevňovat ( Ati ovšem taky ), konkurencí pro 4870 bude pomalejší a dvojnásobně dražší karta od nVidie - 260 GTX Konkurencí pro 4850 je 9800+ GTX, ovšem tu kartu ještě měsíc nikdo ve skladě ani neuvidí Čo dodat, nVidiotismus v praxi
25.6.2008 13:07:31   92.243.207.xxx 98
Vy jste vazne marny pripad.....
25.6.2008 13:08:49   89.103.186.xxx 118
a jestli mi to budete chtít zase smazat a zabanovat mě, tak si aspoň na konkurenčním webu ( extra.........cz ) přečtěte, jak je ta vámi vychvalovaná 9800 GTX+ stejně výkonná jako 4850 a já tu nic jiného celou dobu netvrdím a jen mi vyhrožujete banem za pravdu, styďte se
25.6.2008 10:00:33   212.111.4.xxx 159
No jak jsem psal v komentarich u minuleho clanku k teto karte, tak jsem si ji opravdu koupil a musim potvrdit vse o cem tu byla rec. tesim se na nove ovladace protoze myslim ze tadle karta umi mnohem vic nez mi zatim ukazala;) bravo!
25.6.2008 10:14:32   82.198.201.xxx 158
Cekal jsem,ze zmenou majitele se Ati otrese v zakladech a dost mozna ztrati sve bojovne tempo.. Omyl, ati je z5 a dava najevo,ze se s ni musi do budoucna tvrde pocitat.. Jak jsem tak prochazel testy,hlavne 4850CrossFire, dost jsem se podivil. Hlavne vykon v Crysis.. Nevim no,hodne lidi kouka na vykon prave v teto hre. Snad se Ati neuchylilo k tomu,co provedla nVidia pred casem - maly podvudek v ovladacich ohledne kvality vykresleni vody za cilem dosahnout vyssich FPSsek.. v ostatnich hrach to totiz tak slavne nebylo. =o/ ale jinak skvele karty, nVidie bude muset zase zabrat.
25.6.2008 10:15:53   90.176.251.xxx 98
Půjde mi na Asusu Blitz Crossfire dvou karet ? Díky !
25.6.2008 12:23:46   217.77.165.xxx 117
Jasně že ano.
25.6.2008 17:52:20   90.176.251.xxx 99
Děkuju já myslel že ne když je to P-35 a nemá PCi-express 2.0.
25.6.2008 10:21:07   82.114.197.xxx 7106
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.6.2008 10:36:04   89.29.32.xxx 117
Kdes viděl těch 22% ve prospěch GTX+ oproti 4850, to se ti dnes zdálo či co? A 4780 by se měla bát? Nikoli, svým výkonem šlape na paty i GTX 280. Však mrkni sem: http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3341&p=14
25.6.2008 10:36:35   62.177.69.xxx 88
Tak podle testu co dnes vychazeji, je HD4870 vice mene na urovni GT 260, nekde vyse nekde nize. (vetsinou vyse)
25.6.2008 10:38:08   85.207.234.xxx 109
To ma být recese? Jinak si to nedovedu vysvětlit.
Pokud by jsi to náhodou myslel vážně, tak předpokládám, že jsi slepý a nemohl sis přečíst všechny ty testy, kde je 9800GTX+ víceméně nastejno s 4850.
Je mi líto Tvého postižení, ale nemůžeme s ním omlouvat vše.
25.6.2008 11:19:34   85.207.106.xxx 99
Viz. anandtech, 9800+ je vykonove mozna o drobek lepsi, ale uricte to nevyvazuje ten rozdil 30$.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3340&p=6

The Radeon HD 4850 continues to be a better buy than NVIDIA's GeForce 9800 GTX, even if both are priced at $199. The overclocked, 55nm 9800 GTX+ manages to barely outperform the 4850 in a few titles, but loses by a larger margin in others, so for the most part it isn't competitive enough to justify the extra $30. The 4850 also uses significantly less power than the 9800 GTX+, and AMD was quick to point out that by the time the 9800 GTX+ ships that it will also have factory overclocked 4850s. That should make things even more interesting, because honestly, a factory overclocked Radeon HD 4850 is far more attractive to us than an overclocked GTX+.
25.6.2008 11:46:04   90.177.17.xxx 119
Hele, Niemande, prostě si kup nVidii a buď v klidu. Hlavně to nikomu necpi a nebuď sprostej. Hawk
25.6.2008 19:36:46   213.192.54.xxx 97
Nevidel jsem jediny test, kde by 9800GTX+ porazela HD4850 o 22%. Vykon 9800GTX+ se pohybuje v prumeru 5% nad HD4850 a to jenom diky Lost Planet, ktera zadnemu radeonu nesedne. Ve vetsine her radeon mirne prohrava bez zapnuteho vyhlazovani. Jakmile se ale vyhlazovani zapne, tak jsou karty prakticky totozne. Pokud se ale zapne misto 4xAA 8xAA, tak prakticky vsude az na Lost Planet a UT3 vede Radeon. Cili 9800GTX v prumeru pouze dorovna HD4850. V nejbeznejsich nastavenich ma naskok sotva 5%.
HD4870 je zcela jina liga, celkove mirne porazi GTX 260. Pri 8xAA dokonce ve slusnym poctu her porazi i GTX 280.
25.6.2008 23:31:37   86.139.245.xxx 97
Nomad
Ty si Nobhead :-)
26.6.2008 16:40:06   90.176.95.xxx 129
Citace:
Prý má být 4870 výkonější o 30% než 4850...ale je tu jedna věc. Karta od nVidie 9800GTX+ (plus proto protože má 55nm jádro) je silnější než Ati4850 o 22% což znamená že je to zasraně moc vysoká latka i pro Ati 4870. A další věc je ta že 9800GTX+ je o dost silnější než je 4850 ale! samotná GTX+ je oproti 280GTX zase kurevsky slabá proto je jasné že Nvida boj vyhraje. Pánové z nVidia nejsou blbý a určitě si nenechají tzv. srát od Ati na hlavu! A cena 9800GTX se má pohybovat kolem 199Doláčů na naše to je tolik co ted stojí 4850 nějaký 4000,- Ovšem Ati má prý ceny zase snižovat aby to co ztrácí výkonem dohnala cenou určitě nelze Ati upřít to že se snaží ale pořád nedostačuje na výkon nVidia!

A vy jste přiletěl odkud? :o) z www.myego.cz?
26.6.2008 16:42:39   90.176.95.xxx 118
A kdyby něco, tak 4850 stojí už 3700Kč s DPH.
25.6.2008 10:27:13   90.176.251.xxx 107
Jenže 4870 má GDR5 paměti to by bylo aby se to neprojevilo na výkonu.
25.6.2008 10:36:54   81.90.250.xxx 119
9800GTX+ ma mit o cca 10% vyssi frekvenci GPU a o 9% rychlejsi pameti. Zmeny v jadre (architektonicke) se neocekavaji. Takze teoreticky muze byt rychlejsi o 10% proti 9800GTX. Ovladaci se moc ziskat neda. Proti tomu HD4870 ma o 80% vetsi pruchodnost pameti o 20% vyssi takty GPU. Takze ciste teoreticky je o 20% vykonnejsi nez HD4850 ovsem ve vyssich rozlisenich, kde je pruchodnost pameti dulezita to muze byt i vyrazne vice (sila GPU ani u HD4850 neni tehdy vyuzita). Dalsim potencialem vykonu pro ATI jsou zlepsujici se ovladace.
25.6.2008 10:38:40   62.177.69.xxx 811
Koukam ze varis z vody. Nejdriv se koukni na nejaky testy 9800GTX+ (uz na netu davno jsou) a pak tu neco povidej o rozdilu ve vykonech.
25.6.2008 10:39:00   82.114.197.xxx 825
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.6.2008 10:40:27   62.177.69.xxx 198
Kolik ti je ze neznas napr ATI 9xxx ? Kde byla v ty dobe Nvidia?
25.6.2008 10:42:12   82.114.197.xxx 814
//Tomáš Šulc: lži, urážky a pomluvy smazány
26.6.2008 16:46:14   90.176.95.xxx 118
V té době byl ještě zakousnut do dudlíku.
25.6.2008 10:51:45   78.45.70.xxx 98
Ty mas asi nejaky komplexy ne? Ptal ses na ty karty kdy byla ATI vykonem pred nVidii : X1950 predtim 9700
Jen pro upresneni v dobach techo karet jsem mel v PC nVidii (GF4Ti 4200 pozdeji 7600GS)
25.6.2008 11:11:39   89.29.32.xxx 1110
Považoval jsem tě za chytrého inteligentního člověka, ale vidím že seš jen ubrečené "děcko", co neumí přijmout realitu!
26.6.2008 16:48:08   90.176.95.xxx 118
Skoč z mostu a uděláš nejlíp.
25.6.2008 10:41:29   82.114.197.xxx 825
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.6.2008 10:45:34   82.114.197.xxx 714
//Tomáš Šulc: lži, urážky a pomluvy smazány
25.6.2008 10:53:29   194.2.193.xxx 118
pocuj, ved ked mas nejaky vazny psychicky problem, ze ti ublizoval niekto ked si bol maly alebo co tak chod k psychiatrovi a nie to tu zasierat
26.6.2008 16:53:10   90.176.95.xxx 108
Zaregistruj se na Radka Ulhána. Víš jakou by měl z tebe obrovskou radost? Fakt. Za zkoušku nic nedáš. RH po fanATIcích doslova střílí. :o) lol
25.6.2008 11:15:27   81.201.60.xxx 119
To víš že tady máš největšího pinďoura, uhříku ;)
25.6.2008 10:55:23   82.114.197.xxx 813
No ano to je fakt to uznávám 1950 je výborný kousek odvedené práce ale co říkáš na 7950GX2?
25.6.2008 10:58:49   85.70.138.xxx 128
7950GX2? na to se nedá říct nic. Ta karta byla slepá větev a řek bych, že nVida by se s ní takhle radši nechlubila. Navíc už dávno to není jen o výkonu, ale o použitelnosti ;) A než mě nařkneš z fanATismu, tak ti povím, že mi v počítači jede GF8800GT ;)
25.6.2008 11:02:57   82.114.197.xxx 810
To mě taky ale myslím že ju zahodím a nakoupím asi 260GTX an 280 nemám prachy
26.6.2008 16:49:08   90.176.95.xxx 117
Ty jsi tak pěknej kousek. :o)
25.6.2008 10:56:34   85.70.138.xxx 128
Dobře, Obře moc pěkná recenze. musím pochválit a přihodit padika. Jen si říkám, že tu cenu měli nasadit aspoň o tisíc víc. Nechce se mi věřit, že tímhle by nVidia skončila. Určitě přijdou s něčím jako bylo 8800GT, co jim vrátí pozice. ATi/AMD sice udělalo velmi krásný gesto pro lidi, ale měli se na téhle řadě hlavně stabilizovat a trochu smazat dluhy...
25.6.2008 12:07:47   83.240.99.xxx 137
Tak nVidia se určitě snažit bude, ale myslím, že má docela problém.
Jádro G80 a jeho deriváty (G92, G92b) už nemůže moc nabídnout (ne víc, než stará Ultra) a jádro GT200 zase moc nejde zmenšovat a zlevňovat, takže nVidia teď nemůže jen tak přijít s nějakou GTX240 a GTX220 (sám jsem dost zvědavej, jak to budou řešit v low-endu).
A taky jsem zvědavej, jak to budou řešit v noteboocích, mobilní GTX280/260 si nedokážu představit, ani kdyby se jim nějakým zázrakem podařilo snížit spotřebu na 1/5.
25.6.2008 21:21:15   213.192.54.xxx 87
Tak jadro GT200 je v podobne pozici jako driv R600. Cili samo o sobe nebude spatne, ale tak trochu ho zrazuje vyrobni proces. Problem ovsem je, ze prechod z 65nm na 55nm asi moc nepomuze, jadro zmensi zhruba na 72%, cili porad to bude macek priblizne o velikosti R600 a s frekvenci prilis hybat taky nepujde. R600 mel docela uspech, kdyz preskocil 65nm a skocil rovnou na 55nm, cimz se z nej stal najednou relativne prcek, kdyz z 420mm seskocil na 190. Nvidia bude potrebovat cip pro notebooky a pro dvoucipove reseni, protoze nove radeony 4800 v dvoucipove verzi GTX 280 porazi a to prakticky uz v imaginarni verzi HD4850X2. Cili aby neprisla o vykonostni trun, potrebuje Nvidia dvoucipovku, kdy G92 uz nestaci. Idealni by byl prechod primo na 45nm, ale pak by zase jadro bylo jiz prilis male na 512bit sbernici, coz by byl problem. Cili nakonec to nejspis skonci tim, ze GT200 prejde do par mesicu na 55nm proces. Ani navyseni frekvence prilis nepomuze v souboji s HD4870X2, takze nakonec se dockame dvoucipovky. Ta prekona dvoucipove reseni Ati o nejakych 20% v prumeru a situace se zase na par mesicu uklidni. Skoda, ze se zatim ani jeden z vyrobcu nepustil do 45nm. RV770 by to jenom prospelo, jak v otazce spotreby, tak v otazce frekvenci, zvlast kdyz clovek vidi, co uz ted relativne maly cip RV770 umi na 625MHz.
26.6.2008 16:57:54   90.176.95.xxx 117
Citace:
mobilní GTX280/260 si nedokážu představit, ani kdyby se jim nějakým zázrakem podařilo snížit spotřebu na 1/5.

Akorát by ten čas před vybitím stačil na velmi krátkou nehratelnou hru jménem 3DMark. :o)
25.6.2008 11:02:59   84.42.242.xxx 89
Distribuovane vypocty asi tezko. Tedy pokud nevite neco co nevim ja. Poku jste mel na mysli F@H, tak to je jeden neuniverzální a pro nic jineho nepouzitelny klient pro zbytecnou a v mnoha pripadech nepotrebnou cinnost. Krome F@H logicky na nic jineho pouzit nepujde, takze logicky nebude podporovat ani nejvetsi vypocetni cluster vubec BOINC, kde si muzete vybrat, co chcete resit. Bohuzel. Klienti pro obecne pocitani cehokoli pouzivajici rozhrani CUDA/SDK/Brook jsou zati v nedohlednu
25.6.2008 11:03:12   213.168.179.xxx 118
parádní recenze i pro analfabety -jako já,podrobné,obr zabodoval díky těším se na 4870
25.6.2008 11:06:49   82.114.197.xxx 810
//Tomáš Šulc: lži, urážky a pomluvy smazány
25.6.2008 11:26:32   217.196.213.xxx 138
běž se radši zahrabat s těma tvojíma kecama...pochopíš to,že ATi se trefila do černého a vytřela nVidii zrak tím,jak jsou nové karty výkonné?navíc 9800GTX+ je pořád na stejné úrovni jako HD4850,tkaže nevím,kde jsi nabral těch 22% výkonu navíc a HD4870 si může dovolit sahat na paty GTX280(výkonem je mezi GTX 260 a GTX 280)
25.6.2008 11:30:36   82.114.197.xxx 810
//Tomáš Šulc: lži, urážky a pomluvy smazány
25.6.2008 11:28:29   217.196.213.xxx 109
jo a ještě taky když už jsi zmiňoval,že 22% je vysoká laťka pro ATi,tak není,protože u X1950 zvedly ovladače výkon přibližně asi o 25%,takže by se stejně ATi dostala před ní,kdyby to byla pravda to co jsi říkal,což prada není
25.6.2008 11:32:37   82.114.197.xxx 812
http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=28112&r=top tady máte vy chuji
25.6.2008 11:35:34   82.114.197.xxx 717
//Tomáš Šulc: lži, urážky a pomluvy smazány
25.6.2008 11:45:32   212.111.31.xxx 98
ten lik je uplne zcestny, podivej na nejake seriozni testocai servery
25.6.2008 11:51:55   85.70.78.xxx 177
Důrazně žádam redaktory ci moderátory PCtuningu aby toho vola s nickem Nomad bud propleskly nebo zabanovali nebo cokoliv udelali. Dyt toto je hrozne s prominutim hovado!
25.6.2008 11:54:00   89.102.38.xxx 117
Kdoz mate moznost, zabanujte uzivatele Nomad. Svymi prispevky nejen ze nerika nic k tematu, ale primo utoci na ostatni a to v diskuzi NEMA CO DELAT. Dekuji.
25.6.2008 11:55:39   85.70.78.xxx 97
Jsem všema deseti pro!
25.6.2008 11:57:46   217.195.161.xxx 87
Staci kdyz parkrat klikente na blabol u jeho prispevku a je to, zabali se samy - aktualne staci tusim 10 blabolu a je to. Kazdopadne to procistim...
25.6.2008 11:58:21   78.45.69.xxx 99
Promazu to a pokud se to bude opakovat, navrhnu sefredaktorovi udeleni banu
26.6.2008 15:42:54   194.213.42.xxx 87
NO to je fakt na ban... To je sice pěkné že se to zabalí, ale je tu už takový zmatek, že nemůžu najít ani to, co jsem tady včera napsal. Samé obrázky, barvičky, hromada RE: červených přízpěvků...
25.6.2008 12:01:06   89.103.198.xxx 87
Dobrá recenze, hodbě dobře rozebraná situace...Chtelo by to akorat začít se více věnovat DX10 testů a DX9 vybrat jen opravdu novinky a ostatní hodit do souhrnu jsou ted DX10 hry.....
Škoda toho vyhlazování na Unreal enginu To hodně sráží celkové výsledky karet Ati
25.6.2008 12:03:09   85.70.78.xxx 97
Opravdu děkuji, to co tu dnes to individuum předvedlo je prostě otřesné.
25.6.2008 12:04:17   82.114.197.xxx 922
A CO JAKO?A CO JAKO?A CO JAKO?A CO JAKO?
25.6.2008 12:13:04   87.54.17.xxx 911
konecne se nestranost obratila v dobrem slova smyslu gj
25.6.2008 12:15:41   82.114.197.xxx 1053
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.6.2008 12:24:16   78.45.69.xxx 137
tak tohle ti nesmazu, tohle ti tady necham
Kluku ted ses dokonale ztrapnil a pokud si nezalozis jiny ucet (coz tvoji IP adresu pochopitelne nezmeni), tak ses ztracenej...
25.6.2008 12:29:16   78.128.180.xxx 117
Nejen procesory se přehřívají
27.6.2008 15:42:36   90.176.95.xxx 97
RH sem na PCT posílá svého tajněho agenta Nomada, aby tu dělal bordel. :o)
25.6.2008 12:24:52   85.70.78.xxx 188
Aha uz to chápu fracek rozmazlenej prachama to je snad ta nejhorsi varianta. To sis urcitě na to sám vidělal viď, když se tu ohaníš tatíkem Jak říkam rozmazlenej fracek.
25.6.2008 12:32:41   78.45.69.xxx 118
on si vymysli, to mit nemuze a duvodu je nekolik. Od toho dusikoveho chlazeni a o kterem nevi zhola nic (a jeho hodnoty jsou blbost samozrejme), pres 128GB RAM az po 20TB disk s 12500ot/min, coz ani neexistuje.

Cimz bych prosim ukoncil navazeni se do nej, treba mu to jednou dojde a omluvi se.
25.6.2008 12:26:24   194.213.232.xxx 127
Spis bych rekl, ze nad tvuj mozek ma navrch i ATI 9800, natoz HD4850 :-)
25.6.2008 12:32:45   85.70.78.xxx 108
LoL, ale tos trošku přehnal ne? typoval bych že by mu natrhla prdel i 086ka možna i to je moc. Spíš i tranzistoroví rádio
25.6.2008 12:32:31   194.2.193.xxx 108
to som ale netusil, ze u vas v Cesku uz maju deti prazdniny
25.6.2008 12:45:27   92.243.207.xxx 97
Nadhera, ted jsi nam to nandal... Teda tohle je vazne dukaz na mou teorii, ze k internetu by meli lide pri pripojovani skladat psychotesty...bez si emocionalni nerovnovahu vyresit nekam jinam...

25.6.2008 12:48:17   85.70.138.xxx 97
a na ruce máš při hraní hodinky s vodotryskem, co? omg tohle tu fakt nechte, to je něco jako památník hlouposti nebo možná její odstrašující příklad btw. jak můe bejt někdo majitelem značky Microsoft, teda pokud neni Gates enbo ten čičimunda co to po něm teď převzal? těch 128GB RAM a 12500ot/min disk jsou něco jako národní "klenot"
25.6.2008 13:19:05   217.195.161.xxx 107
Tohle jsem nemohl nechat zabalene, popis Nomadovo masiny je fakt svanda. O to nechci nikoho pripravit - pak at si kazdy udela svuj nazor
25.6.2008 14:03:02   82.100.3.xxx 87
Tohle tu dlouho nebylo!
27.6.2008 15:45:39   90.176.95.xxx 107
jj, to tu nebylo dlouho, plně s vámi souhlasím. Tohle je snad druhý Ulhán Radek. :o) :o)
25.6.2008 16:27:04   78.99.159.xxx 107
Vies co myli chlapecku. Je mi ta uprimne luto. O zivote nevies nic ani o peniazoch. Ak je pravda co si napisal je mi ta luto. Mozno sa raz prebes a zistis, ze zivot nie je len nejake PC, ktore nahradza kurenie v izbe. A zivot je o uplne niecom inom ako su bubaciky. Snad na to prides skoro a odpustis si take vylevy.
25.6.2008 16:44:19   89.103.73.xxx 97
No ty jsi neskutečný vůl. A když ti dá někdo přes tlamu, tak tatínek pofouká a koupí novou hračku, že?

omlouvam se redakci, ale na to se fakt jinak neda reagovat...
25.6.2008 19:24:26   78.102.28.xxx 105
A ja sem pravym jmenem Hector Cruiz a mam tu Phenom na 8x 10Ghz, kterej chladim vzduchem-nechodim do prace a porad foukam pusou na procesor ....
25.6.2008 21:47:22   213.226.214.xxx 107
Nomade! Teď sem sednul k té recenzi (velmi pěkná 0.50 Kč) a musím říct že to co ty tady píšeš je na hranici, spíš za hranicí bláznoství. Promiňte pane Šulci ale já musím, to nejde. Tri-SLI Ultra - OK (24K), 2x 4-Core 6.2GHz - seš světovej rekordman!, 16MB L4(L3?) - vytaženo z budoucnosti, proč ne? (40K), 128GB RAM OC na 3.2 GHz - hele seš double-rekordman, a kam to strkáš? (4GBx24) 24 slotů? co to je za desku? (180K), 20TB - OK (100K), big tower SHARKOON - základní deska asi je skládácí, určitě (20K), dusíkové chlazení - zajímavá věcička (20K/týden), ale to ten dusík furt dolejváš? na konec pokud je tohle doopravdy pravda (možné to prakticky je kromě toho BToweru) pošli mi na mail fotky a screeny, 6.2GHz to ten OCking KINGPIN(nebo nějak tak) koukal, celkem 388,000+ Kč
25.6.2008 22:41:02   84.42.240.xxx 97
Jen tise zavidim ze muj tatka je majitelem pobocky linuxu :-D
26.6.2008 19:22:45   83.240.37.xxx 97
Nomade Nomade, koukám že občanku jsi ještě neviděl ani z vlaku a asi by ti jí neměli ani dávat, první věc nauč se psát, druhá přemýšlej a třetí až budeš vědět co je to hadware, tak sem něco piš, protože zatím píšeš ubohé nesmysly
25.6.2008 12:23:58   83.208.78.xxx 108
To je blbost jak hrom ve windowsu bez zateze 80 stupnu! na ty karty je totiz software kterej ovlada vetraky v zavislosti na teplote, to znamena ze v plne zatezi nikdy neprekroci teplota 50stupnu! asus ke svim kartam dodava SmartDoctor! pisu to po druhy a uz si pripadam jak u blbejch..
25.6.2008 12:32:04   217.77.165.xxx 98
Tak se podivej na obrazek v článku, píšu to už potřetí a je to stále tak. PS. Asus Smart Doctor s HD4850 nespolupracuje ... jen detail.
25.6.2008 12:36:59   85.70.78.xxx 107
Jinak Zdeňku když tě tu tak mam po ruce - moc pěkná recenze. Děkuji
3.7.2008 07:12:03   194.228.248.xxx 64
Opravdu musím investovat do nového chladiče? Neexistuje SW možnost ovládat otáčky větráku?(jako tomu je u RivaTuneru). Resp., bude ta možnost existovat? Určitě by stačilo přidat 10% otáček, a teploty budou jinde...
25.6.2008 12:24:19   217.118.97.xxx 127
Pekna praca, no aj tak je trocha citit z toho obhajobu nvidia 9800GTX+, no pekna praca. Dufam, ze dalsie testy budete robit a aktualnym hotfixom pre radeony 4800 ku ovladacom 8.6. Prave vysiel tak ho pouzijte nech je to ako ma byt. K recenzii - myslim, ze konecne ATI ukazalo potencial arch.R600. Je to super karticka a nvidia musi ist s cenami dole. Super pre zakaznikov.
25.6.2008 12:32:25   85.248.3.xxx 97
Pěkná recenze je za ni vidět kus poctivé a dobře odvedené práce. Děkuji.
25.6.2008 12:48:22   85.248.3.xxx 118
AMD potažno Ati na tom není zrovna moc dobře ale kdbych si měl typnout tak věřím, že situace je minimálne na poli Grafiky ve stavu zaděláno na světlé zítřky. Vykrořili správným směrem a nyní se mohou vylepšovat výrobní proces. Taková Nvidia bude muset přijít s něčím co je odpoutá od jejich velkých jader.

Kdo ví jaké mají pánové v Nvidii pocity když si uvědomí, že to mohla být Nvidia Amd. Mohli právě oni profitovat z technologií Amd. Intel jim šlape na paty a nějaké přikánění Amd k Nviddi není vidno. Jsou sami navíc s potřebou zásadní technologické inovace a to v době kdy jsou levné grafiky konkurence k dispozici a tlačí je i výkonově. Opravdu nelehká situace i když si drží výkonnostní prvrenství. A bude hůře.
25.6.2008 13:03:39   147.232.193.xxx 87
hmm rozpitvanie 4x00 je velmi pekne, len som trochu sklamany ze tu nieje 4870, kedze testy 4850 su uz tyzden vonku. Inak otazka na Obrmaiera: Cim to je ze tvoje testy 4850 vychadzaju o par percent horsie ako na inych weboch ? To nieje spochybnovanie tvojej nestrannosti, skor moja zvedavost a cim si to ty vysvetlujes. p.s. kedy budete mat teswt 4870 ?
25.6.2008 13:26:54   147.213.121.xxx 87
no ja by som to zvalil aj na procak, vsade vacsinou testuju s quadom (co si velke percento ludi nekupi, takze toto je taka realnejsia zostava), no a to moze urobit nejake to percento vykonu, v niektorych hrach viac niekde menej, napr. taky supreme commander lepsie vyuzije netaktovany quad ako taktovane C2D.
25.6.2008 13:04:23   213.151.217.xxx 87
Perfektna recenzia len tak dalej prihadzujem padec
25.6.2008 13:16:03   85.70.78.xxx 77
Řekněte mi někdo fundovaný jak je to s taktama v 2D režimu, ovládají je ovladače nebo je hardware nastaven neměnně. Přijde mi to divné aby v době kdy snad všechny grafiky 5 let zpátky mely jiné takty ve 2D a 3D a tato novinka je měla stejné. Není problem spíš v ovladačích? nekamenujte mě jen se ptám
25.6.2008 13:21:15   217.195.161.xxx 87
To je opravdu divne, navic i nelogicke - predpokladam asi nejaky problemek s driverama, treba to AMD/ATi prida v dalsi verzi.
25.6.2008 13:21:16   194.197.79.xxx 1314
Citace:
Hodnocení tohoto kritéria je pro ATi skutečným "požehnáním". Dosud nebylo možné pořídit takový výkon, za takto nízkou cenu. Pokud jste chtěli podobný výkon, museli jste připlatit 2000Kč na kartu GeForce 9800 GTX - což dnes již nemusíte. Skvělý poměr výkonu k ceně je největším úspěchem nových Radeonů HD4800.


Bodejt by nebylo, kdyz ve Vasi kalkulaci pocitate s cenou pro 8800GT pres 5000,- (!) pricemz realna cena je cca 3500,- (a v mnoha pripadech jako napriklad Gigabyte jeste mensi) a zaroven pro 4850 uvazujete cenu 3948,- Nehlede na to, ze se celym clankem nese vyzvihovani faktu, ze 4850 se drzi tesne za 9800GTX (a tento fakt neminim nijak zpochybnovat) ale uz jaksi opomijite fakt, ze stejne tak si momentalne vede 8800GT (ktera v mnoha pripadech a zvlaste ve vetsim rozliseni s AA a AF) se drzi od 4850 v radu jednotek FPS. A cele toto divadlo pak zakoncite nesmyslnou kalkulaci pomeru cena/vykon.

A jsem moc zvedavy, jestli se k tomu pan Obermaier nejak vyjadri...
25.6.2008 13:38:30   194.197.79.xxx 87
Takze pokud bych to mel uvest na pravou miru, potom:

Dle alfacomp.cz, nejlevnejsi varianty plnohodnotne karty, cena na prodejne, nikoliv eshop

8800GT: 3360,-
4850: 3710,-

Pokud budu predpokladat, ze vami vypoctene hodnoty procentualniho vykonu jsou spravne a pravdive( :-) ), potom vychazi pomer cena/vykon nasledovne:
8800GT: null44Kc za procento vykonu
HD4850: null44Kc za procento vykonu. Coz je dost podstatny rozdil oproti Vami uvedenym vysledkum. Doufam, ze k tomuto politovani hodnemu omylu doslo skutecne ciste a jen nahodou a ze za tim neni zadny vedlejsi umysl.
25.6.2008 14:15:09   83.240.99.xxx 87
Nejspíš je to jen početní chyba, protože hned na první stránce textur je naprosto zřetelně napsáno, že 8800GT stojí 3500kč.
26.6.2008 15:38:53   194.213.42.xxx 87
Vsadím se, že Kyblík má v kompu 8800GT :-D

Jinak výkon 4850 dosti pravděpodobně ještě vroste tak okolo 10% s novými ovladači(a můžeme doufat, že se jim konečně povede vyřešit problémy s Unreal3 enginem)... Myslím si ale, že není vhodné si stěžovat, podíváš-li se na zahraniční servery(nevím jak to dokázali) vychází tam výkon 4850 podstatně lépe a předčí podstatně i 9800GTX... Nejspíš je to jiným výběrem her, ale nedá se tvrdit, který je lepší...
25.6.2008 13:27:35   84.242.78.xxx 87
Diky.
25.6.2008 14:10:48   62.77.79.xxx 98
Klasika.. je mi vpravde uplne jedno jestli je lepsi grafika nVidia, nebo ATi. Chci za svy prasule to nejlepsi. Ale reci typu ze na HD4870 pravdepodobne uz mit na 9800GTX nebude jsou usmevny. Vzdyt na tenhle radeon nema ani GTX260 A vleccems se dotahuje temer na uroven GTX280.. No nechci se tady dohadovat jestli zelena nebo cervena, jen trochu min ty predpojatosti by nebylo na skodu. Jinak kvalitni clanek ;)
25.6.2008 14:20:17   85.70.162.xxx 108
pokud mi teda něco neuniká...V grafu cena/výkon by měl být výsledek GeForce8800GT při ceně 3500Kč 46 bodů (3500/76), což je na úrovni karty RadeonHD4850. Při výsledku 66 bodů by musela být cena GeForce8800GT 5000Kč (66*76), což je nesmysl. Takový chyby mi docela vadí, zásadně to zkresluje nejdůležitější informaci!
25.6.2008 15:36:06   213.131.165.xxx 98
Podla zahranicnych recenzii, je na tom 4870 ovela lepsie, 9800+ si polepsial oproti 9800 len asi o 6-7% a spotreba sa skoro nezmenila. Trocha sa zvysili moznosti taktovania, ale to je tak vsetko.
25.6.2008 16:02:23   147.251.211.xxx 97
1. Nechapem preco tam nemohli dat 512b zbernicu, ved ju uz mali na 2900 a zase sa vratili naspat k 256b. Datova priepustnost 4870 je nizsia ako na 2900 s DDR4, som sice zvedavy na kolko sa budu dat tie DDR5 pretaktovat ale aj tak to vnimam ako krok spat
2. Neviem ci to je len specificky pripad ale COD 4 hram so svojou 2900 na maximalnych nastaveniach v rozliseni 1680×1050 na 40-60 fps (vacsinou 50+) a na to ze 4850 je o 2 generacie dalej mi tych 20 fps navyse pripada dost malo (aspon pri tychto hodnotach, keby mi to zvysilo fps v Crysis z 25 na 45 tak to je samozrejme nieco ine)
3. O 4870 X2 sa este nevie nic?
25.6.2008 16:15:15   147.232.176.xxx 87
neako mi neide do hlavy ta spotreba. kazdy pise, ze nam treba "1kW-ovy" zdroj. neviem na co je to dobre, ked sa vyrobcovia snazia robit stale uspornejsie a uspornejsie komponenty. matematicky: v clanku je 4850 CF = spotrebe 345W. autor pise ze mohla byt spickovy vykon o 50W viac. 345 + 50 = zaokruhlene 400W. tak neviem naco nam je 700W zdroj. uznavam, ze 500W je racionalna volba, je tam totiz rezerva, ktora by mala stacit aj na uvarenie 2dl vody na caj
25.6.2008 16:37:24   195.70.139.xxx 87
Pozor - 345W je spotreba cele testovane sestavy, merit samostatne kartu by bylo o neco slozitejsi
25.6.2008 16:38:49   147.251.211.xxx 87
ja to s tymi zdrojmi tiez nechapem, pri mojej 2900 pisu ze by mala mat minimalne 550W zdroj a ak ju chcem taktovat tak 700W, ja ju mam na 410W Chieftec, je pretaktovana na 740/2200 a ide to bez problemov
25.6.2008 16:53:49   147.232.176.xxx 87
tak podla mna dnes staci v pohode 550W-ovy zdroj. samozrejme ak v pocitaci nema niekto zabudovanu cirkularku . tym chcem povedat, ze aj pri CF/SLI to musi stacit. je mi jasne, ze existuje aj 4xSLI/CF ale o tom sa nebavim. pri jednej a dvoch grafikach musi stacit 500 az 550W. tak preto nechapem, preco niekto pise, ze by sme mali radsej pouzit 700W zdroj.
25.6.2008 17:55:22   88.102.243.xxx 87
Mám Semprona ktery je jeste na soc.454....Základni desku Gigabyte GA-K8NE a 1gb ddr ramky...nynější gpu vam psat nebudu:-) mam zdroj 350wat a chtel bych si koupit radeon 4850..utahlo by to v pohode?
25.6.2008 18:45:29   89.102.49.xxx 810
AGP grafická karta
10 – 30W

+3.3V
AGP grafická karta s externím napájením
30 - 100W

+3.3V a +12V
PCI Express karta
až 75W

+12V
PCI Express karta s externím napájením
až 120W

+12V
Běžná PCI karta
5 – 10W

+5V
Běžná PCIe karta
5 – 10W

+12V
10/100 síťová karta
4W

+3.3V
SCSI řadič do PCI
20W

+3.3V a +5V
Floppy mechanika
5W

+5V
CD-ROM / CD-RW
10 – 25W

+5V a +12V
DVD-ROM / DVD-RW
10 – 25W

+5V a +12V
7200o/m IDE pevný disk
5 – 25W

+5V a +12V
10,000o/m SCSI disk
5 – 40W

+5V a +12V
Přídavné ventilátory
1 - 5W (každý)

+12V
Motherboard (bez CPU a RAM)
25 – 60W

+3.3V a +5V
RAM
8W na modul

+3.3V a +5V
procesor Pentium III
39W

+5V
procesor Pentium 4
150W

+12V
procesor Pentium D
150W

+12V
procesor Athlon (XP)
75W

+5V (některé novější systémy z +12V)
procesor Athlon 64
89W

+12V
procesor Athlon 64 X2
110W

+12V
25.6.2008 18:46:50   89.102.49.xxx 77
jej prosím o smazani, omlouvam se za tapetu
25.6.2008 18:51:34   85.70.84.xxx 87
něco mi uniklo,nebo je někde chyba nebo je vážně 9800GX2 v Crysis na 1920x1200 výkonější než na 1600x1200
25.6.2008 23:37:51   86.139.245.xxx 87
hej asik je to pravda ja som par hier hral na nizsom rozliseni a slo mi to horsie ako na vyssom je to pravda
25.6.2008 19:15:12   194.213.42.xxx 87
Podle mě ty výkyvy, o kterých je tu hodně řeč jsou v malých rozlišeních způsobeny tím, že režijní náklady na provoz tolika streamprocessorů překračují jejich samotnou práci a ve vysokých rozlišeních s vyhlazováním zase nestačí 512MB paměti... Je to hodně visět i na odstupu, jaký mají 1GB karty... Myslím, že 1GB verze bude vyrovnanější.
25.6.2008 19:27:18   78.102.28.xxx 87
Tak musim rict, ze Obr prijemne prekvapil a zdrzel se kritiky ATI . Plne souhlasim asi s jedinym minusem-teplota karty.
Nejspis si ale uz nestihl testovat s poslednim hotfiexem,ze? By dalo hafo prace znovu premerovat :-D. Prihodim 50 haliru a hodnotim znamkou 1 !
25.6.2008 19:31:57   213.192.54.xxx 107
Mno OBR opet nezklamal. Jednak predstavit dneska test pouze HD4850 je vcelku o nicem. Testy teto karty jsou vsude po netu skoro tyden. Navic se dneska net roji testy HD4870, cili prijit teprve s testem slabsi sestricky je vcelku o nicem.
Navic nezklamal ani test samotny. Cim to, ze vysledky jsou odlisne od ostatnich na netu. Zajimave je, ze na zahranicnich webech HD4850 vzdy porazi 9800GTX, kdy jediny problem mu dela Lost Planet. S vyhlazovanim ma HD4850 pomerne dost navrch, celkove pak na ostatnich webech vychazi zhruba o 10% rychlejsi.
9800GTX+ je v prumeru jen o 10% rychlejsi jak bezna verze. Staci to tak akorat na to, aby bez vyhlazovani porazila HD4850 a se zapnutym vyhlazovanim vykon radeonu dorovnala, misty prekonala. Cili 9800GTX+ neni zadny zabijak, zvlaste s prihlednutim na ovladace, ktere zatim HD4800 pouzivaji v testech. Idealni budou spise az ty cervencove, coz neni omluva, vykon je solidni uz tak.
Hodne tu chybi test HD4870, i kdyz pokud bude proveden stejnym stylem, tak je to vcelku jedno. Vysledky, ktere budou opet na celem netu unikatni, protoze budou odlisne od testu jinde jsou k nicemu a nemaji vypovidajici hodnotu.
Jinak co se tyka vykonu HD4870, na netu zatim porazi GTX 260 v prumeru o nekolik procent. Opet se opakuje situace kdy bez vyhlazovani je na tom stejne nebo mirne hure, jakmile se ale zapne vyhlazovani, tak vede a v nekterych testech s 8xAA/16xAF porazi i GTX 280. Celkove pak ve zprumerovanych testech porazi GTX 260 o 2%, pokud se vyradi Lost Planet, ktera nesvedci radeonum vubec, tak ma naskok pres 5%. Pri mnohem nizsi cene tak dela GTX 260 neprodejnou. Rozhodovat ale bude nejspise dostupnost na trhu, radeon muze byt levnejsi klidne o tri tisice, ale nikdo na nej kvuli tomu mesice cekat nebude.
25.6.2008 20:38:18   147.232.193.xxx 97
aspon mozes vidiet vykon ATI pri tych najmenej vhodnych podmienkach ) A tiez mi tam nepasuje ta strieborna medaila.. ked 280 dostala zlatu.. Canok je fakt zbytocny, bez testu 4870. Ale je mile ze OBR uznava ze riesenie ATI co sa tyka jednoduchsich chipov je lepsie ako monstrum od NV, este 5teho by NV branil vlastnym telom ) trosku lutujem ludi co si kupili 9800 za cca 7500Sk ..
25.6.2008 21:05:47   213.192.54.xxx 87
No to je vcelku pravda. Neni spatny videt, jak si karta vede v tech nejmene priznivych podminkach. O tom, jak si vede normalne uz vime z ostatnich webu, takze se autorovi omlouvam, protoze k necemu to nakonec prece jenom je. Jenom je opravdu skoda, ze neni HD4870. Test HD4850 v CF mohl byt trochu komplexnejsi, ale prakticky z nej vyplyva, ze dvojice HD4850 dokazou za celkovou cenu kolem 7600 s DPH porazit monstr jadro v GTX 280. Bohuzel ale spotreba dvojice HD4850 neni idealni. Ono celkove bych rekl, ze uvadene TDP prozatim neodpovida zcela realnym hodnotam u jadra RV770. Navic je skoda, ze Ati trochu nevylepsila referencni chlazeni. Karty Nvidie jsou sice pri podobnem vykonu drazsi, ale vetsinou nabizeji lepsi chlazeni. Pokud si u Nvidie neco zaslouzi pochvalu, tak je to referencni dvouslotovy chladic.
Kazdopadne pokud skutecne pujde sehnat HD4870 za cenu pod 6 tisic i s DPH tak tech par stovek klidne obetuju na lepsi chladic. Porad bych se mohl vejit do sesti tisic a za tu cenu nic s podobnym vykonem nesezenu. GTX 260 je cenove o dost vys a navic kdo vi jak bude dostupna.
26.6.2008 16:30:09   90.176.95.xxx 107
Mě pan Obermeier také moc nezklamal, až na ty jeho přemrštěné ceny všech Radeonů, které nemají s realitou mnoho společného.
25.6.2008 19:51:57   212.71.148.xxx 97
Radeony HD4800 - mainstreamové dělo přichází! : Tak ten "mainstreamové" bech zmněnil hiend ! jelikože mi HD4850 a HD4870 vubec nepřipadá jako šnek ! ,, mám HD4850 x2 do SLI a když to srovnam z 8800GTX tak je HD4850 o +- 45 procent rychlejší ! jak naká 8800GTX která stojí 10tisíc ! ,, takže bych spiše pojmenoval tuhle recenzi (( Radeony HD4800 - slabši HIEND dělo přichází! )) ,, jinak sem take porovnával jednu HD4850tku z 8800GTX a v něčem je lepší tak a v něčem zase druha tak bych řekl že jejich víkon je vyrovnaný !
25.6.2008 19:54:53   82.209.39.xxx 87
Zda se, ze ATI ma mnohem schopnejsi lidi, kteri delaji marketing a vyrobu. Na rozdil od konkurence jsou jeji produkty skutecne k mani vsude a pro vsechny.
25.6.2008 20:45:37   90.177.145.xxx 128
sry,vim ze je to trochu OT,ale nedámi abych se nezeptal takových odporníků jako vy.

jestli je teady někdo kdo rozumí počítačům a jíným Hi-tech vecem,prosím o pomoc!Stala se mi taková divná vec.K vánocům sem dostal zbrusu nový počítač Robotron EC1834 s procesorem 8086, 5 MHz a RAM 640 kB .Nejde mi na nem rozbehnout win Vista!První problém je už při instalaci. Nedaří se mi překopírovat Vistu z disket na magnetickou pásku,které tento počítač využívá!Nevíte někdo jak na to?Zkousel sem kompilovat kernel,ale bezúspesne.Přikládám sreen.Predem dekuji za jakoukoliv pomoc!

zde je odkaz http://www.benser.net/c_1834.jpg


PROSÍM POMOŽTE MI!
25.6.2008 21:00:32   193.165.228.xxx 88
Já nevím, já jsem dostal Amstrad-Schneider.
25.6.2008 21:28:02   90.177.145.xxx 97
Zbohatlíku!
26.6.2008 16:44:06   90.176.95.xxx 87
To já dostal zase kalkulačku a má kupodivu vyšší výkon!
25.6.2008 21:31:58   90.177.145.xxx 77
Uz nevm co mam delat,pretktoval sem to na60 mhz a nvm co dal!
25.6.2008 21:38:34   89.185.245.xxx 97
Dobrý den. Váš počítač je příliš nový, doporučuji koupit ze všeho nejdřív nové chlazení, tyhle nové mrchy se rády přehřívají (proto Vám nešel zkompilovat kernel). Osobně bych zvážil upgrade paměti, Vistám sice 640kB stačí, ale už se Vám tam asi nevejde ovladač myši, takže to nefunguje. Na páskovou mechaniku potřebujete ovladač, nečetl jste manuál?
25.6.2008 22:00:11   147.232.176.xxx 97
noooo. tak tam bude chyba podla mna aj niekde inde. sice o zdrijo vela nepises. ale nestava sa ti, ze pri kopirovani ti cely stroj zamrzne? ak ano je to kvoli zdroju. daj tam miesto toho 12watoveho aspon 15watovy.
25.6.2008 23:10:38   89.111.89.xxx 127
nejdrive je treba pouzit zavadeci program "hasta la", nasledne dodat "vista" a pak uz jednoduse spustit (z) okna
26.6.2008 16:37:26   90.176.95.xxx 98
Citace:
nejdrive je treba pouzit zavadeci program "hasta la", nasledne dodat "vista" a pak uz jednoduse spustit (z) okna

A pak ještě hrdě dodat "bejby".
26.6.2008 06:21:05   89.102.9.xxx 97
Celý den si lámu hlavu, čím to může být . . .
A už jsem na to přišel !

Vy to máte vypnuté . . . .
26.6.2008 16:11:25   90.177.145.xxx 87
díky všem co se zůčastnili,ale uz sem to vyresil.
26.6.2008 16:33:51   90.176.95.xxx 97
Ten dárek musel stát více než krabička od zápalek, že? :o)
26.6.2008 09:09:42   85.207.244.xxx 87
jaka bude teplota kdyz ji v 2d podtocite na 300mhz (stejne jako to ma 3850, tema 500 fakt prestrelily) ?
26.6.2008 16:26:41   90.176.95.xxx 107
Nevím proč pan Obermeier uvádí ceny GK od ATI vyšší než doopravdy jsou?
V recenzi tvrdí, že HD3870X2 stojí 7000Kč. Kdežto v našich obchodech ji lze pořídit pouze za 5300Kč.
je důkaz, že pán se netrefil odhadem ani trochu.
26.6.2008 20:04:07   88.102.207.xxx 77
Myslim ze ta cena 3870X2 klesla ve vetsine obchodech az po vydani tehle recenze.
26.6.2008 16:33:25   88.100.180.xxx 97
v tech CF grafech mi chybi jedna vec...
ktera? 1x 4850, aby to slo snadno srovnati s 2x 4850 a podle toho mit predstavu jak to skaluje...
no nic, mohl si mit padesatnicek, tak snad priste ;)
26.6.2008 17:03:24   90.176.95.xxx 107
Tak tomu já říkám "Obří" recenze! :o)
Ale padík nebude, za ty (až o několik tisíc) vyšší ceny karet s čipem od ATI než v reálu jsou. Ale nebude ani mínus za to, že se pán Obremeier překonal psát o ATI alespoň něco málo pravdivého. .
27.6.2008 11:16:42   78.99.199.xxx 77
Musim uznat, ze test sa podaril aj recenzia je pekne, mozno trochu zamrzia tie ceny, ale vzdy sa da niekde najst nieco lacnejsieho ako inde...Tiez by som uvital do grafu pri CF zaniest 1x HD 4850 ;) To by bolo pre uplny obraz, dnes som s textom spokojny a pan Obermaier neni zas az "taky" zeleny ako to niektori tvrdia, U mna + 50 h ;)
27.6.2008 15:55:56   90.176.95.xxx 107
Možná příště by mohl pan Obermeier ze slušnosti dát odkaz na internetový obchod, kde takové ceny viděl. Ale to by v životě neudělal, protože by pak nemohl ceny střílet od boku. ;o)
27.6.2008 22:45:55   88.101.85.xxx 87
Zdravím, tak úplně se neorientuju, takže bych Vás chtěl požádat o pomoc...

Uvažuju o CF 2 HD4850, ale nějak mi vrtá hlavou následné chlazení... pokud bych tam dal Accelero, nebude mi z jedné karty odvádět teplo a přivádět ho rovnou na druhou kartu ze spodu? Jak u CF těchto karet vyřešit chlazení? Díky
5.7.2008 12:14:46   85.216.150.xxx 53
Panove

toto je vyborne provedeny test ATI 4870, aj 4850
http://www.overclockersclub.com/reviews/powercolor_hd4870/print/

http://www.overclockersclub.com/reviews/powercolor_hd4870/7.htm

od 1024x768 do 1920x1200 - vista , DX10, 4xAA
nastavenie ovladacou 8.6 na - auto /balanced/ /..hura../

okrem toho ze poraza casto GTX 280, vsimnite si graf crysis 1680x1050 - 3870-19FPS versus 4870 - 47FPS

grafy od nuly - znacena hranica 30 a 60FPS

dufam za sa redakcia necha inspirovat
23.8.2008 19:50:39   89.190.64.xxx 01
Mám dotaz a chtěl bych znát názor někoho opravdu zkušeného a hlavně objektivního.Uvažuji o koupi grafické karty bud Radeon 4850 nebo 9800GT či GTX.Výkonové parametry karet jsou mi známi četl jsem i že obrazové
kvality jsou si velmi podobné. Sám jsem vlastníkem Radeonu 1900GT (předtím jsem mněl např:GeForce 3TI,a Radeon 9800Pro).Z uvedeného vyplívá že už řadu let mám zkušenosti hlavně s kartami ATI a v podstatě jsem s nimi spokojenej i s ovladči nestalo se mi že by nějaká hra padala nebo něco podobného.Co mně tada zjímá?Už od dob Radeonu 9800pro a týká se to i nyní užívaného Radeonu 1900GT pozoruji velké změny po instalaci nových ovladačů.Mám na mysli hlavně kvalitu textur a celkově obrazu v jednotlivých hrách.V podstatě při stejném nastavení po instalaci nových driverů dochází většinou i k velmi výraznému zlepšení obrazu.Mohlo by se zdát že je vše v pořádku ale v podstatě jsem spíše naštvaný jelikož většinou už konkrétní hru má člověk rozehranou (někdy i dohranou) nainstaluje ovladače a skoro hru nepozná a je v postatě ochuzen o vizuální stránku hry (nebo její části).Příklad : začínam hrát MassEfect s ovladači Catalist 8.6 vše na vysoké detaily v půlce hry instalace Cat.8.7 obraz se zlepšuje ale ne o mnoho končím hru závěrečný level instalace Cat.8.8 obraz i detaily o mnoho lepší v podstatě super konec hry.No není to k naštvání!
Takto bych mohl pokračovat s desítkou dalších her.A dotaz :týká se tento problém i grafických karet NVidie a v jakém rozsahu?!Týká se to i nových Radeonů myslím tím teď řadu 3800?
Za každý objektivní názor budu rád.
11.9.2008 22:32:51   217.77.165.xxx 00
chtěl bych se zeptat
1) zda by mi mohl stačit 350watt(mam znackovy,ted nevim jaky) zdroj na tuto kartu.cpu mam A64 3200 X2(brisbane=65watt). totiz z recenzce mi nebylo jasne zda uvadene watty jsou pouze za kartu nebo za cely system.
2) jake jsou zkusenosti s ATi PowerPlay? dyt by to melo ve 2D snizovat ty takty-jakto ze je i ve 2D takove teplo?nezlepsilo se to uz nejak s dalsima ovladacama?
diky
11.9.2008 22:40:27   217.77.165.xxx 00
jo,jeste bych chtel podotknout ze v grafech je sice barevne rozdelno ati od nvidie ale neni uz zduraznena právě testovana karta...uz ste to meli v nejake jine recenzi treba aspon podtrhly nazev karty u tech grafu...tak v tom pokracujte nebo obnovte.
zadalsi by se hodilo do recenzi napsat jaky zdroj by pri dane testovaci sestave mel stacit. dik
28.10.2008 13:45:55   69.134.251.xxx 00
f50ebb | e7227b | [link=http://6daac8.com]42dafc[/link] | http://be3f29.com | aed3f6 | [http://b234f9.com 2ef015]
28.10.2008 13:46:02   69.134.251.xxx 00
f50ebb | e7227b | [link=http://6daac8.com]42dafc[/link] | http://be3f29.com | aed3f6 | [http://b234f9.com 2ef015]
28.10.2008 13:46:10   68.7.120.xxx 00
f50ebb | e7227b | [link=http://6daac8.com]42dafc[/link] | http://be3f29.com | aed3f6 | [http://b234f9.com 2ef015]
28.10.2008 13:46:20   69.115.80.xxx 00
revuhotuna
18.11.2008 19:33:51   91.127.51.xxx 01
Tuto kartu chcem objednat stvu ma len vysoke teploty ale co uz ale dalsia vec nemam zakladnu s PCIe 2.0 a viem ze mi to pojde aj na 1.1 len neviem ci ju mam. mam zakladnu
ASRock AliveNF6G-VSTA nie je az taka zla mam tam dvojjadrak 4 GB ram len ci mi pojde ta graficka vyhodim 5300 Sk za nieco co nepojde tak ma trafi slak

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

302 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 143Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.