Hlavní stránka Hardware Grafické karty 3DMark Vantage - DirectX 10 pod tlakem
3DMark Vantage - DirectX 10 pod tlakem
autor: Petr Petrovič , publikováno 10.6.2008
3DMark Vantage - DirectX 10 pod tlakem

Nová verze populárního syntetického benchmarku je konečně tady a tentokrát pořádně otestuje dnes už staronové rozhraní DirectX 10. Bez Windows Vista si ho tedy ani nespustíte. Jeho vývoj stál přes 5 miliónů dolarů a čekali jsme na něj pěkně dlouho! Budou stát nové vizuální orgie za to? O tom, co všechno v novém 3D benchmarku najdete a kolik bodů v něm dostane který akcelerátor, si přečtěte v našem rozboru.


Jako testovací sestavu jsem využil quadcore Intel Core 2 Quad Q6600 (L2 cache 2x4MB) který jsem nechal tikat na mírně zvednuté frekvenci 3.2GHz, což odpovídá topmodelu společnosti Intel Core 2 Extreme QX9770 (L2 cache 2x6MB). Jako doplněk posloužila deska Asus Striker společně se 4GB paměti A-Data Extreme s frekvencí 800MHz a časováním CL4. Testované karty byly na standardních frekvencích.

Standardní nastavení profilu – High

3DMark Vantage - DirectX 10 pod tlakem
Hodnoty představují dosažené body v testu a více znamená lépe

Celkové skóre představuje souhrn všech testů a je hlavní bernou mincí v dosažení rekordu nebo porovnávání s on-line databází výsledků. Z grafu je patrné, že skóre GeForce 8800Ultra SLI je dalece nedostižné i pro dvoujádrový Radeon HD3870 X2, který je výkonem jen o něco lepší než GeForce 8800Ultra. Nedochází zde k limitaci velikostí paměti ani propustností, a tak by 64 (5D) jednotek mělo teoreticky excelovat. Podle očekávání je skóre karet GeForce 8800GTS a GeForce 9800GTX téměř totožné. Zajímavé ovšem je, že celý 3DMark vantage je do značné míry závislý i na velikosti paměti a propustnosti paměťového subsystému, což dokladuje poměrně výrazný rozdíl mezi GeForce 9800GTX (256-bit 512MB) a GeForce 8800Ultra (384-bit 768MB). Poněkud zklamáním je pro mne velký odstup GeForce 8800GT od jinak srovnatelného Radeonu HD3870.

3DMark Vantage - DirectX 10 pod tlakem
Hodnoty představují dosažené body v testu a více znamená lépe

Při pohledu na skóre pro GPU se neubráníme pohledu zpět na graf celkového skóre, jestli náhodou nedošlo k omylu a nebyl opět zobrazen graf se stejnými výsledky. Naštěstí tomu tak není, jen jsou si obě skóre velmi blízká, což nás přivádí k polemice o ovlivnění celkového skóre výkonem procesoru.

3DMark Vantage - DirectX 10 pod tlakem
Hodnoty představují dosažené FPS a více znamená lépe

Game Test 1 - Jane Nash dostane na kolena libovolnou konfiguraci, což dokladuje nejlepší  dosažené skóre nepřesahující 20FPS. Možná se plynulosti dočkáme s příchodem GeForce 280GTX (karta má opravdu o dost vyšší skóre než předchozí high-end) a možností SLI.

3DMark Vantage - DirectX 10 pod tlakem
Hodnoty představují dosažené FPS a více znamená lépe

Druhý test New Calico dokazuje jak vynikající je efektivita SLI, protože výsledek téměř odpovídá obyčejnému vynásobení výsledku GeForce 8800Ultra dvěma. Radeon HD3870 X2 dosahuje také téměř 100% efektivity, ale i tak je jeho skóre FPS poměrně nízké.

Profily Extreme vs. High

3DMark Vantage - DirectX 10 pod tlakem
Hodnoty představují dosažené body v testu a více znamená lépe

Nastavení Extreme je pro všechny současné grafické karty smrtící. jasně to ilustruje propad GeForce 8800Ultra SLI na úroveň Radeonu HD3870 X2. Vantage tedy bude mít dostatek es v rukávu i pro další generace grafických karet, než bude dosaženo magické hranice 20 000 bodů.

3DMark Vantage - DirectX 10 pod tlakem
Hodnoty představují dosažené body v testu a více znamená lépe

3DMark Vantage - DirectX 10 pod tlakem
Hodnoty představují dosažené FPS a více znamená lépe

3DMark Vantage - DirectX 10 pod tlakem
Hodnoty představují dosažené FPS a více znamená lépe

Propady při využití nejextrémnějšího nastavení jsou jasně patrné drastické propady až o polovinu směrem dolů. O plynulosti na libovolné současné konfiguraci nemůže být ani řeči. Naprostá většina single slot karet se nepřehoupne ani přes psychologickou hranici 10FPS.

Pár slov závěrem

3DMark Vantage je vcelku povedeným benchmarkem se solidní sadou testů. Tím by hodnocení mohlo skončit. Bohužel se ovšem musíme podívat na stinné stránky tohoto produktu. Tím prvním je nesmlouvavá cenová politika Futuremarku, která pro běžné použití vyžaduje zakoupení placené verze, což by bylo i pochopitelné. Pokud ale chcete testovat svůj stroj ze všech stran, musíte zaplatit téměř 8000 korun za plnou verzi tohoto benchmarku. Ostatní verze jsou osekány více, než je zdrávo a chybí jim potřebná nastavení.

Někdo by mohl argumentovat tím, že profesionální edice není určena normálním uživatelů, ale novinářům a extrémistům, kteří chtějí mít nad testy maximální kontrolu. To je ovšem pouze výmluva pro snahu Futuremarku vytřískat co nejvíc peněz, se kterou mohou velmi tvrdě narazit. Pokud by plná verze stála to, co zbrusu nová herní pecka, tak bychom mohli přivřít oči a zaplatit. Kdo ale potřebuje nějaký 3DMark Vantage, když za stejnou cenu koupím celou baterii testovacích titulů a ještě si přitom užiju spoustu srandy při hraní? osobně nechci a nebudu podporovat praktiky firem, které prodávají osekané a ještě více osekanější verze svých produktů za horentní sumy.

Vývoj tohoto benchmarku spolkl nemalé prostředky a je celkem pochopitelné, že je chce Futuremark nějak získat zpět. Ale to nás koncové zákazníky jen těžko může obměkčit. 3DMark Vantage je produktem bez pochyby dobrým, ale za podobné peníze nestojí ani náhodou…

P.S.- Pokud by Futuremark postavil svůj produkt na nejpoužívanějších grafických enginech současnosti, tak udělal mnohem lépe a pro nás by tak vytvořil relevantní zdroj informací o výkonech systému a grafické karty.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
10.6.2008 08:42:03   195.39.34.xxx 176
Moc peknej clanecek. Sice uz byl Vantage popsany na hodne serverech, ale tohle je jine, mozna rekl bych lepsi, lepe popsane.
10.6.2008 08:46:17   217.112.174.xxx 259
mám-li to hodnotit svým laickým pohledem, tak první test je po vizuální stránce ubohý, ten druhý už docela jde, platit za to nebudu ani náhodou, to bych musel býtt padlý nahlavu
10.6.2008 08:46:19   78.98.93.xxx 398
aj napriek pouzitiu danych technologii je grafika nechutna a uboha na dnesnu dobu ... co mna ako hraca ma co zaujimat co je tam vsetko pouzite ... mne ako hracovi ide o co najlepsie spracovanie daneho titulu ... voda v novom 3DMarku vyzera ako spred dvoch rokov aj FEAR mal krajsie spracovanu vodnu hladinu ... co sa budeme zbytocne klamat ... novy Mark totalne zbabrali a takato grafika by sa dala docielit aj pomocou SM2.0 + par efektikov z SM3.0 ... a nie to este SM4.0 ... nechapem ako toto moze sluzit ako test grafickej karty ... ten by mal oslnit prenadhernou grafikou aku budeme vidiet v buducich hrach (doteraz tak tomu aj bolo: Aquamark, 3DMark03-06) ... ked si porovname grafiku s Crysis, GoW, AC, UT3, CoD4 tak mi toto dielo FutureMarku pride skor na smiech ... a este si pytaju za takuto zhovadilost aj peniaze pri upgrade na pro verziu ... na mieste vedenia Futuremark by som skor hladal novych programatorov, respektive grafikov ktory by vedeli co robia ich ruky ...
10.6.2008 09:02:39   78.98.93.xxx 127
no a teraz som si precital aj hlavicku ... kolko uz potom museli stat predchadzajuce 3DMarky ked tato hanba celeho 3D sveta stala 5 melonov dolarov ?
10.6.2008 09:31:49   147.175.131.xxx 188
suhlas, grafika je totalny grc (kde je ten sok , co sposobil po grafickej stranke 3D Mark 2001, to sa dnes uz rozhodne nekona). Na vysoke skore nV kariet ma dopad zrejme mocne marketingove oddelenie nVidie a vsetko t ozavrsuje ta CENA ! Niekto by malvedenie futuremarku pekne prefackat, alebo premenovat rovno spolocnost na futuregrc
10.6.2008 14:54:57   88.100.9.xxx 65
Kde má podle tebe vysoké skore nv? pokud dobře vidím, tak jestli ten nový 3dmark něco zvýhodňuje, tak jsou to multi-GPU řešení(proti tomu, jak se chovají multi-GPU v dnešních hrách). Třeba takový Radeon 3870X2 díky tomu naprosto s klidem překonal o cca 15% 8800U. To je oproti hrám spíš horní hranice pro radeon (viz třeba jeden jeden velký test na konkurenčním cz serveru, kde se umístil v průměru mezi 8800GTX a 8800U).

Ale k věci - co máte proti 3dmarku, rom ceny?
Když odhlédnu od lehkého nadržování multi-GPU(což ale může být spíš predikce, jak se budou chovat budoucí hry), tak když vezmu pořadí výsledků 3DMarku Vantage, tak mám velice přesně seřazené karty podle výkonu, jak se chovají ve hrách(HD3850 < GF9600 < 3870 < 8800GT < ...).
A to všechno sesumarizováno jedním číslem! To je pro lidi, kteří denně neshlédnou 20 grafů doslova požehnání. Takže třeba když člověk nakupuje online - stačí mu když daný obchod připíše ke grafikám jen toto jediné číslo a může porovnávat. A to velice dobře. A nemusí být zrovna maniak do grafik.
10.6.2008 09:44:35   78.99.173.xxx 157
Amaterizmus. Grafika hodna mozno tak zacinajuceho amaterskeho vyvojara hier ktory sa prave uci pouzivat 3Dmax na animacie. Ale hlavne ze sa zenskej triasli jej 10kilove kozy to je to co nas vsetkých urcite strasne zaujima pri testoch grafiky. Krajsie by som to nakreslil aj na paintbrushi.
10.6.2008 10:15:44   82.198.201.xxx 107
Diky moc za clanek.. Vantage jsem si jiz nedavno stahoval a ku memu zklamani mi muj "spolehlivy" OS XP nahlasil potrebu jehoVistu.. Nikdy bych kvuli "blbybmu 3D marku" nepresel na visty,tudiz tech nekolik obrazku a informaci + prehled jak si stoji jaka grafika velmi ocenuji.. Skoda jen jedineho zapojeni SLI a to 88ULTRA, zajimalo by me jak si stoji napr. SLI88GT a SLI88GTS. Ale lepsi nez nic.
10.6.2008 10:43:48   147.32.109.xxx 127
To snad neni pravda, koukám že se ve Futuremarku řídí pravidlem čím víc HDR tím víc reálnější
Jinak když ty screenhoty porovnám s 4roky starým enginem Halfa tak mě přijdou hry na něm mnohem realističtější.
10.6.2008 12:23:41   85.160.187.xxx 97
jj tak masivní použití HDR a rozmazávání je už hnus, nemohl bych se na to koukat díl než pár minut(přivírám oči) natož v tom hrát. Ty grafikové ztrácejí cit pro fototorealičnost, občas by je měli vyhnat ven do přírody. Na druhou stranu se mi libý zakomponování fyziky (culík, vlny, řemen), až na to jak člun vyjíždí zpod plachty(pevná plachta se prolíná se člunem, místo aby po něm elegantně sklouzla áhled ). Starej 2001 se mi líbil mnohem víc, občas si pustím jeho demo s Lobbym a podzimní přírodou.
10.6.2008 10:44:39   147.32.109.xxx 77
Jinak článek je hezkej.
10.6.2008 11:25:27   147.251.211.xxx 77
HDR=High Definition Rendering? To sa mi nejak nezda... nema to byt nahodou High Dynamic Range? (na zac. tretej strany)
10.6.2008 11:34:57   82.209.36.xxx 78
Taky se mi to nezda, ten kdo dela s 3D rendrem vi, ze je to High Definition (ne dynamic) Range! Cili bíla barva nakonci hodnotou 256, ale muze byt definovana az do 48bit hloubky. A vsechno se to pouziva na odrazy, odlesky atd. Se podivejte za slun. pocasi na leskle auto, tak to co vas prasti do oci a nemuze te se dlouho divat, to prave ve 3d simuluje HDR(I-images=bitmapa)
10.6.2008 13:05:25   195.39.34.xxx 67
Samozrejme pripletla se hloupost, clovek pise a nemysli
10.6.2008 13:06:38   217.195.161.xxx 67
Opraveno :-)
10.6.2008 11:39:25   195.127.188.xxx 98
Úplně useless program, stejně jako všechny předchozí verze. Stejně ho nikdo nehraje a navíc vždy "nadržoval" kartám NVidie, takže jeho výsledky jsou beztak k ničemu...
10.6.2008 11:49:43   83.240.99.xxx 117
Řekl bych, že ještě tak do verze 2001 (která byla založená na _reálných_ enginech _reálných_ her to byl vcelku dobře použitelnej benchmark.
Pak přišla divná 03, divnější 05, ještě divnější 06 a v osučasnosti nejdivnější Vantage, přičemž divnost spočívá hlavně v tom, že to celý přestává mít souvislost s reálným výkonem GK, což by asi syntetickej benchmark mít měl.
10.6.2008 13:37:38   78.102.22.xxx 78
Rozhodně souhlasím s autorem tohoto článku, Vantage stoji nechutné prachy za které se dokažete docela dlouho uživit, a nebo si nakoupit plno jiných her obsahujcí již tyto prvky kde si užijete hodiny a hodiny zábavy.
10.6.2008 14:31:40   217.145.193.xxx 912
XP 64b lepsie ako Vista 64b? Vidim, ze autor je vtipalek. Ten OS je hotova pohroma, za tyzden pouzivania som s nim mal viac problemov ako s vistou za 4 mesiace. Vydrzal som s nim asi 2 tyzdne, kym som stratil trpezlivost. Dokonca aj s WinME som vydrzal dlhsie ako s XP 64b. Oproti XP64b bezali WinME ako hodinky.
10.6.2008 16:32:56   89.185.245.xxx 88
problémov? akých?
10.6.2008 20:38:47   82.99.141.xxx 712
Moc pěkný článek. Tolik vtipných překlepů a tezí jsem už dlouho neviděl .

Nevím jak ostatním, ale u mě Jane při prvním benchmarku neskoná. Vyráž jsem ve hře taky nejspíš ještě nespatřil (po pravdě ani nevím, co to je).

Nevím, jak autor, ale sám motion blur kupodivu obvykle pozoruji spíš na záznamu z kamery, než v reálném životě (podotýkám, že i na zastaveném snímku) a u snímků z fotoaparátu, takže si nejsem tak jist, že je to problém toho, jak můj mozek zpracoval obraz z oka. To už musí být zatracený frmol, abych viděl rozmazaně.

Nevím, jaké má s anizotropickými materiály zkušenosti autor, já si vždycky myslel,že to jsou ty, co hážou šišaté odlesky (ve 3D renderingu typicky broušené kovy). Proto mne teze, že jde o materiály jako kompozity s uhlíkovými vlákny či dřevo zaujala. Nemohl by to autor trochu víc rozvést?

Další stranu už jsem raději nečetl. Obvykle není radno překládat něco, čemu člověk tak moc nerozumí, a když už, tak je dobré dát to před vydáním přečíst někomu, kdo se v tom vyzná o něco líp.
10.6.2008 22:20:25   78.102.253.xxx 98
No bohuzel budete muset postudovat trosku, nez budete moci nekoho kritizovat.

Pokud vidite ostre rychle se pohybujici predmety ve vasem zornem poli, tak jste jediny clovek na zemi. Rada: Zkuste se divat na monitor pri psani chytre odpovedi a zamavejte si pred oblicejem rukou.Snadno zjistite, ze ostre uvidite jen v pripade kdy dokazete zaostrit na predmet a dostatecne rychle reflektovat na zmenu jeho polohy, tedy takovy, ktery se nachazi v zornem poli vaseho zraku a pohybuje se relativne pomalu. Motion blur se samozrejme pouziva napriklad i v situaci, kdy stojite kuprikladu na rychle se pohybujicim predmetu a kolem vas ubiha krajina. (vlak - napr. gears of war vs. UT2004 a Assault mise - dobre patrne bez a s MB)

Na rozdily mezi izotropii a anizotropii vam postaci wikipedie, nemusite otvirat knihu. Ale prozradim vam, ze se jedna o rozdily v roztaznosti dle. Chcete mi tvrdit, ze kompozity nebo drevo ma stejnou roztaznost? Napriklad kovy maji prevazne isotropni vlastnosti (samozrejme ne zcela ne vzdy).

Pokud jste ze sebe chtel udelat hlupaka, gratuluji, povedlo se
10.6.2008 23:53:20   82.99.141.xxx 77
Efekty, které se používají ve 3DMarku, se nesnaží oblbnout smysly diváka, ale přiblížit to, co vidíte na obrazovce, co nejvíce tomu, nač je člověk zvyklý z filmového záznamu. To je důvod, proč je tam DOF, proč je tam motion blur, a proč jsou tam lens flare, lenticular halo, streaks, anamorphic flare a podobné efekty v takové míře, v jaké je v reálu nikdy neuvidíte, nebo je nebudete vnímat, ale na filmovém plátně se s nimi setkáte běžně a všimnete si jich.

Nesimuluje to reálné vidění světa, ale obraz, na jaký jsme zvyklí z televize, filmů a fotografií se všemi nedokonalostmi způsobenými složitou optikou kamer a způsobem záznamu.

To, jak člověk vnímá nebo nevnímá pohyb v reálném světě se liší od toho, co vidí na filmovém záznamu. Není to záležitost specifická pro oko, kdyby to byla záležitost specifická pro oko a problém mozku, nebyl by důvod něco podobného simulovat na monitoru, protože by si mozek sám vytvořil mazanice z ostrých obrazců, které se mu pohybují na monitoru (pochopitelně při frekvenci vyšší než 25 fps).

Četl jsem celý reviewers guide i whitepapers k Vantage, a prolezl jsem nespočet anglických článků o Vantage, přesto je PC tuning první, který se zmiňuje, že by se v Jane Nash simulovalo něco jako materiály s rozlišnou roztažností v různých směrech. V souvislosti s Jane Nash se tam mluví jen o Anisotropic materials (math-heavy), což neznamená, že se simuluje chování nehomogenní hmoty, jako je dřevo, při zatěžování na tlak a tah, ale to, že se simulují odrazy závislé na směru, které jsou náročné na výpočty.

A je to technika, která se běžně používá u materiálů při renderingu ve 3D aplikacích.

http://www.neilblevins.com/cg_education/aniso_ref/aniso_ref.htm

není to ani optická anizotropie. Z článku, který jste vyšťoural na Wikipedii, jsem vyrozuměl, že ta řeší rychlost šíření světla v různých prostředích v závislosti na směru, kterým se v něm pohybují, což není náš případ.

Otázkou ještě zůstává, kdo tady ze sebe dělá vola

BTW, ještě jsem si inkriminované stránce všiml dalších dvou zábavných překlepů, "nelepších grafických enginech" a taky jsou tam "dorazy světla". Opravdu ten článek nechcete dát ještě někomu zkorigovat?
11.6.2008 07:46:59   83.208.155.xxx 77
Přesně tak, ty efekty simulují FILMOVÉ nepřesnosti záznamových zařízení (proto je taky normálně vypínám)! V reálu totiž žádný takový motion blur (to že listy od vrtule vidíte v reálu rozmazaně s motion blure skutečně nemá nic společného - pokud se vám bude točit na obrazovce zaostřená vrtule stejně jako v reálu, uvidíte ji rozmazaně taky a žádný motion-blure k tomu používat nemusíte), ani lens flare neexistuje. Ještě čekám na simulaci pozpátku se otáčejících se kol u aut, pak ty kamerové "efekty" reálna budou dokonalé. S reálným světem to ale bohužel nemá nic společného. Pan Pertovič v tomhle nemá pravdu.
11.6.2008 08:39:45   195.39.34.xxx 77
Omlouvam se za trosku prudkou reakci. S tim motion blurem mate castecne pravdu (schvalne jsem znacne zpruzen procetl neco o fyziologii zraku), ale efekt depth of field je preci dan fyziologickym principem, kterekoli optiky vcetne te v lidskem oku. To zadne simulace filmoveho efektu to neni. Kdyz zasotrite na nejaky predmet, tak veci v pozadi preci nevidite ostre.

White papery zminuji anisotropic materials z meho pohledu je to tedy presne to o cem jsem mluvil. Prepokladam, ze pokud by tam opticka anizotropie, tak by to bylo popsano jinak. Pokud mi reknte, kde presne je podle vas pouzita ta technika, kterou popisujete rad ustoupim.

Na ostatnim je pokud si vsimam dobre popsano, ze vznikaji v optice (viz. lens flare).

"Není to záležitost specifická pro oko, kdyby to byla záležitost specifická pro oko a problém mozku, nebyl by důvod něco podobného simulovat na monitoru, protože by si mozek sám vytvořil mazanice z ostrých obrazců, které se mu pohybují na monitoru (pochopitelně při frekvenci vyšší než 25 fps)." Nemyslite, ze vnimani grafiky na monitoru je tak specificke, ze to nelze porovnat?

Preklepy beru v potaz, bohuzel je zatim nikdo nebyl schopen opravit.

11.6.2008 08:49:10   195.39.34.xxx 77
No vzhledem k tomu, ze mam s medicinou velmi dobre vztahy, tak musim rict, ze mate a nemate pravdu ani jeden. Autor popisuje urcite jevy spravne a ty nevznikaji jen na platne, ale rozhodne i v lidskem oku respektive mozku. Pokud jde o ten efekt dept of field, tak autor ma pravdu, principy optiky neoblafnete. Pokud jde o to motion blur, tak ma take pravdu, nebot je to tak trosku kombinace obou.

V posledni veci, tedy anizotropicke materialy se nevyznam. Podle me byste sve znalosti meli nakombinovat a budeme mit vysledek.
12.6.2008 06:44:39   83.208.155.xxx 67
Já myslím, že nakonec nejsme ve sporu, já jsem právě chtěl jen poukázat na to, že pokud uvedené "efekty" vznikají nedokonalostí v lidském oku a mozku (třeba ten motion blur), tak je přece zbytečné je na monitoru simulovat nějakým vypočteným algoritmem, setrvačnost oka to prostě udělá sama. Pokud k tomu něco přidám, bude to vypadat uměle, na což autor v testu v podstatě také poukazuje. A to lens flare je mi také jasné, to jsem chtěl zase poukázat na jeho nesmyslnost u různých 3D "first person", kde se objevuje při pohledu "normálníma očima" (možná to platí, když je hlavní hrdina Terminátor, ale pro lidi těžko). Chtěl jsem prostě říct, že uvedené "efekty" simulující nedostatky lidských smyslů je v tomto případě v podstatě umocňují na druhou, a tudíž prostě musí vypadat nepřirozeně. Jinak testík považuji za povedený.
11.6.2008 08:42:44   83.240.99.xxx 67
To by mě zajímalo, co vás vede k přesvědčení, že má Vantage z jakéhokoliv důvodu potřebu simulovat odlišnost tepelné roztažnosti dřeva v různých osách.

Pokud se mluví o anizotropii v grafice, zásadně se tím myslí "anisotrophic reflection/refraction".

Myslím že jsi si na urážky vybral hodně špatného člověka, protoře ad4ms ví, o čem mluví (píše).
11.6.2008 08:48:17   83.240.99.xxx 77
I když je fakt, že by se (fyzikální) anizotropičonost mohla projevit při výpočtech fyziky. To by bylo vidět, pokud by tam byly třeba nějaký dřevěný slouy a lámaly se na "párátka" po směru vláken (samotřejmě nepředpočítaně)
Ale na Vantage se podívat nemůžu, tak ani nemůžu napsat, jestli to tak je.
11.6.2008 09:02:42   195.39.34.xxx 67
Co treba pruznost je znakem anisotropie? Viz. zaveseni nakladu.
10.6.2008 22:36:33   78.102.253.xxx 79
To co popisujete vy, tak to se jedna o optickou anizotropii. Nejsem si vedom toho, ze by byla nekde v testu vyuzita, ale pokud se mylim opravte mne.
16.6.2008 09:48:32   91.127.253.xxx 65
VIDE-ON.CZ kategoria sexy holky --> extrémní videa
10.11.2008 22:33:00   83.69.46.xxx 00
Zdravím.moje score na extreme činí:12051 bodů

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

215 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 93.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.