Hlavní stránka Hardware Grafické karty 3DMark Vantage - DirectX 10 pod tlakem
3DMark Vantage - DirectX 10 pod tlakem
autor: Petr Petrovič , publikováno 10.6.2008
3DMark Vantage - DirectX 10 pod tlakem

Nová verze populárního syntetického benchmarku je konečně tady a tentokrát pořádně otestuje dnes už staronové rozhraní DirectX 10. Bez Windows Vista si ho tedy ani nespustíte. Jeho vývoj stál přes 5 miliónů dolarů a čekali jsme na něj pěkně dlouho! Budou stát nové vizuální orgie za to? O tom, co všechno v novém 3D benchmarku najdete a kolik bodů v něm dostane který akcelerátor, si přečtěte v našem rozboru. tunin


Syntetické benchmarky společnosti Futuremark jsou jakýmsi základním kamenem pro určování výkonu počítače již skoro po deset let. Vše začalo s příchodem 3DMarku 99 a v současné době je posledním počinem 3DMark Vantage. Doba se mění, ale principy zůstávají stejné, měřit výkon počítače v oblasti grafického výkonu a srovnávat výsledky s velkou základnou dat získaných o jiných uživatelů, a to vše přímo on-line. Velká výhoda dnešního "internetového" světa.

Předposlední počin Futuremarku, 3DMark 06, byl ve své době přijat s rozpaky, protože přinášel novoty v podobě zahrnutí výkonu procesoru do celkového výkonu. Mnozí tato vylepšení zrovna nevítali, protože stále viděli 3DMark čistě jako záležitost grafických karet, ale nemohli rozumně argumentovat na fakt, že výkon v dnešních hrách je závislý na výkonu celého systému. 3DMark Vantage pokračuje v tomto trendu, a proto i zde najdeme zvlášť specializované testy pro procesor a grafickou kartu.

Vantage přináší jednu zásadní novinku, je kompatibilní pouze s Windows Vista s DirectX 10, takže uživatelé používající Windows XP mají holt smůlu. To od Futuremarku nebyl dobrý tah, tedy za předpokladu, že Microsoft do kasičky společnosti nepřisypal prostředky z fondů na podporu neúspěšných Windows Vista. Většina hardcore hráčů stále používá Windows XP a zřejmě do nástupu Windows 7 také používat bude. Jako minimální specifikace je tedy třeba grafické karty podporující DirectX 10 a hardware odpovídající minimálním požadavkům operačního systému Windows Vista.

3DMark Vantage - DirectX 10 pod tlakem

K přechodu na Visty nás totiž zhola nic nenutí. Poslední herní pecky ukázaly, že DirectX 10 poskytuje pouze mírná vylepšení. Nenajdeme lepší grafiku (Crysis a její DirectX 10 VeryHigh nastavení je prachsprostý podvod – s troškou šikovnosti jde spustit i pod Windows XP a DirectX 9) a bohužel se nedočkáme ani lepšího výkonu, který nám byl tak často slibován a dílo zkázy dokonávají nedoladěné ovladače pro tento systém. Pokud chceme Visty, tak snad pouze v případě, že bychom rádi využili více než 3GB paměti, ale i zde se vyplatí šáhnout po starších XP 64-bit, které alespoň nabízejí úlitbu v podobě odladěných ovladačů.

Futuremark ale vyvinul zbrusu nový DirectX 10 engine a z příma hledí do budoucna. My se v dnešním článku podíváme na jednotlivé testy a zvládneme i popis základních technik v nich použitých. V dalších kapitolách najdete i vybrané karty s výsledky a také zajímavé srovnání nastavení High (standard) a Extreme. Popis nastavení následuje v tabulce.

3DMark Vantage - DirectX 10 pod tlakem



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
215 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 93.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.