Hlavní stránka Hardware Grafické karty Čip G94 v GeForce 9600GT - útok na pozice střední třídy (1/2)
Čip G94 v GeForce 9600GT - útok na pozice střední třídy (1/2)
autor: Z. Obermaier , publikováno 22.2.2008
Čip G94 v GeForce 9600GT - útok na pozice střední třídy (1/2)

Po několikerém odložení se včera na trh dostala nová grafická karta od NVIDIA. Nová GeForce 9600 GT je určena do mainstreamu, a má se stát přímým konkurentem Radeonu HD3850. Podaří se NVIDII ukořistit tolik ceněný střední segment trhu? Je pozice karet  konkurenční ATi/AMD ohrožena? Náš článek se na to pokusí odpovědět...


Čip G94 v GeForce 9600GT - útok na pozice střední třídy (1/2)

Nízká spotřeba, vysoký výkon

Je až s podivem, jak vysoký má tato grafická karta výkon. Karta na papíře nevypadá tak výkonná, jaká je ve skutečnosti. Když k této skutečnosti přičteme opravdu nízké provozní teploty a spotřebu, máme ideální grafickou kartu pro tiché a cenově velmi zajímavé herní počítače. I když je výkon karty vysoký, možnost jeho navýšení přetaktováním je také zajímavá. Nová jádra rodiny G9x se dají opravdu hodně přetaktovat, a i když nejsou potom výsledky karty o mnoho vyšší tak jsou poznat.

GeForce 9600 GT versus Radeon HD3850

I když jsou ceny řešení stejné/podobné, nemusí být cena jediným kritériem při výběru karty. Na jednu stranu je zřejmé, že pokud si koupíte GeForce 9600 GT za cenu podobnou cenám Radeonů HD3850 256/512MB získáte určitě proti Radeonům podstatný herní výkon navíc (viz výsledky v grafech). Na druhou stranu ale karty AMD/ATi nabízejí mnoho technologických "feature" navíc. Pojďme se na tyto dva soupeře podívat podrobněji:

Podpora DirectX 10.1 - karty GeForce 9600 GT disponují pouze specifikací DX10, a specifikace DX10.1 může jednou přinést nějaké výhody. Upřímně ale na trhu existuje pouze několik DX10 her a ani jedna DX10.1 - až bude skutečně toto rozšířené API potřeba, NVIDIA ho ve svých kartách jistě také přinese. Dnes je to pouze pouze výhoda/nevýhoda kterou nikdo nevyužije.

Radeony jsou úspornější a méně hřejí - díky 55nm výrobnímu procesu jsou skutečně grafiky Radeon chladnější a i spotřeba v klidu/zátěži je nižší než má konkurenční GeForce 9600 GT. Rozdíly ve spotřebě jsou malé, ale jsou měřitelné. K lepšímu využití energie pomáhá i technologie ATi PowerPlay, použitelná i na desktopu.

Podpora HDMI - Radeony mají podporu pro zvuk integrován v jádru a na kartě. Stačí tedy pouze připojit HDMI redukci a nic víc nemusíte dělat. U karty GeForce 9600 GT je nutné použít externí připojení zvuku kablíkem, což má své nevýhody.

Dual-link HDCP - tuto funkci mají již obě srovnávané karty. Obě konkurenční řešení umožňují přehrávání ve vysokém rozlišení za stejných podmínek. Porovnání kvality zobrazení a možností se dočkáte v pondělní části testu.

Ceny - ještě včera byla situace jasnější a mluvila příznivě pro GeForce 9600 GT, která se dá sehnat i s cenou pod 4000Kč s DPH. Konkurenční tábor ale zareagoval rychle, a zlevnil své Radeony právě na úroveň nových karet GeForce. Než se tato změna ceníků projeví v našich obchodech bude to ale ještě nějaký den/týden trvat - a po tu dobu bude cena GeForce 9600 GT zajímavější než stávající ceny Radeonů.

Nový král poměru cena/výkon

Už z výsledků testů bylo jasné, že za podobnou cenu jakou mají dnešní Radeony bude GeForce 9600 GT lepší koupí. Výkon je nekompromisně vyšší, a pokud budou ceny skutečně srovnatelné je o vítězi poměr cena/výkon rozhodnuto. V závěru článku se pokusím sestavit tabulku výkon/cena s přihlédnutím na avízované slevy AMD/ATi - a uvidíme.

V druhé části testu najdete

V druhé části testu, která bude uvedena v pondělí se podíváme na zapojení SLI se dvojicí těchto karet. Ukážeme si i výsledky několika málo DX10 her a nezapomeneme ani na test přehrávání HD videa.

Čip G94 v GeForce 9600GT - útok na pozice střední třídy (1/2)

Výhody a nevýhody

Výhody : Nové 65nm jádro, nízká spotřeba, nižší teploty, vysoký výkon i ve vysokých rozlišeních, vysoké přetaktování, nízký profil chladiče, jen jeden napájecí konektor, výhodná cena.

Nevýhody : Ve vysokých rozlišeních a zapnutém vyhlazování kartě dojde rychle dech, vyšší cena v době uvedení, proti konkurenci několik vymožeností chybí (HDMI se zvukem, DX10.1 atd).

Čip G94 v GeForce 9600GT - útok na pozice střední třídy (1/2)
Za poskytnutí karty Gigabyte děkujeme společnosti ATComputers a Gigabyte CZ a SK.

Čip G94 v GeForce 9600GT - útok na pozice střední třídy (1/2)
Za kartu Asus a základní desku s čipsetem nForce 780i SLI pro test SLI děkuji Asus CZ.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.2.2008 17:15:09   194.228.236.xxx 1311
zvlastni ale todle mi zatim nikdo nedokazal vysvetlit proc s ovladaci 7.12/8.1/8.2 jsou vysledky v teto hre tak strasne !
podle rivatuneru na obou snimkach jsou frekvence u hd3870 840/2600
7.11

vs

ovladace 7.12/8.1/8.2

null7.117.12/8.1/8.2

jinak ta karta neni zas tak spatna
22.2.2008 21:33:53   89.103.186.xxx 8280
9600 GT ať sem hledal jak sem hledal není k mání ( natož pak skladem ) pod 3 4xx Kč bez DPH ( cena velkobchod ), za ty prachy je běžně k dostání 3870 s GDDR3 v maloobchodě ( od Gigabyte ). Navíc se ještě během pár dnů / týdnů slevní o dalších 500 Kč, bude tedy k mání za dejme tomu 2 999 Kč. Nezlobte se, ale toto drtí cokoliv od nVidie, tak si ten váš závěr v článku laskavě opravte.
23.2.2008 10:43:36   81.90.168.xxx 1192
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.2.2008 11:33:25   89.103.186.xxx 1312
redaktor by neměl na argumenty odpovídat familierním blábolem... vaše odpověď nic nemění na tom, že Gigabyte Radeon 3870 512 GDDR3 i před slevou o 500 Kč drtí cokoliv od nVidie. Tak si prosím opravte svůj poslední sloupec v článku.
23.2.2008 13:31:04   217.77.165.xxx 193278
Vykonem Radeony nedrti nic ... Radeon HD3870 neni souper pro tuto kartu, to zaprve .. a i tak s cenou o 500Kc nizsi bude tedy za 4100Kc a to GeForce 9600GT stoji take! Navic Radeon ma dvouslotovy chladic, mnohem vyssi spotrebu a skutecne slabsi vykon vcetne vyhlazovani ... takze opet je muj argument silnejsi nez vcera ... GT drti vsechny Radeony i po jejich ohlasene sleve ... bohuzel. ATi proste jiz neni nejlepsi volba, vim ze te to asi mrzi protoze ho mas, ale tak uz to proste chodi ... vis
23.2.2008 13:49:44   88.212.21.xxx 1514
3870 je priamy super pre tuto kartu! A to z pohladu ceny kedze je uplne totozna s HD3870 a prave podla toho sa my potencialni zakaznici orientujeme a urcujeme superov. Tych par W naviac pri uz bez tak prijatelnej spotrebe, dnes snad nikoho netrapi. 2 slotovy chladic beriem ako velke + a nie -. Vykon s AA AF ma taky ako ma, zas na druhu stranu ma DX 10,1. Handrkovat sa ktora z nich je lepsia je uplne smiesne, su za rovnaku cenu a podavaju +/- rovnaky vykon. Kazdy sa prikloni k tomu co je mu sympatickejsie.
23.2.2008 13:56:28   88.212.21.xxx 99
"Včera jsme vás informovali, že cena nového přírůstku od firmy NVIDIA bude o něco vyšší než se přepokládalo. Původních $169(3000Kč) se změnilo na $189(3400Kč). To je právě cena, na kterou ATI snižuje výkonnější ze svých karet. Ta tedy padá z $245(4300Kč) na $189(3400Kč). Zlevnění ATI HD 3850 je pak ze $199(3500Kč) na $169(3000Kč) u 512MB verze, karta s 256MB bude stát $155(2750Kč)."

citovane z pctuning.cz/novinky
23.2.2008 14:27:55   88.146.158.xxx 99
No nevím. Ale ATI teď slevilo a tak postavilo Radeon HD3870 proti GeForce 9600GT a to už takovým vítězem GF9600GT není.
23.2.2008 12:58:12   86.156.116.xxx 129
Ahojte. No, bude to znit mozna jako chlubeni, a je to chlubeni :]] Takze, ziju v britanii a tady je dostupnost skvela, jak 8800GT tak uz i 9600GT apodob. Jen tak prozajimavost, karta 9600GT tady vyjde v prepoctu na 3860 kc s dph, radeon hd3870 je o 150kc drazsi a takova 8800GTX byla v mem oblibenem e-shopu scan.co.uk jeste nedavno k mani za 7700kc s dph. Neuveritelne, jak vas ty ceske e-shopy doslova a do pismene zdimaji co to da a to i pres to, ze koruna je nyni nejsilneji posilujici menou na svete, takze importeri maji raj, ale uz ne tak zakaznici. Veskere komponenty az na par vyjimek jsou tu o dost levnejsi, u mainstream karet to je o 1000-1500 kc mene, u hi endu i 3-4 tis :]] No presvecde se sami, zde je link :]

http://www.scan.co.uk/Products/Products.ASP?CatID=1 5&Category=Graphics+Cards&Thumbnails=yes
23.2.2008 13:52:55   217.112.174.xxx 99
no, jen jsem zběžně kouknul na ceny procáků a grafik a při kurzu 34 Kč za libru mi přijdou ty ceny podobné jako u nás
nejlevnější 9600GT je za 117,5 liber
ve vyhledávači u nás za 3906,-Kč
22.2.2008 17:29:20   194.228.236.xxx 1010
7.12/8.1/8.2

ha - oprava !

7.11
22.2.2008 17:41:02   83.240.68.xxx 9271
Citace:
Označení nejvýhodnější karta na světě z pohledu cena/výkon se dnes od Radeonu HD3850 stěhuje k GeForce 9600 GT a to zcela nekompromisně.

Poslední odstavec předposlední strany obsahuje mnoho silných slov, na to, jak malým rozdílem (a to ještě ne vždy - kromě AA) 9600GT vyhrávala.
Ano, asi je lepší než R3850 512MB, ale zas tak hyper-mega-super-ultra jak popisuje autor recenze to zrovna není, připomíná mi to reklamu na prací prášek
22.2.2008 17:50:43   81.90.168.xxx 1475
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.2.2008 18:06:55   83.240.68.xxx 1910
No, minimálně z těch testů co tu máte vy vyhrála 24x nVidia 9600GT, 10x Radeon 3850 512MB, v 4x to byla remíza (ty jsem nepočítal přesně), oba testy spotřeby vyhrál Radeon, srovnání ceny by taky vyhrál Radeon (i když cena 9600GT se ještě "neusadila").

Takže ano, souhlasím s vámi, že 9600GT vyhrála nad cenovým konkurentem, ale určitě ne "jasně", "drtivě" nebo "nekompromisně" (k tomu by musela skutečně "nekompromisně" vyhrát všechny testy a mít nižší spotřebu, ideálně i cenu).
22.2.2008 18:11:25   81.90.168.xxx 408634
to je docela velký poměr 24/10 i kdybychom pripocetli k ATi 4 remizy ... furt bude pomer dle vas 24/14 a tak ted nvidia vyhrala temer v dvojnasobnem poctu testu ... i kdyz asi mate pravdu, pouzil jsem asi trochu vic superlativu nez je zdravo ... ve tri rano uz jsem nestihl nejak ohlidat svuj slovnik ...
22.2.2008 18:44:26   194.213.42.xxx 1412
:-) to by mě zajímalo, kdo si dal tu práci a naklikal těch 133(v tuto chvíli) blábolů... :-)
23.2.2008 13:18:06   78.41.173.xxx 911
Ale ved tu hovorime o pomere cena/vykon a 3850 je (a bude este o viac) lacnejsia. Na to jak tesne vyhravala o dost drahsia karta ten pomer cena vykon urcite neni tak nekompromisne lepsi jak tu tvrdite.
23.2.2008 13:32:53   217.77.165.xxx 933
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.2.2008 13:57:52   88.212.21.xxx 119
"Včera jsme vás informovali, že cena nového přírůstku od firmy NVIDIA bude o něco vyšší než se přepokládalo. Původních $169(3000Kč) se změnilo na $189(3400Kč). To je právě cena, na kterou ATI snižuje výkonnější ze svých karet. Ta tedy padá z $245(4300Kč) na $189(3400Kč). Zlevnění ATI HD 3850 je pak ze $199(3500Kč) na $169(3000Kč) u 512MB verze, karta s 256MB bude stát $155(2750Kč)."

citovane z pctuning.cz/novinky
22.2.2008 18:03:39   78.99.179.xxx 1010
Pekný test, ale keď už budú výsledky aj v SLI tak si mohol použiť SLI dosku aj v tomto teste aby neboli testy skreslené, pri použití rôznych čipsetov.
Ináč super karta táto 9600GT na to, že má len 64SP podáva nádherný výkon. Čo potom taká 9800GT ak bude mať 112SP tak to bude riadne delo. nVidia ešte ukazuje že aj s jednočipovej karty sa dá dostať pekný výkon(s unifikovanej architektúry sa asi dá vytlačiť ešte oveľa viac).
A za nevýhodu že to nemá DX10.1 by som nepovažoval ak sa aj objavia nejaké DX10.1 hry tak súčasné HD3870 na to výkon nebudú mať ani zďaleka a bude patriť s polu s GeForce 9xxx do absolútneho low-endu.
22.2.2008 18:08:31   81.90.168.xxx 99
... deska a druhá karta dorazili až v polovině testu single karty ... takže SLI bude na nForce, a single na X38 - rozhodne bych nejake vetsi rozdily vykonu na techto dvou platformach neocekaval ...
22.2.2008 18:55:36   85.70.178.xxx 99
Mockrát děkuji za recenzi, vím že jste ji psal ve 3 ráno, ale tohle byste mohl opravit: "S-video na komponentní" -na kompozitní, ne? :-)
22.2.2008 19:01:45   85.70.178.xxx 99
Ještě něco, teď jsem se podíval detailněji na chlazení karty, a koukám a nevidím žádné pasivy na paměti, nepřehřívají se nějak, nebo jsou ofukovány větráčkem?
22.2.2008 19:02:55   81.90.168.xxx 99
vetracek je ofukuje a na referencni je chladi chladic, jak uvidite v pondeli u Gigabyte ...
22.2.2008 19:12:09   90.176.154.xxx 1910
je to dobra recenzea hlavne je videt ze v nvidie vedi co delaji. ja tedy svou HD 3870 prodavat nebudu ale kdo si stavi pc ve strednim segmentu tak asi nema co resit
22.2.2008 23:51:53   88.101.208.xxx 109
já myslim,že rozhodně má co řešit.stačí si porovnat cenu a dostupnost 9600 a hd 3870
22.2.2008 19:15:45   89.103.39.xxx 10814
Zdravím všechny, zvláště pak pana OBR.
Už docela dlouho si pročítám články tohoto webu, dnes jsem se odhodlal zaregistrovat a napsat postřeh.
Nejsem zastánce ani jedné ze značek (ani Ati ani Nvidia) sám jsem měl vždy to, co vítězilo, bez nějakých předsudků jsem schopen skočit z ati na nvidia a naopak...
Ovšem mohu potvrdit, že pan OBR je jasným zastáncem Nvidie a to mi u jeho jinak docela kvalitních článku neskutečně vadí. Chápu, že někdo může mít svou oblíbenou značku, ale u Vás se to strašně projevuje ve vašich článcích a to je škoda- zvláště pro Vás, pokud si na recenzenta pouze nehrajete...

Tahle grafika je docela (aslespoň jak to z článku vyplývá) dobrá, vzhledem k poměru cena/výkon. Ovšem Vaše superlativy mne přinutily abych se podíval zběžně na ceny na (reklama;) alfacomp.cz - za cenu 9600 tam mají ne 3850, ale 3870. A to už je trochu jiná, pokud uvážíme, že OC 9600 3870 překoná o kousek... takže Vám přeji trošku více ovládání svých projevů náklonosti k Nvidie a jetště více dobrých článků!
22.2.2008 19:21:00   90.176.154.xxx 169
a k tomuhle tvrzeni se muzu jen a jen podepsat, pac taky mam pocit ze mezi radky je jasne znat komu pan OBR. fandi. vsiml jsem si toho poprve kdyz testoval 88GT a vyzdvihoval kartu do nebe, pritom u ATI HD 3870 mel clovek pocit jako by koupi prohloupil.
22.2.2008 19:26:00   89.103.39.xxx 1110
člověk se nesmí dát ovlivnit. ja zrovna teď mám 3870 v kompu- proč jsem si ji vybral? protože poměr cena/výkon v té době stejný, ne li lepší jak u 8800gt a hlavně- nemusel jsem na ni čekat skoro 2 měsíce než došla na trh! + to že byla levnější: kupoval jsem celý kompl a nechtělo se mi cpát přes 6500 za grafiku;)
ale jak říkám, pokud pan OBR trochu ovlivní své vášně, dočkáme se fajn článků
22.2.2008 20:59:37   87.244.194.xxx 1110
suhlasim s tebou a pan Obr je velmi zaujaty voci ATI a AMD, no to ze HD3870 je dobry hardware je pravda, no mal som ju v PC a hned isla von, lebo je k tomu hnusny kus SW, a aj nove ovladace to nezlepsili, kupil som GF8800 a celkom ina káva a aj obraz sa mi pozdava lepsie. Vravim to ako clovek co je nezaujaty a kupujem co chcem kedy chcem a mam momentalne taku skusenost, vyskusaj...
23.2.2008 00:16:11   90.176.214.xxx 910
ale prd... OBR určitě není zaujatý vůči ATI, možná má dnes radějí nVidii a možná je trochu ovlivněn masáží ze strany nVidie, která je v poslední době taková jako nikdy předtím a podivuhodně cilená na recenzenty.
Za měsíc dva tu bude jiný článek a budete ho obviňovat že je zaujatý vůči nVidii...
BTW nvidia umí být také velmi štědrá, když přijde na věc =p
22.2.2008 20:39:21   77.236.192.xxx 1134
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.2.2008 19:53:10   91.127.252.xxx 109
Suhlas,staci si pozriet hned prvy obrazokerformance Line-Up
22.2.2008 20:30:17   83.240.54.xxx 99
Tady je link
http://www.vr-zone.com/?i=5589
9800GTX má mít 128 SP (9600 má 64), takty mají být vyšší než G92GTS, 512MB GDDR3 a 2 SLI konektory pro Tri-Sli.

22.2.2008 20:32:43   83.240.54.xxx 109
Nemůžu si pomoci, ale v některých hrách 9600GT podává skoro stejný výkon jak 8800GT. Co vy na to?
Pokud ano, pak nechápu marketing Nvidie, kdy 9600GT leze do zelí 8800GT - karta za cca 4200+/- může konkurovat kartě za 5800 +/-.
22.2.2008 20:39:43   83.240.68.xxx 109
nVidii je to nejspíš jedno, 8800GT bude za pár týdnů vytlačena z trhu 9800GT.
Vytlačení konkurenta z trhu je důležitější než kanibalizace vlastního produktu.
22.2.2008 20:41:09   83.240.54.xxx 98
LOL, včera jsem si objednal 8800GT :-)
22.2.2008 20:44:30   90.176.154.xxx 913
uz se tesim az se lidi zacnou zbavovat 88GT za smesny peniz
22.2.2008 20:58:55   90.176.38.xxx 119
no vhání mi to slzy do očí, když jsem si před třemi týdnu kupoval 8800GT za 6k :-(
23.2.2008 02:00:24   83.240.54.xxx 129
je to fakt k nasrání. Stejně si ale myslím, že 9800 GT(X) bude mít sice větší výkon než 8800GT, ale ta cena bude kolem 9-10k. Bude to asi stejná analogie jako u 8xxx řady - Ultra za 15K, GTX kolem 12K a GTS kolem 9K.
To samé bych očekával u 9tkové řady - dvoučipová GX2 kolem 15k, 9800 GTX kolem 12K a 9800GT kolem 9-10K.
Ale to je jen můj názor, realita může být klidně někde jinde. Každopádně vždy platilo, že za opradu HIGH End se vždy draze platilo.
22.2.2008 20:53:33   77.48.89.xxx 189
to by me zajimalo od kdy ma 8800GS dvouslotovy chladic, kdys je slabsi nes 8800GT
dyt ma chladic takeho maleho zebraka
22.2.2008 22:04:22   78.99.200.xxx 1110
Aj ked 9600 predbehlo 3850 a dohana 3870... 3870 sa da kupit za slusny peniaz popri 9600 viz link tu
A tu najlacnejsia Nvidia tu
Ati sice neni na tom dobre ale tu by som si kupil asi stale radsej ati.
Ja sa sice priznam ze drzim ATi ale skor preto aby som si nekupoval za 3 roky low end Nvidia za 15k. A to ma najviac doraza ked nejaky strasny priaznivec Nvidie je uplne nahopkany ze ATi skrachuje... lebo ked nebude konkurencia tak neviem za co si potom bude kupovat VGA ;-).
Tos ja len tak .... nemam co robit...
A nie ze ma tu niekto zase ukamenuje;-)tu
22.2.2008 22:06:15   78.99.200.xxx 99
sorry som hodil link nvidie na slovenske peniaze...iba ked si ten link nakliknete tak si prepise to alza.sk nz alza.cz a budete to mat v czk...(a naopak);-)
22.2.2008 23:22:38   213.29.20.xxx 1010
Nic proti 9600 - ale ja bych osobne volil mejakej ten cenove stejnej ATI RADEON HD3xxx...
22.2.2008 23:27:38   88.101.208.xxx 99
sotva chvilku jsou dostupné karty 8800gt a ted i dokonce za cenu která byla slibována při uvedení karty. Od vydání k dostupnosti uplynula dlouhá doba. Snad to bude s touto ge force lepší...A ne že se objeví fyz u prodejců až bude nadcházející model na spadnutí...
23.2.2008 02:42:16   89.233.191.xxx 918
... je naprosto v pohode. Mam radeji ATI, ale i tak se mi Obrova recenze 9600 libila. Za lidi jako je Obr a weby jako je pctuning budme radi. Nejsou to dvoulete vykriky do noci, ale je to stabilni sympaticky web, ktery je jednou vyse a jednou nize. Jako vsichni z nas. Ted se v mych ocich vraci nahoru na nejvyssi pricku. A Obr? Obcas umi byt na ctenare fakt drsnej. Bud jak bud, ty lidi si to vzdy zaslouzili. Jestli byli Obrovi reakce primerene, nebo ne, je mi jedno. Nekteri lide si ho znelibili... Aspon uz nepisou do diskuzi blbosti :-) Ja jsem tu kvuli clankum a ty jsou v pohode.
23.2.2008 02:47:54   89.233.191.xxx 98
* reakce samozrejme "byly"...
23.2.2008 04:36:41   193.86.172.xxx 99
myslim ze by nebylo spatne spojit druhou cast testu s porovnáním HD3850 CROSS vs 9600GT SLI ... co na to říká OBR ?
23.2.2008 10:42:12   81.90.168.xxx 99
srovnavat s crossfire se dvema HD3850 budeme ...
23.2.2008 12:53:26   85.71.23.xxx 99
Co takhle tuhle kartu srovnat s 8800GS? Cenově jsou na tom skoro stejně a ikdyž má 8800GS 384Mb paměti, tak má 96SP vs 64, a tak by pak bylo zajímavé srovnání 192bit sběrnice vs 256bit
23.2.2008 13:34:44   217.77.165.xxx 99
GS nemam k dispozici / podle testu na netu je ale podstatne pomalejsi nez 9600 GT!
23.2.2008 12:56:55   213.192.8.xxx 99
Myslím si že výbornej článek,moc mě pomůže !
23.2.2008 14:03:03   84.42.240.xxx 5112
Nic ve zlem ale prijde mi, ze testovat v rozliseni 1280,1600,1920 bez AA a AF a pak jen v 1920 s AA a AF je trosku mimo misu. Jde o kartu stredni tridy a opravdu neznam nikoho kdo bude s kartami typu 3870 ci novinkou 9600GT parit v rozliseni 1920. Uz jen z podstaty je v tomto rozliseni 3870 ponekud v nevyhode v porovnani s "novou" 9600GT. Kazdopadne vypada nova nv docela dobre. Rozhodne ale nemam duvod menit 3870ku. Maximalne za X variantu.
23.2.2008 15:20:43   213.194.244.xxx 149
nove ovladace umoznuji AA v UT, tedy jiz neni pravda ze "...karty ATi ani zde (UT3) nepodporují vyhlazování..."

no-x : "hry, u nichž je AA (od těchto driverů nově) oficiálně podporován:
UT3
Bioshock
Gears of War
The Witcher"

jinak clanek fajn, akorat ze cenove je 9600gt konkurent k 3870, coz znamena ze z pohledu cena/vykon neni vyhodnejsi, jak zni v clanku, nicmene i tak je to porad slusna karta
24.2.2008 16:12:44   212.47.16.xxx 1014
U mironet.cz mají nejlevnější 9600GT za 4453, 3850 za 4391 a 3870 za 4600. Dvě kila už nikoho nezabijou, důležitý je výkon, ten 3850 vyřazuje ze hry a 3870 a 9600GT jsou tak soupeři, ale to už radši asi tu nVidii..
24.2.2008 17:21:32   85.207.43.xxx 10077
Většinou koukám v testech jen na grafy a moc si to nečtu, protože každý člověk je přikloněn na tu či onu stranu, pokud se v této branži pohybuje nebo dokonce se tim živý. Tuto recenzi sem si ale přečetl úplně celou a rozhodně to na mě nevyznělo, že by nějak extrémě pan Obr nadržoval NVIDIi. Dokonce v některých shrnutích po testu sem si myslel, že dá bod 9600GT a dal ho Radeonům a to mi zrovna jako prosazování NV nepřišlo. Souhlsím, že v úplném závěru slovo nekompromisně, vyznělo trochu silně, ale rozhodně bych se za to na pana Obr. nezlobyl. Nelíbí se mi když někdo někoho uráží a napíše o autorovo rekaci, že to sou bláboly. Takový člověk ať si jde hulákat někam do hospody k pivu, ale ne na seriózní web. Navíc mi přijde, že tu asi lidi moc neumí číst, protože skoro nikdo nepochopil autorovo srovnání cena/výkon. Pan Obr. se na to dívá z pohledu výrobce čipů a porovnává výkon čipu k jeho ceně udané výrobcem čipu. Asi těžko NVIDIA ovlivní cenu 9600GT někde v ČR, když možná ani neví že ČR existuje :-)
Samozřejmě pro nás kupující je důležité kolik stojí karata u nás, ale pak-li, že se máme bavit o celosvětovém pohledu, musíme brát ceny udávané NVIDIí a ATI a ne za kolik to koupim u nás nebo v Polsku. Pan Obr. porovnal aktuální ceny udávané NVIDIí a ATI s výkonem který změřil ve svém testování a vyšlo mu, že za současných cen které výrobci těchto čipů stanovili, je 9600GT výhodnější z hlediska poměr cena/výkon. U nás v ČR to třeba tak být nemusí, ale v jiném státu třeba ano. Je tedy nutnto se na věc dívat stejně jako autor, když mu chci něco vytýkat. A jetště jedna věc. Ten kdo o autorovi řiká, že je pro NV tak mi přijde, že je pro ATI, protože ten kdo je pro NV se rozhodně nebude zlobit, když nějaká recenze bude pro NV :-) A ten kdo je neutrální, to mu to nevadí, pač nesympatizuje ani s jednou značkou :-) Takže stejně tak jako vy napadáte pana Obr. z nadržování NV on by mohla argumentovat proti vám, že nadržujete ATI a když někdo o ní napíše něco né zrovna lichotivého, tak ho ukamenujete. A to taky neni moc pěkné. Já mám rád NV, ale nemám nic proti ATI, má kvalitní a výkoné produkty. Jde spíš o můj osobní pocit a u mě je to historická záležitost. Ale nikoho kdo sympatizuje s ATI nebudu urážet, protože to chápu je to přirozená lidská vlastnost mít k něčemu náklonost. A protže věřím, že pan Obr. je člověk bude tuto vlastnost mít také :-) Jako my všichni.
24.2.2008 21:08:27   85.207.210.xxx 1410
Hlavně, bez konkurence bychom byli v hajzlu aji s celou slavnou nVidií, i když tu teda upřednostňuju. On je to vždycky boj, v době kdy byly aktuální GeForce 5xxx, byla podle mne jednoznačnou volbou alternativa od ATI, X1950XTX je taky výjimečně kvalitní záležitost, kdo ví, jak to bude za tři měsíce...
25.2.2008 09:53:03   195.178.87.xxx 369
"A ten kdo je neutrální, to mu to nevadí, pač nesympatizuje ani s jednou značkou"

tak s tímhle hrubě nesouhlasím! považuji se v tomhle případě za neutrálního, ale určitě mi vadí články autora, který do nich promítá své osobní preference bez toho, aby byla objektivně založené. Proč? z jednoduchého důvodu- pokud budu pak vybírat produkt, budu o něm číst i recenze. a pokud nevím, že autor nadržuje jedné ze značek, může to pak někdy ovlivnit můj výběr...
Takže věř tomu, že "neutrálům" to rozhodně jedno není.
26.2.2008 05:06:47   82.150.166.xxx 1310
Musím přiznat že jsem příznivcem nVidie i kdy ta moje 8500GT mi už leze na nervy.Už se těším až vyjde 9800 tu bude jiný výkon i když nevim nevim za jakou cenu.....
27.2.2008 10:21:45   195.146.145.xxx 1419
Jedna vec je spotreba, výkon resp. HW celkovo. Potom tu je ale aj SW teda ovládače, a tie majú ATi dosť sprasené (najhoršie je to pod Linuxom).
Keby si mám vybrať kartu medzi ATi a nVidia pri rovnakom výkone, tak si vyberiem nVidiu už len kvôli dobrým ovládačom - aj keby bola drahšia o 500,- Sk - za 100% kus HW a SW som si ochotný priplatiť.
27.2.2008 16:10:02   212.47.16.xxx 87
Je fakt že Ati teď s ovladačema dost válčí no
29.2.2008 03:57:32   83.208.76.xxx 66
Nový model nVidie pro střední třídu ničím nepřekvapil a zázračný je jen pro autora.Jestli měl konkurovat HD3850,tak pár měsíců bude lepší a potom se situace obrátí.Ale těším se,že hiendová řada 9 bude snad povedená.
25.12.2008 16:31:17   85.207.237.xxx 11
Jak je to tedy se zvukem v HDMI. Chci si koupit ten ASUS s 512mb DDR3 a zajimlo by me jetli teda staci jen propojit desku(popripade zvukovku) s GK tim kablikem a bude to makat?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

371 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 161.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.