Hlavní stránka Hardware Základní desky ASUS M2A-VM AMD690G HDMI - základ pro multmediální PC za 2000Kč
ASUS M2A-VM AMD690G HDMI - základ pro multmediální PC za 2000Kč
autor: Jan Stach , publikováno 24.8.2007
ASUS M2A-VM AMD690G HDMI - základ pro multmediální PC za 2000Kč

Platforma AMD je v poslední době v záplavě nových desek pro Intel s775 poněkud opomíjena. Dnes to trochu napravíme a podíváme se na velmi oblíbenou základní desku právě pro platformu AMD sAM2. Základní deska ASUS M2A-VM HDMI s čipovou sadou AMD690G je v posledních týdnech v centru pozornosti mnoha zájemců o počítač se srdcem AMD.


A dostáváme se pomalu k závěru. Před bilancováním nad tím, co nám tato základní deska nabízí a co ne připomenu cenu téhle desky, která činí běžně 1750 korun s daní.Což je hodně důležitý údaj a je nutné ho mít na paměti.

ASUS M2A-VM AMD690G HDMI - základ pro multmediální PC za 2000Kč

Vrátím-li se k samotným výkonům a provozním vlastnostem testované základní desky ASUS, pak nemůžu vynechat zmínku o chlazení. To je dostatečné, pokud budete mít dobře chlazenou skříň, jinak přeci jen hrozí riziko možného přehřívání.

Nicméně kvalitně chlazenou skříň dnes považuji za absolutní samozřejmost a standard, takže není v této oblasti desce co vyčítat a za případné problémy si mohou vesměs uživatelé sami – chlazení skříně tu není pro srandu králíkům a rozhodně ho neděláme jen k ochlazování základní desky osazené pasivy. Teploty na pasivech se v závislosti na zátěži pohybovali v rozmezí od 30-60°C ve schválně nechlazené bedně, i když tou bednou byl BigTower, což je proti minitoweru celkem rozdíl.

ASUS M2A-VM AMD690G HDMI - základ pro multmediální PC za 2000Kč

Pokud vezmu výkon, tak základní deska nezaostává nijak výrazně ani za NF570Ultra, ani za ATIX3200. Samozřejmě nějaké to procento ztrácí, ale nic významného a hlavně nic běžně postřehnutelného. Navíc pro AMD690G jasně hovoří cena. Pro puntičkáře a příznivce maximálního výkonu za každou cenu tato deska není a celkem chápu, že nad ní budou ohrnovat nos. Jenže drtivé většině uživatelů PC tato deska více než vyhoví a naopak si budou plácat na čelo, jak někdo může vyhodit trojnásobek za pár procent výkonu, pěkný vzhled a pár kabelů v balení navíc. Trh prostě pro každého nabízí něco.

A základní deska ASUS M2A-VM HDMI za danou cenu nabízí skutečně hodně.

Jako klad připisuji malé rozměry, takže ji lze bez potíží osadit do malých skříní, které díky snižování spotřeby komponent a rostoucí popularitě domácích multimediálních center, získávají na oblibě. Nelze pominout integrovanou grafickou kartu, která je naprosto ideální právě do domácích multimediálních center. Plně zvládá Windows Vista Aero – pro mnohé je to možná překvapení, ale DX10 není životně vůbec důležité, pro Aero stačí bohatě DX9. HDMI i akcelerace videa ji není cizí. Připočtěme dva nezávislé grafické výstupy a máme vše, co si jen lze přát. Pokud nehrajete hry, pak vás tato grafika plně uspokojí. V této souvislosti nelze nezmínit stesky uživatelů operačního systému Linux. Ovladače ATI-AMD bohužel nejsou pro tuto platformu dokonalé, nicméně rozchodit k plné spokojenosti tuto základní desku i na této platformě prý problém není.

ASUS M2A-VM AMD690G HDMI - základ pro multmediální PC za 2000Kč

Levnější varianta této základní desky nenabízí HDMI kartu, jinak je de facto to samé a o 300 korun levnější. Pokud HDMI nepotřebujete, oželíte tedy onu přídavnou kartu HDMI a oželíte ještě IEEE 1394a port, pak můžete mít to samé, co jsme testovali dnes a ještě levněji. Rozdíl cen odpovídá rozdílu a ceně výbavy. Deska má dostatečné možnosti taktování, i když paměti by si zasloužili více, rozhodně však průměrného uživatele potěší a zcela mu budou dostačovat. Jednoduchost BIOSu je v tomto případě plus. K dokonalosti této desky pár věcí chybí. Například bychom uvítali eSATA konektor a možná po technicko-elektronické stránce lepší zpracování a osazení kvalitnějšími elektrosoučástkami. Ale to by desku samozřejmě prodražilo.

Pozornost si dnes testovaná varianta zaslouží právě za HDMI panel. S ním je bohužel spojena nevýhoda v podobě osazení do slotu PCiex16 a tedy tím automaticky přicházíte o možnost rozšíření počítače o klasickou grafickou kartu. Nicméně právě proto jsou tu ony dvě varianty těchto desek na trhu. Variantu s HDMI si pořídí ten, kdo ví, že rozšiřovat počítač slotovou grafikou nebude, ale chce využívat HDMI. Díky HDMI grafika nabízí přehrávání v rozlišení 1920x1080p a podporu disků HD DVD a Blu ray. Výrobce v tomto případě upozorňuje, že pokud máte s touto podporou problémy, je na vině nejspíše softwarové omezení vaše přehrávače a je na místě update na novější verzi nebo přechod na jiný přehrávač. Ve výbavě je pak díky HDMI slotu i TV-out. Na místě je snad i upozornění, že osazená integrovaná grafika je schopna si vzít až 1024MB paměti ze systému – paměť je sdílena, nicméně to jen v extrémních případech, ale je dobré s tím při osazení počítače operační pamětí počítat.

Testované základní desce udílíme plným právem ocenění poměr cena-výkon našeho serveru DDWorld a můžeme tak potvrdit, že pověst a zasloužený úspěch této základní desky jsou zcela oprávněné. ASUS M2A-VM HDMI je kvalitní a vybavená deska za velmi slušnou cenu a lze ji jen doporučit.

Článek vznikl ve spolupráci se serverem DDWorld.cz www.ddworld.cz
ASUS M2A-VM AMD690G HDMI - základ pro multmediální PC za 2000Kč



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
24.8.2007 20:53:54   83.240.65.xxx 4228
Hmm deska s HDMI vystupem, idealne vhodna jako HTPC a copak v recenzi asi tak chybi ? Taktovani na teto desce resi budouci majitel z pohledu HTPC opravdu jen okrajove (idealnejsi je QaC), ale podivne chovani s HDready LCD TV tu recenzent neuvede. Proc ? Proc jste testovali "HTPC" desku bez vyzkouseni toho k cemu je "urcena" ? Tato recenze je totalne k nicemu. Nerekla mi nic co bych si a) neprecetl jinde b) nevyzkousel na vlastni kuzi. Testovat ji pri pripojeni na LCDTV, byli byste asi prvni - podobne natvrdli jsou totiz i na vicero webech (SHW nevyjimaje).

ps: Toho Asuse jsem zkousel hned po uvedeni s puvodnim biosem, ted tu mam Foxcona s 690V, tak jsem zvedav, jestli se neco po tech dvou mesicich zmenilo. Imho ne.
24.8.2007 21:01:35   83.208.144.xxx 2927
Dobrý den, výtku plně chápu, bohužel v mých možnostech nebylo aktuálně desku vyzkoušet na HD, protože nevlastním výbavu k tomu určenou ... snad se to brzy změní, z tohoto pohledu souhlasím, že recenze neobsahuje vyzkoušené všechny aspekty této základní desky ...
24.8.2007 21:51:05   83.240.65.xxx 2626
Nebylo by tedy od veci dopsat do recenze i pasaz o vedomem vynechani testu s TV.


PS: ten Foxcon prekvapil. Sice jsem ho na LCD TV zatim nezkusil, ale pres PowerStrip jsem mu vnutil 1366x768/50Hz. Toto vubec na Asusu neslo - proste tam nebyla moznost pridat vlastni rozliseni - tehdy to byla X1250, nyni X1200 (takto ji detekuji drivery). Od minuleho testovani uplynulo dost vody, takze se mohly vyladit drivery, bios ci samotny powerstrip. Zitra zkusim desku pripojit k TV. Na Asusu se mi sice primo pres Ati drivery podarilo dat 1366x768, ale TV toto nastaveni detekovala jako 1080i. X1600 i X1950 s tim problem nemela.

Zitra pridam dalsi zkusenost.
25.8.2007 14:10:25   83.240.65.xxx 2426
tak jsem dnes zkusil 690V na TV - PowerStrip sice umozni nastavit 1366x768/50Hz, ale TV jede porad 1280x720. Takze dalsi deska, ktera se pro me nehodi na HTPC. Zustavam u x1600Pro, kde vse funguje jak ma.
1.9.2007 11:27:15   160.218.165.xxx 2725
Tak to jsem blázen, mně tento Asus běží naprosto bez problémů nativně s LCD HDready Samsung.
24.8.2007 22:04:35   83.240.65.xxx 2627
Poslu ti (vam) pdf s instrukcema. Pokud bude cas a chut, zkuste to a napiste vysledek. Dalo by se tim castecne otestovat zda je ci neni deska vhodna k TV.
25.8.2007 07:08:26   83.208.144.xxx 2726
Dobrý den,
bohužel testovanou desku jsem již musel vrátit, ale jeden spolupracovník ji má doma ve svém PC, takže mu to přeposílám a uvidíme, co zjistíme ... díky za tip i mail
24.8.2007 21:02:18   85.207.116.xxx 2928
Částečně souhlasím s PetremT ohledně (ne)vyzkoušení LCD televize, ale jinak si myslím, že recenze částečně přínosná byla. Přecijen recenzí desek s AMD 690G čipsetem není mnoho.

Pro autora malý vkaz: na gramatiku upozorňuju asi po druhý v životě a ne proto, abych prudil nebo dělal chytrýho. Ale je škoda, když celkovej dojem z odbornýho textu kazí "prvňáčkovský" hrubky.
př.: 1. část - "je my záhadou"
A taky ty čárky, občas člověk musí člověk přečíst větu dvakrát, než pochopí, jak to autor myslel. Ty čárky zkrátka jsou důležité.
25.8.2007 07:09:35   83.208.144.xxx 2627
dám si facku hned za rohem ta gramatika ta mi pořád nejde
25.8.2007 21:31:18   213.195.237.xxx 2947
Kdo dneska ma HD TV? Uz vysilaji v HD? Jeste ne, tak co sokujete. Dneska tu mame eru digitalniho vysilani. Mame LCD TV ale bez HD. V dnesni dobe je HD jeste zbytecne. Je sice fajn mit dneska TV s HD podporou, ale nez se HD objevi tak si mezitim koupim dalsi 3 TV.Recenze na tuto desku se mi libila, nejen ze planuju sestavu dle nejnovejsich technologii a prijatelnych cen, ale taktez me laka predtava mit doma HTPC za prijemnou cenu a opravdu se vlezu do 5500Kc...jen to koupit a mit ty zbytecne penize na to. Jinak recenze byla fajn a my se urcite spokojime s chybejicim HDMI vystupem, protoze nase LCD TV nema HDMI vstup.Nevim, jaky je rozdil mezi D-sub, DVI a HDMI a uz mi ty zkratky lezou krkem. Navic by se hodil udelat nejaky maly clanecek o tom, jaky je rozdil, co se tyce vykonu, kvality a nevim ceho jeste v porovnani VGA, DVI a HDMI. JInak ja jsem spokojen. Klidne zde mohou byt recenze na stocky desek od AMD pro ATX format. Myslim si, ze priznivci AMD procesoru potesi recenze normalnich pocitacovych desek, ktere se svou cenou vlezou dejme tomu do 2000 nebo do 3000. Jo a opravdu je zbytecne mit UV sloty a ruzne barevnou desku. To uvitaji tuneri, ale ti, kteri chteji mit proste dobrou desku, aby jim fungovala, ti nepotrebuji mit tyto kravinky. Az budu mit milion KC pak si neco takoveho klidne koupim :-D
27.8.2007 08:29:39   212.24.140.xxx 3026
> Nevim, jaky je rozdil mezi D-sub, DVI a HDMI a uz mi ty zkratky lezou krkem.

Tak u tohoto jsem se fakt zasmál. Adame, dík za super pubertální příspěvek. Radši ještě chvíli články jenom čti a čerpej informace než začneš něco psát do diskuse.

Jinak samozřejmě "ano", HD má, a bude mít zpoždění v televizním vysílání, ale kdo chce může si ho již užívat v dalších oblastech. Já si doma v obýváku v pohodě na LCD TV serfuju na internetu, emailuju, prohlížím fotografie. Mám i několik filmů v HDTV. Hry mají vyšší rozlišení už dávno. Trailery a herní videa jsou v HDTV na internetu již běžně. Kdo chce, má možnost si pořídit PS3 či Xbox360.
24.8.2007 23:48:17   85.207.116.xxx 2925
Nevíte někdo, které z těchto grafických řešení je výkonější ve hrách (samozřejmě starších) ?
Stačí mi alespoň přibližně.
25.8.2007 07:11:09   83.208.144.xxx 2727
no podle mě to druhé, nemluvě o kvalitě obrazu ... ale myslím, že pokud si chcete občas něco zahrát, že vás investice dejme tomu 2500 do HD2600XT nezabije a tu hru si vychutnáte více ;)
25.8.2007 09:53:45   85.207.116.xxx 2830
Díky za odpověď.
Což o to, jednou si nějakou slušnou grafiku pořídím, ale ze začátku zkusím co umí integrovaná grafika
Navíc očekávám, že podobná cenová revoluce, podobná té na poli procesorů, v grafických kartách teprve přijde...takže vyčkávací strategie
A jinak asi půjdu do nVidie, protože to vypadá, že má pro Linux lepší ovladače... A Linux bych chtěl vyzkoušet...
25.8.2007 10:50:46   83.208.144.xxx 2727
No takhle, netvrdím, že si na HD2600XT a vůbec grafikách v této cenové realci nějak úžasně zahrajete, ale rozhdoně daleko více než na integrovaných, smůla jen, že na těchto slabých grafikách je podpora DX10 jen na ozdobu ... je to prostě otázka financí, jak moc si tu občasnou hru chcete užít BTW: linux a ATI HD2600, to není moc dobré spojení zatím to raději volte Nvidii 8600GT je to výkonem +/- to samé, ale s podporou pod Linuxem žádný problém ...
25.8.2007 11:23:37   85.207.116.xxx 2827
Jo všechno je to holt o kompromisech...
Přesně po 8600GT pokukuju, počkám, až ještě trochu zlevní. A jestli zlevní,tak zlevní třeba i GTS verze a nebo i řada 8800...uvidí se.
Ještě jednou díky a hezký slunný víkend!
26.8.2007 23:14:44   85.207.244.xxx 2627
x1250 vychází jak bylo napsáno z x700 coz je vcelku radeon 9700,takze natrhne i muj starej 9600xt na kterym si v klidu hraju halfLife epizodeOne 1600x1200 (oproti 7500 je výkon x1250 dvojnásobný)
25.8.2007 01:21:27   91.127.82.xxx 2827
čipová sada AMD690V, ta však již neobsahuje integrované grafické jádro od kedy?
25.8.2007 01:58:56   91.127.82.xxx 2528
precital som si tento clanok pozorne - nechapem co je to zac? Popis skatul s balenia dosky?
Sam tutu dosku vlastnim, precital o nej recenzii viac ako dost, ale:
1. spominat vlastnosti a tie neotestovat - grc (video, autor si nedal namahu zohnat si nejake HD video? Preco?)
2. spominat nejake porovnania a potom ich ne..
sorry, nemam chut ani pisat - ktop chce fakt dobru recenziu+skusenosti, nech si kukne konkurenciu. Komu staci popis skatuloveho balenia, ten hladat dalej nemusi.
25.8.2007 02:27:57   213.192.4.xxx 2727
Naprosty souhlas recenze je pekne odflakla.Cekal sem aspon nejake grafy teplot pri ruznych situacich pac tyhle chipsety se hreji slusne, nebo test jiz s vise zminenou TV.
Musim rict ze za konkurenci mate co dohanet
25.8.2007 03:01:33   91.127.82.xxx 2726
Teploty na pasivech se v závislosti na zátěži pohybovali v rozmezí od 30-60°C ve schválně nechlazené bedně, i když tou bednou byl BigTower, což je proti minitoweru celkem rozdíl.
> ta veta, to je poklad!
25.8.2007 06:38:50   83.208.144.xxx 2528
hmmm ... tak mi ukažte recenzi v čr/sk kde je ta recenze podrobnější ... situaci s HD jsme již vysvětlil a vše ostatní tam najdete ..
25.8.2007 07:15:36   83.208.144.xxx 2628
kde v ČR/SK tuhle desku testovali podrobněji? Co se vám na tom nezdá? situaci s HD jsem vysvětlil výše a zbytek tam je ... je to jednoduché, stručné - dělám takové recenze, které mě osobně řeknou nejvíce - HD test by tam být měl, to souhlasím, ale bohužel vybavení nebylo a musíme vyjít s tím, co máme ....
25.8.2007 09:01:07   213.192.4.xxx 2627
Nic proti ale je to napsane tak jako bych sel do obchodu koupil tu desku a vypsal par zakladnich faktu coz se me zda trochu malo na profesionala ne?

Shodou okolnosti sem nedavno cet recenzi na podobnou desku od jine firmy se stejnym chipsetem u konkurence a muzu rict ze ta recenze byla uplne o necem jinem.

http://www.svethardware.cz/art_doc-E6B6622326754D42C125731D007100B0.ht ml

posudte vsichni sami.

Je to jen ilustracne ale takhle bych si nejak predstavoval spravnou recnezi ne tohle *.nfo co tu je.
25.8.2007 10:00:17   83.240.65.xxx 2726
Recenze desek s 690G na SW jsou stejne naCENZURA jako jinde...nic noveho nikomu nereknou (vse je napsane 100x jinde) a to co by cloveka s HTPC mohlo zajimat tam neni.
25.8.2007 09:11:13   91.127.82.xxx 3625
Opacne.. Napiste mi, kde ste co testovali?
Jedine co som si vsimol, tak to to, ze:
1. neviete ze 690V ma integrovanu grafiku!
2. Jediné, co po technické stránce možná zamrzí, je stálá přítomnost staršího typu kondenzátorů, kterými se deska jen hemží. > akoze v com je s nimi problem?
3. taktovanie - dosiahli ste hodnoty, kt. nikto iny nikde len tak nedosiahol
4. Navíc deska není stvořena pro taktování, ale spíše pro vysoký výkon při zachování nízké spotřeby >aky vysoky vykon a nizka spotreba? To ako procesor v tej doske ma nizsiu spotrebu ako by mal v inej doske? Alebo vyssi vykon ako v inej doske?
Aka bola spotreba? 10W? 100W?
5. Na druhou stranu by možná bylo v rámci určení desky možná na místě vyzkoušet podtahování procesoru – tedy chod na co nejmenší spotřebu. CoolnQuiet je na co? Co ziskate podtaktovanim? Nejaka tabulka ci len kec?
6. Taktovat lze samozřejmě díky různým softwarovým utilitám od výrobce i v samotném operačním systému. > by ma zaujimalo s cim od vyrobce? Ja k doske nic nedostal - iba sledovac teploty.
7. Tuto základní desku jsme jinak testovali na jiné sestavě, než běžně testy provádíme, takže nemůžu posloužit srovnáním s dříve testovanými deskami. Pro srovnání jsem tu ale měl dva modely jiných desek, takže nějaké menší srovnání nabídnout mohu. Bohužel to nebude žádná deska s integrovanou grafickou kartou, což by bylo zajímavější. > takze nemam, ale i tak nieco napisem?
8. Bohužel to přímo nemám s čím číselně porovnat, ale pokud zapátrám po internetu prostřednictvím pana skoro vševědoucího Googla, tak .. > toto ste mali napisat nazaciatku, clovek si mohol najst recenziu hned a nie citat popis skatule a dosky, co mu inymi slovami napise dokonca i menej ako info na webe vyrobcu.
9. atd. atd. odkopcit by som musel komplet clanok (je mi z neho zle!)

Ak clanok nazvete recenziou, bolo by fajn, keby vypadal aspon ako tento http://www.svethardware.cz/art_doc-DFCFF1245BC1D3F9C125731D0070AFDB.ht ml alebo tento
http://www.svethardware.cz/art_doc-E6B6622326754D42C125731D007100B0.ht ml

V podstate vy ste neotestovali nic! Iba pretaktovali procesor tak ako nikomu sa to nepodarilo, predpokladam ze az tak, ze ste pockali ci vam naskocil bios - a nie ze by ste pri tom i pracovali vo win, spustili zatazovy test.

ale i tak zaver je najlepsi!
Jako klad připisuji malé rozměry, takže ji lze bez potíží osadit do malých skříní, které díky snižování spotřeby komponent a rostoucí popularitě domácích multimediálních center, získávají na oblibě. .. Nicméně kvalitně chlazenou skříň dnes považuji za absolutní samozřejmost a standard, takže není v této oblasti desce co vyčítat a za případné problémy si mohou vesměs uživatelé sami – chlazení skříně tu není pro srandu králíkům a rozhodně ho neděláme jen k ochlazování základní desky osazené pasivy.
Takze ju odporucate do malych skrin, ale zaroven chcete aby ludia pouzivali aspon 5 12cm vetrakov?
Som zil do ted, ze ludia chcu pouzivat co najmenej ventilatoprov, chcu najnizsi mozny hluk, vyberaju si pasivne chladene dosky, grafiky.. a chcu aby to bolo i co najmensie.
clanok je grc! keby mi z neho nebolo zle, nepisal by som! fuj - fuj a este raz fuj!
25.8.2007 10:58:32   83.208.144.xxx 2828
vaše výtky srhnu do jediné odpovědi, na co bych dělal recenzi stejnou jako dělá SHW, když už je dělá on? Navíc, mě osobně se recenze na SHW nelíbí opičit se po nich nebudu ... prostě a jednoduše každému se líbí něco jiného, chápu že vám tahle review přijde jako povrchní a nezcela technická, ale to je účel a zaměření. samozřejmě mě nic nebrání udělat stejně technicky vyhotovoenu recenze jako na SHW, ale mě se taková jako autorovi článku nelíbí, tak proč bych ji dělal Nikdo vám nebere, že se vám tamta líbí více - prosím, ale já se po SHW opičit nebudu, navíc se s recenzemi soustředím na jinou skladbu čtenářů, než má SHW ... berte to prosím tak ... Za chybějící test HD se omlouvám, být tam měl, ale já osobně nic takového nepoužívám takže potřebné vybavení nemám ani se o něj nezajímám, nicméně to že to deska umí v článku zmíněno je, to že to není vyzkoušeno je nedostatek, který přiznávám a mrzí mě, že jsem to nemohl vyzkoušet ...
25.8.2007 12:15:32   91.127.82.xxx 2827
ok, pokial vasim cielom je pisat clanky bez faktov, ok, necham Vas tak.
Osobne budem radsej venovat svoj cas recenziam, kde pouzivaju fakty, merania potvrdzujuce ich tvrdenia.
Na vsetko ostatne mi staci web vyrobcu a stiahnutelny manual.
25.8.2007 16:21:46   83.208.144.xxx 2829
Nikdo vám nebrání, tak mě prosím vás nechte u mých jednoduchých, povrchních, ale pro mnohé naprosto dostatečných recenzí Možná časem dostanu chuť na nějaké to větší psaní a popisování a možná se najde i stylově přijatelná recenze pro Vás Omlouvám se, že takhle to tedy není ...
25.8.2007 10:03:02   83.240.65.xxx 2627
a) mate tu desku pripojenou k HDready TV ?
b) muzu vam poslat email s instrukcema ohledne powerstripu s tim, ze byste chtel neco zkusit ? Zabere to cca 10 minut a dva restarty PC :-)
25.8.2007 09:13:43   87.244.194.xxx 3028
Citujem z recenzie autora :
"Kromě AMD690G existuje ještě čipová sada AMD690V, ta však již neobsahuje integrované grafické jádro a jako taková do jisté míry nemá to, co je právě na sadě AMD 690 mnoha uživateli ceněno nejvíce."
To je pecka, neviem ako moze robit recenziu ked ani cipest nepozna, 690V ma integravanu grafiku X1200 ktora ma nizsi takt, nema dvi a este par veci..., no je skoro rovnako vykonna.


25.8.2007 11:01:09   83.208.144.xxx 2826
Je to chyba, omlouvám se, špatně jsem si nastudoval specifikace čipových sad ... rozídl AMD690G a V je v tom, že V je jen X1200 a nemá HDMI ani dva nezávislé výstupy apod. AMD690V má integrované grafické jádro, ale nemá již to, pro co je ceněna AMD690G ... je to chyba, přiznávám ji bez mučení, bude to orpaveno abychom nemátli další uživatele, omlouvám se ještě jednou ...
25.8.2007 12:47:32   89.102.140.xxx 2427
otestujte Biostar TA690G, jde najit o dve stovky levnejc, stejna vybava, navic zapouzdrene civky a aspon par polymerovych kondenzatoru, podle me pak zmenite pozici nejlepsi desky pod 2000,-
25.8.2007 14:08:45   83.240.65.xxx 2635
Myslis tuhle ?
http://www.pctuning.cz/index.php?option=co m_content&task=view&id=8671&Itemid=43&limit=1&limitstart=2

:-))
25.8.2007 14:50:53   83.208.41.xxx 2627
Kód:
  
Kód:
  
Kód:
  
undefined
25.8.2007 15:34:20   81.90.168.xxx 3031
Tohle neni recenze, neni zvykem aby autor kritizoval jineho ale tohle je uz trochu moc ... takto se recenze nedelaji, to muze byt umistene na nejakem bezejmenem blogu ale ne na PCTuning!
25.8.2007 16:19:48   83.208.144.xxx 3328
Něco bych na to řekl, ale radši ne, jak víme u tebe to nemá cenu. Hleď si svých pekelných recenzí u většiny kroutíme nevěřícně hlavou. Máš tu smůlu, že testujeme stejné desky - navíc když dostanu přímo některé desky po testování na PCT, tak je to vážně síla. Kdybych netestoval to samé, tak bych řekl že ve svých recenzích mluvíš úplně o něčem jiném. Nicméně nehraji si na profesionálního recenzenta, že všechno vím, znám, všechno mám a všude jsem byl. Mám svůj styl (jakkoli neohrabaný se může zdát), který je jednoduchý, nekomplikovaný a svým způsobem povrchní. Mě to tak stačí. Vím pro koho píši a pro koho ne. Znám své nedostatky i nedostatký výše uvedeného článku a pracuji na jejich odstranění. Dal jsem si práci s článkem i s testováním desky a mohu tedy představit a poreferovat pro ty, které to zajímá. Těm, kterým ne mohu jen slíbit, že se budu postupně snažit sám sebe i své články zlepšovat, a to jak pro svůj svůj "bezejméný blog" , tak pro spolupracující weby idnes.cz, živě, PCT, CDR-Hard a další weby se kterými si vzájemné spolupráce ceníme ... Zdraví a pozdravuje DD.
25.8.2007 20:51:12   85.207.169.xxx 2728
Nezlobte se, ale asi to neni na Vás, ale spíše na redakci, když argumentujete takto. Ale přece, PCT je PC Tunning a vy se na jeho webu snažíte tvrdit, že víte pro jako cílovou skupinu píšete, jak sám přiznáváte "svým způsobem povrchní články". Pokud se nepletu, měl by se tento server ze své podstaty věnovat ne osvětě pro, nezlobte se za ten výraz, LAMY, ale kvalitními články pro zasvěcené čtenáře, kteří chtějí ze své techniky dostat co nejvíce užitné hodnoty. Když si někdo koupí takovouto deksu, opravdu asi těžko proto, že by na nich chtěl přetaktovávat, ale typicky právě pro HTPC. To je cílová skupina výrobce tohoto produktu kam tento produkt míří a to by měla být cílová skupina i pro recenzenta. Takový potenciální zákazník se ale pro toto určení nedozvěděl z recenze zhola nic, neboli žádné zkušenosti s připojením HD ready televize, žádné vyzkoušení v HTPC case a měření hluku a teploty v něm, žádná zkouška instalace DVB-T či DVB-S tuneru, žádné zkušenosti s instalací WIN Media center ed. nebo LIN - distribuci s tímto určením (moc se neorientuji, možná Myth apod). Nebo si opravdu myslíte, že si tuto desku koupí přetaktovávač? Podle mě je tato recenze samoúčelová, a pokud se hodí na nejmenovany web, o čmž vážně pochybuji, určitě nemá co dělat na PCT. A pokuste se příště kritiku svých článků chápat spíše jako námět k zamyšlení, co změnit, když jí je tolik podobně změnící, ne jako nějaký osobní útok, který musíte odrazit. Díky Martin Syrovátka
25.8.2007 20:54:23   85.207.169.xxx 2629
To je vtipné, nebo možná spíše smutné, název Vašeho serveru byl redakčním systémem vyhodnocen jako -s-p-a-m-
Ještě oprava, chtěl jsem řící "tolik podobně znějící"...
MS
25.8.2007 23:16:50   83.240.65.xxx 2628
Nezlobte se, ale tento server je pro lamy uz hooodne let. Svuj nazev naplnoval pouze prvnich par let od zdrodu. Po slouceni se Zive sel do kytek a po osamostatneni zustalo vse beze zmeny.
26.8.2007 23:57:07   85.207.169.xxx 2627
Jo to mate asi bohuzel pravdu. Jakesi vlastovky tu obcas jsou, kdyz lepe zpracovali metodiku testovani LCD, rikal jsem si "dobre", ale kdyz v poslednich testech LCD vidim, ze ani tu metodiku plne nedodrzuji )chybejici nektere testy), nez aby ji pripadne doplnili a ze se zde obevuji takovehle clanky, musim Vam dat za pravdu. jenze pohledejte takovy server, SH takovy plne taky neni, navic jak je nize trefne napsano, s posilanim do prdele diskutujicih.
26.8.2007 08:20:09   83.208.144.xxx 2926
Zdravím Vás, Záleží na tom, kdo "kritiku" napíše. Nemohu samozřejmě mluvit za PCT, to je jejich píseček, nicméně jako pravidelný čtenář tohoto webu nesouhlasím s tím, že by tyto stránky měly být pro GURU a ne pro Lamy. Myslím, že by měly být pro všechny. Abych tedy vysvětlil zaměření článku, jednak se soustředím na běžné lidi - mé články totiž čtou ve velké míře lidé hledající vhodné komponenty pro svou novou sestavu, ale kteří se nezabívají počítači běžně, to díky mé spolupráci s technet, kam pravidelně přispívám, pro ně tedy musí být článek plně pochopitelný, stručný a jasný a svým způsobem povrchní, protože více by je mohlo odrazovat. Omlouvám se tedy znovu, že pro vás jako GURU byl článek nedostatečný, nicméně cílovou skupinou pro které byl článek určen jsou běžní lidé, hledající cenově přístupnou základní desku do svého stolního počítače. Zmínka o tom, že ji lze použít i do domácího centra je jenom okrajová, ale chápu, že by jste jako zájemce právě o takový počítač ocenil více informací tohoto druhu ...Myslím však, že většina lidí tuto základní desku vyhledává pro její nízkou cenu pouze pro běžný počítač a pro ně je tento článek určený plně dostatečný a takový lidé jsou i na PCT (já osobně dělám receze tak, jak by zajímaly mě, s informacemi taakovými, které bych jako zájemce o tuto desku rád věděl a mám rád jednoduchost.). Samostatnou recenzi, či článkem na téma HTPC vám bude muset posloužit někdo jiný, mé zaměření to není, tato oblast mě stručně řečeno vůbec nezajímá, ale nevylučuji, že někdy v budoucnu zařadím i testy těchto schopností, dostaneme-li k ruce ještě někdy podobnou desku, jinak desky testuji pro účely běžného počítače a uživatele. Omlouvám se, že jsem vám tímto článkem nepomohl, snad příště. Já kritiku beru, jako jeden z mála autorů pod svými články slušně reaguji na dotazy a výtky a to i pokud diskuse není zrovna slušná. A můžete se podívat jak na dd/world, tak na na technet, živě atd. Samozřejmě si rád nechám poradit co zlepšit atd. ale stále píši zejména tak, jak by to zajímalo mě
26.8.2007 10:28:48   83.240.65.xxx 2925
no rozhodne zasluhujes "+" za ochotu reagovat pod stale stejne napadajici reakce :-) OBR by je davno poslal do prdele, ze OBRe ? :-D

IMHO to byl nevhodny vyber desky. Variantu bez HDMI (ciste s DVI) bych jeste chapal jako desku do homePC, ale kdyz uz to ma HDMI, tak jedine pouziti je k TV.
26.8.2007 23:58:30   85.207.169.xxx 2628
Jo diky za odpoved, OK, chapu, treba se nekdy dockam pozadovane recenze od nekoho jineho, nebo treba i v budoucnu od Vas, co neni muze byt.
26.8.2007 18:08:10   83.148.7.xxx 2528
Ahoj, nikde nemůžu najít, co je v tom použito za čip pro firewire. Mohl by být někdo tak hodný a podívat se? Konkurenční Gigabyte GA-MA69G-S3H má vysoce spolehlivý čip TI, ale tady bude asi VIA (v lepším případě) nebo ještě něco mnohem horšího. Je to pro mě dost podstatná informace, protože hodlám připojovat FW zvukovku a TI je sázka na jistotu.
27.8.2007 07:13:52   195.47.15.xxx 2534
Tak konečně recenze na AMD ale naprosto zbytečná, kolik lidí si asi pořídí tuto desku?:-(
27.8.2007 09:57:11   89.31.160.xxx 3226
Pokud bych nyní uvažoval o koupi desky, tuto bych do výběru zahrnul určitě. Společně s nějakou deskou od Gigabyte. Jsou to desky primárně určeny pro uživatele, kteří nemají zájem taktovat, nepotřebují 20x USB, 2xGbit lan apod. Stačí jim obyčejná deska. Proto si myslím,že si zákazníky najde a nebude jich zrovna málo.
27.8.2007 19:22:13   83.148.7.xxx 2726
Cože? Tahle deska a podobné se stejnou výbavou mi tedy připadají jako jedny z nejzajímavějších kaufů v současné době. Jistě, není to nic pro extrémní přetaktovávače a honiče bodů v 3D marku, ale jako základ PC pro běžnou práci domů, do kanclu, na sledování videa nebo jako upgrade staršího stroje je to naprostá bomba. Hlavně to má v základu DVI a možnost dualheadu. Už rok čekám, kdy něco podobného udělá intel. V tomhle segmentu nemůže absolutně konkurovat.
29.8.2007 13:51:30   193.179.46.xxx 2726
Autor aspon mohl v zaveru vyzdvihnout podle me zavazny nedostatek teto desky, zvlaste kdyz jine desky s touto chipovou sadou jsou na tom lepe uz od prvopocatku a zvlaste potom, co AMD vydalo pred mesicem novy referencni BIOS, ktery nedostatek odstranuje take. Tim nedostatkem je nemoznost podrobneji nastavit casovani pameti v BIOSU (tudiz kupovat cokoliv jineho nez s CL5 nema smysl, BIOS stejne SPD pameti ignoruje a nastavi CL5). Dalsim nedostatkem je prehrivani chipsetu kvuli nedostatecne dimenzovanemu pasivu a tim padem temer nemoznost pouziti do mATX skrine, kde preci jen vytvorit vhodnou cirkulaci vzduchu byva daleko vetsi problem nez v klasicke skrini. Nebyt techto dvou veci, tak se jedna o kousek HW, ktery by v levnem PC nebo HTPC sedel jako *** na hrnec.
2.9.2007 16:45:55   85.92.36.xxx 2925
Zdravím.
Pokud koupím externí grafiku ztratím výstup SPDIF - musím koupit bracked. Poradíte mi který je "kompatibilní" ?

Děkuji
5.11.2007 13:31:14   193.85.226.xxx 1421
Zdravim vsechny majitele teto desky! Mam ji par dni a resim problem se zvukovkou. Po nainstalovani WinXP SP2 jsem updatoval BIOS (posledni verze 1404 podle webu ASUS), nainstaloval ovladace k chipsetu, integrovane zvukovce od Realteku (ALC883 HD Audio, sitovce... Vse posledni verze z webu.. PC chci pouzivat jako dom. kino, takze navic jeste mam televizni kartu Leadtek Winfast DTV2000 H - instalace bez problemu. Vse by bylo OK, kdyby z bednicek vychazel zvuk. Ve spravci zarizeni je vse OK, msinfo32 - nikde zadny konflikt. Ad. spravce zarizeni - jsou tam dve zarizeni, ktera se podle me hadaji - Realtek High Definition Audio a ATI Function Driver for High Definition Audio - ATI 791A. Pokud zakazu pouzivani zarizeni ATI Funct....., prehraji zvuk (MP3, ...) ale nefunguji systemove zvuky (prihlaseni Win, apod.). Nesetkali jste se nekdo s necim podobnym? Napada Vas nejake reseni, aby bylo vse funkcni? Uvitam jakykoliv konstruktivni navrh k odstraneni tohoto problemu.. Dik za info - Baron
26.11.2007 09:58:01   89.250.242.xxx 108
Zajímají mne možnosti nastavení PWM regulace v BIOSu této desky. Podle dostupných informací je možno PWM pouze zapnout, ale nic víc. To mi ve srovnání s možnostmi desky Biostar TA690G připadá velmi chudé a nechce se mi věřit, že by třeba v novějším BIOSu nebylo doplněno. Mohl by mi nějaký majitel této desky odpovědět? Skutečně se parametry PWM nedají manuálně ladit?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

182 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 75Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.