Hlavní stránka Hardware Základní desky Stavíme levně: Low-End základní desky do 2000,- Kč
Stavíme levně: Low-End základní desky do 2000,- Kč
autor: Vopička Ondřej , publikováno 2.2.2005
Stavíme levně: Low-End základní desky do 2000,- Kč
V syrové skutečnosti probíhající reality je často prvotní podmínkou pro nákup toho či onoho kousku hardware co možná nejnižší cena. A i když většina lidí hází kolem sebe teze typu "to né, to né, to je šmejd", ve finále když vidí konečný součet ceny za sestavu mění se často jejich fráze na "to né, to né, to je moc". Proč stojí deska 4000,- Kč? Proč stojí procesor 5000,- Kč?". Cílem je nabídnout požadovanou efektivitu a kvalitu při minimálních investičních nákladech. A tak to je na světě asi se vším... {mospagebreak title=Úvod}

Jako člověk, který se částečně přiživuje stavěním PC sestav na zakázku, jsem velmi často postaven před dilema, jak co nejefektivněji vybrat, sehnat, nakoupit, vyhandlovat komponenty za co možná nejvýhodnější cenu (viz článek Sestava za 15 tisíc a nic navíc - je to možné?). Samozřejmě požadavky konečného "kupce" jsou často na hranici utopie. Nejdříve jen tak sonduje co a jak, pak utvrzuje, že hned po výplatě mi dá zálohu a že chce něco pořádného, aby to nějaký rok vydrželo (aby mohl hrát HL2 nebo Doom3) a že korunkou šetřit nebude. Když dojde ke dni s velkým D, vypadne z něj suma okolo 15.000,- Kč a leták z velkého hypermarketu (jestli jako tohle není výhodnější). Podmínky jsou však povětšinou shodné - vypalovat DVD, hrát Half-Life 2, apod :-).

Možná se čtenáři PCt potutelně usmívají a rozhodně odsuzují každou komponentu, která má před sebou "Low" a uznávají jen nafouklé hype, které mají přídomek Ultra", Deluxe nebo Pro. I když se v posledních letech situace výrazně zlepšila, každý by se divil, kolik ještě je mezi lidmi sestav velmi staršího data. Viděl jsem desítky firem i domácností, kde jsem byl požádán o provedení nějakého upgrade nebo pořízení nové sestavy a vesměs se ještě jedná o doznívající sestavy z doby dávno minulé. Ano, tenkrát mohl stát Celeron 533 MHz, 128 MB a Riva TNT okolo 35 tisíc, už v takovýchto dobách jsem se věnoval stejné problematice, ovšem tak mohutný pád cen během několika let se leckdy jen ztěžka vysvětluje.

Stavíme levně: Low-End základní desky do 2000,- Kč

Představte se si situaci, kdy máte postavit sestavu řekněme za 17 tisíc. Z této částky samozřejmě financujete i svojí režii a velmi často se dostanete do situace, kdy váháte nad komponentou za 3500 Kč a komponentou za 2000 Kč, kdy jedna je od renomované firmy, rock-solid záležitost, druhá pak od nepříliš proslulé, ač postavená na stejném základu. Jediné o co se jedná je právě těch 1500 Kč, které mohou být k dispozici pro "stavitele" jako milý bonus za práci. Někdy je to složité, někdy je to lehké. Oželet 10% výkonu není až tak strašné, navíc se dá ušetřená částka investovat do jiné komponenty, která má vliv podstatnější a na které se šetřit moc nedá (typicky operační paměť).

Na druhou stranu není Low-End jako Low-End a i v záplavě tohoto segmentu trhu se dají najít celkem zajímavé kousky, které ač si neříkají "Ultra, Pro, Deluxe", mají co nabídnout.

Základní desky do 2.000,- Kč (s DPH)

Na základních deskách se dá obecně ušetřit nemalá částka. Obecně však uživatel může v konečné fázi zaplakat nad výdělkem, protože většinou se jedná o user-unfriendly ladičské řešení, které co se týče možností konkrétního vylaďování, stability a integrovaných náležitostí na tom není příliš dobře a od svých dražších kamarádů (ač postavených na stejných čipových sadách) se liší jako nebe a dudy.

Jako správný PC-Stavěč-Šťoural přijímám i zakázky na sestavy, které spadají i do nízko-cenového segmentu v rozsahu kancelářských počítačů nebo levných herních sestav. Ono je rozdíl, když za měsíc postavíte dvě, třeba celkem našlápnuté sestavy za 30.000 Kč/ks, nebo deset sestav za 13.000 Kč/ks. A že do levných sestav patří i levné základní desky mi nikdo nevymluví. Lepší je pak zbytkové peníze vrazit do více paměti nebo k potěšení a občerstvení "stavitele".

Je pravda, že Low-Endové desky jsou někdy více problémové, zejména co se týká stability pamětí, ovšem postavil jsem takovýchto sestav již desítky a z tohoto už slušeného výběrového souboru můžu usuzovat statisticky, že problémy se stabilitou (či naopak absolutní nefunkčností) byly zhruba u 5%, což není zanedbatelné číslo, ovšem z obecného hlediska spolehlivosti všech elektronických součástek (počítače nevyjímaje) relativně přijatelné.

Výrobci základních desek známí svými Low-Endovými modely (mimojiné)

PCChips/ECS Elitegroup - V počátku skutečně základní desky PCChips byly děs-běs. Vzpomínám na základní desku Matsonic (která byla jakousi odvozeninou PCCHipsu) pro původní socket 370/slot1, která byla ztělesněním utrpení a trápení (ovšem v době kdy všechna konkurence stála nad 3000Kč se prodávala za 1700,-Kč, což byl taky důvod). ECSka se pak docela zlepšily, dodnes v některých sestavách jsou zajímavá Low-End řešení K7S5A (s čipsetem SiS735) pro socket A, P4SA pro P4, či jiné odvozeniny. ECS/PCChips je sice Low-End, ovšem není zcela nezajímavý.

Stavíme levně: Low-End základní desky do 2000,- KčStavíme levně: Low-End základní desky do 2000,- Kč

Gigabyte - V počátcích měl prsty v deskách jako Zida/Tomato, později se situace stabilizovala a dnes Gigabyte dodává Low-Endové i střední High-End za velmi zajímavé ceny (samozřejmě má v nabídce i vyloženě High-Endová řešení, která však nejsou předmětem tohoto článku).

Stavíme levně: Low-End základní desky do 2000,- Kč

Soltek - Soltek je záležitost, která má zřejmě nejvíce vyvážený poměr cena/výkon. Tyto desky, ač cenově patří do nízko-cenového segmentu, se někdy můžou směle měřit i s nadupanými Ultra verzemi dražších výrobců (samozřejmě co se týče výkonnosti, ne on-board vybavení).

Stavíme levně: Low-End základní desky do 2000,- Kč

Epox - původně začal jako Low-End, během času si získal pověst velmi kvalitního výrobce. Epox zařadit možná není správné, jedná se spíše o výkonnostní třídu, i když některé produkty jsou cenově Low-Endové, což je jen dobře :-).

MSI - platí přibližně totéž co pro Epox. MSI nabízí i jasná High-End řešení.

Další výrobci (zajímaví zejména z hlediska poměru cena/výkon) - patří sem Jetway, Albatron, Biostar, DFI, Soyo (částečně), FIC, Chaintech, Shuttle, a jiní. Nemám s nimi tak velké zkušenosti, i když několik sestav jsem postavil např. na Shuttle nebo DFI.

V následujících kapitolách se podíváme na přehled (zdůrazňuji slovo "přehled", ne kompletní testování), některých vybraných kousků, které stojí za úvahu.

{mospagebreak title=Platforma AMD - Socket A a Socket 754}

I když socketA (socket 462) je odeznívající platforma, procesory i základní desky se stále čile prodávají a jedná se o jedno z nejlepších řešení poměrem cena/výkon při upgrade ze starých sestav se socket 370, nebo prvních socket A (čipsety KT133, apod). V kategorii čipových sad pro socketA kraluje VIA se svými KT600, potažmo KT800 a KT880, nVidia pak kontruje zřejmě nejvýkonnějším podvozkem pro procesory určené pro socket A se svojí řadou nForce 2. V této kategorii se osvědčily tyto základní desky :

  • PCChips/ECS M848A na čipové sadě SiS748FX
  • Soltek SL-75FRN3-L na čipové sadě nForce2 Ultra400
  • ESC N2U400-A na čipové sadě nForce2 Ultra400
  • Epox EP-8VTAi na čipové sadě VIA KT880

Patice socket 754 pro "64-bit" generaci procesorů Athlon 64 (popř. upravenou verzi AMD Semprona - o těchto procesorech se můžete dočíst v našem dřívějším článku Athlon "lehká edice" je nyní AMD Sempron) nabízí pak v kategorii, kterou můžeme nazývat ještě nízko-cenovu, kandidáta :

  • Soltek SL-K8TPRO-754 na čipové sadě VIA K8T800
DeskaECS M848ASL-75FRN3-LECS N2U400-AEP-8VTAiSL-K8TPRO-754
Rozhranísocket Asocket Asocket Asocket Asocket 754
Čipová sadaSiS748FXnForce2 U400nForce2 U400VIA KT880VIA K8T800
 Podpora RAMDDR400DDR400DDR400DDR400DDR400
Dual channelNeAnoAnoAnoNe
CPUvšechny socket Avšechny socket Avšechny socket Avšechny socket Avšechny socket 754
Počet DIMM33322
AGP8x8x8x8x8x
S-ATANeAnoNeAnoAno
LANAnoAnoAnoAnoAno
ZvukovkaALC655MCP AC´´97C-Media CMI9739ARealtek ALC6557.1
USB 2.044+444+44+4
IEEE 1394NeNeNeNeAno
RAIDNeNeNeNeAno
Možnosti BIOSu (1-5)** * * * * ** ** * * ** * * *
Stabilita pamětí DDR (1 - 5)* * * * ** * ** * ** * * ** * *
Přídavky (1 - 5)** *** * ** *
Cena (s DPH)1010,-1670,-1375,-1825,-1985,-

*) 1... nejhorší, 5....  nejlepší

Stavíme levně: Low-End základní desky do 2000,- Kč

Stavíme levně: Low-End základní desky do 2000,- KčStavíme levně: Low-End základní desky do 2000,- Kč

Zleva : Soltek K8TPRO-754, Soltek 75FRN3-L

Všechny podestýlky přirozeně podporují celou škálu procesorů AMD určených do socketu A, tudíž spokojeni budou jak majitelé zánovních AthlonůXP s jádrem Barton na FSB 400MHz, tak i majitelé původních Duronů a Athlon "ThunderBirdů".

Stavíme levně: Low-End základní desky do 2000,- Kč
Epox 8VTAi

Nejvíce sestav jsem přirozeně postavil s nejlevnější variantou od PCChipsu, tj M848A. Můžu s čistým svědomím říci, že ačkoliv se jedná o mainboard za "talíř", který neoplývá žádnými extra ladičskými možnostmi (pár frekvencí FSB v BIOSu, nastavení timingu pamětí a šmitec), jedná se o jednu z nejvíce stabilních desek z hlediska používání různých typů pamětí. M848A se navíc chová velmi dobře i v přetaktovaném stavu (na to tedy, že se jedná o výrazně Low-Endovou desku) a upřít jí lze jen strohé vybavení on-board věciček.

ECS provedení alá nForce2 není vyloženě nepovedené, ovšem přílišnou práci si zde ECS nedalo. Několikrát se mi objevily potíže v dual channelu (i když jsem používal dual-channel certifikované paměti) a rozdíl výkonu při použití dual channelu / single channelu je téměř zanedbatelný, ba co, několikrát mi dokonce všelijaké možné benchmarkovací xxMarky udělali více bodů při single channelu. Celkově lze říci, že ECS N2U400-A nepotěší ani neurazí.

Stavíme levně: Low-End základní desky do 2000,- Kč

ECS N2U400-A

Soltek 75FRN3-L a Epox 8VTAi jsou téměř na shodné úrovni co se týká možností BIOSu a stability pamětí. I šířka ladičských možností je zde (na Low-End) poměrně široká, tudíž sváteční šťouralové by si mohli přijít na své. Co však u Epoxu i u Solteku výrazně nepotěší je existence pouze dvou DIMM slotů na DDR paměti.

Se Soltekem s K8T800 jsem zatím postavil málo sestav (2) na to, abych činil nějaké předběžné dohady, nicméně na výrazné problémy jsem nenarazil a pokud si tedy brousíte zuby na Athlony 64 a chcete šetřit, tak se zdá, že K8TPRO-754 může být dobrou alternativou z hlediska poměru cena/výkon. Znovu zamrzí "pouhé" dva sloty pro DIMM, ale to se v dnešní době 1GB modulů dá zkousnout. Navíc zde potěší RAID a hojně užívané FireWire porty (to docela hodně lidí chce - šaškovat si se svojí DV kamerou). :-)

{mospagebreak title=Platforma Intel - socket 478 a LGA 775}

V případě socketu 478 pro Pentia 4 (resp. Celerony) platí téměř to samé co pro socket A u procesorů AMD. Jedná se o odeznívající variantu. Nejvyšší Pentium 4 je k dispozici na frekvenci 3,4GHz s jádrem Prescott a nové "socket 478" P4 se už prostě nedělají. Každopádně, stejně jako tomu bylo u socket A, stále se jedná o dobrý upgrade pro majitele ještě starších generací sestav, neboť se dá předpokládat rapidní pád cen základních desek se socket 478 i patřičných procesorů. V kategorii "Low-Endové" se nám pak rýsují tyto zajímavé varianty :

V případě LGA775 pro nová Pentia 4 můžeme za Low-Endovou základní desku považovat ještě následující kousek, i když se jeho cena pohybuje mírně nad hranicí 2.000,- Kč s DPH.

DeskaSL-PT880E2-RLEP-4PLA3iP4S800DGA-8IPE775-G
Rozhranísocket 478socket 478socket 478socket 775
Čipová sadaVIA PT880i848PSiS 655FXi865PE
Podpora RAMDDR400DDR400DDR400DDR400
Dual channelAnoNeAnoAno
CPUVšechny socket478 (800/533/400MHz)Všechny socket478 (800/533/400MHz)Všechny socket478 (800/533/400MHz)FSB 800/533/400MHz
Podpora
HyperThreading
AnoAnoAnoAno
Počet DIMM2244
AGP8x8x8x8x
S-ATAAnoAnoAnoAno
LANAnoAnoAno (+ Wi-Fi slot)Ano
ZvukovkaVT1617 (5.1)Realtek ALC-655ADI AD1980 SoundMAXRealtek ALC-850
USB 2.04+44+44+44+4
IEEE1394NeNeNeNe
RAIDAnoNeAnoNe
Možnosti BIOSu    (1- 5)* ** * * ** * * * ** * *
Stabilita pamětí     (1- 5)* * * ** * * * ** * * ** * * * *
Přídavky (1 - 5)* ** * ** * * ** *
Cena (s DPH)1590,-1810,-1830,-2380,-

Stavíme levně: Low-End základní desky do 2000,- Kč

Je sice pravdou, že obecně s platformou P4/Celeron nemám až tak veliké praktické zkušenosti jako s AMD a většina sestav, co jsem postavil je právě na "á-em-déčkách" (nějak mám pořád pocit když ve finále kalkuluji, že poměr cena/výkon je v konečném součtu spíše na straně AMD). Kdybych měl tento poměr rozdělit je to asi 75% AMD a 25% Intel. Přesto však ani P4 sestav nebylo málo a jisté závěry si troufnu vyvozovat.

Stavíme levně: Low-End základní desky do 2000,- Kč

Epox EP-4PLA3i (všimněte si nápadné podoby s Low-End AMD socket A variantou :-)

Čipová sada VIA PT880 pro sice nedosahuje takové úrovně výkonnosti jakou dokáže z Intel-procesorů vyždímat zřejmě nejpovedenější čipset i865PE, ovšem bavíme se zde o cenovém rozdílu min. 800,-Kč (což je v této cenové relaci dalších skoro o 50% vyšší cena) a výkonnostním okolo 5% pro Intel. Navíc PT880 je poměrně bezproblémový čipset, který nabízí solidní stabilitu pamětí a to i v dual channelu. Soltek PT880E2-RL je pak levná alternativa s dobrými výsledky, i když poněkud chudšími ladičskými možnostmi BIOSu. Zejména překvapí nastavování rozsahu FSB přes jumpery (Ano správně! Back in time do doby prvního Pentia a Pentia II) na desce. Jinak se v BIOSu nabízí solidní timing pamětí, krokování FSB po 1MHz, apod. Nepotěší jen absence změny AGP/PCI násobitele v BIOSu a dva DIMM sloty na desce.

Stavíme levně: Low-End základní desky do 2000,- Kč
Soltek PT880E2-RL

Epox EP-4PLA3i oproti tomu nabízí osvědčenou stabilitu a kvalitu intel čipsetů, ovšem i848P nepodporuje dvoukanálové řazení paměti, což sice na Low-End desku nemůže být požadavek, nicméně v konkurenci ostatních to zamrzí. Možnosti ladění 4PLA3i jsou rozhodně širší než u SL-PT880E2-RL, ovšem preciznosti některých High-End modelů se to nevyrovná. V celkovém součtu je ale za 1800,- Kč Epox velmi dobrá deska (ve své kategorii), která rozhodně nezklame.

Stavíme levně: Low-End základní desky do 2000,- Kč

Gigabyte 8IPE775-G

Asus P4S800D s čipsetem SiS 655FX jsem zaregistroval poměrně nedávno a celistvý obraz jsem si ještě nedokázal vytvořit. Nicméně se jedná o překvapující záležitost s nálepkou kvality, která je synonymem pro značku Asus. Výkonnost SiS 655FX balancuje někdo kolem VIA PT880, ale celkově se dá říci, že po stránce vybavení, stability a šířky možností ladění je Asus P4S800D jedním z nejlepších počinů pro socket 478 v Low-End kategorii.

Gigabyte 8IPE775-G nabízí provedení v kabátu osvědčené čipové sady i865PE pro procesory Intel v provedení LGA775. Podporovány jsou všechny procesory s FSB 533/800 MHz, včetně P4-EM64T (s aktivním 64-bit režimem), pouze pro P4 Extreme Editon s FSB 1066 MHz výška FSB nedosáhne :-). Možnosti BIOSu jsou poněkud strohé, stejně tak on-board vybavení, ovšem za cenu něco málo set nad 2000,- Kč se jedná o jednu z nejlevnějších desek pro stávající generaci procesorů Intel.

Kam kráčí Low-End segment?

Nutno zdůraznit, že zde proklamované základní desky mají svou nízkou cenu zejména proto, že neoplývají žádným extra on-board vybavením, obsahem retail balení v krabici (extra software, přídavné brackety, svíticí kablíky :-)), precizními postupy v BIOSu, apod. To se také od takovéto sorty hardware neočekává. Stejně jako např. grafickou kartu můžete koupit od firmy Asus nebo Leadtek, tak taky grafickou kartu se stejným čipem můžete koupit od Manli nebo Powercolor.

Low-Endový trh je zde proto, aby uspokojil požadavky nenáročného zákazníka, či zákazníka s... ehmm... nižší kupní silou (welcome to our land :-)). A i když si každý může myslet o kvalitě tohoto zboží co chce, zpochybňovat jeho kvality nebo výkonnost, tak si myslím, že je dobře, že existuje (a je jasné, že vždy existovat bude - alespoň v té kapitalisticky-ekonomické části světa) široké spektrum nabídky, které uspokojí požadavky jak ke spokojenosti trhu, tak i uživatelů.

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.2.2005 08:11:01   0.0.0.xxx 1818
Opravdu super clanek... Az si budu chtit koupit PC za par korun, urcite si pujdu peclive vybrat na PCt. Pripravujete taky clanek o grafickych kartach do 500Kc nebo o procesorech, ktere ziskate smennym obchodem za kozesiny?
2.2.2005 08:33:58   0.0.0.xxx 1717

mistře klokánku jestli si honíš v kompu Ultra mrchy ve SLI tak je to tvuj problem


řekl bych že pro hodne lidí to je skutečně dobrej članek a rád bych si přečetl


pokračování třeba grafárny do 4000,-

2.2.2005 08:49:37   0.0.0.xxx 1515
Tento clanek je v principu "o nicem". Kazdy vyrobce ma prurez vsemi segmenty, od low-endu az po spickove desky (a tyka se to vsech komponent, ne jen desek). Proto ztotoznovani nejake znacky s malo kvalitnimi low-end deskami (=vyrobci) muze zavanet poskozovanim dobreho jmena a muzese stat, ze se nektery z vyrobcu ohradi a bude si stezovat (ani bych se nedivil).
2.2.2005 08:50:53   0.0.0.xxx 1714
ja si take myslim ze je to hodne dobrej clanek, kdyz nekdo potrebuje komp jenom na praci, max na cs nebo neco podobneho tak takvejhle podvozek bohate staci...
2.2.2005 09:00:59   0.0.0.xxx 1515
Kdyz uz PC s intelem tak myslim ze na intelovskou desku. Muj typ: D865GVHZ
INTEL mb HAZELTON bulk (478+HT+CeD+PR, F800, D400, SATA, VGA)
v nakupu za 1529,- bez dph

nebo

D865PCDL
INTEL (I82) mb CREEDE bulk LAN (478+CeD+PR533, F533, D333, LAN)
za 1509.

Myslim ze u obou desek se prodejce muze vejit pokud bude chtiti do cca 2000 vcetne DPH. A co se tyka kvality jsou rekl bych o neco dale nez vyse jmenovane.
2.2.2005 09:08:05   0.0.0.xxx 1616
Já bych do Intelovských desek zařadila ještě MSI PT880, cena se pohybuje také okolo 2.000. Ten epox mi tam moc nesedí. Přecejenom dual DDR je dual. Když nebudu chtít dual, tak si vyberu MB pro Sempron.
2.2.2005 09:22:11   0.0.0.xxx 1616


jestli si honis v kompu Ultra mrchy ve SLI (nebo se ti nezda tenhle clanek), tak jsi duta hlava, ponevadz kazdy kdo se trochu vyzna, vi jak se veci maji a nebude vyhazovat prachy za hovadiny. Vsichni jsou uplne zmasirovani priblblou reklamou a hypem okolo pocitacu. Jen houst takovyhle clanku, at zacnou lidi jako ty premyslet (coz je mozna utopie).

2.2.2005 09:25:02   0.0.0.xxx 1515
Jendoznacne souhlasim s clankem.Taky jsem postavil asi 10x PC s desku M848 a jako PC do kanclu apod. je to uplne ideal. Hlavne zadny nestability jsem jeste nezaznamenal. (az na pameti Canyon DDR400, na ty ale obecne pozor, ty jedou v malo cem ).
2.2.2005 09:39:24   0.0.0.xxx 1616
Chtel bych autorovi podekovat za tento prispevek. Je jasne, ze PC nadsenec si todle domu nekoupi, ale jako rada co dat do kancelarskych PC je to uzitecne. Jen bych rad apeloval na autora at postupem casu pridava dalsi desky, preci jen je jich tam opravdu malo...
2.2.2005 10:03:55   0.0.0.xxx 1717
Nevim co ti na tom clanku vadi. Ve finale pokud dobre vyberes komponenty s pomerem cena/vykon, tak se muzes vykonove priblizit nejake nadupane masine za X desitek tisic. Myslim si, ze o tomhle taky neco vim a tenhle clanek mi pripada dobry, tak si nech svy priblbly poznamky.
2.2.2005 10:12:24   0.0.0.xxx 1616
Dobry clanek, jen mi tam chybi trochu vic udaju jako vhodne procaky, grafiky. Doplnil bych tyto informace a clanek je skoro perfektni. Jinak chvalim autora protoze informace o komponentech z realneho uzivani sou nejcennejsi.
2.2.2005 10:39:05   0.0.0.xxx 1616
Desku s tímto chcipsetem berte všema deseti. Má nejlepší výsledky v práci s diskem a v propustnosti single-channel pamětí. S mým XP2500+@3200+ a Gf6800Le odemčenou 16x6 a takty 420/933 to dá v 3Dmarku05 5168 bodů a to je dost síla, protože na P4-3600 dala jen 4602. A dá se sehnat za 1000kč, pro SocketA je to jasná volba.
2.2.2005 10:43:21   0.0.0.xxx 1715
Díky za dobrý článek. Má zde své naprosto opodstatněné místo. ne každý potřebuje super nadupanou mašinu a souhlasím, že vhodnou volbou komponent je možno dojít k velmi zajímavým výsledkům za slušný peníz.
2.2.2005 10:46:27   0.0.0.xxx 1614
nevim nevim , ale tohle je zvrhlost
2.2.2005 10:56:06   0.0.0.xxx 1615
Co tak jeste srovnani levnych reseni s integrovanou grafikou? NF2 vs SiS740 vs KM266 vs Epia vs R9100...
2.2.2005 11:04:43   0.0.0.xxx 1616
trouba, ktery si mysli, ze psat se ma jen o nejnovejsich produktech (ktere jsou casto "dostupne" jen v cenicich).

Mily Honzo, na svete jsou i lide, kteri chteji postavit komp za co nejmensi cenu, ale s co nejvetsi moznou stabilitou a vykonem. Pro ne jsou takove clanky dobrym zdrojem informaci, nemyslis? A kde je maji hledat? V Rudem Pravu?
2.2.2005 11:06:24   0.0.0.xxx 1616
Tak nevim panove, co je spatne, ale nejdou mi sem odeslat prispevky z Firefoxu (v textovem editoru jdou vytvorit, ale nejdou odeslat, v DHTML si ani neskrtnu). Jsem sam, kdo ma takove potize, nebo proste PCTuning ignoruje firefox?
2.2.2005 11:12:56   0.0.0.xxx 1616
jedu na firefoxu 1.0 a prispevky odesilat jdou v poho.
2.2.2005 12:02:28   0.0.0.xxx 1616
asi jsem naivne myslel, ze bude na PCtuningu neco o tuningu PC a pro ty, co od pocitace chteji neco vic nez psani ve Wordu, kde kazdymu staci jakakoliv deska s jakymkoli procesorem.. Ale koukam, ze low-endovej server pro low-endovy ctenare
2.2.2005 12:07:14   0.0.0.xxx 1616
Já chodim na net taky jenom z FFX, a v pohodě. Možná nemáš stažené nové "podpory".
2.2.2005 12:08:20   0.0.0.xxx 1517
ff 1.0 prispevek
DHTML taktez bez sance
2.2.2005 12:09:13   0.0.0.xxx 1616
V tabulce uvádíte Dual DDR u desek pro AMD. Je to trochu zbytečné, když u AMD je duálnost pamětí podmíněna procesorem, a ten to umí až u soc. 939 :-(
2.2.2005 12:18:56   0.0.0.xxx 1616
jo, zajimavý článek.
Ale myslím si že s výhledem do budoucnosti bych se už nezabýval socketem A ani socketem 754, mýbrž pouze socket 939 a za P4 socketem T
2.2.2005 13:01:54   0.0.0.xxx 1515
Dual umi i desky s nF2 nebo KT880 a i kdyz vliv na celkovem vykonu neni prilis znatelny, nejaky tam prece jen je.
2.2.2005 13:03:43   0.0.0.xxx 1515
Dual chanel paměti byly zcela záležitostí desky (resp. jejího memmory controleru) až do doby Athlonu 64 (/ Opteronu) kdy se memmory controller přestěhoval do procesoru. Od té doby je dual channel u AMD záležitostí procesoru.
2.2.2005 13:08:00   0.0.0.xxx 1616
Tak mě nezbývá než souhlasit s Nonamem.
Škoda, že když si tu přečtu skvělej článek (podle mě tak 80-90%), tak mě většinou nepadne ho náležitě pochválit. Reagovat mě napadne jenom na totální úlety.
2.2.2005 13:12:21   0.0.0.xxx 1616
Tak si daj do kompa chladic zo 120 svetielka na vianocny stomcek a budes najvacis macher medzi kamosmi. Keby tieto clanky na tuningu nikto necital tak ich tu nitko an nepublikuje
2.2.2005 13:21:19   0.0.0.xxx 1615
tak pod intel bych si teda viu ani sis nedal.. celer D uz je natolik schopny CPU, ze si i865 plne zaslouzi...
2.2.2005 13:26:07   0.0.0.xxx 1516
protoze do pc urceny na word a jinou kancelarstinu integrovana karta bohate staci... ale porovnani tech vykonu mezi reseni se casto nevidi...
2.2.2005 13:42:04   0.0.0.xxx 1615
Nějaký typ na low-end board od TYANu?
2.2.2005 13:42:53   0.0.0.xxx 1515
No, pravdu máš tak napůl.
Třeba ECS je vyloženě low-end výrobce, který, byť má třeba stabilní desky, míří do segmetu lidí, kteří hledí primárně na peníze. Z toho vyplývá chudší výbava, chybějící nastavení v BIOSu, atd. Žádnou nabušenou desku od ECS asi nikdo nikdy neuvidí.
Ale třeba dát do low-endu Soltek nebo EpoX je celkem "drzost". I když, je tam psáno, že low-end to je spíše z cenového hlediska.
Např. EpoX je známý všem overclockerům, protože jeho desky dokážou z AMD platformy vyždímat maximum (např. její nForce 3 jede přes 310 MHz FSB!).
Soltek sice nedává ke svým produktům moc "omáčky", ale jeho desky jsou velmi kvalitní a stabilní a díky absenci "toho okolo" cenově velmi lákavé...
2.2.2005 13:43:08   0.0.0.xxx 1515
Podle me to neni uplne dobra deska pro procak 2500+@3200+, pokud nechces dratovat. Vetsinou totiz ten procak pri default voltage na 3200+ nejede.
2.2.2005 13:44:34   0.0.0.xxx 1616
mi to jede ve firefoxu 1.0
2.2.2005 13:46:00   0.0.0.xxx 1515
No je jasný, že DHTML nikdy v ničem jinym než v MSIE fungovat nebude, protože ostatní prohlížeče prostě nenabízejí podpodporu pro on-line WYSIWYG editaci kódu.
2.2.2005 13:54:00   0.0.0.xxx 1516
Přejdi na kvalitní prohlížeč. S IE jádrem v pohodě.
2.2.2005 13:58:51   0.0.0.xxx 1616
Pozor na ten Soltek pro Intel (Via PT880). Udělal jsem s tím jeden počítač (CeleronD,...) a těžce si to nerozumělo s Tv-kartou. Samozřejmě chápu, že se nedá nic vyvozovat z jednoho kusu, ale já bych už podruhé tuhle desku nechtěl. Obzvláště, když máme takový výběr...
2.2.2005 14:03:49   0.0.0.xxx 1615
Ty budeš nějákej zabržděnej vocas, kterýmu matka každej metr položí na stůl 10 litrů se slovy "synku běž si koupit nějákej novej high-end do komplu".V tom případě tenhle článek není pro teba tak tady neplácej ty svý "rozumy"!!
2.2.2005 14:16:54   0.0.0.xxx 1516
Clanek neni spatny,aspon obohati obzory tem,co stavi vykonnejsi sestavy a jednou za cas delaji i nejakou tu low-end, rozhodne se neda mluvit o upadku serveru, ale spis o upadku dotycneho jedince, co tohle tvrdi. PC tuning, jiz z toho nazvu je jasne, ze se dane PC/komponenty jaksi "vylepsuji" oproti puvodnim cili i v low-end existuje PC tuning, diky kteremu beha vse lip/rychleji/stabilneji;)
2.2.2005 14:19:51   0.0.0.xxx 1615
...rychleji/lepe/stabilneji. BTW, vyhnete se PC Chips M851AG.
2.2.2005 14:28:25   0.0.0.xxx 1516
Mně osobně připadají podobné články mnohem užitečnější, než recenze Geforce 6800 Ultra v SLI režimu, kterou si přečtu leda ze zvědavosti, kdežto u článku o low-endových komponentách je dost možné, že se mi jeho závěry budou hodit v reálném životě. Sestavit DOBRÝ počítač s rozpočtem 15000 je mnohem větší umění, než sestavit ho za 50000. Pro počítač nežiju a připadá mi zbytečné strkat do něj sumy v řádu 3- a více násobku průměrného platu a kupovat nové vnitřnosti každého půl roku. To samozřejmě neznamená, že bych měl něco proti nadšencům a fajnšmekrům, kterým těch peněz není líto. Každý máme nějakého koníčka.
2.2.2005 15:21:19   0.0.0.xxx 1716
Sestavit dobrý kompl za 15000 je opravdu mnohem větší umění než za těch 50000. Obsah webu určuje provozovatel, takže kangaroo, pokud s tím, co se tu uvádí, nesouhlasíš, di se juknout jinam. Jsou tu dobré články o tuningu, ale to že tento web není určen jen pro vypatlance masturbující nad články o super luxus sestavách za sto klacků je jen dobře, je to také důvod proč jej navštěvuji. Autorovi děkuji, článek mi pomohl, protože potřebuji sestavit nějakou low-end sestavu na inet bratrovi a to jen za 9000 (ale athln 1800+ a MX440 a monitor už mám ).
2.2.2005 15:34:39   0.0.0.xxx 1716
To je clanek o deskach. Proc nedat desku od dobreho vyrobce (Soltek) mezi low-end, kdyz je za l-w cenu a ma i l-w vybavu. To ze vykon desky je na mnohem vyssi urovni, nez by naznacovala cena, je prece jen a jen plus desky. Proste i low-end segmentu se daji najit podarene kousky a prave o tom tenhle clanek mel byt, ne?
2.2.2005 15:38:59   0.0.0.xxx 1515
... zrejme byla chyba nekde v siti a ne na PCTuningu. (Nebo to uz v tichosti opravili ;-)

To Parchanděl: Ja ti ten tvuj IE shit neberu - at uz na tom mas jakoukoli nastavbu, tak si to uzij a hrej si. Ja preferuji kvalitu, proto pouzivam FF a Mozillu.
2.2.2005 15:40:17   0.0.0.xxx 1716
Zdravim, článek si myslim je dost good, jelikož většina lidí nemá na to, aby si kupovala všechny top produkty za top ceny a konečně je to první článek, kde srovnávají fakt Levné řešení pro obě platformy... Vemte si, že na skoro každých stránkách a časopises jsou testy toho nej nej, nad kterým si většina lidí pousměje a řekne si, že si takové komponenty koupí za nějaký měsíc, až budou za hubičku... Ale to už vlastně budou patřit do low-endu,nemyslíte? Jinak já nakupuji už asi 6 let v bohemii (www.tsbohemia.cz) a krom výborných cen u nich používám i low-end značku JetWay.... Postavil jsem už na nich okolo cca. 25 sestav a nemůžu swi ne vynachválit... Výborná cena, možnosti , stabilita... Ano, není u nich bůhvíjaký bundle a eXtra taktovací možnosti, ale ruku na srdce? Kolik lidí to potřebuje? Asi minimum, co? Takže se jednoznačně přikládám k tomu, že i low-end věci, ať to jsou desky, grafiky atd... nemůsí být špatné, ba naopak, kolikrát budete překvapeni jejich schopnostmi za onu nízkou cenu... To bylo vše... ADIOS
2.2.2005 15:52:15   0.0.0.xxx 1516
FF 1,0. Taktez v poho
2.2.2005 15:58:54   0.0.0.xxx 1616
Kdo ještě neviděl nabušenou ECS přehlídl sérii Photon.
2.2.2005 16:26:07   0.0.0.xxx 1516
osobně si myslím že jetway grafická karta není dobrá volba. Ale je to jen můj názor.
2.2.2005 16:28:42   0.0.0.xxx 1515
napřed mě autor nabudil dojmem že je zloděj, podvodník a šmělinář...to tím jak chtěl na svých zákaznících šetřit aby měl 1500,- na víc pro sebe..(asi pak má živnostňák a stačí mu razítko a podpis na papíře s nápisem PC sestava a blbé zákazníky kteří nevědí že komponenty někde musí kupovat..bohemka, czechcomputer, alzasoft atd...)
No a pak samotný článek...sice jsem se dozvěděl o levných možnostech ale nějaké testy asi nebyly co? jen leté zkušenosti...ale ty má asi hodně lidí co o tu čtou a spousta znich by asi i volila jinak...jinak na socketA se asi už nic zkazit nedá, tam bych ale napříště varoval nejen před pamětmi ale i před např. grafikou...asi nejlepší poměr cena/výkon má r9550..ale také největší problémy s kompatibilitou na platformě AMD. Krom toho mi fakt chybělo porovnání co si vybrat...testy pamětí,..né jen co se autorovy zdálo, testy zvukovek,..na solteku speciálně tu viáckou, apd. A jelikož to bylo do levného PC..kde jsou integrované grafiky?
Prostě, příště nejaký více rozvinutý článek...
2.2.2005 17:02:27   0.0.0.xxx 1616
ty potenciální zákazníci, co přídou s letákem s hypermarketu, tak ty tam již nějakou dobu posílám, ať s reklamacemi navštěvují místo nákupu )
2.2.2005 17:08:53   0.0.0.xxx 1516
Ale libil by se mi vice obsahlejsi.Nake testy a az nakonec osobni zkusenosti autora.
2.2.2005 17:14:42   0.0.0.xxx 1615
Musim Vas pane redaktore obohatit o zkusenost: 2x512M Mhuskin 2-3-3-5 enchanced blue chodily v epoxu kt-880 naprosto stabilne bez chyb a v solteku s754(ale s nforce3, honily jste na nem 3100+Semprona) se hlasila uz v biosu jen jedna..., na MSI s939 se sice hlasili obe, ale porad to padalo... Na te jedne 512 uznali reklamaci a poslali novou... Nechci tim rici ze ostatni jsou horsi, ale je to obracene: epox je v tom lepsi...o ze by "*****" u stability pameti...?!?
2.2.2005 17:39:13   0.0.0.xxx 1516
Vsechny ceny jsou v maloobchodu(tj. vc. prod. marze):
Epox: EP-4PDA3I S478/800,I865PE,LAN,SB,SATA,DDR,ATX 2300,-
EP-4PCA3I S478/800MHz,I875P,LAN,AGP8x,ATA100,SATA,ATX 2250,-
a kdyz uz bez dual ch. tak:
EP-4PLAI S478/800MHz,I848P,SB,LAN,AGP8x,ATA100,SATA,DDR,ATX 1300,-
PS: Uz se blizim k prvni 100 odebranych Epoxu a zatim jedina raklamace: deska s chipsetem nforce2... Z meho hlediska oproti jinym znackam je to samozrejme uspech, jen at jim vydrzi pristup kvalitnich komponent, ne jako MSI ci ASUS, Albatron a mnozi dalsi...
2.2.2005 17:45:44   0.0.0.xxx 1715
Dobrý článek to ano. A doufám, že ne na dlouhou dobu poslední. Podle mě by právě tady mohla začít nová rubrika PCtunningu. Něco jako mají na anandtechu (ale i jinde) - taková buyers guide - tip na dobrý nákup v dané cenové kategorii - převedená do českých podmínek. Proč se s periodou jednoho měsíce nevěnovat tipu na dobrý nákup komponent pro lowendový a mainstreamový počítač? A co k tomu přidat nějaké testy takového stroje? Podle mě by to spousta čtenářů uvítala - i podle ohlasů v této diskusi.
2.2.2005 17:46:53   0.0.0.xxx 1616
Kto určuje, že čo je to low-end trieda. Ja si myslím, že low-end značka môže byť len taká (napr. ECS, Manli, Mercury, atď.) kt. v ponuke drahšiu dosku ako 2,5 tisíc ani nemajú. Zaradiť sem Gigabyte, Soltek či Epox je smiešne. To, zaradiť značku podľa problémovosti - nebudte smiešny - poslednú dobu msi či aj asus s via 880 čipom majú poriadné problémy, tak už budú low-end značky.

Jednoznačne platí LOW-END = výrobca kt. v ponuke nemá drahší výrobok ako 2,5 - 3 tisíc.

To každý výrobca má aj lacnejšie dosky ale doska napr. Asus A7V600 a ECS s podobným čipom a len 200 korunovým rozdielom je neporovnateľný rozdiel v kvalite - a to sú oba podľa Vás p. Vopička LOW-END.

Dobre ste poradili, len aby vás navštevovali. Nabudúce urobte článok čo je lepšie amd al. intel.
2.2.2005 17:58:11   0.0.0.xxx 1816
boze kdo ma prachy, koupi si ferrari a nema co tuningovat, kdo nema prachy je opravdovej tuning master , tyhle clanky rozhodne na pctuning patri. dostat z minima maximum. nechapu te kangaroo ani Honzo a ostatni synacci zazobanych rodicu. v high-endu jde casto uz jen o letdiody.
2.2.2005 19:44:37   0.0.0.xxx 1615
Víš něco ti povím mazánku!Tak s té tvé poznámky je mi jsné ,že ty a peníze jste spolu problém nějak moc nikdy neměli, asi si zároveň takový ten člověk co má docela i udupné sbevědomí... Čím to?Nevím ... Ale jednoznačně si ho míníš nahonit tím ,že tady tak okatě budeš prezentovat svou baculatou peněženku. Každopádně mi PcManics kteří jsme se s penězma museli prát už tolikrát, takový článek přivítáme s radostí a jiskrou v očích ,že tu svou mašinu nadopujem zase něčím kvalitním ale hlavně zároveň LEVNÝM!Ale tomu ty se vyhýbáš viď to slovo je protebe něco jako "powl" ... tak sorry ,už se klidím Ps:Ty a peníze?Stačí si říct kangaroo
2.2.2005 19:49:18   0.0.0.xxx 1615
Takychto clankov je na internete ako safranu, kazdy sa venuje novinkam a top zalezitostiam (no mozno este ten anandtech a ich buyers guide je celkom fajn a zo zivota).. ...konecne prehlad toho co sa kupuju najviac... ...a este by sa naozaj hodil prehlad integrovanych rieseni... ...a k tym znackam, PCChips nie je ani lowend, to je extra trieda (osobne skusenosti a udaje z testov, kde dokazali zkresat hruby vykon CPU na polovicu oproti top produktom)... ...a co takto spomenut Asrock? myslim ze tato znacka stoji za hriech... ....lowend rulezzz.... ...len to treba zabalit do peknej malej case a aj integrovane riesenie bohate posluzi celej rodine... ....vid apple mini...
2.2.2005 20:16:36   0.0.0.xxx 1616
Hele kámo, proč si to myslíš? Skus si někde v diskuzích zjistit info o JetWay Radeon 9550 XT/OC... Je to Radeon 9550 za 2800 s DPH, výkonem R9600XT!!! To si ještě nežral,co? Na svethardware.cz o ní píšou, sám sem už dal do kompu 4 kusy, všechny jsou v pohodě a za 2800 kč mít R9600 XT je pěkný,ne? Nebo ty máš s nima špatnou zkušenost????
2.2.2005 22:04:03   0.0.0.xxx 1516
mas pravdu clanok o nicom a na nic
chyba tu par mb od msi, asusu, abitu ktore nestoja viac ako 2 litre

a ked uz chcel autor pisat o low end mal tu rozpisat vsetok hardware a nie len mb
2.2.2005 22:48:51   0.0.0.xxx 1616
Pokud si toho autor nevsiml, tak low-end sestava neni jen o desce, ale i o nejlevnejsim pouzitelnem CPU, coz se nezlobte sempron neni, A XP je drahy, tak mi zbyva celeron D, ktery jde ke vsemu vyborne pretaktovat, je k nemu dobrej vetron, na jeho pretaktovani nejsou potreba drahe pameti a hlavne je z uvedenych procesoru nejlevnejsi.No a pak co usetrim na CPU dam do desky a mam i865PE a treba celerona 2,26 s FSB 800 a hnedle knedle 3,4Ghz na svete, coz uz je dost vykone a za par svestek.(a ke vsemu deska pracuje na standartni FSB) tohle by mel PCtuning ukazat, protoze to by tuning alespon vzdalene pripominalo a probuh proc pisete tohle? Staci prijit do hypernovy, opsat si z ceho je komp slozenej a mam low-end primo vyberovej Ale neeee pan autor je Ae-md-ckar a je na to hrdy, noooo v dobach a XP jsem si koupil XP1700+ a mam z nej 200x11, coz byl take dobrej kup, ale ted socket A nebrat, nebrat.

To kazdej nadaval jak je Intel drahej (ja taky) a ze ted AMD stoji stejne nebo vice, uz neni argumentem pro intel...

No a co se tyce hi-endu a mainstreamu, tak vzhledem k tomu ze tady chodi hlavne hraci, tak samosenou A64/FX
2.2.2005 22:59:27   0.0.0.xxx 1615
maju tiez dobre dosky..
2.2.2005 23:12:18   0.0.0.xxx 1616
Naprostej souhlas,sice je thread o MB,ale musím podotknout,že v dnešní době(21 století)je celkem závažný problém sehnat odpovídající gr.kartu v cenové relaci cca 3k...např.:GeCube ATI RADEON R9550 Extreme/Infinite

...dostupnost po 14 dnech intenzivního hledání je 1!!!měsíc!!!A pokud někdo má na topclass(Honza+klokan) tak budiž...aleĄať nepruděj!!!Čoudové...
3.2.2005 00:27:52   0.0.0.xxx 1515
A s jakou deskou (co třeba GIGABYTE 8I915P-G?) člověk dostane těch 3,4GHz? A jaká je úspěšnost? Musí být zvýšeno napětí jádra? Co úmrtnost po takovém zásahu (intely s tím měly kdysi problém, když neběžely na nominální voltáži)? Ne, že bych stranil Intelu, jsem spíš fanda AMD, ale tohle to začíná být velmi velmi zajímavé, pokud chce člověk dostat PCIexpess levnou cestou. AMD v tomto případě zaspalo.
3.2.2005 01:47:46   0.0.0.xxx 1616
Normalne som sa pozrel do cennika... ...najlacnejsi celeron D (2,26G) stoji 2400Sk, pod touto hranicou sa nachadzaju semprony 2200, 2300 a 2400... ...samozrejme boxovane... ...Jeniku o cem tocis?... ...co sa tyka taktovania, tak myslim ze takmer kazdy sempron ma rezervu do cca 2GHz, lepsie kusy do 2,2GHz a najlepsie kusy asi este viac... ...bavime sa o lowende? ano... ....takze najlacnejsi procak=sempron2200, k tomu najlacnejsia doska = ECS + SiS chipset, nastavit FSB na 200MHz a bezny uzivatel bude maximalne spokojny...
3.2.2005 02:21:36   0.0.0.xxx 1615
Jak už někdo zmiňoval, je tenhle článek asi 100x užitečnější než test nějaké ptákoviny typu SLI ..toho je plný web a nikoho rozumného to stejně příliš nezajímá.
3.2.2005 05:12:51   0.0.0.xxx 1616
lidi prosimvas strezte se znacky ECS - je to hnuj nejvyssiho kalibru, nikdy bych neveril jak snadno se da takova deska odpalit, je to fakt hrubej lowend, nejlevnejsi a nejhorsi kvalita plosnych spoju, dost casto nefunguji zakladni veci, na nektere desky byl problem vubec nainstalovat xp, jednu jsme odvarili jenom statickou elektrinou (a to tak ze sem se dotkl otevreneho casu, objevila se jiskra a deska uz se nikdy nerozbehala)... A uplne nejhorsi je koupit si tuhle nebo jinou desku s chipsetem SiS, to jsme kde jsme byli - v pr.. Kdybych se mel vlizt do dvou litru na socketA tak zkusim neco s nForce2 (Epox) nebo KT800 (Asus), takze tak...
3.2.2005 05:25:08   0.0.0.xxx 1615
nevim teda o cem tocis ale "prohlizec s IE jadrem" NENI kvalitni prohlizec to je normalni sracka ignorujici standardy ktere tady zavedlo jakesi W3C a ktere M$ uspesne ignoruje a vesele si v ramci sve hitlerovske .NET politiky vytvari vlastni... a my chudaci co obcas trochu webmasterime si pak uzivame jediny 100% spravny prohlizec ktery je trochu user friendly na platforme win32 je firefox, dobra je i Opera (i kdyz uz tak moc standardy nedodrzuje). IE je IE, vsichni to vedi a nic s tim nenadelam ani ja, ani ty, ani nikdo jiny... btw tenhle prispevek pisu z FF a funguje mi to, lamky asi nemate nainstalenou javu
3.2.2005 06:46:39   0.0.0.xxx 1615
Já se tohle dozvěděla v recenzích na MB v Computerech, kde psaly, že zmíňka o duálech je jen propaganda prodejců, protože dualitu pamětí řídí procesor a ne chipset.
3.2.2005 07:31:34   0.0.0.xxx 1516
Sempron se da sehnat levneji, ale silne pochybuji, ze desla ECS to bude na 200 fsb hnat a k te pretaktovatelnosti sempronu, radej mlcim, mel jsem v ruce jen pet kusu a ptas se na vysledek na ASUSu A7V600.Jen jeden jel stabilne FSB 166, urcite chyba na serii v tvych ocich, ale vzhledem k tomu, ze byly na prani kupovany cca po 14 dnech.Mno a co do toho dam pozdej? V pripade i865 pak koupim v bazaru starsi P4 a mam zase vystarano.Nehlede na to, jako cenu si zachova deska s intel chipsetem
3.2.2005 07:35:41   0.0.0.xxx 1616
Co pises je mozna jen tvoje zkusenost. Ja jsem dohromady udal asi tak 20 PC s ECS a PCCHIPS, vse s SIS chipsety a vseho vsudy jsem reklamoval jednu desku (kvuli bource). Zadne nestability ani u jedne (!) jsem nepozoroval. Spis bych se podival, jake pameti (hlavne DDR400) jsou pouzity + BIOSy.Tam byva to nestabilni misto nejcasteji.
3.2.2005 07:37:46   0.0.0.xxx 1616
Je to standartni FSB te desky pro P4, takze s tim neni problem v praci mam 5 PC s deskou gigabyte 8IG1000 (865G) a zminovanym celeronem 2,26, vsechny jeli stabilne pri standartnim napeti. Ad zivotnost, doma mam 2,26@4,254 (FSB 250) synchronni pameti cca 3-4 mesice, pri napeti 1,425V. Jak dlouho to bude fungovat je ve hvezdach, moc se to nehreje, max 60 stupnu, takze bych v tom nevidel problem.

Intel pise na krabici max 1,4V, coz je oproti standartu 1,35 jeste nejaka rezerva.
3.2.2005 07:44:07   0.0.0.xxx 1516
Ty jsi asi K7S5A nikdy v žádným počítači neviděl, co? K7S5A chválí o hodně víc lidí než tady na pctunnigu. Poměrně solidní byla i K7VZA poslední revize (KT133A). To, že na sobě něco nese logo ECS v tobě vyvolává averzi? Na druhou stranu, nalejme si čistého vína - já zase nemusím cokoli s Biostarem nebo Jetwayem.
3.2.2005 07:54:19   0.0.0.xxx 1515
No, pak už je to jen otázka výkonu - jestli se ten vysokej takt taky projeví nějakým zásadním vlivem na výkon v porovnání s tím, co může nabídnout AMD. U AMD mi ale vyloženě chybí v dnešní době možnost levná deska socket 939 + pciexpress + levný procesor. U Intelu, jak se tak zdá, to není takovým problémem. Ale to už se samozřejmě nebavíme o lowendu...
3.2.2005 08:06:31   0.0.0.xxx 1516
Hlavne ta veta o Manli je pekna blbost.Je to totalne big shit.Po skusenostiach co som mal neberiem ani zadarmo.PCCHIP je obdoba.
3.2.2005 08:48:03   0.0.0.xxx 1616
A která je podle tebe kvalitnější? Levný ASUS, nebo ECS?
Zvláště když víš, že levné desky ASUS vyrábí pro ASUS právě ECS. Což ti asi uniklo.
3.2.2005 09:00:05   0.0.0.xxx 1616
Jetway muzu jen doporucit. Osobne provozoval Jetway 830CH, Jetway Polaris, a ted mam Jetway Kocab 18P (+ dalsi dva lide co maji tu samou) bez sebemensich problemu. (Tedy ze zacatku byl problem s ovladacema na sitovku, ale jen v Debianu a navic je to vina nVidie).
3.2.2005 09:25:17   0.0.0.xxx 1515
Ano, opravdu to ridi procesor. Jenze dva kanaly mezi CPU a RAM znamenaji spoustu spoju navic, proto jsou dvoukanalove desky obvykle 6-vrstve, oproti beznym 4-vrstvym. To je co dela dvoukanalove desky drazsi.

Naopak dvoukanalovy radic pameti tvori zanedbatelnou cast plochy cipu CPU, takze sice dela veskerou praci, ale v podstate zadarmo.
3.2.2005 10:20:16   0.0.0.xxx 1516
No tak asi mam pocit, ze ty si zaryty intel a nedas nan dopustit. O AMD nic nevies tak vymyslas hluposti... ...tvrdit ze 1 z 5 sempronov bezal na FSB166 je trosku divne, 166MHz je predsa default, takze podla teba je len kazdy piaty sempron funkcny, sa mi zda ze si este ziadny nazivo ani nevidel... ...Btw. preco by ECS nemali bezat na FSB200? Pokial su postavene na chipsete s podporou FSB200MHz tak to nie je problem... ...jasne ze KT400 to nezvladne...
3.2.2005 10:50:02   0.0.0.xxx 1615
Mončo, trochu Tě opravím, jestli dovolíš.
Dual je dual je sice pravda,ale navýšení výkonu je do max.5%, zato při přetaktování je nestabilní, se singlem se dostaneš výš.
3.2.2005 12:22:57   0.0.0.xxx 1616
To nemas uplne pravdu. http://www.fckeditor.net
3.2.2005 12:36:09   0.0.0.xxx 1615
Clanek je o low-endovych deskach, ne o low-endovych vyrobcich. Co je a co neni low-end urcuje pan Cena.
---
Merriam-Webster Online Dictionary:

low-end
Function: adjective
: of, relating to, or being the lowest priced merchandise in a manufacturer's line
3.2.2005 12:48:48   0.0.0.xxx 1615
hmm, žádné nestability jsi neviděl zajímavé a jakou máš dlouhodoubou zkušenost s tímto produktem 2-3-5 dní???
nebo ti tem komp jede každej den 6-8 hodin a pracuje se na něm? mám tu asi 8 ecs se sis jsou starší a je to skupinka o krerý slýchám často.. o 112 asusech neslýchám téměř nic (a to jsou taky low-endy s integrovanýma grafikama.
Můj názor na článek je zoufalý, nevíme z kolika sestav autor usuzuje svoji domenku a jak se sestavy chovají dále jaké mají s nimi zkušenosti uživatelé... ps: pracuju jako správce sítě (130pc)
pokud mám psít článek o hodnocení produktů lowendu tak bych mel usuzovat minimálně ze vzorku čítajících alespon několik stovek sestav (aby se vyloučily náhodné vadné kusy)
3.2.2005 13:08:39   0.0.0.xxx 1515

Alzasoft:



Nejprodávanější zboží této kategorie:



http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=44744">1. MICROSTAR KT6V-LSR (MS-7021) Via KT600 DDR400 S-ATA RAID LAN scA

1 339,00



http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=47029">2. MICROSTAR KM4M-V (MS-7061) ViaKM400 int. VGA+AGP8x DDR LAN mATX scA

1 299,00



http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=44265">3. MICROSTAR 865PE NEO2-PFS (MS-6728 v2.0) i865PE/ICH5 DualChannel DDR400 S-ATA, USB2.0, GLAN sc478

2 229,00



http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=48318">4. MICROSTAR K7N2 Delta2-LSR (MS-6570E v2.0) nForce2 400, DDR, S-ATA, RAID, LAN, scA

1 639,00



http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=47670">5. MICROSTAR K8N NEO2 Platinum-54G edt. (MS-7025) + Wi-Fi karta - nForce3 250Gb DDR 8ch audio 2xGLAN sc939

3 799,00

Czechcomputer:





http://www.czechcomputer.cz/info.jsp?name=zebricky">Ověřeno trhem



""http://www.czechcomputer.cz/img/cyanbox_ltc.gif" width=4>

""http://www.czechcomputer.cz/img/cyanbox_rtc.gif" width=4>



Název

Bodů



http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=25706">Asus A7N8X-E Deluxe - nVidia nForce2

57,60



http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=29853">MicroStar K8N Neo4 Platinum - nForce4

36,81



http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=30010">Asus A8N-SLI Deluxe - nForce4 SLI

25,68



http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=28606">MicroStar K8N Neo2 Platinum-54G - nForce3 250

18,94



http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=24995">ECS M848A - SIS 748FX

15,34

Loni jsem potřeboval upgradovat desku, neb jsem koupil 2500 XP a bohužel stávající MSI 745 už neměl update biosu, takže jsem musel jet na nižší FSB.
Po přemýšlení a porovnání parametrů jsem váhal mezi SIS 746 a VIA 600, cenový rozdíl byl tehdy tři stovky. Nakonec jsem koupil ECS KT-600A, protože ECS se SIS 746 byl vyprodán a čekat na novou dodávku se mi nechtělo. Přehodil jsem desky, (IEEE1394 mám na zvukovce od Creative, tak nebyl důvod kupovat desku s tímto vybavením, do budoucna počítám jen s využitím SATA RAID). Půl hodinky jsem si hrál s FSB, nastavil jej nakonec na 184 a jedu v pohodě. Mně to stačí. Za zbylé peníze si později koupím HD, až ho budu potřebovat kvůli archivu fotek.
Honit se za pěti procenty výkonu navíc mi přijde jako ztráta časua peněz, nehledě na to, že většina těch co tak činní, to dělá kvůli tomu, aby mohli hrát hry, které předtím "hrdinně" někde vypálili nebo stáhli a pak se v diskusích předhánějí že mají o dva FPS v dané hře více a že jsou velcí geek....
BTW, na běžnou kancelářskou práci používám AMD 233 MHz, 256 MB ram, a kromě pomalejšího startu aplikace nemám s tím žádné problémy....

3.2.2005 14:16:56   0.0.0.xxx 1516
Kdyz mate v nazvu PCtuning, tak proc clanek o takovych low-endech, ktere nejde vetsinou nijak ladit? No nic.
PCChips a ECS jsou smejdy nejvetsiho kalibru (vcetne autorovy oblibene M848A od PCChips a taktez K7S5A, ktera zase nedrzi BIOS a jsou nekompatibilni sami se sebou),

Vopicka, Vopicka rad bych videl nekdy Vasi praci = jak to vypada uvnitr PC, kdyz uz se chlubite, kolik jste jich poskladal (otazka jak). A brat si zminovanych 1500,- za montaz? To zavani peknym vytahovanim penez z kapes nebohych kupujicich.


Podotykam, diskusi jsem celou necetl.
3.2.2005 17:19:00   0.0.0.xxx 1616
Mam doma L7S7A2 .. coz je v podstate ta sama. Bios umi zvedat FSB po 1MHz a s napetim jadra se da hejbat v rozmezi -5% az +15% v prijatelnych intervalech ... no problem
3.2.2005 17:43:57   0.0.0.xxx 1615
ale... celer nebrat! Nejsem příznivcem taktování a určo nejsem sám (já bych to možná ještě hecnul, ale spousta lidí prostě ne...). Pak je AMD jistě lepší volba..
3.2.2005 17:50:34   0.0.0.xxx 1615
si jeden precte clanek a jak se mrkne do diskusem je z toho jelen a radějc si rekne: Zůstanu i MSI
3.2.2005 19:53:42   0.0.0.xxx 1515
a co takhle Abit s chipsetem nForce2???rekl bych ze je to tak dvakrat stabilnejsi a i na ladeni vykonejsi a umoznujici nez takovy ECS s VIA...a stoji jen 2000,- a i zvukovky jsou uz vychytany....
3.2.2005 20:21:22   0.0.0.xxx 1615
Plne suhlasim s nazorom od Tonia. Doska K7S5A bola proste svojho casu uplna tutovka. Ja som ju s uspechom pouzival skoro tri roky bez najmensich problemov, s tym, ze jej vykon sa vyrovnal hociakemu drahsiemu chipsetu od VIA.

Proste najlepsi pomer vykon/cena na trhu. Dokonca sa mi na takejto lowendovej doske podarilo bezat dva roky na pretaktovanom procesore Duron 700@933 MHz.
3.2.2005 20:44:26   0.0.0.xxx 1616
to Autor: Autor si doufám dělá prdel stavět desky od EpoX a MSI na stejnou úroveň. Mé zkušenosti jsou takové, že EpoX patří mezi špičku ve výkonu a stabilitě (o vybavení a poměru cena/výkon se nebavím), ale naproti tomu s MSI mám zkušenosti takové, že si nepamatuju jedinou komponentu (v okolí známých, resp obecně, k čemu jsem se dostal), která by byla 100pro funkční. MB od MSI - kdo co měl, všechny skončily na reklamaci (a že jedna z nich byla docela nadupaná!) a nakonec koupě jiné značky a třeba i CD-RW mechanika (naštěstí jsem se setkal jen s jednou) - člověk napřed musel utratit spoustu peněz nákupem veliké sady testovacích CD (různých typů od různých výrobců) abych zjistil, na které je vůbec ochotna a schopna pálit... Bože chraň všechny před značkou MSI!!! Můj názor a hlavně zkušenosti z praxe! čau
3.2.2005 22:16:06   0.0.0.xxx 1616
Je to dobrej článek,ale autor zapoměl tam také napsat firmu ASUS.
3.2.2005 22:44:04   0.0.0.xxx 1615
Jake jsou podle vas nejlepsi cena/vykon MB pro jednotlive sockety? Pro s775 bych rekl GB 8I915GMF, P4-775, i915G, Dual DDR, VGA + PCI-E, 4x SATA, GLAN, 1394 za cenu tesne pod 3k.
4.2.2005 06:29:12   0.0.0.xxx 1515
Nie kazdy potrebuje dosku nadupanu fynkciami a najnovsimi technologiami. Ak potrebujes dosku ako zaklad "domaceho AUDIO/Video centra", tak takato doska ti bohate na prehravanie filmov a nejake hry bohate postaci.
Dosky od Epoxu su podla mna dostatocnou zarukou kvality (Mam uz tretiu dosku od nich a stale som bol s kvalitou a stabilitou spokojny).
Je to dobry clanok, len by to chcelo porovnanie vykonu a hlavne sa zamerat na dosky formatu mATX.
4.2.2005 06:32:12   0.0.0.xxx 1615
Ono PC tuning je aj o tom, ako aj z pomalej dosky dostat vykon ;)
4.2.2005 08:13:54   0.0.0.xxx 1516
Ha ha ha :-( No kdyz me chcete chytat za slovo, tak Tyan a treba i Supermicro jsou vyrobci serverovych a workstationovych desek a maji taky "low-end", ale v ponekud jinych intencich, jejich low-end (samozrejme v oblasti serveru a pracovnich stanic) zacina nekde na 10 litrech.... A pokud chcete hazet vsechny do jednoho pytle tak rekneme, ze to jsou zrovna ty vyjimky potvrzujici pravidlo ;-)
4.2.2005 18:03:55   0.0.0.xxx 1616
S deskou ECS (konkretne K7S6A, chipset SiS745) jsem nikdy nemel zadne problemy. Asi 1,5 roku mi na ni chodil Duron 1200 a nyni na ni vic jak rok bezi Athlon XP 2400+ a vzdy bez jakychkoli problemu. Jsem zastancem toho,ze co je levne nemusi byt hned horsi nez co je drazsi.
Clanek se mi libi,jen pokracujte ve srovnavani dalsich lacinejsich komponent.
4.2.2005 18:06:57   0.0.0.xxx 1616
To se neda tak snadno tvrdit. Ja mam ECS L7S7A2L (jo, vzrobci MB pouyivaji silenz nazvy, to je fakt) a zadnou nestabilitu sem nikdy nepozoroval.
Jeste sem nevidel komponent, kterej by byl nestabilni sam o sobe (a pokud je, je to vadnej kus - u vsech vyrobcu tak 0,5%), jinak jde vzdycky o nestabilitu dvou a vice spojenych komponentu a pak se tezko urcuje, na ci strane je chyba (jasne, muzete dat "nestabilni" grafarnu do jine desky a tam pojede OK, ale co kdyz v te "lepsi" desce zase nepojede neco, co v pohode jede v te "horsi".
A k tomu ze nekdo zamerne vyrabi smejdy... To si jako myslite, ze kazda firma hodla rychle zkrachovat? Kdyby to bylo tak jak tvrdite a low-end mel 50% reklamaci, tak bz tz firmy uz davno neexistovaly!
5.2.2005 03:55:08   0.0.0.xxx 1616
Jo rešit levný sestavy je fakt zajímavý. Nedávno se na mě obrátili příbuzní jestli by jsem jim nesestavil Pc. Ale že nesmí stát víc jak 20 tisíc i s monitorem a vypalovačkou. No nejdřív jsem si říkal že za 20 tisíc se nic solidního složit nedá ale nakonec jsem byl docela spokojenej.Udelal jsem kvalitní multimediální Pc s DVD vypalkou a 2.1 reprákama

DESKA: MSI K7N2 Delta 2 LSR- deska je základ a proto MSI.Její desky jsou kvalitní SATA a RAID jsou příjemný bonusy a nForce2 je jistota
CPU: AMD Sampron 2200+ BOX Kvalita za rozumnou cenu :-)
PAMETI: 2xKingston 256MB - 400MHz (CAS 2.5) 512 je nutný standart (256 je málo a 768je na tuto sestavu zbytečný)
Grafika: Sapphire Radeon 9600xt Nejdražsí komponent.Podle mě grafika táhne komp(pokud je hlavne na hraní :-) proto se vyplatí nešetřit.Rozhodoval jsem se meti touto kartou a okousaným R 9800 nakonec vyhrála 9600xt.Bál jsem se výrobce moc mu nevěřím ale nakonec jsem byl docela spokojen.
HDD: Seagate 160GB SATA dostatečná kapacita a SATA je to nejlepší co je možný takže spokojenost.
MECHANIKA: DWD/RW Teac DV-W516GA nakonec jsem se vešel i do DVD vypalky.Teac delá nejlepší mechaniky a cenově se neliší od ostatních tak by byla blbost šáhnout po něčem jiném.A umí i dual
REPRO: Genius SW-J 2.1 330 zustali peníze i na 2.1 repráky. A za tu cenu(necelých 600 Kč) no neberte to
MONITOR: CHtel jsem nějakou levnou 17ku tak jsem vzal ViewSonic 17" E70 - 0.27, PerfectFlat, 1280x1024@89Hz, TCO99, 30-70kHz

No a pak už jen bedna (cca950) a klávesnice+myš.Myš jsem vzal základní od Microsoftu.Osobně používám jejich Wireless Optical Mouse a jsem s ní docela spokojen.A za základní Microsoft Wheelmouse Optical dáte stejne jako za nejakýho Geniuse Netscrolla ale kvalita je určitě lepší

Tak doufám že jsem na nic nezapoměl.Tento článek berte jako pomoc jestli hodláte sestavovat Pc a nechcete do toho dávat moc peněz

PS:Omluvte chyby :-)
5.2.2005 12:13:11   0.0.0.xxx 1516
sice jen s 3 deskama a to K7S5A, K7S5AL a K7S6A. Prvni jsem mel rok sam a s OC biosem s ni nikdy nebyly problemy. Ty ostatni byly(jsou) taky naprosto bez problemu a bezej este dneska.
Tedka mam MSI 745(SiS745) a uz je to 2-3 kousek. Prvni shorela a znicila pameti a druha jednoho dne nenabehla s tim, ze neni grafarna(asi odeslo AGP). Sranda je v tom, ze ostatni HW se nezmenil (az na CPU a vetrak - vsechny prusery se staly na tom starym)
5.2.2005 22:29:30   0.0.0.xxx 1615
By mne zajimalo, kolik je uzivatelovi let
Asi by se divil, kdyby nahlid do starsich ceniku a zjistil, ze pocitac s procesorem 486 staval kdysi okolo 75k
6.2.2005 15:24:18   0.0.0.xxx 1516
Jen pouhy preklep, melo tam byt 200MHz... slovickareni, No ja jsem intelak jak poleno... Si pis, ale nevim proc mam tady ted A64 3000. To jsem asi sel nakupovat v noci namesicnej. No chipset sice umi krasne 200FSB, ale vetsina sempronu, teda podle mych zkusenosti to nezvlada na defaultnim napeti, coz pro desky od vyrobcu jako ECS muze byt problem, ono preci jen kvalitni kondenzatory, stoji nemale penize. Zda se mi prinejmensim nevychovane o nekom koho neznam prohlasit cokoli nepodlozeneho. Nebo me to k vede jine moznosti a to ze jses pubertalni jedinec, ktery je vzdy nejchytrejsi a pohrda cimkoli, co nevyjde z jeho ust a neni to o jeho znacce, kterou ma napsanou na svem prvnim procesoru ve svem tak super dobrem pocitaci. A propo ono neco pretaktovat o 20 procent jako v pripade sempronu ze 166 na 200 ma smysl dosti zanedbatelny a vys to asi moc nepujdu, ono chipset pro Athlony moc velke FSB radi nemaji a jeste na nejake noname desce, zatim co u celeronu, mas realnou moznost na OC pres 50%, viz komp co jsem stavel... 2,26@4,25Ghz...250MHz FSB, tak a ted mi ukaz neco v teto cenove skupine u AMD(pri normalnim vzduchochlazeni), co zvladne takovy procentualni pretaktovani, to by ten sempron musel bezet na FSB 312. vede to k zamysleni kdo z nas dvou se neorientuje a je zaslepen pro svou znacku.(U celeronu D je narust vykonu adekvatni narustu FSB-to jen pro rejpaly, vykon toho 4,250 byl nekde na urovni P4 3,6-3,7, coz nema chybu vzhledem k cene toho procesoru, samozrejme nekde hur a nekde i o dost lepe nez P4 3,6)... No a o tom, ze jsem intelak bych pomlcel, ja jsem jen clovek, ktery tupe nesleduje jednu firmu, ale hledam vzdy vice moznosti a z tech vybiram tu lepsi. A jsme na PCtuningu jsem OC patri, tak jsem patri i celeron D.Sempron, ktery je investici do mrtve platformy, ktera pri pripadnem pozdejsim prodeji bude tezce souperit s A XP mi nepripada jako dobrej napad, prece jen bych za rok radej prodaval i865 + C-D, nez Sempron + ECS board byt treba ve sve dobre perfektnim nForce 2 ultra.

A timto se na tema, ze jsem Intelak ci Aemdeckar odmitam bavit, protoze to je oblibena diskuse pubertaku a zaslepenych jedincu. Nestranim ani jedne spolecnosti, koupim to, co ma lepsi pomer ceny a vykonu s prihlednutim k aktualnim chipsetum a moznym problemum s tim a tim... Low-end pro taktovace (urcite zde vetsina lidi)---jasna volba...
7.2.2005 08:50:25   0.0.0.xxx 1516
Svata pravda, sempron je to nejhorsi co AMD vydalo za poslednich cca 5 let, chystam se jit do CeleronD. Ale 4.25GHz? Tyjo, to sem necekal. To asi musis mit naky zazracny kousek ne? Tady taktovali 2.8 na 3.6. Co mas za ramky? Mozna bych mel priplatit za DDR450 nebo vys?
7.2.2005 09:04:31   0.0.0.xxx 1516
mam transcend 500Mhz CL3, vim josu i lepsi, ale zase drahe....
V praci mam jeste 5 kusu tohoto procesoru v PC, takze probehl o jednom vikendu vyber toho nejlepsiho. Mno, ale i tak je to urcite stesti na kus. Spis bych cekal, ze bude u vetsiny strop nekde okolo 800Mhz FSB, ale i to je slusne, 50 procent navic... No a ja bych bral 2,26 , protoze tam je dost velka sance na FSB 800Mhz, v mem pripade vsech 6 kusu, ale to samozrejme taky nemusi platit vzdy, nekdo urcite koupil nejakej, kterej nechtel jet ani na 667.
7.2.2005 16:42:55   0.0.0.xxx 1616
(Pokud se nepletu, tyhle desky tam jeste nedavno nebyly. Alespon ne vsechny. Pokud se pletu, tak se omlouvam)
7.2.2005 19:30:31   0.0.0.xxx 1615
Na takto levnem PC si vzit 1500 za montaz, tak to bych vas rad znal, musite byt v baliku, ono vzit si za montaz 1500 je zlodejna vzdy, ale pri stavbe low-end PC je to naaaasup. A k tomu desky s i865PE se nedaji sehnat pod dva tisice???Jetway 865PAP s478 DDR400 SATA AUDIO LAN ATX za 1619 s DPH... TSbohemia... tenhle clanek me pekne pobavil, jelikoz jsem mel PCtuning rad a pripadal mi, ze moc nestrani tomu nebo tamtomu, ale v posledni dobe zacinam menit nazor. Nebo prihodit necelou stovku a koupit gigabyte 8IPE1000MK za 2063 penez.

Autor bud nezna cely trh s MB a nebo zamerne mate ve prospech AMD, ani jedna z techto moznosti mi nesedi k nezavislemu, profesionalne vedenemu webu jakym by PCtuning mohl byt a jakym bysme ho chteli mit, mam doma sice jak AMD, tak i Intel a posledni dobou vice kupuji AMD, ale nepotrebjuji slyset, jakej jsem borec a ze delam dobre na misto toho abyste vy, jako odbornici v dane oblasti ukazali alternativy, nejdriv jsem byl rad, ze takovy clanek vznikl, ale je to odflaknuta ubohost. Nic mene bych rad cetl neco podobneho na graficke karty, TV tunery. Nezijem jen Hi-endem a u nas to plati jak se rika tim tuplem.
8.2.2005 09:23:52   0.0.0.xxx 1615
...PCShop již nějakou dobu jede naprosto nezávisle na redakci, proto pokud se tam objevilo něco, o čem byla řeč v některém z našich článků, tak v tom rozhodně není žádná spojitost z naší strany... to zmiňuji záměrně, jelikož mi je jasné, kam tím míříte ;-)
Šéfredaktor PCT
9.2.2005 23:03:14   0.0.0.xxx 1515
zdravím, nemáte někdo zkušenostu s touhle deskou (M848A) v linuxu? Konkrétně u Mandrake? Ď
14.2.2005 00:11:19   0.0.0.xxx 1616
I když v trochu jiným než úplně lowend stylu:

Gigabyte 8I915P Duo
Celeron D 2,66 330J
Leadtek Geforce 6600GT PCIe

Máte někdo nějaké zkušenosti?
14.2.2005 10:25:39   0.0.0.xxx 1616
mam asusu a7v600x a sempron 2300+, ktorý mi tam bezí na 212 mhz zbernici, cize efektivne 424mhz.....procak bezi z 1583 na 2014 uplne bez problemov....nehreje, otacky chladica mam spomalene....islo to aj na 221mhz co jest 442mhz...ale tam uz bola vysoka frekvencia agp a pci tak som to nechal tak.....sempron je v pohode
14.2.2005 19:11:31   0.0.0.xxx 1615
Pohoda. Ve starsich distribucich byl problem se zvukem, od Fedora Core 3 (a taky v nakym Knoppixu, Mandrak nepouzivam) bezi super. Dokonce sem se po zkusenosti s touhle deskou (vetsinou Win XP) rozhodl na ni postavit router (prave FC3) a bezi nonstop od cca 25.7. a rozhodne se naflaka. Obe desky s Cheepo BIOSem.
17.2.2005 17:43:49   0.0.0.xxx 1615
Napiste pls kolko ide max fsb nastavit na tejto doske
18.2.2005 12:09:28   0.0.0.xxx 1515
Chci si postavit slušně výkonné PC ale nechci do něj strkat víc peněz, než je nutno, protože stejně časem zastará. A rovnice levný=šmejd drahý=kvalita neplatí doslova, respektive platí současně s dostavě s dalšími rovnicemi známá značka=drahé noname=levné a u eckterých méně známých výrobců koupím za stejnou cenu kvalitnější výrobek, než u proslulých značek ... problém je jen v tom, která méně známé značky jsou dobré - a právě o tom je tenhle článek!
26.2.2005 14:52:25   0.0.0.xxx 1616
Strasne by ma zaujimalo co by si odporucal ty.Mimochodom mam doma uz 4.rokom ecs k7s5a . A som spokojny.Mam v nej AMD 2600+ a neviem co by mi malo k stastiu chybat.Ak treba hry tak vykon uz zalezi vo vetsej miere na grafike ako na tom CPU.

Inac na mojom shite ECS K7SA idu lepsie pretaktovat procaky ako na porovantelnych ""super doskach odmicrostaru alebo asus alebo assrock"" Zdoraznujem vravim o porovatelnych doskach.To znamena ked si k mojej 4 rocnej doske porovnam dosku minimalne 2 roky staru.
12.3.2005 21:39:16   0.0.0.xxx 1616
Mě tahle deska šlapala asi rok a půl, ale pak jsem chtěl připojit 2 USB, ale přestali mi fungovat i ty integrovaný. Desku jsem reklamoval, dostal jsem novou a fungovala asi 3 měsíce, pak mi odešel procesor (z ničeho nic - bez taktování). Už jsem zkusil dva nový procesory do týhle desky, ale jakmile zvednu FSB na 133, tak při každým druhým zapnutí nejde nahodit a musím resetovat BIOS.
3.4.2005 23:24:56   0.0.0.xxx 1615
nic moc mi to neřeklo(článek) mám pecko za 30.000,- a válí se mi v něm m848 za 900,- a jede perfektně (pro ty co si zakládají na desce)
13.4.2005 11:36:23   0.0.0.xxx 1915
Jeste se me nestalo ze bych MB od ECS nemusel reklamovat a to sem je kdysi podporoval ale potom to zacalo akorat pridelavat praci a prichazel jsem o zakazniky

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

2 čtenáři navrhli autorovi prémii: 1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.