Hlavní stránka Hardware Základní desky MSI FM2-A85XA G65 – solidní základ pro AMD APU Trinity
MSI FM2-A85XA G65 – solidní základ pro AMD APU Trinity
autor: Z. Obermaier , publikováno 6.11.2012
MSI FM2-A85XA G65 – solidní základ pro AMD APU Trinity

O výkonu APU Trinity jsme vám ve dvou částech recenze řekli už všechno, je na čase se podívat na nabídku základních desek. Jako první prověříme ne zcela levnou, ale také ne nejdražší desku od MSI. Co vše nabídne deska plného ATX formátu změříme s nejvýkonnějším APU, a to včetně herního výkonu s PCI-E kartou.


MSI FM2-A85XA G65 – solidní základ pro AMD APU Trinity

Zpracování a výbava desky

Nejprve je nutné si uvědomit, že jde o levnou desku, dokonce nejlevnější A85X na trhu. Za 2400 Kč s DPH tedy nemůže zákazník dostat to, co si odnese s výrazně dražšími deskami. To platí pro Intel, kde je konkurence tak velká, že stlačila ceny i luxusně vybavených desek zcela na minimum. U AMD desek jsme ale svědky tradičného řešení, kdy levné desky jsou prostě osekané a nic extra nenabídnou. Pokud si zákazník tuto skutečnost uvědomí, bude ale spokojen. Deska MSI je v rámci možností hodně dobře vyrobeným hardwarem. Dobré součástky kazí trochu jen horší napájecí kaskáda, která ale není nijak tragická, viděli jsme ale už lepší. Výbava je slušná, osm SATA portů, USB 3.0 a sedm PCI/PCI-E slotů je nadstandard. Solidní je chlazení, BIOS i dodávaný software. Škoda, že deska nemá vestavěné WiFi, posunulo by jí to do mnohem zajímavější hladiny.

Přetaktování

Taktování hodnotím jako velice dobré, v podstatě stejné s deskou Gigabyte jež testoval kolega. Zatím jsem neměl možnost zkusit Asus jež bývá tradičně nejlepší volbou na taktování, ale i tak nečekám nijak závratně lepší výsledek. Vše zde záleží na procesoru a zdá se, že APU končí někde kolem taktu 4,6 GHz. Tedy je pravděpodobné, že tohoto výsledku dosáhne většina desek. Na levnou desku ale není tento výsledek špatný spíše naopak. Kaskáda je robustní, mohla by být naladěná lépe, ale svůj účel splní. Maximální hodnoty napětí stačí i pro extrémy.

Osobní názor

Pokud chcete osadit APU do plné ATX desky, je MSI skvělou volbou. Dobré zpracování, výbava, software i BIOS vás jistě potěší. Osobně ale ATX desku pro APU této kategorie nevidím jako dobré řešení, spíše bych jej osadil do mATX desky a kancelářský nebo HTPC/herní počítač založil na malé skříni. APU a tato konkrétní platforma se nehodí pro herní počítač s dedikovanou grafikou, rozumné je hrát pouze na integrovaném jádru. K němu si ale dokupte minimálně 2133 MHz paměti. Díky absenci L3 cache a nízkému výkonu je procesorová část nevhodná pro osazení dedikované grafiky výkonnější třídy. I Radeon HD 7870 byl brzděn (ne) výkonem procesoru, slabší grafiky by ale osadit zřejmě šly. Jako základ kancelářského PC s nejlevnějším APU Trinity ale vidím tuto desku vhodnou, má spousty portů a slotů pro další zařízení a disky. Za 4000 Kč seženete A4-5300 a desku od MSI, zde ale stejně spíše sáhnete po ještě levnější desce. A10-5800K a tato deska vás přijde na 5300 Kč s DPH, což je pro herní PC stále zbytečně drahé. Intel Core i3-3220 a deska s H77 čipsetem vás vyjde na 4500 Kč s DPH a je lepší volbou pro hráče.

Výhody a nevýhody

MSI FM2-A85XA G65 – solidní základ pro AMD APU Trinity

Graf ceny produktu MSI FM2-A85XA-G65 poskytuje server Heureka.cz

MSI FM2-A85XA G65 – solidní základ pro AMD APU Trinity

Za půjčení desky FM2-A85X-GD65 děkujeme MSI Czech republic



Tagy: msi  fm2  a85x  gd65  amd  trinity  cpu  gpu  apu  recenze  test  výkon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
6.11.2012 05:34:34   81.157.131.xxx 413
toľko rozporuplných myšlienok v jednom článku som ešte nevidel..dúfam že teraz budete pchať testy s dedikovanými gfx do každého testu MB pre APU Trinity..myslel som že to bude článok o MB od MSI a ono to je hlavne o tom aké je APU do ATX nevýhodné...áno je, súhlasím s tým ale to malo byť v recenzii o Trinity a nie o MB..dávať medzi mínusy slabé CPU, na svoj výkon moc drahé CPU??? si robíte srandu že? niť proti ale toto beriem ako totálnu zaujatosť
6.11.2012 06:45:36   89.176.199.xxx 162
A co jsi čekal? Stačí si přečíst závěr a autor se pozná. Nejhorší je, že sem můžeš napsat co chceš a stejně se nic nezmění. Ono je to asi i záměrné, protože pokud by to tak nebylo, tak sem ten příspěvek nenapíšeš. A víc příspěvků znamená víc kliknutí .
6.11.2012 07:28:11   78.98.255.xxx 220
Tazko autorovi vysvetlis ze AMD ma inu politiku. AMD integruje GPU kde sa vyuzije, to je najnizsia rada buldozerov, kto chce viac vykonu si kupi oddelene CPU a GPU, nie ako intel kde integrovanu GPU strka aj ku i7
6.11.2012 07:20:06   80.237.226.xxx 519
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2012 09:50:16   78.45.165.xxx 55
Jak se píše na konci recenze ta deska je drahá na to co nabízí, Trinity jde tak jako tak taktovat mizerně + žere při tom jako tank, a za peníze A10 + tato deska má člověk I3, desku pro ní a dedikovanou grafiku rychlejší jak je ta v tom APU. A poznatek o slabém CPU je také na místě, protože je to testováno s top CPU, lepší tam dát nejde a stejně je slabej.

Tahle deska gumuje jedinej smysl APU, ala za malé peníze funkční všestranej, trochu pomalej systém. Je totiž drahá což se pro tuto platformu doslova nehodí.
6.11.2012 05:37:11   194.48.241.xxx 162
Nejlepší volba pro hráče v poměru cena/výkon = deska s AMD 970 za 1.700 + Phenom II X4 965 hozený na 4 Ghz za 2.100
6.11.2012 06:39:54   89.177.23.xxx 110
Za 1 500 je ASRock 970 PRO3, s.AM3 / AM3+, AMD970 / SB950, 4xDDR3, SATA3, RAID, GLAN, USB 3.0, 7.1 THX, ATX
6.11.2012 07:12:05   87.197.6.xxx 14
problem je hlavne v otm, ze PhII 965 je vykonnejsi ako trinnity A10-5800K. Na 4,6Ghz 3,9b v cinebench11? Na tomto PC mam x4 840@3,6Ghz a 3,74b. Mat o Ghz viac, atakoval by som 5b. Je to velmi velmi smutne
6.11.2012 07:48:11   78.98.255.xxx 110
Problem je v tom ze Phemom je 4 jadro a je 4 modulvi, Trinity je 4 jadro ale je len 2 modulove. To znamena ze ked jedno jadro da 100% vykon tak 2 jadra daju 200% vykon co sa tyka phenomu, u Trinity ale 2 jadra maju zdielanu pamat tak ze 2 jadra trinity daju 160% vykonu oproti 200% Phenomu.
Ked chces nahradu za PhenomII 4x tak musis siahnut po 4 modulovom Buldozeru, ale to je o dost drahsie ako PhenomII a stale vykon na jadro co je dvolezite v hrach ma slabsi, tak ze PhenomII forever
6.11.2012 12:30:47   89.102.23.xxx 40
u Vishery FX to již není pravda, ta má doposud u AMD procesorů nejsilnější výkon i na jádro.
6.11.2012 07:20:36   80.237.226.xxx 420
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2012 09:52:59   165.72.200.xxx 50
X4 965 koupite "vsude" a za vybornou cenu. V tom problem opravdu neni.
6.11.2012 07:04:02   188.120.212.xxx 260
tahto zaměřené desky pro tuhůe platformu smysl nedávají, ale autor je dost zmatený, osazením dedikovné GPU v podstatě netestuje A10-5800K ale Athlona X4 do FM2 a ty začínají pod 2k, jde tedy o cenové soupeře Celeronů, jaké překvapení že nestíhají tyto CPU i5-2500K. Jo dnes došlo k velkému odhalení .
6.11.2012 07:22:36   80.237.226.xxx 425
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2012 08:05:31   62.77.91.xxx 30
nesmysl viz. dole
6.11.2012 08:49:36   78.98.255.xxx 21
K tomu turbu neviem preco pisu na i5-3570K ze je 3,4GHz a ma turbo na 3,8GHz ked som ho mal tyzden na stole tak isiel alebo 1,6GHz pri zatazi 3,6GHz
na 3,4GHz alebo na 3,8GHz za tyzden mi neskocil ani na sekundu. A k spotrebe pozeram po testoch ze ma spotrebu v zatazi zostava 140-160W to s integrovanou GPU sa to testuje? Ja ked som si zapol hru tak spotreba bez pretaktovania i5-3570K bola 280W
6.11.2012 09:11:50   89.203.156.xxx 30
tohle se mi stalo kdyz jsem mel pameti na 1333mhz ze mi jelo turbo na 3,6ghz kdyz jsem dal pameti do xmp 1600mhz jake mam tak turbo jelo na 3,8ghz
6.11.2012 10:43:02   78.98.255.xxx 31
Mas pravdu po dotaktovani pamati na 1600MHz CL7 uz vsetky jadra na 3570K idu 3,82GHz. Tak ze v klude ide na 1,6GHz a v akejkolvek zatazi vsetky jadra frcia na 3,82GHz a potom ze preco je vykonejsi ako buldozer FX-8150 ked ten ma 3,6GHz a poraza ho az FX-8350 ktori je 4GHz
Neviem o tom zeby tie i5 boli za tak uzasne a ukazovat spotrebu celej zostavi 160W je dost zavadzajuce, ked len higend GPU maju spotrebu kolo 250W + OC i5 a spotreba 160W v zatazi ani vosne nebude.
6.11.2012 07:52:13   85.135.174.xxx 111
Z. Obermaier napsal:
Ano, ale Phenomy se už dnes těžko shánějí


No hrozne ťažko, u nás v obchode som kukol sklady a minimálne u 4och dodávateľov mali skladom a dostupné 945 aj 965ky Takže v nejakom väčšom českom meste to musí byť ozaj hrozný problém zohnať A to nehovorím o i-shopoch.
6.11.2012 08:01:04   194.48.241.xxx 120
Z. Obermaier napsal:
Ano, ale Phenomy se už dnes těžko shánějí


Není pravda, Phenom II X4 965 Black Edition (4x 3,4 Ghz) je snadno k sehnání (stačí ho naťukat na heurece nebo zbozi.cz), startuje na krásných 2.100 a v pohodě se dá taktnout na 4Ghz, čímž se výkonem ve hrách naprosto vyrovná o 2.500 dražšímu I5 2500
6.11.2012 08:02:25   194.48.241.xxx 50
Z. Obermaier napsal:
Ano, ale Phenomy se už dnes těžko shánějí
http://www.zbozi.cz/vyrobek/amd-phenom-ii-x4-965-quad-core-am3-box-black/
zde důkaz >
6.11.2012 08:09:41   171.25.193.xxx 312
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2012 09:54:43   165.72.200.xxx 30
Ted jich maji >5. A tak tomu je 99% casu..
6.11.2012 08:04:21   62.77.91.xxx 161
http://www.cpu-world.com/CPUs/Bulldozer/AMD-Athlon%20II%20X4%20750K.html

něco ti poradím, věnuj se svým hi-endům, v tomhle segmentu nevíš která bije
6.11.2012 08:14:42   171.25.193.xxx 316
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2012 08:29:54   62.77.91.xxx 71
tak ti ještě zkusím nahodit oficiální materiál od AMD

http://www.bitcity.it/immagini/articoli /2012/10/01/633/amd-trinity-le-apu-di-seconda-generazione-11.jpg

ale jinak jak koukám, ztráta času s tebou....
6.11.2012 08:31:04   62.77.91.xxx 40
nefachá nevadí... dohledej si to sám, Turbo má
6.11.2012 08:16:00   212.197.6.xxx 71
No....tak, zdá sa že autor sa trošku viac snažil byť objektívny, aj keď niekde si "svoje úlety" opäť neustriehol.
Ono zo dňa , na deň to ani nejde.

K testu. Doska podľa mňa dobrá a ja napr. uprednostňujem full ATX formát. Rovnako vítam 2x PCI slot. Voiacerý ich vedia aj dnes využiť pri výmene svojich PC-čiek.

ˇKeď vychádzam z grafov testu, som vcelku príjemne prekvapený tým, že A10, až tak strašne neobmedzuje výkon aj silnejších grafických kariet ako napr. testovaná 7870-ka.
6.11.2012 08:23:45   93.99.208.xxx 71
Z. Obermaier napsal:
my víme, že sis to koupil a obhajuješ a spamuješ tím všechna fŕa, nejen ta počítačová. Bohužel zmatený jsi ty, a nás neobalamutíš.

Athlon X4 do FM2 má takt o 600 MHz nižší a nemá Turbo, kdyby jsi četl, tak jsem u Ci5 vypnul Turbo a simuloval tak Core i3.


Tak a teď už jsem se v tom stratil tedy úplně. U i-5ky jste tedy vypnul Turbo, ale jádra jste nechal zapnutá všechny? Protože jako simulaci i3 bych spíš viděl i5ku bez turba a s dvěma deaktivovanýma jádrama. Věta v článku jde pochopit různě (nebo jsem dneska natvrdlý?).
6.11.2012 08:28:13   194.48.241.xxx 80
Z. Obermaier napsal:
tak to je dobře, já vycházel z CZC kde mají už pouze jeden Phenom II skladem, pokud je ještě někde mají, dobře pro zákazníka


Já Phenom II X4 965 na CZC sleduju už od června - po vyprodání vždy do max 2-3 dnů měli naskladněné další a většinou 5+ kusů - pořád jich je dost a dají se sehnat prakticky všude
6.11.2012 09:11:25   91.127.97.xxx 101
Ako sa može porovnávať cenovo odlišná platforma. Mimochodom ak budem dávať dedikovanú grafiku na scFM2 tak tam nepojde APU s grafikou, ale CPU AMD Athlon X4 750K Black Edition, ktoré stojí 79,02 euro. A samozrejme od 2 modulového CPU nebudem čakať zázraky ako od natívneho 4jadra. Mimochodom pre všetkých, na cpu až tak nezáleží, doležitejšia je grafika. Aj s najtrapnejším trojjadrom rozbehnem najmodernejšiu hru vo fullHD. Ja tu mám obstaróžny q9300 na defaulte + 7870OC a hrám najnovšieho medala vo full detailoch. Tak neviem načo mi je cpu za million. Na hry vyhodiť za cpu velke prachy je len sen predajcov hardware. AK chcete PC na hranie tak jedine vykonna grafika 7870/660ti a samozrejme SSD a cpu strednej triedy do 100 euro.
6.11.2012 10:11:39   93.91.243.xxx 40
Pokud vidím dobře, tak všechny zápory patří CPU o které nejde, takže MSI FM2-A85XA G65 je vlastně dokonalá MB.
6.11.2012 10:53:42   91.127.97.xxx 02
Na fošne mi tak moc nezáleží. Ja mám aj tak všetko na defaulte. A možno je aj dokonalá ale žial ja preferujem ASUS. Mal som tú česť mať niečo od MSI ako netebook ktorý skapal. A dosky od MSI boli des a hrúza v dobách AMDk7. Či sa niečo zmenilo to netuším, ale grafiky mali dobré.
6.11.2012 10:58:28   93.91.243.xxx 20
Tak K7 je už docela historie.
6.11.2012 13:22:25   213.211.48.xxx 00
Já například význam APU s výkonnou grafickou částí vidím. Příklad je někdo, kdo má hlouběji do kapsy a chtěl by si občas zahrát, nebo nepotřebuje mít u všech her nejvyšší detaily. Dejme tomu, že za cca 10000 bude mít počítač, kde nemusí šetřit na zdroji, ani desce a podobně, pokud budou paměti mít frekvenci alespoň 1866MHz a budou v dualu, zahraje si slušně. Z toho vyplývá, že takový PC bude mít potenciál přežít několik let. Pokud nebude za pár let na hry stačit, přidá si dedikovanou grafickou kartu a pojede spokojeně dále. 90% lidí stejně nepotřebuje výkonnější cpu než kterýkoliv athlon X2 lepší, než 3800+ a jestli má v pc i5, i7, nebo athlon 4200+ nikdo nepozná, pokud bude pc zabit pomalým diskem. Což dost často bývá. Je to naprosto ideální procesor do "multimediálních pc", bohužel zabednění výrobci dokážu zabít potenciální výkon neuvěřitelným způsobem, takže tyto APU nepatří do ruky někomu, kdo ho zabije jedním modulem 4GB 1333MHz.
6.11.2012 20:35:36   93.99.63.xxx 00
Mám zkušenosti s A8-3850. Záleží hodně na tom co bude hrát. Zkoušel jsem Deusex Human Revolution a v rozlišení větším jak 1366x768 byl znatelný input lag. Celkem se to hýbalo, ale inputlag už byl dost citelný. Použity byly 2x2GB 1866MHz moduly. Osobně jsem po této zkušenosti usoudil, že jen o trochu dražsí kombinace Celeronu G540(nyní je za stejný peníz tuším G560) a HD 7750 by odvedla práci spolehlivě lépe a příplatek by byl tuším do tisíce. Desky pro LGA1155 jsou levnější, nemluvě o mnohem větším výběru "I" miniITX desek za rozumný peníz. Zdroj také nijak neřešíte, většina 7750 nemá přídavné napájení(možná žádná, nevím).
6.11.2012 20:38:01   93.99.63.xxx 00
Pro upřesnění. Ten inputlag byl již v tomto rozlišení, ale jen při pohledu na některé scény byl otravnější. Procesor A10 má mít grafiku asi o 25% výkonnější, takže by to mohlo být na hraně, ale je to hop, nebo trop.
7.11.2012 06:38:39   62.77.91.xxx 30
to bude víc o hře než o APU, třeba borderlands mají imput lag kolem 30ti snímků za sekundu, naprostá přesnost nastane 40+ a je jedno zda to hraješ na APU nebo na dedikovaný grafický kartě, mě ale celkově přijde přitažený za vlasy kritizovat Llana a Piledriver APU za slabou CPU část a přitom sledovat jak v diskuzích každej dává i o 40-50% slabší procesory v celkovým výkonu napříč běžnou činností hlavně aby to v jednom ohledu tohle řešení trumfnulo(viz celerony že), prostě kupuješ si vyváženou kombinaci v podobě APU který má solidní CPU i GPU výkon, ano překonáš to když budeš chtít v každém jednom ohledu, dá se, ale těžko postavíš po všech stránkách lepší PC. Vtip je v tom, že jako domácí PC pro všechny členy rodiny je to z mého pohledu těžko nahraditelný za stejné peníze.
7.11.2012 08:22:12   93.99.208.xxx 00
Definuj mi "domácí PC pro všechny členy rodiny". Protože pokud na tom nechceš hrát 3D hry, stačí ti Celer/Sepron(oba 2core) na všechno. Pokud na tom hry hrát chceš, grafika v APU je slabá, respektive není, ale paměťový subsystém je, nebo budeš muset do rychlých DDR3 pamětí investovat nesmyslnou sumu, aby APU grafika stíhala v rozlišení větším jak 1280x800. Procesorovou část APU rozhodně neodsuzuju. Sám moc nechápu přínos procesoru "pro hraní", který utáhne místo 62FPS například 92FPS. V grafu to vypadá žůžo, ale praktická hodnota 70+FPS (nějakou tu rezervu si raději nechám pro režii) je už značně diskutabilní. Viz i můj dotaz na OBRa, jak že to měl nastavený ten i5 procesor co měl simulovat i3. Bohužel bez odpovědi.
7.11.2012 09:02:50   62.77.91.xxx 10
no já nevim, za 2x4GB 2400Mhz DDR3 jsem dával 1150,- a na A10ce hraju v 1680x1050, ale nejsem tedy HC hráč, ale skyrim vysoký jede, Borderlands bez dynamických stínů jinak full jede taky, Dishonored je poslední hra co jsem koupil a jede v tomhle rozlišení taky na full... opravdu mě nepřijde že na tom nejde hrát. Jinak domácí PC pro všechny musí umět vyhovět všem, na hry, nesežrat moc energie v idle a při přehrávání fulmů, zvládnout převody domácích videí, sem tam něco zabalit rozbalit a tak. jak hodíš k celeronu nějakou dedikovanou kartu, máš spotřebu v idle o 15-20W vyší než s APU, převody videí i kompese značně pomalejší, jediný kde budeš mít vyší výkon budou hry, ale rozhodně vůbec neplatí že na to je APU slabý, to jsi to buť neměl v ruce, nebo tě neuspokojí ani Celeron s HD7750.
7.11.2012 11:28:16   78.98.255.xxx 00
Presne tak staci vacinou vypnut zopar vychytavok co volnim okom skoro nezpozorujes a kazdu hru rozbehnes i na APU.
6.11.2012 13:36:52   212.4.138.xxx 00
Kdy se divam na ten test, tak me napada otazka kdy muzeme cekat test dual soketove sestavy AMD na Windows 7 Home(premium)...
6.11.2012 21:52:30   95.82.181.xxx 00
Burys14 napsal:
Já například význam APU s výkonnou grafickou částí vidím. Příklad je někdo, kdo má hlouběji do kapsy a chtěl by si občas zahrát, nebo nepotřebuje mít u všech her nejvyšší detaily. Dejme tomu, že za cca 10000 bude mít počítač, kde nemusí šetřit na zdroji, ani desce a podobně, pokud budou paměti mít frekvenci alespoň 1866MHz a budou v dualu, zahraje si slušně. Z toho vyplývá, že takový PC bude mít potenciál přežít několik let. Pokud nebude za pár let na hry stačit, přidá si dedikovanou grafickou kartu a pojede spokojeně dále. 90% lidí stejně nepotřebuje výkonnější cpu než kterýkoliv athlon X2 lepší, než 3800+ a jestli má v pc i5, i7, nebo athlon 4200+ nikdo nepozná, pokud bude pc zabit pomalým diskem. Což dost často bývá. Je to naprosto ideální procesor do "multimediálních pc", bohužel zabednění výrobci dokážu zabít potenciální výkon neuvěřitelným způsobem, takže tyto APU nepatří do ruky někomu, kdo ho zabije jedním modulem 4GB 1333MHz.


Mate i nemate pravdu. V podstate, jak uz tu bylo napsano, je na hry vykonnejsi varianta Intel G5xy (G6xy) + grafika s DDR5 pameti. Nevyhoda Intelu ale je, ze ma pouze 2 jadra, tedy pokud si nekdo chce napr. virtualizovat / pouziva multithread programy, je lepsi varianta AMD APU. Vyhoda AMD APU je, ze zvlada 3 graficke vystupy.
Takze pak uz hraji rozdily jen v pouziti / vybaveni desky / budgetu.

Jinak pan O. se tentokrat asi hodne krotil, ale jeste to neni stale ono ;) Vecne pripominky uz tu predneseny byly (viz prezentace desky vs. test APU, Phenom "nedostupnost" apod).
5.1.2013 18:31:11   46.227.176.xxx 10
mňa zaujala posledná veta. rád by som chcel od autora vedieť, ako sa hráč čo i len weekendový zahrá na procesore Core i3-3220? ja by som povedal že nijako. Mal som tú česť a bez externej grafiky to proste nejde, a keď prirátam k cene 4500 koruniek asi 120€ za HD7770 tak mi vychádza trochu iná cena. To nehovorím o kecoch o formáte ATX a podobných subjektívnych názoroch. Autor korunu nasadil kritikou procesora, ale nemal náhodou testovať dosku? No proste zase sa raz predviedol.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

29 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 4.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.