Hlavní stránka Hardware Základní desky MSI "Big Bang" Fuzion - Lucid Hydra 200 v akci
MSI "Big Bang" Fuzion - Lucid Hydra 200 v akci
autor: Z. Obermaier , publikováno 15.2.2010
  MSI

Po mnohých odkladech máme konečně možnost si otestovat základní desku osazenou "bájným" čipem Lucid Hydra 200. Exkluzivní součástky, možnosti přetaktování a osazený Multi-GPU čip dělají z této desky opravdový skvost mezi současným hardwarem. Naplní Hydra 200 očekávání a je už nyní plně použitelná?


  MSI \

V teoretickém benchmarku, který ale jako jediný celkem věrně kopíruje výkon i v reálných aplikacích, je ovladač optimalizován celkem dobře. Pokud se podíváme na výkon dvou GeForce ve SLI a v Hydra módu, je výkonnější znatelně klasické SLI. U CrossFire je to naopak, dva Radeony podaly v Hydra módu lepší výsledek než v běžném CrossFire. Spojení dvou rozdílných GeForce dopadlo dobře a výkon je celkem vysoký, zřejmě je to dáno podobným výkonem obou karet. Naopak Radeon HD 5870 si se slabou kartou Radeon HD 4850 značně pohoršil. Zajímavý je i výsledek GeForce a Radeonu společně, zde Hydra opět zafungovala skvěle.

  MSI \

První hra našeho testu kopíruje výsledky benchmarku. Klasické SLI ze dvou GeForce je výkonnější než dvojice stejných karet v Hydra módu. U Radeonů je to naopak, podávají v Hydra módu o kousek lepší výkon. Spojení dvou různých modelů od stejného výrobce se zde mnoho nedařilo. Jak obě GeForce, tak Radeony mají výsledky bídné. Naopak se ale dařilo spojení Radeonu HD 5870 a GeForce GTX 260.

  MSI \

I v další hře jsou výsledky podobné. Klasické SLI podává lepší čísla než dvojice GeForce v Hydra módu. U Radeonů je to víceméně stejné. Dvěma různým modelům od stejných výrobců se také mnoho nedařilo, hůře dopadly Radeony. Také v tomto případě ale funguje spojení dvou karet s jinými GPU, což se ukazuje jako zajímavé řešení zatím ve všech hrách.

  MSI \

V postarším testu jsme limitování spíše procesorem, než výkonem grafiky a výsledky tomu odpovídají. Dá se říci, že zde se daří každé kombinaci, ovšem je ale fakt, že tady dvě grafiky stejně nejsou potřeba. Krapet pozadu zůstalo řešení dvou různých Radeonů, kdy jeden je výrazně slabší.

  MSI \

V další hře nám už podpora začíná krapet pokulhávat. Klasické SLI i CrossFire je výkonnější než stejná kombinace karet na čipu Hydra. Celkem funkční se zdá řešení dvou různých GeForce, dva různé Radeony jsou opět na chvostu žebříčku. Výsledek GeForce a Radeonu společně není špatný, ale také nijak zázračný.

  MSI \

V další hře postavené na Source enginu je situace podobná předchozím až na jednu výjimku. Výkon CrossFire a SLI je téměř shodný s výkonem na čipu Hydra, ovšem kombinace GeForce a Radeonu nefunguje dobře, výkon je nízký.

  MSI \

Poslední hra připomíná, že SLI a CrossFire jsou ve své nativní podobě výkonnější, i když jen o kousek. Dvě různé GeForce fungují obstojně, dva různé Radeony opět nefungují ideálně. Spojení dvou rozdílných karet je funkční.

Zhodnocení

Zde je těžké vynášet nějaký obecný a vždy objektivní a platný závěr. Je jisté, že Lucid na ovladačích v podporovaných hrách skutečně zapracoval a měření dopadlo lépe než v několika prvních recenzích z ledna letošního roku. Záleží na volbě her, já vybral některé z našich běžně testovaných. Mohl jsem klidně vybrat hry bez podpory v ovladačích a dopadlo by to zcela jinak (katastrofálně), podívejte se do starších recenzí, kde najdete i další tituly a utvořte si obrázek sami. V námi testovaných hrách to nedopadlo nejhůře, spíše naopak.

Klasická konfigurace SLI ze dvou stejných GeForce dopadla téměř ve všech testech lépe než stejné karty pracující pod čipem Hydra. Někde byly rozdíly menší, jinde velké. U CrossFire a dvou Radeonů to dopadlo naopak. Většinou je výsledek na čipu Hydra o kousíček lepší. Já si myslím, že za to nemůže tak úplně Hydra a její ovladač, ale spíše PCIe přepínač uvnitř čipu. V tomto případě totiž Radeony dostávají dvakrát 16 PCIe linek, což je možná proti 8x2 linkám na běžné P55 Express desce onen rozdíl.

V kombinacích se dvěma různými kartami stejného výrobce se láme pomyslný chléb a výsledky se už hodně liší. Pokud osadíme dvě podobně výkonné GeForce, je jejich výkon skoro shodný se dvěma stejnými kartami v Hydra módu. Zde jde o velký úspěch řešení Hydra. Dvě různé GeForce spolu pracují a fungují dobře ve všech případech. Způsobeno je to ale jistě podobným výkonem, kdybych osadil například GeForce GTX 260 a GeForce GTS 250, výkon by se jistě propadl jako u dvou rozdílných Radeonů. Bohužel jsem neměl další (slabou) kartu GeForce k dispozici abych to ověřil.

Dva různě výkonné Radeony jsou nefunkčním řešením. Výkon se ve všech měřeních propadl pod výkon silnější karty. V kombinaci výkonné a slabé grafiky zkrátka není Hydra silná. Kombinovat se vždy musí víceméně stejně výkonné a nebo podobně výkonné karty. Pak je Hydra efektivní. Slabá karta zkrátka tu silnější stáhne sebou dolů a nepomůže už nic.

Nejzajímavější režim je samozřejmě spojení dvou rozdílných karet s jádry obou hlavních producentů. Tento režim sice funguje a získáme celkem zajímavé hodnoty fps, záleží z jaké strany se na to podíváme. Kdybychom to brali z pohledu GeForce GTX 260, tak se nám přidáním Radeonu HD 5870 všude fps zvýšila. Z pohledu Radeonu HD 5870 se ale naopak většinou hodnoty snížily. Osazením samotného Radeonu HD 5870 zkrátka získáte vyšší fps. Pokud by bylo možné zapnout a používat PhysX, bylo by to o něčem jiném a neváhal bych toto řešení nazvat ideálním hráčskou bombou, výrobci by se na této feature měli domluvit. Se staršími drivery to prý šlo, pokud byla GeForce v prvním slotu a k ní připojen monitor, s novou verzí to v prvním slotu s Radeonem nefunguje.

Závěr je tedy nasnadě. Hydra vyloženě nezklamala, spíše naopak. Omezení je hlavně v malém počtu podporovaných her a málo profilech. Obecně se více vyplatí přepnout do klasických režimů SLI nebo CrossFire (využít čip Hydra jen jako PCIe přepínač). Získáte podporu v mnohonásobně vyšším počtu her a výkon bude stejný nebo vyšší (častější případ). Spojit čipem Hydra se vyplatí spíše podobně výkonné karty, tam je jistá funkcionalita patrná. U dvou výkonově hodně vzdálených karet výkonu spíše ublížíme. Režim dvou karet ATi a NVIDIA je funkční, samostatné výkonnější karty ale zastanou svou úlohu lépe. Nemožnost v tomto režimu povolit PhysX podráží nadějné technologii nohy a deaktivuje nejvyšší potenciální výhodu tohoto řešení.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
77 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 28.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.