Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Největší přehmaty v nedávné minulosti firem AMD a Intel
Největší přehmaty v nedávné minulosti firem AMD a Intel
autor: Kwolek Jirka , publikováno 11.12.2007
Největší přehmaty v nedávné minulosti firem AMD a Intel

Nebudu předstírat, že tento článek je zcela objektivní. Naopak, je subjektivní, a jiný ani být nemůže - která velká firma by sama uznala, že ve své minulosti udělala nějaké chyby? Ve velkém byznysu žádná! To však neznamená, že v nedávné minulosti firem Intel a AMD se nelze najít více či méně závažné chyby a přehmaty. Ty, o kterých si myslíme, že měly pro obě firmy nejfatálnější důsledky, uvádíme v tomto článku...


V období, kdy AMD zdokonalovalo svou architekturu K8, byl každý krok Intelu sledován s napětím a vysokým očekáváním. To co v tomto období u Intelu nezvládali inženýři, vyřešilo většinou (občas hůře, občas lépe) jeho marketingové oddělení - pouze díky němu se prodávaly Pentia 4 s jádrem Prescott v docela přijatelném množství. V tomto období působila firma Intel jako obrovský, neuvěřitelně setrvačný tanker směřující vstříc nejisté budoucnosti architektury NetBurst a mnoho odborníků považovalo toto chování za předzvěst konce éry Intelu.

Nic však nebylo tak daleko od pravdy, jako možnost krachu Intelu - akcionáři a správní rada zachytili nevhodný kurs a rozhodli se vyměnit muže za kormidlem. Po nástupu Otteliniho se Intel zbavil nálepky "nemluvte nám do toho, sami víme nejlépe, jak se dělají procesory" a v poměrně krátké době vyměnil nepříliš perspektivní tanker "NetBurst" za mnohem lehčí bitevník - vsadil na procesory řady Conroe známé jako Core 2 Duo a Core 2 Quad. Proto se nedivte, že největší omyly byly učiněné ve vzdálenější minulosti, v současné době se Intel o svou budoucnost nemusí příliš obávat.

1. přešlap Intelu - architektura NetBurst

V této situaci je evidentní, že prvním a největším omylem Intelu bude podle našeho názoru, sázka na architekturu NetBurst a veeeeeelmiiiii dlooouuuhé setrvání v tomto přesvědčení.

V roce 2000 byla firma Intel doslova posedlá v Gigahertzovými válkami. Představitele Intelu měli v živé paměti, jak jim firma AMD vyfoukla prvenství v překročení frekvence 1GHz doslova před nosem. Proto byl do vývojového oddělení poslán příkaz, že se nový procesor musí objevit stůj co stůj a navíc že musí být optimalizovaný pro dosahování vysokých frekvencí. Jak znělo zadání, takový byl i výsledek - na svět přišlo první Pentium 4 navržené podle zásad zcela nové architektury NetBurst, která měla své silné stránky ukázat až při velmi vysokých frekvencích.

Největší přehmaty v nedávné minulosti firem AMD a Intel

Vitální části procesoru, jako například výpočetní pipeline, byly optimalizované tak, aby byly schopné škálovat až k hranici 10GHz pracovní frekvence! Intel prostě a jednoduše vsadil na méně propracovaný, avšak vysokootáčkový motor. Plán zněl porážet konkurenta výše taktovanými procesory - koho by v této situaci zajímalo, že procesory AMD jsou na stejném taktu výkonnější. Nižší výkon při stejné frekvenci (jako Pentium III nebo Athlon) skutečně není chybou tohoto procesoru - procesory NetBurst tak prostě byly navržené (je to jejich vlastnost):

Největší přehmaty v nedávné minulosti firem AMD a Intel

V praxi všem procesorům NetBurst, ač frekvenčně svou konkurenci skutečně porážely (důkazem může být i náš článek: Nový Celeron D na 4.5GHz - Velociraptor Intelu?), vystavila "stopku" až vysoká spotřeba a k němu se vážící generované teplo. Vývoj ukázal, že uživatelé netouží po výkonných procesorech - přímotopech, ale po elegantnějším řešení. Ve finále, po dlouhém trápení končícím v roce 2006, firma Intel během velmi krátké doby platformu NetBurst zcela opustila a přešla na procesory řady Core / Core 2 Duo / Core 2 Quad...

2. Itanium - požírač peněz a času

Málo se o tom ví, ale Intel (společně s dalšími firmami v čele s HP) dokázal v létech 1998 až 2001 na vývoji 64bitových serverových procesorů Itanium (kódové jméno Merced) udělat tak obrovský "zásek", že si to snad dokáží představit pouze naši "státo-hospodáří".

Vývoj tohoto procesoru stal několik miliard dolarů a ani příslib vložení dalších 10 000 000 000 USD v roce 2006 do vývoje komponent, software a propagace platformy k rozšíření Itania nepomohlo (jak jinak, když se tak dobře prodávají řešení založené na x86-64). Počáteční odhadované objemy prodeje se naplnily jen z... 5% (ano analytická společnost IDC se spletla o 95%!) a Itanium bylo nazváno "nejpomaleji prodávaným čipem v dějinách".

Největší přehmaty v nedávné minulosti firem AMD a Intel

Alianci kolem Itania nakonec opustil Dell, Microsoft, IBM... a některé firmy (například Silicon Graphics) se kvůli neúspěchu této platformy pomalu potápí. Nynější status quo vypadá na: "poslední zhasne světlo".

Celý (stále existující) projekt má v zákulisí IT už dlouho přezdívku "Itanic" - což je paralela k jednomu nejmenovanému gigantickému parníku s pohnutým osudem (i na jeho palubě hrála kapela, když šel ke dnu)...

3. paměti Rambus - sázka na špatného koně

V roce 2000, kdy bylo evidentně jasné, že paměti SDRAM na zásobování v té době připravovaného Pentia 4 nestačí, vsadila firma Intel na nápad malé americké technologické firmy Rambus a její paměti RDRAM.

Největší přehmaty v nedávné minulosti firem AMD a Intel

Narozdíl od paměťových modulů SDRAM, popřípadě jejích nových variací DDRx, které jsou 64 bitové, jsou jednotlivé paměťové moduly RDRAM pouze 16 bitové (popřípadě 32 bitové u dvoukanálových modulů), avšak přenos dat se děje sériovým způsobem:

Největší přehmaty v nedávné minulosti firem AMD a Intel

Paměti RDRAM v době jejich největšího rozšíření (v létech 2001 - 2003) obvykle pracovaly na vyšší frekvenci než SDRAM nebo DDR SDRAM a proto dosahovaly vyšší maximální přenosové rychlosti. Jejich nevýhodou byla náročnější výroba a z toho plynoucí vysoká cena.

AMD v té době vsadila na levnější paměti DDR a první bitvu o nový standard paměti vyhrála. Intel musel, ač nerad, svou strategii změnit a taky přejít na paměti DDR (Pentium 4 v roce 2001 bylo výkonnější na "cizím" chipsetu SiS 645 s podporou DDR než na vlastním Intel 850 s Rambusy).

4. VIIV: "Centrino" pro domácí počítače neuspělo

VIIV (čtu "vájv") byl pokus marketingově prosadit certifikovanou počítačovou platformu postavenou na produktech Intelu, která by byla určena pro stavbu multimediálních domácích počítačů (HTPC). VIIV sestávala z kombinace schválených typů procesoru, odpovídajících čipových sad a síťových karet (vše pochopitelně od Intelu) ve spojení s odpovídajícím softwarem (dosud jen Microsoft Windows XP MCE a Windows Vista, na začátku byl slíbený i upravený Linux).

Největší přehmaty v nedávné minulosti firem AMD a Intel

Na první pohled lákavou myšlenku vytvořit hardwarově jednotný a kompaktní multimediální "PC-playstation", pro který se budou snadno psát programy přímo "na tělo", zakalil striktní požadavek na HW komponenty výhradně "Made by Intel". Zatímco u notebookového Centrina, u kterého je požadavkem certifikace vybraný procesor + čipová sada + WiFi, se tento tah Intelu povedl (efektivní spolupráce komponent má zde své opodstatnění), s VIIV u běžných (tzv. desktopových) počítačů Intel prakticky neuspěl - nakupujícím bylo jedno, jestli je výrobek kompatibilní s VIIV nebo nikoliv.

Většina miliónů USD vložených do propagace toho programu (a také do certifikace "vPro" pro firemní prostředí) byla fakticky promarněná.

5. Pentia 4 do notebooků

V létech 2002 - 2003 nabízel Intel v noteboocích mírně upravené varianty svého (energeticky velmi náročného) procesoru Pentium 4.

Mobilní Pentia 4 (a tehdejší mobilní Celerony), které za názvem neměly "-M" byly prakticky běžnými desktopovými procesory řady Pentium 4, které byly přizpůsobené pro práci v mobilních zařízeních (jen díky technologii SpeedStep tyto procesory dokázaly zpomalovat - v šetřícím režimu běžely typicky na 1.6GHz).

Kvůli podpoře "rychlejší" sběrnice 533MHz a možným vysokým pracovním frekvencím (až 3.06GHz, napájecí napětí leželo v rozsahu 1.2 - 1.55V) byly tyto procesory předurčeny především pro práci v režimu, kdy těmito procesory vybavené notebooky připojené k... elektrické síti.

Největší přehmaty v nedávné minulosti firem AMD a Intel

S energii baterii zacházeli poněkud šetrněji jejich nástupci - mobilní Pentia 4-M, které byly vybrané z ohledem na schopnost práce s nižším napájecím napětím (Vcc bylo 1.2 - 1.3V) a SpeedStep byl upraven tak, aby v šetřícím režimu běžely na frekvenci 1.2GHz.

V obou případech bylo nasazení Pentia 4 do notebooků chybou a Intel ji napravil až uvedením  procesorů Pentium M založených na jádře Banias, po kterých následoval Dothan - a tyto procesory se posléze staly základem procesorů řady Core, které AMD dnes tolik trápí...

Závěr

Když se podíváme do minulosti zjistíme, že firma Intel "ustála" neuvěřitelné situace. V roce 2000 vsadila na Pentia 4 a paměti RDRAM, v noteboocích používala sice kvalitní Pentia III-M, ty však začala nahrazovat mobilními Pentii 4. Část vydělaných peněz pak pohlcoval vývoj procesoru Itanium. V této situaci není divu, že firma AMD, kdysi 10% hráč na poli procesorů pro PC, se (zčásti) chopila nabízené příležitosti a začala pro sebe ukrajovat čím dál větší krajíc.

Pouze kvalitní marketing, vysoká prestiž a zásoba peněz, uchránila Intel od zásadních problémů. A podle zásady "co tě nezabije, to Tě posílí" se Intel vrátil na scénu silnější a akčnější, než kdy před tím. Začal mobilními čipy a procesory - platformou Centrino (tuto oblast na začátku AMD silně podcenila) a postupně dobýval ztracená území. Procesory rodiny Core dokázaly proměnit kdysi slabé stránky Intelu ve své přednosti - dokáží být na dané frekvenci výkonnější a úspornější než konkurenční Athlony 64, přičemž spotřebují méně energie. Přetaktovací potenciál je obrovský a základní desky osazené firemními čipsety (například P31) jsou relativně levné a přitom spolehlivé a výkonné.

Stejným cyklem by mohla nyní projít i firma AMD - k tomu mají veškeré předpoklady (jistě dobře ví, kde v minulosti dělali chyby - příkladem může být představena platforma Spider), kromě toho velmi podstatného - v pokladně chybí dostatek hotovosti. Kvůli tomuto faktu nemusí být výsledek stejný, jako v případě Intelu.

A jaké z toho plyne ponaučení? I ten nejlepší dělá chyby, ty jsou totiž součástí přirozeného vývoje - důležité je včas je rozpoznat, minimalizovat jejich dopady a nedopustit, aby se v budoucnu opakovaly. Navíc, poučit se můžete nejen z vlastních, ale i z chyb těch druhých...



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
11.12.2007 09:38:50   158.196.85.xxx 18623
Cituji:

"Poznámka: nVidia a AMD skutečně vedly rozhovory, které však skončily ješitností obou CEO - každý chtěl být šéfem nově vzniklé firmy."

H. Ruize být akcionářem AMD už bych dávno hnal bičem. Jako obyčejný spotřebitel se tomu jenom můžu škodolibě smát. Koupě ATI byla vrcholem idiocie managementu AMD a měli být vyhozeni na hodinu na dlažbu. Fúze s nVidií byla pro AMD životní nutnost!

Naprosto názorný je fakt, že dnes má AMD cenu nižší, než byla cena samostatné ATI v době její koupě.
11.12.2007 09:56:49   81.201.54.xxx 5923
Chválím, zajímavej a čtivej článek. Jen příště ho po sobě přečíst :-)
Ale jinak super.
11.12.2007 13:25:24   86.63.197.xxx 2534
Naprosto s tebou souhlasím, v mém okolí hodně lidí kupuje Nvidii , a ati zvoli jen z pomeru cena - neprilisny vykon.
11.12.2007 14:17:57   80.188.88.xxx 3821
V době, kdy bylo oznámeno sloučení AMD a ATi (léto 2006) byla ATi jasným výkonovým leaderem. Nikdo tenkrát nevěděl, že za pár měsíců vyjde výborná G80 a pomalejší R600 vyjde až půl roku po ní. ATi také dlouhou dobu prodávala více karet, než nVidia, až v roce 2006 se role vyměnily.
nVidia ale už tenkrát byla větší a bohatší firma, protože už měla dobře nastartovaný čipsetový byznys a krom toho má vůbec širší záběr podnikání než ATi. Dále, marketing nVidie dokáže prodat i horší hardware, kdežto ATi spoléhala hlavně na kvalitní hardware (generace R3xx a R5xx měly jasně navrch nad nVidií) a pak už to šlo nějak samo. Se zpožděnou a nepovedenou R600 to ale jaksi nešlo a marketing se nezmohl na to vyždímat maximum z levnějších GPU.
11.12.2007 15:47:50   194.213.42.xxx 2220
Přesně, já jsem tehdy ATI-ně taky věřil... A její R600 jsem považoval za zabijáka mé - tehdy velice oblíbené nVidie.
11.12.2007 19:06:58   78.102.28.xxx 2319
ja myslim, ze rada 2600 se prodavala ve vlekych mnozstvi. Jen preci jen vydelecna trzba nebyla tak velka jako celek u Nvidie, i tak myslim ATI je stale dobre ohledne gf karet. Nynejsi rada hd38xx se znovu nadmiru povedla po vsech strankach, o cemz svedci i kratoucka zprava o prodanyhc kusech.A tak to bude i nasledujici cast roku dozajista.
11.12.2007 21:07:42   82.99.141.xxx 2119
Teda nevím, co kdo v době fúze vykládal vám, ale nám naznačovali, že výkonné a drahé grafické karty od ATI rozhodně nebyly to, o co mělo AMD zájem.

Takže ne, nebylo to proto, že by mělo ATI v highendu nějakou R5xx, nebo proto, že by dělala karty s vyšším výkonem. A z toho, co se dělo kolem HD 2900, mi taky nepřipadalo, že by byla R600 pro AMD prioritou.

AMD chtělo čipsety, a chtělo ukrojit z koláče, který dělá z Intelu největšího výrobce grafických karet. O stejnou věc se mimochodem snaží Nvidia, které to ale moc taky nějak nevychází.
11.12.2007 21:28:29   80.188.88.xxx 2422
Pokud tedy chtěli čipsety, tak udělali správnou volbu - kam se na čipsety ATi hrabou nForce.
12.12.2007 13:38:35   88.101.228.xxx 2417
Zvláštní, že to, co dělá marketing ATi nemá v historii nVidie obdoby, co?
Stačí se podívat půl roku až rok zpět, a ty sliby, co ATi dělala, se ukázaly jako nejsuverénější lži, co jsem kdy v životě slyšel.
12.12.2007 15:23:45   80.188.88.xxx 2320
A pomohly tyhle lži ATi nějak? Ne, akorát se tím zdiskreditovali. Podle mě sami nevěděli, že R600 bude takové zklamání, jinak by takové věci netvrdili (a oni toho ostatně sami moc neříkali, většina byly spekulace médií na základě specifikací, které vypadaly na papíře lépe). A důležité koneckonců bylo, že když přišlo na lámání chleba, nasadila ATi férovou cenu. nVidia, naopak, když se hardware nepovede, nesnižuje ceny, ale posílí marketingovou masáž a je schopná lhát, i když sama dobře ví, jaká je realita.
15.12.2007 10:56:23   84.42.172.xxx 2019
hele zase tak úžasný výkonový leader v roce 2006 ATI nebyla...jediná její úspěšná a dobrá karta byla x1950pro, jinak o ničem jiném nevím...mimoto se vědělo, že bude G80 a že ta bude mít DX10, PS 4.0 a to, že ATI v době uvedení G80(a ještě dlouho po uvedení) mít nebude...a já věděl, že G80 budou skvělé karty i výkonově a tak jsem se jenom smál lidem, co si koupili nějaké 7900 GTX nebo co já vím...stačilo počkat pár měsíců a mohli mít G80...jinak mám x1650xt a je to dobrá karta, až na CCC...nemůžu říct, že v době G70 byla nvidia horší, než ATI, to ani náhodou...průser byl řada FX...a podle mě byl průser u ATI i řada X800 a spol., která byla o generaci pozadu za nvidií - tato řada, nepodporující PS 3.0, byla uvedena skoro ve stejnou dobu (možná ještě později!) kdy nvidia uvedla řadu 6x00, která podporovala PS 3.0 a z mého pohledu byla nvidia a stále je o generaci dopředu...vzpomeň si, za jak dlouho uvedla po nvidii ati karty s podporou DX10 - uvedla to opět skoro s ročním zpožděním...jasně, DX10 je zatím na pytel, ale tehdejší uvedení PS 3.0 mělo význam v mnohem lepších efektech...
11.12.2007 14:28:32   80.79.28.xxx 2325
to u nás zase hodně lidí se bojí ovladačů ( Ati 9600xt - často se ovladače nějak bugovali )a prostě nvidia ověřená kvalita , ale sem zvědav na nové ati 3870.Možná předhoní i revolučně levnou 8800 GT.Počkejme si na test
11.12.2007 16:24:26   80.188.88.xxx 2317
Asi jsi něco zaspal, testů nových Radeonů už je všude plno a GF8800GT poražena není. Nicméně RV670 a G92 jdou každý svou cestou, G92 je výkonnější, ale také větší a dražší čip.
11.12.2007 19:20:18   78.102.28.xxx 2219
tak tak,ackoliv verim,ze s ovladaci hd38xx jetse vykonove naroste.Ale hlavne tou cenou si muze dovolit delat pekne veci,kdyz bude treba a vysachovat castecne 8800gt ze ziskovosti...
12.12.2007 08:08:51   89.31.41.xxx 2218
Faktem je že ATi je na trhu už pěkně dlouho, ja měl ve svém prvním PC což bylo AMD P-100MHz, 8MB RAM, tehdy 1MB kartu ATI což bylo téměř neslýchané, byl jsem málem pranýřován za to ze to jedno mega nikdy v hrách nevyužiju, že je to skrátka moc a je to zbytečné plýtvaní... :-) Ale to už bylo naštěstí velmi velmi velmi dávno... Ale určitě dnes není ATi v popředí zájmu, tohle můze být v tom nejhorším snu i pomyslným hrobem dříve vizionařského AMD... Ale i v nejlepším případě to na AMD nevrhá dobré světlo že si nevybralo toho úspěšnějšího
12.12.2007 13:41:03   88.101.228.xxx 2119
Upřímně nechápu, jak je možný, že ten blbeček ještě pořád sedí v čele AMD/ATI? Po všem, co udělal? Vždyť akcie AMD není dneska ani na TŘETINĚ původní hodnty!
11.12.2007 10:22:08   82.150.185.xxx 5630
Bohuzel v clanku je velmi povrchne srhnuta pouze doba slavy AMD (a v zaveru to, ze proste zaspali). Dale bych rekl, ze ti co tady vykrikujou a odsuzujou fuzi ATI a AMD po tak kratke dobe je trochu proti zdravemu rozumu. BTW je to prave AMD, ktere stahlo vyvoj ATI zpet (vsichni vime ze nove cipy melo ATI davno v supleti a cekalo se na novy procesor AMD, aby byli vydany spolecne). Jinak si osobne myslim ze ATI ma kvalitni chipsety, ktere by mohli AMD do budoucna pomoci. Jo a jeste k tem penezum kdyz neco kupuji musim za to samozrejme zaplatit (coz je rozdil od fuze).
Jinak v celem clanku se lina nitka zoufalstvi nad nynejsim stavem AMD a oslava starsich dob..takze pouze vyber doby "investigativniho" novinare.
11.12.2007 10:29:28   158.196.85.xxx 5048
Ano fůze by byla mnohem chytřejším řešením než odkup. A debilní je na tom hlavně to, že raději koupili ATI, než aby fůzovali s nVidií. Koupili horší firmu a zvolili k tomu horší postup. Posrali to na dvakrát a to už je co říct!
11.12.2007 11:56:53   85.132.253.xxx 4421
Tvrdit, ze ATI v te dobe byla horsi firma nez Nvidia, tak to mate asi nejake spatne informace.......
11.12.2007 14:38:13   89.176.170.xxx 2118
nVidia má očividně lepší a funmgujíci management. Zatímco AMD/ATI má cirkus! nVidia byl vždy schopná prodávat a prodávat ve velkém, i když to zrovna nebylo to nejlepší. Můžete mít technologii par -excelance, ale když ji neumíte prodat, můžete se jít klouzat. A tohle přeseně AMD/ATI dělá. Fůze byla dobrá nejen proto, že by AMDdostalo silného partnera, ale i proto, že brilantní management nVidie částečně, možná převážně řídil i AMD, jehož management potřebuje vyměnit.
11.12.2007 15:31:26   83.240.64.xxx 2122
Zavidim vam vase cernobile videni sveta. Bohuzel mam pocit, ze jste daleko od pravdy. Pokud by AMD melo "cirkus", tak by se pravdepodobne neprosadilo a trh dominantne ovladany Intelem. IMHO oni neco dokazali, co jste dokazal vy (ja, kdokoliv), abychom je mohli hodnotit (nebo dokonce jim radit)? S hodnocenim soucasne situace okolo AMD/ATI bych par let pockal.
11.12.2007 19:54:44   89.176.170.xxx 2218
AMD dojázalo hodně. Ale když úřadoval Sanders. Pod taktovkou samotného Ruize se řítí nejkratší cestou do prdele.
11.12.2007 17:10:07   212.71.131.xxx 2318
ATI byla v dobe fůze výkonostní lídr a chtěl bych vidět co jsi na to říkal v té době. Kdyby kupovala v té době výkonostně slabou Nvidii ,mluvilo by se zas o tom jakou dělá chybu a že si váže k noze železnou kouli. Fůzí s Nvidií by to mohlo dnes vypadat taky jinak. R600 tu mohli být o půl roku dříve a dnes by se mohla místo R670 vydávat R700. Stejně jako zdželo AMD vydání R600 mohlo zdržet vydání G80/G92 a ATI mohla být něke jinde než je dnes. (R700 vs G80 možná G92)
Co tady všichni tvrděj je jen jedna stránka pohledu. Je lehký porovnávat věci z dnešní doby ,ale měli by jste si uvědomit ,že co se stalo ATI ,mohlo se stát i NVidii ve stejné situaci.

Nemyslím si ,že má nvidia manažment lepší než ATI. Doby o kterých tu mluvíš (např. 3 roky zpět) byly úplně jiný než dnes. Kdyby byla ATI dnes výkonnější ,těžko by to managment uchránil. Lidi v tý době neměli možnost pojmout ani 1/3 informací co dnes. Podívej se kolik lidí má internet. To v té době nebylo a dnes je na internetu několika násobně více testů než bylo tehdy. Dřív si člověk přišel do obchodu a (sfanatizovaný prodavač mu doporučil NVidii - a BFU to koupil protože měl trochu víc zůženou možnost výběrunež dnes. Ano ,tehdy to ještě managment Nvidie zvládal ale dnes to ATI má mnohem náročnější ...
11.12.2007 19:21:54   78.102.28.xxx 2019
r700 i tak bude pomerne brzo, po omlazeni r600 na r670...Takze nemyslim,ze by ATI tim enco zaspala...
12.12.2007 14:08:06   81.19.4.xxx 2118
K tomu bych jen souhlasně dodal, že mít něco v šuflíku ještě neznamená, že se to dá vyrábět. Dělat R670 na 90nm technologii by byla chujovina na entou. Taky se čekalo až bude někdo schopen to vyrobit současnou 55kou, aby to bylo možné ve svém výkonovém segmentu také levně vyrábět.
11.12.2007 12:26:47   62.168.57.xxx 2420
Dve veci:

1) Matejkal pise, ze neni zadny cestinar a nepise clanky, takze od nej je IMHO kritika pravopisu o to vic opravnena (kdyz i takovy clovek vidi chyby, tak uz to asi neco znamena ;))

2) Po bitve je kazdy general...

Nechapu, proc se mi tento prispevek uz jednou ztratil. To se nesmi upozornit na chyby v clanku?
11.12.2007 14:39:20   89.176.170.xxx 2018
smí se upozornit na chyby. Je ale rozdíl v překlepech a hrubkách.. Plést si I Y není na korekci, to je na záladní školu proboha.
11.12.2007 15:34:20   83.240.64.xxx 2417
Nekdo zna pravopis, nekdo je neurochirurg, nekdo zase obchodnik,... Asi byste neposlal doktora do zakladky kvuli spatnemu pravopisu, ze? IMHO to, ze nejsem kovany v cestine, nemusi znamenat, ze nemam co rict.
11.12.2007 19:56:10   89.176.170.xxx 2018
Nejsem li dokonaly v cetine, nebudu jak osel poukazovat na spatny pravopis a to jeste prizpevkem, ve kterem ma 10 hrubek! Jinak samozrejme nic proti.
11.12.2007 22:15:36   85.210.40.xxx 1918
Hele ty "blaznivej Condore" az budes nekoho kritizovat za pravopis a budes zase "prizpivavat" do diskuze tak si to po sobe alespon precti!
12.12.2007 10:05:54   158.196.85.xxx 2320
Pane. Ještě jedno se zamyslete co jste prave napsal, pak si to po sobě přečtěte, přečtěte si celé vlákno a nakonec navštivte Dr. Chocholouška, aby vás vyšetřil.

Nikde tady nekritizuji pravopis. Kritizuji fakt, že ten, kdo sám nepíše spisovně kritizuje někoho jiného za překlepy a hrubky. Říkám texy přesně to co vy, ale někomu dalšímu. Proč to vy říkáte mě, to mi je záhadou! Nechte se vyšetřit!
12.12.2007 05:54:34   82.150.185.xxx 2017
Velice se omlouvam za hrubky v mem prispevku(samozrejme tam jsou..jak jsem psal nejsem cestinar a proto nepisi clanky, ale venuje se oboru kde prakticky jazyk nepouzivam). Co se tyce i y tak jsem ted na to koukal a uvedomil jsem si, ze nemluvim o obecnych vecech -->i, ale o procesorech a tak-->y. Ovsem je zarazejici to, ze v clanku si musim precist nektere vety dvakrat, abych zjistil ze ve vete je tolik preklepu, ze veta nedava smysl. imho me rozesmal me prispevek PedaMa :-)...jeste ElCondor pokud me tady odsuzujete podivejte se tedy take do pravidel..pane "prizpevku"
12.12.2007 10:43:39   158.196.85.xxx 1919
Ja neodsuzuju vaš pravopis. Já odsuzuji vaši aroganci někoho kritizovat za pravopis. A to je sakra rozdil. Na rozdíl od vás nemám tu drzost, ostatním vytýkat hrubky!
12.12.2007 11:14:10   62.168.57.xxx 2117
Souhlasim s vami s jedinou vytkou. Vy mate pouze tu drzost, obvinit nekoho z arogance, pote co dotycneho (byt neprimo) poslete za hrubky do zakladni skoly.
Jinak je cela tato debata k nicemu - zahrubkovany prispevek "zahadne" zmizel, jeho podstatou ale bylo, ze v clanku je spousta chyb, ktere znacne komplikuji citelnost - na tom se doufam shodneme (nektere vety jsem cetl snad 10x, abych pochopil alespon pointu). Nic na tom nezmeni fakt, ze Matejkal na to upozornil nevhodnym zpusobem (hrubkami). Pointu vyjadril asi za vsechny a my uz ted pouze vedeme zabomysi valky naprosto o nicem.
13.12.2007 07:36:55   158.196.90.xxx 2020
Možná to bude tím, že hrubky v článku jsem při samotném čtení zcela přehlédl. Takže to asi nebylo tak nečitelné. Alespoň pro mě ne. Já sám píši s hrubkami, způsobenými zejména překlepy. Mě samotnému se plete i,y - ovšem pouze na klávesnici, v ručně psaném projevu nikoli! A právě proto bych si nedovolil kritizovat někoho dalšího za pravopis.
to přenechám schopným, kteří píší bez chýb.
11.12.2007 10:44:03   147.175.125.xxx 1919
>Znalci architektury procesorů uvádí, že jádro
>AMD K7 je křížencem procesoru Alpha 21264 a
>procesoru K6 - to platí i pro úspěšnější řadu
>K8 s integrovaným řadičem paměti, která zase
>čerpá část inspirace z projektu Alpha EV7
>(HyperTransport a integrovaný paměťový řadič)

s tym co toto tvrdi sa chcem pobavit
K7
http://arstechnica.com/cpu/3q99/k7_theory/k7-one-1.html

je Alpha AXP 21164PC co je o dopst iny CPU ako AXP 21164
ftp://ftp.digital.com/pub/Digital/info/semiconductor/literature/164pcpb.pdf

A Intel ma z Alpha teamu Dave Cuttlera
11.12.2007 11:25:45   147.175.125.xxx 2017
K7 je Alpha PCA56 Lite
K8/K9 je Alpha PCA57
a K10 je uz de facto EV67-Lite z x86 dekoderom

kodove meno/komercne meno/rok uvedenia
PCA56 21164PC 1997
PCA57 21164PC
EV67 21264A 1999
http://en.wikipedia.org/wiki/DEC_Alpha
aj to svedci o tom, aky prikak(pruser) bol Netburst
11.12.2007 11:32:48   147.175.125.xxx 2017

>Existovali 2 dva chipsety pre Alpha 21264 DEC Tsunami (21272; tiez znamy ako Typhoon) a AMD Irongate (AMD-751),
http://www.alasir.com/articles/alpha_history/alpha_21264.html

11.12.2007 11:32:59   195.250.131.xxx 2218
Pracujes pro AMD nebo mas hodne volneho casu?
11.12.2007 13:28:33   147.175.125.xxx 2118
Ucitelia programovania sa musia motivovat, aby boli schopni ucit programovanie, z ktoreho vsade na svetem kde sa berie vazne, vyleti 30-60% studentov vid. studie
http://www.cs.mdx.ac.uk/research/PhDArea/saeed/

a my na rozdiel od UK ucitelov ucime v oboch semstroch(oni len v jednom, koli zachovani apsychickeho zdravia,) tak sa musime motivovat viac

11.12.2007 11:13:50   90.176.144.xxx 2120
Jo, po bitve je kazdej general, co?
11.12.2007 12:11:55   213.29.147.xxx 2218
Tak to neberu - mnoho věci zde uvedených jsme kritizovali už v době jejich uvedení! Takže rozhodně nejsme ti, kteří čekají jak se to vyvrbí, a pak říkají svůj názor. Pokud bychom měli archiv fora z roku 2000, pak by bylo jasné, že v té době na chyby upozorňovali i jiní. A že věci nešly dělat jinak?

Otellini dokazuje že je to možné - i při tak velké setrvačnosti jakou má Intel, za dobu svého působení jako CEO změnil většinu produktů, odstřelil Pentium a dokonce změnil dlouho hýčkaná loga. Respekt patří jemu...
11.12.2007 15:04:03   90.176.144.xxx 2521
Nezlob se, ale delas jako bys disponoval stejnymi informacemi jako propirani sefove managementu, jako bys presne znal ty situace, ve kterych byli a proc delali sva rozhodnuti tak, jak je delali. Ono to zvenku vzdycky vypada trochu jinak nez zevnitr a nemas sanci znat vsechny okolnosti a rict: "Tak, ted udelal spatne rozhodnuti, to je prece jasne". Tedy, rict to muzes, ale pravdu mit vetsinou nebudes. Na druhou stranu, asi je tvoje prace coby publicisty psat takove ne uplne verohodne veci a jejich zase ridit megakorporace.
11.12.2007 15:36:19   83.240.64.xxx 2018
Moc hezky jste to napsal.
11.12.2007 21:28:56   213.29.147.xxx 2522
Tak to mě opravdu vytáčí... přesně tyto vymývací argumenty totiž používají naši politici. Argumenty ve stylu: nekritizujte nás, je to velmi komplikovaná záležitost a tomu vy nemůžete rozumět - spousta skutečnosti je utajených a my MUSÍME postupovat podle zavedených zásad. Nebojte a věřte našim rozhodnutím...

Ano, pravda je, že jsem nevěděl v jaké byli situaci, ale oni (top management) navíc mají další nástroje, které laik nemá a je na jejich úsudku, čemu budou věřit a jakému řešení dají přednost (není také vyjímkou, že jsou často odtržení od reality)...
12.12.2007 07:05:19   80.152.61.xxx 2117
No tost si protirecite. Na jednu stranu v clanku spominate, ze si uvedomujete financne moznosti AMD a potom by ste chceli aby bolo vsetko hned. AMD sa rozhodlo viac investovat do vyrobnych kapacit a menej do vyvoja novych CPU. Keby to spravaili opacne tak by uz sice mali K10, ale nemali by ju ako vyrobit, lebo by mali len zastaralu FAB30. Tiez Vas mozem ubezpecit, ze aj ked vyvoj K10 trval dlho tak sa na nej pracovalo stale, lebo ty ludia co pracuju na vyoji su tam stale(mozno sa nerobili nadcasi, ale urcite robili) a AMD ich nemoze len tak poslat na nutene neplatene volno ked ich nepotrebuje, to by ich lahko zobrala konkurencia.
12.12.2007 07:05:59   212.71.184.xxx 2019
Nic proti pane Kwolek, ale politika je o správě věcí veřejných placená z našich daní a tohle je soukromej biznis, ve kterém se počítá jen prosperita firmy a to dlouhodobě. Bohužel úroveň redaktorů na PCT je mmt. dost podprůměrná.
12.12.2007 07:18:42   62.168.57.xxx 1919
Vytaci vas "vymyvaci" argumenty? Podle me ale (s prominutim) pletete hrusky s jablkama... IMHO neco jineho je slyset tyto argumenty z ust "politika" v kontextu: "Vy vite CENZURA, drzte usta a krok!" nebo z ust "obycejneho" cloveka v kontextu: "Ja nevim to co oni."
V druhe casti prispevku to nakonec potvrzujete (...laik nema jejich nastroje...).
Souslovi "odtrzeny od reality" slycham nejak moc casto a presto nechapu, co to vlastne znamena. - Co clovek to nazor - kazdy vnima realitu jinak. Takze od jake "reality" jsou vlastne odtrzeni? Od me, vasi,...?
12.12.2007 07:56:32   90.176.144.xxx 2019
Ja ti tvuj nazor neberu, Jirko. Prosim te, nerozciluj se zbytecne a uz vubec do toho netahej politiku. Ja jen, kdyz uz ty nazory takhle tahas na verejnost (to je v poradku, delaji to tak v podstate vsichni, ale coby publicista to delas ve velkem), tak jsem mel potrebu do toho trochu rejpnout, protoze clanek mistama vyzniva stylem "Jo, kdybych ja byl tenkrat tim sefem, tak bych to udelal takhle a takhle a firma by dnes mela desetkrat vetsi hodnotu a vubec jsme vsichni byli technologicky dal." Tenhle zpusob se zase nelibi mne. ;)
12.12.2007 12:52:55   195.39.34.xxx 2218
Nene jsi nespravedlivy vuci panu Kwolkovi, on je genialni manazer a svou cinnosti nechava vzniknout novym casopisum jako je hwmag.cz , kde se sbira odpad, ktery jeho genialitu nesnesl Jirko, dekujeme!
11.12.2007 11:37:51   84.42.166.xxx 2418
Uděluji pochvalu za slušný článek.
11.12.2007 13:26:00   86.63.197.xxx 1821
Též uděluji 1 s * .
11.12.2007 18:32:08   89.176.240.xxx 2117
ano, posledni Itanium neni az takovy technologicky propadak. ale komercne je to pruser - predrazena platforma ktera nenabizi takovy vykon. Nesmite se na to koukat ocima vyvojare pro Itanium, ale ocima cloveka ktery se pohybuje v celem intel/amd serverovem svete. navic v podstate jediny kdo ho drzi v tomto svete (tedy tam kam je urcen) je HP a SGI.. je to takovy dinosaurus ktery prezil svou dobu (ktera diky zpozdeni ale nikdy nenastala)
11.12.2007 18:33:21   89.176.240.xxx 2017
ehm sakra, to patrilo kousek nize na poznamku o Itaniu, pardon
11.12.2007 12:18:37   62.152.235.xxx 3343
Itanium neni zase az takovy pruser. Vyvojari Open VMS ho pouzili pro nove verze sveho operacniho systemu. Je fakt, ze tento system vetsina smrtelniku (ani tech, kteri pracuji v oblasti IT) nikdy na vlastni oci neuvidi, ale kdo se s tim setkal, tak vi, o cem mluvim.
11.12.2007 16:37:18   193.84.46.xxx 2018
Itanium je velmi zajímavý a možná skvělý HW, ale průser byl v tom, že vývoj trval strašlivě dlouho, hodně se opozdil a prodražil. A to nakonec tak, že i výkon nestačil, kdy jeden Itanium byl +- stejně výkonný jako cca 1,5 Opteronu za mnohem vyšší cenu.
11.12.2007 12:21:43   213.192.11.xxx 2319
Někde sem četl že Intel drží v Nvidii asi 10% akcii je to pravda?




11.12.2007 15:36:16   77.48.127.xxx 2217
Schvalne jsem na to mrknul a jestli ctu spravne, tak je to tak.
http://quicktake.morningstar.com/StockNet/IndustrySnaps hot.aspx?Country=USA&Symbol=NVDA#indupeeranchor
11.12.2007 13:58:46   193.165.104.xxx 2318
No tak clanek zajimavej, jen skoda toho ohromnyho mnozstvi preklepu, chyb a nesmyslu. Nektery jsou fakt do oci bijici.

Co se tyka koupe ATI, tak ted je asi jeste 5 let moc brzo, aby se to dalo soudit. Cilem nebyly zadny zisky z prodeje novejch grafik nebo ideal nejsilnejsiho PC na hry. Tady jde o Bulldozer.
11.12.2007 20:23:35   90.176.40.xxx 2117
Thoroughbred určitě nebyl ještě na jaře 2002. Spíš bych řekl, že touto dobou se objevilo Palomino (Athlon XP)

Mimochodem v Opeře nejde vložit komentář za poslední příspěvek, tlačítka jsou mimo stránku.
11.12.2007 14:20:53   147.251.208.xxx 3620
Naozaj pekny clanok a lem ma vazne stve ze kazdy podcenuje ATI stavim sa ze keby AMD kupila Nvidiu v case FX5800 ultra a ati malo 97OO pro tak by zas kazdy pisal ze Ati by bola lepzia veca
podal mna obe firmy od cias geForce 3 su konkurencne a raz vyda jedna lepsi produk a raz druha ...
11.12.2007 21:17:55   213.220.211.xxx 653760
Nejprve k clanku, me se teda zda vyjmenovani kdo kdy byl CEO trochu malo, cekal jsem od clanku vic, ale radeji k faktickym poznamkam.

1. Pentium 4 popisujete jako propadak, sorry ale ani nahodou. V praci jsme koupili jak P4, tak Athlony za stejnou cenu a P4 jsou ve Photoshopu apodobne rychlejsi. Samozrejme u her to je obracene, ale PC nejsou jenom hry a ikdyz tedy Intel propadl u domacich hracskych PC (ono jich zase tolik neni, protoze spousta lidi doma pracuje i hraje), tak v pracovnich stanicich se o propad nejednalo. Samozrejme oproti PIII, pozdeji P-M a ted Core 2 nebylo P4 nejaka bomba, ale urcite ne propadak.

2. Itanium urcite nebyla chyba, ale proste obcas se prihodi, ze se povede super vec, ale proste se nechytne, s tim se musi pocitat a Intelu se to stalo prave u Itania.

3. Rambus byla chyba, ale tu technologii bych jeste uplne neodsuzoval, jeste muze v ejake inovovane podobe rici svoje.

4. U AMD se nechci hadat, ale to ze koupili ATI jim mozna zachrani krk. Proc je to kritizovano? Protoze fandove AMD si kupovali NVidiacke grafiky a najednou by meli prejit ke konkurenci, pokud chteji zustat AMDfans! NVidia by byla blba, kdyby sla do fuze s firmou, ktera se potapi.

5. Zatimco v minulosti AMD udelala super veci jako integrovany radic pameti, prosazeni DDR pameti, zamereni se na hracskou komunitu, dnes nemaji konkurence schopny procesor a grafiku sice vykonou, ale s mnohem horsimi ovladaci. To NVidia nejenze maka na driverech pro Winy, ale i pro Linux, na to proste AMD nema a velmi se obavam toho, ze jestli to bude takhle pokracovat, tak je za chvili budeme oplakavat jako ve sve dobe 3Dfx.

6. V clanku jste zapomneli na povedenou notebookovskou platformu AMD Turion, kterou zastinil nastup Intel Core. Jo a taky to ze ve chvili, kdy na Intel dolehla kritika za Prescotty, tak dokazali odpovedet prechodnym procakem Pentium D, kterej jim poskytnul cas k dopracovani Core architektury.
12.12.2007 07:25:30   80.152.61.xxx 1614
1. P4 bol fascinujuci kus kremika, aj ked vykonnostne nebol na vrchole, ale sposob ako riesili niektore veci bol dobry. A je velkou chybou Intelu, ze sa rozhodol cely tento vyvoj odkopnut.

2 Itanium urcite nepovazujem za super vec, je nexkutocne drahy vo vuvoji a teda aj pri nakupe. Pritom neponuka o moc viac ako ovela lacnjesia konkurencia a jeho vykon FPU, je podobny ako pri K8.

3 To tvrdenie o Rambuse v clanku ma dost zarazilo, lebo podla mojich skusenosti trvalo dlho kym riesenei s DDR vykonnostne prekonalo Rambus + i850.

4 V case ked AMD rokovalo s NV bolo na vrchole a dosahovalo rekordne zisky, to bolo v casoch davno pred C2D.

5 Ja sice nie som nejaky narozivy hrac(obcas si nieco zahram), ale s ATI som nikdy problem nemal a to som zazil aj hodne stare kusky od ATI a na svojom PC som skusal aj Suse Linux a s X1600PRO ziadny problem(hry pod linuxom som neskusal, ale ohladom nastavenia rozlisenia a obnovovacej frekvencie vsetko fungovalo korektne). A teraz AMD vypustilo specifiakcie kariet, takze mozu vzninut priamo OpenSource ovladace.

6 Intel na tom nikdy nebol nejak zle, mal podchitenych velkych vyrobcou PC a ma dost siroke portfolio, keby C2D prislo o rok, dva neskor bolo by to urcite lepsie z hladiska rozlozenia sil na trhu, takto si toho AMD nabralo vela naraz, ich prijmi sa rychlo znizili a maju problem sa z roho vyhrabat.
12.12.2007 13:56:49   193.165.104.xxx 2014
1) kdyby se intel dodnes drzel netburstu, tak by uz AMD melo prevahu. Cela ta architektura nebyla konkurenceschopna. Vzdyt puvodni plany byly dosahnout 10 GHz pred rokem 2005. V roce 2004 meli teprve prescotty na 3 GHz a uz bylo videt, ze je to nepouzitelny.

Neni jedina vec, kterou by p4 resilo lip nez Core. Jediny co na tom bylo fascinujici bylo tepelny vyzarovani.
12.12.2007 14:51:31   80.152.61.xxx 1714
V P4 boli niektore veci riesene inak a uz pri prvom pokuse fungovali dobre (trace cache) keby sa tieto postopy rozvijali mohli by sa dostat ovela dalej ako 15 rokov stare postupy. Ano bolo tam vela chyb, ale nie vsetko bolo zle a navyse v case ked bol NetBurst predvedeni Intel vyrabal na 180nm a sprechdom na 130nm sa vyrazne poslnuli frekvencie, pri rovnakej spotrebe, nik necakal ze dalej to bude taky problem a ze frekvencie z dalsimi vyrobnimi procesmi z dalej nepojdu. Probelmi S teplom sposobavalo hlavne to ze niektore casti bezali na dvojnasobnej frekvencii CPU, to znamena na konci frekvencie viac ako 7,5GHz. Pri tom vykon bol slaby, lebo lebo vypocetnych jednotiek bolo malo a vedsina ani nedokazala vykonavat vsetky instrukcie. Bola tam len jedna komplexna ALU a len jedna SSE a aj ta mala polovicny vykon oproti tim v C2D. Ja netvrdim, ze NetBurst bol dobry, ale nie vsetko bolo zle.
12.12.2007 07:14:43   212.71.184.xxx 1717
Ještě si neodpustím jednu věc. Možná to bude pr ovětšinu zdejších čtenářů novinka, ale hřích znamená přestoupení Božího zákone a ne zákonů pane Kwoleka
12.12.2007 07:21:59   88.212.22.xxx 1613
no ne vazne? odkdypak se pouzivaji vyrazy v prenesenem slova smyslu?
12.12.2007 12:49:16   195.39.34.xxx 1814
Spise je pravdou, ze pan Kwolek by nemel psat podobne clanky bez pochopeni sirsich souvislosti a hodnotit ze sve kuchyne kroky managementu firem. Och mam rad lidi, kteri jsou presvedceni, ze vi, ale ve skutecnosti nevi. No pred nejakym casem by mne podobny clanek zde pobouril, ale posledni mesice uz si zvykam, ze to je standard.
12.12.2007 13:01:39   78.108.154.xxx 1713
tak tak - nekteri lide proste svoji chybu nepripusti ani ve chvili prichodu ARMAGEDONU... jejich neomylnost dosahuje vesmirnych az galaktickych velikosti a je to jasne videt prave na "kuchynskem managementu" a vubec na urovni clanku na serveru PCT
12.12.2007 21:02:39   81.201.54.xxx 1613
Proto jsi předpokládám utek, udělals dobře. Tvoje články mají vetší úroveň.
Ale tenhle článek mi přišel jako zajímavý oživení, škoda jen že tak dost skutečností chybí.
14.12.2007 18:13:58   217.197.158.xxx 1713
Pekny clanek, ted uz vim jak to vsechno bylo.
1.Libilo se mi, ze jste nevynechali to, ze P4 se hodne prodavalo, i kdyz bylo proti A64 podstatne horsi, a ze velkou ucast na prodeji techto "nevyvedenych" CPU mel marketing, ktery laikum vtloukal ze P4 je nejlepsi CPU se "super" technologii HT, bohuzel se to netykalo pouze laiků ale i "odborniku":Kdyz v lete prijel do nejmenovaneho podniku technik aby namontoval dalsi vetrak do kolabujiciho PC s Prescottem 3Ghz.Rekl ze jsou to nejlepsi stroje akorat se vic zahrivaji. To jsem si rekl dalsi chudak, co nezkusil A64. Marketing AMD to tenkrat hodne podelal, ale mozna to tak melo byt AMD se svou malou vyrobou nemohlo pokryt vetsi cast trhu.
2.Soucasna situace: abych intel jenom nekritizoval C2D si zaslouzi respekt a melo by to tak byt i u zarytych AMDckaru, skok mezi P4 a C2D je hodne velky. O CPU Phenom nevim co si mam myslet nativní x4 se vsemi temi spesl sbernicemi(HT3), L3 cache, integrovanym radicem a porazi ho slepene C2D quad se zastaralou FSB, bez int radice, bez L3 cache, no jiste byly testovány vadné revize ale u opravených revizi se mluvi o 20% narustu vykonu, ale s tim co vsechno phenom ma by mel byt vykon nekde jinde.....neni to nijak dolozene skutecnost ukazi testy.

3.Ke konstatovani ze nad phenomem se polovodičový inženýr chytá za hlavu, no ja nevim co by delali polovodicovi inzenyri, kteri navrhovali prvni CPU 4004, kdyby v te dobe videli navrh C2D a co by teprve chudaci delali kdyby videli navrh G80.To je proste vyvoj (jen tak nahodou na jednom webu vysel clanek Vyvoj CPU bude stale slozitejsi). A tady vezi sila C2D, intel ukazal ze i se zastaralou FSB a slepováním jader lze dosahnout vysokeho vykonu a pretaktovatelnosti pri nizke spotrebe.
15.12.2007 10:37:25   84.42.172.xxx 1616
máš tam strašně, ale strašně moc chyb a to i gramatických!

jinak se mi nelíbí vyzdvihování AMD - proč je začátek nazván "AMD má vizi" a ten sesterský článek o Intelu má název "Tápající Intel"? jinými slovy - článek o AMD je ryze glorifikující a článek o Intelu ryze hanlivý, už tím názvem...beru jen první polovinu, tedy tyto dva články, zbytek už je v pořádku - až na ty chyby, to v pořádku není...
17.12.2007 07:29:19   89.31.41.xxx 1516
AMD vari v laboratorich neco fakt brutalne prevratneho typuju nejakou herni konzoli nebo brutalne odladene a stabilni servery na nove platforme, tak nebo jinak o novou platformu se bude jednat a AMD nejde o nic jineho nez aby prineslo hotove reseni i s naprosto stabilnim a proverenym chipsetem. Otazkou zustava proc pro tohle vsechno proboha muselo ausgerechnet kupovat celou ATi. Ale jsou to jen me uvahy

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

666 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 317Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.