Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Který procesor je lepší? 34 procesorů v 10 testech
Který procesor je lepší? 34 procesorů v 10 testech
autor: Štefek Petr , publikováno 16.4.2007
Který procesor je lepší? 34 procesorů v 10 testech

Dnešní článek je tak trochu výjimečný, neboť se jedná o menší hitparádu 34 modelů procesorů v 10 testech a pomůže vybrat ten správný procesor pro Vaše potřeby, ať už jste profesionál či hráč. Zastoupena je i zbrusu nová platforma AMD 4x4 jako soupeř Intelu a jeho quad-core.


Který procesor je lepší? 34 procesorů v 10 testech

Na závěr pár slov k výběru toho správného procesoru. V grafech a testech je zřejmé, že Intel Core 2 Duo představuje absolutní špici, což je bohužel vykoupeno vysokou cenou, která je způsobena drastickým snížením cen konkurenčního AMD, které teď má na své straně argumenty ke koupi Athlonů 64 X2, jenž při svých starých cenových relacích nebyly ve srovnání s Intel Core 2 konkurence schopné. Rozdělím tedy doporučení do několika skupin spolu s argumenty, které jsou zásadní pro výběr daného typu procesoru.

Procesor pro domácí multimediální počítač - takový systém musí zastat hodně úloh od hraní počítačových her po enkodování videa a práci s balíkem MS Office. Dále je stěžejní cena procesoru a vybrané platformy (AMD nebo Intel). Při současné nabídce a stanovených cenách je pro domácí systém, kde se hledí na cenu, nejvhodnější AMD Athlon 64 X2 3800+ EE.

Který procesor je lepší? 34 procesorů v 10 testech

Tento procesor jednak splní veškeré výše uvedené nároky a rovněž nepozlobí drahou základní deskou jako je tomu v případě Intelu a Core 2. Athlon 64 X2 3800+ na jádře Windsor je v případě EE (Energy Eficient) verze také snížené tepelné vyzařování a spotřeba. To vše je podpořeno relativně slušnou přetaktovatelností, kde můžete i na průměrné základní desce a standardním chlazení dosáhnout na výkon Athlonu 64 X2 5000+. To vše za necelých 2200 korun s DPH. No neber to!

Procesor pro chronické přetaktovávače - zde je úkol jasný při co nejnižší ceně získat, co možná nejlepší procesor z hlediska potenciálu pro přetaktovávací hrátky. Sám jsem si nejednou ověřil, že jasnou volbou v tomto segmentu je Intel Core 2 Duo E6600, který v naprosté většině případů přetaktujete přes hranici 3.5GHz, což dává výsledný výkon, který rozdrtí libovolný dvou-jádrový procesor (i nejdražší Core 2 Extreme X6800) o desítky procent.

Který procesor je lepší? 34 procesorů v 10 testech

S cenou okolo 8000 korun s daní je mnohem výhodnější koupí než levnější jádra Allendale v nižších modelech Core 2 a také je poměru cena výkon na hony vzdálen Core 2 Duo E6700, které je momentálně cenově "ujeté" a nemá smysl po něm pokukovat.

Procesor pro profesionály - zde existuje jediná volba s názvem Intel Core 2 Extreme QX6700 (nově i QX6800), která opravdovému profesionálovi využívajícímu softwarové nástroje ke své práci poskytne maximálně efektivní a rychlou práci.

Který procesor je lepší? 34 procesorů v 10 testech

Protože zde platí staré známé přísloví, že čas jsou peníze, tak jistě nikoho nerozhází ani opravdu tučná cenovka tohoto procesoru. Zapomeňte na AMD 4x4, kde je potřeba speciální základní desky se dvěma paticemi a dvěma procesory Athlon 64 FX-7x. Řešení Intelu vyjde na stejné peníze a je daleko elegantnější a výkonnější.

Za pomoc s některými specifickými testy děkuji svému dobrému kamarádovi, který si nepřál být jmenován (vrozená stydlivost). Tento test bude průběžně aktualizován a doplňován na stránce ExtremePC pro kterou primárně vznikl. Za zapůjčení procesorů děkuji e-shopu ExtremePC bez kterého by tento článek nevznikl.

Který procesor je lepší? 34 procesorů v 10 testech



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
16.4.2007 13:35:21   85.160.89.xxx 7377
SUPER. Mohlo být více her.
16.4.2007 14:21:52   194.108.132.xxx 3834
Bude...merim Stalkera a Oblivion + nejake dalsi...
18.4.2007 10:28:22   85.135.227.xxx 3730
Dakujem za zaradenie programu 3DSMAX do testu ! Bolo by skvele keby sa objavil aj pri testoch hernych grafickych kariet (hlavne od nvidie) napriklad test FPS viewportu(ov) pri urcitych scenach alebo spustenej animaci, mozno by to zmenilo nazor hmohych ludi na pouzivanie 'profi' kariet ;)
26.4.2007 20:12:10   88.212.20.xxx 3240
Zaregistrujte sa a zahrajte si aj vy skvelú online stratégiu !

http://www.travian.cz/?uc=cz1_13366
16.4.2007 13:36:38   194.212.95.xxx 6562
tak važně super!34 CPUček no ty brdo!
říkám wow :-)
16.4.2007 13:37:31   194.212.95.xxx 137180
heh ten shit co udělali na svethardware se stimhle neda srovnat LOL
good job :-)
16.4.2007 14:35:19   195.113.27.xxx 5633
Tam to bylo o něčem jiném - nejlevnější ve své třídě + spotřeba. Víceméně rychlopřehled.
16.4.2007 21:26:52   81.201.54.xxx 3449
Nějak akorát nechapu ten prehled na svetHW. Necet jsem to cely, jenom sem projel ty tabulky, ale jak muzou mit temer 120W u procaku s TDP 65W nejak nechapu.
17.4.2007 06:19:56   193.85.226.xxx 4132
Je měřená spotřeba celé sestavy.
17.4.2007 09:09:01   81.201.54.xxx 3432
Tím se vše vysvětluje :-)
16.4.2007 14:37:41   91.127.130.xxx 5247
.... omg ty si magor ... ten test co bol na svethardware bol orientovany na spotrebu ... meranie vykonu bolo druhorade ... si fakt chudak ked takto urazas pracu ludi, ktory vytvorili velmi zaujimavy test
16.4.2007 15:44:48   194.212.95.xxx 3641
ja jim to neberu.ale když porovnám rozsah testu.ok no flame :-)
na SH to bylo zaměřený jinak to je fakt.
ale mě tam ten test moc neřekl.(jako obvykle)
16.4.2007 13:40:01   213.220.198.xxx 3640
Trosku me zarazili namerene vykony Pentia ctyrky oproti Athlonum 64 (jednojadrovym), a sice ze je prescott porazi...vsude na netu je to v testech presne naopak, zvlast v hernich testech.
16.4.2007 13:46:34   86.49.115.xxx 3634
670 zas uz tak spatny nebyli
16.4.2007 13:48:11   213.220.198.xxx 3739
nerikam ze jo, jen ze ty vysledky jsou tu naopak :-) jinak moji P4ku zadnej z kamosu s athlonama 64 taky v nicem nedal
16.4.2007 14:59:54   195.113.27.xxx 3737
V celku oblíbený omyl. Když pominu hry, kde A64 kralovaly, tak to bylo leckdy pro P4. Hlavně v oblasti multimédií (zpracování videa, fotografie, hudby) byla P4 výkonější. Navíc s lepšími čipsety a stabilitou. Jejich "drobnou" vadou na kráse bylo to, že vyžadovala Dukovany pro svůj provoz a byla schopná vytápět byt.
Situace je jiná v případě AX2 - tam se rozdíl změnil, s ohledem na to, že P byla slepence, ne klasická dvoujádra.
25.4.2007 06:26:22   195.39.102.xxx 3232
a nepletes se nahodou trosku? P4, pochopitelne bavime se o novych Deckach s IE64, byly ve spotrebe lepsi, a bohuzel i ve vykonu! Sravnavej stejnou tridu a ne stare Intely ktere bojovaly proti bartnum a xpckam.
17.4.2007 11:09:20   213.180.34.xxx 3234
Je to zvlastni ale kamosovu P4 3.0 preskota, sem v dal v CPU score v 3D Marku 2005 s Tulenem na 1.5 Ghz... nikdo z nas nechapal
18.4.2007 11:11:06   88.146.168.xxx 3232
vůbec bych neřek že je to zvláštní, celerony M jsou téměř plnohodnotné pentia M jen s menší cache, což se projeví maximálně na drsné aplikace na cache
18.4.2007 11:14:23   88.146.168.xxx 3333
a tualatain je vlastne jejich predchudce, snad jen o tech par 100 mhz min
18.4.2007 14:11:18   213.180.34.xxx 3332
A co je vubec perlicka ze je to celeron. jesi si dobre vzpominam bylo to zhruba 180:120 CPUMarku v muj prospech
14.6.2007 10:35:52   193.86.31.xxx 2927
Mam dojem, ze celeron-m nema mensi cache naz pentium-m ... u mobilnich verzi se orezavalo jinak. Treba (ne)uspornosti...
16.4.2007 13:47:30   213.29.147.xxx 3634
Pentia 4 / dvoujádrová Pentia D vedou POUZE tam, kde je pro ně silně optilalizovaný kód (DivX 6, Photoshop CS2). V tomto ohledu si velké firmy (zde Adobe, dělá to i Microsoft) hlídají, aby na velmi populárních procesorech v USA jejich programy běhaly svižně. Je to jak stavět u nás upravené cesty s malými vodícími kolejnicemi pro... Fabie.

Intel Core 2 Duo už takové pečlivé mikroladění kódu nevyžaduje - je výkonný "tak jak je".
18.4.2007 08:21:55   85.248.3.xxx 3432
Jsem ve stejné situaci. Jak jsem zjistil tak je dost veliký problém něco na tento socket sehnat. Protože to je asi poslední procesor který si budu moci koupit tak jsem se rozhodl pro to nejlepší pro Opterona 185. Bohužel je problém ho sehant a asi ho budu muset koupit v zahraničí.
16.4.2007 13:48:56   80.188.116.xxx 3335
Stále mám patici 939 a chci něco fakt dobrýho (hlavně taktovat). Nyní mám jen A64+ 3200+ Venice (takt na 2700MHz).
Max. investice je 5 000kč.
Kdo poradí ? díky :-)
16.4.2007 13:54:45   194.212.95.xxx 3335
přejdi na AM2 socket
dvoujadro se da koupit za 2000 kč 2000 za paměti a 2000 za desku :-)

stary ddr1 adesku s cpu prodaš vklidu za 5000 kč
16.4.2007 14:53:32   195.113.27.xxx 4134
Jsem na tom podobně, také jsem chtěl upgrade. Mám Opteron144@2.75GHz; 2GB DDR na 458; 2-3-2-5 - a na tvoji "radu" řeknu jediné - blbost. Berme Czechcomputer - spíš než X23800+ bych kupoval X24200+, ale dobrá 2200Kč, 2GB RAM - kvalitní pro solidní přetaktování - min. 3500 (DDR800), kvalitní deska - problém, slušná 2500 - to je hodně přes 6000.
Navíc řekněme, že 3800+ přetaktuji - málo kdy se dá jít přes 2.6GHz, obvykle kolem 2.5, také podle desky. Výsledek - moc výkonu navíc nezískám, ve spoustě aplikací (psaných pro jedno jádro) ztratím. Pakliže nejsem schopen využít dvoujádro rozumně, tak je mi takový upgrade na nic. A zapomeň na prodej za 5000Kč v klidu.
Myslím, že s A64 se zatím dá v pohodě vystačit, pakliže nemáš přehnané nároky, v tom případě bych ale volil C2D. Ovšem nejlepší je dle mého počkat do doby K8L a Penrynu - mohla by se vyrovnat situace na trhu a pořídíš skutečný ugrade, který přinese znatelný nárůst výkonu za stejné peníze.
16.4.2007 15:43:17   194.212.95.xxx 3334
nojo ale dvoujadro do sct 939 už skoro neseženeš a pokud jo tak za 5000 kč a to se na mě nezlob ale to je docela dost drahy.
17.4.2007 08:55:27   147.228.105.xxx 3333
za 3500kč 3800+ x2 @2800 je třeba nabídka na foru takže 5kkč je úplně mimo realitu
16.4.2007 16:09:47   193.84.46.xxx 3433
no da se sehnat AMD A64 X2 3800+ (socket 939) za cca 3000, nebo x2 4600+ za cca 5500, ale zase je asi nenataktujes tolik co tu tvoji 3200+. Takže si ve hrách moc nepolepšíš. Pokud to ovšem potřebuješ např na Photoshop, tak do toho jdi.
18.4.2007 11:53:16   85.248.3.xxx 3232
Jsem ve stejné situaci. Jak jsem zjistil tak je dost veliký problém něco na tento socket sehnat. Protože to je asi poslední procesor který si budu moci koupit tak jsem se rozhodl pro to nejlepší pro Opterona 185. Bohužel je problém ho sehant a asi ho budu muset koupit v zahraničí.

16.4.2007 14:00:59   194.228.235.xxx 3534
Athlon64 3800+ pro s939 i AM2 má frekvenci 2400 Mhz a L2 cache 512 KB. V úvodní tabulce je uveden 1 MB.
16.4.2007 15:31:17   147.228.105.xxx 3333
má 2000MHz. teda v základu
16.4.2007 16:02:49   194.228.235.xxx 3433
2000 Mhz má dvoujádrový Athlon64 X2 3800+, jednojádrový 3800+ má 2400 Mhz...:-)
16.4.2007 14:03:24   85.71.25.xxx 3434
Štefek Petr + colectiv - to "colectiv" je něco mezi angličtinou a češtinou? :-D
16.4.2007 15:24:51   83.208.157.xxx 3337
Mě se ten novotvar líbí. (:

Je škoda, že se po přečtení celého článku pozastavíš jenom nad tímto.
18.4.2007 23:18:55   89.111.89.xxx 3331
>Je škoda, že se po přečtení celého článku pozastavíš jenom nad tímto.
je skoda, ze mnoho ctenaru si udela obrazek o kvalite clanku po precteni druhe vety
pritom stupidni (zapnuty) spellcheck na to autora upozorni
16.4.2007 14:36:56   195.113.27.xxx 3835
Počkal bych nyní s nákupem procesoru cca měsíc, neboť Intel má rovněž naplánované ceny, což pohled na celou věcem může, s ohledem k budoucím cenám, změnit
16.4.2007 14:51:18   212.81.7.xxx 3533
v clanku je uvedene, ze Athlon 64 X2 6000+ je urceny pre socket 939... keby to tak naozaj bolo, hned idem do obchodu...
16.4.2007 15:10:02   89.103.62.xxx 3535
docela by mee zajmalo proc byl vynechan na testovacich zakladovkach chipset neejaky od intelu treba 965 ci 975? proc tam byly jen nforcee? rekl bych ze lidi nemaji jen nforce a ze ten jiny chipset urcite ukaze sve klady a zapory...diky za vysveetleni...
16.4.2007 15:24:16   147.229.204.xxx 3534
nemáš to úplně jedno? stejně když bereme čistě jen výkon, tak rozdíly jsou dnes maximálně v řádu jednotek procent, často ani to ne. A v tomto testu o stabilitu/vybavenost přece vůbec nešlo.
16.4.2007 15:29:47   83.208.157.xxx 3434
protože už tak jsou grafy plné nepřesností kvůli rozdílným čipsetům - na obranu autora musím říct, že to udělal poměrně dobře a vliv čipsetů minimalizoval

- s čipsety od nvidie a intelu by se rozdíly mezi správným a zavádějícím měřením násobily

navíc článek není o výkonu čipsetů, ale o výkonu procesoru - naměřit a porovnávat výkon různých čipsetů je makačka a netroufají si na to ani profi magazíny
16.4.2007 15:14:40   160.217.215.xxx 3432
Gratuluju, moc pekny clanek. Skoda, ze se Vam tam neveslo i neco od VIA. Jasne, vykon bude uplne nekde jinde, asi se nenajde moc lidi, co by to kupovali, ale zajimave by to bylo.
16.4.2007 15:30:13   147.229.204.xxx 3533
Když jsem psal předchozí příspěvek, tak mě napadlo, že by se konečně mohl udělat test desek pro C2D i z low-endu. V obchodech je kopa desek, co podporují C2D i za cenu pod 1500Kč založené jak na via(p4m890), tak i na levnějších intel čipsetechi(i945). celkem by mě zajímalo, jak jsou na tom tyto čipsety s výkonem(vybavení mi osobně je celkem ukradené, protože i když mám kopu USB hračiček, tak se ani na mé dnes už předpotopní NF2 desce nepodařilo využít všechny USBčka).
16.4.2007 15:48:47   81.92.159.xxx 3433
Tohle je přesně to, co v ČR chybělo. Díky za všechny :-) ;-)
16.4.2007 16:10:19   85.71.6.xxx 3634
Vidím, že jsem neudělal chybu když jsem si koupil Pentium D 805 a přetaktoval ho.
16.4.2007 16:10:37   81.92.147.xxx 3332
Peknej clanek, opravdu clanek, kterej jsem na netu dlouho nevidel. Ale mam otazecku, kolik hodin jste u toho sedeli? 34 CPUcek, testu jak naprdino a zrovna u Athlona 64 3200+, to jste si museli pekne pockat
16.4.2007 16:55:44   195.47.114.xxx 3534
Pěkný článek. Jen mě moc nepotěšil propad mého AMD 3700+ :-( a celkový drtivý propad AMD....
Že i nejlevnější C2D ve hrách drtí AMD FX, tak to jsem netušil. Asi čas na upgrade. To zas bude peněz ...
17.4.2007 06:37:55   83.240.51.xxx 3332
Souhlasim s tebou, velice pekny prehled napric spektrem tech nejprodavanejsich procesoru a jako tresnicka na dortu porovnani s temi nejdrazsimi. Velmi dobra prace!

Ale nevim, proc se divis umisteni jednojadroveho Athlonu 3700+ ve spodni casti tabulky.. Jeho pobyt na trhu se uz pocita na roky, ne na mesice, tak jak je to napriklad u C2D! Po pretaktovani k hranicim 2,8 - 3,0 GHz by ten A64 3700+ poskocil o par mist kupredu, ale srovnavat se s dvoujadrem nemuze, protoze se testovalo vetsinou v programech, ktere dvoujadro umeji vyuzit.

A to jestli je cas na upgrade by nemel rozhodovat jeden test. To musis vedet ty sam, podle sveho svedomi a vedomi ;-)

Osobne mam taky A64, a lidove receno mi to staci. Muj pristi upgrade asi nestane az z prichodem nove rady K10 a masivnejsimu rozisireni dvoujadrovych aplikaci..
17.4.2007 11:31:44   83.240.11.xxx 3534
Svědomí můžeš mít klidně černý a vědomí žádný ... cash je to, co se počítá. Když na to máš, můžeš si kupovat nejnovější CPU třeba každej den
16.4.2007 17:32:10   212.158.157.xxx 3231
Něco natolik komplexního zde dlouho chybělo a když by se navíc v herní části projelo více karet, byla by to geniální záležitost.
16.4.2007 19:13:56   86.63.197.xxx 3434
Už to vidím jak měníš Cpu a střeva z Pc. K Cpu AMD Athlon64 X2 4400 U Fearu nesouhlasím je to sice o pár bodíku výš, ale to je jedno. Ale u 3DMarku 05 mě absolutně rozčílilo co udáváš za hodnocení.. Já osobně jsem měl 9650 bodů. A to jsem měl G7950GT 256MB, narozdíl od tebe.
16.4.2007 19:24:42   194.108.132.xxx 3333
3D Mark 05 nikde nefiguruje...jestli v tom nebude onen zakopany pes.
16.4.2007 19:21:26   85.71.146.xxx 3533
Zdravim, už jsem vystřídal dost procesorů, a to většinou AMD, ale podle mě je teď nejlepší volbou buďto chvilku počkat, nebo jit do E6300 od Intelu, který se da standartně přetaktovat na 3GHz a více, což je pro dvoujádrový CPU dostačující ...
16.4.2007 19:32:14   84.16.120.xxx 3536
Ahoj,pěkný test,mam asi uz 3,5 roku AthlonXP 2000+ a čekám jen na snížení cen C2D konkrétně E6600 sleduji to už asi 3 měsice, snad to brzy přijde hhh.Chci ho dát na 3,5 a tady jen potvrdili že E6600 je dobrá volba.
16.4.2007 21:02:00   85.207.71.xxx 5932
Tam jak pisete o AMD 6000+ do s 939( na strane s hrama) je chyba, ne? do s939 byl max 4800+ a pak zajiste fx, ale rozhodne ne 6000+. Nechci rypat, ale hlasit se to musi :-D
16.4.2007 21:03:19   85.207.71.xxx 5431
Melo tam byt pro AM2, ne?
16.4.2007 21:44:47   194.228.234.xxx 3434
Prodam Core E6400 pokud ma nekdo zajem je 3.5 mesice stare neni taktovane nedelam. Kupuju silnejsi procak.
17.4.2007 12:44:20   80.78.144.xxx 3332
Pan je psychik ze? Tohle ti nestaci?Ty asi musis vrazit do komplu vcelku hafo love. A prodavat 3 mesice stary procak a este takovy to je podle me nenazranost ale jinak sorry
18.4.2007 14:46:38   212.47.18.xxx 3333
Snad kazdyho vec, ne? Tady asi nekdo trochu zavidi... :-D
16.4.2007 23:07:21   89.102.167.xxx 3632
Athlon X2 5600+ stojí 4800 s daní, přičemž ve hrách se blíží daleko dražšímu E6600 - nechci a nehodlám taktovat, takže asi do něj půjdu, za ty prachy je to dobrá volba
17.4.2007 08:09:25   212.55.229.xxx 3433
tak tak, zatial sa aj mne javi ako lepsia volba 5600+
16.4.2007 23:34:00   194.138.39.xxx 4332
jenom upozorneni na drobnou chybu - intel D920 ma takt 2,8Ghz. 3,0Ghz ma D930
18.4.2007 08:30:27   85.248.3.xxx 3337
Jak se říká "Podle sebe soudím tebe". Jestliže Vy by jste nebyl schopen tuto práci odvést neznamená to, že neexistuje nikdo jiný by toho nebyl schopen.

Nebo si myslíte, že nikdo není lepší na testování a recenzi procesorů než Vy? Zkuste tedy prosím něco stvořit ať máme možnost se seznámit s Vaší parací.
18.4.2007 11:55:33   85.248.3.xxx 3331
A sakra těsně vedle omlouvám se za příspěvek
17.4.2007 08:48:27   89.29.32.xxx 3353
Promiňte, nechci Vás nijak urážet, nicméně už Vás vidím jak sedíte a všechny procesory jeden vedle druhého měříte, absolutně nemáte šanci je všechny sehnat, natož tak korektně otestovat. Takže Vám děkuji za povedený fake, jestli jste jich otestoval polovinu tak smekám. Více ale určitě ne.
17.4.2007 09:39:12   193.179.203.xxx 3330
My Vam zase dekujeme za Vas velice "prinosny" komentar... pokud se Vam verohodnost nezda tak o enctete ale neobvinuje autora
17.4.2007 09:42:22   194.108.132.xxx 3333
Petře (Válku), někdy tě opravdu nechápu...
17.4.2007 10:12:07   82.100.63.xxx 3432
Hele thomas... to ze to neumis neznamena ze to neumi nekdo jinej. Sam mam doma sbirku procesoru (bohuzel starsich) ze bych mohl vydavat mensi testy tak proc by redakce nemohla mit zapujcenych 30 procesoru... Jinak otestovani vsech procesoru ve dvou lidech zabere tak 2 dny maximalne(kvuli delce a opakování testu) takze to neni vubec nic nerealneho...
17.4.2007 10:15:02   89.29.32.xxx 3331
Mno eldare, znam principy, znam dostupnosti v republice a znam cloveka co tento test delal a bohuzel. Nerikam ze nesmekam pred autorovou praci, nicmene to s temi prociky nemusel tak prehnat.Kdyby jich byla pulka pak nereknu ani zbla. Ale todle?
17.4.2007 11:36:05   83.240.11.xxx 3432
Ono se taky dá ta druhá půlka "dotaktovat", pokud busou splněny patřičný specifikace (počet jader, frekvence, FSB/HTT, cache).
Rozdíl mezi "originálem" a "OC-fakem" bude zhruba na úrovni chyby měření.
17.4.2007 11:54:40   194.108.132.xxx 3433
Vzdycky se najde nekdo, kdo bude do autora hustit a znechucovat ho svymi nazory.
18.4.2007 07:06:01   89.103.46.xxx 3232
Jojo vždycky se někdo najde. To je jasné, nějaký OC slabších modelů, a tím dosažení frekvence těch vyšších, to je taky jasné, ale ani jeden screenshot, fotka, nic. To mi prostě přijde divné. Navíc mám prostě právo na svůj názor, a netvrdím, že je to celé špatně. Kus práce si do toho dal, ne však úplně do neprůstřelného testu.
17.4.2007 13:55:18   84.42.246.xxx 3433
Jestli jsi dobře četl článek, tak tento článek vzniknul primárně pro Extreme PC - myslíš si snad že oni tam ty procesory nemají?
Tohle všechno dá hodně práce otestovat, přesto je to však reané - odhadnul bych to tak na 50h práce.
Překvapuje mě, že když autor udělá něco moc dokonale, tak ho začně někdo podezřívat, místo toho aby byl rád za megarecenzi ...
17.4.2007 14:47:03   81.92.159.xxx 3333
Zpochybnit lze cokoli a to velmi snadno. Škoda, že to většinou stačí, o důkazy se pak většinou nikdo nezajímá. Každopádně nechápu, jak by fotka desky se socketem F "přidala na věrohodnosti" testu To mi vážně uniká
17.4.2007 10:06:51   82.100.63.xxx 3232
Nevite nekdo kdy maji zacit c2d zlevnovat? Rad uz bych si konecne poridil nahradu za muj a64 3000+ ktery uz si nedava hry jako "za mlada"
17.4.2007 11:13:53   158.194.74.xxx 3331
Pokud se nemylim, tak podle Intelu by meli 22.4. - vic trebas na nejmenovany webu
17.4.2007 11:21:48   158.194.74.xxx 3232
Moooc pekny clanek. Skoda jen, ze prevlady testy "odladenych" aplikaci pro vice-jadra. Chapu, ze jejich nastup je jasny a pro jejich uzivatele je to jasna volba. To mimo jine ukazal i tento mega test. Bohuzel Photoshop nebo xMarky si moc nezahraju ;) A tak by me spise vice zajimalo "singl-jadro testy" jako jsou gamesky. A zjistit tak pomer cena/vykon u A64 vs X2 vs C2D...
Ale hezky prehled ;)
17.4.2007 11:39:21   83.240.11.xxx 3231
Jinak jestli bych ze za něco přimlouval, tak měření teploty/spotřeby (W) (idle a load) ... pro hodně aplikací (HTPC, kanceláře ...) je to imho důležitější než výkon. Přeci jen když CPU uchladíte pasivně (chladičem do 1000kč), tak je to jiná káva než to největší dělo.
17.4.2007 11:44:42   217.196.215.xxx 3231
Zboznuju clanky, ktere jen potvrzuji, ze jsem s E6600 neslapnul vedle :-)

Ale vazne. Tohle jsem si s radosti precetl a doufam, ze az se ATi konecne rozhoupe s R600,
tak bude podobny clanek na grafarny!

Fajne! :-)
17.4.2007 11:54:11   80.65.176.xxx 3332
Fajn clanok, len mi tu trocha chyba pomer cena/vykon.
17.4.2007 12:22:41   194.108.132.xxx 3431
Pomer cena vykon je osemetna vec...napr Core 2 Duo 6400 si stoji v zakladu spatne ale pri oc je jeho uzitna hodnota mnohem mnohem vyse...kazdy se musi zamyslet a zhodnotit fakta sam bohuzel. Nelze se spolehat jen procentualni vyslekdy tohoto typu.
17.4.2007 12:36:18   194.160.194.xxx 3333
S akou doskou ste testovali procesory pre socket 939? Na zaciatku clanku su len dosky pre am,775 a F.Dakujem
17.4.2007 12:41:45   80.78.144.xxx 3539
Strasna sranda je,ze to uzasne pentium Core 2 Extreme QX6700 (2.66GHz - 2x4MB L2 - 2xConroe 65nm) to fakt vyhralo, ale mala vada na krase je ze stoji cca 26000 a pritom A FX74,ktery byl vetsinou pod nim (ne vsude) stoji cca 11 000.Podle me byt zatvrzeli intelak je dost financne narocne.Ja mam doma A 3000+(Winchester 1,8GHz) coz je tady vykopavka ale az si budu stavet novy komp bude to zas Athlon. Ale samozrejme nic nikomu nevnucuju.
17.4.2007 14:49:43   85.13.78.xxx 3432
Chlapce si krapet mimo ty athlony tam v tom testu byly dva na jedne desce = 2*11000 + specialni deska pro socket 1207 a intel ma ted hodne slevnovat takze se uvidi jinak ty dve reseni vychazeji cenove zhruba stejne a pritom je intel vykonejsi...
17.4.2007 18:39:25   195.47.82.xxx 3333
Clovece mas pravdu, jsou tam dva procaky z rady FX.
Ja jsem se u toho prispevku kolegy tak trochu zarazil, protoze mi pripadalo divne, jakto ze dvakrat levnejsi dvoujadro podavalo skoro stejny vykon, jako nejvetsi nynejsi pecka Intelu - to by kdokoli mohl tvrdit, ze je intel shit :-D

Vykonnostni rozdil je minimalni, a v testu nebyli obsazene vysledky pretaktovani.

Vykonem to vyjde tak nastejnou.
Spise by mne zajimala spotreba a nutnost reseni chlazeni obou sestav.
18.4.2007 07:58:51   80.78.144.xxx 3332
Sorry sem se blbe dival nebylo moc casu
17.4.2007 13:10:08   82.209.34.xxx 3331
Vím, že se to do této diskuze moc nehodí, ale mám nový Athlon 64x2 do s939, místo jednojádra.
mám takový problém, že když procesor nataktuju (2800mhz), tak mi jeho frekvence skáče klidně i 150mhz nahoru a dolů, a napětí na cpu kolísá klidně o 0,1 voltu nahoru a dolu. je to základní deskou (NF4), nebo zdrojem (400w chieftec)? Před tím jsem měl Athlon 64 3000+ taktlý na 2,5ghz a nedělalo to.Nechápu. Paměti jedou stejně, fsb je 280mhz místo 278. Že by to neutáhla napájecí soustava, nebo zdroj? Prosím Poraďte...Díky
17.4.2007 15:15:13   160.217.215.xxx 3132
Duvod bych hledal nekde v biosu. Pravdepodobne tam mas zaplou nejakou ficurku pro automaticke pretaktovani. Napr. u meho Gigabyta je to CIA (CPU inteligent accelerator;-). Kdyz tohle povypinas, tak by se ti nemel procesor pretaktovavat. Informace hledej v manualu k desce. Dalsi vec je pak Cool & Quite, ktery podtaktovava procesor, kdyz neni vytizeny. A posledni veci muze byt software pro pretaktovani/podtaktovani procesoru jako napriklad RightMark CPU clock utility.
17.4.2007 13:32:55   147.32.115.xxx 3531
Jak to, ze do diskuze jeste neprispel Radek Hulan ?
17.4.2007 16:38:17   81.201.54.xxx 3332
Asi dostal ban i na nick "naprosta lama" :-)
17.4.2007 19:07:13   82.16.92.xxx 3132
Hulan ,ten prikurovac nVidie jeste zije?
17.4.2007 19:57:35   83.240.38.xxx 3931
Test je skvely, chtel jsem mrknout do shopu ExtremePC, co tam nabizeji... a maji pouze GPU, RAM a omluvnou hlasku z UNORA, ze vybiraji produkty do nabidky. Asi jsou pred krachem a budu muset koupit jinde - fakt reklama jak noha pro ne...
17.4.2007 21:20:32   195.250.131.xxx 3331
Kluci dekujeme za supr clanek! Jen tak dal!
18.4.2007 07:56:01   192.249.36.xxx 3231
Protoze s tim jak je stale neco noveho bychom se nedockali nikdy, ALE urcite by neskodilo dalsi procesory doplnovat. Ted se oz objevuje v cenicich Intel C2D 6320, je otazka jak pujde taktovat, kazdopadne pomer cena/vykon by mel byt urcite zajimavy...
18.4.2007 11:39:13   85.248.3.xxx 3231
Krteček by řekl pěkné plátno. Moc se mi líbí tento článek. Autor si s tím užil a proto na rozdíl od krtečka neplátnuji ale smekám klobouk.

PS: Nenašel jsem tam srovnání Výkon/Cena to by mne potěšilo.
18.4.2007 12:22:39   84.244.118.xxx 3332
Zdravím všechny
Nevíte, kde můžu stáhnout tu scénu, která se rendrovala jako test do 3DsMaxe 8?
18.4.2007 13:14:40   194.108.132.xxx 3234
Renderovany charakter nemohu poskytnout k dispozici, nebot se jedna komercni praci prave vyse zmineneho kolegy, ktery mi s testem pomohl. Sam bych MAX asi nezvladl.
18.4.2007 13:26:58   217.31.50.xxx 3332
Test se mi moc libil a vice mene s nim souhlasim... obdivuju ze jste si s nim dal tak velkou praci... jen me mrzi ze neopravite v textu chyby na ktere je poukazano
18.4.2007 17:12:32   88.103.26.xxx 3333
Ten kdo čte už jistě ví že Intel už má prvních 5 prototypu proceorů vyrobených 45 nm technologií =>nižší spotřeba a vyžší výkon :-D , takže se da předpokladat že tak do roka se oběví první procesory s touto technologií na trhu a to bude teprv mít AMD problém jak držet s Intelem krok :-).
19.4.2007 10:06:22   62.240.183.xxx 3530
OBJEVI
malem mi to vyrazilo cocku z oka ...
18.4.2007 17:23:04   88.103.26.xxx 3233
Tak menší oprava Intel holdá nasadit první procáky s 45 nm už do konce roku takže bych si na tu stavbu novýho PC ještě počkal :-).
18.4.2007 20:58:26   83.240.38.xxx 3432
To si jako vazne myslis, ze ten, kdo ma ted prostredky nebo potrebu (nebo oboji) ke stavbe noveho PC, by mel trictvrte roku pockat?
19.4.2007 13:44:52   212.55.244.xxx 3431
Pre vasu informaciu, mate tam zle LAME logo, uz par rokov je oficialne nove logo, viz stranka projektu (podla mna je aj krajsie :-)
project
19.4.2007 16:02:25   91.127.96.xxx 3031
Mam ASUS AV8-E deluxe socket 939 a procesor athlon 3000+.Chcel by som ho upgradovat a uvazujem o Opterone 170,len neviem ci by mi to na tejto doske slapalo.Momentalne nemozem zohnat neaku rychlu x2 tak uvazujem nad nim.Ak by ste mohli poradte mi.Dakujem
20.4.2007 09:31:14   62.209.196.xxx 3230
Chtel bych se jen zeptat, proc neni v testu Brisbane. Ten ma preci vetsi cache a bezi na nativne na 1.9 GHz. V obchodech uz vetsinou prodavaji jen Brisbane. Neni mozne ho tam doplnit? dik
20.4.2007 11:08:50   213.192.60.xxx 3132
Takze postupne:
test je pomerne dobry, beze sporu uzitecny

ale X2 90nm 3600+ nema 1,8Ghz, ale 2Ghz
stejne jako 3800+, jen ma polovicni L2

napsat, ze zadny AMD nema na E6600 ... no nevim, je tam rozdil 8% oproti 6000+ a pouziti jiny desky

a to slovo colectiv .... z toho je mi opravdu na zvraceni


20.4.2007 16:15:00   194.108.132.xxx 3329
Je třeba v prve rade umet cist...E6600 je nejlepsim procesorem pro koho?..chvalne zkuste si to precist znova...dokonce to vysvetli i to proc to nemuze byt A 64 X2 6000+. A 64 X2 3800+ nema polovicni cache je presne takova jaka je tam napsana. A kvuli slova \"colectiv\" si stezujte to vam schvaluju.
20.4.2007 18:54:20   83.208.121.xxx 4031
Muze mi prosim vas nekdo vysvetlit, jak je mozne, ze x2 ma lepsi vysledky ve hrach nez 3700+, i kdyz maji vlastne stejny takt? A FX-55 ma dokonce vyssi frekvenci o 400mhz a taky je v poradi ve hrach az za x2 4200+. ja myslel, ze testovane hry nepodporuji dual core procesory..diky
20.4.2007 19:06:37   213.192.60.xxx 3231
Ano, v prve rade chce umet cist.

Nekritizoval jsem zaver, ale komentar nekde pod grafem z testu na standartnich frekvencich. Tam my prislo takove silacke hodnoceni na zaklade rozdilu 8% trosku prehnane (vzhledem k jine desce atd).

Polovicni L2 samozrejme nema X2 3800+, ale prave X2 3600+ ve srovnani s X2 3800+. Cili jsem tim mel na mysli, ze oba maji 2Ghz, jen je rozdil v L2. Meli jste to spatne (L2 jste meli dobre, ale misto 2,0 jste u 3600+ meli jen 1,8Hzh)- koukam, ze uz je to opraveno.
20.4.2007 21:23:08   85.160.40.xxx 3130
Jj, byla tam chyba v taktu. Ale stejne by me zajimal ten X2 3600+ Brisbane. Ma pry pomalejsi cache a hur se taktuje, tak by me zajimalo, jak by si vedl ve stejnych testech za stejnych podminek.
23.4.2007 14:09:35   193.87.208.xxx 3131
Je rozdiel vo vykone medzi Athlonom X2 EE a Arthlonom X2 bez EE?Ci sposobuje tato uspora energie pokles vykonu v niektorych aplikaciach...
26.4.2007 07:48:15   194.212.40.xxx 3131
Tenhle test je fak super, mám už delší dobu zálusk na pořízení novýho PC a tak se mi to moc hodí, taky se hodí že sou teď pořádný slevy CPU od Intelu, koukal jsem na datapoint.cz a ceny tam jsou dost dobrý. Teď už by to jen chtělo takovejhle test na MB, RAM a VGA
26.4.2007 20:04:25   88.212.20.xxx 3136
Zaregistrujte sa a zahrajte si aj vy skvelú online stratégiu !

http://www.travian.cz/?uc=cz1_13366
2.5.2007 19:42:30   193.179.143.xxx 2929
Chtěl bych se zeptat, v článku uvádíte hodnoty času převodu videa. Já si vždycky myslel že převod videa znamená z nějakého formátu do jiného, třeba z avi do mpeg4. Mám v tom trochu zmatek zde to spíš vypadá že se video jen přehrává. Mohl by mi to někdo vysvětlit jak to tedy je?
11.5.2007 15:17:37   195.39.34.xxx 3030
Vybrany usek videa byl preveden do daneho formatu.
16.5.2007 19:13:52   193.179.143.xxx 2929
Díky svému jmenovci a kolektivu ..:-) za skvělý přehled, který mi pomohl se orientovat při sestavení nového pc! Jen tak dál! :-)

Petr Štefek
23.5.2007 08:50:20   195.146.132.xxx 2927
Konvertovanie do DivXu s Intel Core 2 Duo E4300 1,8Ghz 2MB Dual FSB 800Mhz, Doska bola s integrovanou unichrome presnejsie neviem a Giga pamäte a disk samsung.
Intel Pentium P4 3,0Ghz 2MB Cache FSB 800Mhz, IBM A51, 512 MB Ram 533Mhz, interovana intel GMA 900


Intel E4300 - 3:43
Intel P4 630 - 5:13

Ako testovacie video som zobral ukazku zo stranky www.svlikani.cz ma cas 2,58, velkost 26,1MB,


Video 1242Kbps 640x480, Audio Windows Media Audio 9.1 64 kbps, 44 kHz, stereo (A/V) 1-pass CBR,

Vzniklo z toho

Video 1141Kbps 640x461, Audio Morgan Stream Switcher DivX Converter nastaveny na Home Theater a 24,3MB
7.6.2007 06:23:57   195.146.132.xxx 2825
Nakolko som nemal naviac tak mam doma E2140 cas v komprimacii ma 3:47 pri standardnej frekvencii 1,6 a pri taktnuti na 2,08-30% spravil cas 2:56 takze fajn celkom
6.7.2007 14:03:31   89.103.10.xxx 2524
4000+ 90nm SIO
4000+EE 65nm SIO výrobní proces
Bude mezi nimi rozdíl ve výkonu ve hrách ?
19.7.2007 15:58:52   88.212.20.xxx 2723
Anie nie rozdiel bude len v tom ktore viac zerie (+EE energy efficient) menej bude zrat EE

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

870 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 421.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.