Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Jmenuji se Opteron, AMD Opteron144
Jmenuji se Opteron, AMD Opteron144
autor: Z. Obermaier , publikováno 4.10.2005
Jmenuji se Opteron, AMD Opteron144

Společnost AMD na konci prázdnin v tichosti rozšířila svou nabídku a uvedla na trh levný, původně serverový procesor Opteron 144, který je však možné osadit v mnoha "civilních" základních deskách s paticí 939. Uvedení tohoto procesoru vyvolalo malou bouři - potenciál při přetaktování prvních kusů byl obrovský. Prvotní nadšení ale vystřídaly chvíle střízlivění a my se podíváme, jak je to s tímto procesorem doopravdy.


Jmenuji se Opteron, AMD Opteron144

Po shlédnutí testů se mnou asi budete určitě souhlasit s tvrzením že dobře přetaktovaný "Opteron 144" je skutečně "Hammer - kladivem" na všechny ostatní dnes dostupné procesory a je bezesporu jedním z nejvýkonnějších jednojádrových procesorů na dnešním trhu, i nejvýkonnější Pentium 4EE  nechal ve všech testech daleko za sebou, vyrovnat se mu může pouze "Athlon FX57" který podle mé vlastní zkušenosti ale půjde přetaktovat také jen málo nad 3GHz, hlavně je ale za cenu 32 000Kč v pohledu "Opteronu" za 5000Kč neprodejný.
I když je na tom tento procesor v současné době poněkud jinak, než jsme viděli v původních recenzích, stále se dá považovat za nejlepší koupi pro majitele základních desek s paticí 939.

Možnosti vysokého přetaktování závisí na množství faktorů, kvalitní zdroj a základní deska, která umožní zvedat frekvenci FSB nad 300MHz, a především kvalitní paměti jsou základem k co nejvyššímu přetaktování tohoto procesoru. Pokud váš systém tyto požadavky splňuje můžete si s klidným svědomím nový "Opteron" pořídit a dát se do taktování. Možná už nikdy nebude podobný procesor s takovým poměrem cena/výkon k dostání, za cenu za kterou je možno tento procesor koupit neseženete dnes nic lepšího.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.10.2005 05:43:42   62.65.180.xxx 6579
konene je recenzia na opterona lebo sa mi nechcelo ju citat po angl.alebo po korejsky lebo neviem tieto jazyky ale inac je to velmi dobra recenzia
4.10.2005 06:02:01   195.47.53.xxx 7862
taXi si mal precitat recenziu od Petra Orla na svethardaware.cz, ktora vysla uz 5.9.2005...
4.10.2005 06:10:56   213.180.46.xxx 102112
pokud máte možnost .... tak není nad čím váhat, určitě neuděláte chybu, právě naopak.
právě naopak - tak udelam chybu, nebo ne?

4.10.2005 06:53:02   158.193.180.xxx 7467
Ze novinarska verzia je jednoducho Bozska, ked si ho ale kupite bezne v obchode mate dost velku sancu ze so Sempronom 3100+ to vytiahnete vyssie.
Cele mi to pride len ako jedna velka hra a clovek do toho s ocakavanim... co si vytiahnem z klobuka? ;)
10.10.2005 11:30:42   155.208.254.xxx 6966
Semp... CO ? Az budes hrat na Sempronu vse v 2048x1536 pri maximalnich detailech a naprosto plynule jako ja na OC Opteronu, tak si povime ... :-)
4.10.2005 07:09:24   212.71.129.xxx 190134
Na to, že jste jako recenzent nováček, máte docela odvahu psát na začátku článku poměrně sarkasticky o "reklamní kampani"... To zrovna do novinářské etiky nepatří. Navíc byla recenze Opteronu 144 na SHW pokud se nepletu vůbec první na internetu (počítám i zahraniční servery), takže jestli si tím třeba nekomponzujete to měsíční zpoždění. To ale není podstatné. Hlavní je, že Petr Orel uvedl Opteron 144 do podvědomí českých uživatelů, na hodnotu TCaseMax, kterou se v článku tak oháníte, přišel také on a o architektuře procesorů toho ví určitě více než vy. Takže to jen tak na okraj.
4.10.2005 08:18:50   194.108.132.xxx 87103
jen tak mezi nami jsou tam jasne uvozovky, ten clanek byl hodne dobry, a jeho vysledkem byla kruta reklama pro Opteron 144... proto reklamni kampan v uvozovkach:-).

TcaseMax se resi po zahranicnich forech uz nejaky cas pred uvedenim na clanku na SHW...takze bych netvrdil, ze Petr s tim prisel jako prvni na svetlo bozi:-)...jakkoli je to dobry autor.

Dulezity je clanek jako celek, takze tady please nevyvolavej flamy. Opravdu nepochopim, proc mas snahu v diskuzich na PCT podnecovat rivalitu SHW a PCT...a vzdycky prijdes temer s nejakym obvinenim. Tusim, ze minule jsme si o tom popovidali dost:-).
4.10.2005 08:33:53   212.71.129.xxx 11587
Nevím, jak to přišlo tobě, ale mně to vyznělo docela útočně. Ono přeci jenom tvrdit o nějakém webovém periodiku, že je "reklamní", už samo o sobě vypadá na snahu vyvolat dojem neserióznosti. A my se taky v článcích do PCt nenavážíme. Prostě mi to přišlo nefér a chtěl jsem, aby se k tomu vyjádřil OBR, nebylo to mířeno proti tobě.

Ad TCaseMax - ano, mluvilo se o něm, ale ten klíčový průzkum z několika světových i našich fór udělal Eagle Do té doby žádné shrnutí a souvislosti nebyly jasné.

Jinak článek je OK, to nepopírám, jenom mi vadilo to pošťouchnutí na začátku.
4.10.2005 08:53:59   82.99.146.xxx 6669
Poštouchnutí made by PV. OBR za nic nemůže. :-) Navíc bych ale podotkl, že zmíněný článek skutečně způsobil to, že¨velká spousta lidí byla neskutečně neodbytná a chtěla jediné, Opteron 144 a jak se divili když ho ve finále přetaktovali o poznání méně něž v článku.
4.10.2005 10:11:16   82.99.146.xxx 11469
Ještě bych si dovolil podotknout jedno, všude jinde ve světě mezi sebou weby takhle řevnivě nesoupeří, spíš spolupracují. Jenže u nás? SHW proti PCT nebo naopak a je to tady pořád. Co to vlastně přináší, jaký to má efekt pro čtenáře (stejně většina z nich čte obě periodika). Efekt je samozřejmě žádný, jediné co z toho vyplývá je to, že oba weby působí někdy jak malé děti na písečku, který je v tomto případě poněkud malý. Nevím jestli si to jednou někdo z nás skutečně uvědomí, o čemž upřímně pochybuji, ale je to stále stejná píšnička s fraškou v refrénu. :-/ A myslím, že v tomhle se mnou bude spousta lidí souhlasit. Místo společné cesty za informovaností čtenářů je tady jen mumraj.
4.10.2005 19:40:41   212.71.129.xxx 9375
S tím samozřejmě souhlasím, ale v tom případě nechápu tu poznámku na začátku článku. Navíc ono pošťuchování je vždy z vaší strany, alespoň co se týče oficiální publikace na stránkách časopisu. Poznámky v diskusích máme na triku všichni... a to, že si hájím server mi přijde poměrně logické - kdyby v recenzi nic nebylo, nemám důvod sem psát.
5.10.2005 18:02:00   82.99.146.xxx 6372
Poznámka byla míněna jako zlehčení, nic víc. A vždy je to s naší strany? No asi to tak bude, my totiž blednem závistí, že jste byli první haha. Myslím si však, že v minulosti to bylo poněkud jinak a v současné době to zase někteří jedinci z Vaší strany barikády dělají byť neoficiálně, ale zato pravidelně! No nemá cenu se přít, a to jsem ani nechtěl. Have i nice day vertexi. :-)
4.10.2005 07:23:55   213.180.48.xxx 8661
Neni to spatne, ale myslim ze pretaktovat CPU s TC 65 neni zadne umeni, proc netestujete treba nejrozsirenejsi verzi s TC 57? To je verze ktera bude zajimat nejvice lidi a ne to co je uz nedostupne a hlavne jak je tu uvedeno jiz mesic zname!
4.10.2005 07:59:00   195.98.131.xxx 6170
Velmi dobry clanok.
Aj v nom vidno, ze rozdiel medzi Sempronom a Athlonom je mensi ako 20% vo vykone. Nechapem preco sa niektori ohanaju tym, ze ma malu cache a ze je pomaly.
4.10.2005 08:30:50   194.108.139.xxx 5351
Kdo používá kompl z velké části i na hry, tak je rozdíl mezi testovanými CPU v podstatě nulový, protože v rozlišení 1024*768 a vejš + nějaké vyhlazování, ve kterém všichni hrají, už je CPU na druhé koleji.
4.10.2005 14:26:56   83.240.11.xxx 5856
Ano, to je pravda, imho se velka cache zas tak moc nevyplati...
Tyto grafy ukazaly zvyseni vykonu o x%. To je fajn. Ale kdo hraje v 640x480? Ve vysssich rozlisenich budou rozdily mnohem vyrovnanejsi (protoze zas tak moc nehovori o vykonu CPU, ale spis GPU).
Stejne tak na praci je cache precenovana ... minimalne v 50% vypocetnich uloh jde ciste a jenom pouze o frekvenci (matematika, rendering ...) jedine dnas sifrovani a komprimovani dava docela slusny + pro vetsi cache ... jinak vicemene nic.
Tim samozrejme nechci velkou cache zatracovat, jen naznacit, ze se jeji vyznam casto zbytecne zvelicuje.
5.10.2005 18:09:13   62.245.70.xxx 5659
Ano souhlasím s tímto příspěvkem. O výkonu ve hrách při podobném taktu CPU rozhoduje grafická karta, o tom není nejmenších pochyb. Nechápu proč autor testuje hry v rozlišení 640*480? A žádám vysvětlení. Potenciál přetaktování tohoto Opteronu je opravdu obrovský, ještě že pracuji v nejmenovaném velkoobchodu s výpočetní technikou v oddělení CPU, RAM atd. a můžu si tyto nádherné kousky pěkně před koupí otestovat a vybrat si ten nejlepší:-) Víte jak takový Opteron144 voní když ho vytáhnu z krabice:-) Teď ale upgrade neplánuji, ale kdyby ano určitě bych zůstal věrný stáji AMD a jejich nového šampiona Opteron 144 bych si určitě pořídil.:-)
5.1.2006 22:03:09   158.193.84.xxx 4443
Skoda ze netestuju vykon v aplikaciach, ktore pracuju s grafikou (napr. CAD alebo Photoshop), ludi, ktori vyuzivaju PC najme na pracu a nie na detinske hranie, by taketo testy velmi zaujimali....
4.10.2005 08:55:33   194.108.139.xxx 5958
samozřejmě v ostatních programech, kde náskok byl, tak bude i nadále...tam grafika roli nehraje.
4.10.2005 08:07:09   147.33.10.xxx 6058
Muzete mi nekdo rict, proc v grafech neni Venice 3000+, se kterym by spousta lidi chtela videt srovnani? Co s 3000+ s 754?

BTW zanamej ma Op144 a divi se, ze mu nejede na 2800 - ono kdyz to odflaknete fanem za 300-400, tak se nedivte...
4.10.2005 09:10:45   80.95.118.xxx 6364
n pokud se nemylim tak venice bude nekde mezi AMD 64 3000+ s754 a opteron 144 na zakladni frekvenci.
spis bude shodne se s754.

stejny takt, stejna L2, vede jen dvoukanalovym radicem.

RAD
4.10.2005 17:27:10   84.242.95.xxx 5657
no, pokud vim, tak dvoukanal. radic dela asi 10% k dobru, takze shodne se s754 asi ne ;) Ale to nedava odpoved na moji otazku, proc ten procesor v testu neni! Stejna revize, stejnej zakladni takt, akorat polovicni L2 case a jinou MTc...
5.10.2005 06:16:15   194.149.102.xxx 5151
10% k dobru? jak kde... u K7 to bejvalo možná i víc ale u K8 se to projeví spíš jen v pár případech
5.10.2005 08:07:08   147.230.164.xxx 6163
10%? a to jsi vzal kde? na mým xp2200+ je to maximálně do 4 % a to ještě v syntetickejch testech
4.10.2005 08:39:46   212.158.130.xxx 7563
Článek není špatný, prostě kvalita na kterou jsem od OBRa zvyklý. A informační hodnota jen mírně překračuje rámec článku na svethardware - výpisem kompatibilních desek.
Nezamýšlel se autor nad tím, že pokud má zbytek národa CABGE s TCASE 57, tak by bylo zajímavé poslat ho do overclocking souboje s CABNE TCASE 65. Nevím jak ostatní, ale mě by tohle zajímalo. Myslel jsem po přečtení úvodu článku, že to bylo to hlavní co autor chtěl - přinést vystřízlivění (mírné) po článku na svethardware. Ukázat ten rozdíl mezi snem a realitou... chtělo by to ještě doplnit...
4.10.2005 09:12:01   195.113.181.xxx 5957
Jo na článek Obra jsme čekali dlouho a povedl se mu... otestoval CPU po všech možnejch stránkách a se závěry nic než souhlasit a to i přez to když máte T 57°C. prostě za 4500,- máte CPU co nakope sedínku všemu okolo je to pěkné zaskončení působení většiny z nás na jednojádrech... nemyslíte? dyť teď má plno lidí CPU FX55 nebo Fx57 jo tomu říkám pokrok ...

takže Dobrý článek OBRy

BTW: jenom by mě tak zajímalo kdo si nejvíc namastil kapsu? výrobní náklady pokud vím jsou zlomkové z ceny CPU
4.10.2005 17:31:46   84.242.95.xxx 5658
s tim mastenim kapsy: kdo si asi ted koupi FXko? Takze snad to AMD dozene mnozstvim. Jen doufam, ze prijde za rok za dva i nejaka dualcore obdoba Opterona 144...

BTW: kterej program mi vyhodi MTc? Nejak to nemuzu najit v CPU-Z a ted vyrizuju zakazku, takze nemuzu hledat...
4.10.2005 09:20:20   80.95.118.xxx 5857
no jak tak sleduji vsude breci tydyti ze jejich opteron 144 nemezi na 2800 - ze je jako nekdo podvedl.
Mam takovy divny pocit ze je nikdo nepovedl protoze si koupili procesor bezici na 1800 :-)))

ja taky nebrecim ze ze sveho winchstera dostanu jen 2520.
proste 2600 z puvodnich 1800 je preci jen 144 % :-)

RAD
4.10.2005 09:39:47   80.188.24.xxx 6563
Co by jste na 144 doporucili za chladic? Ja jsem mel vyhlidleho Thermalrighta 120, ale i kdyz jsem ho jeste nevyloucil tak se mi 2k za chladic zda dost. Thx

Clanek peknej, ale jak uz lidi psali chtelo to testnout spis TC 57. Ale i tak diky za nej.
4.10.2005 10:01:00   194.108.132.xxx 5353
Proc si ho neobednas v JSC za 1500:-)?

http://www.jsc-computers.cz/index.php?cPath=53_235&o sCsid=7a7df2b817cb91caa9821c20bbddcc88
4.10.2005 12:01:20   80.188.24.xxx 5351
No vida, to uz je lepsi cena Diky moc
4.10.2005 10:01:43   217.77.165.xxx 7263
Chcete pretaktovani serie CABGE, ale pod tou statistikou to zhruba je napsane. Kazdy CABGE je jiny a jde jinak to bych pak musel otestovat 30 procesoru abych mohl rict ze jdou na 2680MHz nebo jine konkretni cislo, takhle tam je 2600-2800 coz je v zasade pravda.
4.10.2005 10:17:56   217.77.165.xxx 71104
Jeste bych rad podotkl ze zmineny Opteron jsme meli v ruce ve stejny den jako P.O. z SHW.cz ale byl jsem nemocen a proto se clanek tak opozdil jinak by mozna vysel drive nez na SHW.cz - to jen pro stouraly kteri predhazuji o mesic drivejsi rcenzi.
4.10.2005 13:06:55   212.158.129.xxx 5352
Dobry den,byl bych docela zvedaj na rychlost instalace aplikaci,kuprikladu her.
Napr. vliv CPU na loading a instalaci nekolika programu najednou.

BTW mam doma AThlon 64 3700+ a ma deska MSI K8n3 platinum 54G neumi zvedat napeti primo,jen procentualne. .Dal jsem napeti o 5% navic a mohu dat takt 2.7 Stabil.mohu dat 15% navyseni Voltaze?

PS: Videl jsem na www.a*es.cz (censored Opteron 144 s jadrem Venus,dokonce me ujistovali ze je to opravdu Venes pro s 939,muzete se na to podivat?Nikde na internetu se o nem nic nepise..teda krome vyrobce.
8.10.2005 12:19:15   83.208.149.xxx 5554
Co sem talcis Axes . Zase kecaj je to porad stejne jadro..... oni napsali ze X800GTO ma 16pipek (no meli parvdu..... ono fyzicky to ma ale 4 jsou vyple pri vyrobe ;) )Jinak je to cool firmicka!
4.10.2005 14:25:24   193.179.242.xxx 6663
Koho to zajima tak tady jsou testy pretocenyho Opterona 144 TCase MAX 57 + pretocenyho winchestera pro s939
Opteron: http://www.mental-collapse/mc/op144/show.asp
Winchester: http://www.mental-collapse/mc/winch/show.asp
4.10.2005 14:27:30   193.179.242.xxx 5960
Koho to zajima tak tady jsou testy pretocenyho Opterona 144 TCase MAX 57 + pretocenyho winchestera pro s939
Opteron: http://www.mental-collapse.cz/mc/op144/show.asp
Winchester: http://www.mental-collapse.cz/mc/winch/show.asp
4.10.2005 14:44:03   82.117.134.xxx 6468
Vcera mi dorazil CPU z Levi a mel jsem stesti protoze byly okamzite rozebrane a dalsi az 18.10.
Takze deska ABIT AN8 ULTRA bios 1.7 a CPU slape v poho na 2925 (325x9 pri 1.525V)
Jinak dle Tmax=57°C coz jsem celkem koukal ale CPU jde taktovat stejne jako 65 a nebo 69.
Pouzite RAM A-DATA VIESTA DDR600 2x512MB pri 2.85V
Takze pokud jeste vahate tak jdete do toho je to fakt super CPU.Howg
4.10.2005 15:46:34   82.100.0.xxx 6157
Nevím a nechápu proč autor opoměl srovnat tak často kupovaný AMD 3000+ Venice 939 s Opteronem 144. Samozřejmě náležitě přetaktovaný na 2700Mhz. Podle mně jsou tohle dva největší konkurenti co se týká ceny/výkonu. Opteron je kapánek(možná velký kapánek) výkonější,ale právě o kolik v přetakování obou jsem se tu chtěl dozvědět. A logicky to i čekal.Bohužel se tomu tak nestalo. Je to na cca 90% stejná recenze jako na světhardware.Nic nového se tu člověk nedozví,jen o tom,které desky jej podporují,ale to už každý co chodí na stránky pctuning asi ví:-). A souhlasím s otatními,kteří tu píší o tom,že se měl testovat(normál i přetaktovanej) i TCaseMAX 57,protože tento má většina.Pokud autor na začátku píše o "reklamní" recenzi u SW,tak z této to čpí ještě víc.A je už jedno jestli reklamní byla či nebyla. To by recezne nemohla být žádná,kdyby se recenzeti podezřívali.. .Osobně jsem touto recenzí zklamanej.... .Vzhledem k tomu, že vyšla o měsíc později jak na SW,tak informovanost nulová.
4.10.2005 15:50:01   195.212.29.xxx 6461
Mam kousek se seriakem 50176... V Prime95 bezi stabilne na 2800 s napetim 1.55V Jedina vec co me zajima jesli maji na pretaktovani naky vliv ramky (ted tam mam strcene ze stareho kompu nake dve ruzne nonamy na 333MHz- prdel je ze bezi defaultne v dual channel a cekam na MUSHKINY 4400, tak nevim jesli muzu ocekavat jeste par MHz navic...?)
4.10.2005 16:08:41   213.192.55.xxx 5757
Pekna recenze. Na SHW casto nechodim tak sem se tyto informace dozvedel jako prvni z PCT a docela me to prekvapilo. Myslim ze by bylo ale lepsi testovat dostupnejsi verzi CABAGE. Jinak na Mironetu "pry" prodavaji verzi CABANE zde je link
A hlaven bych se chtel zeptat proc ve vsech obchodech je uvedeno jadro Venus a ne San Diego, kdyz tady o Venusu nebyla ani zminka. Je v tom nejaky rozdil ?
4.10.2005 16:15:53   84.47.33.xxx 5959
Pohol my si prosim skontrolovat link. Dik
4.10.2005 18:20:54   213.192.55.xxx 5351
Jo promin nejak sem tam vlozil spatnej link ... pradon spravnej je Mironet
4.10.2005 16:56:35   85.216.176.xxx 6260
v tej diskusii mi niekot chyba ))
4.10.2005 17:33:40   84.242.95.xxx 7763
ja mam takovej pocit, ze sem toho dotycneho potkal osobne na ulici, proto: Radku, nesel si dneska zhruba kolem 11:30 okolo menzy CVUT v Dejvicich? Bejt si jistej tak nadhodim na kamose neco ve smylu: "koukal si na toho teenagera jak objel klicem tu corvettu?"
4.10.2005 17:31:01   194.149.102.xxx 5252
Všimněte si, že Sempron který stojí ve verzi 2800+ asi 2 litry je při stejných taktech skoro stejně výkonný jako sourozenci s větší cache. Opteron 144 je fajn, ale takový Sempron na 2,5GHz to už je taky docela nářezovej procesor... nevim jak je to vlastně s taktováním, na těch 2,8 se asi dostane málokterej, i když někdo tvrdí že když maj menší cache tak by měly jít líp...
4.10.2005 19:52:34   84.242.95.xxx 6663
Presne tak, taky sem to chtel napsat...
Koupil sem Sempron64 2800+(2200,-) a MSI K8N neo FSR(2000,-), nataktil sem ho na 2600MHz...a to je dooost solidni vykon za naprosto bezkonkurencni cenu!
4.10.2005 21:42:03   217.119.114.xxx 5352
Nechapem preco tento kusok hardwaru nedostal ziadnu cenu alebo tip od PCTUNIGU?!
4.10.2005 22:19:50   217.118.103.xxx 5857
mám doma kúpeny procak A64 3200+ soc 754 ... chcem kupit dosku Asus K8N4 - E Deluxe... Lenze mam problem... Viem ze pre procaky od AMD su najlepsie pamate s co najmensimi latenciami... A tu je ten problem... Lebo chcem kupit 400MHz moduly Apacer, ale tie maju CL2,5 ale ja by som chcel s CL2 ... A s CL2 viem zohnat iba 333MHz moduly... tak sa chcem spytat ci je lepsie kupit ten 400MHz CL2,5 modul alebo ten 333MHz CL2 modul... Bude stacit pre AMD 64 333 MHz modul? Diky za odpoved
5.10.2005 06:18:56   194.149.102.xxx 5858
ono se to spíš jen tak řiká, ve skutečnosti když koupíte třeba DDR400 CL2,5 modul tak ho v BIOSU můžete přinutit běhat třeba na těch 333/CL2 nebo na cca 450 (s overclockingem CPU) s CL3 a na tý vyšší frekvenci to bude rychlejší...
11.10.2005 19:22:25   84.244.81.xxx 5456
To ja bych se na 4kila vybodnul a pořídil bych rovnou Kingmax Hardcore na 500MHz/CL3.. Frekvence je frekvence.Latence je naprd
4.10.2005 22:22:20   195.91.115.xxx 5758
ok len by si nam mohol vysvetlit ako to ze v teste superpi je sempron 3400+ 2000mhz 256k cash rychlejsi ako athlon 3000+ pre socket 754 2000mhz 512k cash
4.10.2005 22:44:20   212.111.5.xxx 5959
Vlastním kousek s t Case max. 57. Moje deska je MSI K8 N Sli Platinium. Bios desky je schopen jít až na FSB 400. Možnosti desky ovšem končí na FSB 300 a dál to nejde. Procesor by šel bez větších problémů owerclokovat výše. Na procesoru mám cladič Thermalright XP 120. S tímto chladičem v case Thermaltake Sopráno při kmitočtu 2700 Mhz a při plné zátěži nepřesáhne teplota procesoru 41 stupňů C. V Core procesoru je 1.5 V. Mohu potvrdit, že vše co autor v článku uvádí odpovídá mým zkušenostem. Opteron 144 je mimořádný procesor a mohu ho všem doporučit.
5.10.2005 11:14:41   62.209.198.xxx 5858
Zdravim OBRe, pekne a vystizne schrnute...
Muzes tam zaradit dalsi MB se kterym to jede v poho, je to Epox "EP-9NPA+ Ultra", mam v nem TCMax=57°C a chodi do cca 2,8GHz pri 1,6V(ale tak 2,7GHz pri 1,475 bude ideal), az budu mit dlouhodobe testy OK, postnu ti to na foru...
6.10.2005 14:15:50   85.160.19.xxx 5758
Dobry den, mam nekolik malo dotazu.
Rozhodl jsem se pro tento procesor a ted vybiram nejake komponenty (v PC se bohuzel moc nevyznam)...

1) Deska: Jakou doporucite zakladni desku? Do 4500 Kc, nejlepe okolo 4000(+). Zaujaly me tyto tri, mate s nimi zkusenosti? Chtelo by to, aby se procesor s ni dal co nejlepe pretaktovat a aby i samotna deska nebyla tak spatna.
DFI LanParty UT nF4-D
ASUS A8N-SLI, nForce4
MICROSTAR K8N SLi-F - nForce4
(pripadne doporucte i jine, pokud budou lepsi).

2) RAM: Chtel jsem kupovat 2x 512 MB RAM otestovane na dual channel, ale mozna mi nevyzbydou finance a pak bych koupil jen jednu. Tady mam dotaz: Da se nejak zajistit, aby po koupi a pripojeni druhe pameti fungovaly spolu na 100% v rezimu dual channel?

3) Graficke karty: Vybiram mezi temito (pocitac o neco vice orientovany na hry a hlavne ho budu mit na delsi dobu):
GeForce 6600GT
Radeon X800
Radeon 9800 Pro
Radeon X800 GTO Ultimate
Krome ATI GTO Ultimate jsou vsechny zhruba ve stejne cenove kategorii.
Doporucite neco z toho, nebo treba i pockat neurcitou dobu na nove rady X1x00 za neznamou cenu?

4) Chladic: Co je dobry chladic za 700-1000 Kc (staci to?)? Je jich na trhu opravdu spousta a nejak v tom nemam prehled...

Za odpovezeni alespon nejakeho dotazu budu vdecny, dekuji.
6.10.2005 14:29:22   85.160.19.xxx 5658
Jeste jsem zapomnel pripsat tuto zadkladni desku:
DFI LanParty UT nF4 Ultra-D
7.10.2005 05:32:55   80.188.24.xxx 5757
Cau, ja zrovna jdu do tohohle...

1) puvodne jsem chtel DFI LP nF4 Ultra, ale nakonec dopadne Abit AN8 nF4 Ultra
2) pameti uz mam Geil 1M DCH 2cl, to na co se ptas ti nikdo nezaruci
3) cekal jsem na x1600, ale podle vcerejsich novinek me docela zklamal vykon (jestli ty benchmarky jsou pravy) a to ze ma 128b sbernici, ale ty technologie me na ni stejne lakaj Nakonec asi pujdu do x800GTO Ultimate, chtel jsem Fireblade nebo GTO2, ale tech se ocividne nedockam.
4) ja pujdu do Thermalrightu 120, ale asi by mohl stacit i nejakej Silencer od Arcticu

Zdar a stastnou ruku.
7.10.2005 13:43:50   85.160.0.xxx 5151
Diky diky! =)
ad 1) Mrknu se po deskach od Abit, nejak mi "vypadly"...
ad 2) Pomuze treba, kdyz koupim tu druhou od stejneho vyrobce a stejny model? Nebo to je fakt na stesti?
ad 3) Ty "nejnovejsi novinky" jsou kde? Rad bych se podival... A hlavne, kdy ma byt v prodeji (na X1600 jsem taky pokukoval)?
Jinak, na X800 GTO Ultimate nakonec nebudou penize... Bohuzel. Takze tady zbyvaji ty tri predtim a Ultimate nahrazuju ne-Ultimate.
GeForce 6600GT
Radeon X800
Radeon 9800 Pro
Radeon X800 GTO
Co je podle vas asi nejlepsi? Musim se proste vejit do 5600 Kc. (pokud vite kde sehnat GTO Ultimate za tu cenu, tak sem s tim! =) )
4) Na Thermalright 120 taky nejsou finance, ale uz jsem koukal na par vetraku za 800 a zdaly se byt dobry. Jen zatim nevim podle ceho si mam ten vetrak vybrat...

Diky.
9.10.2005 14:51:08   213.19.126.xxx 5556
1)Ten Abit je vybornej a jdu do nej kvuli pasivne chlazenymu chipsetu...
2) jj je to o stesti
3)sekce novinky primo tady na PCT, byly tam odkazy, jinak do tech penez bych koupil to GTOcko
4)Tak to bych si asi vybral fakt nejakej Silencer od Arctic cooling (okolo 500kc) regulovatelnej s keramickyma loziskama
9.10.2005 18:00:27   85.160.6.xxx 5554
Uz mam dotaz jenom k zakladni desce. =)

Cim se nejak zasadne lisi Abit A8N NF4 Ultra od DFI LanParty NF4 Ultra-D?

Vybiram mezi temito dvema, rozdil je asi 100 Kc... Chci do toho narvat Opteron 144, Radeon X800 GTO Ultimate a 2x 512MB dual channel RAM DDR A-Data. Diky.
10.10.2005 05:30:19   80.188.24.xxx 5454
Prave ze by mezi nima nemel byt zadnej velkej rozdil, DFI asi bude o neco malo lepsi na taktovani, ale na tom Abitu lidi bezne dostali O144 taky az na +-2800, takze pro me hraje nejvetsi roli to pasivni chlazeni. Navic ted tu desku mam doma v rozestavenym compu pro kamose a ten layout fakt nema chybu, coz me jen utvrdilo v tom ze do ni pujdu. V kazdym pripade jsou obe desky vyborny a s ani jednou neslapnes vedle...
6.10.2005 16:28:52   81.27.192.xxx 5659
Takze jestli jsem ten Tcasemax dobre pochopil tak to znamena ze cim lepsi mam chladic tim vetsi frekvence dosahnu? Protoze s lepsim chladicem bych mel dosahnout mensich teplot takze Tcasemax budu dosahovat pri vyzsich taktech.

Je to tak nebo sem mimo?
Dik za odpoved.
7.10.2005 20:43:44   194.149.102.xxx 6055
no, dalo by se to tak taky říct, dobrej chladič je samozřejmě neméně důležitej jako deska. Možná se mýlím ale obecně se podle mě dá říct že TCaseMax je indikátor přetaktovatelnosti, tedy že když chytíte kus s 53° tak ho třeba nemusíte přetočit na víc než na 2,3GHz i s tekutym dusíkem...
7.10.2005 20:57:53   85.160.6.xxx 5757
Mam tu hned novy dotaz, tentokrat pouze na graficke karty s timto procesorem.
Uz jsem omezil vyber pouze na 2 karty.
Radeon X800 GT a
Radeon X800 GTO.
Co myslite, ze je lepsi karta (samozrejme vcetne pretaktovani, ale pouze softwaroveho!)?
8.10.2005 18:50:07   82.99.146.xxx 5856
Rozhodně bych volil 12 pipelinovou GTO. Navíc je tam reálná možnost jednoduše kartu odemknout kartu softwarově na nejrychlejší X850XT z řady X8xx. Více zde
9.10.2005 01:14:24   85.160.13.xxx 5655
Nyni uz mam asi vybrano, ale pridala se tam zase dalsi, skoro stejna, karta.
X800 GTO a
X800 GTO Ultimate.
K Ultimate bych rovnou dokoupil nejaky 120mm vetrak, ale mam tu problem, kam ho mam umistit? Primo nasmerovat na grafickou kartu? Skladam PC poprve a s timhle si nevim moc rady.
A nevite kdy se dostane do prodeje GTO2?
Diky
8.10.2005 10:16:23   62.240.163.xxx 5655
Dobrý den, v článku se píše, že je kompatibilita i s deskou Gigabyte nForce 4. Má někdo GA-K8NXP-9 a Opteron 144, nebo můžete potvrdit, že tato kombinace je 100% bez problému. Děkuji za jakékoli info.
8.10.2005 18:42:34   82.99.146.xxx 5554
Procesor jede zcela normálně ve zmíněném gigabytu. Doporučuji ale upgradovat bios na poslední verzi.
11.10.2005 08:10:57   155.208.254.xxx 5654
tak sem si precetl tenhle squelej clanek a hned sem to vyzkousel - nasel TCase Max = bohuzel 55 C.Napeti 1.519, 290FSB(2610), pri 300x9 Uz po case nahodne neco spadne a nad 312x9 to uz nenabehne. pri 1.55 V jde teplota rychle nahoru, 52 C ! ... I tak je vykon skoro u A FX 57, takze neni o cem ...
16.10.2005 15:15:19   194.108.100.xxx 5560
prodam opteron 144 za 4000,-
icq 158540546
31.10.2005 12:12:59   217.112.174.xxx 5049
Mohl bych se zeptat na kolik jste nastavili děličku u pamětí?
Protože autor použil jenom 400mhz, tak by ta dělička měla být velká,ne?
Nebudou ty paměti potom pracovat pomalej než kdyby byly na 400mhz?
Předem díky za odpovědi...
2.11.2005 13:36:23   62.177.112.xxx 5650
mam CPU s označením CABGE s hodnotou Tmax 55, ted se mi dostal do ruky další kousek je to jiná serie, má označení CABNE, ale zděsilo mě to že má stejnou hodnotu Tmax, jako můj předchozí CABGE, takže taky 55, nevim co si mam o tom myslet....
5.6.2006 12:24:56   62.177.112.xxx 87
dále sem měl teď v ruce CABZE Tmax 55, a zase CABGE Tmax 57.....
3.11.2005 21:54:28   85.216.143.xxx 4950
mohol by mi niekto poslat ten program na testovanie Tcase, lebo ho nemozem zohnat, alebo napisat presny nazov, popripade link
dikes....
6.11.2005 18:09:03   62.141.24.xxx 5450
Zdravim,
tak sem si pořídil opteronka s deskou MSI K8N NEO4.Zatím mi nedorazil zbytek komponent,takže nemužu posoudit na kolik ho vytáhnu.Velice mě potěšil nápis na processoru CABNE wow
Jenže jak tak koukám co napsal smrrt no uvidíme!Do středy bych měl mít kompa sestavenýho,tak pak se s váma o muj testing podělím
Docela se bojím,že mě bude brzdit deska z reakce o pář příspěvku víše,ale i přesto frekvence 2700mhz je velmi slušnánu uvidíme...
11.11.2005 14:11:42   84.42.204.xxx 5051
Tak dej pls vědět, čekám na tvoje výsledky. Jeden kousek leží u mne na stole...
13.11.2005 14:51:15   62.141.24.xxx 5048
Tak jako jooooo!processor mi jede stabilně na 2800mhz!a to mi přitom vyplivlo 55c°MaxTcase,takže sem fakt štasnej!
Zatím mám provizorní shit chladič než mi přijde thermaltake tower112,takže sem snižil frekvenci na 2400mhz.
Všem doporučuji jak processor,tak desku MSI,která mě v přetaktování v ničem nebrzdí
Tak jooo jdu si vychutnávat F.E.A.R.)
14.11.2005 16:13:51   84.42.204.xxx 4847
Tak to gratuluju! Nemohl by jsi sem napsat kompletní sérii čísel na tvém CPU? (CABNE xxxxxxxxxx)
15.11.2005 19:19:55   84.42.211.xxx 5048
Jasně,jen co budu instalovat novej chladič! Zítra by prý měl už konečně být!tak uvidíme....zatim
12.11.2005 13:36:32   62.141.24.xxx 4947
Na netu sem nasel opterona 144 s jadrem Sledgehammer, jakej je rozdil o proti san diegu? v compech se moc nevyznam. prosim porad te
19.11.2005 09:29:28   213.180.37.xxx 4847
Nazdarek. Pred par dny jsem se konecne rozhoupal, a koupil jsem si nove PC. Jako zaklad jsem pouzil desku ASUS A8N-E a Opterona 144 + 2xKingston 512 400MHz CL 2,5...
Byl jsem nadseny z toho vyse zminovaneho pretaktovani. Bohuzel jsem vsak mel smulu. Muj kousek opteronu je CABGE s hodnotou Tmax 55... Nema cenu se tu bavit o dobrem chlazeni, jelikoz jsem pouzil velmi brutalni chladic
http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=56287
+ 12cm ventilator. Bohuzel se mi nepodarilo pretaktit tento kus na vice nez 9*240=2160.
Nepripadam si podvedeny, jako to psal nekdo vyse, jelikoz jsem si opravdu koupil procesor s frekvenci 1800MHz...
Teplota v klidu je 29 stupnu a pri zatezi 39, coz opravdu nejsou vysoke hodnoty. Pameti bezi na 196, takze ty to take nesnizuji. Jakmile zvednu hodnotu v BIOSu ze 240 treba na 245, tak uz mi PC nenastartuje... Je mozne, ze delam nekde chybu, proto bych byl rad, jestlize se nekdo z vas s podobnym problemem setkal, kdyby mi poradil.
Bohuzel si vsak mysli, ze je to skutecna hranice tohoto kousku...
Jinak i s timto vykonem jsem celkem spokojeny (lepsi by to bylo na 2500, ktere jsem planoval), pustil jsem Prime95, ten bezel v dobre, tak jsem si k tomu zkusil pustit Q4 a v klidu jsem si odehral nekolik misi. Teplota asi po trech hodinach behu Prime95 + Q4 je 40°C...
19.11.2005 10:17:09   84.42.204.xxx 5348
Zdravim Asi takhle: zatím nemám žádné praktické zkušenosti se socketem 939, ale nevěřím, že by se jednalo o selhání na straně CPU ;) Pokud ano, tak jsi rekordman, protože na horší výsledky jsem ještě nenarazil. Každopádně držim palec, aby jsi brzy odhalil, kde je chyba! No a jen pro jistotu: předpokládám, že když máš FSB na 240 MHz, používáš pro paměti dělič frekvence. Protože pochybuju, že by výše zmiňované paměti takový hukot snesli...
21.11.2005 14:31:52   85.216.178.xxx 5349
to je blbost aby ti to neslo na viac ako 2.2ghz... myslim vsak, ze problem bude v doske, predsa len asusy na amd sux... Skus vymenit dosku za daku dfi a potom uvidis

IMHO: AKO TAK CITAM TAK TIE OPTERONY SO 65 A 60 TCASE NIKTO NEMA A S TYM 57 JE TO TIEZ MALO ALE AKO VIDIM, TAK S TYM 55 MA SKORO KAZDY! a bohuzial aj ja....
26.11.2005 10:57:43   213.19.56.xxx 5248
Poradte prosim, mam Opteron 144 CABNE a ukazuje mi to Maximální Tcase parametr 55°C.Pretaktovat jde jen na 2,2 GHz, desku mam ASUS A8N-E. Nechapu jak je to mozny, kdyz se v tomto clanku pise ze CABNE je 67 nebo 65°C. Asi delam neco spatne.:-(
29.3.2006 15:33:34   213.180.32.xxx 3029
Musíš snížit HTT coz je v biosu a je na Hodnotu auto (je to ve vokne kde mas info o cpu) tak to prepni na 3x a pak byt to melo jít na 2600a mozna víc i záleži na cpu atd...
6.12.2005 13:40:46   195.113.82.xxx 4947
tak jsem si koupil opterona 144 s deskou DFI infinity ultra, všechno jede ok, k tomu ještš Kingston paměti 2x512 CL 2.5 a X800... hnedka jsem taktoval, procesor měl maximálně 32 stupňů - mam v pokoji zimu paměti jsem dal na 550MHz stále CL 2.5... procesor šel bez zvýšení napětí na 2.6GHz se zvýšením jsem zatim byl na 2.7 dál jsem ještě nešel, nebyl čas. Mám sérii CABNE... koupil jsem ho na alzasoftu, fakt skvělej procesor za ty prachy určitě doporučuju...
7.12.2005 08:44:29   213.151.246.xxx 5177
horsiu recenziu a vacsiu reklamu na AMD som v zivote nevidel...Preco ste nepretaktvovali aj ostatne procesory?Toto je velmi zavadzajuca recenzia...
27.12.2005 18:51:10   193.86.3.xxx 4644
Mám desku Asus A8N-E a moc by mě zajímalo, jak nastavit dělič pamětí? Nikde v Biosu jsem to nenašel, prostě jak zvýším FSB, zvyšuju i paměti. Jinak chci si pořídi¨t Opterona namísto Venice 3000+. Má cenu kupovat Opterona 146? Půjde líp taktotvat než 144? Mám Paměti Kingmax Hardcore PC4000 (500MHz) a běžej stabilně i na 556MHz (teda s docela děsivou voltáží 2.95V,na 533Mhz stačilo 2.8V) Procesor ale díky tomu běžel na 2500MHz a HT na 1112MHz (277x4). Dá se použít dělič pamětí abych procesor dostal výš? Mám totiž MaxTCase 61°C, což mě dost šokovalo neboť mám TRAY s 12měsíční zárukou. Díky moc za jakoukoliv radu a ještě pár podotázek: Má cenu ty paměti vymněnit třeba za Corsair DDR400 2, 3, 3, 6 ? Dále, jakou byste mi doporučili desku? Tuhle chci vymněnit, chodí krásně, ale budu mít SLI. Má cenu kupovat ASUS A8N32-SLI Deluxe? Stojí cca 6000,- Kč s DPH, o kolik může bejt nForce4 SLI X16 rychlejší než obyčejnej nForce4 SLI? -Budu tam mít 2x Prolink nVidia 6800GT 420/1260.
29.3.2006 15:43:12   213.180.32.xxx 3029
Zmenši to HT ktery by melo byt tak na 3x tj v rozmezí 1000-1200 a pujde ty na 2700mhz ten venice..kámoš ho ma na A8N-E ja jí mám taky ale mám v ní opterona 144 a jede na cca 2600 Mhz.Ramky bych si new nekupoval podle mě.
3.1.2006 15:50:48   195.39.54.xxx 4544
přišel mi opteron144 s označením CAB2E a nevím co je to za serii, setkal jste se s tím někdo? mimochodem poredte prosim jak zjistim hodnotu Tcase
9.1.2006 14:05:43   194.108.83.xxx 4341
já mám ten samý a jede mi na 2600 MHZ,tak se neděs.TmaxCase mám 57°C a jede maximálně na 52°C
9.1.2006 14:06:16   194.108.83.xxx 4341
já mám ten samý a jede mi na 2600 MHZ,tak se neděs.TmaxCase mám 57°C a jede maximálně na 52°C
9.1.2006 14:06:25   194.108.83.xxx 4441
já mám ten samý a jede mi na 2600 MHZ,tak se neděs.TmaxCase mám 57°C a jede maximálně na 52°C
3.2.2006 09:17:26   80.87.216.xxx 3737
a aky mas vetrak ?
29.3.2006 15:27:56   213.180.32.xxx 3029
Jáá mám taky CAB2E a jede mi max 2574 coz je 9*286 víc Z něho zaboha nedostanu :-(
AMD64 TCaseMax -
Processor: AMD Opteron 144 (San Diego)
CPU Speed: 2574.47 (286.27 x 9.0)
Revision: SH8-E4
Platform: Socket 939
Startup VCore: 1.400v
Maximum Case Temperature = 55C
TDP: 38.2 Watts

Jedu na napětí 1,45v akorát nechápu že to je san diego kdyz mi Cpu-z ze to je venus....mno zajímavý :-/
6.2.2006 20:25:57   88.100.129.xxx 3939
Dostal sem Opterona 144 s oznacenim CABNE a kdyz sem se ted kouknul tak ma max 55°C coz mi docela vadi kvuli pametem... pres 2600MHz ho bohuzel nedostanu...Divny ne? jen doufam ze sem se neprehlidnul... ale na 90%tam bylo CABNE...
9.2.2006 08:43:55   83.208.59.xxx 4238
Ahoj.Chci se zeptat jak ovlivní OC životnost tohoto CPU?Když ho třeba taktnu na 2.6Ghz.Má to na jeho životnost nějaký rapidní vliv?Díky za odpovědi.
18.3.2006 09:14:06   194.213.42.xxx 3231
Dá se nějak než ten Opteron koupím zjistit verze? Je mi jasné že v Internetovém obchodě mi neřeknou nic, ale dejme tomu, pokud mám možnost prohlédnout si ty prcesory zvenčí, než je koupím... Jde to z krabice? Nebo přímo z procesoru(Ta koncovka toho prvního čísla, ne?)?
Dík za odpověď...
18.3.2006 09:19:16   194.213.42.xxx 3231
Asi to špatně vyznělo, tou verzí, což jsem napsal blbě, jsem myslel hodnotu TC. Ale je to kec, protože to zvenku nijak nejde, prostě smůla...
29.3.2006 14:03:03   85.71.166.xxx 3129
Mam problem s DFI Lan Party Venus deskou pri zapojeni double side pameti v dual channel modu. Pameti jsou Corsair CMX512-4000Pro.. Pokud jsou obe pameti zapojeny v patici 1+3 (pro 2channel)-> kompip nenabehne. Mate nekdo zkusenost?
7.5.2006 02:16:07   85.160.84.xxx 1713
Koupil sem nedavno v czc OPTERONA 144 TCaseMax mam 57, desku A8N-E a povedlo semiho pretaktovat na 315 x 9 = 2835, s touhle deskou Cool & Quite FUNGUJE! Je to paradni procik!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

402 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 183.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.