Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti AMD Ryzen 7 2700X: Zen vyšponován na maximum
AMD Ryzen 7 2700X: Zen vyšponován na maximum
autor: Z. Obermaier , publikováno 19.4.2018
AMD Ryzen 7 2700X: Zen vyšponován na maximum

AMD uvádí na trh druhou generaci Ryzenů. Procesory mají vyšší takty, vyšší spotřebu, vyšší teploty, ale také vyšší výkon. Mají nové Turbo, snížila se latence v čipu i u pamětí. Na trh přichází i dva nové čipsety. S vylepšenými technologiemi pro boost z čipu vymáčknou víc, tím míň z něj ale dostanete při dalším taktování.


Hodnocení a závěr

AMD Ryzen 7 2700X: Zen vyšponován na maximum

Výkon

Díky vylepšenému Boostu a funkci Overdrive na čipsetu X470 jsou pracovní frekvence, v závislosti na aplikaci, v reálu o 5–11 % vyšší než má Ryzen 7 1800X. To znamená také podobně velký nárůst výkonu. V průměru je Ryzen 7 2700X asi o 8 procent výkonnější než Ryzen 7 1800X, proti Ryzenu 7 1700X je zde nárůst až 15 procent. I když se to může zdát málo, není to zase tak špatné na pouhý refresh, který neměl přinést nic zásadního. U Intelu rostl výkon za poslední roky podobnými čísly. Na druhou stranu je jasné, že majitelé stávajících Ryzenů nemají sebemenší důvod upgradovat, novinka osloví majitele starších sestav. Za zmínku stojí také rychlejší paměti v základu a lepší latence pamětí.

Provozní vlastnosti

Jelikož je Ryzen 7 2700X vyhnaný na maximum křemíku, jeho provozní vlastnosti se proti první generaci zhoršily. Zvedl se výkon, ale zároveň také spotřeba a teploty. Jak uvádí známy AMD Guru Stilt, rozumná efektivita Ryzenů na této výrobě končí někde kolem frekvence 3,5 GHz. Vše výše už jede nad limitem rozumné efektivity. Uchladit tento nejvyšší model běžným vzduchovým chladičem už může být v parném létě problém, jelikož i můj AiO vodní okruh se dostával na hodnoty těsně pod 80 °C. Nárůst teplot proti Ryzenu 7 1800X je až 15 °C, a to je dost. Pokud navíc budete chtít taktovat, nedej bože zvyšovat napětí, voda je jedinou možností, jak procesor uchladit rozumně.

Přetaktování

AMD potřebovalo vyždímat z Ryzenu 7 2700X absolutní maximum, jinak by ho ani nemuseli vydávat. To vše ale na úkor zákazníka, majitele. Ryzen 7 2700X se nevyplatí taktovat, o to se postaralo AMD a poběží vám už přetaktovaný. Rezerva k dalšímu přetaktování je tedy téměř nulová, maximum bude navýšení o 200-250 MHz na 4,25 GHz pro všechna jádra (při rozumném napětí).

Ryzen 7 1800X šel přetaktovat na 4,1 GHz což znamenalo navýšení taktů o 400 MHz, u Ryzenu 7 2700X je to polovina. AMD tím všechny nadšence, kterým jsou nejdražší modely určené, zklame, protože je připravili o možnost si hrát s taktováním. Ryzen 7 2700X taktovat vůbec nedoporučuji. Na takt 4,35 GHz se nedostanete, a je tím pádem zbytečné se kvůli vyššímu vícevláknovému výkonu připravit vyšší o single-thread výkon s touto frekvencí.

Osobní názor

Ryzen 7 2700X není žádná revoluce, dokonce ani významná evoluce. Je to čistě přetaktovaný „starý“ Ryzen na maximum, se všemi negativy co to přináší – tedy vyšší spotřebou a hlavně teplotami. Je to úděl všech refreshů, Intel to měl dlouhé roky stejně.

Nárůst výkonu nové generace v rámci stejné architektury byl malý, a každý rok se neuvádí, nová a přelomová architektura.

Nárůst výkonu o necelých deset procent proti 1800X není špatný, nové X470 desky také vypadají hodně dobře (o dost lépe než X370). Než AMD připraví Zen 2, budou jí Ryzeny druhé generace dobře sloužit.

Především ale ty levnější níže taktované modely, které nabídnou větší rezervy pro taktování a navýšení výkonu zadarmo.

AMD Ryzen 7 2700X: Zen vyšponován na maximum

AMD Ryzen 7 2700X: Zen vyšponován na maximum

Základní desku do testu zapůjčil Asus



Tagy: AMD  Zen  Ryzen  Ryzen 7  2700X  1800X  1700X  test  recenze  taktování  IPC  výkon  hry  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
20.4.2018 05:49:58   213.226.209.xxx 19053
to ze je zlOBR proflaktnuty projevem vrele lasky k AMD a odrazi se to tak v jeho velmi "objektivnich" zaverech je kazdemu jasne ale co mne doopravdy zarazi ze jsou tu dva ruzni recenzenti kteri se nejen rozchazeji se svymi zavery ale i orientacni cenou stejneho produktu (nekdo je asi orientovany uplne mimo ...) tady to vypada ze nekdo umyslne uvadi zavadejici az lzive informace nj dvoji metr je dvoji metr ;)
hlavne udelat clickbait titulek a muze zacit poradny flame v diskuzi ... cim dal tim vice plati PCTUNING = zumpa
20.4.2018 07:23:02   109.105.39.xxx 4961
Většina Ryzenů 7 2700X má v obchodech aktuálně cenu v rozmezí 8300–9200 korun. Zdeněk tu recenzi měl hotovou už někdy v pondělí, druhá se dodělávala teprve včera, tak je u ní možná o něco aktuálnější cena. Proto je to "orientační cena". Každopádně jde o rozdíl tři stovky u procesoru za osm a půl tisíce.
A ne, nemám pocit, že by se hodnocení 2700X nějak výrazně lišilo.
20.4.2018 07:34:40   213.226.209.xxx 5434
at koukam jak koukam tak i na nejcasteji vyuzivanych eshopech se ta cena od pondeli moc nepohla a graf na heurece taky naznacuje neco jineho a ten rozdil je skoro 400,- u nejvyhodnejsich nabidek ;) tu cenu nasadil zrejme proto aby si mohl zarucit pravdivost jednoho z minusu ..ale kazdy si pomaha ke sve pravde jinou cestou
20.4.2018 23:18:58   88.100.171.xxx 1735
Pokud tě u CPU žerou 400 CZK, tak tohle asi nebude CPU pro tebe.

Doporučuju nějakej second-hand Atom.
21.4.2018 00:32:12   213.226.209.xxx 4220
Ocividne jsi to nepochopil nejde mi o par stovek ale o o dlouhodobe zavadejici a zaujaty obsah recenzi konkretniho pisalka a očividné s tim ma problem vyjma hlavniho redaktora mnohem vice ctenaru ...
Mimochedem abych te uklidnil a vyvratil tvuj trapny vypad. Tak vlastnim pomerne vykonny stroj intel+nv s nekolika terovym ssd polem ..
21.4.2018 06:56:47   185.219.167.xxx 1135
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.4.2018 08:25:29   213.226.209.xxx 198
Protoze tam nemam ucet a ani tam nechodim ..staci ti ma odpoved? A soucasna situace me docela mrzi protoze to kazi i ostatnim autorum ...
21.4.2018 09:17:54   176.106.187.xxx 728
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.4.2018 09:24:09   213.226.209.xxx 154
Meles s prominutim blbosti...nic takoveho netvrdim a navic to ani logicky nemohu posoudit kdyz tam nechodim ...ani nemohu posoudit jestli mate pravdu jen na zaklade vasi podjatosti vuci jedne ci druhe znacce...
29.4.2018 19:50:34   176.106.187.xxx 20
Takze som reagoval na Crhu, nikdo nepochopil nevadi....
21.4.2018 10:10:17   78.45.21.xxx 285
Mne to prijde zorro, ze jsi se nejspis probudil z dlouholeteho spanku...
Proc by nekdo nemohl kritizovat Obrmajera, ktery je tak proflaknuty, ze vic se proflaknout snad uz ani nejde. To ze je par jedincu, kteri mu to zerou..to je kazdeho volba. Ja ho taky zral az do momentu, kdy mu nevadilo dat do obehu falesne testy a pak se tomu jeste na svem blokysku vysmival. Pak mi to teprve doslo. Tohle neni redaktor, tohle je pacient.
A Vy mate volebni pravo? ;)
21.4.2018 12:06:48   185.219.167.xxx 837
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.4.2018 12:20:46   78.45.21.xxx 284
Hele Crha, prekdpokladam, ze vis, na jakych strankach se nachazis a kdo je autorem recenze. Pokud by jsi si nahodnou myslel, ze se nachazisi na DDworlu, tak se anchcazis na strankach PCtuningu a autorem recenze je znama figurka ceske PC sceny Obrmjaer.
Staci ti to jako odpoved a nebo zopakujes svoji otazku znovu, protoze ji nepochopis?
21.4.2018 12:21:49   213.226.209.xxx 264
protoze diskutejeme pod jeho vyplodem ? vidis tu clanek od Stachuje ?
takze dle dve logiky bych pod clankem ktery vyplodil zlObr mel nadavat na Stachuje a adorovat zlObra ? uzasna logika ....
21.4.2018 19:21:41   185.219.167.xxx 430
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.4.2018 19:29:30   78.45.21.xxx 163
A proc bych mel na neho nadavat. Ja normalne nenadavam ani na Obrmajera nekde jinde nez tady, s vyjimkou toho, ze ho nekdo jiny zmini a na nejmenovany web bezne ani nechodim, ucet jsem tam nikdy nemel. To ze ty a spousta dalsich jste tam dostali banana, to je vase starost. Ja bych ho tam asi dostal taky
Je tak tezke pochopit, ze nekdo treba nema duvod?
22.4.2018 11:03:48   185.219.167.xxx 011
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.4.2018 19:15:16   213.226.209.xxx 111
opet pro nechapaveho CRHU udelame repete
az budu cist lzivou recenzi Stachuje a budu mit prilezitost se vyjadrit tak se neboj ze bych to neudelal ;) bohuzel nejsem buh abych mohl sledovat debaty napric celym internetem a potirat bezpravi i kdyz si to asi moc prejes ;) ale tam kde je neco hodne spatne navic s ocividnym umyslem tak si to proste ten komentar zaslouzi ;) ze je nekdo bezpaterni a ma potrebu takove konani obhajovat a znehodocovat vyroky lidi kterym se takove jednani nelibi tak prosim je to ciste tva soukroma vec a jde ciste o tve svedomi ;)
23.4.2018 09:37:07   185.219.167.xxx 017
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.4.2018 12:50:41   84.245.121.xxx 40
Obr či Stach majú skoro rovnaké výsledky testov, jediný problém je popis, kde jeden vidí poloplny pohár druhý ho vidí poloprazdny, ale nič to nemení že test je rovnaky
26.4.2018 19:26:25   90.179.92.xxx 51
Musím se zastat blackboxe, kdykoliv na PCT čtu recenze od Obra, tak nepotřebuji číst jméno, stačí přečíst 1. odstavec a už mě je jasný kdo to napsal. To bohužel pak moc neukazuje na objektivitu, kdy má stále stejnou rétoriku, mám pocit, že ať se stane cokoliv, tak prostě Intel+NV rulezz

Jako, když v rezenci na Ryzen používal staré verze, které očividně nedokázali vůbec nebo částečně využít potenciál procesorů, což se dalo jednoduše zjistit díky recenzím z jiných webů, kde byly aktuální verze a i o 100% jiné výsledky, to je spíš smutné, než vtipné, pak to vyzní, že to tu je "jedna baba povídala"
30.4.2018 21:54:41   188.167.255.xxx 11
hm práveže DD priznal ze 2000 ryzen je pre taktovaný procesor co berie nárast spotreby a to uviedol aj Obre .Na DD som mal auru 100 a nedal mi ju ten blbec co to vlasti ale iný ale na 0 ju dal on lebo si to zmyslel !! Kde by ste mohli písať na DD slobodne ako tu? Na DD ? ozaj skúste to! Najvyšší model je vytiahnutý kam to len ide z nárastom spotreby to je fakt
20.4.2018 09:56:40   94.130.182.xxx 161
Nu tak třeba při jinak vcelku pěkném popisu konektivity se řekněme "seknul", že z DMI 3.0 (32GTs) vykouzlí zázrakem 24x PCI-E 3.0 (192GTs) - dokáže pobavit.
20.4.2018 07:20:37   185.47.220.xxx 4144
Krom jedné narážky na Stacha nevidím v článku nic závadného.
Je to dobrá recenze. A díky za ní.
20.4.2018 06:17:10   217.31.38.xxx 2422
obr-bobr
20.4.2018 06:18:23   217.31.38.xxx 151
https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+Ryzen+7+2700X&id=3238

20.4.2018 06:30:38   188.75.128.xxx 40101
Chápu, že milovníkům AMD se nelíbí závěry, ale ono stačí vzít holá fakta. Výkon na takt se nezměnil, frekvence moc nevyrostla a spotřeba naopak vyrostla dost, protože se ždíme na maximum.
Špatná zpráva je to i pro budoucnost Threadripperů a Epyců. Jelikož ty jsou limitovány spíše spotřebou, než frekvencí, nepřinese u nich nový výrobní proces vůbec nic.
Musíme si tedy počkat, jak bude vypadat 7nm budoucnost.
20.4.2018 06:48:33   90.176.73.xxx 15314
hmm asi takto.. dnes nam AMD nabizi 8C/16T za 322€... pred pouhymi 2 roky nam konkurence nabizela 8C/16T za 1050€ .. takze asi tak...
20.4.2018 07:04:28   188.75.128.xxx 32102
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.4.2018 07:22:47   185.47.220.xxx 793
A proto jsme všichni rádi, že je na trhu CPU konkurence, jinak by stagnoval vývoj i ceny.
20.4.2018 17:43:53   78.141.95.xxx 394
Presne tak,,len niektorí jedinci toto akosi nedokažu vstrebať do svojich hlavičiek.Doteraz by sme tu mali 4 core Itel ako mainstream
20.4.2018 07:12:41   91.237.168.xxx 2717
Kukni nejaky normalny test https://www.anandtech.com/show/12625/amd-second-generation-ryzen-7-2700x-2700-ryzen-5-2600x-2600/15
20.4.2018 08:21:26   212.27.208.xxx 1341
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.4.2018 11:10:45   78.45.21.xxx 4711
Ty se opravdu se v tom svem mysleni neposunes ani o milimetr co?
Rozdil ve vykonu v aplikacich az 25% oproti predchozi generaci je ti malo? Zadna spatna zprava neni. Akorat sam nerozumis vecem, aby jsi je dokazal ocenit
20.4.2018 06:40:37   90.176.73.xxx 4816
cekal nekdo od autora neco jineho ?! ... btw "celkem vysokých, průměrných 75 °C...když navíc zohledním, že chladím vodou" ... znamejsi zahranicni web se pri plnem zatizeni a s dodanym vzduch chladicem dostal na max. hodnotu 83°C ?!
20.4.2018 17:45:21   78.141.95.xxx 111
normalna teplota
21.4.2018 10:06:16   185.47.223.xxx 170
Nebo též ve zhodnocení: "můj AiO vodní okruh se dostával na hodnoty těsně pod 80 °C"
Já se zase na jiném zahraničním dočetl o maximálních 84°C s box chladičem...

Krom toho má 2700X offset temp +10°C
20.4.2018 07:11:47   91.237.168.xxx 1614
Troska lepsi test na hry najdete na https://www.anandtech.com/show/12625/amd-second-generation-ryzen-7-2700x-2700-ryzen-5-2600x-2600/15
20.4.2018 07:22:09   109.105.39.xxx 2822
Ten, co se tam v diskuzi řeší, co zprasili, že to vyšlo úplně jinak než všem ostatním webům včetně těch, co mají záplaty na meltdown/spectre a sami tam mají v textu uvedené "Update: A number of comments have noted that some of our gaming numbers are different to other publications. To clarify, we used the latest ASUS 0508 BIOS (on X470), full Windows RS3 + updates, Spectre/Meltdown patches, and updated gaming titles. We are reviewing the data."

Mně se ty výsledky na Anandu prostě nezdají. Už jen proto, že tam mají u 2700X ve hrách někde i o čtvrtinu vyšší výkon proti 1800X.
20.4.2018 07:24:52   91.237.168.xxx 3311
Len aby to nevyslo este lepsie pre AMD, vela recenzii prave u Intel zostav nema vsetky patche pre meltdown/spectre....
20.4.2018 11:43:42   194.48.241.xxx 4011
pane Vágner, jste si jist, že ten Obrmaierův test je tedy správně, že opravdu použil všechny updaty jako to zmiňuje anandtech??? Pokud nepoužil, pak si ten test může nacpat víte kam
20.4.2018 07:13:33   91.139.6.xxx 7325
Celý článek je nesmysl, vzali jste hodnoty intelu před záplatou biosu Meltdown a Spectre, viděl jsem již testy od kvalitních zahraničních webů a např Far Cry 5 na GTX 1080ti ve 4k i ve FULLHD DX11!! má FPS vyšší Ryzen jak 8700K a to jak maximální tak v percentilu 97%, dokonce i minimalní FPS sou vyšší, takže toto je opět účelový test pro intel na míru. Doporučuji Linustechtips, Tomshardware, nejmenovany web.cz , kde jsou opravdu reálné a aktuální testy.
20.4.2018 08:28:00   212.27.208.xxx 2228
Zaplaty meltdown a spectre byly siroce testovany a jejich vliv na herni vykon je do 5%.

Obe redakce vcetne spectre v2:

https://www.gamersnexus.net/hwreviews/3287-amd-r7-2700-and-2700x-review-game-streaming-cpu-benchmarks-memory/page-3

https://www.computerbase.de/2018-04/amd-ryzen-2000-test/4/#diagramm-far-cry-5-1920-1080
20.4.2018 15:36:32   90.180.255.xxx 1814
Podíval jsem se tedy na ten Vámi doporučovaný Linustechtips a hle, 8700K je ve Far Cry 5 o 22% před Ryzenem 2700X viz https://i.imgur.com/0wZYzPr.jpg, takže si ty sračky zase někam odneste.
20.4.2018 18:00:22   78.45.21.xxx 610
22% je porad malo. To chce poradny rozdil..7820X lepe 7900X vodnik za 10k, pretocit na 5Ghz a dostanes mozna i 30%+
mrk mrk mrk ;)
ps: detaily, ze na jinych webech dostanes jiny vysledek, ktery treba bude ani ne 10%, to ze staci rychlejsi pameti, a budes mit misto 22%, treba 10% nebo jina lokace, atd...premyslej ;)
20.4.2018 18:08:26   90.180.255.xxx 116
Mně nemusíš říkat jak to je... Já se v HW vyznám a vím co potřebuji.
Já jen upozorňoval na tu hovadinu co kokrhanek psal, že Ryzen je nad 8700K ve FarCry 5.
20.4.2018 18:17:44   78.45.21.xxx 34
Dobry beru Asi by to bylo prkvapive, kdyby bylo..
23.4.2018 07:04:58   46.226.16.xxx 24
Klasický tombomino, jak ho známe. Nejdřív vyprskne jedovatou slinu a když ho dotyčný usměrní, milostivě ho vezme na vědomí. Takový diskuzní Obr.
23.4.2018 08:20:01   78.45.21.xxx 30
Nepovidej, co tam jeste mas.. za to tvuj komentar je uplne bez jedovatych slin )
Klasicky troubelin co si nevidi na spicku nosu..
23.4.2018 08:23:33   78.45.21.xxx 11
jestli to neco vadi dal, klidne se sver...
23.4.2018 09:39:53   185.219.167.xxx 116
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.4.2018 07:31:55   77.104.246.xxx 12310
Nevím jak vy, ale já jsem si to takhle nějak představoval a líbí se mi nová 2700x. Sám mám 1700 a jsem s ní spokojen. Tuhle druhou generaci beru jako solidní pozitivum. Jedna že přesně po roce vyšel "refresh" a zase jsme o kus dále a to je jedině dobře. Jsem realista, takže i tak se na to musím koukat. Na jednu stranu pár odpůrců řekne, že to není posun, že je to špatný, že takhle nevypadá druhá generace a blá blá. A co tady měl intel a jeho posun 2. genu vs 6. genu? Když se na to kouknu obecně, tak refresh (druhý gen), je přesně to, jak by měl vypadat HW po "vylepšení". 2700X je toho důkazem a shrneme si fakta. Zaprvé pro mě jako uživatele je to tak, že za stejnou cenu z první generace si mohu koupit druhou generaci. Nemusím platit příplatek za druhý gen. hned to teda mohu brát jako, že za stejný peníze dostanu lepší produkt. To beru. Vyšší takty se vždycky hodí a je to přesně to, co dělá výkon u druhé generace. První generaci přetaktujete a musíte to ladit. U druhé to beru tak, že taktovat nemusím, protože to tenhle procák a politika AMD udělá za mě. Jako koncovému uživateli, který nechce trávit hodiny nad laděním každého Hz, je to ideální stav. To že se ochudím o ten dobrý pocit, že jsem něco přetaktoval, si klidně nechám zajít. Protože tady vím, že dostanu frekvenci solidnější, než křemíkovou loterii v první generaci. Berte tohle všechno v uvozovkách. Samozřejmě, že vlezete do biosu a naladíte frekvenci pro všechny jádra a budete ladit. I já bych si to zkusil, neříkám že ne. Ale 1700 mám na základním taktu a nemám potřebu dávat vyšší, na mě to má výkon až až a nemám s tím problém. Druhá věc je, že k vyšší frekvenci dostanete biosem lepší podporu ram, takže se dostáváme nad 3200 a jak víme, Ryzen papá ramky moc rád. Takže nějaký ten výkon navíc opět. I když samozřejmě reálně pár procent, někde procento. Nevadí, příjemný pocit, že to tam je. Třetí pozitivum je, že cache dostal boost na který se nadávalo v prvním genu. Latence blá blá. U druhýho genu jsou lepší a opět výkon navíc. Pak ještě dostanete solidní box chladič s RGB. Jako zadarmo a docela i kvalitně? V pořádku a jedině dobře. U konkurence hned musíte lovit chladič a pak cena platformy jde nahoru. A jak se říká, každá koruna dobrá a kdo chce, tak si stejně koupí pořádný monstrum ať v podobě velkého pasivu, AiO nebo custom vodníku. U skládání pc jsem měl dobrý pocit, že box chladič u ryzenu je dostačující a ušetřený peníz jsem hned mohl vrazit do lepšího SSD. To chcete. Takže za mě je refresh pozitivní produktem. AMD vzalo feedback za poslední rok a kritické místa odstranila. Vyšší frekvence, lepší cache, lepší latence, lepší podpora ram a vylepšený boost. Za mě hodně dobrá práce. Nemám k tomu co vytknout. Za stejný peníze dostanu lepší produkt a to jako zákazník chcete. Takže nemusíte řešit jestli u nového PC koupit starou řadu nebo novou dražší o třeba 3 litry. Ne. U amd prostě vezmete to nejnovější, to nejlepší a hlouběji do kapsy nemáte. Budu se opakovat, ale jako koncovému zákazníkovi se to líbí a beru to všemi deseti. A pokud mi nějaký intelák řekne, že je to slabý, že takhle nemá nevypadat další generace, tak si budu klepat na čelo a raději bez komentáře. Měl jsem přes 6 let 2500K a neměl jsem důvod přecházet na vyšší řadu procesorů, až do doby Ryzenu a věřte, mít přes 6 let jednu platformu a s tím pocitem, že nemá cenu kvůli pár procentům kupovat úplně novou platformu, tak Ryzen je příjemná změna a kdo říká, že to s intelem vůbec nepohlo, tak by se měl lépe rozhlídnout. Nebýt AMD, tak jsme za tuhle cenu pořád na 4 jádrech.
20.4.2018 08:12:27   188.75.128.xxx 2574
O tom to ale je. Tahle nová generace je jen kosmetickou změnou. Kdo chtěl Ryzen, už do něj šel, kdo má Ryzen, nemá důvod k upgradu.
Firma AMD potřebuje prodávat. A pokud se jí nedařilo prodávat dostatečné množství procesorů před rokem, kdy konkurenci neměla (Intel spinkal na vavřínech), tak dneska už není moc důvodu, proč by se to mělo změnit.
Já mám tu i5 2500K pořád. Pokud by mi během posledního roku umřela (spíš deska než procák), velmi pravděpodobně bych vzal Ryzen 5 1600. Jenže dneska je Intel jinde. Konečně uvedl levné desky, takže bych pravděpodobně skončil u i5 8400. A na tom Ryzen 5 2600 nic nezmění. Dneska už si vážím víc ticha a nízké spotřeby, než pár procent výkonu navíc.
Takže ano, děkujme AMD, že před rokem s Ryzenem přišla. Jen nečekejme, že jí Ryzen 2 finančně nějak spasí, když ji nespasila 1. verze.
20.4.2018 11:20:08   95.82.176.xxx 2911
Co to meleš? Vždyť amd prodalo víc cpu než Intel.
20.4.2018 15:24:07   87.236.192.xxx 120
Intel now stands at 58% CPU sold per month share while AMD’s CPU managed to fall around 42%
20.4.2018 17:56:39   188.75.128.xxx 612
Ani jedna společnost nezveřejňuje, kolik CPU prodala. Zveřejňují však tržby. A pokud by platilo, že AMD prodala víc procesorů, než Intel, muselo by zároveň platit, že je prodala za průměrnou cenu asi 10x menší, než za kolik v průměru prodával procesory Intel. A tomu asi nevěříte ani vy.
20.4.2018 18:11:39   78.45.21.xxx 130
Intel samozrejme jako celek proda nasobne vice CPU nez AMD. Tady ty udaje s tykali prodeje desktopu na kramech a byla to mnoha letech vela zmena a uspech pro AMD, ktere jim pomohlo se i vyhrabat z cervenych cisel do plusu..
20.4.2018 18:17:08   213.226.209.xxx 110
tak nejvetsi stabilni zakazky maji diky velkym vyrobcum HP, Dell, Lenovo, Acer atd. atd. a to si troufnu rici ze Intel vede(drti AMD) ... to ze se obcas objevi Ryzen(PRO) nebo predesla generace v nejakem NTB nebo Desktopu apod. nezachrani prodeje (ale verim ze prodeje jednotlivcum do vlastnich sestav v nekterych regionech mohou byt pomerne vysoke protoze se opravdu povedli jen velkovyrobci jeste dostatecne nezareagovali ani nemaji poradne portofilio modelu WS/desktopu a pripravenou podporu pro AMD produkty takze to bude jeste dlouho trvat jestli je tam vubec nejaka vetsi vule jit do takoveho rizika a zvysenych nakladu)
20.4.2018 18:28:56   78.45.21.xxx 143
Je to jak pises. Trh ma jednak svoji setrvacnost, jednak Intel ma uricte i vyrobce nejak trochu zahackovane, takze to bude chtit dost casu a hlavne stale dobre produkty AMD jako je treba tento.
20.4.2018 07:32:28   46.135.35.xxx 3910
Jen se zeptám kdo mi tady proplati ty automaticky přehrávané reklamy? Data bohužel nejsou zdarma.
20.4.2018 07:58:44   213.180.34.xxx 943
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.4.2018 17:48:13   78.141.95.xxx 85
Možeš prejst na konkurenčne weby ktore su aj tak menej zaujate proti AMD.Vyriešene
20.4.2018 07:34:06   46.23.51.xxx 236
To je mi zas drama. Buďme rádi, že máme na CPU trhu konečně pořádnou konkurenci. Co se týče hraní, je absolutně jedno, co si kdo koupí, tak nějak dle vkusu každého soudruha, protože i 7700k je pořád na špičce v testech a nemám žádný důvod ho měnit, bude ještě trvat, než hry začnou pořádně využívat více jader. Mimochodem u konkurence popisovaná situace, kdy při hraní děláte X věcí najednou, no nevím, můj případ to rozhodně není
20.4.2018 08:12:00   185.47.220.xxx 235
Více jader neumí využívat většina programů, včetně produktů Adobe apod.. Stačí mít složitější kompozice, dělat složitější činnosti a nevytížíte všechna jádra.
Není to tedy problém her jak tvrdí ve své propagandě např. Stach.

Recenzentům se skvěle testuje pomocí benchmarků a výrobcům CPU jsou výbornou vizitkou, ale s realitou toho moc společného nemají.
20.4.2018 11:15:14   78.45.21.xxx 94
V Adobe CC to pridalo az 25% navrch, alespon podle techto testu.
https://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-7-2700x-review,5571-9.html
Pokud je vezmu v uvahu co se da z tech grafu vycist, tak z praktickeho hlediska je ted rozdil zanedbatelny. Naopak, si muze Ryzenem polepsit, diky jeho silnejsimu MT, pokud mu bezi na pozadi jeste nejake batchove zpracovani uloh, jako napr. rendering, nebo hromadne transformace a do toho dela neco tady.
20.4.2018 17:49:51   78.141.95.xxx 317
Intel "FANS" akosi velmi trápi ten dobrý výkon Ryzenu
20.4.2018 17:50:29   78.141.95.xxx 84
YES,,,,,,,, konečne
20.4.2018 18:44:01   185.219.167.xxx 424
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.4.2018 19:22:16   78.141.95.xxx 104
A vraj Ryzen hreje a topí ....
20.4.2018 07:39:54   89.24.126.xxx 2122
Ja sa po pravde nestotožňujem s názormi, že ide znova o neobjektívny článok. Áno, Zdenkove niektoré vyjadrenia sú proste jeho štandard, nedá sa ale uprieť rozsah recenzie.

Po pravde v zásade súhlasím s myšlienkami z článku (i keď povedanými možno len medzi riadkami) - ak mi ide o gaming, stále sa oplatí i5/i7 a ísť na takty. Ak potrebujem aj niečo iné, resp. je pre mňa dôležitý multi-thread výkon, Zen je jednoznačná voľba (ja by šiel do neho určite).

Keďže mi ale zatiaľ môj starý Sandy Bridge i5 postačuje nejdem skladať niečo nové, ale počítam, že ak AMD bude pokračovať v nasadenom trende a 7nm ich CPU posunie zase ďalej, tak idem do toho (pokiaľ peklo nezamrzne a Intel nebude mať za rovnakú cenu rovnaký počet jadier s vyššími taktami a lepšími prevádzkovými vlastnosťami).

a na záver - už ma naozaj začína zaujímať ten rozdiel v DosBox-e - tie rozdiely nemajú s reálnym rozdielom v ST nič spoločné.. je proste ten emulátor postavený tak, že zvýhodňuje Intel architektúru, alebo je to ešte niečím iným?

V každom prípade ďakujem za recenziu
20.4.2018 12:54:24   37.221.252.xxx 399
DosBox sám o sobě snižuje počet cyklů teré provádí, aby emuloval pomalejší procesory. Dříve Obřík psal verzi DosBoxu, teď už tam ta informace chybí. Ale pokud mě paměť neklame, už dříve měl ještě starší verzi, než poslední vydaná která je také řádně vousatá. V DosBoxu můžeš s Quake mít na 8700K klidně 20fps, nebo taky 100fps prostým držením jedné jediné klávesy a zvýšením počtu cyklů procesoru za sekundu. Celý test je naprosto o ničem a Obr ho přidává naprosto úmyslně pro zkreslení celkového single-thread výkonu všech procesorů AMD....ale to už tu všichni dávno víme...
20.4.2018 18:21:08   78.45.21.xxx 166
DosBox je zaklad! ) Vzdyt PC hry na DOSu pred 25-30 lety zacinali..tak co chces ;)
Jediny kdo udrzuje tuto spravnou tradici je mistni Obrik, ostatni se uz zproneverili Windows, nekteri dokonce i Linuxu )
21.4.2018 13:27:32   78.98.19.xxx 76
ahoj,
no myslel som si, že to bude niečo take (ako keď kedysi museli rychlejšie CPU spomaľovať, lebo by hra bežala pr 2x tak rychlo )

ale so znižovanim ST vysledku sa asi nezhodneme - on tam ten DosBox nezaratava.. aspoň podľa popisu - ale bol som lenivy to počitať, či to vychádza, ale:

"Singlethread je spočítán z těchto testů: Arena Chess, Cinebench R15, Photoshop"

čiže síce robí svoj obľúbený test (a nasiera tým ľudí), ale jeho vsledok nezapočítava do celkového výsledku

p
21.4.2018 19:24:10   185.219.167.xxx 323
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.4.2018 07:40:33   194.48.241.xxx 8231
Tak jelikož jste opět nechali dělat recenzi AMD produktu toho naprostýho vylízance, doporučuji všem pro relevenatní recenzi navštívit renomované zahraniční weby. Spousta lidí už to naštěstí udělalo dávno.

Pctuning = bohužel díky týhle kreatuře naprosto stejná žumpa jako Stachovo hnojník. Ať žije DOSBOX
20.4.2018 07:52:58   89.24.126.xxx 164
len kopírujem z kapitoly "Shrnutí výkonu a ceny":

"Multithread je vypočítán z těchto testů: 7Zip, Blender, Cinebench R15, Euler3D, Excel, Fritz Chess, multitask, JetStream, Pov–ray, Truecrypt, wPrime, x264 benchmark.
Singlethread je spočítán z těchto testů: Arena Chess, Cinebench R15, Photoshop"
20.4.2018 08:31:24   212.27.208.xxx 2149
Vysledky zdejsi recenze lze snadno porovnat se zahranicnimi, a jsou shodne. Mozna by zdejsi fanAticke kreatury jako jsi ty mohli tahnout zpet do dedeho teplych krajin?
20.4.2018 09:49:08   194.48.241.xxx 388
a jéžiš, další tragéd, který si myslí, že když někdo je alergickej na Obrmaiera, tak je automaticky čtenář a obdivovatel DDžumpy - tak ještě jednou, Stacha považuju za stejný morální odpad jako Obrmaiera
20.4.2018 09:46:47   185.59.186.xxx 198
Nemusíš chodiť na zahraničné stránky, dá sa to aj jednoduchšie:

Vezmi najobjektívnejššie a najnestrannejšie výsledky od aDDmina, vezmi OBRovské merania tuna, vypočítaj priemer a dostaneš +/- reálny výkon 2700X
20.4.2018 09:16:37   78.102.186.xxx 1825
Takze se plne a beze zbytku potvrdily (i v zahranicnich recenzich) Obrova tvrzeni, ze 10% narust pri stejne frekvenci je blud. Jsem zvedavy, zda se mu vsichni ti, co tu newsku tak hejtili, omluvi.
20.4.2018 09:29:09   5.102.48.xxx 214
Mám TR 1950 a ani s 24 hodinovou zátěží na 100% nepřesáhla teplota s vodníkem krakenem 62 stupňů, obávám se, že je něco u pana Obra špatně
20.4.2018 09:40:28   89.24.126.xxx 31
Na akých taktoch ti ten TR1950 beží?
20.4.2018 09:43:53   212.27.208.xxx 710
https://www.computerbase.de/2018-04/amd-ryzen-2000-test/6/#abschnitt_temperaturen_mit_boxed_und_retailkuehlern

84 stupnu box, 72stupnu Noctua. V jinych recenzich v prime 95stupnu.
20.4.2018 09:42:31   213.211.33.xxx 562
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.4.2018 09:51:55   194.48.241.xxx 362
Crho, v době kdy vyleze Ice Lake tu bude Ryzen 2 a ten zase může zadupat Ice Lake. Porovnávej co je teď, ty údajně majetný frajere :-)))

20.4.2018 10:26:10   213.211.33.xxx 436
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.4.2018 10:27:14   213.211.33.xxx 542
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.4.2018 11:47:49   194.48.241.xxx 262
no vidíš, já mám I7-7700K ale jen proto, že mě vyšel na 3.800,-, za normální prodejnou cenu bych ho nekupoval ani omylem.

Tobě třeba větší výkon na jádro stačí, ale stačí to i profi uživatelům, kteří potřebují počítač nejen na hraní? U toho tvýho bezva Skylaku by vzteky rozkousali tužku prosim tě
20.4.2018 18:45:49   185.219.167.xxx 225
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.4.2018 20:33:13   85.71.231.xxx 203
Gerontofil Jaroušek zase oslňuje svými moudry.
21.4.2018 06:58:51   185.219.167.xxx 223
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.4.2018 07:46:27   85.71.231.xxx 141
No to je klidně možné, ale nevím co tom má společného s tvou oblibou důchodkyň.
21.4.2018 19:25:56   185.219.167.xxx 118
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.4.2018 22:36:12   163.172.67.xxx 60
#odstarsujicipriklad
22.4.2018 11:05:21   85.132.193.xxx 70
Pro debila každý debil. A podle reakcí by doktora potřeboval Jaroušek
23.4.2018 09:40:48   185.219.167.xxx 011
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.4.2018 10:18:07   78.45.21.xxx 90
Jardo, uz jsem Ti psal, ze nemas vynechavat prasky na delsi dobu..
20.4.2018 10:34:56   65.19.167.xxx 66
Věřím, že někdo (jiný účel) si z desek pro AM4 dokáže vybrat, ale já osobně to minimálně prozatím nedokážu. Z470 je pro mě spíše zklamáním, spekulované PCI-E 3.0 PCH jsme se nedočkali, v protiváze jsem zaznamenal podporu pro NVMe RAID. Rád bych stavěl svůj příští ws na AM4 a jisté naděje se nevzdávám, že je to ale planá naděje, ve mě hlodá stále více.
20.4.2018 11:29:06   95.82.176.xxx 111
Tak jestli chceš stavět AMD build na čipsetu Z470, tak to good luck.
20.4.2018 11:32:30   185.56.80.xxx 46
Srry, erratum: X470, South Bridge/Chipset, mně... Něco k meritu věci?
20.4.2018 10:50:46   212.37.80.xxx 576
V zaporoch mate ze stejne draha konkurence ma VYZNAMNE vacsi herny vykon! na toto je aj google kratky videl som viacero hernych testov ale nic vyznamne som nezbadal.
Dalej tam mate v zaporoch problem s pretaktovanim pameti to asi rieste pri testovani pameti alebo dosky neviem preco to ma 2700x v minusoch.
A este jeden minus na zasmiatie vzduchom problem uchladit no cuduj sa svete dodavany boxovany chladic s tym nema problem alebo by bolo lepsie definovat ten problem? mali ste cpu throttling alebo vam to padalo?
Aj tu spotrebu by ste mali merat troska komplexnejsie pretoze moze mat vacsiu ale ked vam danu ulohu spravy rychlejsie tym padom neni v plnej zatazi tak dlho celkova spotreba za danu pracu moze byt rovnaka cize nemusi sa javit ako vyzsia.
Ako nieco treba dat do minusov ale toto stoji na vratkych nohach
20.4.2018 11:46:48   78.45.21.xxx 435
Obrmajer hraje s Titanem v 720p rozliseni.. takze tam ty rozdily najdes ;)
Musis se na to divat tou spravnou optikou )
20.4.2018 13:04:54   37.221.252.xxx 161
To už jsem psal dřív. Graf spotřeby bez přímého porovnání s výkonem je téměř bezcenný, nebo minimálně zavádějící. Je tam sice na první pohled vidět spotřeba, výkon při té spotřebě musíte ale hledat na dalších dvou stránkách v jiných grafech. Opět to zavání úmyslem, nebo amaterismem. Dříve jsem i psal, jak bych si takový graf představoval.
20.4.2018 13:50:48   95.82.176.xxx 132
Navíc jak tam píše.. on měří peak a ne průměrnou spotřebu. To je už úplná blbost..
20.4.2018 18:57:42   51.15.57.xxx 44
Peak se náhodou hodí, abys nepodcenil zdroj. Tím neomlouvám nedostatek, který ti leží na srdci, jen, že to není až taková blbost (pokud je v průběhovém grafu).
20.4.2018 19:44:05   213.226.209.xxx 50
tak malokdo si koupi k takovemu CPU zdroj ktery je na hrane a i kdyby tak kazdy slusny zdroj je i na ty peaky ci nadlimitni zatez staveny ..takze generalizovat zavery testu na zmerenem peaku je opravdu blbost a to ani nezminuji ze metodika mereni zavani totalnim amaterismem ale aspon pouziva nejspis porad stejny zpusob pro vsechny testy to ho trochu omlouva
co mi prijde zajimavejsi je zminka o chlazeni vodou protoze XFR2 na nem bude hodne zavisle(budu ignorovat ze jini testeri meli odlisne/lepsi vysledky a pouzili novejsi SW sestaveni) v porovnani s vetsi zavislosti na kvalite chlazeni Intel CPU kdy dochazi k vetsim propadum vykonu s pouze prumernym chlazenim ...
20.4.2018 20:43:08   51.15.143.xxx 50
Máš pravdu, že vyvozovat jakékoli závěry pouze z této kusé hodnoty je blbost (jak píšu, chce to nejlépe graf průběhu). A máš pravdu i s tím chlazením, je to k zamyšlení. Lze říci obecně, že ta čtyři vlákna navíc si vyžádají lepší chladič, jenže Intel zas nemá letovaný heatspreader - je to slovo do pranice.
20.4.2018 17:53:47   78.141.95.xxx 194
Čista zaujatosť voči AMD Ryzen,,čo k tomu dodať.Píšem to preto lebo niečo podobné na konkurenčných weboch nenajdeš
21.4.2018 07:08:33   95.102.238.xxx 57
tento web nema konkurenciu, takze ...
21.4.2018 09:11:15   213.226.209.xxx 111
V tomhle urcite ne ...
21.4.2018 12:07:57   185.219.167.xxx 028
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.4.2018 12:22:48   78.45.21.xxx 142
Hele Crha, pokud by se merili mira otravnosti prispevku tim, kolik dostanes minusu za blaboly, tak si myslim, ze jsi minimalne na v TOP prvnich 3 mistech.
Ale vzhledem k tomu, ze ten prispevek, stejne nepochopis, tak klidne pokracuj dal ;)
21.4.2018 19:29:30   185.219.167.xxx 321
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.4.2018 22:00:04   78.45.21.xxx 122
Ale to vis ze jo Jarousku, hlavne nevysazuj ty prasky na dlouho ;)
23.4.2018 09:41:18   185.219.167.xxx 015
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.4.2018 15:42:24   37.48.38.xxx 50
To rika ten pravy ;)
20.4.2018 11:04:59   217.77.161.xxx 455
Může mi někdo vysvětlit proč předchozí recenze pana Víta Komínka dává de fakto "stejnému CPU" ze stejné stáje stříbrnou hvězdu PC Tuningu a pan Obermaier má 5 záporů proti 4 kladům na konečném hodnocení? To jakože Ryzen 5 2600X je povedený a 7 2700X je nepovedený? Tak kde je tedy pravda? To jako musím pro objektivní recenzi někam jinám, v tom případě nechápu proč je tu vůbec děláte? No nic Taky si dovolím osobní názor... On tu "někdo" prostě to AMD nemá rád, ale je potřeba si už přiznat, že AMD prostě jede a drtí IMamuta. Jen tak dál...
20.4.2018 11:26:36   213.180.34.xxx 615
Ocenění, hvězdy na konci recenze, plusy, mínusy, ale aby si přečetl celou recenzi to né, to je moc práce ...
Ono stačí vždycky přečíst jen poslední paragraf celého, několika stránkového článku, tam se vyskytuje ta celá informační hodnota
20.4.2018 11:27:43   78.45.21.xxx 227
Pise to porad ten stejny pacient.. jedine co ma smysl se podivat jsou kapitoly k OC. Zbytek testu najdes daleko lepsi na zahranicnich webech a k tomu zavery, ktere maji hlavu a patu.
20.4.2018 15:21:03   217.77.161.xxx 362
Kupodivu četl abych se zasmál nad DOSBOXem. Na druhou stranu si říkám proč to čtu... Když se o vylepšení Latencí a nárůstu IPC nedočtu. Což má zásadní vliv na FPS ve hrách a na čem AMD skutečně zapracovalo. Jen zase v hodnocení, že konkurence má významně vyšší herní výkon. To bude asi ten DOSBOX. Jinou hru tam nevidím. Proč je to v mínusech když tam není porovnání je záhada?
20.4.2018 17:08:06   217.77.161.xxx 271
Já netvrdím že 2700X musí mít stříbrnou hvězdu, jen mi příjdou výsledky pana Víta Komínka úplně odlišné s pane Obermaierem. stačí porovnat klady a zápory obou hodnotících. Nicméně vyšlo shrnutí na ž**e mimo jiné, že 2700X je prakticky dohnalo Core i7-8700K co se týče her a je tam odkaz na cca 50 recenzí z celého světa, takže buďto celý svět lže a nebo pan Obermaier si do záporů připsal slova" konkurence má výrazně vyšší výkon ve hrách" jen ze zaujatosti vůdči AMD protože žádný test na hry v recenzi není. Jak jinak si to mám vysvětlit?
20.4.2018 17:41:58   94.112.172.xxx 74
"Jak si to mám vysvětlit"
To vážně potřebujete, aby myslel někdo za Vás?
Recenze jste očividně četl, to fakt potřebujete, aby Vám nějaký zaprděný Obr řekl, co si máte myslet?
20.4.2018 16:25:15   109.105.39.xxx 817
Ocenění má 2600X především za poměr cena/výkon. Stojí o tři tisíce míň než 2700X.
20.4.2018 17:55:48   78.141.95.xxx 233
A donedávna ,,,,,kolko teda stáli tie Vaše Intely ??????
20.4.2018 11:50:30   95.82.176.xxx 522
K "vysoké" spotřebě. Kouknu na Zdenečkův graf spotřeby 8700K vs 2700X, rozdíl 32% ve prospěch Intelu. Kouknu na jeho graf výkonu v Cinebenchi, tedy ve stejném programu co byla měřena spotřeba, rozdíl 27% pro AMD. Tzn 2700X má sice o cca třetinu vyšší spotřebu, ale úlohu taky dokončí v o cca třetinu kratším čase. Tzn šul-nul náklady na elekřinu. Proto je takovéhle měření spotřeby zavádějící. Smysl má např. u her a ne u programů, kde jde o výpočet úlohy.

Navíc Zdeněček vlastně měří peak, takže je to celé o ničem: "Zátěž pak měřím v programu Cinebench R15, kdy zaznamenávám nejvyšší odběr během celého testu. Zpravidla se to týká několika úvodních vteřin, kdy je spotřeba nejvyšší a postupně s menší zátěží CPU klesá a ustálí se"
20.4.2018 12:04:19   185.47.220.xxx 526
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.4.2018 12:09:41   185.107.47.xxx 90
Těch 10% v praxi = šul-nul, ledaže bys jich chtěl provozovat desítky, stovky... Každopádně to znamená vyšší nároky na chlazení.
20.4.2018 12:31:33   78.45.21.xxx 127
Mozna ted bude mit AMD vetsi spotrebu, ale kazde redakci to vychazi neco jinak. Jsou i redakce, kde namerili AMD stejnou nebo nizsi spotrebu.
Mereni na jedno jadro nema valny prakticky vyznam..CPU vykonava praci jako celek, tudiz celkova prace je dana vytizenim celeho chipu, ne jen jednim jeho threadem.
Pokud chces brat 1 thread jako bernou minci, na co si pak kupujes * jaderne nebo 6 jaderne CPU..
20.4.2018 16:06:23   185.47.220.xxx 50
Máš pravdu, že by bylo nutné deaktivovat ostatní jádra aby bylo měření správné.
20.4.2018 12:51:15   95.82.176.xxx 113
To je úplně nesmyslná úvaha. To by pak 1600X z té tabulky podle téhle tvé teorie byl lepší čip než 8700K, protože má ten poměr ještě lepší.
Takhle to totiž nikdy nefunguje, protože vícejádrové čipy mají vždy vyšší spotřebu, protože něco žerou i ta jádra co "nic" nedělají.
20.4.2018 12:59:39   212.55.232.xxx 514
Akosi mi nesedi vysledny vykon zo vsetkych 15 aplikacii. Ak sa do Multithread berie vysledok 12 aplikácii a do Singlethread 3 aplikacii, tak vysledok by mal byt ovela blizsie k vysledku z Multithreadu ako Singlethreadu. Zaujimave je, ze to plati pri Intel 8700K, ale neplati pri AMD 2700X. Tam je to skoro v strede. Ak zoberiem vazeny priemer pre 2700X, tak mi to vychadza ako (12*95.19+3*83.02)/15. To je vysledny vykon 92,76%. Pre 8700K je to (12*90.63+3*100)/15 a to je 92,48%. Takze nie je nakoniec celkovy vykon 2700X vyssi ako 8700K?
20.4.2018 13:15:41   194.48.241.xxx 514
nemůže, protože a prostě Obrmaier je zelenomodrý pacient a takto mu to vyjít nemůže
20.4.2018 14:23:08   83.168.175.xxx 60
Je niekde benchmark 2700X na doske s B350/B370? Zaujimalo by ma porovnanie, kolko sa da ziskat upgradom napr. z 1800X na starom systeme.
20.4.2018 14:44:41   95.82.176.xxx 70
Béčko nevím, ale Xko porovnali tady https://bit.ly/2F0iJnA
20.4.2018 17:44:48   85.216.176.xxx 101
Tu to vyzera, ze je skoro jedno, ci Ryzen 2600X ide na X370 alebo X370:

https://www.youtube.com/watch?v=YSMXbbw2B8Y

Dokonca aj XFR2 fungoval na oboch doskach identicky.
21.4.2018 08:13:50   77.236.205.xxx 60
http://pc-help.cnews.cz/viewtopic.php?f=123&t=198360
20.4.2018 18:03:34   78.141.95.xxx 281
Ryzen 7 2700X se nevyplatí taktovat, o to se postaralo AMD a poběží vám už přetaktovaný

Super,,nikdy som netaktoval,,lebo som to nevedel,,mam o to postarané.
Pre mňa výhoda !!!
21.4.2018 08:12:28   77.236.205.xxx 150
A když to necháš na default a zvedneš BCLK o 2 Mhz tak budeš mile překvapen. (To OBRa nenapadlo) a koukni co to navýšení udělá s Turbem
20.4.2018 19:56:13   62.201.19.xxx 523
Bohužel z tohohle testování je mi fakt blbě :

Jak vidíte, celý test proběhl s paměťmi na 2933 MHz s časováním CL20. Paměti i CPU umějí více, já ale musel dodržet kontinuitu s dříve naměřenými výsledky.

Jaký dříve naměřené výsledky!!Je to nový CPU !!!
Takže máme tu nový CPU od AMD, kterému výrazně roste výkon při použití lepších paměti a Obr nám nastaví časování CL20. Sorry ale to si z náš děláš srandu !! Já bych chtěl ty testy vidět s normálním časováním !!

A stále DosBox zařazený do finálního grafu to snad nebudu komentovat.

Až tu obr udělá testy s normálním nastavením ramek a vyřadí dosbox tak se nám poměr cena/výkon asi trošku změni. Takže je pro mě recenze bezcenná.
21.4.2018 08:06:41   77.236.205.xxx 382
Doporučuji shlédnout test na http://pc-help.cnews.cz/viewtopic.php?f=123&t=198360 testováno na B350/X370 a kouknout na výsledky. Doporucuji kouknout jak si recenzent tam pohrál s taktováním. OBR bohužel není schopný/ochotný si o nových procesorech cokoliv zjistit nebo nastudovat nebo i vyzkoušet. Jinak by věděl, že nové Ryzeny na pamětech mají raději nízké latence než vysokou frekvenci. Proč to jednou nenecháte udelat někoho jiného než amatéra, který umí nastavit pouze Intely? To že mají nové procesory nové instrukce, které dále posunují výkon? Nezájem, winrar 4.0 a Dosbox to jistí, kolik času navíc by stálo použít nejnovější winrar a přidat ho vedle staré 4.0? 2 minuty? OBR raději naohýbá výsledky, ovlivní měření a pak se diví, proč to ve světě vyšlo jinak?
21.4.2018 08:10:15   77.236.205.xxx 222
Ještě doplním, až tu budou nové paměti DDR6 s latencemi 5-5-5-5 (nadsázka) OBR "nasadí" kontinuitu a bude tu předkládat, že kde nic, tu nic, žádný posun.
21.4.2018 21:24:20   80.232.109.xxx 302
Pacient mistní parodie na PC magazin se opravdu zase projevil. Tleskám za velice nestrannou a precizně provedenou recenzi. Chtěl bych se zeptat kvůli jaké kontinuitě je třeba testovat CPU s pamětmi nastavenými na CL20? Mohl by autor uvést alespoň jednu recenzi kvůli které tam nastavil toto nesmyslně stupidní časovaní? Odpovím za něj, nemohl. Pár příkladů za vše:
Core i7-8700K s taktem 4,7 GHz (Coffee Lake) v testu
"Jak vidíte, celý test proběhl s paměťmi na 2666 MHz s časováním CL16"
https://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/49147-core-i7-8700k-s-taktem-4-7-ghz-coffee-lake-v-testu?start=4
Intel Core i9-7980XE: Osmnáct jader Skylake-X v testu
"Jak vidíte, celý test proběhl s paměťmi na 2666 MHz s časováním CL16"
https://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/48869-intel-core-i9-7980xe-osmnact-jader-skylake-x-v-testu?start=4
Core i5-8600K s taktem 4,3 GHz (Coffee Lake) v testu
"Jak vidíte, celý test proběhl s paměťmi na 2666 MHz s časováním CL17"
https://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/48751-core-i5-8600k-s-taktem-4-3-ghz-coffee-lake-v-testu?start=5
AMD Threadripper 1950X a 1920X v testu
"Jak vidíte, celý test proběhl s paměťmi na 2666 MHz s časováním CL16"
https://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/48367-amd-threadripper-1950x-a-1920x-v-testu?start=6
Čtyřjádra AMD Ryzen 3 1300X a 1200 v testu
"Celý test proběhl s paměťmi na 2400 MHz s časováním CL17"
https://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/47809-ctyrjadra-amd-ryzen-3-1300x-a-1200-v-testu?start=3
Intel Core i3-7350K na 4,2 GHz: mají dvě jádra ještě smysl?
"Jak vidíte, celý test proběhl s paměťmi na 2400 MHz s časováním CL16"
https://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/47219-intel-core-i3-7350k-na-4-2-ghz-maji-dve-jadra-jeste-smysl?start=3
AMD Ryzen 5 2400G – Zenové APU s grafikou Vega 11
"Celý test proběhl s paměťmi na 2933 MHz s časováním CL16"
https://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/50667-amd-ryzen-5-2400g-zenove-apu-s-grafikou-vega-11?start=4
Dále bych poznamenal, že v testu pamětí se používají hodnoty, které jsou měřeny na ruzných frekvencích s různým časovaním. Viz odkaz na test 8700, kde má procesor s pamětmi běžící na frekvenci 2666 s časováním CL16 výsledek 38445 na read, 37718 zápis a 53,7 latence. Tyto samé hodnoty jsou použity v tomto testu, ve kterém je ovšem procesor testován s pamětmi na 2933 a časováni CL20
Sečteno podtrženo, celá recenze je totální bullshit. Nemá absolutně žádnou vypovídající hodnotu. Až bude zase nějaká příležitost udělat recenze na AMD procesory a Zdenda bude požádán, měl by se zachovat buď jako kolega Vajgl z Cimrmanů, nebo se k tomu postavit čelem jako pán co opravuje Lakatoše http://milujipraci.cz/#10
21.4.2018 22:08:01   78.45.21.xxx 221
Hele pokud je to pravda a neni to preklep, tak musis to brat tak, ze mistni pacient to vlastne dela, aby z toho byla rarita, unikatni recenze.
Protoze takovou recenzi totiz jinde stejneho druhu opravdu nenajdes ))
21.4.2018 22:18:19   77.236.205.xxx 280
Kontinuita = použiji staré testy bez Meltdown/Spectre u Intelu, blbě nastavím AMD desku a budu se za přispění Adama divit, že to všude vyšlo jinak. Slovy našich operátorů "u nás není draho, to jen v zahraničí je to moc levné"
22.4.2018 07:22:17   109.105.39.xxx 322
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.4.2018 08:09:16   85.71.231.xxx 231
Opravdu hloupý a neprofesionální přístup. Pokud víš že je článek úmyslně spatně a nic s tím neuděláš, tak neseš stejnou míru viny jako autor.
22.4.2018 10:22:06   78.45.21.xxx 232
Vite p. Wagnere, Obrmajer ale nedela ostudu jen sobe (pokud to vubec jeste jde), ale hlavne dela ostudu a spatne renome celemu PCT, coz je myslim vuci vasim kolegum, se kterymi pracujete skoda
22.4.2018 10:30:00   188.175.49.xxx 211
Adame promiň ten přímer, ale tak buď jsi
- šéfredaktor
a nebo
- Obermaierův toaletní papír a on si s tebou vytírá...

zkill to tu napsal nmaprosto přesně je to maximálně neprofesionální... + Je to tak o to Vám jde o flame pod zfalšovanými Obr testy a výmysly? Ty jako šéf redaktor zde radíš, aby tu lidi nechodili?

Jinak vím, že s Obermaierem nesouhlasíš a nelíbí se Ti co a jak dělá... Ale opakuji to Ty jsi šéfredaktor... Tak Ty bys s tím měl něco dělat... Ostatní s tím těžko pohnou...

Ale ano správný přístup je poukázat na lži a nepravdy (podvody v testech), kterých se zdejší pisálek dopouští... Problém je v tom, že tento bezpáteřní člověk své články často následně edituje a nebo rovnou smaže... + Má své uctívače... Takže pokud jiní nepoukáží na tyto praktiky, tak neznalý člověk by zde přišel a věřil tomu co je zde napsáno!
22.4.2018 15:21:23   109.105.39.xxx 27
Nejsem šéfredaktor.
22.4.2018 16:16:34   188.175.49.xxx 132
Adame a jakou máš tedy funkci? Podle toho cos psal a to už i kdysi to vypadalo, že ano. I teď píšeš, že články jsou přes Tebe...

A teď z lidského a morálního hlediska... Tobě tohle nevadí? Jde to přes Tebe... Je mi jasné, že to nemáš snadné a je to Tvá práce (určitě Tě baví) + PCT platí dobře... Já už ale z morálního hlediska třeba práci změnil...

Je fajn, že tu máte i normální testery. Je však komické, když se tu objeví 2 testy na stejný produkt a jeden to napíše normálně a druhý s notnou dávkou nenávisti... Ono to pak vypadá schizofrenně.

PS: mě práce v ICT taky baví... a moje hoby je i moje práce z čehož jsem opravdu nadšený. Jsem rád, že díky přátelům taky můžu testovat HW. Ale něco takového by mi nikdy nedovolili vypustit do světa... A já bych se k něčemu takovému ani nikdy nesnížil...
22.4.2018 17:31:55   109.105.39.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.4.2018 16:47:15   188.175.49.xxx 121
Dobře píše tu nejdýl, ale sám uznej jak to vypadá... Gor když tu máš 2 redaktory, kteří píší o stejný věci a pokaždé to vypadá jinak...

Možná by bylo načase to řešit i s ním... Něco jiného je náklonnost a něco jiného je úmyslné poškozování nějaké značky tím , že zfalšuje a přiohne si realitu...

Nebo - a zas mě tu budou napadat a nazývat rudoarmějcem... - nepouštět a nedovolit mu články o AMD... (byť je mi jasné, že on by si neopoměl rýpnout, ani u článků k Intelu či Nvidii)
23.4.2018 08:17:58   46.229.127.xxx 190
To je panečku argument. Je to něco jako: vím že u mě v práci jeden člověk krade, ale co s tím nadělám, je tu déle, tak ať si krade, mně to nevadí
Na tohle člověk musí mít žaludek, když ví, že druhý dělá něco záměrně špatně (neobjektivně) a dělá, jako by se vlastně nic nestalo, že p.Vágnere
23.4.2018 12:59:39   109.105.39.xxx 212
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.4.2018 17:47:36   46.229.127.xxx 90
Bohužel trošku smutný příběh...
22.4.2018 16:45:37   37.221.254.xxx 131
Zdeneček je místní maskot. Články má čtené, diskuse bouřlivé. Jeho zastaralá metodika je úplně k ničemu. Ostatně čekat od pacienta co veřejně vyplodí toto: http://bit.ly/2HjqBSZ nějakou objektivní recenzi, to je naivní.
22.4.2018 16:39:30   188.175.49.xxx 41
Teď si říkám, že to mohlo vyznít tak, že bych chtěl abys odešel to opravdu ne.
Byl to jen dotaz zda Ti to z morálního a lidského hlediska nevadí...

PS: snad jím není přímo Obermaier...
22.4.2018 16:50:48   109.105.39.xxx 70
Šéfredaktor je uvedený někde v údajích o webu.
22.4.2018 10:30:34   78.45.21.xxx 111
Apropos... Obrmajerova fraska zvana "fake news"..
Na CB vysel kratky clanek, ohledne srovnani Zen a Zen+ architektury. Na stejnem taktu u her, jim vyslo u 2700X IPC +7% oproti 1800x. Tomu klucinovy vyslo sice +10, ale vzhledem k tomu, ze mel jednak vyssi rychlost pameti, beta bios, starsi chipset, tak to s nejakou odchylkou nameril spravne.
Mozna by stalo za to se minimalne omluvit. Ale to by obrmajer musel vedet, co je to stud..klidne to muzete udelat za nej ;)
https://www.computerbase.de/2018-04/pinnacle-ridge-vorteile-summit-ridge-ipc/
22.4.2018 11:07:16   185.219.167.xxx 123
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.4.2018 20:00:37   188.75.128.xxx 193
Mají Intely opravené kódy jako AMD? Mě nepřijde 15% navíc jako zanedbatelné. Zajímá mě, co mi to přinese a bez zaslepenosti jednou značkou.
22.4.2018 11:29:29   85.132.193.xxx 153
Samozřejmě testuje Intel bez záplat, protože by se mu propadl výkon a to přece nemůže dopustit, trotl. Prostě vylhaná recenze
20.4.2018 20:16:45   62.201.19.xxx 184
Měření spotřeby : Asi se stala někde chyba, protože měření na jiných serverech vyšlo trochu jinak !

https://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-7-2700x-review,5571-12.html

http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_ryzen_7_2700x_review,7.html
20.4.2018 21:43:03   185.47.220.xxx 313
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.4.2018 22:57:04   109.69.214.xxx 3313
proč toho zmrda tady ještě držíte a dávate mu prostor? Tenhle zmrd dělá svou práci neskutečně špatně, kdyby takhle fungoval třeba doktor či hasič, tak má po každém zákroku někoho mrtvého. Neskutečný národ, že taková lůza může něco recenzovat.
21.4.2018 07:06:08   185.219.167.xxx 239
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.4.2018 07:50:30   85.71.231.xxx 370
Guru Jára. Raději si běž odháčkovat nějakou důchodkyni. Na tvoje mentální výlevy tu není nikdo zvědavý.
21.4.2018 12:09:05   185.219.167.xxx 232
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.4.2018 12:46:24   213.226.209.xxx 121
ja jsem zvedav kdy nekteri jedinci pochopi fyzikalni zakony a prestanou tvrdit takove bludy ;) nebo jaky mas nazor na konkurecni produkty ?
21.4.2018 19:34:33   185.219.167.xxx 325
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.4.2018 13:44:16   185.220.101.xxx 200
O onaniích nám evidentně máš co říci.
21.4.2018 19:36:15   185.219.167.xxx 121
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.4.2018 21:48:22   89.31.57.xxx 171
A evidetně máš problém chápat, co vlastně zrovna děláš, říká se tomu "stát si na vedení".
21.4.2018 15:05:46   85.71.231.xxx 140
Jenom pro pobavení. Nedávný výrok Guru Járy: Průrazné napětí je slangové označení elektrikářů pro tento jev diod, je to ten bod který popisujeme kdy se přechod otevře.
21.4.2018 19:38:01   185.219.167.xxx 220
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.4.2018 19:58:17   85.71.231.xxx 130
Tak povídej o jakou oblast se jedná. Žádný člověk co má alespoň základní ponětí o elektrotechnice tento termín takto nepoužívá. Možná tak pacienti psychiatrické léčebny co se snaží vyrábět elektřinu třením liščího ohonu o ebonitovou tyč.

Pokud nějaký termín špatně používáš, tak jej nechápou nejen ti nedostudovaní, ale i ti dostudovaní s praxí.
21.4.2018 22:21:01   77.236.205.xxx 140
Elektrošoky v blázinci, podle jeho příspěvků na všech možných webech to nemůže být nic jiného
22.4.2018 07:42:04   85.71.231.xxx 110
Díky za vysvětlení. To mě fakt nenapadlo, přestože to dává smysl.
22.4.2018 11:08:47   185.219.167.xxx 115
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.4.2018 16:20:21   85.216.220.xxx 20
Neviem či testom dobre rozumiem, preto sa chcem spýtať či najdôležitejšie sú tieto dva testy

6. Syntetické testy - Paměti
7. Syntetické testy – Výpočetní operace

A zvyšok testov už len vypovedá o tom ako aplikácia využíva vlastnosti procesora v testoch 6. a 7. ?
21.4.2018 16:29:02   46.167.234.xxx 161
Procák je v pohodě, není určen pro přetaktování a hrátky s tím spojené, majiteli, pokud má dobré chlazení a nový čipset nabídne maximum výkonu. Koupě je dle vlastního uvážení, chybu neuděláte ať je to AMD nebo Intel.
22.4.2018 11:36:06   85.132.193.xxx 41
Je to opravdu ten Dušan, co tu dělával dusno nebo je to někdo jiný?
Každopádně za mě palec nahoru
22.4.2018 10:34:38   79.141.244.xxx 184
Jednu dobu jsem si říkal, že se snad prOBRal, ale taková sbírka demagogie a ohýbání statistik, jak v tomhle článku - to jsem snad viděl jen v politice… Inu, nestrannost a objektivita u některých recenzentů znamená pro zjištění významu slov návštěvu Slovníku cizích slov, ale protože jsou cizí, ta kjim stejně nerozumějí. Jen doufám, že za to fakt nedostal honorář
22.4.2018 15:45:12   109.81.215.xxx 25
Ten je soupeř pro i5 8400 což je mnohem zajímavější procík pro spoustu lidí
22.4.2018 17:15:22   81.201.59.xxx 42
Dneska objednano tak se tesim
23.4.2018 12:16:27   194.228.13.xxx 130
nechte bObříka být dělá to dobře, velká čtenost už jen kvůli komentářům... 200 pod článkem, no kdo z vás to má...
24.4.2018 17:08:00   95.103.80.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.4.2018 21:52:42   62.201.19.xxx 91
Jsou dvě možnosti. Buď za tyhle pokřivený recenze dostává pctuning peníze, nebo ta horší varianta obr je fakt blázen.
Já jsem hledal po celém světě spotřebu Core I7 8700k a ta se v klidu pohybuje od 41-55W a v zátěži od 150-180W. Zde v recenzích 35W a 135W. Ptám se kde se stal ten zázrak !
25.4.2018 00:12:41   62.245.97.xxx 50
nepocita zle elektrony vyrobene v jaderne elektrarne. ty se automaticky filtruji pres antijaderne filtry co masovy kupuji eko rakusani.
25.4.2018 12:16:29   78.45.21.xxx 21
Je to pacient ;)
25.4.2018 00:11:22   62.245.97.xxx 40
bez tehle obr clanku by tenhle web nebyl vubec zabavny. a zabavy je nam treba. seriozni informace prece najdeme jinde .)
26.4.2018 15:37:43   194.50.64.xxx 51
A je to venku, nejen, že OBR je hlupák, který neumí nastavit AMD produkty, ale testoval ještě na starém BIOSu https://www.zive.cz/clanky/vykon-procesoru-ryzen-2000-v-nekterych-recenzich-nemusi-odpovidat-realite-posledni-bios-zveda-vykon-az-o-15-/sc-3-a-192900/ default.aspx
26.4.2018 19:39:41   62.245.97.xxx 40
ja myslim ze je to jeste horsi, ze neni hlupak, ze to udelal SCHVALNE! Taky je zahada, ze zatimco jine it servery jsou teto zpravy plne, tak na PCT ani znminka....
26.4.2018 22:00:05   85.163.24.xxx 30
asi to tady sponzoruje intel :-D
26.4.2018 22:01:13   85.163.24.xxx 30
Celkem by me zajimalo jestli ty nove biosy nejak ovlivnuji nastaveni cache a dalsich veci i u puvodni rady ryzenu.
27.4.2018 17:32:55   109.105.39.xxx 03
Tak co se týče tohohle blábolu, tak se obávám, že Obrova recenze je i přes to všechno blíže realitě než tvrzení, že Agesa 1002a v použitých testech nějak významně zvedne výkon (o 15 % nemluvě).
27.4.2018 17:49:29   77.236.205.xxx 40
Samozřejmě ne všech testech a samozřejmě jak to OBR nastavil tak to s realitou nema nic společného, ale jo klidně si to dál obhajuj a zachovej kontinuitu
27.4.2018 17:52:31   77.236.205.xxx 40
Ještě doplním, on by to totiž musel zkusit, aby to bylo vidět a otestovat pár gamesek ve winrar 4.0 se to fakt neprojeví
27.4.2018 17:50:04   37.188.149.xxx 50
No ale hlavne posledni bios na crosshair 6 konecne umi pracovat s myma corsair LPX, ktere nebyly drive v supp. listu, ovsem kdyz jedou 16-18-18-18-36@3200 mam nejvyssi hodnoty v Btestech ale ve starsich hrach to je takove divne, nejlepe se to chova na 14-14-14-14-39@2800 pocitove nejlepsi plynulost i vyssi a stabilnejsi fps, asi ta latence a ryzen bude dulezitejsi nez frekvence na ramkach. (s ryzenem 1700@3.
13.5.2018 07:16:58   85.163.24.xxx 00
Jen bych jeste dodal k tem pametem na AM4, mel jsem s nima dost problemy obcas to nechtelo bootnout kdyz jsem je dam na plnej takt (corsairy lpx3200 xmp maji 16-18-18-36, deska crosshair 6).
Nakonec jsem po trose patrani na netu nasel parametr v biosu "booting voltage" bylo na auto, kdo vi na kolik si to nastavilo, dost mozna jen 1.2v, xmp je ale 1.35, nyni jedu booting volt. 1.38, normalni dram volt. 1.4 casovani rucne 16-16-16-16-36 cpu(ryz1700) multipl 40 (1.5-4ghz podle potreby vykonu, s poslednim biosem to maka jak ma - nedrzi furt plnej kotel). No a zatim se me nestalo ze by to nebootlo s pipanim a reset mem. set na default nebo Od, nebo 8 code. Zrejme vyreseno. Mozna muze byt tento problem i na jinych deskach asus, pripadne i jinych.
3.5.2018 17:37:46   206.189.4.xxx 10
Zkuste aspon jednu herni recenzi s forced HPET, prosiiim, Pac to intel podava docela nehezke vysledky...
22.5.2018 17:51:55   92.245.5.xxx 00
Na refresh vramci 14nm+/12nm je tych cca 10% vykonu navyse dobry vysledok ktory dosiahli najma vylepsenim power managementu.

(+) recenzia celkom v pohode, pacilo sa mi aj ferove porovnanie IPC, takt na takt ako CPU tak aj RAM - tak to ma byt
(-) "Stejne draha konkurence ma vyznamne vyssi herni vykon" - to je zaver recenzie? Sniva sa mi? Kde su testy herniho vykonu?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

156 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.