Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Intel Core i9-7980XE: Osmnáct jader Skylake-X v testu
Intel Core i9-7980XE: Osmnáct jader Skylake-X v testu
autor: Z. Obermaier , publikováno 16.10.2017
Intel Core i9-7980XE: Osmnáct jader Skylake-X v testu

Pokud vás počítač živí a využijete brutální vícevláknový výkon, je Core i9-7980XE vaší jasnou volbou. Jde o nejvýkonnější procesor v desktopu, který vyjde stále levněji než Xeony a nabídne bezkonkurenční výkon. Jde také solidně taktovat (4,6 GHz), ale bez výkonného vodního chlazení o tom vůbec neuvažujte. S vyšším napětím totiž prudce roste spotřeba.


Zhodnocení a závěr...

Intel Core i9-7980XE: Osmnáct jader Skylake-X v testu

Výkon

Pokud budeme na procesor pohlížet z pohledu vícevláknového výkonu, jde jednoznačně o nejvýkonnější „desktopový“ procesor na trhu. Nepřekoná jej nic, ani maximálně přetaktovaný Threadripper 1950X se šestnácti jádry. Ten má na frekvenci 4,1 GHz podobný výkon jako Core i9-7980XE na default (dle Cinebench R15). Co se týká jednovláknového výkonu a her, zde Core i9 svou jasnou převahu ztrácí. V obou těchto aplikačních nasazeních bude výrazně lepší Core i7-8700K, které nabízí významně vyšší frekvence. Tohle není herní procesor, ani cenou, frekvencemi nebo počtem vláken. Core i9-7980XE je čip pro profesionály, kteří potřebují co nejvíc vláken, a zrychlení jejich práce znamená zrychlení toku peněz na jejich bankovní konto. Za třicet šest vláken totiž zaplatíte sice hodně, ale stále méně než za podobnou stanici založenou na Xeonech. Pokud je tohle váš obor podnikání, Core i9-7980XE si kupte, nebudete litovat.

Přetaktování

Znovu připomínám, že výhodou proti Threadripperům je u Skylake-X slušné přetaktování. Druhá vlna čipů je založena na jiném křemíku než ta první končící desetijádrem. Ukázalo se, že původní HCC Xeony střední třídy jsou na tom lépe s napětím, které je měřitelně nižší než u LCC procesorů. To dává Core i9-7980XE výhodu v lepší spotřebě a teplotách.

Na základním napětí je přetaktování 4,4–4 GHz možné. S mírně navýšeným napětím 1,15–1,2 V se dá dostat až na frekvence 4,6 GHz u lepších procesorů, u těch nejlepších i výše. Problém jsou pak už teploty a spotřeba. Ta je extrémně vysoká (příkon PC až 560 W) a tento čip vyžaduje tu nejlepší desku na trhu, s maximálně silnou napájecí kaskádou. Na levné desky zapomeňte, stejně tak na chlazení vzduchem – pokud chcete taktovat, musíte mít vodu. Paměti jdou taktovat solidně, na první pokus jsem se bez jakéhokoliv ladění dostal na frekvenci 3800 MHz se čtveřicí modulů.

Subjektivní názor

Vlajková loď Skylake-X byla pro mne v několika ohledech překvapením. Vysoký vícevláknový výkon jsem čekal, ale nikoliv při takhle solidních teplotách a relativně normální spotřebě. Spotřeba se příliš neliší od desetijádra Core i9-7900X, a to je hodně luxusní výsledek. Také teploty s klidem zvládne na defaultu i vzduchové chlazení, což je dobrá zpráva. Velmi dobré je i přetaktování, kdy čip jen s mírně vyšším základním napětím dává 4,4–4,5 GHz. Problém nastane až při napětí nad 1,15 V. To spotřeba doslova vystřelí vzhůru o stovky wattů! Skok ze základního odběru 275 W na 565 W je masakr. V tento okamžik už dostane vaše deska, chladič i zdroj řádně zabrat. Pokud máte navíc třeba GeForce GTX 1080 Ti, jděte si koupit nový zdroj, protože 1 kW už bude málo.

Pro koho je tento procesor určen, už jsem probíral v prvním odstavci. Pokud jste hráči, dejte od něj ruce pryč, tohle pro vás není dobrý procesor. Za jeho cenu můžete mít špičkovou herní sestavu celou, pořídíte Core i7-8700K se skvělou deskou a ještě zbude na GeForce GTX 1080 Ti. V případě, že pro vás každé jádro navíc znamená posun a urychlení práce, není co řešit. Core i9-7980XE vás nemůže zklamat v žádném ohledu, s patřičnou deskou si vyrobíte skutečné vícevláknové monstrum. A pokud si někdy budete chtít něco zahrát, nebude vás tento čip výrazně brzdit, zejména ve 4K. Pokud ale chcete ušetřit a tuhle nehoráznou cenu neplatit, kupte Threadripper, a budete také spokojení.

Intel Core i9-7980XE: Osmnáct jader Skylake-X v testu

Intel Core i9-7980XE: Osmnáct jader Skylake-X v testu

Nejvýkonnější desktop procesor na trhu si zaslouží nejvyšší ocenění!

Intel Core i9-7980XE: Osmnáct jader Skylake-X v testu

Testovací základní desku zapůjčil ASUS Czech republic



Tagy: Intel  LGA 2066  socket R4  X299  Core i9  Core i7  Core i5  Skylake-X  Kaby Lake-X  Core i9-7980XE   


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
16.10.2017 07:21:35   194.228.220.xxx 14034
O sto procent vyšší cena, než Threadripper. O 20 procent vyšší výkon, vyšší spotřeba. Nedostupnost. Za mě velký propadák.
16.10.2017 07:29:00   78.102.116.xxx 714
... není to procesor pro nikoho z nás ... i kdybych na něj měl ...
16.10.2017 09:11:54   94.242.92.xxx 3232
Přesně tak, tyto procesory si při správném použití na sebe vydělají samy v řádu měsíců.
K tomu ''sotva 20% vyšší výkon'', to si je třeba uvědomit o jakém výkonu to mluvíme. Čím vyšší výpočetní výkon, tím těžší už je hledat rezervy.

Nejsem fanboy, ale teoreticky 20% nárůst znamená o 20% kratší čas na zpracování úlohy, jinak řečeno o 20% úloh zpracováno ve stejném čase víc = profit. To už je celkem zajímavá konkurenční výhoda, nemyslíte?
16.10.2017 10:51:56   89.176.106.xxx 3053
Souhlas, ale vysvetli to mistnim nactiletym fanboys AMD.
16.10.2017 11:08:41   37.48.50.xxx 309
Takhle zjednodušovat na zaklade 20% vykonu navíc je velmi zcestne nejen ze by to melo smysl resit pri zatezi 24/7 ale na to je tento procesor krajně nevhodný .....
A s podobnou logikou dojdeme k závěru ze se vyplatí koupit dva samostatne stroje a nebo jeden s vice CPU a dostanu jeste vice vykonu za stejnou nebo nižší cenu + dokážu teoreticky uspokojit vice platicich zakazniku zároveň....s nižší vstupní investici
16.10.2017 11:26:13   94.242.92.xxx 114
Firmy, které tyto procesory využívají nemají jen jeden počítač. A zase, více strojů, vyšší spotřeba, více odpadního tepla... všechno stojí peníze.
16.10.2017 14:40:35   37.48.44.xxx 202
Ad1) ten procak je sam o sobe nenazrany
Ad2) tak resi ty firmy nebo neřeší peníze kdyz kupuji tak drahy HW ...uz jsem tady z toho jelen jednou ne a pak zas najednou ano
Ad3) ani jedno reseni není dělané na seriózní nasazeni 24/7 nebo praci s velmi dulezitymi daty nebo kde je vyzadovana naprostá bezchybnost takže tyto CPU jsou opravdu spise předváděčka pro HEDT a akcionáře...a taky pro par nadšenců
Ad4) vice stroju muze taky znamenat vice uspokojených zakazniku v jeden cas takže tech par korun za elektřinu pche nicotny naklad....a málokterá zdrava firma dela zbytecne investice ...a opravdu spickove pracovní stanice se staví z něčeho jiného a ty peníze se dají investovat smysluplneji
16.10.2017 18:07:05   94.112.142.xxx 46
Citace:
A zase, více strojů, vyšší spotřeba, více odpadního tepla... všechno stojí peníze.


Predevsim licence, zpravidla na CPU socket a samotny stroj. Pokud Potrebuji na stejnou praci mene pocitacu/licenci a mene lidi/specialistu, pocita se kazde procento. Navic cena cpu nema na cenu profi sestavy v zadnem pripade takovy vliv jako jeji trida. Tyhle WS si totiz nikdo na kolene nestavi.
16.10.2017 11:24:34   94.242.92.xxx 1811
Lidem to nevysvětlíš, i autor článku má místy trochu podivné uvažování. Např:''A pokud si někdy budete chtít něco zahrát, nebude vás tento čip výrazně brzdit, zejména ve 4K.''

No zejména je nutno podotknout, že rozlišení obrazu nemá na výkon CPU vůbec, ale opravdu vůbec, žádný vliv. Pokud tedy hra neběží v software modu, což je ale povídání pro pamětníky.
4K je pro CPU stejná zátěž jako 480p při stejné snímkovací frekvenci.

Ovšem ta zmíněná 1080Ti ve 4K nestačí ani na 60fps, pokud tedy chcete hrát nějaké moderní hry.
16.10.2017 21:38:22   81.30.247.xxx 011
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.10.2017 22:27:41   213.226.209.xxx 50
CPU ma urcite vliv ale dokud si nenarazi na strop nejslabsiho clanku(mimo GPU) tak tam nebude nikdy vyrazny rozdil (az na vyjimky samozrejme)

samozrejme ze o samotny vystup se stara graficka cast ale za assistence CPU takze jista rezie tam vzdy bude ..
17.10.2017 09:36:02   94.242.92.xxx 40
Vliv CPU na výkon GPU v závislosti na rozlišení obrazu ve hrách už se tady řešil několikrát. CPU počítá mechaniku hry (např. AI) a dává instrukce GPU, což dělá nezávisle na rozlišení obrazu.
CPU = počítá s celými snímky
GPU = pracuje s jednotlivými pixely

Myšleno, jediná věc, která ovlivní využití CPU je počet snímků za vteřinu, protože herní mechaniky CPU počítá pořád stejně, nezávisle na vnějších vlivech. No a teď zpět na začátek, autorem zmíněná GTX 1080 Ti nestačí v moderní hře ani na 60fps, spíš mezi 40 a 55fps. Proto si ve 4K zahraješ i na procesorech střední a nižší střední třídy.
16.10.2017 11:08:00   194.228.220.xxx 70
S tím musím jenom souhlasit. Tohle není běžný desktopový procesor.
16.10.2017 18:51:32   81.90.243.xxx 91
O 20% vyšší výkon znamená o 16,67% nižší čas - ani o 100% vyšší výkon neznamená o 100% nižší čas na zpracování úlohy
16.10.2017 21:38:18   109.81.181.xxx 10
o 100% vyšší výkon (tedy 200% původní hodnoty) znamená snížení času na zpracování úlohy o 50%.
Tak to je a asi vždycky logicky bude
16.10.2017 11:07:26   194.228.220.xxx 80
To máš pravdu. Tohle pro běžného uživatele PC, hráče, či studenta není.
16.10.2017 21:39:14   81.30.247.xxx 412
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.10.2017 22:21:59   213.226.209.xxx 221
on nekomu nestaci 16 vlaknovy Ryzen vsak jsem cetl samou chvalu na to ze konecne prislo neco pouzitelneho s 8c/16t i do bezneho desktopu (Vishery apod. samozrejme nepocitam ;) ) to spis ti hykalove co celou dobu zaryte tvrdili ze 4c je strop a vic neni treba a jen co prisel 6c od modrych tak okamzite zmenili retoriku a najednou je vic carek vic addidas
16.10.2017 07:55:30   194.213.41.xxx 2811
asi se platí už jen za nápis Intel... nebo nevím...
16.10.2017 07:55:59   194.213.41.xxx 532
... ale GOLD STAR je jasná !
16.10.2017 07:57:33   185.59.186.xxx 176
No, zrovna v tomto segmente by som cena/výkon až takú váhu neprikladal.

V mainstream-e máš neraz veľké "anomálie" typu Ryzen 1800X vs. 1700 - pri o 50% vyššej cene len o 10-15% vyšší výkon To že highendový Intel je totálne nevýhodný je myslím v istom zmysle OK, až "klasika".

Spotreba a nedostupnosť to súhlasím, obzvlášť po OC sú to nepredstaviteľné čísla, ale zase pred rokom-dvoma bolo neprestaviteľné aj 18 jadro na 4,5GHz
16.10.2017 12:16:38   84.245.120.xxx 611
1800 a 1700 je prsne ten isty kusok kremika a cena 50% za nič, je pravda že vo vyššom segmente sa ide na vykon a nie na cenu a spotrebu. Je pravda že pri OC je 500W brutal, ale nič čo by kvalitnejši vodnik nezvladol a na trhu su aj 1200W+ zdroje ako stvorene pre toto
2000€ za 18 jadro od intelu čo te max pre PC nieje vela a do segmentu kam smeruje, kde program stoji cca 50 000€+ sa ta cena za hardware strati.
16.10.2017 08:32:04   83.168.175.xxx 71
Podla vysledkov ide o velmi dobru alternativu k TR, zial cena odraza ovela vyssie naklady na kremik.
16.10.2017 10:45:40   89.24.109.xxx 63
Však ony THáčka v nové revizi už také nebudou takový výkonnostní skok, tomu vůbec nevěřím. A CPU jako 7980X je zde jen jako ukázka akcionářům, takové to: "Tak máme, opět, nejvýkonnější procesor a výborně vyladěný výrobní proces." Nic jiného není potřeba v tom hledat. Jo, jestli akcionáři/majitelé do AMD sypou peníze, potom je firma v pohodě, ale pokud firma musí vydělávat, aby mohla vyplácet slušné dividendy a platit výzkum, aby zůstala lídrem v oboru, potom si prostě nemůže dovolit tak mizerné marže jako dotovaná konkurence. Můžeme AMD blahopřát, že s omezeným, byť bezedným, rozpočtem dokázala vytvořit vynikající produkt, ale plivat po Intelu, to je jen projevem nesoudnosti. Všichni měli a mají šanci být akcionáři Intelu, tak nevidím důvod, proč hanit jejich firemní politiku (Že jsou drazí? Jo, jsou, právě díky výše uvedenému. A bude i AMD, pokud urve dost velký kus koláče, netřeba o tom pochybovat, protože investoři budou chtít své peníze zpět.).
16.10.2017 19:54:00   188.167.252.xxx 56
A keď ma AMD kartu a o 100W viac spotrebu ale rovnaký výkon ako cenovo porovnateľná karta konkurencie je co? Na DD som čítal na to hotové orgie ako je AMD výhodná
16.10.2017 20:31:53   77.242.95.xxx 610
DD... debilův deníček sem netahej

nejseš-li v souladu s cítěním světa pana Stacha tak dostaneš BAN.

Musíš fandit AMD, nesmíš těžit, musíš nenávidět Nvidii, musíš vytáhnout kecy, že někdo někde nepřepíše recenzi na 8700k kvůli 400 MHz, což podle něho dělá 15-20% výkonu. Následně to doplníš tím jak je VEGA pecka ve FORZE... no výjdou nové ovládače na GF a ejhle "ňůvska" (spíš snůška) se nereviduje.
16.10.2017 22:45:55   95.82.176.xxx 65
Zato ty jsi tam zřejmě pečenej vařenej, když ten web znáš tak dobře. Až se zdá, že většina jeho čtenářů, kteří mu přináší prachy z reklamy, jsou zarputilí NV fans.
18.10.2017 10:18:32   46.13.145.xxx 50
Probereme to postupně.

1, Nazvat člověka, který vlastní "pár" desítek Radeonu NV fanem chce "odvahu".

2, Vlastním i Vegu 64 stejně jako GTX 1070

3, DD-mu bych osobně poslal klidně i nějaké peníze přímo. Bylo by mi hrozně líto, kdyby tento projekt byl zrušen. Pro zábavu to čtu, takové cvičení z překrucování. Autor má tendenci se tvářit jako odborník na kde co a to i tam, kde totálně plave, rád přebírá hoaxy ohledně AMD a vytváří zcela chybné závěry... Tolik k těžbě měn, ve které se "trošku" orientuji.

4, subjektivně vzato mi jeho objektivita krátí zábavnou formou dlouhé chvíle. Často i přemýšlím zda to myslí vážně nebo je troll vysokého levelu. V zájmu jeho samého doufám v druhou možnost.
16.10.2017 08:29:52   185.23.113.xxx 273
565 W , chapem chapem , to CPU je ina liga, mňa len udivuje že to fakt može toľko zožrať

http://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/16122943_251274841977850_8618010075954413568_n.jpg?ig_cache_key=MTQzMjYyNjc2NzMzMjY4NDI1MA%3D%3D.2
16.10.2017 08:42:54   5.102.48.xxx 423
ty už si dáš i tu práci a ukážeš výkonv CB 15, ale jen přetaktování a pak tam dáš cosi o poměru (%). Proč si to hergot neukázal i v nepřetaktovaném stavu??? Třeba proto, že ten odskok není takový???

https://www.bit-tech.net/reviews/tech/cpus/intel-core-i9-7980xe-review/4/
16.10.2017 08:44:15   5.102.48.xxx 335
ještě dodatek, už vidím někoho, kdo tohle bude taktovat... Tohle se staví na zátěž 24 hodin, ne na to, aby si honil triko. A proto to nikdo taktovat pro běžný užití nebude (a nebo jen v řádech procent). Tohle se navíc prodává často v sestavě, jako workstation, a tam už tuplem není nárok.
16.10.2017 11:11:30   37.48.50.xxx 413
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.10.2017 14:59:05   5.102.48.xxx 70
z vlastní praxe nesouhlasím, mimochodem i když si nějaký kolega staví farmu, tak skoro vždy z těhle proců, tedy proců téhle kategorie. NA to se tím živím dost dlouho a dost jsme i podobných věcí prodali, případně doporučovali. Tedy stanic o ceně cca 70-100 za kus do "práce". Nemluvím o velkém korporátu, ale malá studia/firmy, které se tím podniká jako koncový uživatel.
16.10.2017 21:43:29   81.30.247.xxx 06
stanice nebo už server?
16.10.2017 21:49:09   109.81.181.xxx 62
přesně tak. jedna věc jsou chytrý kecy "odborníků" v diskuzích a pak praxe kdy se prostě na grafiku, 3d cad a vizualizace staví počítače ne s xeonnama a ecc ale s i7/Ryzenama. Sám to tak dělám a dodáváme malým/středním firmám. Např. aktuálně na Ryzenu postavím PC za 50k bez DPH s výkonem co mají značkové stanice za dvojnásobek a o to v malých firmách jde.
16.10.2017 22:14:12   213.226.209.xxx 44
pokud se bavime ciste o CPU vypoctech tak ano levna reseni a rizikova reseni se daji stavet na i7/i9 ac to neni zvykem ...tam kde se pracuje s dulezitymi daty se zatim vyhradne pouzivaji Xeony (pokud jde tedy o x86..)

male studio kde tomu rozumi postavi na Xeonu v pripade potreby si pronajmou render farmu ktere se taky stavi prevazne z Xeonu

a nechce se mi verit ze by nejaky rozumne uvazujici clovek vyhodil 50 klacku za nic nedej boze z takovych CPU stavel farmu to uz je opravdu usmevne to uz si radeji koupim neco normalniho a k tomu nody

chapu kdybych mel natvrdo limitovany rozpocet tak by asi nebylo nazbyt ale to se rozhodne netyka recenzovaneho CPU protoze v tehle cenove relaci se da postavit vykonejsi a spolehlivejsi reseni
17.10.2017 08:30:30   5.102.48.xxx 30
To mi připomíná jak mi kdysi Honza Brukner vyprávěl, že kdysi měli v UPP deseti bit monitory + profi karty a všechno běželo na analogových kabelech....

Šedivá je teorie, zelený strom života. Z těch cca 200-300 lidí co se tím živí a co znám mají Xeony jen ti, co dělají na Macu.
17.10.2017 11:53:43   213.226.209.xxx 20
no a ?
kdysi kdy jaky HW CRT ci LCD ?
D-SUB nebo BNC ci SDI atd.?
jaky maji HW aktualne ?

200-300 lidi a nikdo nema Xeon teda mimo tech co to delaji na Macu ? jako vazne ? to je divne kdo ty WS s Xeony a profi kartami vlastne kupuje ...kdyz se kazdy tyden vyrobi desitky tisic pracovnich stanic s Xeony (Dell, HP, Lenovo atd. ) a to do toho nezapocitavam ani render farmy a servery asi pochazim z jine dimenze jinak si to neumim vysvetlit
17.10.2017 12:59:19   93.174.93.xxx 22
Kultivovaný a spolehlivý provoz dostává přednost, bohužel aktuálně se na straně intelu blbě vyhovuje (odstavení podpory E3 a E5 z mainstreamovějších desek) + nucené igpu atp. AMD to jistí ;)
17.10.2017 13:59:14   62.102.148.xxx 20
Tím chci říct, že máš pravdu, ovšem jen do LGA 1150, 2011 - pak už si pod sebou Intel řeže větev. E3 a E5 byly donedávna skutečně volbou č.1
17.10.2017 14:33:14   213.226.209.xxx 00
tak i pro 1151 jsou slusne desky pro Xeony za levno ale je fakt ze to hodne osekava(vc. HEDT) aby vice separoval trh dela presny opak toho co ostatni vyrobci (abych byl fer tak AMD se chova podobne ...ale porad je hodne pozadu) ..driv i desktopove pocitace umely mnohem vice nez dnes (ac to vetsina uzivatelu za celou zivostnost sestavy nepouzilo) >>>> aspon ze grafiky jdou opacnym smerem a profi segment se pomalu slucuje a separuje se uz v podstate jen vypocetnim vykonem ...
17.10.2017 14:44:34   192.42.116.xxx 30
Nemůžeš novější nabídku desek a možností s 1150 a 2011 srovnávat. Pro mě Xeon tímto vpodstatě přestal existovat, protože portfolio platforem byla nejsilnější stránka Intelu. Ne, že by Intel neměl co nabídnout - nová i7 (návazně E3) má fakt zajímavý výkon, bohužel šíře nabídky, podpora a konektivita jsou v kopru. Jakmile ASUS vyrukuje s WS deskami pro AM4 a TR4, tak je v podstatě vymalováno.
16.10.2017 13:48:34   147.229.74.xxx 152
Jo, stavět hodnocení výkonu na přetaktování je fail. To může být bonus, ale tyhle procesory nikdo netaktuje. Často jsou jen dostupný na výpočty přes RDP.
16.10.2017 09:58:22   95.82.176.xxx 401
Obrova testlab při testech OC:
http://goo.gl/EAnGYy
16.10.2017 10:54:46   80.242.33.xxx 182
pekny obrazok

ja len zasnem, ze v minusoch ma perlu, ako slabsi herni vykon. to ako vazne testoval procesor na pracu v hrach? na hry ho kupi iba H-idiot. taktovat v pracovnej stanici a tvarit sa vpohode vsak snad mi projekt pobezi aj zajtra rano ked pridem je zaujimava myslienka, taka originalna, kreativna kolegovia vravia jebnuta...
k nehoraznej cene, neberme do uvahy konkurenciu, lebo konecne je na vyber solidny vykon za solidne peniaze, je dnes vela 50000kc? to zarobi helmut s prstom v nose, to nie je ani jedna vyplata. si predstavte bolo by vela keby ste za tento procesor dali menej ako 2/3 VASEJ vyplaty, ja si myslim ze nie.
jediny spravny minus: "vysmech zo strany intelu" je to ze nema podporu ECC pamati pre procesor do pracovnej stanice a zabudol podotknut ze dokedy mu vydrzi pasta pri 600W.
16.10.2017 11:26:20   78.45.21.xxx 85
Pruser je ale ten, ze "Helmut" plati stejne ucty jako Pepa..tudiz po okrouhani nakladu na zivobyti, si taky moc vyskakovat nebude. Tudiz CPU za 2k Euro je priblizne stejne atraktivni jako za 50k Czk u nas.
Vyssi kupni sila je fakt, ale zkuste pouzivat trochu selsky rozum..lidi a placeni uctu je vsude stejne ;)
16.10.2017 21:45:27   81.30.247.xxx 117
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.10.2017 09:06:21   88.128.80.xxx 42
Crha, jeste tak mit potrebnou inteligenci, aby jsi pochopil aspon psany text, kdyz uz nicemu stejne nerozumis...
16.10.2017 11:31:37   155.4.230.xxx 125
Nejen ECC ale v základě nezná ani RAID 1 u NVMe, při té ceně jde čistě o demonstrační a reklamní existenci.
16.10.2017 10:44:29   62.240.191.xxx 180
"Jelikož přenos mezi rozvaděčem a jádrem tentokrát řeší pasta, není přenos tak efektivní a Intel změnil u 14nm výroby i tento parametr. Jako maximální teplotu uvádí Tjunction, neboli teplotu jader procesoru. U Skylake, Kaby Lake a Skylake-X je tato hodnota 100 °C. Co to znamená? Procesorová jádra, pokud dosáhnou této teploty, začnou omezovat svůj výkon – throttlovat. V praxi to znamená, že teplota rozvaděče tepla (CPU Temp) může být i vyšší, a není to na škodu. Hlídat je nutné přímo teplotu jednotlivých jader, to je klíčové."


Jádra jsou zdrojem tepla, tudíž teplo proudí do rozvaděče. Alespoň jedno jádro musí být teplejší než rozvaděč, ale hlavně žádné nemůže být studenější. Vzhledem ke zhoršení přenosu teplamusí být jádra teplejší všechna. Tipuji to na nepřesné měření nebo umělý offset.


https://cs.wikipedia.org/wiki/Druh%C3%BD_termodynamick%C3%BD_z%C3%A1kon

Teplo nemůže při styku dvou těles různých teplot samovolně přecházet z tělesa chladnějšího na těleso teplejší.
16.10.2017 11:05:10   195.98.26.xxx 182
Zdenku, Zdenku, kedy aktualizuješ test x264 a pridáš x265...
Keď x264 tak Full HD (dlžka cca 10 min.) napr. v Handbrake a nastavenie Preset "placebo", Profile: "High 5.1" (tak enkódujem video ja).
Keď x265 tak UHD video 10 min a Preset "Slow" a Profile "Main 5.1"

To by si sa čudoval ako aj to 18jadro klesne keď sa ohreje... veď pri x264 a 720p (isto max. 5 min. video) sa ten procesor ani nezohreje a je hotový, a preto nebeží na takte okolo 2,6GHz ale možno aj Ghz vyššie a test je nesmierne skreslený.

Tak som sa na ten "Battle" tešil ale nedá sa mu veriť.

Logika hovorí: vieme že IPC sa až tak veľmi nelíši medzi Zen a Skylake-x... a jednoduchý prepočet čosi naznačuje (zen: 16×3.4=54.4 // skylake-x: 18×2.6=46....niečo tu nesedí aj keď zoberiem do úvahy IPC aj AVX-512.
16.10.2017 13:34:27   78.136.143.xxx 37
Prosimtě jak velký rozdíl je mezi x264 a x265 ohledně videa koukám na anime a některé stránky nabízejí už výběr z obou formátu díky.
16.10.2017 21:52:01   91.127.195.xxx 40
Bude to trošku OT, ale snáď sa na teba niečo nalepí a posunie ťa to ďalej.

Podľa mojich skúsenosti platí, že H.265 (HEVC) je cca o cca 15-30% lepšia ako H.264 (AVC) pri zachovaní rovnakého Constant Quality parametru(napr. hodnota 22) a približne rovnakom strojovom čase strávenom encodingom (čiže H.264, profile: High 5.1, preset "placebo" verzus H.265, profile: Main, preset "slow".

Ak porovnávaš kvalitu medzi H.264 a H.265, tak smerodajný pre porovnanie kvality je CQ parameter (konštantná kvalita...ak sú rovnaké tak aj kvalita bude cca rovnaká) platí že čím nižšie číslo tým kvalitnejší obraz ale aj väčší objem dát (pozor parameter nieje lineárny)

Ale aby bolo jasné ak niekto encoduje video do H.265 v nastavení "very fast" (rýchle spracovanie), tak také video bude mať väčšiu veľkosť ako to isté video v H.264 High 5.1 "placebo" (veľmi pomalé spracovanie) aj keď kvalita bude rovnaká ak zachová rovnaký CQ parameter

Je to komplexná problematika, cez program MediaInfo si môžeš pozrieť s akými parametrami bolo video encodované (najdôležitejšie parametre z ktorých si vieš odvodiť kvalitu videa a aj predstaviť dlžku strojového času sú tieto: CQ (constant quality), ref (počet referenčných snímkov), subme , me_range, rc-lookhead (platí čim vyššie číslo tým lepšie ale aj dlhšie spracovanie). Len pre predstavu na pentium 3220T to robí cca 0,5 FPS (1080p, H.264, High 5.1, placebo)

Už iba pridám dva linky kde si to vieš v tabulkách porovnať medzi kodekmi:
http://dev.beandog.org/x264_preset_reference.html
http://x265.readthedocs.io/en/default/presets.html
17.10.2017 10:01:14   37.48.43.xxx 00
Ja misto Placebo pouzivam Very slow. Prijde mi to rychlejsi a ztrata na kvalite je tak mozna 1%...
Protoze ale delam videjka z her jen jako konicek a vim o tom prd, tak to jedu pres CUDA pomoci ffmpeg, kde to jde o dost rychleji, nez jen pres cpu.
K nahravani pouzivam Bandicam, z neho vyleze qhd 60fps hevc video, co ma treba 13GB a pres ffmpeg z neho udelam 1,5GB za 5 minut na 6700k a nvidii, bez ztraty frameratu, rozliseni, nebo znatelneho mnozstvi kvality a jeste je tam urcite rezerva, ze by to slo jeste zkrouhnout a kvalita by byla furt nadherna (rozumnej bez artefaktu a stale lepsi, nez stream na utube, twitch atd.)
Pravda je, ze krome toho, ze vim co chci (nahravat a kodovat pres NVENC h.265 pri +- stejny kvalite, jako je realtime na monitoru a nejmensi mozny velikosti souboru, pri zachovani teto kvality), tem vsem hejblatum moc nerozumim a zacal jsem s tim nedavno.
Napriklad pri pouziti nvenc neni u h.265 mozny pouzit cq, ale jen constant bitrate a ten treba vubec nevim kolik staci, takze nastavuju asi zbytecne moc.
17.10.2017 11:14:45   195.98.26.xxx 00
nepoužívam GPU encodery práve kvôli diskutabilnej kvalite...Constant Quality je lepší ako Constant Bitrade, pretože každá scéna je iná ná málo pohyblivých scénach ušetríš bitrate (tým pádom aj MB) a na vysoko dynamických môžeš isť v špičkách aj do extrémnych dátových tokov (aby sa nezhoršila kvalita obrazu), takáto scéna sa ti prejavý pri "CB" nechcenými fragmentmi v istých miestach (blocking)...ja som dlhé roky tiež encodoval ešte "xvid 2pass" ale mával som problém v špičkách, až kým nejaká dobrá duša nespomenula tuto možnosť a tým pádom som ju začal používať všade.
16.10.2017 15:55:56   194.50.240.xxx 61
Pěkná recenze, díky!
Zároveň děkuji za opravu barev v grafech, hned se v tom lépe orientuje na první pohled.

Co bych nyní vytkl, tak to, že spotřeba byla měřena v Cinebench R15, ale výsledek tohoto testu jsem v recenzi neviděl (bude snad od ted počítán do dalších recenzí s novými aplikacemi?).
Jinak jsem se nikde nedočetl, zda jsem dobře koukal, kolik byla teplota VRM po přetaktování. A bylo to v uzavřené bedně nebo ne? Já totiž s teplotou VRM stále bojuji, stále nevím co dělat, aby se neblížila 100°C respektive tuto hranici nepřekračovala při plné záteži R7 1700@3950MHz. Ten je v pohodě, chlazen vodou, do 60°C... ale díky to VRM to stejně žuchne při plné záteži CPU
16.10.2017 16:07:58   37.188.246.xxx 41
Zajimaly by mne výsledky 7980XE@stock při chlazení vzduchem. Osobně mi výkon 1950X postačuje a uchlazení vzduchovým chladičem beru jako značné plus.

GTX1080Ti se nemusí trápit ve 4K jen v moderních hrách. Starší hra ve 4K@max bez roztočenýchch ventilátorů na GK má také své kouzlo.
16.10.2017 17:43:56   188.167.112.xxx 013
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.10.2017 18:10:52   94.112.142.xxx 820
On pise vzdy dobre recenze, jenom obsah nekdy se*e ty spravne lidi A to je v poradku.
16.10.2017 19:05:57   77.242.95.xxx 94
Toho DosBoxu se nevzdám miniminiminiminiminimini

hezká recenze, ostatně jako vždy poslední dobou a pokud se vylepší metodika o novoty tak supr.
16.10.2017 21:02:32   109.255.210.xxx 10
Ja si zahraji se samotnym Prachenskym?
16.10.2017 21:52:23   81.30.247.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.10.2017 18:20:00   89.102.122.xxx 33
to se to krásně rozjelo, nepochybuji že AMD může ty nefunkční moduly nahradit funkčnima a v refreshi může přijít TR s až 32 jádry, pak Intelu ani ty vyšší frekvence moc nepřinesou když bude mít o čtyři fyzické jádra méně. Příští rok bude hw hodně zajímavý - refresh RyZen a Vega plus nástup Volta
17.10.2017 19:08:57   46.13.57.xxx 32
uff pul sta a za co ? neprodejny... AMD jede na pomer cena / vykon a dari se mu, Intel si musi merit pindika a halekat, ze ho ma furt nejdelsiho...
19.10.2017 02:43:55   78.45.107.xxx 04
Ze v panice vyda cokoliv at to topi jak to topi a zere co to zere .)
(btw u vsch teplot v clanku je ze jsou nejak podezrele nizke, asi chyba, takze jaka je realita?) pred kratkou dobou prece tvrdil ze hole ctyrjadro staci kazdemu a s HT uz je to luxus pro hrace a ted najednou 18 jadro, ty TR mu asi vubec nezvarily ale dobre pro nas.
19.10.2017 02:49:07   78.45.107.xxx 03
jeste jsem premyslel o pomeru cenu/vykon a asi lepsi varianta budou 2 TR, stejna cena 32 jader/64 vlaken

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

49 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.