Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Core i7-6700T: Úsporný 35W Skylake v testu
Core i7-6700T: Úsporný 35W Skylake v testu
autor: Z. Obermaier , publikováno 28.4.2016
Core i7-6700T: Úsporný 35W Skylake v testu

Procesor Core i7-6700K s TDP 91 W a jeho výkon zná většina z vás. Málokdo ale ví, že existuje i podobně naceněná úsporná 35W verze i7-6700T, sice se sníženými takty, ale přesto stále velmi výkonná a tak zajímavá pro úsporné a tiché herní počítače nebo výkonné HTPC. Dá se také přetaktovat na 4,8 GHz skrze BCLK, což si i ukážeme.


Hodnocení a závěr

Core i7-6700T: Úsporný 35W Skylake v testu

Procesor Core i7-6700T

Pokud víte, že chcete stavět počítač na platformě Intel Skylake, a zároveň se pokusit o malé, výkonné a přesto úsporné PC (HTPC), jsou „Téčkové“ procesory skvělou volbou. Do herního počítače, který vám ale neudělá ostudu ani v obývacím pokoji, je ideální plné čtyřjádro s HT, tedy s maximálním počtem zpracovávaných vláken. Vyjde sice stejně draze jako plnohodnotný desktopový CPU, za úsporné kusy se ale platí. Core i7-6700K má TDP 91 W, Core i7-6700 65 W. Proti nim je Core i7-6700T s 35 W opravdu úsporným čipem. To přináší samozřejmě pouze pozitiva. Úspora na elektřině je podružná, podstatné je, že chlazení nemusí být velké a hlučné a přeci si s tímto CPU snadno poradí. Při výběru dobré HTPC skříně s pasivem, může tento procesor běžet v normální zátěži, třeba při přehrávání filmů nebo brouzdání webem zcela pasivně.

Proti Core i7-6700K jsem naměřil v zátěži spotřebu o 54 W nižší, což je hodně. A to vše s výkonem jen o 15 % nižším. Core i7-6700T je tedy sice pomalejší, rozdíl ale není nijak zásadní. Příkon je nižší, ale výkon tolik neklesl, tento procesor klidně můžete použít i do highendového herního stroje. Jde o velice povedenou alternativu klasickým procesorům. Ano, cena je vysoká, čip je dražší než běžný desktopový Core i7-6700 (o 300 Kč). Rozdíl v ceně není nijak drastický, nedostanete k němu ale vůbec žádný chladič.

Můžete zde namítnout, že Core i7-6700 je lepší volba, když Core i7-6700T je dražší a má nižší výkon než Core i7-6700. To je pravda, „Téčkové“ procesory ale nejsou konkurencí pro běžný desktop, ale speciální procesory pro specifické uživatele. Kdo ví, že potřebuje výkon s extrémně nízkou spotřebou, sáhne právě do řady procesorů s písmenem T v modelovém značení. A dle ohlasů na zahraničních fórech, je tohle alternativa, kterou zvažuje řada hráčů. Pokud by i tento procesor byl odemčený, neměl by chybu a stal by se jistě hitem. I tak ale přetaktování zapovězené zcela není. Jedna možnost tu je.

Taktování přes BCLK

Procesor Core i7-6700T je zamčený, a maximální násobič k přetaktování vám deska povolí jen 28×. To ale nevadí, u takhle úsporného čipu je skvělou alternativou taktování s upraveným BIOSem a frekvencí BCLK. Na mé desce to stále funguje, i když Intel sliboval zamezení této funkce s updatem mikrokódu. Nestalo se tak, a taktování jde stále skvěle. Core i7-6700T jsem přetaktoval na 4,8 GHz a výkon stoupl o 46 procent! Taktování BCLK sice vypíná všechny úsporné funkce, u 35W procesoru je to ale v podstatě jedno – počítač i tak zůstane úsporný. Tedy i pro ultra úsporný HTPC, je tu možnost v případě potřeby navýšit výkon tímto způsobem o desítky procent. To se hodí vždy.

Subjektivní názor

Core i7-6700T je zajímavým procesorem, který překvapil. Obával jsem se, že papírové specifikace s nízkými takty budou znamenat výrazně nižší výkon, než má Core i7-6700 (K). To se ale nepotvrdilo, výkon je v průměru nižší jen o 11–13 % při spotřebě snížené o 54 W. A to je naprosto skvělý výsledek. Také možnost taktování (byť bastlířským způsobem) je skvělá a může se hodit. Ideální záležitost pro kompaktní a maximálně úsporná herní stroj, případně highendové HTPC. Cena je sice vyšší, ovšem jde spíše o prémiový produkt pro specifické použití a uživatele – a ti si za lepší vlastnosti připlatí.

Core i7-6700T: Úsporný 35W Skylake v testu

Graf ceny produktu Intel Core i7-6700T poskytuje server Heureka.cz

Core i7-6700T: Úsporný 35W Skylake v testu

Základní desky, CPU a grafiku pro test poskytl ASUS Česká republika



Tagy: Intel  LGA 1151  Skylake  Core i7-6700K  Core i5-6600K  Core i5-6400  Core i7-6700T  BCLK  taktování  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
28.4.2016 07:26:19   188.175.35.xxx 914
V jedné specifické kombinaci se nemusí tenhle procesor vůbec jevit draze. Vemte v potaz, že pod nějakou i3 pořídíte levnou "B" nebo "H" desku a pár let poté zvážíte upgrade a klasická i7 by neúměrně zatěžovala kaskádu. V kombinaci s levnou dostačující deskou se cenově určitě srovná - je to dobrý šroub do hlavy.
28.4.2016 13:28:47   78.102.52.xxx 273
Tohlůe nedává smysl, jednak klasická I7 bez K má TDP 65W, tzn ani ú té nejslabší desky ti kaskádu nepřetíží, a za druhé, CPU výkon nebude to co té sestavě za pár mlet bude chyběj. Soudě dle tempa vývoje jí nebude chybět nica a dřív umře než by došel výkon původního řešení (nezmění li se záměr sestavy, ala z office na herní, atd).

Tak i tak, i tuna naprosto low-end desek dovede undervoltovat (ačkoliv neuměj taktovat), a vždy je lepší si undervoltnout levnou I5tku nebo nejlevnější I7mičku co najdeš, než kupovat předraženou a akorát na nízkej takt kriplenou Tčkovou I7 či I5. Tyhle modely jsou fakt joke, kor s ohledem na cenu.
29.4.2016 11:30:42   37.221.252.xxx 90
Hehe. Mě pořát nebere hlava, proč si lidi myslí že když koupí levnou desku bez chlazený kaskády, tak tam nemá ani cenu dávat i7, protože by ta deska při prvním zatížení vzplála. Podívejte se někdy na značkový workstationy. Tam takovýhle vyfikundace nejsou a to to prodávají s vědomím, že to pojede minimálně 8 hodin denně v 3D minimálně po dobu NBD záruky 3y.
I nejlevnější deska musí mít minimálně takovou kaskádu, jakou Intel určil a Intel nebude záměrně kurvit vlastní značku tím, že se na ní budou vyrábět nekvalitní boardy.
Jediný na co je třeba koukat, na jakou Wattáž je deska způsobilá. Někdy to píšou. Když to nepíšou, můžeš osadit to co na patici vyjde.
29.4.2016 13:14:12   196.52.21.xxx 20
To není až tak pravda, většina švábů je konstruována na provozní teploty kolem 100C včetně pravěkých TSOP. Někdy naopak ten chladič skrývá zajímavé "tajemství" Několikrát byl tento mýtus vyvrácen, konkrétně třeba když se Gigabyte prsil s chlazením a pitomej Asrock dokázal termokamerou... U workstationů/serverů je to v drtivé většině ošetřeno na úrovni biosu tak aby se nedalo taktovat a tudíž nešlo do kaskády pustit více než snese. V podstatě tím samým se brání low-endové chipsety.
28.4.2016 08:05:28   91.199.164.xxx 161
T verze používám několik let, škoda jen, že jsou hůře dostupné. Jsem s nimi moc spokojený.

Při volbě většího chladiče se při malé zátěži větrák prakticky ani nemusí točit. Úspora nákladů na výkonný zdroj se dá využít pro něco jiného. O úspoře energie nemluvě. A pokud nemusíte gamesit s nejvyššíma detailama a stačí vám nějaká pasivní grafika jako GTX 750, pak začnete narážet na problém, že kvalitní zdroj standardních rozměrů s výkonem 200 běžně neseženete. Ale dá se vybrat něco kolem 300 až 400 W v nějaké gold verzi - od zátěže kolem 10% začíná ten zdroj pracovat s dobrou efektivitou, což je přesně to, kde tyto sestavy mají v idlu příkon.

Takže za mě palec nahoru, může to být pro spoustu lidí zajímavá volba a kompromis mezi výkonem, spotřebou energie, hlučností, atd...
28.4.2016 09:22:29   85.248.1.xxx 512
Mam pocitac i5-3470/gtx950 a par poznamok:
"Úspora nákladů na výkonný zdroj...s výkonem 200 běžně neseženete..."
ja mam tiez(?) 400W zdroj a vsetko ide bez problemov
"O úspoře energie nemluvě"
predvcerom som to pocital a moj pocitac spotrebuje elektrinu za max. 10 eur rocne, co je podla mojho nazoru velmi mala suma

Cize jedina vyrazna vyhoda je podla mna hlucnost...
28.4.2016 13:12:41   84.42.139.xxx 51
Počítals to dobře? Bo mi to vychází na cca hodinu denně ;-)
28.4.2016 15:00:44   85.248.1.xxx 64
V idle spotreba menej ako 100W, v zatazi menej ako 200W, 0,055eur za kWh. Tri hodiny denne zmiesanej zataze (150W priemer) vychadza na 8.91 eur. Robim podla teba nieco zle?
29.4.2016 08:30:34   178.143.6.xxx 30
vypocet s danymi parametrami fajn, ale nestoji elektrina aj s dopravou 12 centov? V mojom pripade (3470+660) 8 hodin idle(60w) + 2 s GPU(260w) ~ 44eur/rok
29.4.2016 10:05:15   85.248.1.xxx 02
ak platis 12 centov, tak skus zmenit dodavatela. ja este neviem presnu cenu za kWh, ale mohol som dat nejaku rezervu. no aj keby ratam s 10 centami, tak to vyjde 16.2 eur, co je 1.35 mesacne. v tom pripade by som pri priemernom (!) znizeni spotreby o 50W usetril 5.4e rocne (45 centov mesacne), co su predsa uplne smiesne peniaze...

samozrejme znizena hlucnost moze znamenat velmi vela, to nikomu nevycitam. ale ze sa prechod na Tckovy procesor vyrazne odrazi na ucte za elektrinu, to je podla mna blbost minimalne v beznej domacnosti
29.4.2016 10:41:02   84.42.139.xxx 30
Koukám, že se na Slovensku máte! Já počítal s cenou u nás 5Kč/kW, což je 3,2x dražší jak u nás a proto ta hodina denně ;-)
29.4.2016 10:42:22   84.42.139.xxx 20
3,2x dražší jak u Vás... kua, už by tu editaci mohli zavéet!!!
29.4.2016 11:34:05   37.221.252.xxx 50
Taky koukám jak se kluci na Slovensku mají. Nebo zapoměli že se neplatí jen spotřebovaná elektřina ale kýbl věcí k tomu?
28.4.2016 08:30:31   195.113.132.xxx 1223
Uz nebere jen od NVidie ale i od Intelu!

Fakt nevidim duvod proc si do obyvakoveho pocitace neporidit core i5-6400, vykon stejnej, taky ho neuslysite a mnohem levnejsi, a ta usetrena energie? Ta se vam v penezich za elektrinu nevrati, vubec nema smysl za tu cenu tohle porizovat.
Pokud chcete experimentovat s pasivem a mit bezvetrackove provedeni, tak je stejne nejlepsi i3. Ja teda na i3-3220T vetrak mam, ale v podstate by tam ani bejt nemusel, kdybych koupil slusnej pasiv. Je ale fakt, ze je to jenom na TV, zkousel jsem na tom Assasin Creed a ten procak neuzivil ani GF650Ti.
28.4.2016 09:50:46   188.175.35.xxx 1010
"Výkon stejnej"
28.4.2016 12:50:23   195.113.132.xxx 98
Co je k smichu???
Vykon v single je stejnej. Vykon v multithread ma i7 vyssi logicky, nebot ma vic jader. Bud chci sporit penezenku a potom si koupim levnejsi i5-6400 nebo potrebuju multithread vykon a potom si za stejnou cenu koupim i7-6700. To Tecko by davalo smysl, kdyby bylo levnejsi nez obycejne i7, ale ono je dokonce drazsi!!! Intel ve jmenu ekologie proda i procaky, ktere neprosly vystupni kontrolou a jeste si na ne prihodi prirazku, tomu se rika mit obchodniho ducha (nebo taky bejt pekne vychcanej).
28.4.2016 13:29:20   188.175.35.xxx 511
Jen dávej - dobře se bavíme.
29.4.2016 07:57:28   195.80.183.xxx 10
Ked budem chciet sporit penazenku, tak si v prvom rade nekupim Intel i7 za 300+ EUR... Ako tu uz nizsie pocitali tak pri 150W priemernom odbere a cez 3hodiny denne, nevyjde rocna prevadzka ani na 10Euro. Cize ked pocitame ze dane PC bude mat zivotnost do 10 rokov, tak je daleko vyhodnejsie zobrat normalne vykonne CPU co bude zrat v zostave priemerne 150W v cene do 200Eur, ako koli uspore kupit vyssiu radu usporneho CPU.
28.4.2016 08:50:51   92.240.176.xxx 328
test spotřeby po OC a porovnání se stejně nataktovaným i7-6700K. A taktéž s I7-6700K podtaktovaným (vč. snížení napětí) na takty této úsporné i7. Ono by se totiž ve finále vidělo, že tyto úsporné cpu si každý může udělat z libovolného "neúsporného" cpu.

A jak vidno i v silně namodralém testu, je FX-8300 stále nejrozumnější volba :-)
28.4.2016 09:18:05   212.37.84.xxx 590
"Taktování BCLK sice vypíná všechny úsporné funkce, u 35W procesoru je to ale v podstatě jedno – počítač i tak zůstane úsporný" toto ma uzemnilo. Ale presne ako píšeš, ŽIADNE porovnanie spotreby takt na takt bez turba aspoň v troch úrovniach (2,5GH, 3,2GHz, 4,5GHz). A potom ako sorry ale odvolávať sa na TDP 35W po OC na 4,8GHz, bez merania spotreby, to už je na tento web trochu veľa nie ?
28.4.2016 09:23:54   37.221.252.xxx 80
Já tu nechtěl čeřit bahno, ale tohle je první test, kde má T procesor nižší spotřebu v IDLE než normální procesor. Sám jsem zkoušel G3258 a i7-4790K což jsou výkonově dost různé procesory a v IDLE byl rozdíl cca 1W a to jsem na zásuvce viděl kolem 24W (jen case, 1xSSD).
Do obýváku stačí i Skylake Pentium za 1200,- (nebo ty neumí HEVC?) Někdo může podotknout že i J1900/N3150(se spotřebou IDLE kolem 10W, ale po cca 6 měsících můžu říct, že je to opravdu trochu líné a přemýšlím že tam vrátím G530. SB na 2,4GHz, FHD to utáhne AVC grafikou a HEVC procesorem, UHD zatím neřeším, to dá jen omezeně i N3700 protože prostě nemá HDMI2 ani DP1.4.
28.4.2016 09:51:06   212.37.84.xxx 30
Ono to je aj kus od kusu, ale hej 4-6W je nejaká zmena, teda ak vylúčime chybu merania. Ja mám postavený 24/7 server na rôzne účely s G1820 (2,7GHz) a IDLE som mal 27 - 35W na zásuvke s 3x HDD, ale systém si ich vie uspávať, minimálne dva. Na všetko bolo vždy dosť výkonu až kým som na tom nepustil soft na sledovanie kamier, jedna kamera h.264 FHD@30fps a trvalé vyťaženie 30 - 40% na oboch jadrách, keby som to bol vedel tak by som tam dal niečo silnejšie. Zaujímalo by ma ako by si s tým poradil nejaký 2 modulový bulldozer family CPU.
28.4.2016 12:40:46   37.221.252.xxx 00
Nepoužíváte náhodou NUUO?
28.4.2016 09:51:57   85.248.1.xxx 30
vsetko skylake vie HEVC, aj celeron
28.4.2016 12:41:38   37.221.252.xxx 01
Díky, už se v tom ztrácím. Základovky v HDMI2 nebo DP1.4 ale stejně ještě nejsou, ne?
28.4.2016 12:57:37   85.248.1.xxx 00
tomu chyba podpora (ale bude od Q3/Q4 s Kaby Lake platformou) ale dosky s DP 1.2 su... teda 4k60hz sa da rozbehat
29.4.2016 10:16:47   194.203.212.xxx 00
jsou desky s HDMI 2.0 jednu mam ;]
28.4.2016 10:00:08   195.80.183.xxx 201
Presne toto aj mne udrelo do oci jak past na oko. Pretaktovat to na 4.8GHz bez uspornych funkcii a deklarovat ze to ma predsa super spotrebu 35W... tak toto je fakt hodne zlobra.
28.4.2016 12:13:41   95.82.173.xxx 130
Ono to totiž Zdendovi shořelo dřív, než se stihl podívat na tu spotřebu. 80C bez OC v zátěži, takže s OC mu to po druhým benchmarku odešlo do křemíkového nebe.
28.4.2016 10:15:42   93.181.73.xxx 06
Moc díky za recenzi, zrovna tenhle problém řeším. Potřebuji vyměnit starý desktop za něco, co by bylo dostatečně v případě potřeby výkonné pro sazbu, většinu času to je ale kancelářská práce, ideálně 4K, a protože to PC jede od rána do noci, tak by to chtělo úsporné a tiché řešení, peníze jsou vedlejší. Zatím pracuji se 2 variantami:
1) NUC Skull, to by pro moje účely bylo perfektní, jen je tam přece jen výrazné omezení v perifériích - hodí se občas připojit nějaký SATA disk, SSD, mít vevnitř SAT/TV tuner, disky kopírovat, vypalovačka atd.
2) kuchnout starý velký desktop, vyměnit MB a dát tam třeba tenhle procesor, SSD tam je, spousta šuplíků taky,nechat pasivní chlazení, výhledově to v případě potřeby doplnit grafikou, kdyby ta 530 nestíhala.

Když jsme u toho, nevíte někdo, jak postavit desktopové řešení třeba na procesoru i7-6770HQ? Taková sestava by mohla být dostatečně výkonná, vestavěná grafika by to asi utáhla, spotřeba by byla taky nízká.
28.4.2016 10:37:50   77.236.219.xxx 31
6770HQ je mobilní procesor (notebookový) pro OEM trh, ty, jako nevýrobce PC ho neseženeš a i kdyby jsi ho sehnal, nebudeš mít pro něj desku, bý tebou, vezmu i7 6700 (nebo T,K, jak chceš a podle použití), k tomu nějakou B150 desku pro nonK a Z170 desku pro K procesor, pokud nepotřebuješ grafiku na hry, tak HD 530 bude stačit i na 4K, jinak i i7 6700K je poměrně úsporný procesor co se dá chladit tiše
28.4.2016 11:11:54   93.181.73.xxx 04
Rozdíl na elektrice 6700K/6700T bude při mém provozu cca 600,- Kč ročně. Předchozí stroj jedu už 9. rokem, takže to není zase tak zanedbatelný rozdíl.
To ten 6770HQ nebo nějaký jiný procesor s výkonnějším Irisem v nabušené desce by byl ideální. Škoda.
28.4.2016 12:44:39   195.113.132.xxx 84
Naprosty nesmysly. Pokud na nich nepojedes nic co by potrebovalo vykon, bude rozdil ve spotrebe minimalni nebo vubec zadny. Proste ten procak se flaka a nic nezere. Rozdil nastane, kdyz zacnes vykon potrebovat, potom bude uspornejsi procesor vykonavat ulohu dele a s mensi spotrebou a nataktovane Kacko to bude mit hotove rychleji s vysokou spotrebou energie.
To Tecko 6700T v podstate nedava smysl, samozrejme Intelu ekonomicky smysl dava, prodaji procesory, ktere neprosly vystupmni kontrolou jako Kacka ani jako normalni netaktovane, ale do Tecka se jeste vesly, nebyly uplne vadne. Z hlediska setreni penez je mnohem lepsi volba si koupit i5-6400, ktere bude bez zateze levne na provoz a nejaky vykon z toho taky dostanes a z hlediska potreby narazoveho vykonu je lepsi volba i7-6700, ktere bez zateze taky nic nezere a kdyz je potreba vykon, tak ho ten procak ma. (Vim to, mam i7-6700 doma.)
28.4.2016 15:06:29   194.228.13.xxx 00
Ten rozdíl na elektrice bude opravdu menší, ale jestli se dobře dívám na grafy, tak i5-6400 je výkonově dost jinde (a já výkon občas potřebovat budu, ušetřit při nákupu procesoru zase ne), i7-6700 bude mít asi podobnou spotřebu jako i7-6700K, která je při zátěži podstatně vyšší než i7-6700T - tj. při pasivním provozu potenciální problémy s chlazením. Ono je to vůbec trochu loterie.
28.4.2016 19:24:39   77.236.219.xxx 00
pokud máte case s kvalitním airflow, tak není problém uchladit i7 6700K bez hluku, když koupíte kvalitní chladič (např. Scythe Mugen MAX) a k němu nějakou pomaloběžnou noctuu či BeQuiet, tak to neuslyšíte, pokud nebudete potřebovat taktovat a výkon by vám stačil i i7 bez K, tak i7 6700 ten chladič uchladí i pasivně při zatížení
28.4.2016 13:58:59   165.72.200.xxx 10
Na tohle netreba utracet za i7, natoz rychlou (ponechame-li stranou konkretni "sci-fi" verzi). Bohate staci i5-6400/6500. I tak to bude mit procesoroveho vykonu (vzhledem k pouziti) na rozdavani.
28.4.2016 12:45:24   195.91.32.xxx 40
Vie niekto, načo Intel vyrobil i7-6700TE? Má len nižší takt oproti i7-6700T, ale oba sú 35W. Nechápem celkom. 6700TE vyzerá ako kriplovaný, že je to horší kremík ako u 6700T.
28.4.2016 12:55:08   195.113.132.xxx 108
Vyrobi se i7-6700K, vetsi cast neprojde vystupni kontrolou = i7-6700, cast neprojde vystupni kontrolou = i7-6700T, cast neprojde vystupni kontrolou = i7-6700TE, cast neprojde vystupni kontrolou = i5 nebo i3, snad uz projde vsechno a jestli ne, tak furt je v zaloze Pentium a Celeron.
29.4.2016 14:56:24   91.199.164.xxx 31
Iwo, rozumis tomu jako koza petrzeli.

TE znamena T verze + ECC pameti. Kdyz jsem pred rokem porizoval T procik, zajimalo me i toto. Ale bohuzel tehdy na ceskem trhu nebyl jediny vyrobce zakladni desky pro desktop, ktery by mel podporu ECC pameti pro Intel Core, cili krome serverovych desek.

Co se tyka projiti nebo neprojiti nejakych parametru, i to me samozrejme napadlo. Jenomze proti tomu jde i argument, ze zaroven s taktem CPU Intel na T verzich snizuje i napeti a to dost vyraznym zpusobem. Konec koncu viz kapitola o pretaktovani, narust vykonu o 46%, cili ten procik ma evidentne dost rezervy na to, aby prosel nejakymi testy na timing.
29.4.2016 22:28:26   86.49.108.xxx 11
Ja samozrejme neznam vyteznost vyroby u Intelu, treba maji tak dobrou, ze proste u nekterejch i7 snizi napeti, snizi spotrebu a hodi k tomu Tecko a je to. A dal to neresi. Moje hlavni vytka je ta, ze i7-6700T nedava zadny smysl za cenu stejnou jako i7-6700, vzdyt spotrebu to bude mit stejnou nebo si ji muzete vhodnym nastavenim upravit sami, vubec neberte v potaz Obrovy propagacni testy netesty.
30.4.2016 11:45:52   65.197.242.xxx 11
Ano, cena je taková trochu divná, někdy dokonce vyšší než u normální verze, obzvláště na českém trhu.

K té lepší spotřebě přispívá i trochu to, že nejen že je grafika na nižším taktu, ale u některých verzí T má i menší počet výkonných jednotek. Aspoň jsem to někde viděl, nehádejme se kvůli tomu. A to je možná i ten případ, kdy se některé věci na čipu zrovna nepovedly, i když zbytek je plně funkční a v pořádku.

Ale nemusí to být na závadu v momentě, kdy chce Intel nabídnout zákazníkům různě nastavené produkty a zákazníci o to mají zájem. Neboli mít nějaké portfolio. Jedna věc je, jak si s tím doma hrajeme my, kteří chodíme na PCT a druhá věc je, jak si to koupí třeba firmy do kanceláří.

Asi bych to dál nepitval. Zkrátka, je to pro někoho zajímavá volba v nastavení poměru výpočetní výkon ku spotřebě a přitom tak, aby řekněme výrobcem byla garantována spolehlivost. Dejme tomu, že je to jinak naškálovaný čip.

Myslím si, že konečný verdikt by se dal udělat poté, kdyby byl k dispozici dokument o tom, jakým způsobem se z fabu tyto T verze dostávají a co přesně se v odehrává ve fázi testování.
28.4.2016 16:27:16   62.240.183.xxx 131
Abavam se ze TDP 35W je dano napajenim 1,2V. Jakmile se CPU pretaktoval na 4,8GHz s napajenim 1,36V, tak uz TDP bude uplne jinde na urovni bezneho 6700K. Takze pro lidi co budou taktovat nema upgrade na T zadny prinos. Pokud vim rada T je pouze nizzsi takt s nizzsim napajecim napetim. Pri dorovnani napeti a frekvence se jedna uplne o stejny kus kremiku jako bezny CPU. Skoda ze misto X stranek testu vykonu se nezmeril rozdil ve spotrebe a vykonu po OC. Jedna kapitola navic by prinesla vice nez zbyle, kterych je zbytecne moc.
28.4.2016 17:14:34   188.167.31.xxx 42
to mate chlapi co za zostavu? i5 6400 som staval predvcerom a v idle mal cely pocitac 20W, v plnej zatazi prime95 63W. i5 6400, doska, 8GBram, 240GB kingston, dvdrw, 400W lacny seasonic energy knight
28.4.2016 22:30:06   37.209.5.xxx 40
odpoved je velmi prosta, mily Watsone: Antec 1200W
Tedy zdroj se pouzival v rozsahu 5-20%. A tomto rozsahu urcite nema ucinnost 90%, ze.
29.4.2016 07:20:26   37.221.252.xxx 30
Jo, to chápu,jenže jakou cenu má pak takový test/měření? Vypovídá o něčem? Ne. Už dávno se spotřeba PLATFORMY (SB,IB,HW,BW,SL) měla měřit s integrovanou grafikou a příčetnějším a běžně dostupným zdrojem který si normální člověk s největší pravděpodobností osadí(ATX, do 350W včetně). Takhle jsou hodnoty v IDLE u všech měření zkreslené zdrojem, který je pro takové měření naprosto nevhodný.
29.4.2016 07:13:18   37.221.252.xxx 00
Zrovna mám na stole Skylake G3900 a počítač bere taky 19-20W v IDLE s jedním SSD. Ale nevěřím že Tčková i3 by srazila spotřebu na 15W. Zdroj Seasonic 350W.
28.4.2016 17:53:08   217.112.164.xxx 00
Ještě to strčit do nejaké pěkné skříně http://sohoo2008.en.made-in-china.com/product/sBFJDN zcweWq/China-Cube-Case-3002-BLUE-.html
28.4.2016 19:01:56   86.49.110.xxx 10
Osobne jsem koupil 6500T, je to fajn na vsechno krome her, kde tam clovek stejne musi pridat nejakou grafarnu a pokud to ma zustat tichy a malo zravy, tak to znamena jen 750 TI.
Jinak z pohledu zdejsiho publika, je kapitola hry - kde je jen Dosbox, jednoduse trapna, protoze Dosbox, jde stejne podstate jen pres CPU, chtelo by to par modernich her, 4-5 kousku nic extra..
28.4.2016 19:14:22   86.49.110.xxx 11
Jinak, jeste pro ty co tvrdi, ze kdyz podtaktujete 65W procesor, dostanete se na znatelne nizsi spotrebu, muzete to podlozit nejakyho testy?
Ja jsem tohle totiz kdysi hledal a vysledek byl, ze sice pretaktovani vyssi spotreba, ale pri podtaktovani byl vzdycky pokles spotreby jen maly, rozhodne to neskaluje nijak linearne dolu, jak si mnozi mysli.. pak by ty T procaky totiz prakticky nemely vyznam.
28.4.2016 20:55:32   62.240.183.xxx 101
o frekvenci jde minimalne. Dulezite je napajeci napeti. Tim ze ho intel u T rady snizuje pod beznou uroven je donucen snizit i frekvenci, aby zarucil stabilitu za kazdych podminek.
28.4.2016 22:33:32   109.80.151.xxx 00
p=u^2/r
29.4.2016 14:07:24   196.52.21.xxx 10
Vy znáte odpor konkrétního procesoru?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

59 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 13.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.