Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Jak na přetaktování CPU Intel Skylake (Core i7-6700K)
Jak na přetaktování CPU Intel Skylake (Core i7-6700K)
autor: Z. Obermaier , publikováno 26.10.2015
Jak na přetaktování CPU Intel Skylake (Core i7-6700K)

S příchodem nové platformy je naší povinností uvést i návod na přetaktování. A jelikož se oproti minulé generaci nic nezměnilo a nejde o nic složitého, podíváme se i na to, jaký vliv na výkon má takt BCLK a jak se projeví vypnutý a zapnutý Hyper-Threading na herním výkonu. V obou případech jsou výsledky hodně zajímavé.


Vliv HT na herní výkon

Jak na přetaktování CPU Intel Skylake (Core i7-6700K)

Jak na přetaktování CPU Intel Skylake (Core i7-6700K)

Jak už ukázal náš test procesoru Core i5-6600K, vliv Hyper-Threading na hry byl malý, a vešel se průměrně do deseti procent. O tolik byl nižší průměrný herní výkon procesoru Core i5 bez HT proti plné výbavě Core i7. Zkusil jsem tentokrát jen několik her, a stejně se situace opakovala. Rozdíl mezi čtyřmi jádry bez HT a osmi vlákny s HT byl nulový. A to jsem zkusil dva scénáře, první s limitem na grafické kartě (GeForce GTX 680) a druhý s limitem právě více na CPU (GeForce GTX 980).

Chtěl jsem dosáhnout rozdílu, který naměřili na polském webu PurePC.pl, ale prostě se mi to nepodařilo. Na toto téma také existuje vlákno na našem fóru, kde byl naměřen znatelný nárůst fps se zapnutým HT. Konkrétně u hry Crysis 3, Zaklínač 3, Watch Dogs. U her GTA V, Dying Light, Far Cry 4 a Battlefield 4 byly nárůsty malé. Uživatel HEAD naměřil o desítky procent vyšší fps. V polském testu byl vyšší nárůst (více než 25 procent) u her Crysis 3 a Watch Dogs. Schválně jsem zkusil i level Crysis 3 "Welcome To The Jungle" ale fps byla stejná s HT zapnutým i vypnutým. Napadá mne tedy jediný důvod, proč se to asi děje. Můj procesor s taktem 4,8 GHz je zkrátka dostatečně výkonný se čtyřmi jádry a čtyřmi vlákny, a tudíž se nárůst výkonu s osmi vlákny nekoná. Uživatel na našem fóru testoval s procesorem na 2,5 GHz a tudíž jeho výkon CPU byl zřejmě pro použitou grafiku GTX 970 nedostatečný. Proto možná nárůsty s vyšším počtem vláken.

Také je zcela jisté, že různé pasáže her, jsou jinak náročné na procesor a grafiku. V jedné hře existují místa, kde je limitem CPU a jinde zase není. Tudíž není možné, aby všem redakcím vyšlo to samé. Někdo si třeba dá tu práci a hledá určité pasáže, které jsou limitované procesorem. Většina se ale spoléhá spíše na jednodušší a rychlejší způsoby testování, které stačí pro testy grafik, ale pro posouzení vlivu CPU už tak vhodné nejsou. Málokdo bude mít jiné pasáže her pro test CPU a jiné pro testy GPU. Netvrdím tedy, že nárůsty fps při zapnutém HT nejsou možné, mně se je ale změřit nepodařilo.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
71 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.