Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Core i5-6600K: odemčené čtyřjádro „Skylake“ v testu
Core i5-6600K: odemčené čtyřjádro „Skylake“ v testu
autor: Z. Obermaier , publikováno 21.9.2015
Core i5-6600K: odemčené čtyřjádro „Skylake“ v testu

Po testu nejvyššího modelu Core i7-6700K se čtyřmi jádry a Hyper-Threading se dnes podíváme na levnější čtyřjádro Core i5-6600K, které kvůli absenci Hyper-Threadingu podporuje jen čtyři programová vlákna. Jakým přínosem je podpora 8 vláken u i7-6700K, jak se projeví při běžném nastavení ve hrách a kdy má smysl na ni připlácet 3000 Kč?


Hodnocení a závěr

Core i5-6600K: odemčené čtyřjádro „Skylake“ v testu

Procesor Core i5-6600K

Pokud kupujete zcela nový počítač nyní, je Skylake jasnou volbou, i když je samozřejmě drahý. Nová deska, nový CPU a DDR4 se zkrátka prodraží, a nová sestava nebude levná. Zdali si koupíte Core i7, nebo Core i5 záleží na vás. Osobně si myslím, že osm vláken je lepší než čtyři a do budoucna se vždy mohou hodit. Pokud máte ale přeci jen napjatý rozpočet, a ušetřené tři tisíce se počítají, je Core i5-6600K stále dobrou volbou.

Herní výkon se dramaticky neliší a po přetaktování procesorů na obdobné takty bude rozdíl ještě menší, u aplikací umějících rozložit výkon na všechna vlákna bude ale výkon 6600K slabší. V průměru jsem naměřil, že je v náročných více vláknových testech Core i7-6700K o 21–27 % výkonnější než Core i5-6600K, což se dalo čekat. U výkonu jednoho jádra je rozdíl 9 % díky vyšším taktům. To už velký rozdíl není.

Při pohledu na vlastnosti a přetaktování, není co vytýkat. Spotřeba je mírně nižší než u Core i7-6700K, v klidu i zátěži. Přetaktování pak odpovídá většině současných čipů Skylake. Stabilní frekvence s rozumným napětím byla dosažena 4,7 GHz – to jest stejná jako u Core i7-6700K. Také velká většina českých uživatelů dosahuje podobných čísel. Takto přetaktovaný čip snadno předežene i Sandy Bridge na 5 GHz, tedy není co řešit. Upgradem navíc získáte opravdu moderní platformu se všemi důležitými featurami roku 2015.

Subjektivní názor

Upřímně jsem byl dost zvědavý, zdali se potvrdí celkem značné rozdíly mezi Core i7-6700K a Core i5-6600K v herním výkonu, které naměřili některé zahraniční redakce. Nevím, kde je chyba, ale mně se takové rozdíly naměřit nepodařilo, ve většině našich her byl výkon obou procesorů téměř stejný. Několik malých výjimek se našlo, rozdíly byly ale zanedbatelné. Mohu tedy s klidem říci, že pro herní počítače je i Core i5-6600K velice dobrý čip. Zdali s tímto faktem nějak zahýbe DirectX 12 a nové hry, teprve uvidíme. V tuto chvíli je ale rozdíl ve hrách mezi čtyř a osmi vláknovým procesorem malý. Tedy v rámci architektury Skylake. Pokud tedy chcete u herní sestavy nějakou tu korunu ušetřit, můžete pro LGA 1151 klidně pořídit pouze Core i5 (možná i zamčené, zdali půjdou taktovat skrze BCLK) a příští rok poté upgradovat podle situace s novými hrami.

Core i5-6600K: odemčené čtyřjádro „Skylake“ v testu

Za zapůjčení procesoru Intel Core i5-6600K spolu se základní deskou
MSI Z170A GAMING M9 ACK děkujeme společnosti MSI.

Core i5-6600K: odemčené čtyřjádro „Skylake“ v testu

Core i5-6600K: odemčené čtyřjádro „Skylake“ v testu

 

Základní desky a grafiku pro test poskytl ASUS Česká republika

Core i5-6600K: odemčené čtyřjádro „Skylake“ v testu



Tagy: Intel  LGA 1151  Skylake  LGA 1150  Broadwell  Core i7-6700K  Core i5-6600K  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
21.9.2015 07:36:04   77.104.246.xxx 1944
Zdravím všechny, zdá se to jenom mě a nebo je fakt, že pokaždé když intel udělá novou generaci, tak se pohneme ve finále jenom o pár procent dopředu, které ve finále ani nestojí za řeč? Jsem hrdým majitelem i5 2500K, který jsem kupoval před 4 lety a jedním měsícem, a ikdyž mám nutkání si koupit plnohodnotnou efi desky a hlavně celkově mít dobrý pocit z nového železa, tak mi vždy dojde, že kvůli pár procentům bych musel vynaložit těžký peníze. Tyhle testy by bylo docela dobré dělat i se starší generací, protože si myslím, že ikdyž mám Sandy Bridge, což je druhá generace a teď už je šestá, tak by to mělo být přeci úplně někde jinde. Chápu, že spotřeba je lepší atd, ale těch pár wattů mě opravdu nezabije. Můj procesor mě před 4 lety stál 4500,- a je to K verze, tudíž odemčená a dražší. Dneska dáte 7000,- za tuhle verzi a ještě nic moc ve finále. Grafické karty o 4 generace rozdílu je už sakra rozdíl, stejně tak u aut, základních desek, co se týče nastavení a technologií, paměti nemluvě, ale procesory? Chlouba jakéhokoliv počítače dřívějších let. Dneska vyjde nová generace, intel si na to hned udělá nový patent formou nové patice s jedním pinem navíc a je to zase v čoudu. Dneska máme aktivní patice 1155/1150/1151/2011/2011-e3 respektive 1156 a 1366. To je šílený prostě. Dříve se mi líbilo na AMD, že jste měli pěknou AM2 desku nebo AM2+ a šlo vám tam vše z AM2, AM2+ a i nová generace AM3. A do AM3 šlo AM3+ a počítače stále žil i s novou generací procesorů. Do 4 roky staré desky jste osadili nový procesor a byl to hezký refresh, už jenom že to právě přineslo ten toužený výkon navíc, který od nové generace čekáte, ale tohle? Jasný jedna věc je aplikační výkon, kde nějaký to procento navíc je, ale spíš jsou rozdíly mezi i3/i5/i7, tak jak je to správné, ale cca 5% rozdíl mezi generacemi, to je opravdu slabé, alespoň se mi to tak zdá. Od té doby co tady není "konkurence" s AMD procesory, tak intel vydává spíš takový refreshe než nějaký "boom" a pořádný mainstream, který by chytl jako 2500K ve svých dobách. je to jenom můj názor, takhle ho vidím, ale prostě i po 4 letech mi žádná firma neukázala jediný důvod, proč měnit starou sestavu s i5 2500K a je to bohužel docela smutné. Tyhle procesory mají nejvíc cenu kupovat, když si kupujete nový počítač.
21.9.2015 07:55:01   212.79.110.xxx 432
presne tak... dneska taky dekuju panu bohu, za dobrou volbu. Mam taky 2500k, věděl jsem, že přetaktovaný bude dávat solidní výkon na x let. Upřímně, už jsem se trochu nudil a říkal jsem si že je opět na čase vyměnit hw, ale ani jedna nová generace pro mě něměla smysl. Poměr cena za nový hw/navýšení výkonu byl prostě nesmysl. Tak nezbývá než si Sandynu ještě chvilku nechat Možna se příští rok konečně i vyplatí udělat upgrade na novou generaci GPU. At už od AMD či nVidie.
21.9.2015 10:11:22   188.123.111.xxx 820
Tak vsetci mate pravdu ze SB su stale super CPU ktore nepotrebuju upgrade na druhu stranu keby som ja mal SB tak by som urcite upgradoval nakolko sa este z neho da na bazare dobre ziskat. Takze upgrade na Skylake potom vyjde na par 100 eur a cim dlhsie budete cakat tym menej z predaja SB ziskate. Ono pochybujem ze po Skylake pride nejaka revolucia....takto by ste si aspon drzali cenu svojej zostavy.
24.9.2015 23:42:15   77.247.224.xxx 121
IMHO - chore zmyslanie!

Rozvrzat si po rokoch odladenu zostavu (na ktorej konecne vsetko viacmenej funguje), plus doplacat 100 eur za skoro nic??? PRECO?

Kvoli nejakej abstraktnej `strate hodnoty`????

Okrem fantikov, co sa vyzivaju v testovani noviniek (aj ja som kedysi tak pred 20-10 rokmi taky bol) to skutocne je velmi blby pristup ....
21.9.2015 08:06:12   89.102.205.xxx 282
Naprostý souhlas, když vezmu srovnání v passmarku (ano, každý si pro konkrétní použití pak zvolí jiný test), tak nám vyjde, že 2600K sandy bridge dosahne cca 8900b a skylake 6700K 10900b a to je 3,5 vs 4GHz výhoda pro skylake, tak srovnání takt na takt se moc neposunulo, tím spíš pokud si uvědomíte, že za tu dobu tu byl Ivy B.,Haswell,Haswell Ref.,Broadwell a teď Skylake...k upgradu půlku lidí nic nedonutí, tím spíš když si spočítají cenu nové MB+RAM+CPU a přínos je spotřeba a ??? Tím spíš když si člověk uvědomí, že sandy bridge šly k 5GHz, tam skylake nedostanete nejpíše...stejně jsem na tom já, hrdý majitel 3960X@5GHz a ani dnešní 5XXX řada šestijader mne nenutí k upgradu, protože nákup nového CPU (6jader minimum), 48GB DDR4 (nechci mít méně než teď) a desky (srovnatelné s MSI BIG BANG II) je otázkou cca 45tis, pokud bych chtěl 8 jádro tak cca 60tis a teď ruku na srdce, proč bych to kupoval?
21.9.2015 09:36:40   94.113.206.xxx 63
Zdravíčko, já musím jen souhlasit s VIVI, Já jsem vlastníkem i5-2320, což je jeden z "nejhorších" procesorů sandy bridge co se týče řady i5 a nemám potřebu upgrradovat za Skylake. Musí se nechat že ve většině her co si zahraju mám 60FPS a v Witcher 3 44 FPS, ale asi jen proto, že jako hráč jsem si koupil raději výkonnou grafiku 980Ti, která mi bude zajištovat grafický výkon, protože pokud procesor nezatěžuji se streamováním, tak se žádnou hrou nemám problém. Nepotřebuji brutální výpočetní výkon, stačí mi průměrný výkon. A co se streamu týče, tak jsem měl problém jen se zvukem u CoD:MW3 a možná witcher 3 (nezkoušel jsem). Witchera 3 si ale vychutnávám osamotě, kdy mám klid a chci se jen hezky odreagovat. Tudíž nevidím moc velký rozdíl mezi i52320 a i56600K.http://puu.sh/iIk4G.png http://puu.sh/iIvaE.jpg obrázky jsou z mých testů.
22.9.2015 13:53:15   194.12.44.xxx 52
Zdravím, nechci ti nic říkat. Ale prostě mi to nedá.

Ty máš i5 2320 a k tomu si koupíš GTX 980Ti jednu z nejvýkonnějších grafik současnosti a máš procesor který ji brzdí ? To je trochu na hlavu ne. Být tebou sáhnu alespoň po bazarové i7/i5 popřípadě pořídím něco nového. Když už máš 20 tisíc na grafiku.

Desku na patici 1155 máš tak stačí sehnat procesor. Ten za 4-5 tisíc seženeš a bazaru bych se u procesoru nebál, je malé riziko že se podělá.
21.9.2015 09:23:29   194.213.198.xxx 283
k té ceně... před 4 roky a 1 měsícem stál dolar podstatně méně než dnes. Procesory stojí pořád +- stejně, bohužel pro našince hraje roli kurz dolaru a DPH, což jde ruku v ruce s tím kurzem.

V srpnu 2011 byl průměrný kurz dolaru (střed) 16.9210. Dnes je něco jako 23.95, přičteme DPH, 20,47Kč vs 28,98Kč. Váš procesor odpovídal ceně cca 220USD, dnešní odpovídá ceně 240USD... Rozdíl je necelých 10% a samozřejmě jde o docela nepřesný výpočet. Výkon je ale o cca 20% vyšší. Tzn. dnešní procesory jsou levnější v poměru cena/výkon než byly před těmi čtyřmi lety, ale jen v zemích platících USD.
21.9.2015 09:58:10   194.228.11.xxx 86
Sakra, a já si myslel, že sankce byly uvaleny jen na Rusko .
Holt někdo tohle dělá z politických důvodů a někdo jen kvůli prachům (ČNB).
21.9.2015 14:25:47   194.213.198.xxx 70
za kurz dolaru bych nevinil úplně ČNB, tam šlo hlavně o EUR, bohužel EUR vůči USD kleslo, takže se to veze s tím.
21.9.2015 09:47:23   195.168.92.xxx 80
Presne moje myslienkove pochody si popisal. Minuly tyzden som pozeral v obchodoch prave 6600K, ze by som spravil upgrade po dlhych rokoch, ale potom pozeram recenzie a zistujem, ze by som ziskal par % vykonu a mierne lepsiu spotrebu za dost vysoku cenu. Pockam asi kym 2500K dozije na tych 4.8 GHz alebo prejdem rovno na nejake rozumne 6jadro. Ta 2500vka mi ide pretocena na 4.8 GHz prakticky na default napati, takze aj teplotami aj spotrebou to neni take zle.
21.9.2015 13:33:01   91.220.237.xxx 154
Ja som do nedavna velmi dobre fungoval s Q9400 na zakladnom takte v patici LGA775 ...skoro 9 rokov
1.10.2015 19:10:39   85.216.135.xxx 10
q9400 uviedli Q3 2008, takze si si ho mohol kupit niekedy koncom 2008. 2015-2008=7.
21.9.2015 14:53:53   89.177.15.xxx 71
tak tak, a kdo má jeho 22nm refresh IB s osmi vlákny nemá důvod už tuplem. Pro mě Skylake zklamání......
21.9.2015 07:58:21   93.99.208.xxx 506
Kdo vymyslel metodiku tohohle testu? Proč jste testovali na hrách, které očividně nejeví zájem o více jak 2-4 (až na lost planet) jádra? To se pak pane Íbrmajer nesmíte divit, že Vám ty výsledky nějak nehrajou s jinými plátky.
K čemu je článek, který má dokázat/vyvrátit potřebu HT jader a vezmou se na to zbytečně dva různě taktované procesory? Grafy jsou pak přinejmenším zavádějící. To Skylake neumí vypnout HT? Proč se v celé první kapitole zabýváte hrami, DX12 a pak testujete hry, které se ani zdaleka neblýží využítí vícejader? Nemohli jste zkusit otestovat GTAV, Witcher3 a WatchDogs které nemají s osmi-jádry sebemenší problém? Proč vůbec něco dokazovat na hrách, které se hrály před cca 5lety?
Celý test jen ukázal, že i5 není top pro aplikace typu komprese, rendering (a navíc to aplikace musí umět - viď Mainconcept h.264). Ale to už snad všichni dávno ví. Mimochodem dbPowerAmp možná umí cituji: "Tato aplikace umí zátěž při převodu jednoho souboru převést až na tři jádra CPU", ale podle přiloženého grafu to spíš vypadá, že sice rozdělí zátěž na více jader (dvě?), ale ty nejsou ani zdaleka vytížená. Myslet si o tom můžeme co chceme (2x50% mi přijde stejné jako 1x100%). Zbytek dokáže i Xrecode, který je zdarma.
21.9.2015 08:40:59   90.177.175.xxx 65
Ehm...

https://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/37027-core-i5-6600k-odemcene-ctyrjadro-skylake-v-testu?start=14
21.9.2015 13:50:20   93.99.208.xxx 31
Aha,pardon. Dva herní testy, každý ve své kapitole, to mě nenapadlo.
21.9.2015 08:44:16   182.48.156.xxx 810
Bohuzel mate pravdu. K cemu je nekomu test DosBoxu..nechapu. Nove hry nebo nove herni enginy testovany nejsou. Je to uz dlouhodobejsi bolistka PCT.
21.9.2015 08:57:22   90.177.175.xxx 105
Laskavě si to aspoň proklepejte, než jdete hromadně frflat do diskuze, že tam něco chybí.

Znovu:

https://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/37027-core-i5-6600k-odemcene-ctyrjadro-skylake-v-testu?start=14
21.9.2015 22:21:01   202.73.206.xxx 10
Tak to se omlouvam. Strana 14 mi utekla...
diky za odkaz
21.9.2015 08:53:49   109.202.79.xxx 130
Ja sem si udelal vlastni test viz http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=92&t=230541

Na poslednich stranach pak testuju vliv HT.
21.9.2015 08:40:39   77.247.224.xxx 203
ze pre mna bude dobre aj dvojjadro .
Po 8 rokoch nove PC.
Snad prezijem pocit, ze ostatni maju vacsi a dlhsi...
21.9.2015 08:45:02   213.151.86.xxx 442
Proč není v testu srovnání s nějakou starší Core i5? Jaký má smysl dávat do srovnání 7xCore i7 proti Core i5? Zajímal by mě rozdíl ve výkonu s Core i5 2500K!!! Jenom je více vidět jak se výkon posouval opravdu minimálně. Rozdíl ve spotřebě minimální....Je vidět že výkon mého 4 roky starého Core i7 2600 je ještě na dlouho více než dostačující a normální lidi k upgradu ze starého Core i7 nic nenutí....
22.9.2015 05:24:56   89.102.205.xxx 00
A co teprv kdyby se srovnalo takt na takt se skylake,tedy ze by se sandy bridge popohnal na 4+-GHz...nebo srovnani na maximalnich taktech po OC, např 4,8GHz, což by skylake +- jestě snesl na vzduchu
22.9.2015 08:53:00   87.236.197.xxx 00
http://www.bit-tech.net/hardware/2015/08/05/intel-skylake-review/8


porovnano
21.9.2015 08:53:29   188.175.34.xxx 61
Nu, možná se s dx12 "začne něco dít" a opravdu začneme v praxi využívat výhody heterogenních architektur (pokud možno otevřená řešení), které si přes mnohé sliby zatím spíše válejí šunky - což mě dost štve. Ale možná si teď dělám jen iluze...
21.9.2015 09:25:38   194.48.241.xxx 73
Takže mohu s klidnou duší ještě nějaký ten pátek fungovat na I7-3770K?
21.9.2015 09:59:55   90.176.169.xxx 110
Bylo by možné do testů v budoucnu přidat i benchmark h265 (HEVC) prostřednictvím FFMPEG? Pokud možno ve vyšších rozlišeních než je 720 řádků, ideálně: 1920x1080 (FHD), 3840x2160 (UHD) a 4096x2160 (true 4K).
21.9.2015 10:48:09   193.87.105.xxx 70
Sam mam i7 2600k a som na nu hrdy. Nesklamala ma v programoch ani v hrach.
A to som ju este nepretaktoval a nedal tam riadne chladenie. Su tam rezervy, urcite nemenim CPU najblizsie dva roky...
21.9.2015 14:01:27   165.72.200.xxx 74
Hrdy?! Neberete ten HW trochu moc vazne? ;o)
22.9.2015 08:54:44   87.236.197.xxx 10
njn kazdy ma jine priority
21.9.2015 12:30:19   109.81.210.xxx 262
Takže po dvou generacích máme procesor, který je o 1% výkonnější, v zátěži má o 10W větší spotřebu a má stejnou cenu? Shut up and take my money...
21.9.2015 13:08:09   46.135.22.xxx 120
Java není JavaScript.

To jsou dvě zásadně odlišné věci.
21.9.2015 13:09:57   46.149.115.xxx 720
Další placená reklama Intelu
HT z principu jeho fungování vždycky bylo, je a bude jen marketingový tah Intelu, jak mít alespoň stejně jader jako AMD. Jediný vliv vždycky byl a bude v Intel optimalizovaných - což se rovná zcela mizerně optimalizovaných SW - jindy totiž žádný efekt HT přinést nemůže - jen když je SW napsaný neuvěřitelně blbě a neefektivně.
21.9.2015 13:47:34   217.77.161.xxx 94
Mno s timto moc nesouhlasim, nejde jen marketing.

HT ma pekne zrychleni treba i video kodovani/dekodovani a treba 3d renderingu - tohle jsou zrovna hodneoptimalizovane kusy kodu (hlavne u 3d renderingu kazde zrychleni o 1% usetri ve vysledku nekolik hodin ci dnu v renderovani scen).

Samozrejme bezny Fanta uzivatel zrovna moc do 3D renderingu nedela, i kdyz s videem pracuje kazdy druhy (domaci videa, gameplay videa, filmecky apod).
21.9.2015 14:05:02   165.72.200.xxx 55
A ze to "marketingove" HT leckde tak hezky funguje. :o)
Ale jestli se Vam ulevilo..
21.9.2015 14:47:13   80.41.229.xxx 40
Osobně vlastním také i5 2500K, pro ty co by chtěli srovnávat http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-6600K-vs-Intel-Core-i5-2500K
21.9.2015 16:01:56   158.196.56.xxx 20
A to bude hodně slušný výkon. Na obrázku pak vidíte už extrémní pokud s napětím 1,5 V a taktem 3,9 GHz.

kapitola přetaktování, úplně dole
21.9.2015 18:19:47   77.87.243.xxx 70
Nevím, jestli jsem to přehlédl, ale myslím, že na PCtuningu by mělo být především srovnání na stejných frekvencích. Když už se jedná o odemčené procesory, bylo by zajímavé vidět rozdíl v počtu vláken na třeba 4,5GHz.
22.9.2015 01:22:10   89.177.232.xxx 91
Test na nic, napřed plky o tom, že ve srovnání se staršími generacemi i5 výkon porostl, ale v testu žádné jiné i5 není, takže to beru jako prázdné plky aby si obr odůvodnil koupi 6600K.
Aspoň mohl to staré i5 otestovat předtím než se ho zbavil.
Otevřel jsem článek jenom proto, že jsem chtěl vidět srovnání s mým starším i5, zbytečná ztráta času.
22.9.2015 01:25:57   89.177.232.xxx 30
naštěstí polákům fungují mozky a udělali test pořádně
http://www.purepc.pl/procesory/test_procesora_int el_core_i56600k_skylake_mocne_cztery_rdzenie
22.9.2015 08:32:11   182.48.156.xxx 21
Dobry odkaz.
Rozdil oproti 4690k plichta krome her. Zajimave, ve hrach je posun. V ostatnim to nestoji ani za rec.
29.9.2015 14:15:30   81.161.61.xxx 01
really ? ja tam vidim aspon 10% zlepsenie,okrem prvych dvoch testov..tam je to menej...takze o plychte sa neda hovorit
ale chapem,ludia si potrebju nahovarat veci,pre dobry pocit
29.9.2015 14:19:47   81.161.61.xxx 00
Obr si kupil 6700K

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

66 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 22.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.