Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Intel Baytrail a Asus J1800I-A proti AMD Sempron 2650 (AM1)
Intel Baytrail a Asus J1800I-A proti AMD Sempron 2650 (AM1)
autor: Michal Šimonek , publikováno 18.6.2014
Intel Baytrail a Asus J1800I-A proti AMD Sempron 2650 (AM1)

Formát mini-ITX, dvě konkurenční platformy pro stále populárnější malé, levné a úsporné počítače. Porovnali jsme dvojici SOC od AMD a Intelu – 22nm Intel Celeron J1800 s TDP pouhých 10 W se Sempronem 2650 pro AM1 s výkonnější integrovanou grafikou architektury GCN. A jaké mají obě platformy výhody a nevýhody?


Testovací sestavu tvořila základní deska Asus J1800I-A a Asus AM1I-A. Prvně jsem updatoval BIOS. Veškeré funkce jsem ponechal v defaultním nastavení na „AUTO“. Osazenými procesory potom byly dvoujádrový Celeron J1800, výkonný AMD Athlon 5150 a papírově nejslabší Sempron 2650.

V rychlosti si shrneme obě platformy z hlediska ceny. Sempron 2650 pořídíme za nějakých 790,- korun, na chlup stejně stojí základní deska, paměti můžeme osadit například Kingston HyperX Fury 2× 4GB za 1900,-. AM1 v dnešní podobě vás tedy vyjde v základu na necelých 3 500,- Kč (bez zdroje a dalších pro oba rivaly identických komponent).

Intel Baytrail a Asus J1800I-A proti AMD Sempron 2650 (AM1)

Základní deska kompaktního ITX formátu bude u majitelů AM1 převažovat.

Intel Baytrail a Asus J1800I-A proti AMD Sempron 2650 (AM1)

Nejlevnější socketový procesor na trhu, Sempron 2650. CPU-Z jej rozpoznává spolehlivě. GPUZ už ne zcela přesně, takty jádra jsou naprosto jiné-pouze 400 MHz.

Intel Baytrail a Asus J1800I-A proti AMD Sempron 2650 (AM1)

Hlavním aktérem článku je však Celeron J1800, ten můžeme pořídit v dnešním BGA kompletu Asus za cenu okolo 1750,- Kč. Paměti SO-DIM 1,35 V o stejné kapacitě, avšak s rychlostí jen 1333MHz, stojí kousek nad 1800,- Kč. Tento komplet nás vyjde na téměř identickou částku, padesátikorunu snad nikdo řešit nebude (aspoň doufám). Z hlediska ceny tedy máme rovnocenné protivníky.

Intel Baytrail a Asus J1800I-A proti AMD Sempron 2650 (AM1)

U AMD Kabini jsem použil paměti HyperX Fury 1866 MHz C11, které jsem napevno nastavil na 1600 MHz a jejich časování na 9-10-10-26. Grafickou kartu zastupoval integrovaný AMD Radeon HD 8400D alias Radeon R3 série a nebo Intel HD Graphics v případě Celeronu. Procesor jsem chladil přibaleným boxovaným chladičem. Celou sestavu živil kvalitní PC zdroj, je jím Zalman ZM750 XG 750 W GoldRock. Operačním systémem byly standartně Windows 7 SP1 Ultimate v 64bitové verzi instalované na klasický pevný disk Western Digital 500 GB.

Pro výsledky měření posloužily následující benchmarky:

  • Aida 64 – čtení/zápis/kopírování (propustnost pamětí)
  • Superpí 4M – výpočet Ludolfova čísla na 4 milióny desetinných míst (jednovlákno v x87)
  • wprime 1024M – (náročný multijádrový výpočetní test algoritmu Newtonovou metodou)
  • Fritz chess benchmark – (náročný vícevláknový test simulující šachové tahy)
  • Cinebench R10, 1CPU, xCPU(výkonostní výpočet jednoho jádra v renderingu)
  • Cinebench R11.5 (simulace renderu předdefinované scény, velmi zatěžuje komplexně CPU)
  • Truecrypt 7.1a, test šifrování s podporou AES instrukcí (výsledek AES Twofish 500MB)
  • Winrar 4.2 integrovaný test výkonu komprese dat
  • 7-zip, test komprese i dekomprese
  • Libre office test
  • 3D Mark 11 (výsledek Physics podtestu pro CPU jádra)
  • x264 FHD benchmark (moderní, multivláknový test s převodem videa dokonce v 1080P)
  • Sigma Photo Pro, převod fotografií vysokoformátových x3f formátu na jpeg vysoké kvality
  • akcelerace videí – vytížení CPU

Grafické podtesty pro změření výkonu integrovaného grafického čipu:

  • 3D 06 (celkový výsledek)
  • 3D Mark Vantage Performance (celkový výsledek)
  • 3D Mark 11 Performance (znovu celkový výsledek)
  • 3D Mark Cloud Gate (celkový výsledek)
  • Quake III Arena, nastavení 1600x1200, maximální detaily, trilinear, timedemo 1 "four"
  • Battlefield 2, starší DX9c hra v nastavení 1680x1050, maximální detaily,0x AA/AF
  • Far Cry 2, DX10, nastavení 1680x1050, 0xAA, medium fyzika, high kvalita zobrazení
  • Resident Evil 5, DX10, nastavení 1600x1000, 0x AA/AF, střední detaily
  • Torchlight, DX9c, nastavení 1680x1050, 0 x AA/AF, detaily a stíny medium, úvodní lokace


 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
27 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.