Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Návod: jak vyždímat maximum z AMD Trinity na desce Asus
Návod: jak vyždímat maximum z AMD Trinity na desce Asus
autor: Michal Šimonek , publikováno 8.1.2013
Návod: jak vyždímat maximum z AMD Trinity na desce Asus

AMD Trinity vyšlo teprve před nedávnem a už nyní víme, že bude stěžejní platformou i po celý příští rok. Půjčili jsme si proto desku Asus F2A85-V Pro, osadili ji procesorem A10-5800K a zkusili, co dokáže. V dnešním článku tak najdete nejen návod pro odladění Trinity na maximální výkon, ale i kratší recenzi velmi povedené desky.


Testovací sestavu tvořila základní deska Asus F2A85-V Pro. Prvně jsem updatoval BIOS na základní desce. Veškeré funkce jsem ponechal v defaultním nastavení na "AUTO". Do grafů jsem zahrnul jak výsledky na nominální frekvenci procesoru, tak různé stavy přetaktování.

Návod: jak vyždímat maximum z AMD Trinity na desce Asus

Návod: jak vyždímat maximum z AMD Trinity na desce Asus

Paměti jsem tentokrát použil rychlé G.Skill TridentX 2666C11, které jsem napevno nastavil na 1866 MHz a jejich časování na CL9. Procesor byl AMD A10-5800K z produkční série. Grafickou kartu zastupoval integrovaný AMD Radeon HD 7660D.

Návod: jak vyždímat maximum z AMD Trinity na desce Asus

Deska byla osazená na benchtablu a na ní umístěn výkonný chladič Noctua NH-D14. Celou sestavu živil kvalitní PC zdroj, je jím Corsair AX1200. Operačním systémem byly standartně Windows 7 SP1 Ultimate v 64bitové verzi instalované na 240 GB SSD Kingston HyperX.

Pro výsledky měření posloužily následující benchmarky:

  • Aida 64 – čtení / zápis / kopírování (propustnost pamětí)
  • MaxxMem – moderní benchmark na paměťovou propustnost
  • Sisoft Sandra memory bandwith – další test propustnosti
  • Superpí 4M – výpočet Ludolfova čísla na 4 milióny desetinných míst (jednovlákno v x87)
  • wprime 1024M (náročný multijádrový výpočetní test algoritmu Newtonovou metodou)
  • Fritz chess benchmark (náročný vícevláknový test simulující šachové tahy)
  • Cinebench R11.5 (simulace renderu předdefinované scény, velmi zatěžuje komplexně CPU)
  • POV-Ray 3.7 (simulace renderování 3D scény pomocí raytracingu, využití na všechny pracovní CPU vlákna)
  • Winrar 4.2 integrovaný test výkonu komprese dat
  • 7-zip, test komprese i dekomprese
  • 3D Mark Vantage (spustil jsem CPU test pro vytížení procesorových jader)
  • 3D Mark 11 (výsledek Physics test pro CPU jádra)
  • Geekbench (komplexní prověrka CPU a paměťového subsystému vyjádřená v bodech)
  • x264 FHD benchmark (moderní, multivláknový test s převodem videa dokonce v 1080P)

Grafické podtesty pro změření výkonu integrovaného grafické čipu:

  • 3D05 (celkový výsledek)
  • 3DMark Vantage (celkový výsledek)
  • 3DMark 11 (znovu celkový výsledek)
  • AVP benchmark, nastavení 1920×1080, textury a stíny na high, 0× AA/16x AF, DX11
  • UT3 benchmark DX10, nastavení 1920×1080, detaily na maximum, 0x AA
  • Battlefield 2, starší DX9 hra v nastavení 1920×1080, 0x AA, maximální detaily
  • Sniper Elite 2, DX11, nastavení 1920×1080, 0x AA/AF, medium detaily, motion blur zaplé
  • PLA benchmark, DX11, nastavení 1920×1080, 0x AA/AF, normal detaily
  • Far Cry 2, DX10, nastavení 1920×1080, 0xAA, high detaily, very high kvalita zobrazení
  • Resident Evil 5, DX10, nastavení 1920×1080, 0x AA/AF, high detaily
  • World in conflict, DX10, nastavení 1920×1080, 2x AA, 0x AF, detaily na maximu


 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
38 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 19Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.