Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti AMD Phenom X3 8750 - první tříjádrový procesor na trhu
AMD Phenom X3 8750 - první tříjádrový procesor na trhu
autor: Z. Obermaier , publikováno 29.4.2008
AMD Phenom X3 8750 - první tříjádrový procesor na trhu

Až historie posoudí, jestli upřednostnění nativního čtyřjádra architektury K10 před dvoujádrovým procesorem bylo jedním z největších přehmatů AMD či naopak. Tato situace, má ale od těchto dnů ještě jiné řešení - a to v podobě tříjádrových procesorů Phenom X3. Překonají tři jádra v novém Phenomu dvoujádra konkurence? V některých případech ano, z pohledu výkonu a ceny se zdají tříjádra dokonce velmi zajímavou volbou...


AMD Phenom X3 8750 - první tříjádrový procesor na trhu

Původně jsem byl k výkonu a možnostem tříjádrového procesoru skeptický. Nakonec mne ale velmi pozitivně překvapil, a dokonce se dočká jako první Phenom na našich stránkách i ocenění. Dvoujádrové procesory Intel budou stále ve většině aplikací (které neumí využít všechna jádra) podávat lepší výsledky, tam kde se ale více jader využije, mohou být Phenomy X3 adekvátním soupeřem.

Záleží tedy na povaze vaší práce, pokud pracujete s videem nebo náročnými renderovacími programy - bude pro vás tříjádrový čip, za cenu dvoujádra konkurence skvělou volbou. Nižší spotřeba tohoto čipu proti klasickým čtyřjádrovým Phenomům je také výraznou vlastností.

Pokud jste hráči, a chcete upgradovat svůj Athlon 64 X2 na Phenom, zauvažujte o této tříjádrové verzi. Získáte mnohem výkonnější procesor než je jakýkoliv (i přetaktovaný) Athlon 64 X2. S Phenomem X3 8750 také pořídíte značnou rezervu pro přetaktování - konkrétně Phenom X3 8750 si na 3GHz dá říci ve velké většině případů. Také ale stále platí, že pro hry bude přetaktovaný Athlon 64 X2 stále více než dostatečně výkonný. Upgrade doporučuji, těm kteří pokukují po Phenomu, a tento tříjádrový je lepší volbou než čtyřjádro.

Za cenu 3750Kč považuji Phenom X3 za nejlepší možnost upgradu jakéhokoliv stávajícího procesoru pro patici AMD AM2/AM2+. Pokud jste ještě vyčkávali, a ve vašem herním stroji tiká například Athlon 64 X2 5000+ Black Edition, zauvažujte o upgradu - který se skutečně vyplatí.

Výhody: Nízká cena, nižší spotřeba než mají čtyřjádrové modely, v optimalizovaných aplikacích překoná dvoujádra konkurence, velká rezerva pro přetaktování, kompatibilní se staršími AM2 deskami.

Nevýhody: Stále vyšší spotřeba než konkurence, dvoujádrové čipy Core 2 budou ve většině aplikací stále výkonnější, vyšší teploty, nutnost čekat na nový BIOS u starších desek.

AMD Phenom X3 8750 - první tříjádrový procesor na trhu

PCTuning uděluje procesoru Phenom X3 8750 "Silver Award" za vysoký výkon při nízké ceně a znatelně nižší spotřebě.

AMD Phenom X3 8750 - první tříjádrový procesor na trhu

Základní desky do testu zapůjčili Asus Computer CZ.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
29.4.2008 10:21:56   89.103.186.xxx 2111
"na základních a stejných taktech jsou procesory Intel rychlejší než AMD, proč tomu tak je se můžeme přít, jestli je to laděním programů na procesorech Intel nebo něčím jiným.Na Linuxu se tento rozdíl stírá / nestírá." Asi tak nějak no.
29.4.2008 10:37:37   146.102.125.xxx 1727
No opět je AMD pomalejší než Intel... :-( A to sem pan Obermaier nedal ten E8200 přetaktovaný na max. Bylo by velice zajímavé vidět souboj těchto dvou přímých soupeřů v maximálním přetaktováném stavu.
Jestliže jde ten Phenom na 3-3,1GHz, tak Intel půjde minimálně na 3,6Ghz...
29.4.2008 11:01:18   90.176.154.xxx 148
ja nemam na PC program ktery by vyuzil vice nez 2 jadra a na obcasny hrani mi plne postaci trochu taktle C2D na 3,4 Ghz.
29.4.2008 12:02:26   217.75.64.xxx 1810
Moja reč Intel ma velmi pekne CPU ked chceš taktovať, napriklad Intel Celeron E1200 @ 3,2GHz za 1000Kč, tento test je pre zvišnych 95% ludi čo netaktuju
Medzi ktorich sa radim aj ja.
29.4.2008 12:00:58   194.228.223.xxx 1415
mozna by bylo vhodne zauvazovat o vypusteni 3Dmarku z testovani procesoru nebo ho aspon nezapocitavat do vysledku..jo je to krome cinebench jediny test kde dost vyrazne vyhrava phenom x3 a nezkusene nebo v teto problematice neorientujici se zakazniky klame svou vyladenosti pro vicejadrove procesory kdyz realny vykon je uplne jiny.
29.4.2008 12:28:22   81.90.168.xxx 218
je to herní test ukazující ideální herní výkon procesoru - je to adekvátní test k ostatním a má jistou výpovědní hodnotu.
29.4.2008 14:39:35   194.228.223.xxx 147
o jeho vypovedni hodnote vysoce pochybuju..jenom rozeskaluje procesory podle frekvence a poctu jader..na to nepotrebuju zadny test..a nevidel sem jedinou hru ve ktere by mezi jednotlivymi procesory byly nejaky podobny rozdily jako v 3dmarku..3dmark se jakz takz hodi pro graficke karty ale jako nejaky smerodatny test procesoru je velmi nevhodny..
29.4.2008 16:52:21   194.213.42.xxx 175
Co to je za kravinu, to je jak za komunismu. To si jako budeš vybírat jen "disciplíny" kde vyhraje Intel? K čemu potom takový test je? Tak snad objektivní, a tudíž užitečný, test má obsahovat široký záběr testů, testující veškeré schopnosti. Pokud chceš takové testy, kde vítězí jen Intel, možná by stačilo napsat titulek: "Pozor, velký test procesorů Intel vs. AMD" a do článku o jedné straně napsat:"testy nemá cenu uvádět, Intel všude vyhrál..." To potom Pana Obermaiera všichni ocení ještě "lépe" než obvykle, že?
29.4.2008 17:24:11   194.228.223.xxx 146
tady nejde o to jak vysledek dopadl..me de o to ze ten test je nesmyslny a nevypovida nic o realnem nasazeni procesoru..jen na zaklade frekvence a poctu jader ti vyhodi cislo..nic vic! spis bych misto nic nerikajici 3dmarku uvital vice realnych aplikaci..a kdyz realna aplikace bude dobre optimalizovana pro vicejadrove procesory tak vysledek phenomu x3 by tomu mel odpovidat. objektivni test ma obsahovat co nejvetsi zaber testu a testovat veskere schopnosti..ano s tim souhlasim ale meli by se testovat smysluplne testy..misto 3dmarku testovat treba nejakou hru na ut3 enginu ktera ti o realnem hernim nasazeni rekne mnohem vic nez 3dmark (kterej je stejne primarne urcenej pro hry). misto 3dmarku si muzes vynasobit pocet jader frekvenci procesoru a mas to prakticky to stejny
30.4.2008 19:51:02   194.213.42.xxx 135
Ano, něco na UT by tam být mohlo, ale myslíš si, že by byly větší rozdíli než u Crysis? Těžko. Máš sice ne až tak vyjímečný pohled na 3DMark, často se tu vyskytuje nějaký výrok, který si utahuje z lidí, kteří "také hrají benchmarky," ale uvědomuješ si, co by to tu způsobilo, kdyby tady ten test nebyl? Je to prostě standart a dává se všude. Spousta lidí, kteří mají radost, že mohou něco vytknout, by autora roztrhala... :-)
30.4.2008 07:39:03   81.2.196.xxx 145
asi jsi nikdy neviděl/nehrál Supreme Commander, že? ;-)
29.4.2008 13:09:27   147.229.194.xxx 218
Závěr mi příjde od autora poněkud alibistický. Opravdu proč vlastně dostal ocenění silver award?
"PCTuning uděluje procesoru Phenom X3 8750 "Silver Award" za vysoký výkon při nízké ceně a znatelně nižší spotřebě."

Tohle přece odporuje celému testu - vzhledem k 8200 není ani levnější, ani méně žravý(při zátěži právě naopak) a až na 2 benche(z nichž jeden je kompletně syntetický) se phenom x3 vůbec nechytal.

Stejně tak ten "ideální upgrade" jsem nikde neviděl. PhenomX3 byl v průměru jen o 20% rychlejší než stařičký Athlon X2.To nikdo pořádně ani nepozná.
29.4.2008 13:21:10   81.90.168.xxx 156
Ideální pouze ve smyslu upgrade z Athlonu ... Intel a Phenom nesnese srovnání - Intel je ve všech parametrech lepší, to je jasné ... cenu dostal za dosud nejlepsí phenom co AMD uvedlo na trh ...
29.4.2008 16:54:17   194.213.42.xxx 145
A nebo mohli napsat: "Cenu dostane až tak za tři roky, až budou aplikace optimalizovány." To jsi myslel?
29.4.2008 22:04:36   81.201.54.xxx 147
Nechápu, proč bych měl upgradovat 5000+BE? Jaký to má smysl? BE má odemčený násobič, tzn kupují si ho ti, co chtějí taktovat. Můj X2 na 3,3GHz rozdrtí ten Phenom na 2,8 ve hrách v pohodě. Neuším, proč vyhodit 3700kč za stejný výkon a vyšší spotřebu. Jako upgrade nějakýho X2 3600+ na 90nm bych chápal. Ještě mi vadí porovnávat spotřebu na tak žravým chipsetu jako je tahle nVidie...

Redakce/ tenhle čipset Nvidie "žere" méně než AMD RS780G ... ještě si myslíš že je to velký a nenažraný čipset?
29.4.2008 22:57:24   78.99.137.xxx 135
Porovnavat procesory podla hier... No ty si uz len kus... Je vseobecne zname, ze pre hry ti uplne staci CPU o frekvenci 2.5 GHz a 2 jadra, si pozri aj testy pri vysokom rozliseni 1600*1200 vsetky CPU su zoradene v jednej lajne...Okrem toho X3 je v kazdom inom nez hernom test vykonejsia ako BE x2, a zas kolko ludi ma X2 BE? Vecsina ma nejaku 4200/4400+ X2 a teda na X3 by celkom ubgeradovat mohli;) Milujem ludi, co sa rozhadzuju, ze preco by mali ubgeradovat ked na hry im staci... ich starucky Athlona X2 ... (vysvetlene vysie) ;) Si pozri vsetky ostatne testy X2 BE a X3 ani v jednej neni X2 lepsia, ano pretaktovat BE ide v pohode, ale to aj X3 a s vysim taktom je docela mozne, ze sa este viac prejavi treti jadro tam kde moze, zas kde sa vyuziva hruba sila CPU, je jasne ze ked mas nieco vysie taktovane tak to asi logicky aj vykonejsie bude
30.4.2008 07:00:26   195.113.40.xxx 135
2,5GHz - jak na co. Zkus Supreme Commander, HOMAM V nebo např. Oblivion se spoustou pluginů a uvidíš co procesor dokáže. Měnil jsem teď Opteron144@2,7GHz za E8200. Test s GF8800GT na 24" monitoru v 1920x1200. Nyní E8200 běží na 3,4GHz (bez zvýšení napětí!) a je to poznat.
30.4.2008 11:35:08   91.127.90.xxx 138
Neverim ze si spoznal nejake zlepsenie v hre... Jedine preco to moze ist lepsie je zmena celej platformy, teda pamet DDR2, novy cipset, rychlejsie zbernice... Uz v tomto teste su zoradene CPU pri 1600*1200 na jedne jurovni, ci ide o 8200 alebo 8400, ktory bezi na 3 GHz ;) Je tazke porovnavat vysledky ked prechadzas zo starej architektury na uplne novu, to sa proste neda ;)
30.4.2008 11:36:14   91.127.90.xxx 145
Ale samozrejme, ze je moznost po pouziti nejakych pluginov pre zvysenie vykonosti CPU, ze sa to moze fyzicky odrazit ;)
29.4.2008 13:15:17   81.179.8.xxx 155
no myslim ze jeste nejaky cas vydrzim na athlonu x2 5000+ @3.2GHz, Phenom se vskutku nevyplati.
29.4.2008 13:16:08   83.240.68.xxx 158
Podle mě jde jde o zcela naprosto zbytečné CPU.
Tak kde pořádný multithreading nejede, dostane na p*del od dvoujader, tam kde multithreading jede jak má, dostane na p*del od čtyřjader (a to třeba od levnějšího 9550 z vlastní stáje).

Opravdu nechápu, o co AMD řadou X3 jde (krom toho že by se tak daly prodat zmrzačený X4ky).
29.4.2008 13:22:31   81.90.168.xxx 135
Hlavně jde o to konkurovat dvoujádrům Intelu (hlavně cenou), Phenom X4 není pro X3 pravý konkurent ... je dražší, více spotřebuje ...
29.4.2008 14:13:42   83.240.68.xxx 135
Phenom 9550 určitě dražší není a dost možná ani nespotřebuje víc.
A 4x 2,2 je pořád o dost víc než 3x 2,4, to nás ve škole učili.
29.4.2008 16:56:49   194.213.42.xxx 155
Tobě to nestačí jako dostatečný důvod? Vyhodit je? V ekonomické situaci v jaké jsou? Prodat je levněji, jako zmetky, chcete-li, je chytrý marketingový nápad, to nemůže nikdo popřít, krom toho, pokud se jich prodá hodně, čemuž vzhledem k ceně věřím, je tu dost reálná možnost, že programy se začnou optimalizovat i pro tyto kousky.
29.4.2008 21:42:30   84.42.133.xxx 145
Osobne bych pochybovala, ze se jich proda hodne. Aspon co vidim v nasi firme, 90% zakazek je na stroje s E2180. Lidi proste vice vykonu nepotrebuji...
30.4.2008 19:56:07   194.213.42.xxx 135
A znova - tohle je marketing, to nemá s potřebami lidí nic společného. Nejvíc se toho prodá/největší zisky jsou z low-endu a nižšího mainstreamu. Jenže firma potřebuje mít nějakou tvář, něco čím se zviditelní... Proč se ATI a nVidia pořád přetahují o nejvýkonější kartu "světa?" i když je takové řešení silně nepraktické, občas až nepoužitelné? Zní to dobře, a působí to. Krom toho X3 i přes snahu AMD s jeho Bussiness class, bude spíše processor "chudých hráčů." A já osobně v jeho úspěch dosti věřím...
30.4.2008 18:57:15   195.113.166.xxx 135
Nu co k tomu dodat? Ani jádro nazmar
29.4.2008 13:28:42   89.103.185.xxx 187
skoda ze nebyl zarazen aspon jeden test 64 bitove aplikace pro ukazku sily procesoru od AMD
29.4.2008 13:37:46   81.90.168.xxx 135
a jaký by to měl být? mohu ho zařadit ...
29.4.2008 15:29:56   88.103.96.xxx 135
pokud je mi známo, tak minimálně cinebench je ve 64b versi
29.4.2008 16:58:53   194.213.42.xxx 135
Někde, myslím, že to byl článek na testování 64bit Vist, jste tu měli nějaký přejatý betatest Crysis... Má taková verze opravdu vyjít? Nebo si jen vývojáři hrají?
29.4.2008 13:54:01   193.89.221.xxx 148
Tak za prve, trijadro je vyborny napad a vykonem bude postupne davat na prdel dvoujadrum. Pokud si nekdo precte recenzi na tomshardware tak zjisti ze tam kde uz dvoujadro nestiha obsluhiovat zapoji se treti jadro a odezvy systemu a vseho jsou vyrazne rychlejsi.
Za druhe, nevim kde bere autor clanku spotreby CPU pres 200W kdyz Phenom X3 se prodava jako 95W (na tomshardware ma spotrebu v idle 22W a v loadu 74W, tady ma v idle 109W.. to je smesne...)
Za treti v tabulce Phenom X3 8750 vs E8200 autor udava nekde -% vzhledem k AMD jinde vzhledem k Intelu. Kdo se v tom ma vyznat?
29.4.2008 14:06:18   81.90.168.xxx 194
Tak takovýhle vtip jsem dlouho nečetl, ta spotřeba je přeci celé sestavy ... procenta pro Intel jsou označena MODŘE a pro Phenom ČERVENĚ ... to snad odliší i malé dítě nemyslíš?
29.4.2008 14:10:51   217.75.64.xxx 144
Nemil si spotrebu CPU zo spotrebou zostavi! By ma zaujimalo preco si to myslis? Mas tu spotrebu s CQ bez CQ v zatazi bez zataze, aplikacie co vyuzivaju viacjadrove CPU aj tie co neviuzivaju. Maš tu uvedenu možnosť pretaktovania. Je pravda že ta tabulka porovnani Intelu X2 a Phenonu X3 nieje najštasnejšie riešena, ale stači sa na nu lepšie pozriet a da sa
29.4.2008 14:16:48   193.89.221.xxx 148
Dobre, souhlasim. Taky me to napadlo po napsani prispevku, ale to se pak neda srovnavat. Na Intel a AMD je ale potreba jine platformy, desky a co ja vim v jakych jinych komponentech se sestavy lisily...
29.4.2008 14:04:01   212.55.243.xxx 175
Preco pri teste Phenomu ci uz tohto alebo 9850 pouzivate pamate Corsair 1066MHz a mate ich nastavene len na 800MHz? Len aby bolo mozne porovnanie voci Intelu? Predsa ak Phenom podporuje 1066MHz tak ich treba pouzit aj ked davaju mozno male % k vykonu ale predsa.
29.4.2008 14:07:45   81.90.168.xxx 1410
výkon bude mnohem vyšší na 800MHz při CL4 než na 1066MHz CL5 ... a nám jde o výkon na prvním místě, nebo ne?
29.4.2008 14:22:30   212.55.243.xxx 135
aha, takze latencia na ukor frekvencie, tak potom dobre, vdaka
29.4.2008 14:28:46   193.89.221.xxx 145
Ja myslim, ze 1066 CL5 budou srovnatelne jako 800 CL4. Rozdil je nepatrny a bude asi nepoznatelny.
29.4.2008 15:02:54   147.229.194.xxx 185
To těžko. U latence jde o délku časového intervalu, jakou ty 4(resp 5 cyklů) znamenají. a 4 cykly na 800MHz jsou delší časový úsek(v ns) než 5 cyklů na 1066MHz. Nehledě na to, že na 1066MHz je potom výrazně rychlejší vlastní přenos dat.

Stejně tak u všech ostatních časovacích záležitostí jde jednoduše vypočítat odpovídající časy např. takto: počet původních cyklů * (nová frekvence/původní frekvence).
29.4.2008 15:27:55   78.99.155.xxx 155
1066MHz su pre Phenom lepsie ako 800MHz Cl4 a najlepsie ak su pamate v unganged mode! A mimochodom preco to testujete na tom sunte s nforce. Vobec daju sa tam pamate dat do unganged modu? Zozente si poriadnu fosnu, prosim!A vobec testy v 32bit OS su v dnesnej dobe o nicom!
29.4.2008 15:37:25   78.99.155.xxx 145
A este nieco, cela metodika testovania je o nicom. Co tak dat kodovat video a pridelit coderu 2 cpu a 3 cpucku dat pakovat vo winrare. A nieco podobne spravit s intelovskym C2D. Treba tie jadierka vytazovat, vsak naco su tam.
29.4.2008 17:03:18   194.213.42.xxx 135
Hej ty si borec, ty si právě vyprudil desku, která je ještě pod embargem a nevyšla :-) To je teda zajímavé, že víš, jaký je to šrot. Já se třeba na recenzi celkem těším...
29.4.2008 17:44:59   81.90.168.xxx 146
Test byl prováděn v nejvýkonnějším nastavení (ganged vs Unganged nemá moc vliv v dual channelu) viý můj někdejší test RD790 ...) tato deska překoná výkonem všechny (šunty z dílny AMD) - schválně používám stejná slova jako ty ... Až vyjde test uvidíte sami ...
29.4.2008 18:08:06   78.99.155.xxx 135
ganged vs unganged je citit, ak budes pracovat s phenomom tak to pochopis. po instalacii noveho biosu s podporou Phenom 9850 BE sa mi automaticky dal mod unganged. Asi to AMD odporuca.
30.4.2008 06:34:51   193.89.221.xxx 155
Tak to je blbost.. od ceho je asi vyladena platforma spider? Skladajici se z phenomu, desky s cipem AMD a Radeonu HD38xx. AMD790 chipset se pro test hodi urcite vic nez nejaky sunt od nvidie.
30.4.2008 20:08:25   194.213.42.xxx 156
Ta platforma je hlavně proto, aby AMD prodalo více výrobků zároveň - zisky jsou poslední dobou žalostné(nebo výdaje?)... Obecně platí, že poslední dobou jsou chipsety od AMD skvosty, to ano, ale pokud autor tvrdí, že je tomu jinak a jediný z nás měl již možnost ji odzkoušet, není důvod mu nevěřit...
30.4.2008 20:46:33   194.213.42.xxx 135
Já jenom nechápu, proč pořád uvádíte Crosshire II, když já mám doma Crosshair a nechápu, proč by měl mít nástupce v názvu dvojku, když by se jmenoval jinak...
29.4.2008 17:43:07   81.90.168.xxx 148
o tom se dá polemizovat, teorie je věc jedna a praxe druhá ... z testů vím, že 15-5-5-5 na 1066 jsou prostě méně výkonné (mají nižší propustnost a vyšší latence) než 800 10-4-4-4, asi se při 1066MHz přepne řadič do nějaké kompatibilnější podoby a výkon poklesne pod teoretický ...
30.4.2008 06:36:35   193.89.221.xxx 147
to je taky blbost. Vsude v testech je jasne videt, ze 1066 je vykonnejsi nez 800. I pri CL5. Zase.. v testu je pouzito neco aby se to dalo srovnavat s technologicky nevyspelejsim intelem.
29.4.2008 16:49:14   88.212.23.xxx 188
NEW AMD CRIPLE CORE PROCESSOR
29.4.2008 17:04:21   194.213.42.xxx 146
Myslíš, že by s tím marketingově uspěli? No, možná že ano, když se prodávají cigarety "Black Death," tak proč ne, že?
29.4.2008 19:11:32   78.102.28.xxx 195
vetsina lidi co tu prispiva beztak encetla vice recenzi a tak o tom vedi prd, jaky ma X3 vykon. Osobne si myslim, ze je to pomerne povedeny procesor a verim, ze do mesice jehoc eny jeste solidneji klesnou a usadi se v pripade 8750 na hodnote cca 3000kc s DPH. Jako nejvyhodnejsi koupi do AMD upgrade bych videl X3 8650. Spatne bych co do vykonu nehodnotil ani 9850BE po precteni mnoha testu.
PS: a kdo brani Intelu delat trijadra ,-). Pripada mi reakce nekterych lidi jako "tupa zavist", ze AMD uvede neco, co treba neni povedeno 4-jadro, ale dkyz se to jadro umi vypnout a nalezite vyuzit do prodeje, proc ne?Myslim, ze ej to vyborny tah! Myslim, ze intel s necim podobnym prijde v dobe Nehalemu, kdyz bude potreba...
29.4.2008 19:30:10   85.135.224.xxx 175
V rámci marketingu je to vyborny tah, pre zakaznika je zaujimavejsie kupit 3 jadro - lebo je to predsalen viac ako 2 jadra, ale zasa nie take drahe ako 4 jadra, co zatial OEM hovorili tak sa to predava dobre...
29.4.2008 21:06:57   78.102.21.xxx 155
Pořád se tady hovoří o upgradu athlona 64 za phenom, jednou slyším, že se to vyplatí, podruhé, že neE. Mám doma stařičkého athlona 64X23800+@2850Mhz, ovšem do socketu 939(se 2GB DDR1)! To znamená, že pokud bych chtěl upgradovat procesor, musel bych si koupit novou desku i paměti.Když si vezmu, že bych si koupil toho 45nm intela+4GB ddr2+nějakou pořádnou základovku, tak jsem se cenou na 10k. O kolik větší výkon budu mít ve hrách s moji grafikou 8800GTS512? Má takový upgrade vůbec cenu? Nemá cenu raději zatím hrát na stávajícím a třeba za půl roku si za ty prachy koupit novou generaci grafiky?To bude výkon určitě vyšší, než, když si koupím nový procák, že? Možná by nebylo na škodu udělat takový testík, jestli se více vyplatí koupit grafika, nebo výkonnější pocesor... Díky moc za informace.
29.4.2008 21:40:34   78.99.15.xxx 135
Ja si tiež myslím, že je lepšie mať výkonnejšiu grafiku ako x86 procesor samozrejme v prípade, že ste 3D hráč atď.
Nicméne najnovšie vyjadrenie nV: "Nepotřebujete nic víc, než zcela základní CPU,"

Zobral som tieto slová nV až do extrému a vyskúšal som na hrách otestovať Dávida /x86/ s pomocou Goliáša /GPU/ poriadil som si k svojej VIA EPIA SN18000G MSI GeForce 8800GTS 640MB.
Čiže najpomalší X86 na trhu /čo nie je ani základný/ - VIA C7 1.8GHz, 800MHz V4BUS, 2GB DDRAM II 667MHz + GeForce 8800GTS.

To je aj tip pre redakciu PCT ,,Vliv výkonu CPU a grafické karty na herní výkon,,

Môžem len potvrdiť, že výkon aj toho najslabšieho CPU je pre hry dostatočný

Až som nechcel veriť koľko novodobých hier sa dá s C7 za pomoci GeForcu 8880GTS hrať.
29.4.2008 21:58:32   78.99.15.xxx 135
Toto berte v úvodzovkách: ,,výkon i slabších procesorů je pro hry dostatečný,, lebo ja nie som žiadny hráč a bola to len recesia dať takú kartu do Epie a vôbec som nehral hry ako Crysis a ani Company Of Heroes a iné najnovšie. Preto by bolo lepšie aby sa s tým redakcia pohrala :o)))
29.4.2008 23:06:16   78.99.137.xxx 136
Takt test sa mi velmi pacil, X3 su konecne novym vetrom do plachiet, oproti X2 podavaju o 10-15% lepsi vykon a cena je tiez zaujimava, kedze spotreba sa drzi na 95W je mozne tento CPU vopchat takmer do vsetkeho. Mal som trosku obavy, ako dopadne recenzia, ale bol som milo prekvapeny a pan Obermaier si u mna zas zacina ziskavat meno schopneho novinara a recenzenta, suhlasim s udelenim striebornej medaili k ostatnym produktom od AMD, a ani za Intelom to uz neni take zle, 10% strata vykony + Intel ma 45nm, bolo by mozno zaujimave porovnat to s Core 2 Duo na 65 nm, ale asi aj zbytocne, kedze tieto CPU miznu z trhu a su nahradzovane novymi. Ja som spokojny a este raz pochvala za dobru pracu a seiozne zhodnotenie recenzie ;)
30.4.2008 06:57:39   85.193.25.xxx 185
Pane Obermaier proč neuděláte zátěžový test celého subsystému kde si obě platformy hrábnou až na dno?Třeba souběžně pakovat WinRarem - enkódovat video - převádět MP3.Jsem přesvědčen že převaha CPU s více jádry se projeví i s počtem spuštěných aplikací bez ohledu na to zda je umí využít nebo ne.
30.4.2008 08:39:34   82.99.148.xxx 157
"NAS tady zajimaji jen hry, 3dmarky a superpi, nic jineho nema v zivote smysl!
30.4.2008 11:38:38   91.127.90.xxx 135
To by mohlo byt tiez celkom zaujimave porovnanie, priklanam sa k tomuto rieseniu, ak nie teraz, tak aspon do buducna, ale zas ako by si to chcel porovnat, inak povedane co by si chcel merat (cas,vytazenost, sekanie zvuku pri prehravani....)?
30.4.2008 16:09:25   85.193.25.xxx 135
No prozatím by stačil čas kdy dokončí všechny úlohy.
30.4.2008 11:26:35   85.160.77.xxx 135
zdravim.. uvital bych nejake testy v 64bit a neco na okraj i v tucnakoi
30.4.2008 12:10:44   89.103.181.xxx 135
Ale o polovinu levnější pentium dc bude ve většině aplikací, troufam si řict že pro běžného uživatele ve všech běžných činostech na pc ( hry, net, občas video) lepší volbou o více než polovinu levnější ( to musím opakovat, protože to je asi tak ta nejzávažnější věc která proti x3 mluví) pentium dual core. Tak nevím, ale marketingový tah to je dobrý...
Jsem sice dlouhodoby uživatel procesorů od AMD. Zvažuji upgrade a moc rád bych aby to byl další procesor od AMD, ale divam se na to realně a zatím od příchodu procesoru dualcore od intelu ( hlavně extremně levné pentia )mě žádný procesor od AMD nepřesvědčil o tom, že by bylo rozumné do něj investovat na ukor vykonějšího a nyní i v některých případech levnějšího intelu.
30.4.2008 21:57:33   88.101.29.xxx 175
Jsou to pořád ty samé dohady jestli Intel nebo AMD.Mám AMD,ale věřím že Intel má v poslední době daleko vyspělejší procesory.To všechno se může za nějaký ten pátek změnit.Pro nás spotřebitel je to jenom dobře.Neustálý souboj mezi rivaly přináší rychleji novinky na trh.Každý si koupí takový procesor jaký mu vyhovuje a na který má..
30.4.2008 23:05:09   88.100.157.xxx 157
Musim si opet rypnout, celz test se da napsat jednou vetou. Phenom X3 v testech ktere jsme pouzili (ktere mnohdy nedokazou vyuzit ani 2 jadra) je v 7 let starem OS porad o neco pomalejsi ney Cored 2Duo.

Proc jste neudelaly aspon jeden test v softu ktere dokaze vyuzit vice jader, treba gcc?

Pokud chcete porovnavat max vykon tak je cely test uplne spatne, pokud ste chtely porovnavat vykon na "beznem" desktopu tak proc je tam 3dmark atd?

A ptam se po 157 jedinz rozumny duvod proc ne 64-bit OS a soft?

Nadruhou stranu na kazdem testu je nejtezsi nazacatku urcit kdo ma o kolik vyhrat Protoze vzdy (nejde to pokud jsou opravdu testovane produkty porovnatelne - a to v 99 pripadech nejsou) lze udelat test takovi aby vyhral ten kdo chci. A z absolutniho hlediska tyto dva procesory porovnatelne nejsou

Pokud by mel byt Intel lepsi jak AMD musel by mit vsechnz parametry minimalne stejne a aspon jeden lepsi - coz nema (napriklad nema instrukce 3dnow -blbina? jiste ale napsat test ktery je bude vyuzivat tak Intel prohraje)


1.5.2008 15:25:21   83.240.68.xxx 135
Cinebench samozřejmě umí využít více jader a jeho test v recenzi je.
1.5.2008 12:40:16   82.113.54.xxx 1519
Přesnější název by byl Cripple Core.
8.7.2008 17:52:15   193.179.143.xxx 114
Hej vy jste uplne dilinaci!
Vždyt Phenom x3 ma socket AM2+ to ma určite vyhody oproti AM2,hlavne muzete pozivat pamět ram na 1066mhz a HyperTransport 3.0 s AM2 muzete pamet pouzivat jen na 800mhz a HyperTransport 2.0 a ze to nevyuzijete to není pravda :-D
28.11.2008 11:24:21   194.50.64.xxx 50
Ahoj, prosím o radu, jestli se vyplatí upgrade z dvoujádra X2 4600+ na tento X3 8750? Případně, jaký je vhodnější? Díky

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

241 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 110.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.