Hlavní stránka Hardware Notebooky, telefony, tablety Asus W90 - Radeon HD 4870 X2 v notebooku
Asus W90 - Radeon HD 4870 X2 v notebooku
autor: Tomáš Šulc , publikováno 13.2.2009
Asus W90 - Radeon HD 4870 X2 v notebooku

Herní notebooky jsou často velké obrovské stroje, které byste spojením "přenosný počítač" nejspíš nenazvali ani po pěti pivech. Přesto jsou mezi uživateli oblíbené, přesto se na svoji cenu poměrně dobře prodávají. Přesně takový je i nový Asus W90, který se po právu může pyšnit titulem nejvýkonnější herní notebook. Uvnitř šasi se totiž skrývá skvost neboli ATI Mobility Radeon HD 4870 X2.


Asus W90

Asus W90 - Radeon HD 4870 X2 v notebooku

Test je na konci, takže se pojďme podívat, co je na Asusu W90 dobrého a co špatného. Dobrého je toho mnoho. Asi největší dojem ve vás zůstane z herního výkonu. Dvojice mobilních Radeonů HD 4870 neboli Mobility Radeon HD 4870 X2 má zkrátka ten nejvyšší možný přenosný výkon a kromě série Crysis rozjede vše bez téměř jediného problému. I výkon procesoru, který navíc umí přetaktování na 3,06 GHz je skvělý. U RAM a pevného disku vás zase pro změnu více než potěší jejich kapacita. Z dalšího jmenujme například Full HD 18,4" displej, který je výborný pro sledování filmů, velké množství portů či mezi notebooky výborné 5.1 audio.

Někde na pomezí stojí cena. Pro většinu běžných uživatelů bude 65 tisíc korun včetně DPH zcela mimo finanční možnosti, na druhou stranu si myslím, že za stroj s podobnou výbavou to není vůbec špatná cena, naopak poměr cena/výkon se mi u tohoto notebooku velmi zamlouvá. V rozpacích jsem také z klávesnice a touchpadu. V zásadě jsou myšlené dobře, ale těch několik chyb mi prostě vadí.

Tím se dostáváme k špatným vlastnostem. Těm zcela jistě vévodí velikost Asusu W90. Výkonné komponenty bohužel bylo nutné někam nacpat, a tak výrobce nakonec zvolil obří šasi. Kvůli chlazení a všem komponentám je pak celková hmotnost přes šest kilogramů, což z W90ky dělá jen velmi málo mobilní stroj. K tomu si navíc připočítejte 230W zdroj s hmotností další více jak kilogram. Dalšími zápory jsou vysoká hlučnost v zátěži a o výdrži baterie se raději nezmiňuji. Víc však W90ce vytknout nelze.

Shrnutí

Asus W90 je extrémní herní notebook se vším všudy. To kromě obrovského výkonu ve hrách stačícího (s výjimkou Crysis) na libovolný titul dneška nese také vysoký výkon ostatních komponent, avšak také velké rozměry notebooku, vysokou hmotnost a nízkou výdrž baterie. Vysokému výkonu pochopitelně odpovídá také cena, která je u tohoto modelu nepříjemných 65 000 Kč, avšak cena to není za podobný hardware až tak přemrštěná.

Tento stroj také rozhodně není určen pro každého, ale výhradně pro nadšence, kteří si chtějí užít ten nejvyšší možný výkon téměř vždy a všude. Asus W90 se totiž v žádném případě nedá použít jako normální notebook, protože jeho rozměry a hmotnost jsou zkrátka příliš velké, ale spíše jako stroj, který naložíte do auta, odvezete a pokračujete v hraní.

Asus W90

Klady Zápory
+ vynikající výkon ve hrách- pro většinu zájemců příliš drahý
+ výkonný procesor, 640 GB HDD- velké rozměry i hmotnost
+ kvalitní Full HD 18,4" displej- v zátěži hlučný
+ množství portů, kvalita reproduktorů- výdrž na baterky
+ poměr cena/výkon 

Orientační cena včetně DPH: 65 000 Kč

Asus W90 - Radeon HD 4870 X2 v notebooku

Redakce PCTuning uděluje Golden Award za notebook Asus W90
nejvýkonnější mobilní řešení pro hry

Poděkování

Na úplný konec bych ještě rád poděkoval zastoupení společnosti Asus, které do testu notebook zapůjčilo.

Asus W90 - Radeon HD 4870 X2 v notebooku



Tagy: Asus W90  Radeon HD 4870 X2  notebook  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.2.2009 06:51:21   147.33.1.xxx 3010
Článek pěkný, baba fajna, ale tu krávu-noťas bych nechtěl ani zadara. Jsem zvědav, kdo bude první a obrátí ATX case naležato, integruje LCD do odklápěcí bočnice a bude tomu říkat "herní notebook" :-D
13.2.2009 07:21:49   213.155.228.xxx 65
s tebou plné souhlasím. .. bych to viděl že první takovej "notebook" udělá firma HP bo její věci . . . . .radši nedomýšlet. Ale měl by perfektní výdrž na baterky "0 minut" :-)
13.2.2009 09:50:09   90.176.204.xxx 300
Je to přesně 2 roky, co jsem si koupil od FS AMillio 17ka úhlopříčka s GK1900XT, dvoujadrovým procesorem a 2GB ram. Výkon je dodnes na NB supr, ale největší problém je, že se to nedá používat jako NB. Je to velké a váha je naprosto tragická. Takže jestli jsem ho přenášel za ty 2 roky asi 20x, z toho 10x na LANku, tak je to moc. Leží v kanceláři místo desktopu a stejně mám k němu připojený externí monitor, protože kvalita a velikost obrazovky při rozlišení 1920/1080 je jako u téměř všech NB děs. CHlazení je strašně hlučné a pokud hraji hry, tak kvůli přehřívání NB raději vytahuji baterku, prostě se bez baterky mnohem míň zahřívá.Dnes bych za ty peníze koupil nabušený desktop na hraní her + netbook na práci s připojením k externímu monitoru, klávesnici a myši.null
13.2.2009 10:45:24   77.48.132.xxx 50
skoro tohle už mě napadlo když jsem na bonuswebu videl ntb s core i7. ale prece jenom atx case je trochu moc. ale servrova skrin (myslim tu do racku) je celkem placata, takže jenom přidat monitor a integrovat klavesnici
13.2.2009 17:50:16   93.99.22.xxx 62
http://hardforum.com/showpost.php?p=1032635137&postcount=1273
13.2.2009 07:27:12   85.93.97.xxx 81
Dekuji za peknou recenzi tohoto tezko pouzitelneho notebooku.

Jinak notebook sve uziti ma! Jak autor spravne rika, pokud porad nekam jezdite a radi hrajete hry, nemate jinou moznost nez notebook. Asi tezko s sebou budete tahat stolni PC. Toto "notebook" provedeni herni masiny je pro tento ucel jedine opravdu pouzitelne reseni, chcete-li si zahrat i ty nejnarocnejsi hry na cestach.
13.2.2009 07:36:40   147.33.1.xxx 84
To si radši koupím dva stolní za 32500 Kč a nemusím nic tahat... A jestli už máte potřebu smažit hry na více než dvou místech tak je problém asi někde jinde:-D
13.2.2009 07:42:03   85.93.97.xxx 41
Nerikam ze se hodi pro me, me k nicemu neni, ale asi nevite , ze na sluzebky se jezdi treba i porad nekam jinam, ze ?
13.2.2009 07:47:32   147.33.1.xxx 30
Na služebku bych si vzal max 15,4" a ne takovou mašinu, ale asi mam blbe zaměstnání protože ja když jsem jel na služebku tak vzdělávat se a pracovat no...
13.2.2009 08:04:45   85.93.97.xxx 30
Tak to asi kdyz jedete na sluzebku , tak nejedete na tyden s tim ze spite v hotelu .
13.2.2009 09:06:34   195.212.29.xxx 70
Na cestach? Ved bateria nevydrzi ani cestu z Brna do Viedne (ani ked cestujes z EC)... toto je vhodne maximalne tak na nosenie na LAN party
13.2.2009 09:38:55   85.93.97.xxx 50
Na cestach nezmena po cestach -> vecer po praci usednu v hotelu k PC a parim. Nebo si s sebou mam tahat bednu? ;-)
13.2.2009 10:23:45   78.45.36.xxx 31
mno pokud mas 65k na pomerne zbytecnej ntb, uz pro tebe opravdu neni problem jezdit prvni tridou bud ec/ic pripadne SC pendolinem, ale tam sou zasuvky jen do 150W, ikdyz nejspis je to pocitany pro extremni pripad vsichni maji pripojeny zarizeni co odebira 150W, jinak s 6kilama + zdroj bych se opravdu tahat nechtel uz tak se chci zbavit sveho msi GX700PX kterej taky ty 4kg se vsim vsudy ma a koupit nejakej lepsi netbook pripadne 15"
13.2.2009 08:08:51   217.196.213.xxx 30
podle mě je na vině malé výdrže taky chipset, který není zrovna úsporný...chtělo by to taky zjistit, jestli jde přehrát BIOS aspoň toho radeonu, který zůstává zapnutý v klidu, aby se dal ještě více podtaktovat, když ho není potřeba, což by podle mě taky dost pomohlo k vyšší výdrži, případně, kdyby někdo chtěl hrát na nějaké delší cestě, tak aby hrál třeba jen an tom jednom radeonu v nižším rozlišení
13.2.2009 08:22:44   85.93.97.xxx 30
Notebook automaticky pri uspornem rezimu deaktivuje 2. GPU a snizi CPU nasobic na 6.

Mel jsem moznost se osobne presvedcit. Prave proto me prekvapilo kolik notebook vydrzi pro "office" a "divx" ...
13.2.2009 09:07:16   217.196.213.xxx 30
ano to jo, ale ještě by stálo za to, aby se i snížily ještě takty té hlavní grafiky, co jede v idle, tam by taky nastala celkem solidní úspora
13.2.2009 09:11:33   85.93.97.xxx 31
Nic moc by to neudelalo, ale samozrejme neni problem ji manualne podtaktovat..
13.2.2009 08:49:04   90.177.17.xxx 59
Cena není až tak hrozná! Když si to tak vezmu, je to skoro jako stolní počítač s Radeonem4870X2, procesorem C2D na 2,8 GHz, 6GB RAM, wifi, bluetooth, 2xHDD 320 GB, klávesnicí, monitorem, solidním repro a záložním zdrojem o ohromný kapacitě - na takovou sestavu ve stolním počítači, aby záložák utáhl hodinu hraní, by musel bejt snad trojitej. Takže i stolní ekvivalent by vyšel na podobný peníze, a tady to máte všechno pěkně zabalený v jednom. Ideální herní PC na LanPárty.
13.2.2009 09:05:20   160.218.43.xxx 40
cože? jak si počítal? to je dost mimo. Schválně 3000 (motherboard) + 4500 (cpu) + 2500 (ram) + 12000 (grafika) + 1500 (case) + 2000 (zdroj) + 3500 (2x640gb hdd) + 7000 (24" lcd 1920x1200) + 2000 (herní myš+klávesnic) + 2500 (blueray/dvdrw combo). to je 40k... furt ti zbyde dalších 20k. tzn. třetinová sleva!
13.2.2009 09:06:35   217.196.213.xxx 33
a co ten záložní zdroj, který by tuhle sestavu utáhl na hodinu hraní? ten by tě vyšel na obrovský balík
13.2.2009 09:14:17   160.218.43.xxx 30
s tím záložním zdrojem moc nesouhlasím. pokud budu mít stolní pc, tak předpokládám i přístup k el. síti. Koneckonců výpadky proudu jsou tak jednou za rok!?
13.2.2009 09:20:45   85.93.97.xxx 43
Pokud se ma porovnat ten notebook se stolnim PC, musi se brat v potaz ten zalozni zdroj... Jinak by to bylo pro notebook nefer..
13.2.2009 10:27:50   78.45.36.xxx 50
me zas prijde nefer srovnavat baterii vs zalozni zdroj, kterej je konstruovanej odlisne a na jiny pozadavky - narvi do toho baterku co to udrzi 5min v max. vykonu a muzeme se zacit bavit
13.2.2009 13:09:08   90.177.17.xxx 32
Jasně že tam je nepoměr, stolní počítač s 4870X2 bude taky o dost výkonnější, ale ten notebook je vše-v-jednom a u takového monstra se taky předpokládá dostupnost el. sítě a přesto bez ní hodinu v zátěži vydrží! Na to se dost zapomíná, když se porovnává stolní PC vs. NTB. Každej porovná HW parametry a tvrdí že je NTB drahej, ale na to abys stolní PC udržel hodinu pod zátěží, by ti nemuselo ani těch 20.000 na baterii stačit. A to nemluvím o tom že's nezapočítal WiFi, BlueTooth a Windows Vista Ultimate!
15.2.2009 20:09:00   82.114.222.xxx 40
Jenže ta spotřeba nebude 230w.
13.2.2009 09:27:01   193.86.111.xxx 50
Krásná mašina a taky drahá. To je opravdu jen pro bohaté, co chtějí jezdit na LANky a pokud dostanou chuť hrát i na dovolené, nic je neomezuje. Nicméně bezvadná recenze, rád jsem se podíval, co takový stroj umí. Kdybych nevěděl co s prachama, tak neváchám.
13.2.2009 09:57:47   85.70.84.xxx 30
Notebook má zastoupení i v domácnostech na pozici nepřenosného počítače. Pakliže bydlíte v 1+kk tak je ideální vlastnit notebook, který můžete lehce uložit na nějaké místečko a používat třeba na klíně na gauči než zabrat poměrně velkou plochu na tak malý byt stolním počítačem.
13.2.2009 10:06:37   85.93.97.xxx 81
Jenze pokud mate tak maly byt, tak *vetsinou* nemate moc penez , takze nemate na takovy notebook..
13.2.2009 10:13:32   85.70.84.xxx 41
Takhle - není to moje situace a to s tou velikostí bytu to bylo pro představu té oné VELIKOSTI. Konkrétní případ. Kolega v práci má malý domek 2+1. Bydlí spolu s manželkou a s dítětem. Na bydlení si vůbec nestěžuje ale prostě tam nemá prostor na stolní PC.

Pakliže je na tom někdo podobně a chce HERNÍ PC tak pak je notebook s takovýmto výkonem na místě.
13.2.2009 10:19:00   85.93.97.xxx 30
Ano, s tim souhlasim.
13.2.2009 10:55:02   85.207.210.xxx 30
Tak při cenách pronajímaných bytů třeba v Praze bych si tím nebyl zdaleka tak jistý...
13.2.2009 10:48:29   85.207.210.xxx 110
Když jsem ještě prodával počítače, stávalo se mi překvapivě často, že si lidé kupovali notebooky místo desktopů z důvodu místa, nebo třeba jen případné mobility. Velké notebooky jako tenhle (jednou jsem dokonce prodal 20" notebook, který vážil přes sedm kilo, fakt bestie ale pořád bylo podstatně lehčí jej přenést než desktop) lidé kupovali, když měli prachy a chtěli jezdit na LANky, což je pravda optimální řešení, z důvodu místa doma, nebo třeba řidiči kamionů, co jsou dlouho na cestách a pak si na tom chtěli zahrát, koukat na filmy, nebo na televizi a dost často i projektanti, kteří museli pracovat na více místech (to byl i případ té 20ky). Kdo kdy viděl AUTOCAD, nebo dokonce pracoval nadetailním výkrese formátu A0 si dovede představit, jaké by to asi bylo peklo na 15,4" při nějakém standartním rozlišení. Velké notebooky tak mají docela dost využití, ale je fakt, že v jiných cenových kategoriích, tohle už je fakt kousek
13.2.2009 12:01:29   212.20.71.xxx 30
Nějak nevidím na konci recenze odkaz na wallpaper :-(
13.2.2009 13:02:29   92.52.42.xxx 50
tiez zakazdym pozadujem po autorovi aby napisal pod prvy obrazok meno "pouzitej" kocky, nech aspon vieme kto to je (samozrejme, niekedy je to uplne jasne, niekedy vsak nie)
takze autore, prosiim, nabuduce viete co mate napisat ;)
13.2.2009 13:08:12   77.234.252.xxx 40
taku zensku ako na tom notebooku by som bral a ten notebook nech si nechaju ked chcem hry tak na stolnom pc ked chcem hry na cestach tak PSP alebo nieco ked chcem komp na cestach tak neaky tichy lahky notas s dlhou vydrzou na baterky pche
13.2.2009 17:52:53   84.16.39.xxx 30
Stale cakam na 15,4" s HD4850. Kde je ?

Trva to uz dost dlho a kupovat 17 nemienim.


13.2.2009 20:47:08   83.240.22.xxx 30
to je jednoduche - stale neni dostupny. Kdy bude, to nikdo nevi
14.2.2009 16:03:19   94.112.194.xxx 30
misto Asus W90 je tam 2x Toshiba (u jednoho z grafu TDU)
15.2.2009 12:39:23   90.177.156.xxx 30
Tak na tomhle extremnim hernim notebooku, bych si podle min. fps asi moc nezahral. Myslim ze ho brzdi procesor, ktery zpusobuje ty propady fps.
15.2.2009 21:59:47   88.100.175.xxx 41
Tak tohle je vazne masakr notes. Bohuzel neznam cilovou skupinu na kterou je smerovan. Mě osobně tedy mnohem víc oslovil nedávno testovaný Siemens s XGP i pres jeho nevýhodu tahat sebou druhý display. V práci na notebooku pracuju a tudíž nepotřebuju "herní výkon" a když příjdu domů (nebo na hotel, nebo kamkoliv jinam kdyz mam sluzebku) a pripojim ho do pripraveneho displaye, klavesky a mysi, porad budu mít lepší komfort, pocit ze sem doma na desktopu a celkovou váhou nebudu zase až tak moc nad tímhle. Tohle tak jako tak nejde moc tahat v brašně a hodit do auta tohle a nebo 22"LCD a oblíbený ovládání vyjde uz na stejno.
16.2.2009 09:28:30   62.40.69.xxx 30
Display uz tahat nemusis uz to vyresily a externi grafika posila uz obraz i na display notebooku.
17.2.2009 19:28:30   217.119.115.xxx 41
Aky by som mal peniaze na tento noťas tak by som si ho kúpil páči sa mi predstava prenosnej hernej mašiny proste super. Dufam že sa v buducnosti cena takychto notbookov zníži a že si aj ja nejaky kúpim.
21.2.2009 18:45:21   78.99.139.xxx 42
Je to strasna buda ktora sa neda ani nosit. Chodieval som casto na sluzobky a ruksak ci kufor ktory som mal zo sebou bol uz dost tazky a neviem ci by sa mi chcelo zo sebou tahat tu balsaju masinu :o) ked herny notebook ta od alienwaru urcite by som si vybral nieco lepsie mensie s mensiou hmotnostou. Skuste urobit recenziu na nieco pouzitelnejsie.
15.7.2009 07:04:40   213.192.13.xxx 01
kajo bajo napsal:
Je to strasna buda ktora sa neda ani nosit. Chodieval som casto na sluzobky a ruksak ci kufor ktory som mal zo sebou bol uz dost tazky a neviem ci by sa mi chcelo zo sebou tahat tu balsaju masinu :o) ked herny notebook ta od alienwaru urcite by som si vybral nieco lepsie mensie s mensiou hmotnostou. Skuste urobit recenziu na nieco pouzitelnejsie.
No newim,ono moc "hernich" notebooku neni a tohle je hlavne pro lidi ktery hrajou a chtej mit hlavne rychle presnosny a vykonny pc na hry (jako ja Asus g71) jezdi na herni srazy a souteze a tam je ti jedno kolik to vazi,hlavni je prijit rozbalit za 10minut a hrat...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

139 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 69.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.