Hlavní stránka Hardware Notebooky, telefony, tablety Apple MacBook Pro - profesionál od Apple
Apple MacBook Pro - profesionál od Apple
autor: Tomáš Šulc , publikováno 19.9.2008
Apple MacBook Pro - profesionál od Apple

Před pár týdny vám kolega Martin Kuchař přinesl netradiční pohled na společnost Apple a jejich tenký notebook MacBook Air. To mě inspirovalo k tomu, abych se naopak tradičním způsobem podíval na běžný notebook od Applu. Nakonec jsem skončil u MacBooku Pro.


Apple MacBook Pro

Apple MacBook Pro - profesionál od Apple

Jsme v poslední kapitole. Nejprve v krátkosti shrňme, co se Applu povedlo a co ne. Povedlo se toho mnoho. V první řadě je to luxusní, kvalitní celohliníkové provedení, velmi pěkný LED podsvícený displej, čtyřhodinová výdrž baterie a i výkon (až na pevný disk) nebyl nijak špatný a MacBook se za něj, myslím, nemusí stydět. Jako takový bonus jsou pak ony "vychytávky", které jsem se vám v průběhu článku pokusil představit.

MacBook Pro má však i několik vad. Zamrzí nevyužitý prostor pro klávesnicí, v zátěži se nepříjemně zahřívající se šasi nebo malý a pomalý disk společně s pouze 2GB operační paměti.

Shrnutí

Od Apple MacBook Pro jsem nevěděl, co čekat. Znám totiž mnoho Apple nadšenců, kteří MacBooky (a Mac OS X jako takový) přímo milují a vždy, když jim říkám o problémech s testovanými stroji, tak mi tvrdí, jak tohle se mi s MacBookem nemůže stát.

Proto jsem byl velmi zvědav, jaký nakonec "ten skvělý MacBook Pro" bude. Musím říct, že částečně měli nadšenci pravdu a částečně ne. Apple sice má spoustu různých vychytávek a například tak vynikající provedení či výběr materiálů se jen tak nevidí (Apple MacBooky ode dneška řadím v kvalitě a provedení šasi mezi značky jako je Sony VAIO nebo Lenovo ThinkPad) stejně jako perfektní LED podsvícený displej, ale nic není dokonalé a Apple mě mimo jiné zklamal svojí malou klávesnicí či v zátěží dost nepříjemně topící šasi.

Přednosti však silně převažují nad výhodami, úmyslně jsem však celou dobu zapomněl na poslední strašák, cenu. Ta je v našich končinách 47000 korun za testovaný model a to je více než hodně. Za notebook s takovou hardwarovou výbavou téměř 50000?

Samotný Apple sice tvrdí, že se to snaží vynahradit dalšími službami jako je komunikace se zákazníkem a podobné služby, což je jistě pravda. Vždyť už jen aura Steva Jobse je fascinující, ale připlácet si předem (mnoho) tisíc korun za slušné jednání? Je tu však ještě jedna exkluzivita a to operační systém Mac OS X, který dle licenčních podmínek spustíte jen na počítačích od Apple a tohle je to nejvýkonnější mobilní, co Apple dělá.

Finální verdikt proto zní takto: Apple MacBook Pro je po mnoha stránkách skvělý notebook, který bych si nechal líbit i déle, než jen na test, má však vážný problém s cenou, kterou budou ochotni akceptovat asi jen ti, kteří musí pracovat v Mac OS X, protože srovnatelná konkurence pro MacBook Pro (LED podsvícené Sony VAIO, hořčíkové Delly XPS s LED displeji a podobně) stojí v průměru o 10 000 korun méně, což není vůbec zanedbatelné číslo.

Apple MacBook Pro

KladyZápory
+ kvalitní hliníková šasi- velmi vysoká cena
+ LED displej- zahřívající se šasi v zátěži
+ vysoká výdrž baterie- pouze 2GB RAM
+ různé "vychytávky"- malý a pomalý pevný disk
+ slušný výkon CPU i GPU- na 15,4" notebook malá klávesnice
+ v klidu velmi tiché chlazení
+ ventilátory nenasávají vzduch zespodu

Orientační cena včetně DPH: 39 990Kč (aktualizováno)

Poděkování

Na úplný konec bych ještě rád poděkoval společnosti iStyle, která do testu notebook zapůjčila.

Apple MacBook Pro - profesionál od Apple



Tagy: Apple  MacBook  Pro  recenze  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
19.9.2008 07:44:00   89.176.164.xxx 96
Jen bych chtěl upozornit že v současné době, většina autorizovaných prodejců zlevnila nejen MB Pro, ale i MB Air.
MB Pro se dá pořídit od 39 990,- a Air od 373200,-. Myslím že tahle cena je mnohem přijatelnější
19.9.2008 20:13:50   85.132.193.xxx 42
Air od 373200,- ? trocu drahej,ne ? xD
20.9.2008 00:11:39   86.139.57.xxx 11
za tu cenu co si uviedol mozem mat taky vykonny laptop ...
19.9.2008 07:50:10   194.228.216.xxx 17
ale fuj >.
21.9.2008 11:48:56   80.87.222.xxx 12
V recenziach bookov na PCT mi celkom chybaju testy sleep modov. Ani len slovo o tom, ci to vobec funguje.
19.9.2008 07:56:20   199.64.72.xxx 136
s cenou je to vždycky ošemetné, to máte jako když si kupujete BMW trojkové řady a nebo něco ušetříte a koupíte si Ford Mondeo. Někdo si připlatí, jiný nikoli.
19.9.2008 17:16:46   90.177.17.xxx 21
Máš recht, Mondeo je nechutně předražený.
20.9.2008 01:50:48   195.212.29.xxx 12
mondeo jedine pouzivany, za par kacek koupis auto v suprovym stavu... Ale za novy bych to nedal to je pravda, kdyz si predstavim dat 1M za auto s tim, ze se bude za 10 let prodavat za 50k, jako se to stalo tem 10 let starym...
20.9.2008 00:09:58   86.139.57.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.9.2008 11:41:46   91.127.49.xxx 33
V case ked uvadzali notebook 5/2007:

blue ray - este nebolo na trhu
HDMI - nebolo na trhu
Esata - mal ho nejaky notebook , vsak vsetky ostatne este mali PCMCia
Grafarna - vtedy bol jeden T61 IMBko najvyssie s radeonom X1600 a to mal este stary macbook pro... Skratka vtedy boli casy ked bola akurat taka 7950 ka geforcka aj to v 10kg notebooku, tiadny osmickovy rad. Vobec prvy notebook co ju mal.

Navyse mal ako druhy na celom trhu ledko.

Zacasove obdobie sa cena nemeni. Pockaj si na update a potom ries, a nekvakaj tu take bludy. Okrem toho vacsine ludi v tomto obdobi bolo 2GB ram viac nez primerane.

A ze je to profesionalny notebook, o tom niet pochyb.

Takze ked sa na to pozries pohladom pred rokom, mal si notebook s fantastickym procakom, najvyssoou grafikou, ledkom v 2,2kg hlinikovej 15,4ke.
21.9.2008 15:45:38   86.139.57.xxx 33
no tak mal by stat 15 tisic a nie 100 ...
a hdmi je z roku 2003/04
on len klame jeho telom vonkajskom ludi ...

dam setko co maa mac do napr fujitsu siemens laptop stavbu tak sa on ani neobzres ...
19.9.2008 08:22:23   90.177.163.xxx 1119
platit za znacku apple? ne diky.
19.9.2008 08:25:43   78.45.96.xxx 134
Jo tak cenova politika mimo USA je značně zvrhlá, bohužel. Při přepočtu z dolaru však Apple produkty cenově nevyčnívají, takže zakoupit tam. Ale to je stará písnička.
19.9.2008 09:05:05   213.226.245.xxx 42
Myslím si, že informace o nesvědčící teplotě disků nad 50 stupňů Celsia, se pomalu stává mýtem a Urban legendou,protože narozdíl od autora jsem si našel tento disk ve specifikacích výrobce (http://www.fujitsu.com/global/services/computing/sto rage/hdd/mhdd/mhy2040bh-mhy2250bh.html). A čísla jsou poněkdu jiná, vyšší.
Horší než teplota disku je podle mně horší častá změna teplot, protože fyzika se nedá okecat. Jinak Apple vždycky nastavuje chlazení podle specifikací výrobce na té horní hranici, aby se počítač stal hlučnějším co nejpozději. U posledních iMaců je to např. teplota disku až na 60 stupňů. A podle výrobce disku je to v pořádku :-)
19.9.2008 09:06:01   213.226.245.xxx 21
Oprava linku, zamotal se do nej dalsi text :

http://www.fujitsu.com/global/services/computing/sto rage/hdd/mhdd/mhy2040bh-mhy2250bh.html

19.9.2008 09:19:51   195.178.87.xxx 13
ano, castecne mate pravdu, ale zkuste dlouhodobe provozovat disk v techto teplotach, diskum to dlouhodobe delat dobre nebude.

Dalsi vec je zahrivani sasi zpusobene prave vysokymi teplotami disku.
19.9.2008 09:46:45   213.226.245.xxx 12
Na první část by se slušel hodit nějaký odkaz, jinak je to jen domněnka. Vzhledem k tomu, že žádný stroj nejede trvale na maximální výkon, tak slovo dlouhodobě je do diskuze :-) možná kromě serverů apod.
S druhou částí lze asi souhlasit bez výhrad, i obyčejný MacBook, když se zahřeje, tak do kolen docela hřeje a to je plastový :-), systém chlazení mají hodně podobný.
19.9.2008 09:37:57   83.240.99.xxx 11
V čláínku píšete 47000kč a konkurence je o cca 10k levnější.
Ale když se zběžně podívám na Alzu, vidím necelých 40000kč (stejný typ, s DPH). To je odchylka oproti vámi ceně o cca 20% a to je dost.
19.9.2008 09:40:59   83.240.99.xxx 12
Koukám, že už to sem někdo napsal.
Je pravda, že je to sleva oproti dřívějšímu stavu. Ta proběhla ale už před 14ti dny, tak si autor mezitím mohl cenu ověřit (upravit).
19.9.2008 10:50:04   213.220.249.xxx 12
No hele, to by se potom ceny u všech recenzí mohly upravovat do nekonečna, protože pořád klesají a mění se.
19.9.2008 11:35:54   83.240.99.xxx 21
Ne donekonečna, stačí přeci, aby byla aktuální v den vydání recenze (který je napsán vždy nahoře vlevo, to ví každý).
Samozřejmě nemá cenu to upravovat kvůli slevě 500kč z 50000, ale 7k z 47k je dost, navíc je ta sleva 14 dní stará.
19.9.2008 11:39:07   83.240.99.xxx 11
Ale co, ale autor už cenu změnil (za což ho chválím).
19.9.2008 12:51:22   89.176.3.xxx 11
Jj...ono jde o to, že hotová recenze (nejen tady) většinou nějakou dobu před vydáním někde leží. Mě na jednom nejmenovaném herním serveru leží dvě recenze, připravené k vydání, již 2 měsíce. Mě je to nějak jedno...
19.9.2008 09:57:48   88.103.96.xxx 11
Ta cena u MB Air je samozřejmě 37 200,-
19.9.2008 10:17:49   88.103.96.xxx 21
Stisk pravého tlačítka v OS X jde dělat i jednodušeji a to tapnutím dvěma prsty na touchpad, stačí se podívat do System Preferences-Keyboard $ Mouse
19.9.2008 10:23:59   78.45.96.xxx 31
Přesně tak. A je to pohodlné - HW tlačítko používám jen když něco někam přetahuji (na to je ostatně potřeba to levé, u MBP tedy to jediné), jinak tapuji a žádný problém.
19.9.2008 10:57:14   89.111.88.xxx 21
Spíš bych čekal, že uděláte nějakou porovnávácí recenzi přehrávačů s novým ipod nano 4th generation.
Už jsem ho viděl i na českých e-shopech skladem za 3500
a to za 8GB apple není zas tolik.
:-)
19.9.2008 11:10:41   83.240.98.xxx 51
Já jen doufám, že tady v nejbližší době najdeme i nějaké to porovnání systémů, protože právě OS X dělá z počítačů apple to, co jsou... Kdybych si koupil MBP a provozoval na něm Win, tak bych musel být blázen, to bych si rovnou mohl koupit například XPS od Dellu...
19.9.2008 11:25:40   88.102.4.xxx 42
Musim opravit výdrž Baterie - rozdíl ve Vista x MacOS X je cca 1,5 / 3 hodiny. Tedy ZÁSADNÍ. Visty opravdu berou více, znatelně. A pak ještě - ve výbavě je infra dálkový ovladač :-) Z mé zkušenosti - koupil jsem tento notebook a od té doby již více neřeším....Další věcí která v recenzi chybí je docking - existuje pouze jedna firma v US, ketrá dělá.
19.9.2008 11:51:23   195.178.87.xxx 11
tak vydrz neopravujte, protoze namerena cisla jsem opravdu nameril, nikoliv si vycucal z prstu a stojim si za nimi
19.9.2008 12:30:36   88.102.4.xxx 11
S jakym bootcampem? Ja merim na svem a ty rozdily jsou opravud 1 / 2
19.9.2008 15:21:04   78.45.69.xxx 02
v aktualni verzi stazene ze stranek apple
http://www.apple.com/support/downloads/bootcampupdate21forwindows vista32.html
verze 2.1
19.9.2008 11:45:49   85.207.106.xxx 36
Jen tak mimochodem, notebook se stejnou, resp. lepsi vybavou (4GB RAM, 320GB 7200RPM disk, Centrino 2, bez OS) lze ziskat uz kolem 26 tisic treba od VBI
Jo, Apple si nechava za veci vzdy dobre zaplatit.
19.9.2008 12:02:17   88.103.96.xxx 52
Jen tak mimochodem, auto ktery vas doveze z brno do prahy se da taky koupit za dvacet tisic z bazaru a nemusi to byt BMW.

jinak tričko od vietnamcu za 20kc vam taky zakryje chlupy na prsou, tak proč lidi nenakupují jen u nich.?
19.9.2008 12:23:22   193.84.46.xxx 31
No stačí si vzít VBI do ruky a pak MacBook Pro, a ten který by je pak chtěl dále srovnávat, patří IMHO do nějakého ústavu pro choromyslné.
19.9.2008 12:51:09   83.240.98.xxx 51
tak si to zkus... za rok se ti ten sráč rozpadne, pak přijď, já ti ukážu, jak vypadá Apple iBook po 5ti letech používání...
19.9.2008 13:17:44   78.45.96.xxx 23
Ale počkej, až ho budeš reklamovat :-) To bude story...
19.9.2008 22:28:50   85.207.106.xxx 02
Mam od VBI Compal HEL80 uz dva roky a do dneska beha v pohode, zadne vady.
Ale uznavam, ze hlinikove telo u Applu je dost dobra vec, muj je jen "plastak".
19.9.2008 11:52:44   88.103.96.xxx 21
V posledních MB Pro s procesory Penryn se už IF ovladač nedává.Stejně tak se nedává ke klasickým MB
19.9.2008 13:19:39   78.45.96.xxx 21
Oficiálně ne, ale lidi asi nákup ovladače kašlou (hlavně kvůli ceny), tak to tam dost prodejců přihodí grátis v rámci "jakési akce".
19.9.2008 13:54:52   88.208.87.xxx 37
Psal jsem to tad už dávno, že Apple MacBook (Pro) jsou nic než předražené průměrné až lehce nadprůměrné notebooky a byl jsem označen za de**** a teď je to černé na bílém v původním článku :-)

Totiž za jejich cenu nějakých 37 000 - 45 000 Kč můžu u konkurence získat podstatně lepší stroje, pravda budu muset oželet free-cool-in bílý plast a logo.
19.9.2008 14:15:19   78.45.96.xxx 33
Předražené mimo USA. To nám neříkáš nic nového. Průměrné, až lehce nadprůměrné jen s instalovaným OS jménem Windows. S Mac OS X se dostáváme znatelně výš, ne-li nejvýš. Jenže těžko tohle vysvětlovat někomu, kdo o tomhle jen někde četl (nejlépe na webu svého guru R.H.), nebo si párkrát kliknul na myšku v obchodě. Takže nezoufej, označení de*** ti nikdo nebere :-)
19.9.2008 15:07:31   88.208.87.xxx 13
S Mac OS X se dostaneš tak vysoko, že si na tom nespustíš nativní 64-bit fotokrám. Gratuluji k výběru ...
19.9.2008 15:32:49   78.45.96.xxx 21
by ho museli v Adobe konečně udělat.
19.9.2008 14:40:11   193.84.46.xxx 21
zajimal by men ten lepší stroj, opravdu. Znám snad jen částečně srovnatelné, ale lepší ...
19.9.2008 14:41:56   83.240.99.xxx 11
Takovej Dell XPS 1530 nebo Thinkpad T500 nebo Lifebook E8410 ... taky žádný zázraky za těch 40 litrů.
19.9.2008 14:49:20   193.84.46.xxx 13
všechno slušný stroje, ale na Macbooka Pro nemaj. Dříve snad T61, ale R500 se mi už tak nelíbí.
20.9.2008 00:21:10   86.139.57.xxx 11
co to placas ako nemaju povec mi prosim ta pekne na co nemaju na nho ?
20.9.2008 00:19:58   86.139.57.xxx 11
tak si pozri za menej ako 40 litrov tento super stroj :
http://www.nice-pc.co.uk/acatalog/Amilo_Xi_3650.html
20.9.2008 09:20:46   83.240.99.xxx 02
No jasně, já třeba nedělám nic radši, než že tahám na zádech čtyřkilovou činku.
MacBookPro není DTR!
20.9.2008 12:24:55   78.98.73.xxx 11
ked uz chces porovnavat tak porovnavaj aspon NB rovnakej velkosti ...
19.9.2008 15:19:02   212.81.24.xxx 102
Takže je to dqaky piatok, čo mám MBP. Takže to obmedzim na veci, s ktorými nesúhlasím.

klávesnica - nie je malá, sedí fantasticky a je tak fantasticky spravená, jemná, že sa nedá porovnať asi z žiadnym IBM resp iným notebookom (o dellkach a MSIckach ani nehovorim). Plus skvele senzorom podla osvetlania nastavovane podsvietenie. Naozaj, ta klavesnica nema chybu.

Prehrievanie - stahnem coolbook utilitu, pridam 500 otacok navyse v klude a 1000 pri zatazi na oboch chladicoch a bude notebook neporovnatelne chladnejsi .. o mnoho chaldnejsi. (v XPckach/Viste cez bootcamp staci na to RMclock)

Hlavna vyhoda, co ste zabudli, je ze ma ten notebook 2,2 kg, ked som ho kupoval, tak vsetko ostatne bolo kolo 3 kg. To je pri noseni sakra rozdiel. a to nasavanie zo spodu - len mala poznamka - kolko inych vyrobcov ma konecne tento system, nech mi nezhori notebook polozenim na deku pre kožušinu vo ventilatore...

Nevyhoda ktora dost nahneva je, ze su tam len 2 USBcka, to chyba.

Jednu vec by som este rad podotkol. MBP je elitna lod applu v oblasti notebookov. Davaju tam to naj. A v podstate za rovnaku cenu v urcitom casovom obdobi. T.j. ak ja mam doma tento notebook uz rok a pol a mam 8600 GT kartua a vy to hodnotite dnes, je to neprimerane. V oktobi bude upgrade znova, potom ste mali recenzovat. V case, ked som si kupoval MBP to bol prvy notebook, co mal tuto skvelu grafiku na trhu v USA. Vtedy to bola bomba, navyse v skvelom 2,2 kg hlinikovom obale a mal ako druhy notebook ledko. Teraz to hodnotite a porovnavate s comkolvek. Mali ste to 6/2007 porovnavat - to by boil neskutocny rozdiel.

A este na jedno ste zabudli. Jedno hlavne minus je nie len vysoka cena, ale aj vysoka cena nahradnych komponentov a doplnkov. Taka superslim mechanika - vymena - na cenu sa ani nepytajte u nas.

Ked vsak odmyslim vsetko co som napisal, jedna vec by ma 100% presvedcila o nakupe MBP znova - a to je MAC OS, ale to je na dlhsiu debatu na tomto fore...






19.9.2008 16:02:20   85.207.248.xxx 61
V zásadě musím souhlasit a jen doplním:

1. je škoda, že test MBP přišel úplně na konci několikaletého životního cyklu tohohle modelu: cca 14. 10. budou představeny úplně nové konfigurace / design / rychlosti / ceny ...

2. cenová politika CDS, které si u nás hraje na dovozce, je absolutně šílená a nelogická - když kurz dolaru klesl o 30 procent, ceny zůstaly stejné... Tahle základní konfigurace stojí v USA cca 2 000 USD, tzn. na naše asi 33 000,- Kč

3. disk - samozřejmě se dodává i se 7 200 ot. diskem, jen v současnosti není v nejnižší konfiguraci, ale zase - recenzujete "novinku" ani ne měsíc před koncem výroby, tenhle design / kvalitu zpracování a vůbec má MBP hezkých pár let a kde byla v té době konkurence...

4. klávesnice - ISO rozložení klávesnice je pěkně na ..., takže radši používám klasickou US s mnooohem delším a poslepu lehce dostupným Enterem


PS: ten vtip o tom, že Windows Vista ("masová" 32bit) využijí 4 GB RAM, jste mysleli vážně? Že Microsoft změnil ukazování "instalované RAM" místo "použitelné" z toho ještě nedělá pravdu...

http://www.applein sider.com/articles/08/09/03/road_to_mac_os_x_snow_leopard_64_bits_santa_rosa_and_the_great_pc_swindle.html


"Microsoft even changed the way the OS reports the amount of RAM available; rumor is, due to pressure from OEMs," the developer told us. "In Vista and prior, it reported usable RAM, while in SP1 they changed it to report installed RAM ignoring the fact that much of the RAM was unusable due to overlap with video memory." And so many PC users are installing 4GB of RAM in their PCs and thinking that it is being used by the system, when in fact it is no more beneficial than if the RAM were simply poked halfway into the CD slot.
19.9.2008 16:04:58   212.96.168.xxx 23
si koupim nabusenejsi Dell kterej ma az na multitouch taky tunu vychytavek a nikdo z profiku se mi nebude smat ze mam jen 2xUSB a nemuzu to dat do dokiny
19.9.2008 16:10:14   83.240.99.xxx 31
Všichni profíci který znám se vždycky dívají na to, CO jsi udělal, ne na ČEM jsi to udělal ... na to se dívají jen uhrovití týnejžři
19.9.2008 19:11:37   82.100.0.xxx 02
http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=macbookair_vs_commodore.jpg
19.9.2008 19:11:38   82.100.0.xxx 02
http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=macbookair_vs_commodore.jpg
19.9.2008 19:30:41   78.45.96.xxx 11
:-) To je dobrý obrázek :-) Takový návrat ke kořenům, který demonstruje dnešní rozežranost uživatelů. Furt jakési dva disky v RAIDu, Bluray a jiné kraviny... přitom Commodoru stačilo přidat podsvícenou klávesnici a mohl tu být stále s nám :-)
19.9.2008 19:15:31   217.66.174.xxx 15
To si snad děláte srandu,ne? Žehrat na to že zde najdete pouze dva USB porty a jen tak na pul huby se zminit o tom že zde najdete i firewire v několika provedeních.. Přitom si právě apple na firewire zakládá a tuto technologii prosazuje.. Dále : ´´Sony VAIO nebo Lenovo ThinkPad´´ jak můžete srovnávat tyto produkty s applem? pokud pominu tak apple byl vždy styl a profesionalita, kdybych měl použít přirovnání k automobilum tak ´´fobii´´ si koupí každý, proto třeba nových mercedesů je na ulici velmi málo avšak každého trochu znalého zaujmou.Chápu že jste k recenzi (srovnání) přistoupil po HW stránce, ale pardon, takto se to nedá brát.
19.9.2008 19:35:28   78.45.96.xxx 32
Ale no tak Sony umí udělat také stylový notes, IBM/Lenovo dobře zpracovaný notes (ten jejich design se mi nelíbí, ale někomu zase třeba jo), takže abychom zase nekřivdili. Jediné, co je oproti Applu znevýhodňuje (tedy zatím - EFIx to vyřeší) je nemožnost instalace pořádného OS (pominu-li různé úpravy Mac OS X pro non-apple počítače).
19.9.2008 20:45:18   217.66.174.xxx 26
ano, dejme tomu.. Ale jakou má SONY tradici a styl? Nemluvě o zkušenostech ktečré se v tomto oboru zbýrají roky.. Ano, SONY umí skvělé výrobky ale bohužel v jiném odvětví. Co se týče IBM tak na platformě WINDOWS nemohu nic vytknout, i když nová LENOVA už nejdou ono.. Opět bych řekl že autor k recenzi přistoupil pouze po stránce HW a nepřihlédnul k ostatním faktorům.Což není výtka, autor na to upozorňuje již na začátku recenze.. ovšem jak bylo řečeno, nedá se to takto brát. btw proč se iphone púrodává mnohem více než HTC TYTN II který je dle mého o hoodně lepší(výkon, cena, system, možnosti)? přemýšlejte prosím
20.9.2008 06:36:47   217.119.117.xxx 11
rypnem trochu.. pretoze kazdy BFU si mysli, ze ked je tam nalepka Apple, tak je to urcite skvela vec.. niektore vecicky, co predavaju, BY boli fakt skvele, keby sa predavali aspon priblizne za take ceny ako v amerike.. lenze bohuzial, to sa nestane.. mna ako hw nadsenca vzdy zaujima, co je v tom produkte (ci uz notebook alebo pocitac), co dokaze a styl, vyzor a design mi je fakt ukradnuty
20.9.2008 17:07:38   212.96.168.xxx 11
protože to kupujou lamy a lam je hodne zvlášte v tý světový émerice
24.9.2008 11:54:01   86.49.32.xxx 21
určitě nemá tradici ztroskotanců, pokud zrovna nezaměstnávají jediného člověka - Jobse. (viz rok 1997) A co se týká celkové tradice, je Sony starší o 31 let ;) A co se týče stylu, tak tady máš například konkurenta Macu Pro - http://api.photoshop.com/home_e 2021b5f73e142459dfbec25e60591fe/adobe-px-assets/c3863232e3dd4aca8f41d23b6f709204

A třeba tohle mluví jistě taky za své http://www. sonystyle.com/wcsstore/SonyStyleStorefrontAssetStore/img/vaioimage/static_images/lightbox_images/z_gallery_side_view.jpg
20.9.2008 00:29:28   86.139.57.xxx 20
presne tak a sony notasy uz maju presne taku istu keyboard ako apple ..
najjkvalitnejsie prevedenie ma SONY ...
SONY is da BEST
19.9.2008 20:02:20   85.13.108.xxx 33
celá recenze se mi zdá absolutně uhozená vzhledem k tomu že apple není jen o hardwaru ale předevšim o os Mac OS X, a jedno bez druheho je blbost recenzovat. Evidentně recenzent nemá žádné zkušenosti s prací v Mac OS X, protože právě tento system dělá ze všech apllu počitačove skvosty.
19.9.2008 22:17:57   88.212.6.xxx 02
To je teda fakt blbost recenzovat macbook pro teraz a stazovat sa na cenu. Kde ste boli ked vysiel ako novinka a porovnatelny NB na trhu nebol? Navyse cena bola rovnaka ako je teraz. Apple nezlacnuje,iba pravidelne obnovuje.
20.9.2008 00:32:48   86.139.57.xxx 11
chodte navstivit apple website kliknite na mac booky a pozrite si ceny ...
su nehorazne
a ked si zvolite 17'' ku a date na volbu custom tak vas mrdne aka cena vas bude cakad dole na konci stranky ...!
20.9.2008 11:30:52   78.98.73.xxx 32
nechapem preco ste si mnohi zvykli porovnavat NB k autam ... je nemyslitelne aby ste porovnavali mercedes a skodu alebo bmw a ford ... pretoze Mercedes a BMW ponukaju komfort aj s vykonom ... kdezto Skoda a Ford kusok komfortu kusok vykonu ... Apple ale ponuka len komfort v podobe prevedenia ... o vykonnych PC od Apple sa hovorit neda pretoze take nic nevyrabaju ... teda nie za rozumnu cenu ... Apple je pre tych ktorym nezalezi tak velmi na cene, pozaduju kvalitne prevedenie a nepotrebuju vykonny NB/PC
21.9.2008 01:59:40   89.102.34.xxx 41
O Apple sa hovori: "Once you go MAC, you never go back". A plati to 100%! Osobne mam MacBook a okrem trosku vyssej teploty a starej grafiky (GMA950) sa mu neda nic vycitat. Touchpad je proste uzasny, OS absolutne stabilny, praca s grafikou, videom spickova a co sa tyka 2 USB portov... Mne stacia. Na to su predsa huby. Osobne pouzivam, USB Mighty Mouse, usb kluc a FW externe disky (vykonovo sa to s USB verziami neda porovnat). Vsetky tie vychytavky a detaily v OS robia z Apple vyrobkov BMW medzi notebookmi. Kym ho nevyskusate na vlasne oci asi nepochopite. Vaha/vykon/prevedenie/efektivita je na najvyssej urovni.
Once you go MAC, you never go back ;-)
+ pozrite si videa na Youtube ohladom porovnania Linux, Windows, MAC
21.9.2008 09:24:56   78.98.170.xxx 15
preboha ved prave vykon je to co Apple nema tak co to sem tahas ... a efektivita .. no neviem aku efektivitu moze mat NB ...
21.9.2008 11:13:19   91.127.49.xxx 31
Katakrossis ma pravdu.

Skratka funkcnost OS je na fantastickej urovni, prepojenie programov neskutocne. Ziadne spomalovanie antivirmi, a tonou ineho externeho software, staci interny firewall a je.

Apple ma drahe, no v urcitom obdobi velmi vykonne riesenia.
Vaha/vykon/prevedenie/efektivita v tomto pripade tyzden po komplentej zmene HW konfiguracii (naposledny 5/2007) na neporovnatelnej urovni s cimkolvek.

Pre cloveka, co pracuje s grafikou a videom je to na nezaplatenie. Chce mat funkcne prijemne prostredie s skvele vyzerajucom notebooku, nie plastovu kravu na stole s XPckami, lebo visty su na CENZURA a denno-denne updatovat a instalovat antiviry, antispamy, firewally, prehliadace, miesto explorera, a dalsieho tonu softwaru, co vobec nie je poprepajany. Este hodne casu pretecie, kym aspon zakladne aplikacie na windows budu mat drag and drop presuvanie dat aj inde ako je MS office na porovnatelnej urovni.

na PCckach zamrzi operacny system, a ked uz tolko kvakate o HW a nevyhodnosti a pomalosti, tak si pockajte na dalsi upgrade za par tyzdnov, a potom uz budete moct zasa zavidiet.
22.9.2008 10:06:24   193.86.88.xxx 11
Řekl bych že máte v tabulce výdrže přehozeny zelenou s červenou barvou jenom u tohoto NTB.
23.10.2008 08:21:24   193.86.73.xxx 00
Nevidim tu poznamku, ze tlacitko na touchpade je v podstate zbytocne a na novom MacBooku a MacBooku Pro uz nie je vobec. Dvovod je velmi jednoduchy. Jedno klik=klik jednym prstom, right klik = klik dvoma prstami sucastne. Osobne tlacitko vobec neopuzivam.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

88 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 41.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.