Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
autor: Polívka Karel , publikováno 4.11.2004
Seznam kapitol
1.  

Po recenzi zaměřené na grafické karty nVidia z šestkové řady jsme vám přinesli výkonnostní srovnání tří různých ovladačů ForceWare ve spojení s GeForce 6800. Jelikož výsledky byly opravdu zajímavé, provedli jsme i samostatné měření na grafické kartě GeForce 6600, abychom zjistili, zda se ono zvláštní chování týká jen těch vyšších karet GeForce 6800 a nebo je doménou celé šestkové série. Pojďte se tedy podívat, jak to v případě GF 6600 je. {mospagebreak title=Trio ovladačů ForceWare podruhé}

Posledně jsme se podívali, jak na tom s různými ovladači je vyšší třída grafických karet nVidie - pro měření jsme tedy vybrali GeForce 6800. Použili jsme 3 verze ovladačů ForceWare přičemž se konkrétně jednalo o poslední oficiální 61.77, 65.73 a v té době nejnovější 66.81, které měli přinést především navýšení výkonu v novém 3DMarku05.

Jak se ale po průběhu všech testů ukázalo, ovladače 66.81 na GeForce 6800 opravdu přinesly v 3DMarku05 znatelné navýšení výkonu, nicméně ve většině dalších testů tomu bylo právě naopak (třeba i v předešlých 3DMarcích) a propad výkonu byl kupodivu poměrně značný. Nejvíce vyrovnané výsledky podávala grafická karta v kombinaci s ovladači 65.73. Postarší ovladače 61.77 už prokázaly svůj věk a podávaly obecně nejslabší výsledky, nemluvě o tom, že ještě nepodporují nové grafické čipy NV43 - tedy GeForce 6600 a 6600 GT na které jsme se zaměřili včera z hlediska jejich možností přetaktování. A když už byly výsledky ovladačů pro GeForce 6800 tak různorodé, rozhodli jsme se, že podobný test uděláme i na právě recenzované GeForce 6600.

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Chtěli jsme zachovat nabídku ovladačů jako v předchozím případě, ale jelikož, jak již bylo zmíněno, poslední oficiální GeForce 6600 bohužel ještě nepodporují, museli jsme je vyřadit. Zaměřili jsme se tedy opět na 65.73, 66.81 a pro zajímavost jsme doplnili o ovladače 65.76, které by měly poskytovat stejný výkon jako 65.73. Inu uvidíme. zda tomu tak opravdu bude a jaký bude rozdíl mezi dvěma tak krátce po sobě jdoucími ovladači.

Jak již bylo minule řečeno, nVidia se maximálně soustředí na 3D Mark 2005, neboť její score v novém testu nebylo až doposud zcela ideální. A vše ostatní musí jít okamžitě stranou. Ani drastický pokles výkonu v ostatních aplikacích není tak důležitý, jako o pár desítek procent vyšší score v syntetickém testu.

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Z určitého pohledu by se dokonce mohlo zdát, že tento souboj vede ke zhoršení situace zákazníka, namísto aby přinesl zlepšení. Předčasně vydané ovladače s velkým množstvím chyb a nedokončené bety leckdy spíše uškodí, než pomohou.

ForceWare 65.73 a 65.76 a další najdete na webu Guru3D - přesně zde

ForceWare 66.81 můžete stahovat z nVidia ftp, nebo z webu Guru3D

Testy byly provedeny na grafické kartě Leadtek WinFast PX6600GT TDH. Podrobnější specifikace najdete v naší recenzi.

 

Hardware

  Procesor   Intel Pentium 4 3400 (Prescott)
  Paměť   2*256MB DDR2 533MHz Corsair
  Čipset, MotherBoard i925X, MSI 925X Neo-54G
 

Software

  Operační systém

Windows XP Professional SP2

  DirectX

Microsoft DX9.0c

  Ovladače grafické karty

nVidia ForceWare 65.73 / 65.76 / 66.81

  Teoretické testy

3Dmark 2001SE built 330
3Dmark 2003 patch 340
3Dmark 2005 patch 1.10
Codecreatures Benchmark Pro
nVidia ChameleonMark
Aquamark 3
D3D VillageMark
TempleMark
FableMark
Matrox SharkMark
OGL VillageMark
OpenGL Stars

  Herní testy

Painkiller 1.31
FarCry 1.1
Unreal Tournament 2004
X2 The Threat
Return to Castle Wolfenstein - Enemy Territory
Dungeon Siege
Doom III
Serious Sam SE (The Second Encounter)


{mospagebreak title=Testy - 3DMarky}

Protože jde o srovnání softwaru, nikoli jednotlivých karet, naleznete zde i podrobné výsledky všech tří 3D Marků, ze kterých je názorně vidět, kde mají ovladače rezervy.

Pořadí v grafech opět není sestupně jako obvykle, ale jednotlivým ovladačům je ponechána pevná pozice (nejnovější jsou první; nejstarší poslední) stejně jako v minulém případě. Proměnlivé pořadí by ubíralo na přehlednosti.

3DMark 2001 SE

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze 3DMark 2001 SE, built 330
Rozhraní DirectX 8.1
Heslovitý popis Car Chase - realtime physics, dynamic shadows, multi-texturing (3 layers)
Dragothic - vertex shader, lightmaps
Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections
Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps
Nastavení Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/

 Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

FillRate při aplikaci jednovrstvých textur a Multitexturing - toto byla oblast, kde bylo u ovladačů 66.81 nejvíce poznat, že s GeForce 6800 nepracují standardním způsobem (nebo šlo o nedoladěnost ovladačů - ale rozdíl byl na to příliš velký). Jak ale vidíte, v případě GeForce 6600 je vše v naprostém pořádku. Je tedy vidět, že ono divné chování se vztahuje jen k GeForce 6800.

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

3DMark 2003

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600 

Verze 3DMark 2003, patch 340
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
Nastavení Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

 Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

3DMark 2005

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600 

Verze 3DMark 2005, patch 1.10
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources
Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška)
Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map)
Nastavení Default
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

A nyní ten největší rozdíl. Je vidět, že ovladače 66.81 jsou pro 3DMark05 opravdu jako vyšité - ono vlastně možná i byly. Každopádně uvidíme, jestli jejich přínos bude i v reálných herních testech, nebo jen v tomto benchmarku.

3DMark 2005 - Return to Proxycon

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

3DMark 2005 - FireFly Forest

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

3DMark 2005 - Canyon Flight

 Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

{mospagebreak title=Ostatní syntetické testy}

Pixel Shader 1.1 - nVIDIA ChameleonMark

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze ChameleonMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1
Nastavení 1024x768x32bit, skin Real
Stažení benchmarku http://www.pctuning.cz//ilustrace2/jahoda/ChameleonMark.zip
Návod jak testovat V adresáři ChameleonMark\RUN\10x7x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt

 Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Zde profitují ovladače 65.76. Jde o test využívající pixel shadery 1.1, což by se mohlo v reálu kladně projevit u starších herních titulů - na úplné novinky by to vliv mít nemělo.

Vertex Shader 1.1  - MATROX SharkMark

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze SharkMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis vertex shader 1.1
Nastavení -
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat Spustit SharkMark.exe, výsledek v result.txt (ideálně několikrát + průměr)

 Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Shark Mark ukazuje, určitý nárůst ve výkonu vertex shaderů.

CodeCreatures Benchmark Pro

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

 

Verze Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 polygonů na snímek)
Nastavení požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo pamět grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarku http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256

 Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

CodeCreatures podávají srovnatelné výsledky nezávisle na použitých ovladačích.

Aquamark 3

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze Aquamark 3
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarku http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

  Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

U Aquamarku stojí za zmínku nízký rozdíl ve výkonu mezi defaultním a napevno nastaveným anizotropním filtrem.

PowerVR D3D TempleMark

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze D3D TempleMark
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis Environment Mapping, Bump Mapping, Refraction & Reflection maps MultiTexturing (max 6 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe -benchmark

  Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

PowerVR D3D FableMark

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze D3D FableMark 1.0
Rozhraní DirectX
Heslovitý popis Soft Shadows (Stencil Buffer)
Nastavení 1024x768x32bit
Stažení benchmarku  http://www.pvrdev.com/pub/PC/fE/DX8/D3DFableMark.zip
Návod jak testovat FableMark.exe -benchmark

 Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Hidden Surface Removal test - PowerVR D3D VillageMark 1.22

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze D3D VillageMark 1.22
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe, readme.txt

  Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Hidden Surface Removal test - PowerVR OGL VillageMark 1.22

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze OGL VillageMark 1.22
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat VillageMark.exe, readme.txt

   Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

OpenGL Stars

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze OpenGL Stars
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test, propustnost pamětí, lens flare, particles
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear
Stažení benchmarku http://www.stars.benchmark.pl/
Návod jak testovat Nastavte rozlišení + barevnou hloubku, zaškrtnout položku benchmark, fullscreen

  Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

OpenGL Stars podal asi nejzajímavější výsledek. Nelze čekat, že by přímo pro tuto aplikaci byly ovladače jakkoli přizpůsobeny; výsledek pravděpodobně odráží zoptimalizovanou práci se sběrnicí, na kterou je test citlivý. Stejný nárůst výkonu u ovladačů 66.81 jako v případě GeForce 6800.

{mospagebreak title=Herní testy - Direct 3D}

Unreal Tournament 2004

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze UT2004
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis multi-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon
Nastavení 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details
Návod jak testovat Bench Em All, mapy primeval a bench3

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600 

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Tady je vidět, že ač si ovladače 66.81 doposud držely víceméně prvenství, tak přece jen se najde hra, kde už o první pozici přijdou. Obecně ale lze říci, že výkonu jsou celkem vyrovnané.

Stencil test - X2: The Threat Rolling demo

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze X2 Rolling Demo
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis stencil shadows, bump mapping
Nastavení 1024x768x32bit
auto-quality off, fsaa off, bump mapping on, benchmark on
Stažení benchmarku http://www.egosoft.com
Návod jak testovat X2-demo.exe, další nastavení výše

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600 

Dungeon Siege

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze Dungeon Siege
Rozhraní DirectX 7
Heslovitý popis T&L, HSR
Nastavení 1024x768x32bit, Max Details, AA 4x, AF 8x
Návod jak testovat Parametry nastavit ve hře, případně použít příkazy z DS Benchmark Readme

  Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Tady je výkonnostní rozdělení v případě zapnutých optimalizací obrazu v podobě FSAA 4x a AF 8x opravdu značné. více než 50% náskok ovladačů 66.81 oproti 65.73. Takový rozdíl by odpovídal přímo výměně grafické karty za mnohem výkonnější - kdo by řekl, že to může být jen vlivem ovladačů. Je vidět, že jsou stále nedoladěné a důvod, proč ještě není novější oficiální verze než postarší 61.77 je asi oprávněný.

Painkiller

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze Painkiller 1.31
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud...
Nastavení max. quality
Návod jak testovat konzole: "benchmark c5l1" -pozor na rozdíl mezi verzemi!!!

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

PainKiller potvrzuje prvenství ovladačů 66.81 při aktivovaném FSAA a AF.

Painkiller - test 2

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze Painkiller 1.31
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud...
Nastavení max. quality
Návod jak testovat konzole: "benchmark c5l2" -pouze od verze 1.3

  Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Přes limitaci CPU jsou i v druhém testu výsledky obdobné. Novější verze je pro použití AntiAliasingu stále vhodnější.

FarCry

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze FarCry 1.1
Rozhraní DirectX 8/9
Heslovitý popis Pixel Shader 1.x / 2.0, Vertex Shader
Nastavení max. quality
Návod jak testovat Bench Em All

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

{mospagebreak title=Herní testy - OpenGL, Závěr}

Return to Castle Wolfenstein : Enemy Territory

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze RtCW: ET
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis Quake III engine, multi-texturing
Nastavení 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit
Max Details (high), timedemo 1, demo pctradar
Návod jak testovat Nahrajte demo pctradar do etmain\demos, ve hře v konzoli „~“ zadejte timedemo 1 a demo pctradar a po skončení přečtěte hodnotu fps

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600 

Serious Sam - The Second Encounter

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze 1.07
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures
Nastavení 32bit_HQ++ script, 1280x1024x32bit / +AA 4x & AF 8x, Grand Cathedral
Návod jak testovat http://www.pctuning.cz ("Jak otestovat grafickou kartu ve hrách")

 Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

A máme to tu zase. Velmi výrazný nárůst výkonu novějších ovladačů při aktivovaném FSAA a AF. 66.81 mají odstup od starší verze 65.73 něco málo přes 50%.

Doom III

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Verze  
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis Cube Maps, 
Nastavení 800*600 ~ low, 1024*768 ~ middle, 1280*1024 ~ high
Návod jak testovat [ctrl]+[alt]+[~]
com_preloadDemos 1[enter]
timedemo demo1.demo[enter]

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Doom III nijak z nových ovladačů překvapivě neprofituje. Je vidět, že se nVidia zaměřila místo Dooma III na nový 3DMark05, kde se opravdu razantně polepšuje.

Závěr

Pakliže v minulém případě porovnání ovladačů pro GeForce 6800 bylo jejich rozdělení poměrně jasné, nyní to už tak přímočaré není. Prapodivné chování ovladačů 66.81 se na GeForce 6600 již nekoná a k jejich dobru jest také přičten v některých případech mnohem vyšší výkon při FSAA a AF. Celkově podávaly nejvyšší výsledky, jen občas prvenství ztratily ve prospěch ovladačů 65.76 (které jsme bohužel v případě 6800 netestovali). Použití ovladačů 65.73 zde pokaždé mělo nejnižší výsledky, proto bych osobně neváhal a používal pro GeForce 6600 / 6600 GT verzi 66.81 (zejména při FSAA a AF se projeví jejich potenciál).

Grafy v tomto případě jasně mluví samy za sebe a je z nich možné vyčíst, že pro GeForce 6600 jsou novější verze ovladačů stále lepší (zejména pokud jde o FSAA a AF). To je také dobrá zpráva, neboť v případě GeForce 6600 či 6600 GT jde o mainstreamové řešení, které se zcela jistě velmi dobře rozšíří (ATi nemá pro PCI Express srovnatelnou konkurenci), nemluvě o jejich nevídaných možnostech přetaktování, jež jsme vám včera přiblížili v článku: GeForce 6600 GT - vyplatí se, nebo přetaktovat 6600?

Pokud jste si nebyli jisti, které ovladače použít, doufám, že jste v dnešním článku našli dostatek informací, které vám v rozhodování pomohou. Potvrdilo se tedy, že co je dobré pro jednoho, nemusí být již dobré pro toho druhého. V případě ovladačů grafických karet je ale takováto individualita dle mého názoru spíše na škodu. Nicméně opět je nutné zmínit, že všechny tři dnes testované verze nemají status oficiálních ovladačů a proto se netrpělivě čeká, až se takové objeví. Jejich testování bude obzvláště velmi zajímavé.

Nezapomínejte, že testy proběhly na GeForce 6600, což zdaleka neznamená srovnatelné výsledky s GeForce FX a jak se ukázalo, tak ani s GeForce 6800. Srovnání několika verzí pro GeForce FX bude následovat již velice brzy.

Grafickou kartu Leadtek WinFast PX6600GT TDH zapůjčila společnost LEVI, které děkujeme

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.11.2004 15:17:49   0.0.0.xxx 1212
a kdy budou testy ovladacu pro FX ? :|
4.11.2004 15:27:36   0.0.0.xxx 1212
Jak je zmíněno na závěr... velice brzy. Teď jsme nasadili ovladače pro GF 6600, jelikož to je právě aktuální a navazuje i na předešlé články o GF 6600 a 6600 GT.
4.11.2004 16:17:22   0.0.0.xxx 1212
Už se těším ;)
4.11.2004 17:21:05   0.0.0.xxx 1212
snad každý již ví, že každá nová hra nebo syntetika 3D Mark dává max. výkonu na novějších ovladačích. Myslím desítkové řady, nikoliv změny setinek.
Např. u nVidie pro 3DMark 2001 byl nejlepší ovl. 44.03, pro 3DMark 2003SE to byl ovl. 56. a ňáká drobná, pro 3DMark 2005 je to řada 65, 66 .... atd.
A čas ukáže, zda ten nárůst výkonu při novém ovladači nVidie u 3D Marku 2005 je super zlepšení ovladačů nebo opět nějaký podvod.
Hry se nyní optimalizují pro výrobce čipů, zářný je příklad DOOMa. Takže rozplývat se nad desetinkama fps nebo výkonem nějaké karty v určité hře je zbytečné.
4.11.2004 17:36:56   0.0.0.xxx 1212
Kdy by mohli být hotové testy ovladačů pro karty FX 59xx??
Díky za odpověď.
4.11.2004 17:39:39   0.0.0.xxx 1212
Samozrejme mas pravdu. A prave od toho tu jsou takove testy jako tento, ktere ukazi fps ve vice hrach/aplikacich i v tech mene znamych ;-)
4.11.2004 19:43:09   0.0.0.xxx 1212
...budou příští týden
4.11.2004 20:39:14   0.0.0.xxx 1213
U mně se na 6800 nejvíce osvědčil 66.72WHQL. MSI ho má jako "svůj doporučený".
4.11.2004 21:32:47   0.0.0.xxx 1212
Dost bych v tom destu pro FXka uvítal porovnání s FW56.72 protože patří asi k nejlepšímWHQL pro řadu FX (v UT2004 jsou stále best při FSAA a AA)
5.11.2004 00:23:38   0.0.0.xxx 1212
Takový rozdíl by odpovídal přímo výměně grafické karty za mnohem výkonnější - kdo by řekl, že to může být jen vlivem ovladačů. Je vidět, že jsou stále nedoladěné a důvod, proč ještě není novější oficiální verze než postarší 61.77 je asi oprávněný.
3dmark 2005
Serious opengl a .....tak toje fakt lol uz zase nvidia cheatuje, nedokaze vyrobit takove zelezo aby dalo ati ? jsou fakt trapni ...omg, uz vidim jak si instalujute ovladace nez spustite 3dmark05 a pak si naistalujete jine aby jste mohli hrat tu a tu hru .) to je fakt k zblazneni ATI Rulah nic proti , meli by ty testy nahodit nejaky ANTI cheat )))), a davat za to bany
5.11.2004 09:33:17   0.0.0.xxx 1212
Naivo, myslis ze u ATI je tomu jinak? :o)
5.11.2004 11:13:36   0.0.0.xxx 1212
Co takhle si uz konecne patchnout Far Cry?
5.11.2004 13:49:05   0.0.0.xxx 1212
A lze nejak potvrdit, ze kvalitativne pri zvyseni vykonu neklsla kvalita ? Artefakty, nevykreslene ruzne casti obrazu a podobne ? Clovek to tezko postrehne, ale buhvico se tam deje ...
5.11.2004 14:33:44   0.0.0.xxx 1212
kdyz uz dela ati nove ovladace tak se snazi zrychlit vse a ne jen 3dmarky )
5.11.2004 16:14:14   0.0.0.xxx 1212
tak bud jsi hloupy, naivni nebo zaslepeny. Tipuji to posledni, protoze takovych lidi co obhajuji to ze jejich koupe byla ta nejlepsi je vic. Zamysli se nad sebou ... (pokud teda nemas 10-15 let coz je mozne
5.11.2004 16:25:41   0.0.0.xxx 1212
To se budeš ptát pořád, přestože ti to už bylo vysvětleno? Nebo si nečteš odpovědi? Jak vidím, nemá cenu poněkolikáté dlouhosáhle vysvětlovat, proč patch 1.3 nepoužíváme... Technologických problémů totiž příliš neubírá, spíš se objevují další. Jestli nevěříš, přečti specifikace patche 1.3, reakce na diskusních forech a uvidíš, že původní 1.1 je mnohem kompatibilnější. Alespoň se stávajícími drivery.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.