Nové ovladače pro GMA řady 3000
Intel vydal pre-betaverzi nových ovladačů pro svá integrovaná grafická jádra Graphics Media Accelerator řady 3000.
Integrovaná grafická jádra Intelu na tom nejsou zrovna nejlépe co se týče výkonu i komatibility s hrami. Vypadá to však, že slabým článkem jsou ovladače, které nedokážou z hardware vyždímat maximum. Zkušební verze driverů, kterou Intel dnes vypustil do éteru, zprovozňuje hardwarovou TnL (Transform & Lighting) jednotku a hardwarový vertex shading - bezmála rok poté, co byly čipové sady rodiny Broadwater vydány. Právě absence hardwarového TnL a vertex shadingu je pravděpodobně největší bolístkou integrovaného Graphics Media Acceleratoru.
Ovladače jsou určeny pouze pro čipsety Intel G965, GM965 (GMA X3000), Q965 a Q963 (GMA 3000) a zatím jen pro Windows XP (verze pro Windows Vista by se měla objevit během následujících týdnů). Současná verze podporuje pouze Shader Model 2.0, někdy v srpnu bude zprovozněn i Shader Model 3.0.
Intel zatím nové ovladače testoval na následujících několika aplikacích a nedoporučuje pokoušet se hrát něco, co není na seznamu.
- Battlefield 2
- Battlefield 2142
- Call of Duty 2
- Elder Scrolls IV: Obliviion
- Vanguard: The Saga of Heroes
- Rainbow Six: Vegas
- Age of Empires 3
- Final Fantasy XI Bench 3
- Unreal Tournament 2004
Jste-li majitelem počítače s jedním z výše uvedených čipsetů, pre-betaverzi nových ovladačů můžete stahovat ze stránek Intelu. Na vlastní nebezpečí!
Zdroj: DailyTech