toshiba-hd-dvd-do-vsech-notebooku
Novinka Toshiba: HD DVD do všech notebooků

Toshiba: HD DVD do všech notebooků

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

9. 6. 2007 00:00 4

"Chceme, aby HD DVD mechanika byla v každém notebooku," řekli představitelé Toshiby na tiskové konferenci.

Reklama

Firma Toshiba, která je výrazným zastáncem nových optických disků HD DVD udělala velký krok v jejich prosazovaní. Na tiskové konferenci totiž viceprezident Toshiby Hisatsugu Nonaka oznámil, že chce, aby byla HD DVD mechanika součástí každého notebooku, který firma vyrobí v příštím roce.

Podle Nonaka prudce roste poptávka po HD filmech (tedy filmech ve vysokém rozlišení). Takovéto filmy o délce dvou hodin mají velikost okolo 20GB a proto je není možné distribuovat na klasických DVD discích a je nutné použít HD DVD nebo Blue Ray disky.


Toshiba Qosmio Q30 - první notebook s HD DVD vypalovačkou

Toshiba v 1. čtvrtletí 2007 ovládala 4.1% trhu (meziroční růst o 15%), což znamená, že prodala okolo 2.5 milionu počítačů.

Další firmy, které HD DVD prosazují, jsou Acer s 4.3 miliony prodaných počítačů a světová jednička HP s 11 miliony. Tyto firmy ale vyčkávají a takovýto razantní krok se od nich neočekává. Podle známých plánů chce HP v příštím roce do svých počítačů dávat kombinovaně HD DVD/Blue Ray mechaniky (tedy mechaniky, které dokáží číst oba formáty disků). Acer sice chce dávat HD DVD mechaniky pouze do části svých počítačů, zbylé budou mít stále pouze DVD mechaniky.

Navzdory tomuto a faktu, že z velkých firem podporuje pouze Blue Ray disky firma Dell (14% trhu s 8.7 miliony počítačů) jsou Blue Ray disky světově úspěšnější. Důvod je prostý. Sony a jeho Playstation 3.

To, který z formátů tedy nahradí dosluhující DVD, tedy stále není jasné. Výhodou Blue Ray disků je jejich větší kapacita, HD DVD je naopak levnější na výrobu. I zákazníci nemají jasno, který formát chtějí více a proto některé firmy jako LG nebo Samsung přicházejí s mechanikami, které dokáží pracovat jak s HD DVD, tak s Blue Ray disky.

Zda je tedy záměr Toshiby dobrý či nikoliv, ukáže až čas.

Zdroj: X-bit Labs

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama