ati-se-vymlouva-za-nizky-vykon-v-dx10
Novinka ATi se vymlouvá za nízký výkon v DX10

ATi se vymlouvá za nízký výkon v DX10

Lukáš Fiala

Lukáš Fiala

16. 5. 2007 00:00 31

V prvních testech, které údajně používají DirectX 10, si Radeon HD2900XT nevede valně. ATi pro to má své vysvětlení.

Reklama

Kdo si pročítal recenze Radeonu HD2900XT a jeho výsledky v prvních DirectX 10 testech, určitě si všiml, že v demu Lost Planet jsou výsledky nejnovějšího Radeonu docela bídné. ATi už předem obeslala novináře s následujícím vysvětlením, proč její karty podávají v Lost Planet tak špatný výkon:

"Zítra začne nVidia prostřednictvím svých stránek nZone.com nabízet první DirectX 10 aplikaci, demo hry Lost Planet. Ještě než začnete testovat, chtěl bych vám o Lost Planet sdělit pár skutečností. Lost Planet je titul sponzorovaný nVidií a nVidia měla šanci optimalizovat ovladače už při vývoji. Vývojáři nás neinformovali o této hře, a tak naše oddělení ovladačů nemělo možnost zjistit, do jaké míry hra využívá naše hardware a patřičně optimalizovat. V následujících dnech se tím budeme zabývat, ale zatím prosím pamatujte, že výkon, který vidíte v demu, neodráží výkon, který uvidíte v konečné verzi hry."

Pádné argumenty, nebo jen plané výmluvy? Posouzení nechám na vás. V každém případě má ATi pravdu v tom, že Capcom, který má Lost Planet na svědomí, spolupracuje s nVidií v rámci projektu TWIMTBP (The Way It's Meant To Be Played). Osobně bych nebyl překvapen, kdyby výsledky z plné hry vypadaly úplně jinak. Nebylo by to totiž poprvé - jak už jsem ostatně psal i v nedávné diskuzi, podobně to bylo s demem F.E.A.R., ve kterém svého času pro změnu propadaly tehdejší GeForce. V plné verzi hry pak Radeon X1800 a GeForce 7800 opět byli srovnatelnými soupeři.

Bohužel, v současné době neexistuje mnoho způsobů, jak porovnat schopnosti GeForce 8 a Radeonů HD2000 v nové generaci grafického rozhraní Microsoftu. Kromě Lost Planet existuje ještě DX10 patch pro Call of Juarez (a ačkoliv to je také TWIMTBP hra, DX10 patch údajně sponzorovala ATi a Radeon HD2900 v takto upravené hře dosahuje poměrně slušného výkonu) a brzy by měl DX10 patch vyjít také pro Company of Heroes. Ale dokud nebudou na trhu hry, které budou pro DirectX 10 psány od začátku, slabiny "DX10 ready" karet se neprojeví. GeForce 8 má podle teoretických benchmarků ne zcela funkční geometry shader a Radeon HD2900 má zase nějaké problémy s jednotkou pro antialiasing (na to tedy DX10 hra potřeba není). Bohužel zatím není známo, zdali tyto faux-pas půjdou napravit ovladači, nebo je chyba na úrovni hardware.

Zdroj: The Inquirer

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama