První herní testy Radeonu HD 2900XT
Server DailyTech zveřejnil údajné testy Radeonu HD 2900XT a GeForce 8800GTS 640MB v několika hrách.
Skóre nových Radeonů ve 3DMarku06 sice kolují po internetu už pěkných pár dní, ale jelikož tento benchmark neuznávám, v novinkách o nových kartách jsem tyto výsledky tvrdohlavě ignoroval. DailyTech nyní zveřejnil velmi stručný test výkonu Radeonu HD 2900XT. Že prý nejsou vázáni žádným embargem (přestože oficiální vydání je plánováno až na 14.5.), takže nám mohou ukázat výsledky. Já vás však budu ještě chvilku napínat - nejdříve se pojďme podívat na fotky.
Pod průsvitným červeným krytem chladiče můžete vidět tři poměrně masivní heatpipes, které odvádějí teplo od jádra do žebrování. R600 zkrátka nebude zrovna úsporný čip, ale to už tak u high-endu bývá. Trochu hůře zřetelně jsou vidět dva konektory pro přídavné napájení, z nichž jeden je 6pinový a druhý 8pinový. Do 8pinového ale půjde zapojit i 6pinový a podle některých zpráv bude osmipin vyžadován jen pro přetaktování karty.
Karta má 2 DVI porty, HDMI včetně zvuku bude řešeno pomocí redukce.
Dobrá tedy, k testům. Testovací sestava se skládala z procesoru Core 2 Extreme QX6700 (4 jádra, 2,67GHz), základní desky Intel D975XBX2 'Bad Axe 2' (i975X) a 2GB 800MHz DDR2. Proti Radeonu HD 2900XT byla postavena GeForce 8800GTS 640MB, která sice není tím nejlepším, co může nVidia nabídnout, avšak karty by se měly prodávat za stejné ceny. Pro Radeon byly použity ještě nevydané ovladače, pro GeForce akutální ForceWare 158.19.
Gaming: Maximum Quality, 1280x1024 | ||
Game | AMD ATI Radeon HD 2900 XT | NVIDIA GeForce 8800 GTS 640MB |
Call of Duty 2 | 73.5 FPS | 56.7 FPS |
Company of Heroes | 92.1 FPS | 90.1 FPS |
F.E.A.R. | 84.0 FPS | 83.3 FPS |
Half Life 2: Episode 1 | 112.0 FPS | 57.4 FPS * |
Oblivion | 47.9 FPS | 39.5 FPS |
3DMark06 | 11447 | 9836 |
Hvězdička u Half-Life 2: Episode 1 vyjadřuje, že na GeForce 8800GTS byly s touto hrou nějaké problémy, které se projevovaly podivně nízkým FPS a klesajícím výkonem s klesajícím rozlišením.
Herní testy byly prováděny v rozlišení 1280x1024, ve kterém sice high-endové karty příliš nevyniknou (ale redaktoři DailyTechu prý zrovna neměli po ruce lepší monitor) a evidentně bez vyhlazování a filtrace textur. Zrovna to vyhlazování je určitě škoda, protože GeForce 8800 zvládá až 16xAA a Radeon HD 2900 dokonce 24xAA a síla 512bitové sběrnice se projeví právě při vysokých úrovních antialiasingu. I tak však Radeon získává náskok.
Následující testy byly provedeny pomocí programu SPECviewperf 9.
Workstation: Maximum Quality, 1280x1024 | ||
Game | AMD ATI Radeon HD 2900 XT | NVIDIA Quadro FX 5500 |
Cadalyst C2006 | 314 | 243 |
Autodesk 3ds Max v8 OpenGL | 129 | 101 |
Autodesk 3ds Max v8 D3D | 342 | 242 |
Catia 02 | 56.73 | 44.87 |
Maya 02 | 224.59 | 142.18 |
Nenechte se zmást zdánlivě úžasnými výsledky Radeonu, ono to bude také tím, že Quadro 5500 je vlastně GeForce 7900GTX s jedním gigabajtem paměti.
Nakonec ještě pár slov ke specifikacím karty. ATi oficiálně uvádí, že jádro R600 má 320 "stream processorů", toto srovnání se Stream Processory v čipech architektury GeForce 8 od nVidie však není zcela přesné. Už jsem to psal dříve a nyní to zopakuji - zatímco nVidia staví na skalárních jednotkách, ATi používá čtyřprvkové vektorové jednotky plus jednu skalární v každém shaderu. A takovýchto 4D+1D shaderů je v R600 celkem 64.
Zdroj: DailyTech