Multi-PPU na obzoru?
Ageia možná brzy představí možnost použít pro výpočty fyziky více než jednu PhysX kartu. Která od nynějška stojí méně peněz.
Dual-channel, multi-GPU, dual-core, RAID 0... trend posledních let směřuje ke zvyšování výkonu komponent jejich násobením. Touto cestou se prý hodlá vydat i Ageia: utilita v ovladačích jménem Hardware Scene Manager (HSM) bude schopna rozparcelovat renderovanou scénu tak, aby se práce mohla rozdělit mezi dva, ale třeba i více fyzikálních akcelerátorů.
Zavádět multi-PPU technologii je ale přeci jen poněkud předčasné, když PPU karty zdaleka netvoří součást běžné výbavy herního počítače. Možná také proto Ageia snížila ceny karet z 200 na 166 dolarů (v přepočtu na české a s DPH asi 4600 korun). Jako jeden z prvních karty za tuto cenu nabízí Dell.
Na trhu jsou zatím všehovšudy 3 hry podporující akceleraci fyziky pomocí PPU: Ghost Recon: Advanced Warfighter, City of Villains a Bet on Soldier: Sahara Blood. Z těch, co jsou v přípravě, jmenuje The Inquirer CellFactor, Infernal, Black-out Saigon a Stoked Rider: Alaska Alien.
Zdroj: The Inquirer 1 | 2