directx-10-pohledem-hernich-vyvojaru
Novinka DirectX 10 pohledem herních vývojářů

DirectX 10 pohledem herních vývojářů

Lukáš Fiala

Lukáš Fiala

17. 7. 2006 00:00 46

Server ExtremeTech zveřejnil poslední část seriálu rozhovorů na téma DirectX 10. Zatímco předchozí díly byly určeny spíše pro hardcore technické maniaky, v posledním díle se i méně znalý čtenář dozví, co mu vlastně koupě grafické karty s podporou DirectX 10 přinese.

Reklama

Prvním odpovídajícím byl Tyler Thompson z Flagship Studios a interview se týkalo připravované RPG Hellgate: London.

ExtremeTech: "Umožní vám DX10 něco, co nelze udělat se silnější DX9 kartou?"
Thompson: "DirectX 10 změnil všechna pravidla. Vývojáři musí předělat téměř každou část herního enginu, pokud píšou hru pro DirectX 10. Co nám DX10 umožní? Máme pár nápadů, jak vykreslit více a vykreslit rychleji, ale také máme pár nápadů, jak použít geometry shader pro efekty, které jsou na DX9 kartě nemožné."

Vlastními slovy shrnul Thompson výhody DirectX 10 takto:
"Grafická karta s podporou DirectX 10 je velký technologický pokrok od předchozí generace karet. Nejen že zde opět bude skok v počtu polygonů a pixel fill-rate, vývojáři budou mít daleko více triků, které budou moci uplatnit. Myslím si, že u většiny her bude obrovský rozdíl mezi tím, co hráč uvidí na DirectX 9 kartě a tím, co uvidí na kartě s DirectX 10."

Cevat Yerli je prezident Cryteku. Far Cry, počin tohoto týmu z roku 2003, byla ve své době velmi technologicky vyspělou hrou (a na 3 roky starou hru vypadá grafika vskutku úžasně). Volné pokračování s názvem Crysis bude podle všeho minimálně takovou peckou, jako Far Cry.

DirectX 10 pohledem herních vývojářů
i Zdroj: PCTuning.cz

ExtremeTech: "Crysis má už nyní ohromující grafiku. Umožní vám DX10 něco, co nelze udělat se silnější DX9 kartou?
Yerli: "Už se Shader Modelem 2.0 bylo možné téměř všechno, ale nedoporučovalo se to kvůli problémům s výkonem. V kontrolovaných situacích (technologická dema) se to vyřešit dalo, ve velkém, žijícím herním světě ne."

ExtremeTech: "DX10 přidává několik docela důležitých nových věcí a změn v API (a v hardwarových nárocích) - věci které by teoreticky mohly změnit způsob, jak se dělají hry. Která nová vymoženost vás zajímá nejvíce?"
Yerli: "Geometry shader společně s texture arrays mohou velmi zjednodušit některé render-to-texture operace. To může urychlit věci jako výpočty stínů, odrazy a lom světla."

Carl Edlund z ACES Studia, interního vývojářského týmu Microsoftu, odpovídal na otázky ohledně připravovaného Flight Simulatoru X. Narozdíl od Hellgate: London a Crysis, které budou DirectX 10 podporovat od začátku, Flight Simulator X vyjde jako DX9 hra a podpora DX10 bude přidána až později prostřednictvím patche.

DirectX 10 pohledem herních vývojářů
i Zdroj: PCTuning.cz
DirectX 10 pohledem herních vývojářů
i Zdroj: PCTuning.cz
___
Vlevo Glacier Park v DX9. Vpravo ta samá lokace v DX10 (ne, opravdu to není fotka...)
Pro zvětšení klikněte na obrázek

K otázce využití DirectX 10 Edlund řekl, že nové rozhraní využívá GPU k více grafickým výpočtům a tak se CPU bude moci více věnovat například AI nebo výpočtům fyziky. Drivery pro DirectX 10 prý také budou stabilnější a tak nebude herní zážitek přerušován pády ovladačů.

Gaute Godager, který má na starosti vývoj MMORPG Age of Conan, má také co říci k DirectX 10.

ExtremeTech: "Umožní vám DX10 něco, co nelze udělat se silnější DX9 kartou?"
Godager: "Díky rozdílné architektuře DX10 rozhraní si myslím, že největší rozdíl bude v detailech prostředí. Bude více objektů, více postav, více částic, delší vzdálenost dohledu, více trávy a listí."

ExtremeTech: "Proč by se hráči měli zajímat o DirectX 10 a proč by měli utrácet za DX10 karty, až vyjdou?"
Godager: "DX10 není jen další stupínek v evoluci DirectX platformy. Podle mě se Microsoft hodně přiučil z vývoje pro Xbox 360 a nyní lépe rozumí, co hráči a vývojáři potřebují. DirectX 10 je zaměřen na efektivitu a zároveň nabídne lepší vizuální kvalitu - pro hráče je to velký přínos."

Celý článek: ExtremeTech

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama