multichrome-otestovano
Novinka MultiChrome otestováno

MultiChrome otestováno

Lukáš Fiala

Lukáš Fiala

4. 5. 2006 00:00 13

Zatímco ATi a nVidia ovládají drtivou většinu trhu samostatných grafických akcelerátorů, S3 se snaží urvat alespoň malý kousek pro sebe. Vzhledem k dnešnímu trendu, co by to bylo za výrobce grafických čipů bez možnosti duálního zapojení?

Reklama

MultiChrome je multi-GPU technologie, kterou podporují nejnovější karty od S3, Chrome S27. Pomineme-li nepřesvědčivý výkon samotné Chrome S27, který nestačí ani na GeForce 6600GT, MultiChrome je v porovnání se SLI a CrossFire o kus pozadu. Nabízí pouze mód AFR (alternate frame rendering), který je sice nejrychlejší, ale znemožňuje aplikaci post-processing efektů (např. motion blur). Podpora pro mód SFR má být brzy přidána do ovladačů. Největší problém MultiChrome jsou ale herní profily, které jsou nutné pro využití síly dvou grafických akcelerátorů. Zatím je podporovaných her asi 50, což není mnoho. Uživatel navíc nemá možnost si profil vytvořit.

Příjemné je alespoň to, že MultiChrome funguje na čipsetech nForce 4 i CrossFire Xpress 3200. Výhoda 32 PCIe linek čipsetu nepřinesla žádný nárůst výkonu.

MultiChrome otestováno
i Zdroj: PCTuning.cz

Nyní již k testům. V syntetických benchmarcích 3DMark05 a 3DMark06 je efektivita MultiChrome dobrá a ačkoliv Chrome S27 nepodporuje Shader Model 3.0, v testech Shader Modelu 2.0 se může jakž takž rovnat s GeForce 6600GT. To samé platí i o MultiChrome versus SLI. Chrome S27 výrazně zaostává v testech pixel shaderů - i přes vyšší takt se zdá, že 8 pipelines Chrome S27 zkrátka postrádají efektivitu pixel shader jednotek NV43.

Situace v opravdových hrách je ale jiná. Quake 4 je tradiční výsostné území nVidie a tak GeForce samostatně i ve SLI pokořuje Chrome o notný kus. Co se však týče efektivity duálního zapojení, vítězí MultiChrome se 75% nad SLI se 65%.
I ve F.E.A.R.u má GeForce navrch nad Chrome a SLI nad MultiChrome. MultiChrome ale opět vytříská větší nárůst výkonu se dvěma kartami, tentokrát je poměr 45% versus 38%.
V Battlefieldu 2 nestačí MultiChrome ani na jedinou GeForce 6600GT a taktéž efektivita je mizerná - 37% proti 79% u SLI.
V Guild Wars MultiChrome překonává samotnou GeForce jen o pár snímků za sekundu. SLI má také dvakrát vyšší efektivitu - 41% proti pouhým 23% u MultiChrome.

Jedna z mála výhod Chrome S27 a potažmo MultiChrome je nízká spotřeba. Ta je sice v nečinnosti srovnatelná s GeForce 6600GT, ale v zátěži si karty S3 řeknou o méně energie. A to i přesto, že jsou porovnávány karty s 256MB GDDR3 pamětí na 1,4GHz proti kartám s poloviční a pomalejší pamětí.

MultiChrome bohužel pro S3 nepřesvědčilo natolik, aby bylo 200 dolarů za dvě karty rozumná investice. Přeci jen, v téhle cenové hladicě už lze sehnat daleko lepší grafickou kartu, jmenovitě GeForce 7600GT. Naposledy se test Chrome S27 a MultiChrome objevil před dobrými několika měsíci a od té doby se vývoj o moc dál neposunul, takže se Chrome S27 propadly do beznadějného low-endu. Můžeme snad jen popřát S3 do budoucna více aktivity, protože takhle se ve zrádném byznysu s grafickými kartami znovu neuchytí...

Celý článek je k přečtení na The Tech Report

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama