xbox-360-po-pul-roce
Novinka Xbox 360 po půl roce

Xbox 360 po půl roce

Jaroslav Lexa

Jaroslav Lexa

3. 5. 2006 00:00 24

Když se na trhu objevila next-gen konzole od Microsoftu, její hlavní výhodou bylo dřívější uvedení na trh. Od začátku však bojovala se svými neduhy a tím vylepšovala výchozí pozici pro PS3. Jaká je situace kolem Xbox 360 po 1/2 roce na trhu?

Reklama

 

V listopadu minulého roku padala na adresu Xbox 360 spousta nezodpovězených otázek. Jak je konzole stabilní? Je přídavný 20GB HDD dostačující? Je na něj dostatečný počet her? Na poslední otázku je celkem jednoduchá odpověď. Mezi hrami typu NBA a NHL je jednooký králem a tak čest Xboxu 360 hájil snad jen PJKK:TOGOTM (Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie), který přinesl rozporuplné grafické zpracování. S nástupem zatím posledního dílu Ghost Recon se situace změnila. Grafika je nádherná, leč při náročných scénách spadne framerate velmi nízko. Průměrně však Ghost Recon běží pouze na 30fps. To bych dával za vinu tomu, že programátoři nejsou s Xboxem ještě dostatečně sžiti (vzpomeňte, jaké grafické orgie přinášel první PS před vydáním PS2).

Xbox 360 po půl roce
i Zdroj: PCTuning.cz

Seznam chyb Xboxu 360 při jeho vydání a nynější situace:

  • Přehřívání procesoru a GPU - Xbox se nyní zajřívá podstatně méně. Na svědomí to může mít nějaká z aktualizací OS, popřípadě se teplovodivá pasta dostala do stádia funkčnosti
  • MSN hudba - stále je nemožné si ji zakoupit pomocí Xbox Live, Microsoft nicméně uzavřel partnerství s Epic Records a společně budou přinášet službu Xbox Live: Artist of the Month. Prvním umělcem měsíce se stal Natasha Bedingfield.
  • Chybí podpora HDMI - je nejasné, zda někdy bude Xbox 360 využívat plně digitální spojení s televizí. Na obraze díky tomu vznikají duchy a celý obraz se hroutí.
  • Malý HDD - 20GB je dostačující
  • Bezpečnost transakcí - není žádný problém
  • Chybí browser - Je stále neduhem. Sám bych si dokázal představit, že při hraní bych zavítal na nějaké forum, kde by mi pomohli se zákysovým místem.
  • Podpora videa - video ve vysokém rozlišení je stále hudbou budoucnosti
  • Video nastavení - zůstává problémem. Ve hře je nemožné zvýšit/snížit jas a mnohé jiné.
  • Špatná kvalita přehrávaného DVD - dokonce i budgetový Radeon x1300 je na tom v porovnání s Xboxem lépe.
  • Digitální tlačítka - také se nic nezměnilo. Pro vývojáře musí být omezující vytvářet hry, ve kterých nezáleží na síle stisku...
  • Žádné funkce navíc - Microsoft toho nasliboval spousty, teprve na E3 plánuje odtajnit velké vylepšení v této oblasti.

Co se Microsoftu povedlo hned od začátku? Za všechny budu jmenovat třeba volně stažitelná dema, nebo také bezdrátový ovladač. Nezbývá než popřát Xboxu 360 další půl rok, ve kterém na sobě bude pracovat.

Podle firingsquad.com

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama