Evropská doména je konečně přístupná pro všechny
autor: Stančík Martin , publikováno 7.4.2006
Obyvatelé Evropské unie si nyní mohou koupit internetovou doménu končící na ".eu". Veřejnost má novou doménu dostupnou s čtyř měsíčním opožděním vůči firmám, které si svůj web mohly zaregistrovat dříve. Tento předstih využilo k registraci "evropských" domén na 300 000 organizací. Předpokládá se, že zájem bude i nadále vysoký, zvláště ze strany lidí, kteří si koupí domény se zvučným jménem proto, aby je později se ziskem prodali.

"Nikdo přesně neví, kolik registrací nových domén můžeme očekávat," řekl Marc van Wesemael z EU. "Zatím je však zájem velký," dodal Wesemael.¨

"Jde o nejdůležitější top doménu, jaká zde kdy byla," řekl Markus Eggensperger z firmy Lycos pro BBC. Podle něj zájem je a bude proto, že má EU opravdu velkou populaci; časem by se prý ".eu" mohlo stát konkurencí i pro ".com".

Evropská doména byla "rozdělována" ve dvou obdobích: v prvních dvou měsících od 7. prosince 2005 o ni mohly žádat veřejné organizace a držitelé obchodních značek. Od sedmého února pak mohli žádat držitelé "jiných práv" a od dnešního dne si mohou ".eu" zaregistrovat všichni obyvatelé EU.

Samozřejmě se také vyskytly neshody mezi více firmami, které chtěly jednu doménu; například www.polo.eu chtěla firma Volkswagen, módní dům Ralph Lauren a výrobce sladkostí Nestlé - získal ji však Volkswagen, který požádal první. Stejně tak televizní kanál Discovery vyhrál "bitvu" o www.discovery.eu nad firmou Land Rover, která si žádost podala jen o několik minut později.

Evropská doména je konečně přístupná pro všechny

"Každá firma, která si ještě svou doménu nezaregistrovala, by tak měla učinit opravdu co nejdříve," řekl Jonathan Robinson z firmy NetNames.

Boj o domény

Podle statistik firmy Eurid mají nejvíce o evropskou doménu zájem Němci (28 procentní podíl mezi žadateli), následuje Nizozemí (16.6 procent), Francie (11.1 procent) a Velká Británie (9.4 procent). Česká republika se umístila na devátém místě s 2.9 procenty žadatelů.

Zdroj: BBC

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.4.2006 14:17:21   85.71.25.xxx 919
Nevím, proč by to mělo konkurovat doméně .com , stejně tak v čem je výhoda. Pokud vyhledávám stránku nějakého výrobce, tak jako první dám .cz, potom .com a jako poslední variantu mi Google určitě najde.
7.4.2006 14:31:51   217.75.89.xxx 227
tak priklad: vela ludi nevie ako spravne hladat alebo sa velmi ponahla a tak napise do browsera jednoducho www.skoda.eu a ejhla ono mu to vyhodi nejaku firmicku, ktora ma zasielkovy predaj porna cez Internet. No a mame tu hned niekolko komplikacii pre Skodovku. Za prve, niekto ryzuje na ich mene a za druhe poskodzuje ich znacku alebo image. Moze byt toho viac. Kedze ide ale o legalny biznis jedine co moze skodovka urobit je odkupit takuto domenu. No a majitel povie - OK, za 10 mil je vasa (alebo za 5 superbov). Pritom nemusel vobec zalozit takuto domenu s cielom podnikat ale skor vydierat skodovku. Dokonca nevidim ani, zeby mali zaregistrovanu domenu skoda-auto.eu Nieco co stoji pre spolocnost bezvyznamne peniaze sa takto moze prehupnut do vyznamnych problemov, ci uz v podobe vleklych sudov (pricom moze dochadzat k poskodzovaniu ich image, co je pre spolocnost daleko horsie a moze mat dlhodobe nasledky - preto sa rozhodnu pristupit na poziadavku majitela a mimosudne sa spor vyrovna.) Prikladov ake to moze mat nasledky moze byt neurekom a ako to v reale casto byva, tie najbizarnejsie vymysli zivot sam. Podla mna vela managerov vo vyznamnych spolocnostiach si vyznam tohto plne neuvedomuje ale ide o nieco co by malo mat najvyssiu prioritu v zaujme spolocnosti. Neviem aku osvetu robila EU pre spolocnosti aby si registrovali svoje domeny ale mozno im mali dat viac casu.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

19 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 9.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.