Nová videa Nvidie demonstrují možnosti ray tracingu a DLSS
autor: Mirek Kočí , publikováno 24.11.2020

Podobně jako u minulého dílu, je i letošní přírůstek Call of Duty pomyslnou výkladní skříní nejnovějších technologií společnosti Nvidia. Dvě nová videa nabízejí přehledné porovnání grafiky se zapnutými funkcemi DLSS a DirectX 12 Ultimate ray tracingu a bez nich.

V prvním videu za povšimnutí stojí zejména detailní stíny bez aliasingu a self-shadowingu vytvářející souvislé siluety s využitím technologie contact hardening. Ta pracuje s ostrostí stínů v závislosti na vzdálenosti od povrchu, na který dopadají. Ambientní okluze určuje, kolik světla dopadá na jednotlivé objekty ve scéně a pomáhá vytvořit efekt hloubky prostředí tak, aby vypadal realističtěji.

Druhý klip se zaměřuje na technologii DLSS. Ta využívá neuronové sítě k vykreslování ostré a detailní grafiky při úspoře výkonu. Podle Nvidie v New Call of Duty: Black Ops Cold War dochází při zapnutí této funkce až k 85% nárůstu snímkové frekvence, přičemž rozdíl v kvalitě obrazu je těžké vůbec zpozorovat. Video bylo zachyceno na GeForce RTX 3080 ve 4K při nastavení Ultra a s DLSS v Performance módu.



Tagy: Nvidia  GeForce  DLSS  Call of Duty  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
25.11.2020 04:48:52   217.30.64.xxx 79
Souhlasím se závěrečným textem. U obou videí je těžké pozorovat rozdíl
25.11.2020 06:27:13   84.19.86.xxx 46
...a mohl bych to RTX videt?DD
25.11.2020 07:38:16   88.102.158.xxx 31
Stíny jsou na malou vzdálenost ostré a přesné(i v rozích). Ztroj světla je objem, takže na velkou vzdálenost jsou stíny naopak měkké s velkým přechodem.
25.11.2020 08:57:27   185.185.128.xxx 33
Takové stíny měl už Stalker CS.Mnoga let tamu nazad.
25.11.2020 09:57:29   109.107.210.xxx 34
jejda! to vypadá jako popis optimalizačního algoritmu, který zcela obchází potřebu "skoropřesně," ale zato silně neefektivně počítat RT pro stíny.

Ale proti tomu stojí RTX a DLSS2.0, hype, hype, HYPE!
25.11.2020 08:26:06   83.240.62.xxx 143
Nevim, asi uz stárnu nebo co, ale u her primárně vždycky šlo o zábavu a ne o grafiku. Tohle už mi přijde jako solidní marketingový hype, aneb jak vytáhnout z lidí 20k+ za grafiku.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

11 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 4.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.