Nvidia oznámila RTX 3000, máme české ceny! |
autor: Z. Obermaier , publikováno 1.9.2020 |
Nvidia oznámila parametry RTX 3090, 3080 a 3070. Ceny jsou nakonec příznivé.
Nvidia dnes oznámila tři grafické karty "Ampere". Jde o vlajkovou loď RTX 3090, herní highend RTX 3080 a střední třídu RTX 3070. Cena RTX 3090 je stanovena na 40 999 Kč, 3080 by měla být za 18 999 Kč a RTX 3070 za 13 999 Kč. Jde samozřejmě o ceny FE edicí na webu Nvidie. Podívejme se na to nejhlavnější:
Nvidia nakonec přeci jen použila 8 nm výrobu u Samsungu a nikoliv 7 nm TSMC. Potvrdila se také zvěst, že Nvidia znásobila počet FP32 výpočetních jednotek na dvojnásobek. Výkon tedy poskočil dvakrát. Tím pádem také nelze počítat CUDA jádra jako dosud. RTX 3090 má 10496 unifikovaných Shaderů což vypadá skoro hrozivě. To samé platí i pro další grafiky Ampere. Klasické počty shaderů z úniků vynásobte dvakrát. Ampere má také druhou generaci RT Cores, s dvojnásobným výkonem proti první generaci. V případě Tensor Core jde už o generaci třetí. Velkým krokem kupředu je technologie DirectStorage, umožňující brát data z pamětí bez vlivu a omezení CPU. Nvidia technologii nazývá RTX IO.
Hlavní je pak samozřejmě výkon. RTX 3080 je dvakrát tak výkonná jako RTX 2080 za stejnou startovací cenu. RTX 3070 pak výkonem dorovnává RTX 2080 Ti. RTX 3090 pak nemá konkurenci a nabídne až o 50 procent vyšší výkon než RTX 2080 Ti. I když Nvidia tato čísla zcela jistě porovnává v RT a DLSS výkonu, změny v jádru a vyšší počet CUDA jader dává tušit, že i klasický rasterizační výkon Ampere bude brutální. Otázkou zatím zůstává spotřeba, i když Nvidia říká, že efektivita je proti Turingu vyšší.
RTX 3080 je o 80 procent výkonnější než RTX 2080 (bez DLSS a RT)
Dostupnost RTX 2080 by měla být do tří týdnů, stejně tak RTX 3090 na webu Nvidie. RTX 3070 je naplánovaná až na říjen. Do té doby jistě na web zamíří recenze. Ampere se budeme dále věnovat v obsáhlejším článku, tohle bylo jen krátké shrnutí po uvedení.
Zdroj: Nvidia
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Další články v kategorii
- Finanční výsledky Microsoftu překonaly očekávání
- V nových smartphonech Samsung se objeví grafika od AMD
- Dell má nové počítače pro studenty, oba vydrží pád na zem
- Vycházejí nové Game Ready ovladače pro The Medium i nové notebooky s GeForce RTX řady 30
- Genesis HOLM 510 RGB je zajímavý herní stůl s podsvícením
Dost lidí si těch 1500 za top kartu připlatí i když to ekonomicky nedává smysl, takhle místo 80Ti budou kupovat rovnou "titana" a těch co kupuje 80Ti je víc než těch co koupí titana, finančně to ve skutečnosti může přinést víc peněz.
Dříve býval problém a titany byly dost bídné, vyšel titan za raketu a pak vyšla levnější 80Ti řada s podobný výkonem, to bylo vyčůrávání zákazníků.
Teď vydají 3090 a nechají tak, nebudou očůrávat ty věrné zákazníky a ty kteří chtějí/potřebují top.
2080Ti se prodávala docela dobře na svou cenu, 3090 stojí jen o 25% víc, to není nějaká tragédie, lidí ochotných to kupovat bude dost, víc než těch co kupovali titany
Jinak teda cipy bude vyrabet Samsung na 8N procesu. Jestli teda RTX 3070 s vykonem RTX 2080 Ti rovna se 220W proti minulemu TDP 250W, tak opet zvysena efektivita.
Opravdu teda hodne necekane, AMD podle me nema sanci, ikdyz bych si to byval hodne pral.
Takze ten 12 pin byl celej taky hoax?
Už proto u AMD očekávám spíš menší GPU, ale díky lepšímu procesu zase výš taktovaný. Tam by neměl být problém přesáhnout 2GHz.
Proto u AMD čekám spíš menší GPU a výš taktovaný. Tam není se 7nm TSMC problém přesáhnout 2GHz, což je vidět i na APU pro nové konzole ;)
GeForce® RTX NVLink™ Bridge
(For 30 Series Products)
A new, smaller connector to link two NVLink SLI-ready 30 Series graphics cards means you can count on super-smooth gameplay and better thermal performance at maximum resolutions with the ultimate visual fidelity.
$79.99
Available on September 24th
Mysleme na to že se data streamují rovnou do grafiky, to AMD bude dělat taky, kčemu by tam mělo být víc paměti když její potřeba de facto klesá, když máš konstantní tok i 7GB/s přímo z SSDčka.
Ta paměť není zadarmo, zaplatí ji AMD, zaplatí ji zákazník a to s přirážkou samozřejmě. Půjde to poznat na ceně. v řádu vyšších desítek, možná i stovky dolarů. AMD má už tak drahý proces, natož aby rozhazovalo pamětí.
AMD fakticky nemůže přijít s ničím stejně výkonným za lepší cenu. Bude prodávat výkon 3080 za 500 dolarů? Za 600 to bude kvůli značce nezajímavé. 5700XT se dnes prodává hlůře než 2070S a to i s průměrnou cenou o 150 dolarů vyšší
- závěr je takový, že k využítí plného potenciálu této karty u next-gen her bude potřeba více RAM a velmi rychlé SSD/OPTANE(PCIe 4.0) apod. ..což není úplně levná sranda
- zajímavé je, že i VII drahá na výrobu(7nm, 16GB VRAM HMB2)se vešla do 20tis.
- víš za kolik se budou prodávat nerefereřní karty ? Věřím, že AMD využije NV a bude s cenou v závěsu a pokud nabídne něco navíc, tak srovná cenu s NV..nebude mít důvod jít na $500 za podobný výkon(leda že by měli nasmlouvanou velmi dobrou cenu a zachovali si i tak vysoké marže >> což při těch objemech a dlouhodobém partnerství není zas tak nereálné)
Rychlost přenosu z úložného prostoru (anebo RAM) je důležitý jen pro načtení DAT do grafiky, pro další zpracování obrazu v reálném čase je hlavně důležitá dostatečná kapacita VRAM a její rychlost.
Takže paměť VRAM bude růst, pokud budou růst nároky na výsledný obraz.
Třeba tvrdý oříšek jsou otevřené světy, tam se naráží na limity tohoto řetězce, proto se mnoho objektů duplikuje, otáčí, zvětšuje, zmenšuje, omezuje dohled... zvedá se tím nárok na výpočetní výkon GPU, ale reguluje nárok na na kapacitu VRAM. S 16GB a výše, můžou otevřené světy vypadat zase o něco více "NextGen". A já jsem klidně i pro 30GB+ VRAM.
Samozřejmě nelze tyhle hry tlačit do RAM/VRAM přes ubohý SATA port, takže PCIexpress je jisté řešení jak nestrávit půlku času herní doby při načítaní samotné Hry.
Také vychytávky jako "DirectStorage" jsou jasným pokrokem jak snížit latence, ale obávám se, že tímto způsobem se doslova omezí hra na kapacitu VRAM a systémová RAM bude je pro základní kód hry. Uvidí se, jak si s tím poradí vývojáři her. (a jiného SW)
to i ve 4K ?
DLSS? A ne CAS není DLSS, CAS navíc umí i NVIDIA.
Co ten RTX Broadcast? Myslíš že má AMD technologii i pro tohle? RTX Sound tu už je, ale green screen nebo třeba sledování pohybu objektu kamerou...
Přidej NVENC, který je už v případě Turingu no brainer pro content creatory, streamery.
Kdo chce streamovat si dnes rozhodně nechtěl koupit AMD a to NV nenabízela tolik co bude s Ampere, který streamer si koupí AMD když to mít nebude?
AMD sice bude podporovat RT, ale ne RTX od NVIDIE, RTX hry jsou na trhu a vyvíjí se, například Cyberpunk.
Cyberpunk bude dost zásadní motivace pro NVIDIA kartu pokud ta hra bude trhák jako Witcher 3 a lidi co hráli Witcher 3 a mají dobovou grafiku, tak je to no brainer pro upgrade. Jak Jensen řekl v key note, i pro lidi co mají Pascaly je dobrá doba na upgrade, natož na maxwelu.
Cyberpunk nepodporuje DXR nebo DX12 Ultimate, ale RTX.
A RTX je součástí DirectX, takže kde jede RTX dnes na nVidii, tam pojede i na AMD.
Dokonce teď nedávno vyšel nový DirectX 12 Feature-level 12_2, který ještě zlepšuje podporu RT a umí ho jak Ampere, tak RDNA2 ;)
To že tu tlačíš blbosti v celé diskuzi ok(chápu subjektivní postoje), ale tohle mi fakt rozum nebere, že dokážeš vypotit takovou hovadinu
Prosím o zdroj, který potvrdí tvůj blábol
- btw jaké API má Xbox ?
- součást jakého API je DXR ?
- mrkni na to kdo se podílel na RT rozšíření pro různá API ;)
Opravdu chceš tvrdit, že Cyberpunk poběží např. přes OptiX a nebo Vulkan ?
"The RTX platform provides software APIs and SDKs"
Tohle používá snad každá hra s RT kromě BFV, pokud se nepletu.
Opravdu bude NVIDIA pouštět RTX pro HW konkurence? Těžko. RT v současných hrách na AMD kartách nepoběží pokud AMD nezačne podporovat platformu RTX na svém HW.
Nezdá se mi že by hra která fakticky měla být už půl roku venku, sponzorovaná od NVIDIA bude podporovat RT na GPU která ještě nevyšla.
Co DLSS? TO bude taky fungovat v Cyberpunku na AMD grafice? Asi ne, že na to dokonce neexistuje žádný standard, který by to definoval
- btw RT≠RTX
- ta hra bude běžet i na současných konzolích a přímo od vývojářů má přislíbenou plnou podporu i nadcházející generace >> to znamená i RT a to je vše prosím HW od AMD, který už existuje a je dokonce výrazně slabší než očekávaná velká NAVI ;) (jestli udělají správnou implementaci DXR, tak je jedno na jakém HW to poběží, klidně i na Pascalu..akorát to bude bída)
- DLSS neřeším a není to podmínkou pro běh RT
Vážne? Sharpening je len obyčajný post procesingový efekt, ktorý sa aplikuje už na upscaleovaný obrázok. DLSS predstavuje neurónovú sieť, ktorá ten výsledný obrázok priamo rekonštruuje. Tieto technológie sú každá na niečo iné. Sharpening má samostatne aj NVIDIA. Ten nedokáže produkovať taklé výsledky ako DLSS. AMD použila sharpening len ako barličku proti DLSS, pretože skutočnú konkurenciu k tejto technológii ešte nemá. Odkiaľ si prišiel na to, že je to lepšie zvládnuté? Veď to je z podstaty nezmysel. Pozri si analýzu a rozbor oboch technológií od Digital Foundry v hre DEath Stranding:
https://www.youtube.com/watch?v=ggnvhFSrPGE
U founders edicí to paltí, platilo to třeba u Pascalu kde GTX1080 stála 699, a ve všech velkých CZ PC obchodech byla za 21400, což byla i oficiální cena na NVIDIA.
Nyní jsou NVIDIA ceny:
13999 pro 3070
18999 pro 3080
40999 pro 3090
Ty karty půjde určitě objedna přímo od NV, pokud u nás shop nezatrhne. Pak je v ceně i doprava spediční firmou.
Krámy jako Alza, CZC, TSBohemia.. pokud budou mít karty k dispozici budou ty Founders Edice prodávat přesně za ceny výše.
Nicméně mezigenerační skok je jako mezi Maxwel a Pascal, takže bych tipnul že první várka 3080 bude vyprodané v řádu minut a podobně na tom bude i 3090 a 3070 v říjnu.
Ceny jsou víc než luxusní a to i pro 3090, však je to tisíc dolarů discount proti RTX Titanu
Ale ono jestli je to o 5% rychlejší nebo 5% pomalejší, to člověk reálně nepozná, +-5% považuji za stejný výkon a tak vidím i tu 3070.
Tzn cca 40% vyšší výkon než 2070S. Tady je posun malý, ale je třeba myslet na to že se nezvyšuje spotřeba (ok 5W, což je pomalu na úrovni chyby měření)
3080 zvedá spotřebu poměrně výrazně, ale i díky tomu zvedá výrazně výkon. Z Digital foundry videa se dá odhadovat že bude o cca 40-50% rychlejší než 2080Ti, budu tedy počítat worst case - 40% nad 2080Ti, když 3070 má výkon 2080Ti a stojí 500, tak 3080 s výkonem o 40% nad 2080Ti a cenou 700 dolarů stojí o 40% dolarů více.
Poměr cena výkon u 3070 a 3080 tak bude identický při hrubém srovnání, při precizním výpočtu bych tipoval že 3080 bude mít dokonce lepší poměr cena/výkon než 3070 a to je něco co jsme tady neviděli léta, 80 řada byla vždy méně výhodná než 70...
Ale co si teĎ přeji aby vydal někdo na AMD NAVI2 je: Karta s výkonem cca 40% nad RX5700XT, 2 větrákový velmi tichý chladič (3 větrák nedám do PC case pod televizí), příkon ve špičkách maximálně 150W a minimálně 8GB,ale lépe 12GB pamětí. Cena do 10 000CZK. Pokud AMD tvrdí, že efektivita NAVI2 oproti NAVI1 je dvojnásobná, nemuselo by to být takové scifi. A cena je teď díky nVidií hozené rukavici taky nereálná. Ať se to jemnuje RX6600 nebo 6700 je mi jedno, ale ať mi něco takového vyrobí
2: Ampere má spotřebu 220W při výkonu 40% nad 5700XT, pomiňme DLSS nebo RT, kde 5700XT nemá žádný výkon. Pokud je tedy efektivita o 5% lepší, tak NAVI2 by při tom výkonu byla na 210W, daleko od 150W:
3: pokud při té efektivitě bude mít spotřebu 150W, tak bude mít výkon kolem současné 5700XT/2070S, tedy daleko od očekávaného výkonu
4: 12GB proti 8GB = zvýšení ceny cca o 50 dolarů, záleží na použitých pamětech.
5: Cena 10 tisíc bude za karty které mají dnes výkon jako 2070S/5700XT,, jde o typický mezigenerační posun poměru cena/výkon. Při té ceně rozhodně nebude 12GB které samy o sobě posunou cenu o cca 15 stovek, nebo také více nahoru