Největší české herní studio Bohemia Interactive zveřejnilo výsledky za loňský rok
autor: Mirek Kočí , publikováno 23.3.2020

Studio Bohemia Interactive zažilo v roce 2019 nejrušnější rok ve své dvacetileté historii co do počtu vydaných projektů. Největší herní vývojář v ČR dokázal v loňském roce celosvětově prodat přes 4,5 milionů kopií svých her a rozšíření (DLC) pro ně, což odpovídalo celkovým prodejům okolo 1,5 miliardy Kč.

DayZ slaví prodejní úspěch díky vydání na konzolích

Hlavním strůjcem úspěchu Bohemia Interactive byla online survival hra DayZ (dayz.com), kterou se v roce 2019 podařilo vydat po PC i ve verzích pro PlayStation 4 a Xbox One. Základní hry se na všech platformách prodalo v roce 2019 1,1 milionu kopií a díky tomuto úspěchu se DayZ včetně DLC může pochlubit více než 5,8 miliony prodaných kusů celkem. Pozitivního přijetí se právě dočkalo i vydání prvního DLC pro DayZ s názvem Livonia, kterého se do této chvíle prodalo 400 tisíc kusů.

ARMA 3 roste i šest let po úvodním vydání

Neutuchající popularitou se může pochlubit i vlajková loď Bohemia Interactive, série vojenských simulací Arma s třetím dílem v čele (arma3.com). Svědčí o tom více než 2,6 milionu prodaných kopií Arma 3 a všech placených DLC jenom v roce 2019, díky čemuž se celkový počet prodaných kusů Arma 3 vyšplhal na 5,5 milionu v případě základní hry a na 9,7 milionu kusů v případě placených DLC.

Vigor si vyzkoušely 4 miliony hráčů

Největší české herní studio Bohemia Interactive zveřejnilo výsledky za loňský rok

Po roce stráveném v Game Preview programu došlo v roce 2019 k vydání free to play loot ‘n’ shoot akce Vigor (vigorgame.com) pro Xbox One. Žánrově, stylizací i zasazením do poválečného Norska netradiční hra mezinárodní publikum jednoznačně zaujala, což dokládá počet skoro 4 milionů hráčů, kteří Vigor do těchto dnů vyzkoušeli. Před vydáním free to play verze jich při tom bylo zhruba 700 tisíc. Počet nových zájemců o Vigor navíc neustále stoupá, zejména díky zásobování komunity novým obsahem v rámci sezón, které reagují na přání hráčů.

Ylands dostupná na PC a mibilech v modelu free-to-play

Dalším titulem, který v roce 2019 opustil brány Early Access fáze, je kreativní platforma Ylands (ylands.com) pro PC a mobilní zařízení, kterou v letošním roce čeká hned několik zásadních updatů. Tvůrci se momentálně soustředí na odladění celkového zážitku a přidání funkcí, které Ylands umožní naplno rozvinout svůj potenciál.

Bohemia Interactive a nové technologie

Bohemia Interactive oslavila na konci roku 2019 své dvacáté narozeniny tím nejlepším možným způsobem: úspěšným dokončením a vydáním všech rozpracovaných titulů a vynikajícími prodejními výsledky. Rok 2020 bude v mnoha ohledech převratný nejen pro Bohemia Interactive, ale i pro fanoušky her od této největší české herní společnosti. Čeká je například bližší představení nové technologie Enfusion, která bude hry od Bohemia Interactive pohánět řadu dalších let.



Tagy: ohemia Interactive  ARMA 3  akce  peníze  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

3 čtenáři navrhli autorovi prémii: 1.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.