Chytré powerbanky Hummer nabijí mobil, notebook a nastartují motor
autor: Mirek Kočí , publikováno 3.12.2019

V České republice se začaly prodávat profesionální powerbanky značky Hummer. Kromě klasických funkcí nabíjení mobilních zařízení přes USB konektor si poradí i se startováním motorů osobních i nákladních aut.

Legendární výrobce terénních vozů Hummer vyslal do světa řadu profesionálních externích zdrojů, s jejichž pomocí se dají nabíjet mobilní zařízení i nastartovat vozidlo s vybitým akumulátorem. Nejmenší z řady zdrojů Hummer H3 má přitom pouhých 210 gramů. Přesto zvládne nastartovat benzínový motor s objemem až 3,5 litru, nebo naftový s objemem do 2,0 litrů. Největší wepobanka Hummer H24 si pak poradí i s motory nákladních vozů s objemem nad 7 litrů a elektrickou soustavou s napětím 24 voltů.

Kapacita zdrojů začíná u nejmenšího typu H3 na 6 000 mAh a u největšího H24 je na hodnotě 23 000 mAh. Celkem je v nabídce pět variant. Startovací kabely ke každé powerbance vyrobené ze 100% nehořlavého materiálu jsou vybaveny speciálními senzory zabraňujícími jiskření, (při rozevření svorek se přeruší přívod elektrického proudu) přepětí, přepólování i přehřátí. Samotné vodiče jsou vyrobeny z 1200 vláken a mají tedy vysokou proudovou zatížitelnost, která umožňuje až 5 sekundový interval pro startování.

Chytré powerbanky Hummer nabijí mobil, notebook a nastartují motor

Všechny powerbanky Hummer jsou vybaveny i výkonnou LED svítilnou s několika režimy svícení. Model H24 pak navíc i adaptérem s autozásuvkou, do které lze zapojit všechny spotřebiče určené k provozu v autě, jako autolednice, vysavače nebo autotelevize.

Powerbanky Hummer jsou v České republice k dostání v cenovém rozmezí od 2 199 do 5 999 Kč.



Tagy: Hummer  powerbanka  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.12.2019 08:06:49   193.87.134.xxx 61
A jake je nominalne napatie tychto powerbank? 3,6 V, 5 V, 12 V, 24V ???? Pytam sa iba pre isitotu, lebo to nemusi byt to, na co sme zvyknuti pri beznych powerbankach (3,6 V vzhladom na usporiadenie monoclankov), kedze tieto su robene specialne pre startovanie a 5V pre USB konektor moze byt z 12V ci 24V v pohode "vyrobenych".

Kapacitu je najnormalnejsie udavat v Wh a nie Ah. Pokial nepozname napatie, Ah ci mAh su nam na uuuuuplne CENZURA. Moj akumulator v aute ma 46 Ah a nabijatelna AA bateria ma napr. 2700 mAh = 2,7 Ah. Znamena to snad ze v celom akumulatore je iba 46/2,7 = 17x viac energie ako v jednej jedinej poondiatej prtavej tuzkovke? Samozrejme ze nie. Jednotkou energie je JOUL a ako sa s energiou naklada v case nam vyjadruje WATT a nie AMPER. A sedi to presne, lebo aj kombinaciou VOLTU a AMPERA ziskame WATT. Pre to aby sme vedeli kolko el. energie je uskladnenej, je potrebny aj prud aj napatie.

Wono je totiz "troska" rozdiel ci mam monoclanky zapojene seriovo alebo paralelne. V jednom pripade mame scitane napatia a spriemerovany prud a kapacita vyjadrena v Ah sa nemeni, v druhom pripade mame spriemerovane napatia a scitany prud na monoclankoch a kapacita vyjadrena v Ah jednotlivych monoclankov sa scitava. Ak vsak kapacitu vyjadrime vo Wh ci mWh, VZDY VZDY VZDY je ta ista, kedze mnostvo el. energie obsiahnutej v tych monoclankoch je furt to iste, a je uuuuuuplne jedno ci uz su zapojene seriovo alebo paralelne alebo kombinovane ako 30 ks. 3,6V li-ion monoclankov 18650 v mojoj kolobezne, kde su 3 paralelne skupiny a v kazdej skupine je 10 seriovo zapojenych 2000 mAh = 2Ah monoclankov. V ramci jednej takejto skupiny baterie daju spolu 36V (lebo kazdy monoclanok ma 3,6V a je ich tam 10 ks.) a skupina na 2000 mAh a taketo tri skupiny zapojene paralelne daju 36V (napatie sa pri paralelnom zapojeni nemeni) a kapacita je 6000 mAh. Nech su ale monoclanky zapojene ABSOLUTNE AKOKOLVEK (kombinovane v paralelnych skupinach jednotlive monoclanky ako 3x10 (nas pripad), 10x3, 6x5, 6x6, 2x15, 15x2, 1x30, 30x1 .....), VZDY kapacita tych 30 ks. monoclankov vyjde 216 Wh. VZDY.
4.12.2019 12:01:39   62.240.191.xxx 31
"Kapacitu je najnormalnejsie udavat v Wh a nie Ah."

Kapacitu je normální udávat ve Faradech.

V Ah se udává náboj.

Ve Wh se udává energie.

A ano, údaj o uloženém náboji je celkem k ničemu(kromě odhadu počtu paralelních baterií) bez dalších informací. Ale co by jsme chtěli od tiskové zprávy/reklamy, že?
4.12.2019 12:58:44   193.87.134.xxx 00
obavam sa, ze tu sa mysli "kapacita" akumulatora/bateria a je nad slnko jasne ze sa mysli energeticka kapacita, teda kolko energie je tam ulozenej, vysledna jednotka musi byt jednotka energie

ano farad je jednotka el. kapacity (a takisto v sebe obsahuje prud aj napatie ale nie ako A.V ale ako (A.s)/V), lenze pre udavanie energie ulozenej v monoclanku sa nepouziva, pretoze farad (F = J/V^2) nie je jednotka energie, ale jednotka energie vydelena jednotkou el. napatia na druhu

presne to koresponduje aj s tym, ze C = A.s (coulomb = amper.sekunda), proste po jednotke energie ani chyru ani slychu

este raz a opat a zasa a naposledy: pri paralelnom alebo seriovom zapojeni sa menia velkosti napatia a prudu LENZE tym padom aj naboja (As, Ah, mAh) a aj kapacity (tvoje farady) ... pokial sa pytame na mnozstvo energie ulozenej v takej baterii (ktore moze mat interne rozne kombinacie paralelneho/serioveho zapojenia), tak vysledok musi byt v jednotkach energie a vysledok sa NEZMENI pri lubovolnej rekonfiguracii zapojenia tych istych monoclankov, co sa o prude, napati, naboji a kapacite povedat neda ... pripadne ked pozname iba jednu hodnotu: napr. 5 Ah ... z toho vieme velky prd a nie kolko energie je tam ulozenej, lebo je rozdiel ci pri 1,2 V alebo 48 V
5.12.2019 06:07:29   62.240.191.xxx 00
"ano farad je jednotka el. kapacity (a takisto v sebe obsahuje prud aj napatie ale nie ako A.V ale ako (A.s)/V), lenze pre udavanie energie ulozenej v monoclanku sa nepouziva, pretoze farad (F = J/V^2) nie je jednotka energie, ale jednotka energie vydelena jednotkou el. napatia na druhu"

Nechápu co tím myslíte, nikdo snad nechce používat Farad jako jednotku energie. Farad se "neužívá pre udavanie energie ulozenej v monoclanku" protože s ní nemá nic společného. Vyjadřuje schpnost kondenzátoru pojmout náboj při určitém napětí.
Tedy Farad je tedy A.s/V.

"este raz a opat a zasa a naposledy: pri paralelnom alebo seriovom zapojeni sa menia velkosti napatia a prudu LENZE tym padom aj naboja (As, Ah, mAh) a aj kapacity (tvoje farady)"

1, Nic takového jsem netvrdil. Paralelní, seriové, serioparalelní zapojení je mi dobře známo.
Pochopte jednu věc náboj není kapacita.

2, Zjevně Vás mate název kapacita. Netřeba řešit jednotky(jsou důsledek ne příčina) abyste došel k závěru, že je nelze použít. Výraz zlidověl/zobecněl jako schopnost něco pojmout. Ale pokud se tohoto nesmyslu chcete držet(tvrdit, že kapacita se udává v Ah), pak nemá smysl řešit, že někdo neuvede napětí akumulátoru a Vaší osvětou děláte další zmatky.
V Ah se udává uložený náboj není to kapacita!

Jde o správné názvosloví (kapacita,energie, náboj), kdy se ohražujete proti nesmyslům v tiskové zprávě a sám píšete další.

P.S. Pevně doufám, že nejste vzdělán v oboru elektro.
5.12.2019 07:20:26   193.87.134.xxx 00
mily simiksimik, vy ste nepochopili ze mne je to absoltne jasne a este raz sa zamyslite, kto pouziva slovne spojenie "kapacita baterie v Ah", ja alebo cely svet? a donutit cely svet aby pouzival slovne spojenie "naboj baterie a Ah" asi nebude take lahke ze? vysvetlovat celemu svetu ze Ah neni zadna kapacita (ani energia) ale el. naboj ... tak to by bolo na dlho

vy ste ale zrejme stale nepochopili ze na uplnu informaciu kolko energie je v clanku ulozenej, nam samotny naboj (ktory tvori prud po isty cas) nestaci, pretoze dolezity je aj el. potencial (voltaz)

pri e-autach to uz pochopili davno, pretoze tam nie je ustalena/standardizovana voltaz (jedno e-auto ma v baterii 400V, ine moze mat 300V, ine ma bateriu 500V), typicke nabijacky ChadeMO/CSS s vykonom 44 kW- 50 kW maju 1000V napetie (a adekvatny prud) .... proste totalny voltoty a prudovy bordel - a prave preto je absolotny nezmysel udavat energeticku tzv "kapacitu" v Ah ci kAh a co i len spominat nabijacie prudy, pretoze pri uplne rozdielnych napatiach su tie hodnoty z principu neporovnatelne (cim vacsia voltaz, tam je potrebny mensi prud a naopak) .... no a preto mame energeticku "kapacitu" (t.j. kolko energie je v baterii ulozenej) udavanu pri e-autach v kWh (konecne jednotka energia), spotrebu zasa v kWh/100 km a rychlost nabijania nabijanie v kW (t.j. kolko energia sa prenesie za jednotku casu)

udavanie energetickej tzv. "kapacity" baterii v Ah ma zmysel JEDINE VTEDY, ked je znama a absolutne standardizovana voltaz a je to vtedy mozne porovnavat iba s tym istym typom baterie, napr. v aute 46 Ah akumulator a 56 Ah akumulator (vzdy pri 12,6V lebo to je tam standard), alebo 1500 mAh nabijatelna AA tuzkovka a 2500 mAh nabitatelna AA tuzkovka (vzdy pri 1,2V lebo to je tam standard), ale energeticku tzv. "kapacitu" nie je z principu mozne porovnavat napriec bateriami s rozdielnou voltazou
5.12.2019 07:40:36   193.87.134.xxx 00
a potom sa ludia cuduju jak vyorana mys, ze napr. taka 10 000 mAh powerbanka ma cca 2/3 z tej deklarovanej kapacity, no preco asi:
tych 10 000 mAh je pri nominalnych/zakladnych 3,6-3,7V (18650 li-ion monoclankov) comu zodpoveda cca 7200 mAh pri USB-ckovych 5V
samozrejme pri konverzii vznikaju straty (takze to bude este menej ako cisto teoretickych 7200 mAh) a + k tomu nabijanie roznymi prudmi straty este zvysuje, preto napr. na moju tzv. "10 000 mAh" powerbanku ktora ma dva USB porty (jeden na 1A a druhy na 2,1A) kraaaaasne inteligentne napisali:
1A USB slot: 6 700 mAh
2,1A USB slot: 6 400 mAh
fiiiiiiha ... ze 10 000 mAh powerbanka a ma iba okolo 6400-6700 mAh ...

TOTO je treba ludom vysvetlit a potom pochopia, ze mAh, Ah, kAh su bez voltaze na uuuuplne H0VN0, pretoze ked chceme vyjadrit energeticky obsah baterie, Ah su nam na dve veci, potrebujeme Wh (lebo Ah nie je jednotka energie)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

11 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 3.9Kč
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.