studie-61-cechu-tusi-co-to-jsou-cloudove-sluzby
Novinka Studie: 61 % Čechů tuší, co to jsou cloudové služby

Studie: 61 % Čechů tuší, co to jsou cloudové služby

Mirek Kočí

Mirek Kočí

21. 11. 2019 14:30

Ze studie společnosti IBM vyplývá, že 61 % Čechů již slyšelo o cloudových službách, přičemž muži mají o cloudu větší povědomí (72 %) než ženy (51 %). Ve věkové skupině 18 až 24 let rozumí pojmu cloud dokonce 91 % oslovených, z respondentů starších 65 let ovšem jen třetina, přesněji 35 %.

Reklama

Podle výzkumu považuje více než 72 % Čechů cloud za užitečnou technologii, ve věku 18 až 24 let dokonce 90 % respondentů. Více než polovina dotázaných (52 %) by umožnila využití cloudu ve veřejné správě, zároveň se ale 75 % z nich obává možného zneužití údajů, špionáže či úniku dat. Zároveň 28 % dotázaných uvedlo, že by se cloudové servery měly nacházet na území České republiky.

48 % Čechů považuje cloud obecně za bezpečný, přičemž 10 % v této oblasti nemá žádné obavy. 12 % má k této technologii rezervovaný přístup, ale nedokáže pojmenovat konkrétní rizika. Většinu respondentů znepokojuje možný neoprávněný přístup k jejich údajům (55 %), ztráta dat (40 %) a netransparentní zacházení s jejich daty (35 %).

Studie: 61 % Čechů tuší, co to jsou cloudové služby
i Zdroj: PCTuning.cz

Stojí za pozornost, že Češi považují cloudové služby za šetrné k životnímu prostředí (52 %), ale pouze 40 % souhlasí s tím, že cloudy snižují spotřebu elektrické energie. Respondenti se ovšem obávají, že údaje uložené v cloudu mohou být nějakým způsobem dále zpracovávány (51 %) nebo k nim může získat přístup neoprávněná osoba (49 %).

72 % považuje cloudové služby za užitečné. Mladší Češi s vyšším vzděláním, kteří cloudové služby často používají, je nepřekvapivě oceňují ještě více. Nejvíce s tím, že cloudové služby jsou užitečné, souhlasí uživatelé cloudu (pouze 4 % z nich se domnívají, že cloud nepředstavuje užitečnou technologii).

Studie společnosti IBM o cloudových službách se zůčastnilo 500 respondentů z České republiky.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama