UE4 nabídne ray tracing 26. března. Epic, Microsoft a Nvidia pořádají soutěž pro vývojáře
V rámci dnešní tiskové konference na veletrhu GDC herní studio Epic oznámilo, že Unreal Engine 4.22 nabídne plnou podporu pro ray tracing v reálném čase už 26. března. Dosud technologii nabízelo pouze ve formě preview.
Unreal Engine využívá na šest milionů vývojářů po celém světě, jde o tvůrce originálních nezávislých her i vývojáře největších herních sérií. Nyní budou moci ray tracing implementovat do svých titulů.
Začátkem tohoto týdne bylo navíc oznámeno, že i Unity zahrne podporu ray tracingu do renderovací cesty (high definition rendering pipeline – HDRP). Vývojáři ji budou moci využívat zkraje dubna díky experimentálnímu buildu a poté bude následovat preview s verzí Unity 2019.03.
Kromě toho Epic na tiskovce odhalil také nové působivé demo. Ukázku s názvem „Troll“ vytvořilo pro Epic studio Goodbye Kansas, které se zaměřuje na speciální efekty. Demo vskutku filmových kvalit hráčům ukazuje, co všechno se dá s ray tracingem vytvořit.
Aby společnosti Epic, Microsoft a Nvidia oslavily integraci ray tracingu do Unreal Enginu 4.22, uspořádaly soutěž pro herní vývojáře. Dostala název DXR Spotlight a mohou se jí zúčastnit herní vývojáři a tvůrci, kteří za pomoci Unreal Enginu 4.22 s DirectX 12 a DXR vytvoří technologické demo, v němž se vyskytují odrazy, stíny, nebo globálního osvětlení v reálném čase na bázi ray tracingu. Vítězové obdrží grafické karty RTX Titan. Více informací o soutěži najdete zde.