Radeon VII v redakci, testy už za pár dní
autor: Adam Vágner , publikováno 4.2.2019

Už za pár dní nás čeká uvedení nového špičkového modelu od AMD – Radeonu VII, se kterým cílí na nejvýkonnější kartu Nvidie za trochu normální cenu – GeForce RTX 2080.

Dnes končí embargo na „vybalování“ Radeonu VII, nové grafické karty AMD, jejíž uvedení nás čeká už ve čtvrtek. Nemůžeme ještě prozradit nic o výkonu nebo provozních vlastnostech, ale nové karty si můžeme představit aspoň zvenčí.

Nebudu se tvářit, že by bylo tentokrát nějak zvlášť problematické získat jej na test, prostě jsem na e-mail od zástupce AMD, jestli jej máme zájem otestovat, odpověděl, že samozřejmě máme, a pár dní na to nám DHL kartu dovezla až pod nos. Ale co bychom pro vás neudělali, že... :)

Ale pochopitelně jsem za to rád, moc jsem nepočítal s tím, že by se na Českou republiku dostaly vzorky už v první vlně před uvedením.

„Novinářské“ balení má velkou a hlavně hodně těžkou krabici. Proč je tak těžká, je vidět po odklopení víka – víc než samotná karta váží opravdu masivní piedestal z akrylového skla. V prodejním balení není, ale cihla z „plexiskla“snad žádnému zákazníku chybět nebude.

Radeon VII v redakci, testy už za pár dníRadeon VII v redakci, testy už za pár dníRadeon VII v redakci, testy už za pár dní

Radeon VII v redakci, testy už za pár dníRadeon VII v redakci, testy už za pár dníRadeon VII v redakci, testy už za pár dní

 

 

Radeon VII je novým špičkovým modelem AMD. Římská sedmička má zároveň symbolizovat druhou generaci Vegy (V II) i nový 7nm výrobní proces.

Radeon VII v redakci, testy už za pár dní

Do podstavce je na ukázku zasazený i grafický čip, který najdete pod chladičem. Na fotce níže je v detailu, jde o první grafický čip sériově vyráběný 7nm procesem (označovaný jako Vega 20). Asistuje mu čtveřice čipů HBM2 o celkové kapacitě 16 GB, což vám aspoň ve hrách nějaký ten pátek vydrží s ohledem na to, že většina prodávaných karet má dnes 4–8 GB paměti.

Radeon VII v redakci, testy už za pár dní

 

V podstavci je dvojice RGB LED, které cyklicky mění barvy.

Radeon VII v redakci, testy už za pár dníRadeon VII v redakci, testy už za pár dníRadeon VII v redakci, testy už za pár dníRadeon VII v redakci, testy už za pár dní

Karta má na referenční provedení nezvyklý design, který má blíže k nereferenčním chladičům. Klasický radiální ventilátor nahradila trojice axiálních ventilátorů, které shora ofukují pasiv s příčným žebrováním.

Radeon VII v redakci, testy už za pár dníRadeon VII v redakci, testy už za pár dníRadeon VII v redakci, testy už za pár dníRadeon VII v redakci, testy už za pár dní

Spodní stranu karty chrání kovový backplate. Nad logem Radeon na nás vykukuje vapour chamber, která odvádí teplo od grafického čipu a pamětí.

Radeon VII v redakci, testy už za pár dníRadeon VII v redakci, testy už za pár dní

Není to vyslovený střízlík, na výšku sice zabere jen dva sloty, ale do šířky je o něco větší. Ani vedle obrovského Radeonu Nitro RX Vega 64 se neztratí. V zadním rohu je červeně podsvícené R, které známe už z luxusního referenčního provedení Vegy z minulé generace.

Radeon VII v redakci, testy už za pár dníRadeon VII v redakci, testy už za pár dníRadeon VII v redakci, testy už za pár dní

I když zatím není jasné, kdy a jestli se objeví nereferenční karty, s ohledem na změnu v konstrukci chladiče nás to nemusí trápit tolik jako u referencí s klasickým „fénem“.

A vypadá to, že chystaná novinka AMD nenechává úplně chladnou ani Nvidii, ceny GeForce RTX 2080, proti kterým chce AMD nový Radeon postavit, jdou už teď dolů.



Tagy: amd  radeon  vega  vega 20  vega II  7nm  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.2.2019 17:32:19   94.112.148.xxx 1932
Ty 3 vetraky a 2x8 pin napajeni nevesti (bohuzel) z hlediska spotreby nic dobryho. Byl bych docela rad kdyby AMD meli konecne GK ktera by vykonem a spotrebou mohla konkurovat NV...
4.2.2019 17:50:23   78.141.95.xxx 734
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.2.2019 18:04:45   86.49.234.xxx 3613
nevěstí nic dobrého? Ano AMD si trochu víc napapá, ale mě osobně to nikdy netrápilo. To že tam je 2x8pin znamená, že napájecí kaskáda je dobře nadimenzována. Nic jako GTX1080 co mám teď a dáš tam 115% TDP, aby to náhodou neprasklo. U Radeonek dáš 150% a vydrží to jako nic. Moje bývalka R9 270X žrala 150W a měla 2x6pin. To byla Toxic verze. A obyč měla jeden 6pin a taky jela v pohodě. A nežral Toxic více, jen sis mohl dovolit vyšší OC a měla úplně překopanou kaskádu tak místo, aby to táhla jedna větev, tak tam dali dvě.
5.2.2019 06:22:07   78.102.150.xxx 814
Tak trochu víc... Ono Pokud to bude podobné jako u Vegy 64 tak rozdíl proti stejně výkonné kartě NV je asi 120W, ze 300W je to 40%. Proč se asi ty karty neprodávají. žere to. Teď aspoň ta Vega 60 (má 60CU, že) má pozlátko v podobě paměti která pro specifické uživatele zní zajímavě (i pro mě), ale absolutní výkon nemá, takže kdo jde po max. výkonu ji stejně přeskočí, kdo nepotřebuje paměť vybere pravděpodobně s lepšími provozními parametry, protože i ta elektřina se platí a za pár let provozu může znamenat pár set/tisíc rozdíl který ovlivňuje cost of carry. V neposlední řadě tam jsou technologie, které u AMD nejsou, což zase pro někoho bude důvod ke koupi NV
4.2.2019 18:24:43   212.79.110.xxx 3010
Zkuste na NV pripojit vic jak jeden monitor a uvidite co to udela se spotrebou ;)
5.2.2019 06:15:58   78.102.150.xxx 59
Na kterou? Mých 11W je ok.
5.2.2019 06:15:29   78.102.150.xxx 45
Co jsem viděl rozborku té karty tak ani ten chladič žádná extra sláva, ty ventilátory jsou poměrně vysoké, takže vevnitř té karty chybí spousta materiálu, z venčí vypadá že má spousty lamel, což má, dokud se nesundá kryt s ventilátory, ty lamely jsou na většině plochyb jen na krajích a střed je vyřízlý.

Má to ale heatpipy a vapor chamber. Na GPU s paměťma není použitá pasta ale tepelná podložka. PCB vypadá dost ošizená, jde vidět že PCB je přípravené na silnější kaskádu. Ale je to reference, tak tady není důvod aby se plýtvalo součástkama, penězma.
4.2.2019 18:25:07   212.79.110.xxx 30
Jak je karta dlouha? Podle obrazky tak 300mm?
4.2.2019 19:06:58   109.105.39.xxx 90
Lehce klame tělem, ty větráčky mají jen 7,5 cm, takže na délku má běžných 27 cm, akorát do šířky to přelezlo záslepku o 1,5 cm.
4.2.2019 21:13:28   212.79.110.xxx 20
DIK
4.2.2019 18:36:37   213.211.33.xxx 845
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.2.2019 19:30:05   37.188.187.xxx 261
Ono to, co o tobě píšou asi bude pravda, když musíš remcat i na to, že si AMD dovolí do novinářských samplů přibalit zajímavost v podobě makety či nefunkčního vzorku čipu. A i kdyby byl ten vzorek funkční, mezi novináře jde pár karet, AMD to určitě nezrujnuje, měli dost času na přípravu a podle mě to je velmi hezká prezentace.
4.2.2019 20:14:52   162.247.74.xxx 220
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.2.2019 20:16:02   162.247.74.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.2.2019 07:29:52   185.219.167.xxx 112
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.2.2019 10:53:40   109.105.39.xxx 51
Už se smiř s tím, že luxmark a dvouhodinový specviewperf je u herní grafiky každému u pr...
5.2.2019 12:34:38   62.210.157.xxx 34
Ano, jako každému soudnému celý pct.
5.2.2019 14:51:10   109.105.39.xxx 43
Jo. Ale kdybychom začali grafiky testovat v profi aplikacích, tak to lidi ocení a máme hned o padesát čtenářů víc, že jo!
5.2.2019 16:12:27   213.226.209.xxx 11
Z dlouhodobeho hlediska je pravdepodobne ze kvalitni clanky pritahnou mnohem vice ctenaru i "kliku" bohuzel kdyz hledam neco konkretniho tak mi to vyhodi link na zahranicni web ....kvalitni clanky budou ctene i po letech ;)
5.2.2019 16:52:25   109.70.100.xxx 10
Kde jinde, než u testů grafiky s 16GB paměti, která je oficiálně považována za produkt pro tvorbu obsahu a obecné použití vynikne fachidiocie a ztráta kontaktu s realitou? Věřím, že to bude bavit lidi číst i mnoho let po zániku tohoto média ;)
5.2.2019 21:35:26   185.219.167.xxx 01
No já myslím že by Vás Soukup za +50čtenářů pochválil, né že né...
4.2.2019 20:21:29   78.99.110.xxx 274
No to je sranda, páči sa mi to podanie resp. ten príbeh za tým ako sa karta dostala na testy, tu to Vágner popisuje jednoducho: "Nebudu se tvářit, že by bylo tentokrát nějak zvlášť problematické získat jej na test, prostě jsem na e-mail od zástupce AMD, jestli jej máme zájem otestovat, odpověděl, že samozřejmě máme, a pár dní na to nám DHL kartu dovezla až pod nos."

Kdeško najobjektívnejší, najnestrannejší, najslušnejší, najlepší a celkovo vo všetkých smeroch a ohľadoch najfantastickejší DD z AMDsveta.cz z toho zase robí hrdinský čin a a priam neuveriteľný zázrak čo dokázal

"Dostat do České republiky řadu špičkových hardwarových novinek, není vůbec snadné. Nicméně na nejmenovany web.cz se nám to v poslední době docela daří, prakticky všechny zajímavé kousky, pokud máme zájem a stojí opravdu za pozornost, tak se k nám na web do redakce dostanou. Mnohé se vlastně objeví v jediné pořádné recenzi v ČR právě jen na nejmenovany web.cz. Poděkovat musíme partnerům, kteří si váží našeho objektivního přístupu"

DD, smola, aj Tuning ju bude mať ty "objektívny prístup"
4.2.2019 20:55:20   212.79.110.xxx 237
Ono zalezi kdo ji bude testovat jestli Obr tak bych s nejakou objektivitou byl opatrny
4.2.2019 21:42:58   178.255.168.xxx 64
Tak on každý hold preferuje něco. Nedal bych ruku do ohně za PCT, DD, EXTH, G3D, TCHPWP. Pořád je to o nějakém zisku. Z mé zkušenosti je těžké najįt nestranný web, ale to si uživatel musį sám zhodnotit, problém je, že dost čtenářů jsou ovce, co si něco přečtou a slepě to prosazují. Osobně si pamatuji, jak jsem A.W. proudil na EXH, aby natankoval HD 7950 na 1 GHz a konečně uznal, že je lepší než GTX 760. Když to konečně otestoval, provedl to na referenci, kde bylo jasné, že spotřeba a teploty budou šílené. Tak aspoň ta snaha, hold EXH byl modrozelený, tak jako je DD rudý. Tady to pak bývalo tak nějak neutrální, ale dnes si už nejsem tak jistý. Co se dá dělat, osobně skáču od AMD na NV a naopak a někdy žasnu čím nás některé recenze oblibují.
4.2.2019 21:45:46   178.255.168.xxx 02
Pardón za překlepy, nový smartphone... ještě se nekamarádí...
5.2.2019 07:32:19   185.219.167.xxx 312
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.2.2019 14:27:47   62.44.12.xxx 92
Tobě dávají lidi primárně mínusy za to, že jsi k0k0t a máš debilní kecy. Víc v tom nehledej...
5.2.2019 21:36:43   185.219.167.xxx 03
aha to mě nenapadlo, nemám tak nízkou inteligenci. Hodnotím podle kvality a hloubky myšlenky příspěvku.
4.2.2019 22:31:04   212.79.110.xxx 32
Pravda byt nestrany ne vzdy jde, at uz je to vyber her ci "prostredi" pro testovani. Ja si tez kupuji karty podle toho co je pro me vyhodne. Zrovna ted mam 3 monitory s freesync takze pro me je ted priorita AMD. Tahle karta jde ale mimo me z duvodu ceny, za grafiku jsem ochoten dat max 10k kc vic ani omylem. NV ted dela s cenou zazraky, novinky drahe jako cip (i kdyz proc ne kdyz neni zadna konkurence) ale treba ceny za 1060? Vzdyt je to asi nejslabsi stredni trida. Ray Tracing jde take mimo me, nicmene predesla generace od NV byla a je hodne dobra. Tam AMD v segmentu od 1070ti toho moc dakazat nemuze. Takze doufam ze AMD prijde s nejakou poradnou konkurenci (tahle Vega to neni). Neco jako AMD vs intel, kde intel je nahranej hlavne diky chybejici 10nm procesu.
5.2.2019 07:34:24   185.219.167.xxx 313
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.2.2019 08:52:56   62.200.229.xxx 70
A nVidia uz tiez dostala trocha rozumu a zacala s podporou Freesyncu
4.2.2019 23:27:36   78.99.110.xxx 72
Nie, tým "objektívny prístup" som narážal na Honzu Stacha a jeho fantazmagoriu že: "partnerům, kteří si váží našeho objektivního přístupu"...

...lebo už niekoho zo zastúpenia ASUSU/MSI/GB pre CZ/SK zaujíma garážmajstrova vymyslená objektivita, najme to vidno na tom ako prakticky každá nová geforcka od GTX10xx série je v teste ako prvá či ako jedná od ASUSU a nie, to nemá vpyv na jeho hodnotenie ASUS produktov
5.2.2019 07:35:29   185.219.167.xxx 112
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.2.2019 21:36:17   90.179.133.xxx 74
"Nicméně na nejmenovany web.cz se nám to v poslední době docela daří, prakticky všechny zajímavé kousky, pokud máme zájem a stojí opravdu za pozornost, tak se k nám na web do redakce dostanou. Mnohé se vlastně objeví v jediné pořádné recenzi v ČR právě jen na nejmenovany web.cz."

Že ale těch testů ten magor vypotí. Slovy tak 5 za poslední půlrok.
4.2.2019 23:21:17   78.99.110.xxx 103
Tak to ešte mu dosť fandíš...

od 04/2018 má dodnes 2, dve recenzie grafík - RX590 a RTX2070


procesory to hej, tých otestovaných má, ale zase, 50% z nich je bez srandy threadriipery za 10-20-30+ kkč ale tak, tam AMDD karta ite tak sa pochopiteľne testuje o život

zdroje už prakticky žiadne, teraz test ASUS ROG Thor 1200W za bratu 10kkč - to vieš, užívateľký magazín...

Práveže už dovolím si tvrdiť nie ale že nič exkluzívne nemá, CPUčka majú na testoch aj všetci ostatný a v grafikách ako píšem je DD totálne v ***** napriek tým rozprávkam o partneroch a tom jak mu furt a strašne pchajú grafiky do testov.

PS: ono že to ide od 10 ku 5 vidno na tom čo robí aby prežil - ""testuje"" a ""recenzuje"" už všetko, myšy, klávesnice, podložky, routre, kľúče, repraky, hodinky... ...a všetko štýlom "repráky hraly, myška hýbala kurzorom"
5.2.2019 05:21:53   109.105.39.xxx 133
Jojo, i po těch letech mě občas to jeho bájné lhaní pořád ještě dokáže zvednout ze židle.

BTW, on tím nechtěl říct, že my ji nebudeme mít, on chtěl jen říct, že my ji možná budeme mít, ale pořádná recenze bude jen u něj.
5.2.2019 05:20:25   195.243.189.xxx 32
Tak jsem si na ten web zaskočil, podívat se, jak to tam funguje a co tam mají.

V newsce o Radeonu VII píše, že ho má k dispozici na testy už od představení, je to možné?
5.2.2019 08:24:15   109.105.39.xxx 72
Píše tam doslova, že „AMD nám s předstihem karty poslala prakticky hned po COMPUTEXu“.

Světové redakce dostaly karty někdy minulý, možná předminulý týden, akorát Honza Stach jej má od června 2018, v době, kdy ještě nebyla venku ani ta profi verze.

A jestli myslel po CESu, tak ano, i v tomto ohledu v zásadě nekecá. Minulý týden je ještě v podstatě „prakticky hned po CESu“, a „používám nějaký ten týden“ taky může znamenat, že ho používá asi tak týden.
5.2.2019 07:49:20   87.244.203.xxx 62
Mne je jasné na čo narážal, že áno len a len u neho to je správna a objektívna recenzia...
...mňa skor zaujalo to ako to že má kartu na testy podal, že z toho spravil nejakú exkluzivitu a dôkaz ako neskutočne si ho partneri vážia a považujú za objektívneho ale na tú potvoru máte kartu aj vy tak to už vyzerá že podľa AMD ste objektívny a dobrý partneri aj vy z PCT

To DDmu nevyšlo
5.2.2019 08:46:28   109.105.39.xxx 72
Já na podobné žvásty holt nemám žaludek, ale někomu samochvála nesmrdí, no. (a jo, chtěl jsem ho za to trochu vyprudit )
6.2.2019 23:07:07   159.253.111.xxx 10
Tento tyzden ide, objektivnejsi uz ani nemoze byt. Hlavne jeden z tych poslednych clankov, ci je dobry cas na nakup grafickej karty AMD alebo Nvidia, z ktoreho vyplynulo - strasne prekvapivo - ze sa oplati kupit vsetky mozne AMD karty a ziadnu od Nvidie, tou objektivitou uplne prekypoval...

Uz sa neviem dockat zajtrajsej recenzie.
5.2.2019 08:14:17   51.77.193.xxx 31
No tak fachidiocie nás ze židle určitě nezvedne
5.2.2019 07:04:21   185.23.113.xxx 93
Tak zazrak pre hračov to nebude , ale tak furt lepsia nejaka konkurencia ako žiadna , lebo ako teraz som objednaval 2080 Ti Lightning Z pre kamoša a cena bola i bez DPH taka, že som si isiel normalne do špajze po fľašu vina
5.2.2019 07:09:47   89.24.54.xxx 53
Tak pronekoho je zazrak i cenovy overkill RX 560 ))
5.2.2019 08:05:29   185.23.113.xxx 110
Neviem o tom , napr. ked som kupoval 980Ti /1080 Ti cena sa mi zdala OK , myslim ze 2080 Ti je ..trocha mimo,,
5.2.2019 08:22:55   199.249.230.xxx 21
Já si nemyslím, že by byla mimo, ale pokud Nv očekávala, že budou prodeje lepší (náklad), tak se přepočítali ať už to vezmeme z jakéhokoli úhlu.
5.2.2019 12:06:20   194.228.13.xxx 70
prostě tomu dáme šanci, otestujeme a uvidíme. Nic víc, nic míň.
6.2.2019 18:08:56   90.179.133.xxx 20
Bože, to je ale DDebil. Cituji:

rasple [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Recenze 2019-02-05 15:56:37

Už se těším na objektivní recenzi, naštěstí jich bude dost, protože OBR ji má také, AMD si tedy cení obou webů stejne, to je ale mile

----------------------------------------------------------------------------

aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-02-05 18:11:17
avatar

spíše souvisí s tím, že zahraniční AMD zastoupení ještě neví, co je zač ... AMD se zastoupením v ČR totiž po mnoha letech nedávno skončilo podobně jako před časem Intel.

jinak ano, není to žádná omezená edice, nedostupnosti se bát určitě nemusíte ale o tom jsem vám říkal ... AMD má Radeon VII grafik připraveno více než dost a konkurenceschopná rozhodně je ... ;)
7.2.2019 00:10:59   159.253.111.xxx 10
To bude svanda, ked sa teraz tie karty nahodou nebudu dat nejaky cas vobec kupit...kedze na takej alze ani chyru ani slychu den pred zahajenim predaja a v UK na OCUK celych 70 kusov... som zvedavy, ako z toho potom elegantne vykorculuje a poprie, ze niekedy napisal, ze karty nebudu nedostupne.
7.2.2019 06:01:35   90.179.133.xxx 10
To je jednoduché, pak bude vyřvávat že je o ty karty takový zájem, že se prodalo vše co přišlo do obchodů.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

36 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.