Známe systémové požadavky akčního RPG Assassin's Creed Odyssey. Zahrajete si ho také? |
autor: Martina Lipertová , publikováno 9.9.2018 |
Společnost Ubisoft vydala minimální a doporučené systémové požadavky pro akční RPG Assassin's Creed Odyssey. Pro hraní ve 4K rozlišení byste si měli připravit grafické karty Vega 64 a GTX 1080, pro hraní v rozlišení nižším než 4K byste si měli vystačit s grafikami R9 290 a GTX 970. Minimální požadované grafické karty jsou GTX 660 nebo R9 285.
Plné znění minimálních, doporučených a doporučených požadavků pro 4K rozlišení najdete níže. Všimněte si, že všechny požadavky cílí na 30 fps.
Minimální specifikace
OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (pouze 64bitová verze)
Procesor: AMD FX 6300 3,8 GHz, Ryzen 3 – 1200, Intel Core i5 2400 3,1 GHz
Grafická karta: AMD Radeon R9 285 nebo NVIDIA GeForce GTX 660 (2 GB VRAM se Shader Model 5.0)
Paměť: 8 GB RAM
Rozlišení: 720p
Cílená frame rate: 30 fps
Nastavení grafiky: Nízké (Low)
HDD: 46 GB
Doporučená specifikace
OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (pouze 64bitová verze)
Procesor: AMD FX-8350 4.0 GHz, Ryzen 5-1400, Intel Core i7-3770 3.5 GHz
Grafická karta: AMD Radeon R9 290 nebo NVIDIA GeForce GTX 970 (4 GB VRAM nebo více se Shader Model 5.0) nebo lepší
Paměť: 8 GB RAM
Rozlišení: 1080p
Cílená frame rate: 30 fps
Nastavení grafiky: Vysoká (High)
HDD: 46 GB
Doporučená konfigurace 4K
OS: Windows 10 (pouze 64bitová verze)
Procesor: AMD Ryzen 1700X 3,8 GHz, procesor Intel Core i7 7700 4,2 GHz
Grafická karta: AMD Vega 64, NVIDIA GeForce GTX 1080 (8GB VRAM se Shader Model 5.0)
Paměť: 16 GB RAM
Rozlišení: 4K
Cílená frame rate: 30 fps
Nastavení grafiky: Vysoké (High)
Assassin's Creed Odyssey vyjde 5. října pro počítače a konzole Xbox One a PlayStation 4.
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Další články v kategorii
- MSI představilo nové notebooky s výkonnými grafikami GeForce RTX 30
- Uvede Honor zítra první telefon se službami Googlu?
- Philips 288E2UAE je nový monitor se 4K rozlišením
- Stahujte zdarma Star Wars Battlefront II. Máte na to ale už jen pár hodin
- ADATA připravuje karty SD Express, nabídnou rychlosti jako externí SSD
Jestli CPU nebude stihat tak ani nejsilnejsi akcelerator nepomuze dosahnout nejakeho sweatspotu jednalo by se o typicky bottleneck
Se nám tady z toho stávají novinky,cz
Zkusím to já, hezky česky, vztaženo čistě na můj původní dotaz. Výkon CPU nemůže mít vliv na rozlišení obrazu (neplést se software modem), protože se tím vůbec nezabývá. Když opominu herní mechaniky a jiné logické procesy uvnitř enginu hry, což bude neměnná hodnota s rostoucím rozlišením, pak CPU pouze pracuje s celými vykreslenými snímky a dává grafické kartě ''palec nahoru'', aby začala vykreslovat další snímek. Tady pak půjde vložit ten Váš výraz ''hrdlo lahve''. Pokud CPU nestíhá dávat ty ''palce nahoru'', tak GPU stojí, resp. zahazuje snímky NEBO proces vykreslování zpomalí = hra fakticky běží pomaleji (dnes už se tato varianta nepoužívá). Snížením rozlišení obrazu si v takovém případě nepomůžeme.
Je to právě grafická karta, která pracuje s jednotlivými pixely a s rostoucím rozlišením obrazu (množstvím vykreslovaných pixelů) roste i náročnost celého procesu.
Ve výsledku, pro CPU je rozlišení 480p (nebo nižší) stejnou zátěží jako 4K, 8K... a tak dále. CPU dává instrukci GPU, to vykreslí snímek, CPU vidí, že je hotovo, dává zelenou a říká GPU, aby začalo kreslit další snímek. To je vše, a proto nechápu, proč by měl výkon procesoru mít vliv na rozlišení obrazu hry.
navic clanek pojednava o jistem minimu pro dosazeni jisteho snimkovani dane hry v ruznych scenarich a ne pro dosazeni konkretniho rozliseni nezavisle na FPS a aplikacni zatezi ;)
To asi ne ;)
Ostatne testu jaky ma vliv vykon CPU na FPS je plno a jde si to otestovat i v domacich podminkach (nejen zmenou frekvence) i u hodne dobre optimalizovanych her ma vykon CPU vliv ne tak vyrazny jako u horsich kousku ale ma
Ostatně je obecně známo, že porozumění psanému textu činí lidem potíže.
Sám si to můžeš vyzkoušet. Sežeň si MSI afterburner, tam nastav, ať se ti zobrazuje využití CPU, GPU a fps. Použij vsync (třeba i poloviční na 30fps) a postupně si projdi rozlišení od 640x480 až po klidně 8K a sleduj, jak využití CPU zůstává stejné, bez ohledu na rozlišení obrazu, zatím co grafická karta s vyšším rozlišením obrazu (více pixelů) postupně ztrácí dech.
Fungování a využití CPU a GPU ve hrách je nejenom snadné na pochopení, ale dokonce je to i velice logické.
Kdyz to prevedu do tveho zjednoduseneho sveta tak staci i 0.5% rozdil zateze aby nestihl dat ten tvuj palec ve spravny okamzik a zhorsilo se mirne snimkovani i snimkova latence
Kdyby to bylo tak jak si myslis tak nejsou takove vykonostni rozdily mezi jednotlivymi tridami CPU potazmo generacemi ;)
Všechny 3 procesory dávají přes 50fps (snímkovací frekvence bude klesat v Novigradu, protože prostě tam jede většina CPU na 100%, což ale není problém grafiky ve hře, ale počtu NPC a geometrie). A teď si zkus představit situaci, kdy zamkneš snímovací frekvenci na 30fps, bude ta i3 6100 stačit na 4K při 30fps? Ber v potaz, že snížením rozlišení zůstane vytížení CPU stejné. A sami si to můžou lidi vyzkoušet. NEBO můžete dál klikat palce dolů, což je populárnější varianta.
Vliv na CPU je blízký nule.
A místo toho, co by nám NVIDIA dodala opět řadový skok raw power, jako to udělala s Pascalem, dostaneme nějaké RTX pičoviny.
Vlastním GTX 1080 a moc, moc moc jsem si chtěl koupit 2080, ale nejdříve chci vidět v nezávislých testech, že tam bude brutální nárůst výkonu mimo Raytracing. Už teď ale všichni víme, že nebude
Akorat treba v tomhle pripade vidime, ze to vzal do rukou slabomyslny marketak a snazi se z oznameni vymacknout maximum. (Ze bude cela firma pro srandu kralikum, to mu nedochazi..)
Počítače nemusí, nicméně jestli takhle vypadá setup na 30 FPS tak potěš koště, to je buď strašně blbě optimalizované, nebo úděsně náročné.