Denuvo: Neexistuje produkt, který nejde cracknout |
autor: Martina Lipertová , publikováno 30.8.2018 |
Denuvo je systém ochrany digitálních médií (nejčastěji známá jako DRM), který je navržený tak, aby lidem zabránil používání placeného obsahu bez placení (tzv. pirátství).
Denuvo bylo dlouho považováno za neprolomitelné, ale pak přišla hra Resident Evil 7, kterou někdo prolomil za ani ne 7 dní.
Teprve po událostech okolo Resident Evil 7 společnost Denuvo připustila, že její protipirátská ochrana není neprolomitelná. A tyto (a další) události ředitel společnosti nyní rozvedl v rozhovoru pro deník gamesindustry.biz.
Ředitel společnosti Denuvo Elmar Fischer v rozhovoru zopakoval, že prolomit lze každá protipirátská ochrana. Cílem Denuva proto podle něj je držet tuto neprolomitelnost co nejdéle, protože v herním průmyslu každý den bez cracku znamená spoustu peněz navrch. A pokud dojde k prolomení ochrany například až za dva měsíce po vydání, už to nemá tak fatální následky, protože herní průmysl se chová o poznání jinak, než ten filmový.
Elmar Fischer ještě dodal, že je stále obtížnější určit, kolik lidí si hru koupí, když ji nenajde na torrentech. A zároveň připouští, že když se na prolomení čeká dlouho, mohou se najít lidé, kteří si ji místo dlouhého čekání raději koupí.
Celý rozhovor s Elmarem Fischerem najdete na stránkách gamesindustry.biz.
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
naprosto s tebou sohlasím že když někdo prostě tohle celé zaplatí tak na tom prostě hce vydělat a chce aby se mu to vrátilo ;)
Děkuji nechci ani zadarmo...
prostě je to vizitka a informace o tom a tom výrobci a jak k celé věci přistupuje a jak se do toho nechal vlákat/zapojit/zlanařit...
Každý dělá práci nějak a ne vždy odvede 200% výkon
důležité je se starat o komunitu okolo hry, hry co nejsou placený někým kdo na nich chce vydělat (producenti) ale komunitou nejsou tolik pirátěny.
Tedy pokud se komunita může nějakým způsobem podílet na samoném vývoji hry a to klidně přímo i nepřímo je důležitější aspekt než samotný fakt s cracnutím hry....
Bohužel modely co jsem zmínil nejsou černobílé a dají se najít společnosti/tvůrci (a to i v čechách) kteří obojemixují a těží z obou modelů.
nejde tedy jednoznačně říct, že když producent sníží cenu hry o 50% tak nebude pirátění, to bude vždycky.... možná, že se pak jen posune měřítko ale bude...
tady je prostě hrozně důležitý při vývoji hry a při její přípravě vymyslet strategii... a následně s tímto aspektem (pirátstvím) prostě počítat, nespoléhat se jen na jeden model, že to zaplatí a že to prostě vyjde....
Navíc u software nemůžeš přepočítávat hodnotu finálního produktu na reálné náklady. Je to jako jít do galerie a koupit obraz za pár stovek, protože přesně tolik stálo to plátno a barvy.
*Jinak PC hraní bude vždy pro vydavatele trnem v oku. Plno z nich proto cílí primárně na konzole, kde pirátsví dnes v podstatě neexistuje.
Jsou pirati a ti ostatni, pritom pirat si hru proste nekoupi, kdyz tu jeho necracknou, tak hraje jinou.
Pak jsou tu kupujici a cast z nich si hru nekoupi, protoze obsahuje Denuvo. Delam to taky tak, pak se vydavatel hry hrozne divi, ze nema trzby, ale ze mu to dela Denuvo ho jaksi nenapadne.
Co se tyka cen, tak ani ja nejsem zadnej paran, kterej ze to chce davat tisice korun, ale tak nemam problem si pockat na letni a zimni slevova obdobi a koupim si to pak za polovinu zavadeci ceny.
Prumerne davam okolo 20E, to se mi zda unosne. Kdyz je hra skvela a jeste zcela bezproblemova = bez ochrany, tak dam i vic jako u Zaklinace 3.
U nás je hodně nepopulární úvaha, že když na něco nemáš, tak si to nemáš kupovat. I těch 20 eur (asi 500kč) je pro někoho prostě moc za něco, co si pár kliky sežene zadarmo. Pak se buší do hrudi, jak dobře pořídil, když platící zákazník pláče nad otravnou DRM ochranou. Pak je ještě argument, kde to mám koupit a však je to jen emulace, to se může.
S každou verzí Denuvo psali tupí redaktoři mainstreamových médií o kladivu na čarodejnice, o tom, jak je s pirátstvím konec a jak zde máme ochranu, která prostě nejde prolomit.
Občas se našli i dementi z řad diskutérů, kteří i tady na pc tuningu dokázali psát pěti stránkové slohy o tom, proč je Denuvo dokonalé a proč jsme idioti, že si myslíme, že půjde prolomit. A proč prolomit prostě nikdy nepůjde.
Všichni z oboru nebo při nejmenším se selským rozumem však věděli, že to je vždycky jen otázka času.
pri Witcher 3 ke sa na to vyprdli a hra sa aj tak predávala, tak nevidím prečo vyvojári investujú do ochrany , ktorá do mesiaca určite padne a peniaze za ochranny soft možu byt porovnatelné s ujdeným ziskom nezabezpečenej hry
Dnes existují early accessy, které dovolují lidem koupit si nedodělanou hru o které nic neví.
Prostě jiná doba, samozřejmě, že to dřív bylo lepší, ale to je tak vše.
Vrátit se hry nedají (díky bohu za steam), tak co máme dělat, pokud se nám zakoupený produkt nelíbí?