evropska-ratingova-agentura-nove-zada-aby-krabicove-hry-obsahujici-in-game-nakupy-byly-oznaceny-ikonkou
Novinka Evropská ratingová agentura nově žádá, aby krabicové hry obsahující in-game nákupy byly označeny ikonkou

Evropská ratingová agentura nově žádá, aby krabicové hry obsahující in-game nákupy byly označeny ikonkou

Martina Lipertová

Martina Lipertová

1. 9. 2018 13:00

Evropská rada pro hodnocení videoher (PEGI) nově vyžaduje, aby videohry, které obsahují in-game nákupy, byly označeny přímo na obalu speciální ikonkou. Doteď se toto označení týkalo pouze digitálních verzí hry.

Reklama

Rozhodnutí evropské ratingové společnosti PEGI přichází přibližně půl roku poté, co podobné opatření přijala severoamerická ratingová společnost ESRB. Toto rozhodnutí je reakcí na poprask, který způsobily hry s lootboxy, především potom Star Wars Battlefront 2, což byl průkopník těchto in-game nákupů.

Evropská ratingová agentura nově žádá, aby krabicové hry obsahující in-game nákupy byly označeny ikonkou
i Zdroj: PCTuning.cz

„Nákupy nabízené ve hrách se staly obrovským fenoménem a je nutné spotřebitelům poskytnout stejnou úroveň informací jak pro fyzické, tak i pro digitální verze“ uvedl ředitel společnosti PEGI. „Protože krabicové verze her jsou důležitou součástí trhu, jednalo se o závažnou trhlinu, kterou bylo potřeba zacelit“ ještě dodal.

Kvůli lootboxům již bylo staženo několik her především v Belgii a Nizozemsku, protože tam byly označeny za hazard a tudíž porušovaly místní zákony. Některé hry, například Forza Horizon 4 proto od lootboxů zcela ustoupily a část jejich reklamní strategie závisí právě na tom, že nebudou lootboxy obsahovat. Doufejme, že lootboxy v dohledné době zakáže ještě více zemí a vydavatelské společnosti od nich pak od nich zcela ustoupí.

Zdroj: Polygon

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama