Facebook, Twitter a další sociální sítě jsou designovány jako „návykový kokain“
autor: Martina Lipertová , publikováno 5.7.2018

Zdroj dobře obeznámený s děním v Silicon Valley v rozhovoru pro stanici BBC uvedl, že společnosti sociálních médií se snaží, abychom se na jejich službách stali závislými. 

K tomu, abychom na svých telefonech strávili co nejdéle, slouží prvky, jako jsou například lajky nebo možnost nekonečného skrollování. 
 
Nekonečné skrollování v roce 2006 vynalezl Aza Raskin, bývalý zaměstnanec Mozilly a Jawbone. Také on se ocitl před obrazovkami televize BBC, která tyto informace shromažďovala do svého nového dokumentu. 
Facebook, Twitter a další sociální sítě jsou designovány jako „návykový kokain“
 
Aza Raskin uvedl, že v žádném případě neměl v úmyslu přimět lidi k závislosti na sociálních sítích, ale že se za důsledky své inovace cítí vinný. „Je to, jako by používali behaviorální kokain a pokropili s ním celé rozhraní. Nutí vás to se pořád vracet.“
 
Aza Raskin dále řekl, že za každou obrazovkou našeho smartphonu stojí tisíc inženýrů, kteří se z ní snaží udělat co nejnávykovější věc.
 
Leah Pearlmanová, která se podílela na vývoji tlačítka Like, BBC přiznala, že se na sociálních sítích stala také závislá. Prý tam chodila kvůli všemu – když potřebovala dostat potvrzení, když se cítila osamělá, když se nudila. 
 
Společnost Facebook snahu o designování svých stránek takovým způsobem, aby na nich vznikala závislost, samozřejmě popřela.
 
Mluvčí Facebooku v dokumentu BBC uvedl: „Obvinění, která padla v dokumentu BBC, jsou nepřesná. Facebook a Instagram byly navrženy tak, aby lidi přiblížili přátelům, rodině a věcem, o které se zajímají“.
 
„Může se jednat o spojení s blízkými, kteří jsou daleko od nás, nebo o připojení ke komunitě lidí, která sdílí náš zájem nebo podporuje pro nás důležitou věc. Uprostřed každého návrhu stojí právě tento cíl. V žádném případě nechceme, aby se do tohoto procesu dostal faktor návyku“.
Zdroj: 1, 2

 



Tagy: facebook  instagram  závislost  návyk  dokument  BBC  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
6.7.2018 12:50:19   37.48.33.xxx 61
Cim vice zavislosti tim vice casu a tim vice prodane reklamy ;)

Btw vsude jsem si vsechno povypinal cekajic ze se zmeni skladba reklamy (tzv. nebude cilena) ve vyhledavaci jsem hledal slunecni bryle a najednou se na mne ze vsech stran hrne reklama s nabidkou bryli ....takze se nic nezmenilo jen jsme si zbytecne proklikali nove podminky a nastaveni ....a nebo se jedna o neuveritelnou nahodu ))))
6.7.2018 14:18:08   95.82.164.xxx 20
Firefox ma doplnek Facebook Container, ten by mel izolovat Facebook tam kam patri do .. vlastniho kontejneru
7.7.2018 12:06:44   31.192.83.xxx 00
Znáš něco podobného i pro Operu?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

6 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.