Huawei je jediným čínským zástupcem v žebříčku Forbes
autor: Mirek Kočí , publikováno 4.6.2018

Huawei je jedinou čínskou společností, která se umístila v žebříčku světově nejhodnotnějších značek pro rok 2018. V hodnocení, které každoročně zveřejňuje ekonomický magazín Forbes, obsadil tento výrobce smartphonů 79. pozici. Hodnotu firmy pak Forbes vyčíslil na 8,4 miliardy dolarů. Ještě lepší umístění podnik zaznamenala v nejnovějším vydání žebříčku Brandz Top 100, v němž se už potřetí probojoval do první padesátky, oproti loňsku se posunul o jednu příčku na 48. místo.

V loňském hodnocení Forbesu se Huawei umístil na 88. příčce, kdy mu magazín coby značce přisoudil hodnotu 7,3 miliardy dolarů. Díky rychlému rozvoji v posledních 12 měsících tak hodnota výrobce, který v březnu letošního roku představil nové vlajkové modely z řady P20, meziročně vzrostla o 15 %.

První pětici míst žebříčku stejně jako v minulých letech obsadili globální technologičtí giganti. Vítězem se už poosmé v řadě stala americká společnost Apple, za níž následují její „krajané“ Google, Microsoft, Facebook a Amazon.

Huawei je jediným čínským zástupcem v žebříčku Forbes

Další úspěch Huawei zaznamenal na počátku týdne, když obsadil 48. místo v žebříčku BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands. který podobně jako Forbes posuzuje globální hodnotu vybraných značek. Na rozdíl od žebříčku, který sestavil Forbes, ale do globálního hodnocení WPP a Kantar Millaward Brown v mnohem větší míře vstoupily rostoucí čínské značky – vývojářská společnost Tencent skončila pátá a do první desítky pronikl také čínský gigant Alibaba, který se specializuje na internetové obchodování.



Tagy: Huawei  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

4 čtenáři navrhli autorovi prémii: 2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.