IDF - shrnutí dne prvního
autor: Luk , publikováno 24.8.2005
Na IDF se toho děje opravdu hodně, tak hodně, že jeden člověk zřejmě nemůže stihnout vidět celou výstavu, pokud se mu nepodaří se rozdvojit. Z rozsáhlé reportáže Anandtechu jsem pro vás vybral ty nejzajímavější momenty.


IDF - shrnutí dne prvního

Zde jsou například plány Intelu v mobilním segmentu. Platforma Napa bude v polovině příštího roku omlazena, na místo Yonahu nastoupí Merom. Do roku 2008 hodlá Intel prodloužit výdrž notebookových baterií až na 8 hodin. Nemalou zásluhu na tom má mít společnost Panasonic, která vyvíjí novou generaci Li-ion akumulátorů.

IDF - shrnutí dne prvního

IDF - shrnutí dne prvního

Aby Intel ukázal svoje schopnosti ve hrách, kvůli kterým se od něj již v časech AMD K7 odvrátilo mnoho hráčů, přivezl si s sebou i vlastní benchmarkovací utilitu ne nepodobnou známému prográmku FRAPS. Plnou verzi "Gaming Capabilities Assessment Tool" chce Intel vypustit jako freeware, přičemž program má při testování informovat o způsobech generování skoŕe. Bohužel, použití vlastního programu a ne nějakého osvědčeného testu se zdá být jako chytrý krok, jak se vyhnout srovnání s AMD.

Když už mluvíme o AMD, AMD je také na IDF. Narozdíl od Intelu však neplánuje nic velkého - architekturu K8 není potřeba měnit, v budoucnu se pouze uskuteční přechod na DDR2 paměti. Dále byl také oznámen dvoujádrový mobilní procesor Turion 64, používající Socket S1. O přechodu na 65nm výrobní proces nepadlo ani slovo - zřejmě se AMD poučilo z historie i současnosti - většinou totiž ten, kdo přejde na novější technologii dříve, nedopadne příliš slavně. Zkrátka, je to svinstvo, ale někdo to dělat musí. Ale AMD to nebude.

IDF - shrnutí dne prvního

IDF - shrnutí dne prvního

Mitosis se jmenuje projekt, který má zefektivnit běh jednovláknově psaného programu na dvou- (nebo více-) jádrovém procesoru. Nápad je jednoduchý - čip si prostě rozdělí jeden thread na několik, přičemž aby nedošlo k výpočtům v nesprávném pořadí, budou implementovány jakési registry, které budou jádra informovat o tom, kdy má být co vypočteno. Nárůst výkonu sice nebude 100%, ale něco na způsob efektivity SLI čekat můžeme. Tento projekt je však v raném stádiu vývoje, proto se ho v reálu dočkáme za 5-10 let.

IDF - shrnutí dne prvního

Celé letošní IDF je také o virtualizaci. Na obrázku vidíte, jak snadné je přepínání mezi několika operačními systémy... ať žije tabbed browsing!

IDF - shrnutí dne prvního

Dále zde máme Crossfire běžící na Intelovské čipové sadě i955X. Všimněte si chladiče CPU, jedná se o nový Zalman CNPS9500. Zřejmě se pod ním nachází tepelně velmi výkonný Prescott...

Shrnutí prvního dne IDF zakončím firmou Seagate a jejím 2,5" pevným diskem Momentus 5400 FDE, který umí hardwareově šifrovat svůj obsah bez jakéhokoliv snížení výkonu nebo zatížení procesoru. Šifrování je uskutečňováno pomocí kódu, který se dá nastavit napříkald přes program EMBASSY Security Center. Cena disku zatím oznámena nebyla.

Tak to je zatím vše, těšte se na další zprávy z IDF 2005.

Zdroj: AnandTech

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
24.8.2005 15:50:18   84.19.70.xxx 00
Vypadá to, že zatímco se AMD docela povedl rok 2005 (Athlon 64/X2), tak začne v roce 2006 drtivě ztrácet na Intel, bude mít zaostalé produkty, a bude zajímavá maximálně tak pro chudé lidi, co se baví overclockingem, tedy dostane se do pozice, kde byla posledních 10 let..

Je to škoda, trošku konkurence nám zjevně prospělo, ale uvedená Intel roadmapa je tak blízko, a tak fantastická, že AMD vidím těsně před hrobem :-(
24.8.2005 16:45:46   84.242.65.xxx 00
spi dal, detatko.
24.8.2005 17:15:13   194.149.102.xxx 00
podle mě AMD má dost silnou pozici než by ho Intel odsunul... to že přejde 65nm jako druhý neznamená zhola nic - když se to uspěchá, jsou s tim dycky problémy. Intel je měl s Presshotem, nVidia s GF-FX5xx0 a ATi je má teď s R520.
btw. fakt nevím co je na roadmapě intelu tak fantastickýho...
24.8.2005 19:13:20   84.19.70.xxx 011
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.8.2005 22:15:35   84.47.40.xxx 00
Hulan zas tie tvoje komentare boze uvedom sa uz konecne detatko!Co sa tu vychvalujes s niakou X2 to teraz ty mam akoze zavidiet alebo co co si vobec o sebe myslis ty mamlas.Podla mna nemas ani to co sipisal iba sa chvalis a terpes same hluposti ty tak vies prd o tom vsetkom co sa tu deje.TU sa jedna o pisany clanok ktory si precitas-ak ty to tvoje IQ vobec dovoli?!a potom komentujes clanok a nie niaky srot co mas doma!To akoze ked si kupi AMD Athlon64 FX sa mam stale chvalit a naco mam a aj druhy maju ale nechvalia sa dookola-iba ak v krcmeUz som ti pisal a nielen ja ale aj druhy sa uvedom-ale naco ty to hovorit tvoja hlava a to co je vnej to asi nepochopi zdrzim sa radsej komentara!A teraz k clanku-Intel nam tu predvadza velmi pekne veci len som zvedavy kedy a za aku cenu sa ich dockameNeviem si napr.predstavit ze 10xvykonnejsie CPU bude stat tak lacno ako 3.8Ghz P4 EM64T.CO sa mi paci viac ze sa navysi vyuzitie baterii v nootbookoch a ich celkova mobilita-predsa 8 hodin je uz dost slusny casMohli by uz konecne vysvetlit tu skratu VIIV a taktiez uviest na svetlo trhu nove Pentium 5-predsa ta 4 je tu uz niako dlho-ci sa iba mne zdaPodla mna AMD tiez pracuje na niecom velkom ale nema sa kam ponahlat predsa kym Intel zahrabe svoje chyby to mu nejaky cas potrva.Osobne sa mi javi Socket M2 ako ta spravna volba a platforma zaroven na ktorej bude mat vyznam postavat vykonnu DualCore PC zostavu uz len preto lebo par mesiacov po uvedeni tejto novej platfromy vyde Windows VISTA a ten uz vyuzije vyhod DualCore CPU naplno a taktiez priepustnost DDR2 pameti urobi svoje.Na vsetko si vsak este musime pockat a zatial s chutou vyuzivat to co mame PS-Hulan uvedom sa!
24.8.2005 19:16:17   84.19.70.xxx 00
PS: někteří náctiletí pičmulíci by fakt neměli nic psát, na PCT.cz jsou skvělé články, viz historie společností vyrábějících GPU, ale články primitivních pičmulínků (=teenagerů), kteří nemají znalosti, zkušenosti, etiku, ani cash, to sem opravdu nepatří. Jediný důvod proč sem hovádko Fiala může psát je, že je 10x levnější než skutečný autor.. ;)
24.8.2005 19:23:40   217.23.245.xxx 00
si ko**t
24.8.2005 20:27:28   194.212.229.xxx 00
a ty ses co ty burane, kterymu couha slama z bot az budes chtit dospet tak prid do velkomesta a ukaz jak se tady chytnes ;-))
24.8.2005 20:47:52   194.149.102.xxx 10
Ne, opravdu mi dualcore Yonah nepřijde fantastický. Když podle vás je, tak aspoň místo keců o teenagerech byste měl mně i ostatním vysvětlit, proč je DC Yonah tak úžasný, když máte IQ 150 tak určitě chápete že byste měl svou moudrostí a zkušenostmi obdařovat ty méně znalé.

a k těm kecům o teenagerech:
1) nepomlouvejte teenagery, nevim co si myslíte ale taky vám kdysi bylo -náct let (ovšem duševně jste do této fáze ještě nedospěl, držím palce ať jednou dostanete rozum)
2) "nemají cash" - vy si myslíte že člověk který píše na PCT musí být bůhvíjak bohatý? to je ale diskriminace a snobárna... a víte, takový lidi který si myslej že když maj prachy tak můžou všechno, ty mě s prominutím serou...
3) nevim o tom že by jiní autoři novinek dostávali desetkrát tolik co já ;-)
24.8.2005 22:07:56   81.27.192.xxx 00
Ale to je zcela jasny rekl to buh hulan jediny iteligetni clovek ktery vsechno zna a vsechno vi nejlip. ego vetsi nez vesmir muze obcas trochu zacvnet ze hulane.
24.8.2005 22:11:23   84.19.70.xxx 00
DC Yonah = během pár měsíců bezkonkurenční výkon pro notebooky (lepší než libovolná dosavadní pracovní stanice s AMD), mimořádně nízká spotřeba energie, a výdrž na baterie 8 hodin, to je FANTAZIE :-) Intel single core (Prescott) dosud nebyl špatný, kromě her dokonce lepší než AMD, ale poněkud žravý, nicméně, Yonah znamená výkon i spotřebu bez konkurence, a to všechno v zařízení o váze 2.8kg :-) A desktop dostane podobně fantastické Conroe.

A AMD na to odpoví jen tím, že její pomalu zaostávající procesory doplní o DDR2 řadič místo DDR. To je slabota, rok 2005 byl pro AMD zajímavý, ale opět upadne v zapomění..
24.8.2005 23:20:51   194.149.102.xxx 00
výrdž baterie 8 hodin? nemyslim si, evidentně nečtete ani to co píšu já, ani zpravodajství na zahr. serverech... těch 8 hodin je zatim takovej dlouhodobej plán (=utopie) do roku 2008

a přechod AMD z DDR na DDR2... no, může to bejt taky tim že DDR2 teprve teď dospěly k lepším poměrům cena/výkon než u DDR, navíc se produkce DDR utlumuje (kvůli komu asi?) takže jsou DDR2 levnější - a AMD chce nabídnout co nejlepší poměr ceny a výkonu.

Fantastické Conroe? jak můžete vědět zže bude fantastické? to jste jasnovidec? myslim že ne, jste akorát kecal a intelák. Já připouštim že můžou bejt dobrý, ale dokud to nevim z nějakejch testů někde, tak nehodlám dělat závěry... asi jeden z nás domejšlí věci poněkud líp...
25.8.2005 00:26:06   80.78.146.xxx 00
Hulan ty ses uplna legenda, nekde sem uz o tobe neco zaslechl a koukam, byla to pravda. Ses fakt dement, laskave se nevyjadruj, na tvy trapny kecy neni nikdo zvedavej. No nastesti ty nikdy pro PCT psat nebudes, to by byl konec tohoto serveru.
Lukas Fiala: ze se s tim primitivem vubec bavis, to snad nemas zapotrebi. Ver tomu ze na neho jebou vsichni a nikdo se s nim nestotoznuje
25.8.2005 00:56:07   194.149.102.xxx 00
já vim, dyž s nim je hrozná prdel...
25.8.2005 00:57:06   81.27.192.xxx 00
tak tak strasna sranda cist ty jeho vyplody
25.8.2005 02:52:08   84.19.70.xxx 00
Ale kdepak, jeden z nás je zasranej fanatik do AMD, a nechce si připustit a vidět, jak je roadmapa Intelu zajímavá, a jak je blízko :-)
25.8.2005 13:15:04   194.149.102.xxx 00
no, já rozhodně AMD fanatik nejsem... mně záleží hlavně na poměru cena/výkon, a když jsem tenkrát moh mít northwooda místo za 6500 za 4500 tak byl Intel jasnou volbou, dneska bych zase šel do AMD, třeba intel něim překvapí, kdo ví... akorát teda mně osobně, pokud zvážím co na počítači dělám, vůbec nepřijde dvoujádrový mobilní yonah s úžasným výkonem užitečný, stejně jako mi nepřijde užitečný DC procesor (zatím - až se začnou dělat hry pro DC tak jdu do toho, ale vzpomeňte si jak dlouho už je tu 64bit a že programy ještě pořádně nejsou)

ale co mám takovýmu vypatlanci jako vy řikat, vy tomu CENZURA rozumíte a myslíte si že jste největší znalec na světě...
28.8.2005 10:50:41   62.24.72.xxx 00
Musim tak trochu dat Hulanovi za pravdu, ty mapy vypadaji opravdu zajimave a nezbyva nez doufat, ze intel opravdu splni, co slibuje. (a ze AMD nebude jen koukat a take predvede neco vic nez zminovane DDR2)
Ze to nevyuzijete? Co Vam na to rict? Jiste je to pravda, ale v teto diskusi to pusobi az skoro hloupe.
Hry, nevim, XBOX360 a PS3 vypadaji oba hodne pusobive a tak mam pocit, ze to mozna uz brzy nebude o tom kolik se dela her pro DC ale pro PC.
24.8.2005 21:03:54   62.240.183.xxx 00
Sni dal. Chudaku...
25.8.2005 04:59:49   195.39.114.xxx 00
Keců ze strany AMD i Intelu bylo vždycky dost a né vždycky se vyplnily - poslední dobou hlavně ze strany Intelu.
Ikdyby teďka vylezl Intel nebo AMD s tím, že má pracák co utáhne Matrix a spotřebu, že se bude deset let napájet na baterku do hodinek, tak jim to nežeru do doby než uvidím nezávislé testy.
Hádky typu "AMD je lepší než Intel" a naopak, jsou tak maximálně pro zábavu třetích stran.
Já si zázadně kupuju procesor, který je nejlepší v testech cena/výkon a ne podle štítku výrobce.
25.8.2005 13:38:19   212.65.193.xxx 00
Heh - pařani Dooma se tady obuli do jediného diskutéra od Inteluu - řekl to tvrdě a provokativně, což pařany samozřejmě vydráždilo - nicméně AMD nemá tolik prachů, aby mohlo neustále financovat výzkum a vývoj obrovského rozsahu - prostě Venice a Sempróny se budou prodávat ještě v roce 2010 :-)- hlavně že jdou dobře přetaktovat, což dělá 90% smrtelníků :-). Ukažte mi roadmap AMD - jedno kolečko v diagramu ? Hlavně s těma Turionama si bude moct za chvíli vydláždit zahradu :-). Hlavně že AMD angažovalo ambiciózní Carlu Fionu, která vymete kdeco a pak se pakuje :-). Jinak X2 je na trhu prakticky neprodejné, těch pár boháčů to nezachrání - je jedno jak je dobré, za tu cenu je to poměrem cena/výkon shi....
28.8.2005 08:32:56   194.149.102.xxx 00
si nemyslim, nižší modely jsou na tom docela dobře když vezmeme v potaz schopnosti přetaktování
28.8.2005 14:18:37   193.86.109.xxx 00
Spíš nechápu co na těch screen shotech dělá tenhle spyware?
28.8.2005 16:57:37   194.149.102.xxx 00
to fakt nevim... nemam ani ponětí k čemu ten BonziBuddy slouží - to je spyware?
26.8.2005 11:24:15   193.86.109.xxx 00
Jo. Viz třeba:
http://xforce.iss.net/xforce/xfdb/14263
http://www3.ca.com/securityadvisor/pest/pest.aspx?id=59256
http://www.f-secure.com/sw-desc/bonzibuddy.shtml

Některý stránky s tím votravovaly, aby si to člověk nainstaloval. Už přesně nevím, ale něco ve smyslu že není hezký bejt na Internetu, že by člověk potřeboval kamaráda, kerej by mu pomoh atd. a ta vopice u toho přecházela ze smutnýho do veselýho výrazu.

Takže moc nechápu, proč to tam je :-)
28.8.2005 22:49:09   84.47.116.xxx 20
Keby sa procaky uz vobec nedali taktovat na koho byste presli na Intel alebo AMD hmm?Jeden tu pisal ze 90 percent smrtelniku si taktuje PC ale nak sa uvedomi a prehodnoti to co povedal praveze taktovanim procesorov sa zaobera mmalo ludi-jednak preto ze to nevedia,boja sa ze nieco poseru,nemaju kvalitny motherboard-nevravte mi ze v cechach ma kazdy motherboard s nForce 4 cipsetem,vykon jeho procesora im staci a proste vidia v tom rizikotsraty zaruky a nestability systemy,kde taktovaniu grafik sa zabyva este mene lidi pretoze predsa GPU je ovela citlivejsia vec ako CPU ak neprehodnotite takt jadra a pameti mozete natrvalo poskodit graficky cip a take pohadky ze odomknem 4 pixel pipelines a tak sa podari ledac 1 percnentu co to skouseji sa RivaTunerem.Prosim vas uz konecne autorov a pouzivatelov nehodnote produkt podla tho ako ho ide nataknut.Nemam rad testy a to sa na PCT casto deje porovnavaju pretaktovane s nepretaktovanim!kde sme tak bud porovnavam spravodlivo alebo vypecene!Vela ludi a to nielen tu hodnoti kvalitny motherboard mal som pripad napr.jeden ASUS zly len preto ze na nom neslo dobre nataktit CPU a GPU.Pritom sa jednalo o velmi kvalitny motherboard s ktorym sel system opravdu stabilny s procesorom akym ste si kupili.Ano viem nie kazdy ma moznost kupit si 4000+ a FX modely od AMD prip.Pentium 4 a Pentium D&EE ale osobne je podla mna takt ako prist do konflitku s nestabilitou a ako robit si reklamu.Nieje uz len z logickeho hladiska hodnotit danu komponentu podla toho ako sa na nej da taktit.Kazdy tu vyzdvihuje Geforce 6600GT pritom ta karta okrem toho ze sa na nej da taktit neurobi vo novych hrach co pridu a zachvilu su uz tu-pr.F.E.A.R. ani prd! a to myslim doslovne!TIe vase takty proste aj tak nepomozu GPU len co zvysia frekvenciu a rychlost ale tie instruckie a pixel pipelines-presn,ih pocet nijako nezvysiste-presne ako u CPU nenavysite instrucknu sadu-ked raz nemate X86-64 instrukcie alebo SSE3 tak ich tam proste nebudete mat a hotovo.Takt celkovo nema vyznam do vysok sa nedosatnete-na tekuty N2 malokto ma a to co danej komponente ktoru taktujete navysite je rychlost ale nie instrukcna sada ktoru obsahuje.Zachvilu vam tie vase Geforce 6600GT budu este z dalsich pohladov na prd.napisem to sem strucne a jasne-Aj ked obsahuje posporu Pixel&Shader efektov v3-v praxi alias narpcne hry ktore ich budu plne vyuzivat nebude mat dostatocny vykon teda si zahrate lec to na 800x600 s najnizsymi detailami a o AA a AF ani nehovorim,dalej chyba obrazu ak mam vidiet kockaveny a rozmachlany obraz na karte za 4500a viac tak pekna NVIDII chvala!Kazdy sa tu obuva do ATI ale nechpaem preco to vam zbohatlikom nestacia vase X850XT PE?! alebo chcete uz podporu Pixel&Shader efektu v3 kore zatial vyuziva malo hier?!To akoze teraz ked ma NVIDIA.predrazeny a od Geforce 6800Ultry produkt ktory vykonom sa velmi od nej nevzadule mat vyhrate-je to cela dobre prevedena fraska.Ked ATI raz vie preco to nevypusti skor a nenarobit si s tym starosti tak asi vie preco to robi.Niesom zastanca ani jednej firmy co sa tyce platformy ale uznavat motherboard a CPU koli overlocku a kliat na ATI stale divoke hrozy neznaci dobru orientovanost v tom co sa tu deje a ked este priratam testy kde sa porovnava nepretaktovane s nepretaktovanim tak musim uznat ze pekna chvala fraske!Vecsina z vas sa do toho rozumie ako vajce vajcu.jaj je to dobre to kupim a kupi,vy len kupite to co vam druhy nadrbu do hlavy a potom to tak vyzera ale co to vie a hlavne poobzerat sa po dakom korektnom teste to ani nahodou.Pravda je to vasa vec do coho investujete vase peniaze ale ja rozhodne nie do toho co iny nazyvaju najlepsie pretaktovatelne lebo uz len autor by mal sam vediet-ZE PRETAKTOVANIE ZAVISI OD KUSU PRAVE KTORY DOSTANEM DO RUK A NIE OD PROGAMU.PRAVE OD TOHO KUSU CO SA VYROBI A PRIDE DO MOJICH RUK TAK NAM TU NEPREDVAZDZAJTE TIE VASE TESTY KDE PRETAKTUVAVATE A POROVANVATE S NEPRETAKTOVANIM HANBA VAM!Este jeden kompiment ty HULAN.Debilku jakysej osobne ta poznam a dam tu co sa jednqa najblizsieho casoveho obdobia po hube keby druhy vedeli ako mas svyncik v tej tvojej izbe a kde mas pc tak by tomu bolo z kazdeho zle a PC poznas horsie ako ktorykolvek obycjany pouzivatel tatka a maminka ti to koupi a ty s tvojimi tucnymi nahama sa hojdas a cumis jak vul!
26.8.2005 16:47:16   194.149.102.xxx 00
Musím s vámi hrubě nesouhlasit - pravda, 90% lidí je opravdu nadsazený, tolik lidí určitě netaktuje, ale že se na grafárnách podaří odemknout pipky v 1% případů je ještě horší odhad - u Radeonů 9800SE a 9500 kerý šly modnout na 9800PRO a 9700 vám většina lidí řekne že úspěšnost je tak 75-80%. U GeForce 6800LE někdo řikal 35% ale to se týká plného odemčení takže pokud odemknete třeba na 12/4 nebo 16/5 tak to není úplně 100% ale výkon navíc určitě získáte. A že se v testech často hodnotí jak co jde přetaktovat - protože kdyby to tam nebylo, tak se naopak někdo ozve že chce vědět jak to či ono jde přetaktovat, hodně lidem na tom záleží a chtěj to vědět.

a vůbec, běžte prudit na nějakej SK server, kde vám budou rozumět, já jsem mladší generace která nepamatuje českoslovensou televizi...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

44 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 21.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.