Opatření proti HC hráčům v Číně
Tamní vládě se znelíbilo stále oblíbenější hraní MMO her, které mají mít neblahý účinek na vývoj mládeže. Pokud Vám není alespoň 18 let, v Číně si prostě World of Warcraft a jiné podobné tituly nezahrajete. To ovšem není jediné omezení.
Hraní s ostatními hráči "škodlivé" není, ale potencionální nebezpečí tkví v tzv. PK(player killer). Když si ve hře zvyšujete svůj skill na úkor ostatních, méně vytrénovaných charakterů, není zrovna fér. Člověk, který ještě není psychicky dospělý a tráví hraním multiplayerových her většinu svého času, může pro své okolí představovat určité riziko. Čínská vláda si to v praxi představuje tak, že každý kdo chce MMO hrát, musí vyplnit své unikátní identifikační číslo.
Druhým důležitým krokem je omezení počtu hodin, které smí každý Číňan prosedět u své oblíbené gamesy týdně. Je to vlastně taková obdoba FUP(ale víc zamrzí:). Jednotlivé servery proto musí nainstalovat zařízení, které jim to pěkně spočítá.
Takováto protiopatření jsou jistě velkým zásahem do svobody jednání, nicméně musím souhlasit alespoň s úmyslem. Díky moderní grafice a povaze většiny her se může stát, že nějaký jedinec přestane vnímat hranici mezi realitou a tou virtuální realitou.