Obří GPU Volta V100 je hotová a na trhu
autor: Z. Obermaier , publikováno 25.7.2017

Největší GPU všech dob není jen na papíře, první majitelé je mají v rukách

Obří GPU Volta V100 je hotová a na trhu 

Největší GPU všech dob, s plochou 815mm čtveřečních jde o monstr-čip. Který má jistě ale také monstr výkon. Zatím co AMD horko těžko bojuje s "malou" Vegou a jejím výkonem kolem GeForce GTX 1080, Nvidia je o deset mílových kroků dále. Čip V100 má několik unikátních vlastností. První je ohromná velikost, navíc na zcela novém 12nm výrobním procesu. Uvést "tácek na pivo" na nové 12nm výrobě je velká odvážnost, ale zřejmě vyšla.

Navíc tento čip Nvidia oznámila teprve před nedávnem, a skeptici tedy čekali, že fyzické podoby se dočkáme nejdříve na přelomu roku. K velkému překvapení všech ho ale Nvidia dokázala vyrobit v polovině léta a to ne v laboratoři, ale v podobě aby karty předala prvním majitelům. To je neuvěřitelné. Dalším trumfem jsou specifikace, na které se nejprve podívejme tabulkou:

Obří GPU Volta V100 je hotová a na trhu

Na tohle si počkám v podobě Titan Xv, a ať to stojí klidně "padesát". 5120 CUDA jader, 320 texturovacích jednotek a 16GB HBM2. Herní karta sice bude osekaná a s GDDR5X, ale i tak to bude drtič. Osobně to tipuji 40-50 procent nad Titan Xp. A tohle všechno s TDP 250W, když to srovnáme se spotřebou a výkonem Vegy, tak počin AMD vypadá opravdu neslavně.

Obří GPU Volta V100 je hotová a na trhu

Takhle vypadá hotová TESLA s čipem V100 na oficiálním renderu

Obří GPU Volta V100 je hotová a na trhu

A v reálu na akci v Honolulu ...

Nvidia před nedávnem uspořádala malou soutěž, a cena nebyla vůbec špatná - být mezi prvními majiteli TESLA karty na architektuře Volta. Výherci ještě nejsou známí, to se stane až později. Tento víkend byly ale první karty předány na speciální akci na Havaji. Prvních patnáct šťastných majitelů už výkon Volty zná ... karty předal přímo "šef" Nvidia a všechny byly signované.

Obří GPU Volta V100 je hotová a na trhu

Takhle brzské vyrobení tak ohromného čipu dává tušit, že řada čipů Volta je hotová. Tedy včetně herních GPU. Pokud je Nvidia schopná vyrobit 815mm čip, tak asi nebude problém zajistit i ta menší jádra. Teď už dávají smysl nesmělé zprávy, že herní Volta vyjde ještě před vánoci, po této zprávě to bude možná i dříve. Nvidia má GPU jistě hotové a vydá je až bude chtít během několika týdnů.

Zdroj Nvidia



Tagy: Nvidia  Volta  HBM2  V100  5120 CUDA  tensor core  Titan Xv  Tesla  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
25.7.2017 18:14:00   78.45.62.xxx 2910
25.7.2017 18:20:19   86.61.149.xxx 6215
Obr cáká
25.7.2017 19:02:06   80.87.219.xxx 1417
Možno jednu dostal aj ON .
25.7.2017 23:30:05   206.190.155.xxx 1631
TDP a Max Power Comsumption jsou úplně jiné pojmy ty tajtrdlíku. A o dalších chybách se ani nezmiňuji. Jste typický nevystudovaný žurnalista dnešní doby, hnus velebnosti, radši pište do novinek třeba v oddílu "Pro ženy", tam si můžete svoje on-an-ie psát s Maixnerovou, nejste to vy, ten styl by tomu odpovídal.
26.7.2017 10:57:44   178.255.168.xxx 1012
Vy jste dobre mimo Tak mi reknete jaky tam je rozdil mezi TDP a Max Power Consumtion ? Vztekat se a osocovat umi kde kdo, ale nikdy nikdo z vas z trolu nikdy nenapise jak tomu teda skutecne je Ale delat machry a osocovat redaktora, kterej mozna neni uplne objektivni, ale je bych rekl v HM oblasti dost nabitej, to umi jen opravdovej trouba ... Jako klidne si rikejte co chete, ale pouzjte aspon neagresivni a zdvorily styl a ne takovoudle snusku hanby a nesmyslu ...
26.7.2017 11:04:04   178.255.168.xxx 40
Samozrejme HW oblasti ... nevim jak se mi tam to M dostalo .
26.7.2017 16:00:51   200.116.135.xxx 81
Silně zjednodušeně:
MPC: Maximální elektrický výkon, který bere GPU ze zdroje
TDP: Maximální tepelný výkon, který GPU produkuje

MPC může být vyšší než TDP, protože spotřeba elektřiny v GPU dost zásadně kolísá.
26.7.2017 20:25:58   178.255.168.xxx 34
Děkuji za vysvětlení i když nebylo nutné ;). Mě jde spíš o slušnost diskuze - styl pána nademnou mi přišel dost nepříjemný. Ano redaktor v souvislosti s článkem mnoho věcí zaměnil či opomenul nebo nevhodně napsal/nazval, ale nikomu z diskutujících to nedává právo hned nadávat a používat vulgarismy - dyť jsme tu snad všichni dospělí a rozumně uvažující, tak bysme se tak mohli chovat.
26.7.2017 22:16:54   89.176.44.xxx 31
Bylo to nutné, abyste pochopil jak je situace vážná :-)
25.7.2017 19:02:10   86.49.126.xxx 2848
počkám v podobě Titan Xv, a ať to stojí klidně "padesát"

-----

Jako pochopil bych to s HBM2, ale jestli daji do karty za "padesat" obycejne levne GDDR5X tak sorry, ale jsou to smejdi a nic od nich uz nechci!
25.7.2017 19:58:56   109.81.215.xxx 308
heh, jestli to stačí na konkurenční produkt tak proč ne
25.7.2017 21:46:08   81.30.247.xxx 1417
RedmarX je na pokraji zhroucení, pohybuje s na tenkém ostří, chvilku AMd, chvilku nVidia a má z toho zavařený mozek.
26.7.2017 17:43:34   86.49.126.xxx 33
Neblazni, jedine NVidia, ale musel jsem si do OBRa poradne rypnout. Ty je ho kecy uz jsou fakt moc. Sorry, ale jako karta za 50K proste musi jet na HBM2, bez toho je to fakt vojebavka jak prase.
26.7.2017 08:40:30   109.231.145.xxx 1010
Tak upaluj prodat tu 1070tku a kup si tu rx480 na které můžeš hrát hry pod revolučním vulkanem
25.7.2017 19:12:54   89.103.37.xxx 4717
Ten kdo čekal 10let na Vegu, tak by určitě měl počkat na voltu, není to už tak dlouho a tohle čekání se rozhodně vyplatí, čekání na Vegu se rozhodně nevyplatilo.
25.7.2017 19:57:53   213.192.25.xxx 916
Já tu čekám na GT 1040 a oni zatim dělaj tensory Tak snad se dočkám aspoň GT 1240/GT 2040/1140, či jak se Volty budou značit...

Ale jinak celkem bomba čip, skoro se ani nechce věřit, že si má brát "jen" 300W

A kdyby Vega zametla s GTX1080 a dýchala na záda Titanu xp, mohly by herní GV104(?)
přijít nejen letos, ale letos a ne tak draze...Jenže to se buhožel asi nestane, tak je NV vydá pozděj a ještě draze
25.7.2017 21:48:59   81.30.247.xxx 1212
na co 1040? Na jakýkoliv výkon menší než 1050Ti ti stačí obyčejná integrovka HD530, proto tak dolů s výkonem už fakt nVidia jít nemůže.
25.7.2017 20:05:04   88.212.40.xxx 821
Velky skok pre Nvidiu ale maly pre ludstvo.Mam VR Vive.Ktora seria kariet dokaze fotorealisticku kvalitu 90Hz,4K pre kazde oko.Vidi niekto svetlo na konci tunelu?
25.7.2017 20:42:27   185.23.113.xxx 58
https://media.giphy.com/media/fajScJGbWNHri/giphy.gif
25.7.2017 21:06:01   78.136.149.xxx 193
Vidím dobře? Karty s 250 a 300 watty chladí pasivně?
26.7.2017 07:43:38   37.48.43.xxx 161
Ano, stejně tak u AMD, spoléhá se na fičák, který je v rackových serverech.
25.7.2017 21:58:13   81.30.247.xxx 2228
R10 Vega: Padá hvězda, něco si přej!

Prej: Crho si vůl, Vega tady bude o Vánocích 2016! Nekupuj si nVidii kup si Polarise a s ní pak počkáš na Vegu a Polarise pak prodáš.

Je srpen 2017, třičtvrtě roku po Vánocích 2016 a nyní bych si opět koupil nVidii, protože spotřeba nereferenčních Veg uvedených nejdřív v listopadu od saphiru bude 400W+ Teda jestli vůbec někdo do nereferencí půjde. A kdybych si tenkrát koupil Polarise, komu bych je prodal ? Když někdy mezi srpnem a Vánocma 2017 skončí těžební horečka a na druhotný trh se vrhnou statisíce použitých karet? Za kolik se budou prodávat použité Polarisy? Za tisícovku? Za pětikilo? Fail za failem a nechápu že se ta firma drží.

http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/07/AMD-GPU-Architecture-Roadmap-Vega-10.jpg
25.7.2017 22:40:58   81.200.57.xxx 5622
mě by zajímalo, jestli je Obr placený za ty "útoky" na AMD, které by se daly jednoduše vypustit a mít tak příjemný nestranný článek. Nebo jestli je to jeho osobní fetiš, který podle mého názoru do novin nepatří a snižuje to jeho kvalitu. Osobně bohužel věřím že je to druhé, protože emoce a zjitřené reakce mu přidávají na sledovanosti. Otázkou je, jestli pak podobné články nejsou na úrovni AC24 a podobných webů..
25.7.2017 22:41:31   81.200.57.xxx 512
oprava, že je to to první tam mělo být
26.7.2017 06:02:40   213.226.209.xxx 1718
ono je to cele vtipne a uz jsem ho prokoukl Obr je normalni NV onanista

ale co me zarazilo ze TDP a spotrebu dava do jedne roviny ....

"Na tohle si počkám v podobě Titan Xv, a ať to stojí klidně "padesát"

titan urcite nebude tak velky ani vykonny a kdyby byl tak nebude stat pouhych padesat ale mnohonasobne vic
26.7.2017 06:53:04   78.102.116.xxx 69
tdp a spotřebu neřeš, není co, s ostatním souhlasím
26.7.2017 08:04:06   213.195.199.xxx 156
Ze zacatku to byl asi osobni fetis, ale ted je to jen proto, ze to ma ctenost a tunu komentaru. Takze ve vysledku je za to placen, ale pouze redakci, ktera je za vysenou ctenost rada.
26.7.2017 08:44:57   109.231.145.xxx 711
Jestli tu otázka, zda není placeny, visí ve vzduchu tak se s klidem dá říct ze stachuj je placeny amd v každém případě.
Psát každé 2-3dny to stejné v jiné formě dokáže fakt jen on.
Takže tak.ob je takový protipól obra ale v pekelnejsi formě
26.7.2017 10:58:55   89.102.183.xxx 161
Obr je placeny za clanky ne za ty utoky na AMD.
Cele je to jen Obrova image a vlastne i marketing. Kdo to za ty roky jeste nepochopil je hlupak.
Kdyby psal "normalni" clanky bez tech vypadu na AMD tak to ma vyrazne nizsi ctenost s minimem komentaru pod clankem.

Uplne stejne to dela DD akorat z druhe strany.
26.7.2017 15:11:16   77.234.228.xxx 00
26.7.2017 12:59:52   213.211.33.xxx 412
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.7.2017 10:49:33   89.24.125.xxx 41
Bože Jaroušku, ty jsi buď debil a nebo máš krátkou paměť... vyber si.
"nVidia spolupracuje se svými "zákazníky" jak je hráčům blízko" - ty už si nepamatuješ aféru 970 ??? Nebo jejich reakce na zmršené ovladače? A že jich za poslední 2 roky bylo hodně.
Jediný co nVidia chce, jsou prachy a ještě víc prachů od zákazníků, nic jinýho za tím nehledej. A ty jim na to vždycky skočíš. Slušným slovem je to tvoje "omezenost" a vlastně taky nenávist ke druhému táboru, který si z tebe oprávněně dělá srandu.
25.7.2017 22:50:52   92.52.23.xxx 2319
Ja mám pocit ze cele pctuning.cz je len o modrej a zelenej a pri akejkolvek zmienke o cervenej sa na nu len kida.... tento web navstevujem menej a menej nie koli tomu ze som nejaky fanusik znacky ale ze je cely web zamerany na dvoch vyrobcov a tym to konci...
25.7.2017 22:53:01   92.52.23.xxx 225
klobuk dole pred tým co Nvidia teraz ukazala tie parametre ak su pravdive su parádne
26.7.2017 00:32:30   37.188.194.xxx 374
Ale stále se tu můžete vyjádřit a nikdo vám nedá BAN za to že máte jiný názor než autor, jako třeba u Stacha DD, který má tu svoji moc nad aurou a hned když jdete proti jeho názoru, tak vás srazí a začne mluvit o objektivite atd. Kdyby tu moc neměl tak sám měl nulu, lidi by mu tu objektivitu ukázali
26.7.2017 06:53:50   78.102.116.xxx 184
3x ano
26.7.2017 07:53:44   185.59.186.xxx 234
"Vaše příspěvky jsou ukázkový FLAME a trolling .... poslední varování následovat bude BAN."
26.7.2017 08:34:13   185.59.186.xxx 157
DDho objektivita resp. dvojtvárnosť, absolútna neschopnosť sabareflexie, ver. 493:

2017-07-18: "napsal jsi, že jsem hloupý, což je urážka, a ani to nemáš nijak objektivně dokázáno ... navíc co ti dává právo se nademě takhle povyšovat a urážet mě?"

Hlúpák = urážka, OK pochopiteľné, DD sa hnevá, kto by aj nie...

...ale čo nám len deň (bože pred dňom) vopred vyprodukoval AMDDDDDe ? No...

2017-07-17 "další hulvát a ubožák"

Takže DDDDDD môže ľudí hodnotiť a častkovať výrazmi hulvát či dokonca úbožiak ale ľudia jeho už nie
26.7.2017 10:06:16   10.6.17.xxx 46
si ma potesil, denna davka DD od teba, to mi chybalo
26.7.2017 11:01:41   185.59.186.xxx 74
to som rád, hneť mám krajší deň

PS: ale vidíš, nie som to ja kto s ním začal
26.7.2017 05:15:53   46.13.7.xxx 266
Pět takové ody na "GPU", které nejspíš ani nemá grafické výstupy, je opravdu vtipné ;)
Tahle karta je přece výpočetní a za astronomickou cenu. A tohle je taky segment, na který se nVidia zaměřuje a kde jsou peníze.
Ani jediná zmínka o optimalizacích pro AI, Tensor Core.. On totiž papírová TFlop výkon není zas tak astronimický, síla tohoto čipu je jinde.

Herní Volta GPU budou vypadat úplně jinak a bude podstatně menší a také levnější.
26.7.2017 06:05:01   78.102.116.xxx 2010
na "trhu" je možná tak tvoje ego, ne Volta ... většinou si tě zastávám, ale ten "voayeristický" styl psaní je opravdu za čarou ...přiznej barvu, kolikrát jsi se při psaní těch vět udělal?
26.7.2017 13:03:52   213.211.33.xxx 06
Voltu už nVidida dávno dodává do serverovových instalací!!!
26.7.2017 14:21:27   78.102.116.xxx 30
ale no
27.7.2017 10:53:00   89.24.125.xxx 10
ale fáákt, psal to tu Obr
26.7.2017 08:37:41   81.201.63.xxx 1413
Při velikosti čipu zase působí, že NV potřebuje na 14tflops velikost čipu přes 800mm2, přestože VEGA má jen 13 něco ale velikost skoro poloviční ) a k tomu ještě menší výrobní proces. Dá se říct, že víc z toho už nevymáčkne, těžko tu bude ještě větší..
26.7.2017 11:14:28   85.248.30.xxx 74
Pekná demagógia. Teraz si ešte pozri čo všetko má Volta navyše (ako Tensor Cores) a prídeš na to, že porovnávaš zle. Tých 800mm2 totiž nie je iba pre výkon v SP.
27.7.2017 10:54:42   89.24.125.xxx 23
Jo, my jsme zapoměli, že Vega nic kromě výpočetních jednotek nemá.
Taky pěkná demagogie, nazdar
27.7.2017 14:47:46   85.248.30.xxx 12
Pozor na to. To som netvrdil. Myslím, že je jasné, že som naznačil, že nemôžeš porovnávať výkon v SP a podľa toho povedať, že NV na neho potrebovala 800 mm2 a Vega iba 500mm2. To je čístá demagógia. Tie čipy sú určené každa s nejakými cieľmi a podľa toho sú postavené. Vega napríklad vôbec nemá Tesla Cores, ktorých je u GV100 až 640 a to ti môže hneď pekne nafúknuť veľkosť čipu. Plus ktovie koľko toho na čipe kvôli AI je, aby tie Tnsor Cores mohli pracovať podľa predpokladov. Tak sa nehraj na nazdar, ale skús sa nad tým aspoň na chvílu zamyslieť.
27.7.2017 14:48:25   85.248.30.xxx 00
Namiesto Tesla som myslel Tensor Cores. :-)
26.7.2017 09:09:15   88.100.13.xxx 149
Jeho články jsou takové, jako by je psalo dítě.

Porovnejte:
Obr: Hehe nvidie má grafiky a AMD neee, hehe.
Dítě: Já mám zmrzlinu a on neee, hehe

Miluji tyhle clickbait články( nebo PR?)
26.7.2017 09:26:48   89.203.167.xxx 98
No nevim tahle karta ma 7 Tflops v double precision, 15 v single. 300TDP a vega me mit 12,5 v double a 25 v single, pokud jsem se neprekouk a tez nekde kolem 300W, tak me to zas jako takova superbomba neprijde.
26.7.2017 10:06:32   95.105.241.xxx 11
To som si všimol len ja? skoro všade na nete píšu, že single 13.1, double 26.2 ale to je kktina 26.2 ma byť half(FP16)
a v double sa mi vidí, že má 1/16 FP32
26.7.2017 13:07:06   213.211.33.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.7.2017 10:22:54   78.108.103.xxx 156
snad to nebyly všchno makety
26.7.2017 11:12:57   89.203.167.xxx 20
V double precision je to vzdycky pulka nebo i min. Takto velke cipy uz asi dost narazi na technologicke moznosti vyroby a spatnou vyteznost, takze je dost otazkou cena a dostupnost.
26.7.2017 13:07:55   213.211.33.xxx 612
lepší maketa od nVidie, než nic od AMD
27.7.2017 10:57:43   89.24.125.xxx 44
Situace s Vega se mi nelíbí, ale toto může napsat jen Crha - "nestranný" a objektivní šašek pod velením Obra
26.7.2017 12:04:15   77.234.228.xxx 94
Zatím co AMD horko těžko bojuje s "malou" Vegou a jejím výkonem kolem GeForce GTX 1080, Nvidia je o deset mílových kroků dále. Čip V100 má několik unikátních vlastností. První je ohromná velikost, navíc na zcela novém 12nm výrobním procesu. Uvést "tácek na pivo" na nové 12nm výrobě je velká odvážnost, ale zřejmě vyšla.

když to srovnáme se spotřebou a výkonem Vegy, tak počin AMD vypadá opravdu neslavně.

26.7.2017 20:32:06   77.242.93.xxx 22
Sám seš tácek...
Podle Tvojí logiky by to byl nejmenší pivní tácek na světě, menší než 30x30mm...
3.10.2017 21:38:21   213.235.142.xxx 10
můžeme být rádi že NVIDIA nejde stejnou cestou jako donedávna Intel
kdyby tomu tak bylo tak ted budeme mít stále jen gtx1080 který je lehce nad Vegou.
Nvidia naštěstí pro nás jede tou správnou cestou a žene výkon do maximálních hranic a nepřibrzďuje vývoj
ale zajimá mě jedna věc, jestli si vzpomenete na slidy z GDC2017 jak ukazovali množství tranzistorů v čipech a ten graf jak ukazoval s postupem času narůst počtu tranzistorů a jak začal narážet na Moorův zákon ale počet tranzistorů neklesal, to bude asi tím že se plocha čipů začala zvětšovat že ? jak jinak vysvětlit nacpání více tranzistoru do stejně velkého výrobního procesu
a tím se dostávám k tomu co chci říct až (jestli) narazíme na na tu hranici tak pro zvýšení výkonu čipu se budou už jen přidávat další a další tranzistory, WTF ? tak to za 10 let bude PCB velikosti dnešních GPU pokryté jen samotným jádrem a ted koukám na tabulku kde je plocha čipu pro Pascal a Voltu a Volta má dvojnásobně větší čip na 12nm architektuře

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

127 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 2.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.