Intel oficiálně oznámil procesory X-series Core i5, i7 a Core i9 až s 18 jádry
autor: Ondřej Štěpánek , publikováno 30.5.2017

Pro tvůrce obsahu, hráče, nadšence a náročné uživatele obecně bude určena nová řada procesorů série X, která by měla nasytit poptávku po procesorech s nejvyšším výkonem. Nová série by měla zahrnovat celou skálu modelů v rozmezí od 4 do 18 jader.

Možná nejzásadnějším milníkem této série by měl být příchod nové značky procesorů, které ponesou označení Core i9 a měly by přinést nejvyšší výkon pro pokročilé hraní her, VR, ale také vytváření obsahu. Úplným vrcholem série by měl být  Intel Core i9 Extreme Edition nabízející 18 jader a 36 vláken na spotřebitelsky dostupném desktopu. Všechny modely mají také přijít s podporou technologie Turbo Boost Max 3.

Intel oficiálně oznámil procesory X-series Core i5, i7 a Core i9 až s 18 jádry

Chybět by neměla také dlouho očekávaná podpora Intel Optane. Celkově by měly do nabídky Intelu přijít procesory Core i5, Core i7 a Core i9 s 18, 16, 14, 1ě, 10, 8, 6 a 4 jádry. Všechny by měly být podporovány novým čipsetem Intel X299 a pracovat v patici LGA 2066. Nejvyšší procesory nové řady X mají nabídnout až 44 PCIe 3.0 linek napojených přímo k procesoru a podporu 4kanálového zapojení pamětí DDR4-2666 s XMP profily. 

Intel oficiálně oznámil procesory X-series Core i5, i7 a Core i9 až s 18 jádry

Lišit se bude samozřejmě i TDP jednotlivých modelů, které ale nejspíše nepřesáhne  140 wattů, nebo alespoň u prvních známých modelů. Cena nejvýkonnějšího modelu, který zatím známe, desetijádrového Core i9-7900X by měla dosahovat na 999 dolarů, což je zhruba necelých 29 000 Kč s daní. Celkový přehled známých modelů si můžete prohlédnout níže v tabulce.

Intel oficiálně oznámil procesory X-series Core i5, i7 a Core i9 až s 18 jádry

Zdroj: 1, 2



Tagy: Intel  X-series  Core i5  Core i7  Core i9  X299  LGA 2066  procesor  CPU  patice  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
30.5.2017 15:47:57   91.219.237.xxx 1023
7800X mě zaujal. Intel vedle AMD rozhodně má šanci, protože má na své straně výrobce desek - podíl bude AMD dobývat dlouho.
30.5.2017 16:12:04   185.100.86.xxx 819
Jsem fakt zvědavý s čím se vytasí AMD, protože 7800X je přímo na solar (čtyřkanál, pravděpodobně 128GB max, 28linek).
30.5.2017 16:49:36   83.208.175.xxx 51
No jestli to není chyba, protože Intel v jednom slajdu uváděl, že čtyřkanál bude jen od 7820X nahoru: https://www.cnews.cz/wp-content/uploads/2017/05/Intel-Skylake-X-Kabylake-X-18jader-slajd-VideoCardz.jpg
30.5.2017 17:31:51   78.102.116.xxx 41
není, jen Kaby Lake mají podporu dvoukanálu
30.5.2017 17:56:10   83.208.175.xxx 82
No tak to mají chybu v tom slajdu. Za to já ale nemůžu, jak jsem u Intelu koupil, tak to prodávám.
30.5.2017 18:51:19   188.167.250.xxx 910
Preboha keď Intel bude chcieť bude tam 20/40 jadier . To ze nebola konkurencia bola na vine AMD lebo nič nemalo konkurenčne A nie ze Intel driemal. Jednoducho je Intel zdravá firma ktorá sa preberie
30.5.2017 20:33:02   89.177.185.xxx 64
To opravdu není tak jednoduché, Intel u tolika jaderných CPu bojuje s frekvencemi
30.5.2017 20:57:33   81.30.247.xxx 923
dobrej vtip lháři. KabyLake v pohodě 5,2GHz... a ryzen ? Sotva 3,6 u prémiových 4GHz, tak bych raději nerozváděl diskuzi o tom kdo má problémy se zvýšením frekvence.
30.5.2017 21:33:22   89.177.185.xxx 129
Mluvíme u 20 jaderných CPU, ne srač..oidních 4 jádrech. Threadripper bude mít vyšší frekvence než Skyleake X na všech jádrech.
31.5.2017 05:10:30   78.102.116.xxx 78
jo AMD bude mít kde co ... slibem nezarmoutíš
31.5.2017 06:43:52   89.177.185.xxx 76
Jasně, a intel uvede CPU tak, že neznáme kromě počtu jader naprosto nic. Takže také jen sliby.
31.5.2017 09:14:03   212.27.208.xxx 36
A ze amd nema vyssi frekvence na svych vlastnich srackoidnich ctyrjadrech? Je to preci tak easy, a hlavne, amd je preci PAJENY, a to je da best technolodzy!111
31.5.2017 05:09:22   78.102.116.xxx 30
jenže ten slajd je špatně opsaný ... koukni na zdroje, u intelu je všechno v pořádku, pro 7800X 4 kanál ...prodáváš špatně
30.5.2017 16:27:10   217.31.45.xxx 152
nic co by sme tu nemali od 2014 5820k

tusim ze 2012 tu bol 6core za 600$
30.5.2017 16:58:53   199.249.223.xxx 410
To je na jednu stranu pravda, jenže tohle je protiútok, nejpřímější konkurent vlajkových lodí Ryzen (podrthuju na zajímavé, oběma směry rozvité platformě) - začíná to vypadat na fakt zajímavé utkání. Jak celou věc doplní Threadripper?! A budou zvířata zpytovat svých rozhodnutí z přelomu roku?!
30.5.2017 20:05:15   89.177.185.xxx 124
Oproti Ryzenu je to stále drahé, takže to ocení jen ti, kteří potřebují více PCIe linek a RAM. Jenže stále bude alternativa v Threadripperu.
30.5.2017 20:21:46   198.245.60.xxx 49
Ano, dražší - ale máš ohromný výběr, rejstřík, škálu možností. A to šestijádro míří přesně na komoru.
30.5.2017 20:31:46   89.177.185.xxx 74
Nesmysl.
30.5.2017 20:42:31   5.196.66.xxx 35
Míří přesně mezi platformy AMD. Myslím, že to (byla) je pozice bestselleru. Jsem fakt zvědavý co na to AMD.
30.5.2017 20:55:38   89.177.185.xxx 23
Jdem také zvědav, aby 8 threadripper nebyl levnější.
30.5.2017 21:06:36   109.163.234.xxx 22
Kdyby vyšel šestnáctivláknový Threadripper nedejbože s plným io, tak HEDT Intel bezpečně pohřbí i vzdory chudší nabídce desek - to by byla paráda.
30.5.2017 21:01:20   81.30.247.xxx 38
no šestijádro je i pro mě s 4c4t natolik malý skok, že mě vůbec nezajímá.
30.5.2017 20:06:37   89.177.185.xxx 50
X399 desky jsou již také představeny.
30.5.2017 21:02:06   81.30.247.xxx 23
by mě zajímalo k čemu je tam ta devátá banka na RAM
30.5.2017 21:15:31   217.31.45.xxx 11
to je na obojstranne nvmw ssd
30.5.2017 21:50:37   89.177.185.xxx 22
Nauč se číst a budeš to vědět
30.5.2017 16:14:06   194.50.240.xxx 303
Tomuhle řikám normálně napsaná novinka, ne ty Obroviny...

Vypadá to zajímavě Díky za novinku. Uvidíme jaké budou ty TOP modely a hlavně za kolik. Když 10 jádro bude stát 30k, to to 18 jádro bude stát tak 60k Uvidíme uvidíme
30.5.2017 19:45:41   188.167.250.xxx 118
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
30.5.2017 21:02:53   81.30.247.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
30.5.2017 16:16:19   31.30.5.xxx 314
Kvůli 7740X a 7640X vůbec nemá smysl investovat do LGA2066, plný počet 44 PCI linek má až model za 1000 USD a žádný z modelů nepodporuje víc ECC RAM. Tohle Intel předvádí už od dob LGA2011-3 a už se nenecháme nachytat
30.5.2017 17:35:06   78.102.116.xxx 165
ty dva Kaby jsou totální odpad, k ničemu ...
30.5.2017 20:02:21   62.210.129.xxx 26
Myslím, že bez toho, aby AMD dodali o stupeň nižší škálu se jim to rozbít nepodaří. Právě v tom, jak nízko začíná, je 2066 atraktivní.
30.5.2017 20:09:57   89.177.185.xxx 62
Vždyť je to defakto podvod. Zakouš si koupí drahou desku, a zjistí, že mu nefunguje půlka slotů RAM a PCIe slotů. Jakého šílence to napadlo? Přitom 4 jádro s více linkami a a RAM by mělo smysl např. na Adobe, které má raději frekvence, než jádra.
30.5.2017 21:01:50   109.163.234.xxx 16
Na druhou stranu ta platforma se s tebou časem může vyvíjet z nadšenecké až po naprosto seriózní - pokud paseš po vícevláknu, tak třeba i více, než pět let.
31.5.2017 08:27:29   86.49.104.xxx 41
Jo to už také známe, řečičky o budoucí kompatibilitě LGA2011 a přišlo LGA2011-3, tudíž na nové CPU jsi musel opět koupit novou MB
30.5.2017 16:24:43   217.31.45.xxx 353
ZIADNA PAJKA ALE PASTA POD IHS pre vsetky crepy
30.5.2017 17:35:45   78.102.116.xxx 111
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
30.5.2017 21:19:42   217.31.45.xxx 40
vsetky zevraj nemaju pajku
30.5.2017 23:03:51   89.203.167.xxx 132
Tak nove intely nebudou mit pajene cip s ihs ? A jako bonus 2x TDP to se moc nepovedlo.
31.5.2017 05:21:32   78.102.116.xxx 04
ževraj
31.5.2017 11:27:40   212.27.208.xxx 01
hurr durr pajeni RULEZZZ bleeeargh

vskutocnosti nikoliv
http://overclocking.guide/the-truth-about-cpu-soldering/
31.5.2017 05:30:57   78.102.116.xxx 614
po poslední předvádečce AMD se už i v pro AMD diskuzích píše o tzv. "EPYC fail"
31.5.2017 06:46:17   89.177.185.xxx 20
Je fakt, že se na Computexu moc nepředvedli, defakto zajímavé info jen okolo noteboooků a spolupráce s výrobci. Ale marketing nikdy AMD moc nešel.
31.5.2017 12:46:49   78.102.116.xxx 00
ano, pro výrobce notebooků je Ryzen skvělá zpráva ...
31.5.2017 13:39:54   90.176.40.xxx 10
Rozhodně bych neřekl, že jim marketing nešel. Marketing zvládají docela dobře na to, s jakými produkty a za jakých podmínek musí pracovat.
Nenechte si namlouvat, že má AMD dokonalé produkty, které neumí prodávat, zatímco všichni ostatní mají špatné produkty a dokonalý marketing. Podívejte se jen na ten hype, co kolem produktů AMD v posledních letech je. Problém je to vystřízlivění, které pak po uvedení produktů často přijde.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

22 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.