ceske-deti-u-minecraftu-travi-vice-nez-11-hodin-tydne
Novinka České děti u Minecraftu tráví více než 11 hodin týdně

České děti u Minecraftu tráví více než 11 hodin týdně

Mirek Kočí

Mirek Kočí

7. 2. 2017 12:30 3

Téměř čtvrtina dětských hráčů tráví u Minecraftu více než 11 hodin týdně, necelých čtrnáct procent dokonce více než 16 hodin týdně. Více než 44 procent hráčů se pak oddává kostičkovanému světu každý den. Vyplývá to z výzkumu Centra prevence rizikové virtuální komunikace Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.

Reklama

Minecraft patří k velmi oblíbeným počítačovým hrám českých dětí. Nejen jim, ale i dospělým nabízí otevřené prostředí s velkým množstvím herních možností a propracovaným ekosystémem. Hra umožňuje dětem realizovat jejich představy a sny, nabízí jim místo a čas pro aktivní relaxaci, svým způsobem je i vzdělává.

V českém prostředí se výzkum s názvem Fenomén Minecraft uskutečnil ve spolupráci Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci s technologickými firmami Google a Vodafone. Zapojilo se do něj více než 2 300 aktivních, především dětských hráčů všech krajů ČR.

Výzkum přinesl zjištění, že více než polovinu hráčů (51,69 %) přivedli ke hraní kamarádi, kteří Minecraft také hrají. Právě s těmi děti hrají nejčastěji. Přibližně každý pátý hráč Minecraftu (23,12 %) si pořizuje záznamy svého hraní, s ostatními hráči je však sdílí pouze 14,03 %.

Necelých 16 % hráčů si pak o sobě myslí, že jsou na hraní Minecraftu závislí. Podle Kamila Kopeckého z Centra prevence rizikové virtuální komunikace Univerzity Palackého v Olomouci se však nejedná o skutečnou destruktivní závislost, ale spíše o závislostní chování.

Stejně jako v ostatních online prostředích, i v Minecraftu se stává poměrně velké množství hráčů obětí různých druhů méně vážných či vážnějších forem kybernetické agrese. Nejčastěji hráči zažívají tzv. griefování, což znamená, že jim někdo zničil to, co v prostředí Minecraftu vytvořili. Poměrně často se také setkávají s běžnými projevy verbální agrese, ke které patří nadávání a urážení. Tu zažilo 31,93 % hráčů. Vyhrožování potvrdilo 16,46 % dětských hráčů, vydírání 11,25 %.

„Pozitivní informací však je, že se více než 41 % hráčů nesetkalo v prostředí Minecraftu s žádnou rizikovou formou komunikace a žádným rizikovým jevem. Minecraft je tedy prostředí, které je v zásadě velmi bezpečné. Výzkum ukázal, že situace, při kterých by se dítě setkalo s vážnými formami kybernetické agrese, jsou spíše výjimečné a nejsou pro tuto hru typické,“ zdůraznil Kopecký.

Zdroj: UPOL.CZ

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama