Specifikace velkého Pascalu G(P)100 jsou brutální
autor: Z. Obermaier , publikováno 5.4.2016

A je to venku, první jde na řadu Velký Pascal - 3584 jader + 16 GB pamětí HBM2

Specifikace velkého Pascalu G(P)100 jsou brutální

Schéma jádra G(P)100 (velký Pascal) neboli nástupce GM200

Specifikace velkého Pascalu G(P)100 jsou brutální

Nvidia dokonce odtajnila i kompletní architekturu, tedy víme o velkém Pascalu téměř vše, kromě herního výkonu. Velikost čipu je 600mm a počet tranzistorů 15,3 miliard, dvakrát tolik jako měl velký Maxwell GM200. Podle specifikací to ale vypadá, že čip půjde na trh v osekané verzi, nikoliv celý odemčený. Nvidia si to možná nechá do budoucnosti jako rezervu, a nebo výroba nejde dle plánu, na tak velký čip na novém 16nm procesu.

Pro P100 (herní ekvivalent GP100) nese 3840 CUDA jader v plné verzi, na trh půjde s 3584 CUDA jádry (pro herní čipy možná ještě méně). CUDA jádra jsou mnohem větší než ta u Maxwellu, zřejmě protože umí FP64 výpočty. Proto je nárůst proti GM200 relativně malý. Počet texturovacích jednotek je 224 (Maxwell měl 192), paměti jsou HBM2 s kapacitou 8G a 16GB dle karty. Sběrnice samozřejmě 4096-bitů. Zajímavé jsou celkem brutální frekvence, základ je 1328 MHz (Maxwell měl 948 MHz) s turbem na extrémních 1480 MHz! To jsou frekvence, kde dnešní karty končí ... představte si ještě přetaktování. TDP je 300W, u herních karet očekávám klasické 250W.

Specifikace velkého Pascalu G(P)100 jsou brutální

Dle jednoduché matematiky můžeme odhadnout výkon. Karta má o 15 procent více SP jader, o 15 procent více texturovacích jednotek. O 33 procent vyšší takty. Rychlejší paměti s velkou kapacitou + 120 ROPs. Architektura také možná doznala nějaké optimalizace. Výkon nad GTX Titan X (Maxwell GM200) lze tedy očekávat někde kolem 20-30 procent (možná i mnohem více) zcela určitě. Ale to teprve uvidíme ... na výkon Radeon Duo Pro (duální Fiji) to ale bude stačit zcela určitě :)

Zdroj: Nvidia



Tagy: Nvidia  Pascal  Big Pascal  GP100  P100  Tesla  GeForce  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.4.2016 19:05:11   94.229.87.xxx 664
No na to že to ma 2x vic tranzistoru tak těch CUDA jader moc nepřibylo...
5.4.2016 19:28:02   91.20.124.xxx 366
To sice nie, ale zas ma 1792 DP Cores, o to sa navsetvnici objektivnych stranok, fanaticki to vypoctari doslova potrhaju. ;-)
6.4.2016 03:39:15   90.179.133.xxx 151
V kontextu techto informaci davaji posledni vyroky ddvojnasobny "smysl":

"... Tedy alespoň v SP režimu, který je však využíván mnohem častěji než náročnější DP režim. Mimochodem jak současné TOP AMD FIJI, tak NVIDIA MAXWELL mají výkon v DP režimu dost ořezaný a tak na tomto poli stále vládnou starší řešení založená na R9 290 a GTX 780 sériích – AMD a NVIDIA se na výpočty zaměří až u nových generací 14/16nm grafik. Každopádně většinu firem a výpočetních oblastí zajímá hlavně výkon v SP."
6.4.2016 07:24:01   92.52.18.xxx 172
Zrazu. A nebolo to tak pol roka dozadu, až rok a pol, že grafika hry počíta v DP?
6.4.2016 07:35:09   89.31.162.xxx 191
Jj, v dobách Fermi absolutně nepotřebná věc, to prohlašoval dokonce že Nvidia končí s herníma grafikama, ať poslední zhasne. Pak přišly u Nvidie ořezané generace grafik a najednou byla DP to nejdůležitější a to dost dlouhou dobu. Nyní je zase vše kolem DP jinak.
6.4.2016 13:50:38   89.31.14.xxx 717
Tak tyhle srandy byly na obou stranách tábora :-D Tehdy prozměnu Nvidia fandové hlásali jak je výpočetní výkon nejdůležitější a taky, že spotřeba a vyzařované teplo se neřeší, že kdo má na tyto grafiky má i na tu elekřinu a na kvalitní vodní chlazení a pod :-) Pěkně se dycky role otáčejí přesně podle toho jak se to komu hodí :-) Ostatně dnes by mohla Nvidi AMD vrátit onu reklamu: https://youtu.be/2QkyfGJgcwQ Takže jak se říká to chce klid
6.4.2016 13:51:47   89.31.14.xxx 413
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.4.2016 20:01:23   90.179.133.xxx 82
Tak samozřejmě jsou takoví lidé na obou stranách. Ale nikdo z těch lidí (krom Obra) není novinář, nemá veřejný blog a nehlásá jak je objektivní a jak má ve všem pravdu.
5.4.2016 19:09:09   188.246.111.xxx 6063
Nechápu za co jako dostává obr mínusy ? Co je špatného na tom postnout dva screeny z jedné prezentace ? Jste tu už fakt s tou hate-war úplně pošahaní a neobjektivně tu hodnotíte (včetně obra, ale taky těch fanatiků, co tu vše kladného o NVIDII mínusujou)
5.4.2016 19:57:23   188.175.16.xxx 458
Možná proto, že tvrdil, že z důvěryhodných, jemu blízkých, zdrojů "ví", že budou ještě letos - což je pravděpodobné možná tak z 20% víc ne...
5.4.2016 22:15:42   78.45.86.xxx 483
njn, co si kdo zaseje to si taky sklidi. Lidi maji taky jenom jedny nervy a kdyz ze sebe nekdo dela sulina tak pak neni divu, ze neni oblibeny.
5.4.2016 19:12:26   94.125.216.xxx 5034
a DX12 to porad neumí že?
5.4.2016 19:54:22   213.235.142.xxx 2049
proč by to neumělo ? už Mexwell to umí
http://www.geforce.co.uk/hardware/technology/dx12/supported-gpus
5.4.2016 20:16:38   89.24.166.xxx 4639
neumi AS stezejni funkci..
6.4.2016 00:31:21   89.203.220.xxx 4410
Což je ovšem pro DX12 dost podstatná věc, kterou Obr nějak "zapomněl" zmínit.
6.4.2016 06:32:09   90.176.40.xxx 1623
K čemu je ta stěžejní funkce zapotřebí?
6.4.2016 07:20:33   89.203.220.xxx 1615
No jo vlastně, k čemu je nějaký DX12 zapotřebí?
6.4.2016 07:34:38   90.176.40.xxx 1826
No tak jinak. Co dělají asynchronní shadery a k čemu jsou dobré?
6.4.2016 07:53:09   10.6.17.xxx 219
https://community.amd.com/community/gaming/blog/2015/05/12/major-new-features-of-directx-12
dovzdelat sa!
6.4.2016 07:57:26   46.149.118.xxx 195
http://diit.cz/clanek/nvidia-maxwell-directx12-asynchronni-shadery
6.4.2016 08:07:17   90.176.40.xxx 3315
Já to znám. Já chci po vás, abyste mi stručně vlastními slovy popsali, k čemu jsou podle vás dobré asynchronní shadery, když je to pro vás killer feature nových grafických karet.
7.4.2016 16:52:35   194.228.20.xxx 10
Ve výsledku k tomu, že grafiku nebude (tolik) brzdit procesor. Což je ale konkrétně u téhle karty úplně mimo, protože tohle není grafika na hry.
6.4.2016 08:07:20   84.242.67.xxx 4710
Pan Vágner chce jasnou odpověď ne odkazy, tak mu jí dáme ne ?

AS umožňují efektivnější využití výpočetního jádra, umožňují do kratších cyklů vkládat kratší operace, které by normálně přišli na řadu až déle a využít tak výkon který by normálně v kroku ležel ladem, čili to zvedá výkon na takt jádra, dle testů u konkurenčních čipů to zvedá výkon mezi 20 až 40 % čili to zvedne výkon karty o kategorii a to mi přijde jako kurva důležité.
6.4.2016 08:10:41   84.242.67.xxx 136
Nutno podotknout že jsem nikde nenašel testy jak to s takovou referenční R290 při delší zátěži hne s teplotama, přece jen žhavé jádro je více vytížené, teoreticky by se mělo více zahřívat, mít větší spotřebu a v takovém případě by zcela jistě zareagovala regulace TDP a kartu by to teoreticky zase poslalo do doby kamenné, ale i kdyby má teorie byla realitu jako že spíš ne, tak z toho stejně můžou těžit čipy u kterých se s tím počítá a nebo čipy s menším TDP...
6.4.2016 08:16:04   90.176.40.xxx 3114
Jinak řečeno to v důsledku "pouze" zvyšuje výkon. Dá se tedy říct, že se to za problém dá považovat až v případě, že karta bez podpory AS bude ve hrách výrazně pomalejší než karta s jejich podporou?
6.4.2016 08:26:51   89.203.220.xxx 1318
synchronní shadery je jedna ze základních funkcí DX12, která nejen že zvyšuje výkon až o desítky procent, ale má také vliv na zvýšení obrazové kvality bez dopadu na výkon. Je možné například post-processing efekty spustit jako výpočetní úlohu, přiřadit jí nižší prioritu a nechat řízení grafického čipu, aby k její realizaci používalo „bublin“ v grafickém kódu. Výsledkem je, že hra běží při stejných FPS, ale ve vyšší obrazové kvalitě.
6.4.2016 08:37:14   90.176.40.xxx 2114
Což je pouze převrácená interpretace. Mohou nabídnout vyšší výkon, anebo lze díky vyššímu výkonu zvýšit kvalitu scény při zachování stejného výkonu (což platí i v případě, že budu mít výkonnější hardware bez podpory AS).
6.4.2016 08:42:00   84.242.67.xxx 2512
Ale to mi přijde jako zásadní věc. Pokud bych měl brát výkon dle DX12 tak dnes nvidia prodává karty za 15 tisíc se stejným výkonem jako konkurence za 9 tisíc. Pokud teda tvrdíte že nvidia bude vydávat karty které bez AS dosáhnout za stejnou cenu jako konkurence tak je to samozřejmě v pořádu, ale sám dobře víte že je to při současném vyrovnaném boji naprosto nereálné a reálnější bude že výrobce bude pomocí obchodní strategie tuto technologii zabijet dokud jí nebude podporvat také a to vidím jako velký problém, protože rozdíl ve výkonu co přináší AS je rozdíl mezi hratelností a nehratelností na 4K monitoru a zrovna nvidia je firma se silnou veřejnou tváři a dokáže tuto technologii zabít dřív než jejich ing. zanesou potřebné funkce do čipu.
6.4.2016 09:02:28   85.248.30.xxx 206
Pomôžem si citovaním príspevku používateľa ptipi z nejmenovany web:

"Je mi jasné odkud vítr vane. Ale v Ashes of Singularity je zisk z async shaderů taky jen okolo 10% (u AMD; u NV záporný). Zbytek (ten obrovský nárůst u FURY) spadá na neschopnost AMD pod DX11 udělat vícevláknové zpracování, které DX12 řeší (a nvidia má v rámci možností vyřešené pod DX11). Na anandtechu (nejen) izolovali přínos async shaderů:
http://anandtech.com/show/10067/ashes-of-the-singularity-revisited-beta/6

Když se ale podíváš na stránku s DX11 vs DX12:
http://anandtech.com/show/10067/ashes-of-the-singularity-revisited-beta/5
uvidíš, že v DX11 mají obě karty AMD velice blízko sobě, neškálují se s rozlišením a limit je evidentně někde jinde (na straně cpu).
Nejspíš se jedná o tento problém:
http://www.legitreviews.com/looking-at-directx-12-performance-3dmark-api-overhead-feature-test_160936"

Podľa mňa pripisujete AS takú dôležitoš akú nemá. Nepopieram, že ide o výhodu AMD (aj 10% navy3e je plus), ale nie je to to najdôležitejšie na DX12.
6.4.2016 09:22:36   84.242.67.xxx 1412
Jistě že ne, DX12 se zkláda z mnoha zásadích technologií, které umožní mnohem lepší efekty ve hrách, nicméně AS dle mého názoru patří k těm zásadním které tam jsou, např. i lepší využití procesorů, ani limitem sice nejsou, ale když ted tam ta možnost výkonostní je, tak se nechá využít, třeba pro pořádný fyzikální engine, po hypu s physxem tahle část herního průmyslu úplně utichla, přitom by to byl podle mě větší pokrok než lepší textury. Problém všech čtenářů i pisatelů je v tom že se dívají na to co nám ty technologie spojené s DX12 a pod přináší ted, jistě že nic, protože to co je ted je dělané s minulými hranicemi, to co nám přináší DX12 uvidíme až za dva roky, pokud toho dokáže vůbec někdo využít, proto i na konkurenčním webu kritizuji rudého pisatele za to že potápí kvůli DX12 současnou řadu geforce, protože je to samozřejěm blbost, R290 stejně jako GTX980 už do dění na DX12 nezasáhnou, i kdyby teoreticky mohli mít solidní výkon pro DX12 hry tak v té době už většina těch čipů zdechne na studené spoje, každý kdo žije v IT víc než pár posledních let to dobře ví.
6.4.2016 11:30:38   85.248.30.xxx 122
V podstate sa s tým čo si napísal stotožňujem. Čo sa týka PhsyXu, hype síce ustál, ale vývoj tohto API nie. Je prerobený, je súčasťou 2 veľkých herných engine-ov a stojí na ňom Flex:

https://www.youtube.com/watch?v=ffgRC3kvA_k

Ten sa reálne v beta verzii použil v dvoch hrách a nedávno vyšla verzia 1.0.

Viď

https://blogs.nvidia.com/blog/2015/09/01/killing-floor-2-nvidia-flex/

No a celkom zaujímavý upgrade zaznamenala rigid body fyzika:

http://physxinfo.com/news/12649/gdc-2016-physx-gpu-rigid-body-and-nvidia-flow/

Je možné ju akcelerovať na CPU aj GPU a prepínanie medzi tým čo práve akceleruje sa dá per scéna prepnutím jedného flagu. Čo je jednoduché a efektívne. Už len to využiť reálne v nejakej hre. :-)
6.4.2016 11:41:48   172.25.47.xxx 16
Místo beta look test na vydanou hru - http://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/ashes_of_the_singularity_pc_performance_review/11
6.4.2016 09:24:52   90.176.40.xxx 2210
Má to jednu drobnou mušku – vycházíte z výsledků jedné hry, na které je navíc AMD výrazně zainteresované. Jsou hry, ve kterých mají grafiky za patnáct výkon karet za devět, kterým se o asynchronních shaderech ani nezdálo.
6.4.2016 09:29:29   84.242.67.xxx 910
Jiná demonstrace není, jak jsem tu už psal, reálný přínos se ukáže až na další generaci karet za dva roky, ale teorie i zatím demonstrace prostě mluví jasně je to prostě optimalizace ať už to hraje či nehraje do karet jedné z firem, optimalizace je třeba, protože HW vývoj se prakticky nyní zastaví 14/10nm je na dlouhou dobu deadline a žádný další zásadní vývoj v hrubém výkonu už neodehraje, takže co se neudělá na SW úrovni se už neudělá nikdy.
6.4.2016 09:33:43   90.176.40.xxx 187
Problém je, že snad až na vývojáře nikdo neví, do jaké míry mají na tom rozdílu zásluhu jen a pouze ty asynchronní shadery a do jaké míry se to bude projevovat v jiných titulech, nicméně se to používá jako jasná demonstrace toho, že jen podpora asynchronních shaderů bude znamenat nárůst výkonu ve hrách o desítky procent a tohle je ta první vlaštovka. Ona i ta hra samotná je už svým pojetím dost atypická.
6.4.2016 09:45:26   89.173.192.xxx 102
Tak sú benchmarky pri ASYNC zapnutom a vypnutom pri Ashes:

http://www.anandtech.com/show/10067/ashes-of-the-singularity-revi sited-beta/6

Zisky sú od 0-20% v závislosti na detailoch a čipe. To je zatiaľ najlepší scenár. Priemerný zisk by som dal na 10% s privretými očami. Počul som ale, že kódovanie na ASYNC je celkom ťažké a neočakávam, že sa to bude lenivým developerom vo veľkom chcieť. Pár AMD sponzorovaných hier bude mať nejakú implementáciu, ale určite to nebude zásadný faktor pri DX12. Tým je najmä masívne zníženie nárokov na CPU a lepšie využitie CPU vláken oproti DX11.
6.4.2016 11:33:22   85.248.30.xxx 143
Hitman je AMD sponzorovaná hra, ktorá s AS dosiahla o 5-10% lepší výkon na AMD grafikách. Čo vypovedá presne o tom čo píšeš.
6.4.2016 11:43:42   84.242.67.xxx 1616
AMD nikdy nezvýhodňovalo svůj HW na úkor konkurence, nemyslím si že s tím teď začne. Pokud to jede o cca 10 % lépe na AMDčku je to určitě díky AS. Mám dojem že si DX12 pleteš s nvidia gameworks, ale to je něco úplně jiného. DX12 je standart gameworks ne, třeba si nastudovat o čem mluvíš než to budeš prezentovat veřejně.
6.4.2016 12:02:25   85.248.30.xxx 131
5-10% nie je rozdiel vo výkone medzi AMD a NV ale rozdiel vo výkone na AMD medzi využitím a nevyužitím AS. To znamená, že použitím AS získali navrch iba 5-10% výkonu na HW, ktorý AS podporuje na HW úrovni.
Samozrejme viem dobre aký je rozdiel medzi DX12 a Gameworks. Toto sa toho ale netýka.
6.4.2016 14:33:10   85.71.209.xxx 413
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.4.2016 20:03:48   90.179.133.xxx 44
A teď tu o Karkulce
6.4.2016 09:39:38   172.20.5.xxx 159
Podle toho co se tu o AS a nVidii obecně píše bych měl svojí GTX980Ti hned vyhodit a koupit si....??? Od AMD Fury a vdát se v aktuálních hrách pár FPS? Osobně mně přijde jako perfektní herní grafika se kterou se mi nic neseká i když neumí AS, jak jsem se tu dočetl.
6.4.2016 10:13:41   84.242.67.xxx 87
Překrucuješ to, už jsem psal že současných grafik se to netýká a kdybych si měl dnes vybrat mezi R390X a GTX 980 rozhodně jdu do geforce, jsou prostě aktuálně lepší, celou dobu se tu bavíme o budoucí generaci, kterou to už chtě nechtě ovlivní.
6.4.2016 08:28:43   10.6.17.xxx 513
https://www.youtube.com/watch?v=mUlHRyz_GmY
no, prave ste si odpovedali, kde je problem
FuryX je na tom lepsie o 24fps nez GTX980Ti v Ashes of singularity
(digitalfoundry)
6.4.2016 11:30:02   194.213.41.xxx 58
ale tak o to NV nejde, zvyšovat výkon "zadarmo" přidáním featury do návrhu chipu... radši se vydá nová karta, s nadále ořezaným jádrem o funkce, sice také s vyšším výkonem (hnaným OC), kterou si nechají řádně zaplatit že ...marže až na prvním místě
6.4.2016 11:33:53   194.213.41.xxx 16
kurec sorry, to mělo být do jinýho vlákna u jiného článku
6.4.2016 08:15:42   85.248.30.xxx 136
A teraz realita:

http://wccftech.com/async-compute-boosted-hitmans-performance-510-amd-cards-devs-super-hard-tune/

A to aj podľa samotného AMD obsahuje Hitman doteraz najlepšiu implementáciu využitia asynchrónnych shaderov:

http://wccftech.com/hitman-feature-implementation-dx12-async-compute-amd/

Ale je mi jasné to, že keďže je to niečo v čom je aktuálne AMD lepšie, tak to musí byť to najpodstatnejšie (tým nehovorím, že by som od NV neočakával v tomto smere zlepšenie).
6.4.2016 08:29:28   10.6.17.xxx 49
preco stale ta jednoducha fps strielacka? pozri sa na nieco obtiaznejsie ...
6.4.2016 08:33:37   85.248.30.xxx 114
Ale oni tam nepíšu iba o Hitmanovi. Citujem:

"Even in Ashes of the Singularity, which has been the center of the whole DirectX 12 & Async Compute talk for quite a few months, developers have confirmed that Async Compute is a modest performance increase compared to others in their game."

"Saying that Multi-Engine (aka Async Compute) is the root of performance increases on Ashes between DX11 to DX12 on AMD is definitely not true. Most of the performance gains in AMDs case are due to CPU driver head reductions. Async is a modest perf increase relative to that. Weirdly, though there is a marketing deal on Ashes with AMD, they never did ask us to use async compute. Since it was part of D3D12, we just decided to give it a whirl."

Nie je tak trochu hype okolo AS súčasťou "neexistujúceho" AMD marketingu? Je zaujímavé, že u NVIDIi vidíte marketing všade, ale u AMD beriete všetko ako fakt.
6.4.2016 08:41:25   10.6.17.xxx 716
to potom znamena, ze ked AS davaju len 10-15+% a ked konecne AMD poladi dobre drivery(znizi CPU overhead), su R9 300+Fury karty silnejsie ako konkurencne Maxwelly
same pozitiva
6.4.2016 08:53:44   85.248.30.xxx 106
Problém je, že stále pripisuješ celý nárast výkonu u AMD práve AS, čo podľa mnou uvedeného článku neplatí. AS sa na tom majú podieľať výkonom 5-10% (nie 10-15%, pomýlil som sa). U AoS to môže byť o niečo viac (líšiť sa to bude zrejme per hra), ale nie je to taký ťahúň výkonu ako sa prezentovalo na jeseň.

"su R9 300+Fury karty silnejsie ako konkurencne Maxwelly
same pozitiva"

Je to možné. Super u odchádzajúcej generácie kariet. :-)
6.4.2016 09:14:04   10.6.17.xxx 611
Je to možné. Super u odchádzajúcej generácie kariet. :-)
nj, ale prave 300. radu a maxwelly predpokladam gro ludi menit nebude za pascal/polaris
neviem ci to nieje taky tahun, AMD ma + do tych 10%, ale maxwelly -5 -7% v DX12
tj ak by hypoteticky prisla TERAZ pureDX12 hra s AS, tak by to vyzeralo pre
nvidie strasne(-15-17% oproti konkurencii)
6.4.2016 09:09:14   84.175.240.xxx 169
Vsetko "obtiaznejsie" (Witcher, TR a tak) beha lepsie na Nvidiach. ;-) Tam si to zas zdovodnujete Gameworks. ;-) Jak keby to hraca malo zaujimat. ;-)
6.4.2016 09:24:24   10.6.17.xxx 717
nj, ludia s keplerom saleli, ked vysiel Witcher, taki nadseni boli z gameworks
btw, mam nejaky ten pocit, ze tu argumentujes len s prvotnymi grafmi, ked vyjde neodladena hra a je spustana na neodladenych driveroch, casom to uz nieje take zelene, ako tvrdis najdi si napr testy na W3 po par patchoch
a TR na zaciatku nebehal poriadne ani na gtx980Ti nafullhd
6.4.2016 09:44:42   85.248.30.xxx 116
"btw, mam nejaky ten pocit, ze tu argumentujes len s prvotnymi grafmi, ked vyjde neodladena hra a je spustana na neodladenych driveroch, casom to uz nieje take zelene, ako tvrdis"

To platí pre obe firmy. Nájdi si ako sa po úprave ovládačov zdvihol výkon u Witchera 3 aj na Kepler grafikách (čo časom prišlo až po prvotných testoch). Ja som to na GTX 780 cítil dosť.
6.4.2016 09:58:55   10.6.17.xxx 417
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.4.2016 10:03:46   10.6.17.xxx 216
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.4.2016 09:13:44   84.175.240.xxx 258
Pripomina mi to taku komunisticku argumentaciu - Ked to beha lepsie na Amdede je to ich pokrocilou architekturou. Ked na Nvidii (kludne i kvoli povedzme teselacii v Crysis ;-D), je to, lebo so to zaplatila. ;-) Tak ak to niekomu pomoze ku stastiu... Vacsinu tychto ludi uz davno nezaujima, ktora karta je lepsia a uz ani nahodou na ktorej sa _lepsie hraju hry_ (co by mal byt zaklad, mimochodom ;-)). Im ide len o dokazanie si, ze ten krap co maju doma im dava akusi nadradenost a kludne moze ist i o low-endovy cip tri generacie dozadu. :-D Alebo skratka mavanie vlajkou, taka to nerdska obdoba hulakania na fotbalovom stadione.
6.4.2016 09:25:37   85.248.30.xxx 1610
Výstižne napísané.
5.4.2016 19:47:11   90.183.157.xxx 4618
Jako dobry,ale vykon 20-30 procent nad titan x z takovyma parametrama je celkem propadak..A jeste nez to vyjde tak podzim az budou HMB2..A to uz pomalu nastoupi hiend AMD..
5.4.2016 20:47:45   188.175.16.xxx 1016
Navíc, co se týče paměti, docela zklamání, očekával jsem plnou palbu (32GB), vzhledem k tomu, že byla propírána především HPC varianta Pascalu.

Já bych si teda raději chvíli počkal na 32GB, vrchol nabídky HBM2...
5.4.2016 19:50:00   188.175.16.xxx 305
... ale letos se těchto karet nedočkáme.
5.4.2016 19:54:46   81.19.2.xxx 3015
"Velikost čipu je 600mm" - Tak to je fakt hóóódně velký čip, jak velká bude potom celá grafika!!! Do kolika skříní se to asi vleze?
5.4.2016 20:06:38   195.113.181.xxx 2510
600mm2 mají i současné FIJI na AMD FURY sérii a GM200 na GTX 980Ti .... a má ho i jen 14cm dlouhý Radeon R9 NANO ... takže bych se nebál ;)
5.4.2016 20:47:59   93.99.5.xxx 621
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.4.2016 21:16:18   92.52.39.xxx 2416
"Velikost čipu je 600mm a počet..."

Vidis tam niekde plochu? Vidis tam niekde to na druhu?
Ja nie...
6.4.2016 08:19:40   95.140.248.xxx 156
Máš pocit, že to jádro bude mít 60 centimetrů na délku??
Samozřejmě, že těch 600 mm musí být plocha, tedy kvadrát, tedy na druhou. To, že v článku není mocnina je chyba autora.
6.4.2016 09:18:50   88.100.48.xxx 1611
V matematice jsi to moc nedaval vid ? To ze to tam nevidis jeste neznamena, ze to tam nema byt. A to bude i ten zasadni problem, prectes nejakou hovadinu a hned je to fakt. A jeste smutnejsi je kolik dementu ti to odsouhlasi ! Samozrejme tam musi byt 610mm2, je to plocha.
6.4.2016 13:20:31   84.175.240.xxx 161
A napadlo ta niekedy, ze to napisal ako vtip, prave kvoli tej vypadnutej mocnine, ked by sa to teda dalo chapat ako dlzka jednej strany? ;-) Hadas sa tu o kreteninach a vysvetlujes evidentne, Mr. Cpt. Obvious. A ani bold to nezlepsi, skus este caps-lock.
6.4.2016 19:59:02   92.52.39.xxx 22
Dvaka. Ono to nie je ani tak vtip ako konstatovanie faktu, ze autor zabudol na mocninu, cim spravil z plochy dlzku...

Tu pritomne decka si porovnavaju MHz, CIA, GHz, GB, CPU, Kb, GPS, SIS, D:// a neviem co este (a radsej ani nechcem vediet), ale pochopit, ze mm2 a mm je trosku rozdiel, je uz asi nad ich sily.
Tesi ma aspon, ze maju silne dedukcne schopnosti. Aspon sa v tomto svete nestratia.

O tom, ake dolezite je pouzivat spravne jednotky sa presvedcila uz aj NASA, ked ich dodavatel ratal v anglo-americkej sustave a NASA v SI sustave. (Dosledok si moze kazdy vygooglit.) To je nieco podobne ako zadat namiesto mm2 len mm.
6.4.2016 19:42:16   92.52.39.xxx 12
Paneboze decka. Ved sa uvedomte.
Mm je jednotka dlzky. A preto, ze pan autor jaksi na mocninu zabudol, tak z plochy 600mm2 je zrazu dlzka 600mm.
Matematika nie je o domyslani si znamienok, mocnin, konstat...

PS: matematiku som mal aj na statniciach.
5.4.2016 20:13:16   78.108.103.xxx 145
"Rychlejší paměti s velkou kapacitou + 240 ROPs. Architektura také možná doznala nějaké optimalizace. "

na co by té kartě bylo 240 ROPs ?
5.4.2016 20:44:29   31.134.222.xxx 4716
Může mi prosím někdo vysvětlit proč napsal Brutální specifikace ? má 3500 sp a to dnešní fury X má 4000 Sp + Výkon bude stačit na Radeon Pro Duo ? to je jako by dneska někdo řekl že R9 295x2 je slabší než GTX 980Ti (titan x)
6.4.2016 08:38:08   85.248.30.xxx 53
Výkon sa na základe počtu stream procesorov nedá medzigeneračne porovnávať. Takže je možné, že bude mať tá karta výkon Radeon Pro Duo. Aby nedošlo k nedorozumeniu, netvrdím samozrejme, že to tak určite bude.
6.4.2016 09:10:20   172.21.124.xxx 69
ano výkon sa na základe počtu stream procesorov nedá medzigeneračne porovnávať, ale je vseobecne zname, ze dualny FuryX ma mat 16 TFLOPs v SP !!!!!! A stale sme na 28 nm !!!!!!! Neviem ako v DP.

Okrem toho AMD pripravuje single GPU na 14 nm s vykonom 12 TFLOPS v SP co o 20% predci tento uzasne ospevovany nVidia skost !!!! A pan autor clanku iste vie ze AMD doteraz absolutne ziadny produkt na 14 nm nevydalo, vsetky CPU, APU, GPU su 28/32 nm.
6.4.2016 09:46:34   85.248.30.xxx 95
Teoretické hodnoty mávalo AMD dlhodobo vyššie. Tým by som zatiaľ neoperoval. Určite by som podľa toho neodhadoval nejaké nárasty alebo rozdiely vo výkone v reálnych hrách.
6.4.2016 09:11:44   172.21.124.xxx 1111
Toz pan autor clanku mal asi tazky uraz hlavy. Dualny FuryX ma mat 16 TFLOPs v SP !!!!!! A stale sme na 28 nm !!!!!!! Neviem ako v DP.

Okrem toho AMD pripravuje single GPU na 14 nm s vykonom 12 TFLOPS v SP co o 20% predci tento uzasne ospevovany nVidia skost !!!! Mozno to bude profesionalna GPGPU karta za 5 tisic $. A pan autor iste vie ze AMD doteraz absolutne ziadny produkt na 14 nm nevydalo, vsetky CPU, APU, GPU su 28/32 nm.
5.4.2016 20:50:24   46.229.123.xxx 346
Nezklamal
5.4.2016 21:30:09   89.173.192.xxx 662
Lenže to tak nebude:

Tento čip je na DP, kde nVidia s Keplerom a Maxwelom kvôli energo optimalizáciám zaostávala. Na hranie to nebude práve to najefektívnejšie, podobne ako bolo svojho času Fermi. Táto architektúra je zameraná na výpočty a v hernom prevedení si trúfam povedať, že vyjde až v roku 2017, ak vôbec (Obrmaier tu píše, ako by to malo vyjsť zajtra za 600 Eur). Pre hráčov bude tento rok zaujímavý čip GP104 (1080/1070), ktorý nahradí 980Ti podobne ako 980/970 nahradili 780Ti a 780. Očakávam vyšší výkonový rozdiel, ako predtým, máme nový proces. nVidia mieri na segmenty 350-400 a 500-550, to sa jej veľmi osvedčilo pri Maxweloch.

AMD zasa potrebuje najviac nahradiť starožitný Pitcairn v segmente 150-200 a žravé 390/390X do segmentu 250-300. Zvolili túto stratégiu aj kvôli nabratiu podielu v notebookoch, keďže teraz tam majú takmer nula, a veľmi im to škodí v celkovom tržnom podiele. Preto vydávajú menšie čipy ako prvé. Obrmaier samozrejme napíše, že AMD zasa nemá čím konkurovať, no zamlčí. že čipy mieria do rozdielnych cenových segmentov. Také tradičné...
5.4.2016 22:16:48   178.77.240.xxx 226
Díky za tabulku, ale o tom jak je to "BRUTÁÁÁÁÁLNÍÍÍÍÍ!!!!!!" Tak to bych vážně nejraději ani neviděl.
5.4.2016 23:43:27   202.73.206.xxx 204
myslim, ze pro toho, kdo se tesil na nejake info k hracskemu pascalu, tak se to da cele oznacit tak jedine jako "Big Whoop" (o nicem). Lidi, ktere zajima vypocetni sektor karet je radove minimum, zbytek jsou fabulace autora.
6.4.2016 03:43:22   188.75.145.xxx 121
No jo, to je paráda, ale to zas budou ty první grafiky stát 25 a my co chcem střední třídu budem čekat další půl rok.
6.4.2016 07:19:56   194.213.41.xxx 83
kdyby jen 25 ...
6.4.2016 03:57:24   86.49.110.xxx 94
Zatim neni z ceho jasat, protoze prvni karty pro hrani stejne nebudou mit HBM pameti, ale GDDR5X.
Pocet SP jsem osobne diky 16nm procesu cekal o dost vyssi, zajimavy jsou jen taky vysoky frekvence. Tezko rict, kolik toho obetovali vykonu v FP64 a jestli i karta pro hrani bude mit tuhle na FP64 zamerenou architekturu- asi bude muset, coz paradoxne ubere na hernim vykonu.
6.4.2016 05:54:54   78.45.80.xxx 145
No jo no Obermaier ona to zase taková brutalita nebude
6.4.2016 06:36:54   90.176.40.xxx 132
Naposledy byla Nvidia takto sdílná dlouho před uvedením nějakého produktu u Fermi.
6.4.2016 07:12:10   94.124.145.xxx 379
OBR urcite pohonil nad architektúrou niekoľko krát
6.4.2016 14:38:29   78.45.68.xxx 112
a jeste nekolikrat pohonit stihne nez nvidia udela SKUTECNE a FUNKCNI karty
6.4.2016 08:14:14   88.103.247.xxx 77
A nějaká zmínka o herních grafikách byla? Když tu někdo pořád prohlašuje, že jsou skoro za dveřmi a zatím to vypadá tak, že budeme rádi, když budou na Vánoce...
6.4.2016 08:16:15   88.103.247.xxx 115
Jaksi ale tady někdo zapomněl napsat, že to jsou specifikace Tesla karet, ne nástupce 980Ti/Titan X...
6.4.2016 09:06:07   172.21.124.xxx 511
...na výkon Radeon Duo Pro (duální Fiji) to ale bude stačit zcela určitě

Pan autor mal tazky uraz hlavy? Dualny FuryX ma mat 16 TFLOPs v SP !!!!!! A stale sme na 28 nm !!!!!!! Neviem ako v DP.

Okrem toho AMD pripravuje single GPU na 14 nm s vykonom 12 TFLOPS v SP co o 20% predci tento uzasne ospevovany nVidia skost !!!! A pan autor iste vie ze AMD doteraz absolutne ziadny produkt na 14 nm nevydalo, vsetky CPU, APU, GPU su 28/32 nm.
6.4.2016 09:22:31   89.173.192.xxx 60
Radeon Pro Duo má v DP výkon slabý. Myslím, že iba 1/16 alebo 1/32 je TFLOPs pomer SP/DP. Najvýkonnejší súčasný DP čip je stále Hawai na +-2,6 TFLOPs DP (pomer 1/2 ako u GP100). Takže tento čip GP100 je vlastne dvojnásobok čipu Hawai na SP aj DP v hrubom výkone pri rovnakom TDP a iných výhodách, ako HBM2.

Predtým ako poviete, že je to blbosť, lebo Hawai je neefektívna topička - je to najvýkonnejší a najefektívnejší DP čip 28nm generácie. nVidia Maxwell má DP iba 1/32 a starší Kepler má pri profesionálnych kartách 1/3 (GK 210 má cca 1,5 TFLOPs DP), takže pre nVidia zákazníkov prinesie takmer 4-násobný výkon na čip. Fiji má DP tiež iba 1/16 alebo 1/32 (neviem presne).
6.4.2016 21:07:28   109.230.17.xxx 02
Fiji je robena pre SP, pretoze 8 GFLOPs je vazne sila a prilis to nezaostava za 10 GLOPs toho nVidia 16 nm produktu. A stale sme na 28 nm!

Pravda Hawai je aj vo vypoctovych gpu a 5,2/2,6 GLOPS SP/DP dnes nikoho nenadchne.

Ale ako pisem, AMD zije stale na 28/32 nm a ked vyda produkty na 14/16 nm, iste nebudu mat DP vykon 2,6 GLOPS pre vypoctove gpu a 5,2 GLOPS pre herne gpu. Ako pisem AMD chysta herne GPU s vykonom 12 TFLOPs a vypoctove GPU si v DP iste potyka s tymto 5 TFLOPs nVidia produktom.
6.4.2016 10:15:27   94.112.133.xxx 67
nevím co jsi nepochopil na nadpisu článku, který pojednává o čipu nVidie. Nikdo tě přece nenutí kupovat nVidii. Já osobne nechodím blábolit pod články o čipech AMD, proč taky? Zatím mě nezajímá, proto ho neřeším ...
6.4.2016 10:47:23   202.73.206.xxx 35
On to prave pochopil a reagoval na komentar v clanku ;-)
6.4.2016 11:01:49   109.81.210.xxx 182
Nějak nechápu tohle nadšení z karty, která bude stát tolik, kolik stojí průměrný herní počítač (odhadem - 25 000 ?) a je tedy určena jen lidem kterým na penězích nezáleží (nebo její výkon umí využít tak aby se karta zaplatila). I podle statistik na steamu většina lidí kupuje karty v hodnotě 5000-10000Kč (typicky GTX960 a GTX970). Přiznám se že jsem z toho všeho neustálého psaní o hi-tech herním HW (který mi čím víc stárnu, tím víc příjde absurdní, i díky tomu jak hry v poslední době stojí za dvě věci - čest výjimkám), často to slouží jen tomu že některá herní studia odfláknou vývoj (optimalizaci) takže zatímco na slaboučkých konzolích to běhá bez problémů a plynule (tohle třeba byl podraz na PC hráče, že stará generace - tedy X360 a PS-3 spustily hry na DX 9 ale na PC jste museli mít DX 11, jinak smolík- DX10 se prostě vyškrtlo z podpory)na PC se to dělá stylem - ááále tak si to holt zahrajou lidi s kartama okolo tisíce dolarů/euro - a ten zbytek má smůlu. Mám pocit že v poslední době se víc píše o super kartách, super deskách, super procesorech - a když si pak chcete postavit normální počítač (čti - za cenu jedné takovéhle super grafiky) nebo i pod tak máte z toho všeho akorát hlavu v pejru a nevíte po čem sáhnout, co bude mít jaký výkon a jestli to má, nebo nemá cenu vůbec kupovat. Je jasné že pokud je rozpočet neomezený, tak se postaví PC stylem - to nejlepší - ale jak postavit počítač aby byl slušný - na to se zapomíná... Chtěl jsem to přirovnat k super autům, ale pak mi došlo že super auto koupíte za draho - a pokud ho nerozflákáte - tak ho za draho prodáte (mám na mysli Buggati nebo třeba La Ferrari...) -ale u HW to neplatí a je to fakt jen a pouze o čistém nadšení a ochotě investovat do kusu elektroniky která na hodnotě nijak nezíská... Takže jo, je tu novej Pascal, ale myslím že většina lidí si řekne - aha - super - tisíc dolarů - no a co - nás zajímá nástupce GTX960/970 možná i 950... a ne tohle... (A nechápu co se proboha stalo, že karty tak šíleně zdražily, když pět let zpět, nejdražší a nejvýkonnější modely stály maximálně 12 000 a mainstream byl za 3.5k CZK. Jenom kurzem to není...)
6.4.2016 11:30:49   78.157.170.xxx 100
Mám GTX 760 a hraju pořád všechno už ne naplno, ale ani na minimum. Takže čest všem předraženým novinkám a je jedno od jaké firmy.
6.4.2016 11:35:27   188.246.111.xxx 184
Amen. Už jsem to tu psal dříve u jednoho hlavního článku, ještě před náma to tu už říkalo x lidí. Dělají si tu ankety, kolik peněz kdo investuje do celého pc, do monitoru, do GK, jak často někdo obmě%nuje a bla bla...a z výsledků těch anket a i z nejsilnější kupní síly všem musí být jasné, že se lidé pohybujou v segmentu přesně jak ty říkáš, 25k max. za celý pc, ne za GK. Více méně, pc tuning články, všechny ty prezentace ostatních, tabulky, TFLOPS blbosti nejvyšších karet, jsou dělány pro mizivé procento lidí. Ten zbytek prostě utře. Všichni si tu honí trika jak R9 295 x2 vs SLI Titan a 980ti vs Fury X a tam vyšla tabulka tolik a tam tolik a Fury X je úplně naprd, to nechci a 980ti je úplně do koše, to bych si nikdy nekoupil, ale reálně takové grafiky tu má tak 10 lidí, zbytek jenom kecá o ničem. Takže ano děkuji celému internetu, že dělá diskuze a hádky a články a statistiky pro 1% kupujících, ale mě by třeba zajímal rozbor AMD vs Intel, AMD vs NVIDIA, jak si sestavit pc za 15tis. za 20. tis (i s příslušenstvým), kolik takový pc žere, kolik a jaké hry zvládne a jak cca popřípadě bude stíhat řádově 2-3 roky do budoucna. Jak zvládne photoshop, jak zvládne stříhání videa (protože podle názoru internetu, jak nemáte grafiku za 40 000, tak Visual Studio nebo Valve SFM ani radši nezpouštějte, nebo vám vyhoří pc). Prostě... články pro 1% lidí, pro zbytek snění, ale o ničem.
6.4.2016 11:37:54   188.246.111.xxx 15
pinnacle studio* (ne visual)
6.4.2016 11:43:42   188.246.111.xxx 104
A přesně o čem tu mluvíme, hlavní stránka pc tuningu, hlavní článek, test zdroje za 4500, platinum. Vedlejší článek, nový notebook za 120 000. Protože 95% čtenářů pctuningu, je teď strašně rádo, že o tom ntbk ví a už si ho jde do ameriky objednat. Kdyby radši udělali test nějakých Bronze zdrojů, protože ty jsou nejčastěji kupované, porovnat třeba značkové bronze zdroje a méně kvalitní gold zdroje za stejnou cenu, aby člověk věděl co je lepší, ukázat tu zdroje za 2000, protože to je asi tak nejběžnější cena co lidi uvnitř pc mají. Nééé ty vole, nezapomeňte jako další článek k tomu platinum zdroji dát 4k ips monitor za 48 000, protože to je přesně to, co lidi chtějí vidět Ten ntbk za 120 000 ani rozebírat nebudu, pointless
6.4.2016 12:33:45   84.175.240.xxx 68
Na druhej strane, zakaznik notebooku za 100.000 ma pre predajcu/inzerenta cenu desiatich zakaznikov notebooku za 10.000 ak je marza percentualne rovnaka. A kedze nie je (u high endu je vyrazne vyssia), tak kludne i tridsiatich. Takze ten nepomer zas nie je az tak velky. 90% citatelov si ho mozno nekupi, ale zalezi na nich mozno este menej ako na tych desiatich percentach, co ano. ;-)
6.4.2016 12:31:07   84.175.240.xxx 101
Si pozri magaziny o autach, tam je to zas samy Veyron a Enzo. ;-) Ludi proste zaujima to najlepsie (a ti blbsi sa o tom i sofistikovane hadaju ;-)) Tu par ludi ten high end aspon naozaj ma.
6.4.2016 12:21:54   84.175.240.xxx 60
Vzhladom na specifikacie toto nie je herny cip ani nahodou. Vacsina plochy je pre hry neefektivne vyplytvana na masivne vykonnu dual precision. Netvrdim, ze z toho neurobia nejakeho herneho Titana, ale na hry by pri podobnej ploche mohol byt "Maxwellovskou" optimalizaciou vykon skoro 2x vyssi, podobne ako ukazal posun Titan Black->Titan X.
6.4.2016 11:50:03   62.84.144.xxx 160
Tohle je karta pro datacentra a výpočetní segment. V žádném případě to není navrženo jako herní karta. Proto to také ve hrách nebude kdo ví jaký trhač asfaltu proti předchozí generaci.
Počet SP nemohl výrazně narůst, protože Maxwell je měl velmi výrazně ořezané. DP výkon u Maxwellu v podstatě neexistoval. Pascal má DP výkon na úrovni poloviny SP výkonu a to je úplně jiná liga a padlo na to rozhodně dost tranzistorů navíc. Samozřejmě takové zaměření na výpočetní výkon si vyžádá i zcela jiné nároky na cache pamět, která také citelně narostla.
Vykreslovací výkon ale kdo vi o kolik nestoupne. Tam bude hrát hlavní roli nárůst pracovní frekvence.
Čili osobně bych byl proti autorovi trochu větší optimista. Výkon bych čekal 50% nad současným Titanem v referenční verzi. Tedy tak 35-40% nad současnými OC verzemi GTX 980Ti.
To ale rozhodně nebude stačit na aktuální dvoučipovku AMD.
Navíc 35-40% nad nejrychlejší GTX 980Ti rozhodně není moc. Vzhledem k potenciálu, jaký přechod na 16nm nabízí. Problém by pak Pascal mohl mít pokud neumí asynchronní shadery. Což mu ve hrách, které na AS budou stavět ubere nějaké procento výkonu.
Pokud ale herní čipy vzniknou ořezem tohoto, tak Nvidia nebude mít kdo ví jak dobrou nabídku. Ano, ořezem nebo deaktivací částí jádra, typicky DP výkonu, se ušetří spotřeba a ještě trochu narostou takty. Ale i tak se dostaneme jen někam 50% nad OC edice 980Ti a to není zase tak mnoho. Vzhledem k potenciálu, který nabízí nový výrobní proces.
Na druhou stranu, proč by se Nvidia prala o herní desktop a mobilní segment. Tam má 75% podíl v desktopu a možná o něco víc v mobilním segmentu a to se během roku moc nezmění. Ani za dva roky díky výrazné setrvačnosti nemusí její podíl výrazně klesat. Pak jednoznačně dává smysl orientace na datacentra a HPC, kde jsou zcela jiné marže a kde může získat podstatě vyšší zisk, než prodejem herních karet.
6.4.2016 13:10:20   85.248.30.xxx 90
Povedal by som, že ak dostaneme 50% nad výkon 980 TI OC, tak budeme radi. NVIDIA aj AMD určite vedia ako dlho sa zrejme zdržia na aktuálne nových výrobných procesoch, tak si podľa mňa nechajú nejaké rezervy čo do výšky výkonu. Plus sa bude optimalizovať maxwellovsky a teda znižovať DP jednotky a navyšovať SP. No uvidíme ako to reálne bude prebiehať, ale som na to zvedavý.
6.4.2016 13:58:53   84.175.240.xxx 61
Tak iste, najprv sa vyda Pascal GP104 o 10% nad OC 980TI, potom toto osekane vypoctove jadro o 10% nad tym Pascalom, potom toto plne jadro o dalsich 10% vyssie a nakoniec "prekopana Maxwell" architektura tohto jadra bez DP vykonu. Proste salamovanie, to ich naucil Intel. ;-)
6.4.2016 15:45:39   85.248.30.xxx 21
Tak ja dúfam v príjemnejšie salámovanie. Takže miesto tých 10% navrch povedzme v ka6dom kroku 20-30%. Aj keď pri GP104 to asi na viac ako 10% od OC 980 TI stačiť naozaj nemusí.
6.4.2016 14:06:21   91.220.237.xxx 32
http://pc.zoznam.sk/novinka/prva-karta-nvidia-pascal-architektury-je-tu-na-hranie-si-ju-vsak-nekupite
6.4.2016 14:14:29   109.107.210.xxx 1222
Tak to byl zelený orgasmus v přímém přenosu.

Ale co to?! Ten čip má 300W!!! Kde udělali soudruzi z Nvidie chybu, když se chystají vydat tak užranou kartu, sami přece inzerovali, že zákazníci chtějí nežravé karty.
6.4.2016 14:22:23   91.220.237.xxx 186
ale ved tych 300W bude mat karta pre vypocty, nie na hranie hier Tak to tak neprezivaj
6.4.2016 20:08:23   90.179.133.xxx 77
Tydýýýt jedúúúúúú.
7.4.2016 18:26:25   194.228.20.xxx 30
Nešlo by to příště bez tý poslední věty? Ono se to pak tváří odborněji. A stejně by mě zajímalo, co tou poslední větou autor myslel? Tohle není herní karta určená na 3d grafiku, takže vůbec nechápu co má společného s duálním Fušálem, a který výkon se tím myslí? Jako těch 300W TDP? To je jako napsat, že prací prášek bude výkonnější, než leštidlo na parkety, nebo že helikoptéra je výkonnější, než důlní nakladač.
Já teda čekal mnohem nižší spotřebu a nezměněnou velikost jádra, a taky že se karty dočkáme nejpozději na podzim. Takhle mi to silně připomíná situaci s Fermi... Čím to chtěj chladit? Prostředek toho křemíku bude imho dostávat hroznej čoud.
24.4.2016 19:31:17   213.235.142.xxx 10
tak a ted to rozsekněte zde píšete že PAscal bude mít HBM2
a v jiném článku zase GDDR5 a dokonce druhý typ GDDR5x. ted už fakt nevím, 3 typy pamětí... tak si asi vyber
24.4.2016 19:31:34   213.235.142.xxx 10
https://pctuning.tyden.cz/component/content/article/1-aktualni-zpravy/40585-geforce-gtx-1080-nese-gddr5x

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

203 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 19.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.