Také se chcete ponořit do virtuální reality Oculus Rift? Budete muset splnit tyto systémové požadavky!
autor: Lucie Jiříková , publikováno 7.1.2016

Společně se spuštěním předobjednávek finální verze Oculus Rift tvůrci v čele s Palmerem Luckym finalizovali také minimální systémové požadavky headsetu. Co budete potřebovat, abyste se do virtuální reality tohoto zařízení mohli ponořit?

Minimální systémové požadavky Oculus Rift uvádějí:

  • Grafická karta: Nvidia GTX 970 nebo AMD R9 290 nebo lepší
  • Procesor: Intel i5-4590 nebo lepší
  • Paměť: 8 a více GB RAM
  • Výstup: HDMI 1.3 video výstup
  • Sloty: 3 × USB 3.0 a 1 × USB 2.0 port

Také se chcete ponořit do virtuální reality Oculus Rift? Budete muset splnit tyto systémové požadavky!

Pokud si nejste jistí, zdali váš počítač Oculus Rift zvládne, můžete si ho otestovat speciálním nástrojem. Link ke stažení tohoto nástroje najdete zde.

Jak uvedlo Valve, na rozběhnutí Oculus Rift je v současné době připraveno asi jen 1% všech osobních počítačů na světě. Je tedy docela možné, že ani váš počítač to nezvládne. V takovém případě vás čeká upgrade, případně nákup nového PC (což by mělo pořádně rozhýbat trh s počítači). V tomto počínání vám přitom pomůže nový program Nvidie, který označuje produkty vhodné pro virtuální realitu jako „VR Ready“.

Jak se na Oculus Rift těšíte? 

Zdroj: GameSpot



Tagy: vr  headset  virtuální realita  oculus  oculus rift  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.1.2016 11:46:45   62.197.243.xxx 60
je to celkom naprd že len intel procak...takže,neriešim nič
7.1.2016 11:50:02   89.173.9.xxx 71
Akurat, ze ten nastroj vypisuje uplne somariny Len tak zo zvedavosti som ho skusil (viem, ze grafika nesplnuje) a dozvedel som sa, ze nemam kompatibilny system, lebo mam: (v zatvorke moje komponenty)

1.iba Intel HD graphics (AMD R380)
2.Core I5-4300U@1.9 Ghz (6600k@4.6Ghz)
3.8GB Ram (16GB Ram)
4.W7 64b SP1 (W10 Pro)

a v podstate jedine, co sedi su USB porty
7.1.2016 12:13:25   89.173.9.xxx 80
Ach pardon, moja chyba! To je tak, ked mate NB aj Desktop pripojeny na jeden monitor, mate 2 klavesnice nad sebou a pocas dna prepinate vystup na jeden/druhy stroj a neuvedomite si, ze na ktorej masine prave pracujete
7.1.2016 12:17:45   83.208.30.xxx 30
Super můj pc patří mezi to vyvolené 1% na světě :-)
7.1.2016 13:02:02   31.47.107.xxx 40
Podle toho nástroje mám slabý procesor a grafiku. Procesor mám FX8320 přetočený na 4Ghz, je mi divné, že k té i5 nedali žádný AMD ekvivalent, nové hry s ním jedu uplně v pohodě právě a že by to AMD procesory nepodporovalo vůbec se mi nezdá. A grafické karty mám dvě GTX 760 v SLI, tam to podle mě rozeznalo jen jednu GTX 760, tak to vyhodnotilo jako nestačící, neví někdo něco o tom, jak to bude mít Rift s SLI podporou Podle mě je to spíš tak, že vydali požadavky jako je vydávají na hry a je jedno, jaké má člověk komponenty, akorát musí být +/- stejně výkonné :-)
7.1.2016 14:02:14   83.208.30.xxx 50
Sli/cross podpora má být taková že jedna gpu se bude starat o jeden obraz a druhé a druhéj takže daleko lepší než u klasického monitoru :-)
7.1.2016 15:30:38   31.47.107.xxx 00
Hmmm, tak to zní dobře, jsem na tu optimalizace dost zvědavý, díky
7.1.2016 22:58:53   85.71.114.xxx 00
Nemáš nějaký článek, kde by to psali? Ne že bych nevěřil a naopak bych byl rád, pokud to tak bude (protože mám taky SLI), ale chtěl bych o tom vědět víc. Protože často se stává, že "jedna bába povídala" a pravda je pak jinde
7.1.2016 14:07:39   109.255.215.xxx 07
AMD CPU je vzdy nedostacujici, snad az Zen.Ohledne GTX760 to nikdy nebyla zadna vyhra uz kdyz vysla, chtelo to nejmene GTX 770 a myslim si ze SLI to nezachrani.
- Kluky co blbnou s Oculusem z tech co znam maji nejmene GTX 980 a rikaji ze je to jen tak tak.
Za me:
i7 4970K 4GHz
16GB RAM 1600Mhz
GTX 970 EVGA OC
Asrock Z97X Killer /3.1
SSD samsung M.2 512 SM951 AHCI
prosel jsem ale v GPU neverim, ale za pul roku mozna dele bude nova generace tak se uvidi co bude OK.
Stejne Oculus stoji 600$ tak to nehori
7.1.2016 15:27:22   31.47.107.xxx 10
Teď nevím co tím myslíš, že AMD bylo vždy nedostačující, mám ho už přes rok a k mým potřebám mi zatím více než stačilo, pořizoval jsem ho hlavně na hry a zatím jsem nenarazil na hru, kterou bych na nejvyšší detaily nerozjel, plus někdy dělám videa do školy apod. a tam to frčí taky jak po másle, takže já si na něj stěžovat nemůžu :-)

GTX 760 měla náhodou slušný poměr ceny a výkonu, když vyšla, GTX 770 byla tehdy s cenou trochu jinde :-/ Jinak ty dvě GTX 760 mám na základních taktech a bohatě to stačí, jednou jsem je jen zkušebně přetaktoval a divil by ses co to dokáže , tehdy by se nelekly ani GTX 980 :-)

Jinak si myslím, že ty budeš s GTX 970 v pohodě. Je fakt, že nehoří, cena 600$ je pro hodně lidí vyysoká, včetně mě, ale až klesne, rozhodně to zkusím :-)
7.1.2016 14:08:03   84.242.82.xxx 21
Ty Usb jsou vtipné vzhledem že už teď mám všechny plně obsazeny. Ale grafiyk na to nemám a za tu cenu si to u nás skoro nikdo nekoupí
7.1.2016 14:24:16   109.255.215.xxx 20
Ja znam tri lidi co maji oculus tady v Irsku ale nejsem si jist ,kdo znik si koupi ostrou verzu za cca 650€
ja urcite ne, za GPU jsem dal 220€ a na ebay to nebude levnejsi
8.1.2016 09:01:06   62.84.155.xxx 40
Nabizi se otazka, proc jsou ty naroky tak velke. Realne samozrejme steroskopicky obraz neznamena automaticky 2x vyssi naroky a to ani nahodou. Scena je spocitana, textury nacteny, efekty, vsechno, jen se vyrenderuje scena trosku posunuta, coz kdyz strelim odboku, 10-20% vykonu navic oproti jednomu monitoru?
Taky by snad mel jit oculus pouzit pro prohlizeni 3D videi a interaktivnich videi a tam snad musi stacit s obrovskou rezervou i atom ....
Takze se vnucuje otazka, jestli on ten oculus neni jen obycejny dvojmonitor a nejake krucialni prevody 3D se nebudou dit primo SW na pocitaci. Nevim proc?! Treba proto, aby nebolely oci, aby se ten obraz nejak zakulatil, fakt nerusim, ale ty pozadavky (jestli jsou pravdive) jsou az hodne zvlastni.
At je to jakkoliv, zvlaste pokud to bude potrebovat nejakou brutalni SW podportu, tak to trh s PC jiste nerozhybe ... a i kdyby melo, tak by cena musela byt 5-7 tisic a ne aby to stalo jak 2 xboxy ...
8.1.2016 09:54:55   195.88.164.xxx 10
Protože pokud minimální fps klesnou pod 90 nebo kolik ten displej umožňuje, tak je to strašně vidět, jakékoli pootočení hlavou vyžaduje, aby se obras včas změnil, jinak se člověku udělá blbě, nebo bude obraz hnusně rozmazaný včetně pohybujících se objektů, které by rozmazané být neměly, když je sleduješ očima. Prostě prodleva mezi tím co děláš (pohyb hlavy) a co vidíš (změna vykreslení scény na displeji) musí být minimální. Tím pádem je skutečný tlak na vyšší fps a narozdíl od monitoru nelze mávnout rukou nad pár náročnými scénami, protože takové dojem z VR okamžitě zruší (a půlce lidí se udělá zle).
10.1.2016 22:12:05   62.84.155.xxx 00
To treba chapu .... ale pak by ty minimalni konfigurace mely byt vztazeny ke konkretni hre a ne obecne. Verim, ze spousta lidi na tom bude chtit v pohode jen sledovat filmy nebo nejake virtualni prohlidky pyramid a podobne ... dokazu si predstavit, ze nejaka logicka hra nebo minecraft se na tom bude hrat urcite daleko lip nez nejaka strilecka. Proto mi prijde vyjadreni - "potrebujete minimalne silenou sestavu" jako fakt divne ... mozna se snazi lidem vnutit, ze potrebujou sestavu za 40 tisic, aby se nejak omluvilo tech silenych 20 za ten oculus
8.1.2016 13:47:20   217.66.166.xxx 00
Načítanie a spracovanie zdrojov ako textúry sa deje väčšinou počas inicializácie. A ak sa aj streamujú, pôjde o jeden zdroj, ktorý by nemal ovplyvňovať to či sa renderuje obyčajný alebo stereoskopický obraz. Problém je, že treba stereoskopický obraz vyrenderovať 2 krát. Raz pre každé oko. To má určite väčšie nároky ako iba 10-20% oproti normálnemu monitoru. Keď si to zoberieme, tak na dajme tomu 60FPS pri FHD je potrebné spracovať 1920x1080*60 pixelov. To je dokopy 121 416 000 pixelov. Pre súčasný CV1 bude potrebné spracovať 2*(1080*1200)*90. To je dokopy 233 280 000. To je skoro 2násobne väčšia požiadavka na výkon. Podľa ľudí z oculusu je to dokonca 4 krát náročnejšie ale už si nepamätám ako to počítali.

Existujú techniky, ktoré renderovanie stereoscopického obrazu (a nielen jeho) urýchľujú. Ale kedy sa budú používať naplno sa uvidí. Treba ich implementovať do herných engine-ov a to chvíľu potrvá. Vyzará to ale sľubne. Napríklad ide o instanced rendering (nie z hľadiska objektov ale z hladiska 2 obrázkov z ktorých sa skladá stereoscpický obraz), asynchrónny warp (ten sa už aj používa a v podstate dopočítava aktuálny obrázok z predchádzajúceho s iba aktualizovanými údajmi zo senzorov) alebo eye tracking (k tomu je potrebný aj upgrade HW, ktorý by bol schopný sledovať smer kam sa tvoje oko práve pozerá a toto teda nebude aktuálne pre súčasný rift ani vive).
10.1.2016 22:17:21   62.84.155.xxx 00
Do her vubec nedelam, to zaprve, ale selskym rozumem si myslim, ze to, ze graficke karty maji uz i desitky (!!!) GB pameti, tak jiste nebude nacitani a zpracovani textur zrovna "levna" zalezitost z pohledu procesoroveho casu. Pak je tam cele to AI, musi se scena spocitat, co kde bude, vsechny hejblatka, fyzika, ruzne koure, efekty atd .... cely wiremodel je uz tim padem spocitany, jsou tam nasazene textury a jedine, co zbyva je finalni rendering te sceny z nejakeho bodu a v tomto pripade ze dvou bodu. Pamatuju, kdyz 10+ let nazpatek jsme hrali na kolejich CSko a bylo mozne na nvidia karte zapnout stereoskopicke zobrazeni (cerveno-modre) a jestli si to pamatuju dobre, tak jsem snad ani nejaky propad FPS nepozoroval a tenkrat samozrejme nebyly stroje, ze by to valilo konstantne 100FPS jako 100Hz na CRTcku;) Jelo to treba 60FPS ... a se stereoskopickym treba 55FPS, uz si to nepamatuju, ale rozhodne to ani zdaleka nebyla polovina.
16.1.2016 16:04:08   90.64.116.xxx 00
Môj názor je že ide o veľkú bublinu ktorá sa nafúkla príliš skoro. Bol som vlastníkom DK2 verzie, ktorá mala rozlíšenie 960x1080 na každé oko a bolo to veľmi veľmi málo. Rozlíšenie finálneho oculusu je len o 25% vyššie. Stačí zobrať veľkú lupu priložiť si ju ku svojmu mobilnému tel. a priblížiť k tomu oko asi na 5mm od lupy a takýto zážitok bude mať každý čo zaplatí 700€ za toto. Ale jasné, že nemohli vydať verziu s 4K displejom keď už pri týchto požiadavkách ľudia zalamujú rukami. Cena samotného zariadenia by bola 1500+ € a cenovka PC na ktorom by to plynule bežalo by bola o dosť zaujímavejšia. Ale myslím, že takto by to aj malo byť. Neide o technológiu, ktorú si má kúpiť každý. Radšej kvalitu aj keď za viac peňazí ako odpad ktorý za tie peniaze vôbec nestojí.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

19 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 2.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.